پژو

دردسرهای جدید گروه پژو سیتروئن

جنرال موتورز سهام PSA خود را به قیمت ۲۵۰ میلیون یورو می‌فروشد، و این یعنی ارزش سهام خودروساز فرانسوی باز هم کاهش پیدا می‌کند. به دنبال اعلامیه‌ی روز پنج شنبه در مورد ادامه‌ی همکاری با شرکت خودروسازی PSA پژو-سیتروئن، روز جمعه شرکت جنرال موتورز اعلام کرد که کار فروش تمامی ۷ درصد سهام خود در شرکت فرانسوی پژو-سیتروئن را از طریق عرضه‌ی خصوصی به موسسات سرمایه گذاری به اتمام رسانده است. GM برای ۲۴،۸۳۹،۴۲۹ سهم خود از شرکت PSA مبلغ ۲۵۰ میلیون یورو معادل ۳۴۳ میلیون دلار دریافت کرده است.

PSA GM
شراکت کوتاه مدت جنرال موتورز و پژو-سیتروئن
جنرال موتورز در ماه مارچ ۲۰۱۲ این میزان سهام را به مبلغ ۳۲۰ میلیون یورو (۴۳۹ میلیون دلار)، به عنوان بخشی از معاهده‌ی همکاری با شرکت پژو-سیتروئن خریداری کرده بود. از آن زمان، دستیابی به اهداف اصلی تعیین شده در مورد این همکاری به چالش بزرگی تبدیل شد؛ به گونه‌ای که مقامات پژو دیروز اعلام کردند که میزان سودی که آن‌ها از این قرارداد به‌دست آورده‌اند ۴۰ درصد کمتر از برنامه ریزی اولیه بوده است.

Peugeot RCZ
ولی عامل تأثیر گذار اصلی در تصمیم GM برای فروش سهام خود گفته می‌شود این است که شرکت چینی دانگ فنگ موتورز در حال نزدیک شدن به اتمام معامله‌ای است که ۲۰ درصد از سهام پژو-سیتروئن را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد. اگر این معامله انجام بگیرد، مشکلاتی بین GM با شریک چینی خود SAIC Motor که یکی از رقیبان Dongfeng Motors به وجود خواهد آمد. جنرال موتورز اعلام کرد تا زمانی که قرارداد همکاری فعلی آن‌ها ادامه داشته باشد از همکاری و مشارکت پژو با هر خودروسازی حمایت خواهد کرد.

مدیرعامل پژو به دنبال سرمایه های چینی!
مدیرعامل پژو به دنبال سرمایه های چینی!
پس از معامله، ارزش سهام پژو-سیتروئن ۱۲ درصد کاهش یافت، تحلیل گرهای بسیاری اعلام کرده بودند که زمان بندی انجام این معامله برای خودروساز فرانسوی مناسب نبوده است. سهام پژو با کاهش ۱.۲۹ یورو به ۹.۳۴ یورو برای هر سهم رسید، که کمترین میزان در بازار سهام پاریس پس از ۳۰ جولای سال جاری می‌باشد. این هفته به تنهایی ارزش سهام آن‌ها ۲۲ درصد کاهش یافته است، به گونه‌ای که ارزش فعلی این شرکت خودروسازی فرانسوی ۳.۳۱ میلیارد یورو (۴.۵۴ میلیارد دلار) می‌باشد.

با توجه به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت PSA پژو-سیتروئن با امضای یک قرارداد همکاری با دانگ فنگ و دولت فرانسه موافقت کرده است، به طوری ای که هر یک از طرفین برای به‌دست آوردن ۲۰ درصد از سهام شرکت پژو-سیتروئن ۱.۵ میلیارد دلار پرداخت خواهند کرد. انجام این معامله ۳ میلیارد یورو پول نقدی را که شرکت به شدت به آن نیاز دارد برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد، ولی انتظار نمی‌رود که حداقل تا سه ماهه‌ی اول سال آینده این معامله انجام شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    حقشونه…..ایرانی ها هم دیگه نباید محصولات شصت سال پیششونو بخرند…..

    1. mahsa

      ۲۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (293 ديدگاه)

      تازه بیشتر از اینم باید له بشن
      هنوز اولشه
      پژوازاین ببعد باید برا کشیدن اخرین نفساش خودشو اماده کنی
      به امید روزی که خبر تولید اخرین پژو رو بشنویم و بعد با هلهله دفنش کنیم

      1. sorena330

        ۲۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (741 ديدگاه)

        دوستان خوبم که همگی از پژو متنفرید و مسئول بازار یکنواخت و کشته های سوانح رانندگی رو پژو میدونید:
        قبلا هم عرض کرده بودم مشکلی که خودروسازان داخلی ما با اون دست و پنجه گرم میکنند مسئولین بی لیاقته نه خودرو ساز خارجی شما واقعا تصور می کنید اکه 20 سال بیش به جای فرانسه،تویوتا ژاپن با ایران قرارداد می بست چی میداد دست مردم؟الآن ویران خودرو کمری و آریون 2014 تولید می کرد؟نه خیر هدف هر شرکتی بالا بردن درآمد است نه کار خیر و باقی صالحات…
        حتی اگر جی ام هم با ایران قرارداد می بست آشغال ترین وقدیمی ترین محصولاتشو به ایران میداد”زمانی که بازار رقابتی وجود نداشته باشد و مردم حتی با میلیون ها پول حق انتخاب نداشته باشند بازار تشنه می شود و هر آشغالی رو به عنوان خودرو میشه عرضه کرد”پس مشکلات خودروسازی ایران از مسئولان بی شرم و بی لیاقت و منفعت نگر این صنعته نه از شرکا خارجی…
        این که صنعت خودروی ماپیشرفت نکرده به خاطر این بوده که طرف ایرانی هیچ وقت طالب دریافت تکنولوژی نبوده

      2. مهدی

        ۲۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (13 ديدگاه)

        پژو خیلی خوبه کسی نباید جرعت به خودش بده که به این کارخونه توهین کنه…… شماهایی که نظرمنفی میدهید اصلا تابحال شما سوار پژو شدید همتون لیاقتتون همون پراید اشغال هست چکار میشه کرد ایرانی هستیم دیگه

        1. محمد

          ۳۰ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          شما که از ماشین سر در نمیاری چرا نظر میدی درمورد پژو البته درست گفتی شما فقط سوارش شدی یه بار موتورشو نگاه نکردی سیستمشو و..البته نگام کنی چیزی حالیت نمیشه کره و ژاپن سیستمشون خیلی شرافتمندانست امریکام که نگو فرانسه کلا از جریان پرته برا همینه که داره ورشکست میشه

    2. محسن.د

      ۲۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      دقیقا موافقم! فرانسوی جماعت خودروساز نمیشه! حتی حاضرم ماشین کره ای بخرم ولی پولمو به پژو و رنو ندم!

    3. sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی

      ۲۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (741 ديدگاه)

      نعمت بخش ،دبیر انجمن قطعه سازان بر لزوم حضور دوباره پژو در ایران تاکید کرد!
      نماینده پژو در پاسخ به نعمت زاده که چه برنامه ای برای حضور در ایران دارد،گفت:دستور لغو تحریم ها هنوز به ما ابلاغ نشده و ما برنامه ای برای حضور در بازار ایران نداریم…

      خروج پژو از ایران 800 میلیون یورو به صورت مستقیم به ویران خودرو ضرر زد و این شرکت رو چند قدم به ورشکستگی نزدیک کرد.

      فقط به خاطر موضوع آخر از پژو خیلی خوشم اومد،مهمترین گام در ورشکستگی ایران خودرو رو پژو برداشت

      1. هوشنگ

        ۲۸ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (12 ديدگاه)

        “دبیر انجمن خودرو سازان”
        دبیر انجمن قطعه سازان آقای نجفی هستند

    4. Yashar

      ۲۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (89 ديدگاه)

      دوستان چند نفر معتقدند که پژو در این قضیه* مقصر بوده و کیا موافق کم فروشی گران فروشی مسئولین کشور در زمینه خودرو ** هستند؟!
      * خودروهای پر مصرف و نا ایمن و بیکیفیت قدیمی
      ** (خودروهای پر مصرف و نا ایمن و بیکیفیت قدیمی)+ ( گران فروشی )+ (کم فروشی) + (رقابت نا سالم و فضای انحصاری در مقابل خودرو های خارجی حتی برای شرکتهای خصوصی داخلی)!
      بنظرم ما تو خودرو سازی هرچی داریم و نداریم مدیون همین 405 و 206 اهدایی پژو هستیم والاه پیکان رو هم نمی تونستیم درست مونتاژ کنیم.

    5. carbonado aventador

      ۲۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4498 ديدگاه)

      خیانتی که پژو به ما کرد …. ….. …. نکرد!!!!!!!

    6. امیرحسین

      ۲۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بنده بعد سالها خودروی دست چندم و داغون سوار شدن، اوایل تابستون امسال با هزار بدبختی مقداری پول فراهم کردن و واسه یه 405 ثبت نام کردم (به امید اینکه یکی دوسالی یه خودروی بدون خرج داشته باشم) موعد تحویلش هم مهر 92 هست .. الان 4 ماهه که خبری از ماشین نیست و هربار مراجعه میکنم به نمایندگی میگن فاکتور نشده.. 7 ماهه که بدون ماشین موندم.

  2. mahsa

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    اان شا الله ور شکست بشن و صفحه ی روزگار به طور کل پاک بشن
    تا دیگه اشغالاشو به ایرانیای بی خبر از دنیا نفروشن
    الهی ورشکست بشن

  3. محمود

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (249 ديدگاه)

    خیلی جالبه چند سال پیش شرکت پژو در مورد 206 صندوق دار سر ما ایرانی ها رو کلاه گذاشت و 206 صندق دار رو که تمام هزینه ی طراحیش رو ایران پرداخت کرده بود به چند کشور رومانی و برزیل و… صادر کرد. حالا یکی گردن کلفت تر از پژو امد و سرشون کلاه گذاشت.

    ای خدا قربون بزرگیت……..

    1. زیگما

      ۲۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      از این امریکایی ها خوشم میاد(کلی میگمااا)سر همه رو کلاه میذارن همیشه هم موفق هستن.جنرال موتورز اومد و پژو رو از ایران بیرون کشید و حسابی بدنامش کرد تا اگه روابط ایران امریکا خوب شد خودش و با فورد و کرایسلر بیان تو ایران جولان بدن!(البته نباید هیچ وقت ساده نگر بود!!)

      1. mahsa

        ۲۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (293 ديدگاه)

        خداکنه اینطوری بشه و فورد کرایسلر بیان تو ایران ما که از خدامونه
        اما از امریکایی این کار بعیده

        1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

          ۲۶ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          همانطور که در جدیدترین شماره ی مجله ی ماشین نوشته :

          جهان از نظر خودروساز های ما یعنی فرانسه.

          این سیاست پشت پردست.ایران یک همکاری هایی با فرانسه

          داره.

          تو خرید تکنولوژی هایی برای ردیابیه گوشی ها و

          پارازیت ها و ……….

          امیدوارم که پژو از صحنه ی روزگار محو بشه.

          ((( ایران و المان )))

      2. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

        ۲۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        این پژوی اشغال حدود 3 الی 4 سال پیش تو یکی از خبر نگاری ها

        اعلام کرد که فروش محصولات پژو در ایران فقط 1 درصد است.

        از 3 الی 4 سال پیش ایرانخودرو هیچ محصول جدیدی از پژو وارد خط

        تولیدش نکرد.پروژه ی 407 هم خداروشکر با شکست همراه شد.البته

        بیچاره کسانی که این پژو رو خریدند و الان دارند با مشکلات

        متعددش دست و پنجه نرم میکنند.

        حالا از زمانی که پژو روابطش رو با ایران قطع کرد ، منهای

        هزاران نفری که بیکار شدند.چند میلیون یورو هم ضرر کرد.

        همه ی اینها به خاطر 1 درصد فروشش از ایران بود.

        دروغگوی کثیف .

        ((( ایران و المان ))).

        1. یارو

          ۲۶ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (290 ديدگاه)

          درود
          منم با شما موافقم ارتباط خودرو ساز های ایرانی با فرانسوی ها دلایل کاملا سیاسی داره . ده سال پیش تویوتا اومد توی ایران و گفت من ماشین هایی ارزون تر و بهتر از پزو بهت میدم ولی ایران قبول نکرد

        2. mahsa

          ۲۶ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (293 ديدگاه)

          اگه پژو نقش بر زمین شه دیگه کمپانی نیس کهایران بخواد با اون سیایت مدارانه و پنهانی رابطه داشته باشه
          ایشاالله از صفحه ی روزگار حذف شه

      3. sorena330

        ۲۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (741 ديدگاه)

        روابط ایران و آمریکا؟!
        قبلا هم به شما عرض کردم ولی پدال نظرمو پاک کرد:خرید کالا از دشمنان اسلام(؟!)به طوری که باعث پیشرفت اقتصادی و افزایش قدرت آنها شود حرام است…
        پس هیچ وقت منتظر خودروی آمریکایی پلاک ملی نباشید(البته با پرداخت مبلغ هنگفت(حدود 1،1.5 میلیارد)میتونید هر خودرو ی آمریکایی رو پلاک کنید،گویا با این مبلغ دیگه آمریکا دشمن اسلام محسوب نمی شه و…
        امیدوارم پاسخ خودرا قبل از پاک شدن توسط سردبیر محترم دریافت کرده باشین

        1. احسان

          ۲۶ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          حاج آقا چرا حرف الکی میزنی فدات شم

          با این تحلیلی که تو داری میگی اگه ملت سوار پراید شن و کشته شن تو یه تصادف بهتره تا سوار یه فورد باشن و کشته نشن تو یه تصادف!!!

          پرت و پلا نگو عزیزم.

          Intel هم اسرائیلی هست ولی بیشتر ملت با CPU سر و کار دارن.ما باید فعلا ازش استفاده کنیم و فناوریش رو بدست بیارم.

        2. mahsa

          ۲۶ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (293 ديدگاه)

          احسان جان حرفای سورنا کاملا درسته از خودش که در نکرده حقیقتو داره میگه مگه حرفاش جز واقعیته چه ما بخوایم چه نخوایم همینه که هست

        3. حسن

          ۲۶ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (4 ديدگاه)

          آقای محترم نمی دانم آیا می دانی که 85 درصد مردم سوئد به خدا اعتقاد ندارند(ویکی پدیا)یا 71 درصد مردم چین به خدا اعتقاد ندارد. یعنی کافر ملحد به معنای واقعی . بدون هیچ تفسیر .اگر ما ولوو و اسکانیا سوار نشویم چون توسط کفار ساخته می شوند خدا از ما راضی تر است یا سوار نشدن فورد و کرایسلر . اشکال شما این است که سیاست برایتان بر هر چیزی ارجحیت دارد حتی دین . برای رو کم کردن از آمریکاییها که مذهبی ترین مردم غرب هستند (بنا به آمار)حاضرید از کالاهای کفار استفاده کنید و حتی با آنها هم پیمان شوید. بهتر است بدانید در همین آمریکا یا عربستان یا فلسطین و خیلی از کشورهای اسلامی دیگه مسلمانان محصولات آمریکایی را سوار می شوند.

        4. زیگما

          ۲۶ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          احسان اینتل 100% امریکاییه.اطلاعاتت رو تصحیح کن

        5. sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی

          ۲۶ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (741 ديدگاه)

          احسان جان من نمی گم اعتقاد من هم مخالف اینه،

          بلکه از نظر آقایون مردم سوار ام وی ام بشن بمیرن بهتر از اینه که سوارqorosبشن که با همکاری اسرائیل تولید شده
          همونطوری که اگه مردم سرطان بگیرن و جنیناشون سقط بشه بهتر از این که کانال های معاند رو ببینن.

          متاسفانه سیاست حاکم ما اینطوریه وکاریش نمیشه کرد.
          در ضمن خودت حاجی ای

        6. sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی

          ۲۸ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (741 ديدگاه)

          آقای حسن این نظر من نیست لطفا به من ناسزا نگید این سیاست حاکم بر مملکته این عقیده ی من نیست،من فقط سیاست رو بیان کردم…
          اشتباه متوجه شدید

      4. ahmad

        ۲۷ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (1167 ديدگاه)

        عزیزم شما واقعا به قول خودتون ساده نگری.درضمن سهام کرایسلر متعلق به فیاته که دیگه آمریکایی ها دخل و تصرفی ندارن

        1. زیگما

          ۲۸ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          درسته که کرایسلر بخشی ار فیاته ولی بخش طراحی و تولید خودرو کرایسلر در امریکا هست

  4. فردید

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    خونِ جوانانِ وطن می چکد از چنگ تو
    ای پژو…
    با این حال، جنابِ دولتِ تدبیر و امید بهتر است دو کارخانه یِ عظیم الشانِ ایران مرگ رو و سایه پا را تعطیل نماید و کارخانه یِ معظمِ مادرِ پژو را خریداری نماید، ان شاء ا… که مسبب خیرات آخرت گردد.

  5. فردید

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    خونِ جوانانِ وطن
    می جکد از چنگ تو
    ای پژو

    1. mahsa

      ۲۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (293 ديدگاه)

      کاملا دقیق اشاره کردید اما من اضافه میکنم که مشکلات خودرو قاتله جوانو غیر جوان رو با هم میکشه

  6. زیگما

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    نترسید.دولت فرانسه همین جوری به تماشای ورشکستگی پژو نمیشینه!!هزاران نفر نیروی کار داره پژو.لذا با وجود بیکاری گسترده در اروپا دولت با کمک های مالی نمیذاره ورشکسته بشه.
    پژو همچنان با ما!
    درضمن پژو بره، خودروسازی بغیر از چینی ها برامون نمیمونه!همین پژو رو دو دستی بچسبید.

    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

      ۲۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود.

      حاضرم با چینیه خوب همکاری داشته باشم تا با پژو.

      لااقل چینیه روز بهروز داره پیشرفت میکنه و حداقل امکانات رو داره.

      تو فرانسوی ها فقط و فقط رنو.

      اقاست.

      کاری که پژو برای ایران نکرد و رنو انجام داد.

      امیدوارم ورشکستگیه پژو رو تو پدال بخونم.

      ((( ایران و المان )))

    2. mahsa

      ۲۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (293 ديدگاه)

      من نمیفهمم اخ برای چی ما مجبوریم از این اشغال سازای فرانسوی و چینی ماشین بخریم
      بقول یارو که میگه
      خدایا بکدامین گناه مرا اینگونه جزا میدهی

    3. یارو

      ۲۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (290 ديدگاه)

      کی گفته اگه پزو نباشه هیچی برامون نمیمونه اگه با کارخونه ی فولوکس واگن ویا تیوتا و مزادا همکاری کنن خیلی بهتره

      1. زیگما

        ۲۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        شتر در خواب بیند….

  7. جلال

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    آخ آخ چی بدم میاد از این فرانسویها
    خصوصا پژو که حالم بهم میخوره ازش

  8. احسان(احسان سابق)

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    شرکت پژو نمونه کاملی هست برای ضرب المثل:هر چی رشد نکنه میمیره.بازار شکننده کشورهای جهان سومی و کشورهایی که صنعت انحصاری دارن مثل ایران و کشورهای افریقایی مثل مصر و مراکش و الجزیره وچند کشور بدبخت بیچاره دیگه چند سالی پژو رو سرپا نگه داشت اما حالا با بهم ریختن اوضاع این کشورا و راحت طلبی فرانسویها و پیشرفت نکردنشون در صنعت اتومبیل هر روز دارن بازارشون رو در همه جای دنیا از دست میدن.تو این دوره زمونه هر ادم و شرکت و حتی کشوری نخواد خودش رو تغییر بده و پیشرفت نکنه نابود میشه.مثالش هم کشور خودمون ایران که با داشتن این همه نفت و گاز و زیرساخت ها ومنابع طبیعی دارن حقوق ها رو از جریمه های راهنمایی رانندگی میدن.شرکت پژو و ایران خودرو و سایپا تغییر نکنن میمیرن.مطمئنم

    1. sorena330

      ۲۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (741 ديدگاه)

      حقوق ها رو از جرایم رانندگی میدن؟!!!!!!!!!!

  9. داوود

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (130 ديدگاه)

    بخدا سانگ یانگ کره جنوبی هم به جا این پژو آشغال بیاد تو ایران کارخونه بزنه، محصولات خیلی بهتری تولید میکنه!!!!
    محصولات 2014 پژو سیتروئن رو هم حاضر نیستم به جای ژاپنیا و حتی کره ای ها بخرم!!!
    بدجوری این فرانسویا آشغال از چشمم افتاده

    1. sorena330

      ۲۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (741 ديدگاه)

      قرارداد مرسدس با سنگ یانگ در حوالی2003،مرسدس رو از ورشکستگی نجات داد…
      همه ی شرکت ها قراز و نشیب دارن

  10. زیگما

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    فرانسه از اول مارو اذیت کرد.این از صنعت خودروسازیمون .اونم از خون های آلوده که از فرانسه اومد و ذره ای به روی خودشون نیاوردن.فرانسه دشمن درجه ملت ایران.به جای اینکه بگین مرگ بر امریکا بگین مرگ بر فرانسه. :|

    1. mahsa

      ۲۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (293 ديدگاه)

      اخ زیگما این کامنتت بد جوری چسبید
      واقعا از تو بعیده
      مرگ بر فرانسه

    2. احمد.ف

      ۲۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (444 ديدگاه)

      همچنین اضافه کنید تاسیسات سلاح های شیمیایی صدام و هواپیماهای میراژ و برنامه اتمی صدام (که البته به نتیجه نهایی نرسید) و …

  11. mahsa

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    زیگما بدجور باهات موافقم با کلمه به کلمش موافقم

  12. حامد MASERATI GT

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (304 ديدگاه)

    پژ بد نبوده برا ما چرا از رو بغض کینه حرف میزنین درسته کارش اصلا خوب نبود که تحریممون کرد اما اگه همین پژو نبود باید اشغلای چینی رو سوار میشدیم که الان داره همین اتفاقم میوفته

    1. یارو

      ۲۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (290 ديدگاه)

      کی گفته اگه پزو نبود ما هیچی نداشتیم قبلا گفتم تویوتا ده سال پیش اومد تو ایران و می خواست ماشین های روزشو توی ایران مونتاز کنه اما به خاطر این که مسعولین زحمت کش نذاشتن این اتفاق نیوفتاد همین الانشم همه ی کارخونه های دنیا عاشق بازار ایرانن . فرانسوی ها در طول تاریخ به ایرانیا ظلم های زیادی کردن و به پدران من و تو ستم کردن و الانم به ما می گن جهان سومی عقب افتاده اون اگه بهترین ماشین های جهان هم بزنه من حاضر نمی شم بخرم

  13. Sina.ferrari

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (612 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    دوستان اینقدر جوش نیارید.
    اگه ایران کشور درستی بود
    خودش ماشین تولید میکرد
    واینقدر وارد نمیکرد.
    ولی از سوی دیگر هم این مشکله که ایران اگه، که اونم
    اگه ماشین خوبی تولید
    می کرد و مثل بقیه ی ماشین
    هایی که ما دوسشون داریم معروف بود حتما قیمت خوبی هم داشت و اگه این ماشین ها
    هم قیمت خوبی داشتن ایران
    به کدوم این ملت فقیر باید می فروخت؟ فوقش می تونست صادر کنه که اونم با این تحریم ها و دشمن ها محاله!!!

  14. بهزاد

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دوستان انصافا نباید روند پیش آمده در 2 سال اخیر رو معیار قرار بدهیم.
    مطمئن باشید هیچ شرکت و مدیری دوست نداره یک شبه بازاری رو از دست بده و از زیان پیش آمده خرسند باشه.
    اگر بخواهیم تحریم شدن منافع ملی رو معیاری برای نفرین بدونیم کشور و شرکتی از قلم نخواهد افتاد و اگر تغییری در سیاستهای خارجی و قوانین داخلی نیوفته این روند تا آخر گریبان ملت رو خواهد گرفت.

  15. iman

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    کلید اسرار

  16. MBS

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    با206 های فرانسوی موافقم + با206 های ایرانی خودکفایی مخالفم _

    1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

      ۲۷ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود.
      کلا با پژو مخالفم.

  17. hero

    ۲۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (590 ديدگاه)

    سلام دوستان
    از همه مقصرتر خود مردم ایرانن
    حالا ببینید وقتی پژو برگرده ایران دوباره ملت […] می ایستن تو صف
    ثبت نام

  18. ahmad

    ۲۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    شما قبل از اینکه هز پژو متنفر باشید باید از خودروسازهای خودمون متنفر باشید که بعد از این همه حمایت و انحصار بعد 35 سال تازه نمیتونه بدون شریک تجاری خودرو تولید یا بهتره بگیم مونتاژ کنه.

  19. mahsa

    ۲۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    پس کو کامنت من
    پدال چرا کامنتای غیر مذهب رو تایید میکنی و کامنت من که عین اسلامه رو نمیذاری رو سایت
    اما من د بردار نیستم حرفای حسین کم نیس من نمی ذارم بی جواب بمونه

  20. زیگما

    ۲۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    یه دور کامنت هارو خوندم.دلم واسه پژو سوخت :( اگه رییس پژو بیاد تو پدال این نظرارو بخونه خیلی ناراحت میشه. :( :(
    :)

  21. علی

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    این از پژو و سیتروئن که حسابی به خاک سیاه نشستن
    ولی رنو هنوزم کیفش کوکه و بازار شم داغه
    امید وارم رنو ام هرچه سریع تر نابود شه
    اما بیشتر از نابودی پژو ، رنو از نابودی سایپا خوشحال
    میشم چون که با پرایدشون باعث مرگ هزاران نفر شدن

  22. علی

    ۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    این از پژو و سیتروئن که حسابی به خاک سیاه نشستن،
    ولی رنو هنوزم کیفش کوکه و بازار شم داغه
    امید وارم رنو ام هرچه سریع تر نابود شه
    اما بیشتر از نابودی پژو ، رنو از نابودی سایپا خوشحال
    میشم چون که با پرایدشون باعث مرگ هزاران نفر شدن

    ت

  23. محمدرضا

    ۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حیف این مردم که سهام دار 60 درصد سهام مرسدس لنز و داشتن و الان به محصولات زیر خاکی دهه 70 و80 میلادی پزو قانع هستند و پزو هم ناز میکنه

  24. سهیل

    ۲۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    مشکل پژو اینه که
    نسبت به رقباش
    موتورش ضعیفه
    مثلا پژو 407 باموتور 2000 سی.سی و 4 سیلندرش
    میخواست با آزرا 6سیلندر و 3300 سی.سی رقابت کنه
    که اوت شد !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا