مرحلهٔ مقدماتی، گروه دوم، سدانهای خانوادگی اسپرت، دوئل چهارم
نتایج دوئل قبلی بین کیا K5 GT و فورد فیوژن اسپرت
مجموع آراء: ۱۷۲۱
آراء فورد: ۹۰۰
آراء کیا: ۸۲۱
پیروز دوئل: فورد فیوژن اسپرت با کسب ۵۵ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
هیوندای سوناتا N Line | تویوتا کمری TRD |
تویوتا کمری TRD | |
کیا استینگر GT | بیوک رگال GS |
کیا استینگر GT | |
فورد فیوژن اسپرت | کیا K5 GT |
فورد فیوژن اسپرت | |
فولکسواگن آرتئون R | پژو ۵۰۸ PSE |
؟ |
فولکسواگن آرتئون R
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۲۰
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۲ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
چکیده: فولکسواگن آرتئون R یک خودروی سریع حرفهای و منحصربهفرد است اما عدم مطابقت کیفیت کابین با تصویر لوکس و پرفورمنسی خودرو، شرمآور به نظر میرسد. بااینحال، پویایی رانندگی آرتئون R احساس اطمینان فوقالعادهای به راننده میدهد که این ویژگی با کارایی زیاد برای استفادههای روزمره و همینطور تجهیزات استاندارد فراوان همراه است. ممکن است آرتئون R هیجانانگیزترین خودروی این کلاس نباشد اما فقط در موارد خیلی کمی از پس وظایفی که از آن خواسته میشود برنمیآید. البته بهتر است تنظیمات سیستم تعلیق تطبیقی خودرو همیشه روی نرمترین حالت قرار گیرد تا حداکثر راحتی را ارائه کند.
پژو ۵۰۸ PSE
تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۲۰
پلتفرم: EMP2 پژو-سیتروئن
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۶ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۹ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
چکیده: پژو ۵۰۸ PSE هم آیندهٔ پرفورمنس و هم الکتریکیسازی را نشان میدهد. این مدلی شایسته برای پرچمداری خانوادهٔ ۵۰۸ محسوب میشود. تجدیدنظر در شاسی ۵۰۸ PSE بهگونهای صورت گرفته که برداشت متفاوتی از یک خودروی پرفورمنس کاربردی را ارائه میکند. این یک خودروی همهکاره با تجهیزات مناسب و مصرف سوخت بسیار خوب است و به همین دلیل رقبا نمیتوانند حریف آن شوند. بااینحال، هرچند پژو ۵۰۸ PSE خودرویی خاص و منحصربهفرد بهحساب میآید اما کمی گران احساس میشود.
مقایسهٔ مشخصات فنی
فولکسواگن آرتئون R | پژو ۵۰۸ PSE | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 | ۱.۶ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ هیبریدی |
قدرت | ۳۲۰ اسب بخار | ۳۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر | ۵۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۴.۹ ثانیه | ۵.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۱ لیتر ترکیبی | ۷.۹ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۰۹ گرم/کیلومتر | – |
ظرفیت باک | ۶۶ لیتر | ۴۳ لیتر |
برد تمام الکتریکی | ندارد | ۴۲ کیلومتر |
وزن | ۱۷۰۳ کیلوگرم | ۱۷۶۴ کیلوگرم |
طول | ۴,۸۶۶ میلیمتر | ۴,۷۵۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۳۸ میلیمتر | ۲,۷۹۳ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۶۳ لیتر | ۴۸۷ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۵۲,۵۸۵ پوند | ۵۵,۷۹۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
🔥A.H MOTORS🔥
۱۸ مرداد ۱۴۰۰بی شک پژو 508
مک وال
۱۸ مرداد ۱۴۰۰قطعا فولکس آرتئون
از هر نظر برتری داره
کیفیت ساختش هم بالاتره
شک نکنید
آریا+منش
۱۸ مرداد ۱۴۰۰اره قطعاتش در چین ساخته میشه ، رسوایی دیزل گیت هم مشخص کرد چقدر در کیفیت حرف اول رو میزنه
Bayerische Motoren Werke
۱۸ مرداد ۱۴۰۰عجب !
Reza Waffen SS
۱۹ مرداد ۱۴۰۰فولکس واگن آرتئون
حسین
۱۸ مرداد ۱۴۰۰آرتءون سال ۲۰۲۰ قشنگتر بود.ولی الانو نمیدونم.
Philipp
۱۸ مرداد ۱۴۰۰الان به فولکس رای دادم
ولی اگه قرار بود حدود 50 هزارپوند ماشین شهری خریداری کنم ترجیح میدادم که یک A-class یا سری 2 قدیمی بگیرم تا اینا
سامان اذری
۱۸ مرداد ۱۴۰۰این ماشینهایی که اسم بردی
تو اروپا مدل های قدیمیش ۵-۶ هزار پوند هست
بنز e class مدل ۲۰۱۰ الان ۶-۷ هزار پوند هست
چند روز پیش نگاه میکردم یه مازراتی گیبلی ۲۰۱۴ قیمتش ۱۹ هزار پوند بود
با ۲۵ درصد پیش پرداخت بقیه اقساط ۶۰ ماهه
😔
Philipp
۱۸ مرداد ۱۴۰۰دقیقا
ولی باید که بسیار دقت کرد تو خرید همچین خودروهایی که ماشین سالم باشه
وگرنه اندازه همون نوش از آدم پول میره تا درستشون کنه
Ninja
۱۸ مرداد ۱۴۰۰یاریس جی ار مزدا سه توربو کرولا جی ار که قراره بیاد یا هوندا سیویک ار چه نسل جدید که داره میاد چه نسل قبل همشون برای شهر عالین پرسرعت بسیار زیبا چه طراحی داخلی چه خارجی لذت رانندگی فراوان و قیمت کمتر
اینارو ترجیح میدم به همه اینایی تو لیست هست
هرچند دیگه زیاد خانوادگی نیستن ولی اسپرت هستت
Ninja
۱۸ مرداد ۱۴۰۰یا اصلا میرم پول میزارم بنز سی کلاس بی ام و سری ۳ ۴ ائودی میخرم
سهند
۱۸ مرداد ۱۴۰۰رای من فولکس واگن است.
ممد ژانگولر
۱۸ مرداد ۱۴۰۰جفتش عالیه . پژو جدیدتر و بروزتره ولی فولکس با کیفیت تر و ایمن تره . من جفتشو خوشم امد ولی به فولکس که استخوندارتره رای دادم
OMID
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ظاهر ارتئون بهتره ولی پژو کابین بهتری داره
از اونجایی که نسخه های نسبتا پرفورمنس هستن پس شتاب هم اهمیت داره واسه همین به ارتئون رای میدم ولی پژو هم خوبه در آخر به اولویت هر شخص برمیگرده
AMG GT R
۱۸ مرداد ۱۴۰۰هر دو خوب ولی انتخاب من آرتئون
Ninja
۱۸ مرداد ۱۴۰۰خیلی ماشینا هستن از اینا بهترن ولی نیستن تو لیست مثل مزدا ۳ توربو
امیر
۱۸ مرداد ۱۴۰۰اگر می خواستم سدان خانوادگی اسپرت بخرم میتسوبیشی لنسر می خریدم.
یا می خواستم جدید تر باشه کمری TRD که توی لیست هست.
ولی الان به آرتئون رای دادم. مزدا 3 توربو هم بد نیست.
Ninja
۱۸ مرداد ۱۴۰۰👍👍👍👍
با مهربونی جهان زیباتره
۱۸ مرداد ۱۴۰۰مزدا 6 بیشتربه این کلاس نمیخوره؟
رامتین
۱۸ مرداد ۱۴۰۰انتخاب من هم آرتئونه. با قیمت کمتر، توان و گشتاور کمتر، شتاب بهتری ارائه میده.
ارشیاsvj
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ارتئون رو من ترجیح میدم.
(Saeed(peugeot
۱۸ مرداد ۱۴۰۰بدون شک پژو ….. محشره این ماشین
مهدی
۱۸ مرداد ۱۴۰۰پژو
با مهربونی جهان زیباتره
۱۸ مرداد ۱۴۰۰توی متن نوشته کیفیت کابین ارتئون پایینه بخاطر همین به پژو رای دادم
پدال کاش مث قبل امار فروش و نقاط ضعف و قوت رو مینوشتی
در هر حال 50 هزار (پوند) برا اینا خیلیه
من باشم یه مزدا میخرم و خلاص
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۸ مرداد ۱۴۰۰من خیلی دوست دارم یه روز یه آرتئون داشته باشم ، خیلی ماشین دوست داشتنی هست ، من عاشقشم
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۸ مرداد ۱۴۰۰جدا از مشخصات فنی باحالش ، یکی از اون ماشیناییه که بی دلیل دوستش دارم
Sina10
۱۸ مرداد ۱۴۰۰دوئل بسیار نزدیکیه
من پژو رو بخاطر طراحی فوق العاده اش انتخاب کردم هم داخلش و هم در خارجش
اما فولکس واگن هم بشدت زیباست
ولی خب کابین پژو بشدت بهتر بود
مصرف سوخت بهتری هم داره
مشکل پژو قیمت یکم زیاد ترشه
همچنین ارتئون هم عالیه و حرف نداره
اما توی این رده قیمتی انتخاب من فقط M340i هست و خواهد بود بعدش هم این پژو
ایکاش این ماشین رو توی دوئل های این کلاس قرار میدادین
متاسفانه پژو به دلیل بعضی محصولات ضعیف و بی کیفیتی که توی بازار کشور خودمون عرضه کرده ، توی ایران اونقدر پرطرفدار و محبوب نیست ، وگرنه اینکه پژو ۴۰۵ کیفیت نداره دلیل بر این نیست که ۵۰۸ PSE که بالاترین خودرو پژو محسوب میشه بی کیفیت باشه
اتفاقا برعکس ، به نظرم از اونجا که این ماشین تقریبا تنها ماشین پرفورمنس پژو هست ، پس کیفیت بالایی داره و پژو تمام توانش رو داخل ۵۰۸ استفاده کرده
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۸ مرداد ۱۴۰۰دوستان قبول کنید که مرحله قبل خیلی در حق اپتیما ظلم شد ، آخه واقعا چرا ؟
rezars pc
۱۹ مرداد ۱۴۰۰دقیقا درست می فرمایید
ارسلان
۱۸ مرداد ۱۴۰۰با احترام زیادی که برای فولکس آر قاعل هستم و با وجود اینکه حالم از پژو بهم میخوره بخاطر پر شدن جاده ها از پژو های پنجاه سال پیش و مافیای پژو ایرانخودرو ولی با این وجود احساس رو گذاشتم کنار و با منطق به پژو رای دادم دلایلی رو در ادامه خواهم گفت
اول اینکه طراحی پژو با سلیقه من بیشتر جوره مخصوصا کابین که حس ارگونومی بهتری رو منتقل میکنه به آدم
دوم اینکه مصرف سوخت فولکس ۱/۲ لیتر بیشتر میسوزونه که اگه توی خارج از کشور باشی هم مالیات سالانه ماشینی که بیشتر میسوزونه بیشتر میشه هم هزینه بنزین زدن ت
دلیل سوم با اینکه پژو باک کوچکتری داره اما چون مصرف ش کمتره یه جورایی مساوی هستن اما چون زده پژو در حالت تمام الکتریکی میتونه ۴۲ کیلومتر بدون بنزین راه بره به نظرم در بحث پیمایش اینجا به نفع پژو شد
تنها برتری که از فولکس به پژو در بحث پرفورمنس به چشمم اومد این هس که فولکس ۰/۳ سه دهم ثانیه سریعتر هست که بخاطر دوکلاچه بودن گیربکس ش هست که اون سه دهم هم احساس نمیشه توی شتاب گیری فقط توی درگ به چشم میاد اگه پژو هم دو کلاچه کار میکرد با توجه به گشتاورش میتونست از فولکس کمی سریعتر باشه که میشه با یه دو کلاوه تعویض ش کرد راحت و گیربکس فابریک رو فروخت تا جبران حداکثری رو برای مخارج تعویض گیربکس بکنه با توجه به همه ی اینا به پژو رای دادم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ مرداد ۱۴۰۰اَه! بازم پژو! انتخاب من صد در صد آرتئونه، کیفیت و ساخت این آلمانی خوش قیافه صد برابر بهتر از پژوئه مطمئن باشید،ایمنیش بهتره، برای خونواده هم بیشتر مناسبه، فقط یکم از لحاظ پرفورمنس اون خیلی کم ضعیف تره که مهم نیست،طراحی آرتئون هم منطقی تره عین پژو مریخی نیست!
نمیدونم چه وضعیه هر موقع اسم پژو میاد یاد اون جمله جرمی توی قسمت پژو توی تاپ گیر میافتم!(این بهترین ماشین برای بدترین راننده های دنیاست!)
راستم میگه!😂😂😂
Sina10
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ببخشید سر چی گفتین ایمنی اش بیشتره؟؟
چون ۴۰۵ GLX تو تصادف نابود میشه ، پس پرچمدار پرفورمنس پژو 508 PSE هم ایمنی اش همینجوریه؟؟
پژو از اون دوران وحشتناک داره خارج میشه ، اینو با ۵۰۸ و ۲۰۸ جدید به خوبی نشون داده ، البته هنوز به دوران طلایی 205 نرسیده ولی وضعش خیلی بهتر شده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ مرداد ۱۴۰۰برادر یه سر به سایت یورو انکپ بزن تا منظورمو بگیری، از لحاظ محافظت از سرنشینان هردو خوبن اما پژو له میشه، برعکس آرتئون مقاومت خوبی توی بدنه داره،درضمن چجوری به اون وضع طلایی رسیدن؟ هنوز که هنوزه از ۱,۶لیتری نکشیدن بیرون! حیف نیست ۵۵۰۰۰پوند بدی ماشین ۱,۶گیرت بیاد!
Sina10
۱۹ مرداد ۱۴۰۰تمام دنیا اینجوری شده
بامو i8 با اون همه ادعا موتور کوچیکی داشت
الان مد موتور کوچیکه
اگه واقعا موتور و خس رانندگی براشون مهم بود تمام این کلاس باید پر از V8 تنفس طبیعی میشد
نه ۴ سیلندر و ۶ سیلندر توربو
الان خودت موتور فولکس واگن رو نگاه کن ، کلا ۴ دهم لیتر بزرگتره ، اون ۴ دهم ، نه هیجان بیشتری داره ، مصرفش هم ضعیف تره
اگه فولکس واگن مثلا ۶ سیلندر استفاده میکرد قطعا انتخابم اون بود ولی ۲ لیتری نسبت به ۱.۶ لیتری هیجان خیلی بیشتری نداره ،
تازه این اولین مدل پرفورمنس پژو هست ، پس قطعا روش سنگ تمام گذاشته ، البته من که باشم هیچ کدومو نمیخرم ، خیلی گرون و ضعیفن ، اون همه پول فقط برای ۳۰۰ اسب بخار؟؟
توی این کلاس هیچ ماشینی فعلا بهتر از M340i نمیشه پیدا کرد ،هم قیافه زیبا و سرعت خیلی بیشتر از اینا ، شتاب صفر تا صد ، حدود ۴ ثانیه ، رانندگی بامو و کیفیت بالا و مهم تر از همه موتور ۶ سیلندری که شباهت زیادی با M3 داره
تازه این ارتئون و پژو تقریبا باهاش هم قیمت هستن ، تازه پژو گرونتره ، ایکاش این ماشینو توی دوئل ها قرار بدن ، از هر لحاظ از اینا بهتره
ائودی S4 هم میتونست باشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ مرداد ۱۴۰۰درسته👌باهاتون موافقم…
حسین دهمرد
۱۸ مرداد ۱۴۰۰با این قیمت هیچکدوم . از نظر منطقی پژوعه جالبتر به نظر میرسه ولی بازم ترجیح میدم به آلمانی رای بدم.
Aryan🥋🥋🥋judo
۱۸ مرداد ۱۴۰۰چرا اینقدر این پژو خوشگله لامصب
masoud
۱۹ مرداد ۱۴۰۰واقعا کی برای اینا بالای 50 هزار پوند میده؟
آریا ماشین
۱۹ مرداد ۱۴۰۰پژو ۵۰۸ pse
Bayerische Motoren werke
۱۹ مرداد ۱۴۰۰با اینکه پژو فوق زیباست و کابینش متفاوت و خیلی چشم نوازه
انتخاب من آرتئون هست
چون اون موقعی که از سبد محصولات VW زیاد خبر نداشتم وقتی اینو دیدم دهنم باز موند
چون طراحی خیلی زیبایی داره
موتورش هم که خوبه
یه دولیتری چهار سیلندر ۳۰۰ اسبی
البته اگه ۶ سیلندر بود خیلی خوب میشد
پژو یکم باید روی پرفورمنس محصولاتش کار کنه
درسته این اولین محصول با نام PSE هست و تازه ی کار هست ولی ببینید
فولکس با یه موتوری که فقط ۰.۴ لیتر بیشتره و هیبریدی هم نیست و یه توربو داره ۳۲۰ اسبه و شتابش ۴.۹ ثانیه هست
پژو اما یه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ داره که سیستم هیبریدی هم کمکش میکنه اما همه اینا میشه فقط ۴۰ اسب از فولکس بیشتر باشه یعنی ۳۶۰ اسب بخار
شتابش ۵.۲ هست چه بسا بیشتر ولی فولکس قطعا میتونه کمتر بزنه
کابین پژو با اینکه یه حس جدید و خوبی داره احساس میکنم خیلی پایین و تنگ احساس میشه
ولی فولکس با یه کابین خیلی خوب و زیبا و باکیفیت احساس راحتی بیشتری رو داره قطعا
اما قیمت ها هم باید بگم یکم زیاد گرونه و قطعا رای من M340I هست توی کل این کلاس
چون از پژو ارزونتره و پرفورمنس فوق بهتری داره و خیلی زیبا هم هست
اما در کل داخل این دوئل رای من فولکس واگن آرتئون
هست
rezars pc
۱۹ مرداد ۱۴۰۰دفعه قبل چطور فیوژن برد ؟ خیلی که k5 gt ازش بهتر بود
Bayerische Motoren werke
۱۹ مرداد ۱۴۰۰اخه کانال تلگرام هم هست
و یهو رای ها عوض میشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ مرداد ۱۴۰۰رای های تلگرام رو هم حساب کن…
car lover
۲۴ مرداد ۱۴۰۳جایگزین های سمند و پژو