در این آزمون، تیم اتو اکسپرس، نسخهٔ بهروز شدهٔ فولکس واگن شیروکو را با پژو RCZ خوشچهره و اسپرت رو به رو خواهد کرد تا برنده را از لحاظ طراحی، هندلینگ و هزینههای در حال اجرا بررسی و انتخاب کند.
حال به نظر شما، آیا فولکس واگن برای مدل شیروکو، بهاندازۀ کافی وقت گذاشته است که آن را تاجدار خودروهای کوپهٔ خود کند؟ یا اینکه همچنان RCZ باید میداندار این رقابت باشد؟
شاخ به شاخ
طراحی
هر دو خودرو کوپه هستند، اما نمیتوان شیروکو را با RCZ در یک کلاس دانست چراکه نوع کلاس بدنهٔ آنها کاملاً باهم متفاوت است. شما از هر بُعد به این دو خودرو نگاه کنید متوجه این مسئله خواهید شد. فولکس واگن یک کوپهٔ دو درب و هاچ بک است و طراحی ساده، اسپرت و در عین حال زیبا دارد، گلگیرهای باد کردهٔ عقب، ظاهری عضلانی به نمای عقب این خودرو بخشیده است؛ حالت چراغها، رینگها، آینهها، خطوط بدنه و سقف، همگی ساده و قابل قبول هستند، ولی در مجموع، ویژگی منحصر به فردی ندارد که جلب توجه کند. پژو RCZ یک کوپهٔ اسپرت است با شیشه مقعر که خمیدگی آن تا انتهای سقف شیبدار کشیده شده است و با ریلهای نقره ای سقف، جلوهٔ منحصر به فرد، اسپرت و بسیار زیبایی به آن بخشیده است، همچنین یک اسپویلر بلند شونده (Pop-Up) برای تقویت ثبات در سرعتهای بالا، بر روی درب صندوق مخفی شده است که با افزایش سرعت و عبور از ۸۵ کیلومتر در ساعت، اتوماتیک بالا میآید؛ البته میتوانید با فشار یک دکمه که بر روی داشبورد تعبیه شده است نیز، اسپویلر را فعال کنید. آینهها بر روی درب سوار شدهاند و ظاهری اسپرت دارند، گلگیرهای باد کرده هم آن را جذابتر از فولکس نشان میدهند. طراحی داخلی هر دو خودرو اسپرت و لوکس است، و میتوان برای آنها، پکیجهای ویژه ای سفارش داد که محدودهٔ امکانات داخل کابین و خارج کابین را گسترش میدهد.
امکانات
آپشن های استاندارد بر روی فولکس واگن شیروکو، تریم R Line:
- چراغهای جلوی تطبیقی
- فرمان قابل تنظیم
- کیسههوای جانبی
- چرخهای آلومینیومی ۱۹ اینچی
- سیستم ترمز ABS
- سیستم کنترلکشش (ESP)
- بلوتوث
- تهویه مطبوع دو نقطه ای
- گرمکن صندلی
- صندلیهای اسپرت
- نقطه ثابتISOFIX
- پوشش چرم
- آینه دید عقب با محدود کنندهٔ نور
- سنسورپارک
- چراغ شور
- شیشهها و آینههای برقی ضد بخار
- ایموبلایزر و قفل فرمان
- سیستم صوتی داینامیک
- DAB Radio
- سیستم ناوبری
- صندلیهای الکتریکی
- گرمکن صندلی
- کیسههای هوای جانبی
- تهویه مطبوع دو نقطه ای
- ساعت آنالوگ مرکزی
- کامپیوتر سفری به علاوه سیستم Follow me
- سنسورهای پارک جلو و عقب
- شیشهها برقی ضد بخار
- آینهها برقی به همراه گرمکن و سیستم جمع شونده
- آینه دید عقب Electrochrome با محدود کنندهٔ نور
- رینگهای ۱۹ اینچی آلومینیومی
- اهرم دندهٔ اسپرت و کوتاه (به جز اتوماتیک)
- فرمان اسپرت چرم با قابلیت تنظیم ارتفاع
- چراغ شور
- صندلیهای جلو اسپرت
- پوشش چرم
- صندلیهای عقب تاشو
- دیسکهای اسپرت ۳۴۰ میلیمتر
- ستونهای سقف رنگی و یا سیاه
- شیشه عقب اسپرت رنگی ۴۰%
- اسپویلر عقب فعال (خودکار با قابلیت دستی)
- اگزوز اسپرت دوگانه
- چراغهای جلو زنون، اتوماتیک با سنسور نور و تنظیم ارتفاع
- برف پاک کن اتوماتیک با سنسور باران
- ترمز ضد قفل (ABS)
- توزیع نیروی ترمزالکترونیکی (EBFD)
- کمک ترمز اضطراری(EBA)
- برنامه الکترونیکی ثبات (ESP) از جمله ضد لغزش مقررات (ASR)
- کنترل پایداریدینامیکی (DSC)
- نقطه ثابتISOFIX
- کمربند پیش کشندهٔ شش نقطه ای صندلیهای عقب
- سنسور فشار باد تایر
- قفل مرکزی با باز و بسته شدن اتوماتیک
- ریموت کنترل، ایموبلایزر و قفل فرمان
- کیت تعمیر لاستیک و پنچری
- کروز کنترل و سیستم محدود کنندهٔ سرعت (Speed Limiter)
- CD پلیر، پورت ورودی صدا، پورت USB
- بلوتوث هندزفری
- سیستم صوتی به همراه ۶ عدد بلندگو (۲ عدد جلو، ۲ عدد توئیتر، ۲ عدد عقب)
هندلینگ و عملکرد
هر دو خودرو برای رانندگی جذاب و سرگرم کننده هستند، اگر چه موتورهای دیزلی حس سنگین بودن را به راننده القاء میکند و نسبت به موتورهای بنزینی تند و تیز نیستند و احساس تمایل به understeer در خودروهای کم و بیش حس میشود. ولی پژو RCZ احساس واضحتری نسبت به فولکس شیروکو دارد و در مجموع هندلینگ بهتری در جاده دارد. البته اگر ۸۱۰ پوند بیشتر برای فولکس بپردازی، دامپر تطبیقی را بر روی شیروکو خواهید داشت و هندلینگ خودرو به مراتب بسیار بهتر از مدل استاندارد خواهد بود.
RCZ با موتور ۲.۰ لیتری توربو دیزل، توانایی تولید ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن مترگشتاور را دارد که با گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی و دیفرانسیل جلو، ظرف مدت ۸.۷ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و در نهایت به سقف سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند. جالب است بدانید این خودرو در تریم RCZ R با موتور ۱.۶ لیتری بنزینی، به شتاب ۰ تا ۶۰ مایل ۵.۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر دست مییابد.فولکس واگن شیروکو نیز با موتور توربو دیزل ۲.۰ لیتری، توانایی تولید ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که با گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی و دیفرانسیل جلو، در مدت ۸.۶ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و در نهایت به حداکثر سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت میرسد. شیروکو هم در تریم R که قویترین تریم این خودرو میباشد، با یک موتور ۲.۰ لیتری بنزینی توانایی تولید ۲۷۶ اسب بخار قدرت را داشته و در مدت ۵.۵ ثانیه به شتاب ۱۰۰ کیلومتر و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست مییابد.
آلایندگی و هزینههای در حال اجرا
خودروهای کوپه معمولاً در بحث هزینههای در حال اجرا و یا بهصرفه بودن، معمولاً انتخاب معقولی نیستند، اگر چه با انتخاب پیشرانههای دیزلی میتوان برای کاهش مخارج و هزینهها کمک کرد. در اینجا شیروکو وعدهٔ انتشار پایین گاز CO2 و مصرف سوخت پایینتر را داده است. فولکس در هر کیلومتر ۱۰۹ گرم، و پژو در هر کیلومتر ۱۳۵ گرم گاز CO2 منتشر میکنند. در واقع به فولکس برای هر سال مبلغ ۹۱۷ پوند مالیات و برای پژو در هر سال ۱۲۰۴ پوند مالیات تعلق میگیرد؛ فولکس، این اختلاف ۲۸۷ پوندی را مدیون فقط ۲۶ گرم گاز گلخانه ای هست که کمتر از پژو منتشر میکند. همچنین بهطور میانگین، فولکس در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۳.۵ لیتر سوخت مصرف میکند و پژو ۴.۳۳ لیتر میسوزاند.
حکم
جایگاه نخست: پژو RCZ
RCZ ممکن است مانند شیروکو، کارآمدتر، اقتصادیتر، و یا فضای بیشتر نداشته باشد، ولی طراحی خیره کننده، تجربه رانندگی لذتبخش و هندلینگ بالا، جایگاهش را ترفیع میبخشد؛ همچنین کروز کنترل و سیستم محدود کنندهٔ سرعت در جاده بسیار کاربردی است که در سیروکو یافت نشد. آپشن های بسیار زیاد تر RCZ نیز که به صورت استاندارد بر روی آن نصب شده است بسیار بیشتر از فولکس میباشد. اگرچه هزینههای در حال اجرا بالاتر هستند، ولی با وجود امکانات و آپشن های بیشتر، قیمت نهایی کمتر از شیروکو است. و نکتهٔ بارز این خودرو قیمت آن است که برای یک خودروی اسپرت کوپه، با طراحی چشمگیر و تکنولوژیهای جدید و آپشن های زیاد آن بسیار معقول به نظر میرسد.
نسخهٔ بهروز شدهٔ شیروکو بسیار بهینهتر، کاربردیتر و عملیتر از قبل شده است که نقاط مثبت زیادی هم دارد. پیشرانهٔ دیزل به روز شده با عملکرد بالا و آلایندگی پایین، این کوپه را بسیار چابک ساخته است؛ همچنین با طراحی مناسب کابین، فضای کافی را در اختیار سرنشینان قرار میدهد که به طور جدی از آن میتوانید برای چهار سرنشین بالغ استفاده کنید. با این حال، اگر شما قصد خرید چنین هاچ بک سه درب را دارید، بیشک، فولکس واگن شیروکو، بهترین انتخاب شما خواهد بود. شاید با این خودرو، در مقایسه با آخرین نسخهٔ گلف Mk7، در سر پیچها، احساس سنگینی یا هندلینگ ضعیف را داشته باشید ولی اگر دامپر تطبیقی و پیشرانههای قویتر را سفارش دهید این مشکلات نیز رفع میگردد که البته بازپرداخت بهمراتب بیشتری را هم در پی خواهد داشت.
مشخصات | VW Scirocco 2.0 TDI 150 R Line | Peugeot RCZ 2.0 HDi 163 GT |
قیمت پایه/ قیمت مدل تست | £۲۷,۰۲۰/£۲۹,۰۲۰ | £۲۶,۳۵۰/£۲۹,۲۱۰ |
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۳.۰۰۰) | £۱۳,۳۷۵/۴۹.۵% | £۱۲,۴۳۷/۴۷.۲% |
طول / فاصله ی دو محور | ۴,۲۵۶/۲,578mm | ۴,۲۹۰/۲,612mm |
ارتفاع/ عرض | ۱,۴۰۶/۱,810mm | ۱,۳۶۲/۱,780mm |
موتور / حجم | ۶ سیلندر خطی 1cc/ | ۴ سیلندر خطی 1cc/ |
بیشینهٔ قدرت | ۱۴۸/۳,۵۰۰ bhp/rpm | ۱۶۳/۴,۰۰۰ bhp/rpm |
بیشینهٔ گشتاور | ۳۴۰/۱,۷۵۰ Nm/rpm | ۳۲۰/۲,۰۰۰ Nm/rpm |
گیربکس | ۶ سرعته دستی FWD/ | ۶ سرعته دستی FWD/ |
حجم باک | ۵۵ لیتر | ۵۵ لیتر |
حجم صندوق عقب/ با صندلی خوابیده | ۳۱۲/۱,۰۰۶ لیتر | ۳.۹/ – لیتر |
وزن خودرو/ حمل بار | ۱,۳۷۵/480kg | ۱,۴۷۴/294kg |
دایره دور زدن خودرو | ۱۱ متر | ۱۰.۶ متر |
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی | ۳ سال (۶۰.۰۰۰) / ۱ سال | ۳ سال (نامحدود)/ ۱ سال |
رتبهٔ تولید کننده/ فروشنده | ۱۹/۳۱ | ۱۴/۹ |
یورو NCAP | ۵ ستاره | – |
۰ تا ۶۰ مایل/ 30 تا ۷۰ مایل | ۷.۱ / ۷.۹ ثانیه | ۷.۵ / ۸ ثانیه |
حداکثر سرعت (مایل) | ۱۳۴ | ۱۳۷ |
مسافت ترمز از سرعت ۷۰/ 60/ 30 مایل | ۴۷.۰/۳۴.۶/۸.8m متر | ۴۸.۹/۳۵.۴/۹.۴ متر |
مصرف سوخت شهری/ اتوبان/ میانگین | ۴.۱۶ / ۳.۱۶ / ۳.۴۹ لیتر | ۵.۴۹ / ۳.۵۸ / ۴.۳۳ لیتر |
co2 تست/ ادعای کمپانی/ مالیات | ۱۶۴/109g/km/17% | ۱۹۲/135g/km/23% |
ایربگ/Isofix/سنسور پارک/ دوربین | ۶ عدد/ دارد/ دارد/ ندارد | ۴ عدد/ دارد/ دارد/ ندارد |
گیربکس اتوماتیک/ /ESC کروز کنترل | £۱,۵۰۰/yes/£۲۴۵ | No/yes/yes |
تهویه اتوماتیک/ چرم/ گرمکن صندلی | Yes/yes/yes | Yes/yes/yes |
رنگ متالیک/ چراغ زنون / ورود بدون کلید | £۵۳۵/£۱,۰۱۰/£۳۶۰ | £۵۲۰/£۶۸۰/no |
ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث | Yes/yes/yes/yes | £۷۳۵/yes/no/yes |
منبع: اتواکسپرس
شایان
۲۱ بهمن ۱۳۹۳معلومه آلمان فرانسوی برن دنبال بروژو بازیشون اون قهوه خوری چرندشون
عارف
۲۱ بهمن ۱۳۹۳بهتره هر کس عقیده ی خودشو مودبانه و بدون بکار بردن چنین الفاظی بیان کنه.
من شخصا پژو رو بهتر میبینم و فقط از نمای جانبی و نوع فرمان ماشین خوشم نیومد
amir
۲۱ بهمن ۱۳۹۳بزار یه نظر سنجی هم اینجا بزاریم:
rcz لایک
شیروکو دیسلایک
شایان
۲۱ بهمن ۱۳۹۳من عصبانیم از دست پدال سه بار نظر دادم در پست هوندا هیچ کدومو چاپ نکرد باور کن کوچیکترین لفظ بدی هم به کار نبردم خدایش من تا حالا هیچ وقت لفظم بد نبود شاید تعصب داشته باشم ولی ب هیچ عنوان بد دهنی نکردم و نمیکنم ببخشید که توپم پر بود و برای همین اولین نظر ماله من بود من خودم فرهنگ فرانسه رو دوست دارم ضمنا من فولکسو بهتر میدونم بخاطر کیفیت ساخت و همچنین برند معتبرش و البته قیمتی که برابر با پژو داره
سامورایی
۲۱ بهمن ۱۳۹۳لوازم و ماشین های فرانسوی مفت نمی ارزه
شاهین
۲۱ بهمن ۱۳۹۳واقعا نمیدونم دیگه چی بگم! اینجا مثلا سایت تخصصی خودرو هستش.
برادر من،عزیز دل،بزرگوار،شما دو سه تا دلیل بیار تا ما هم بدونیم چرا ماشین فرانسوی مفت نمی ارزه.
از 405 بگم که ماشین سال اروپا شد در زمان خودش،از 205 بگم با مدل T16،از 206 بگم که رکورد فروش رو شیکوند،از 508 بگم که باز خودروی سال شد،از همین RCZ بگم که غولی مثل شیروکو رو شکست داد؟! اون موقع که بعضی موتورهای بعضی کمپانی ها مصرفی سوختی در حد لالیگا داشتن،پژو موتوری ساخت با آلایندگی کمتر از 100 گرم CO2 در هر صد کیلومتر.از چی بگم برات؟
شما بگو من همونو بگم بهت.
کل تاریخچه ی پژو می ارزه به صد تا کمپانی(هر چند تاریخ خیلی مهم نیست،مهم زمان حال هستش).
شاهین
۲۱ بهمن ۱۳۹۳بخوان و بدان
http://www.tech-racingcars.eu/peugeot-205-t16-2
http://www.worldcarfans.com/113042356906/peugeot-208-t16-pikes-peak-specs-released-0-100-kmh-in
خیلی پژو رو دست کم گرفتی عزیز جان.
M5
۲۲ بهمن ۱۳۹۳گل گفتی سامورایی پژو طراحیش یجوریه ،غوره !
Lion26
۲۲ بهمن ۱۳۹۳شما خودرو فراسوی اصل سوار شده اید که اینگونه نظر می دید.
Just France.
آرماااام
۲۱ بهمن ۱۳۹۳با تمام احترامی که واسه ی فولکس قائلم،ولی پژو رو ترجیح میدم
huayra
۲۱ بهمن ۱۳۹۳حیف ک از جفتشون بدم میاد.فقط فیستا اس تی با هیوندا آی 20 و 30 توربو
Night Fury
۲۱ بهمن ۱۳۹۳آره بدت میاد ولی وقتی یکی رو تو خیابون دیدی مثل آتشفشان درحال فوران میشی!
سجاد
۲۱ بهمن ۱۳۹۳تو منطقه آزاد انواع ماشین رو میشه دید .
تو منطقه آزاد انزلی موستانگ و RCZ و کامارو و از این دست ماشینها که فقط به درد خودنمایی میخورن تا دلت پیدا میشه!
اما اکثراً برای اجاره بعنوان ماشین عروس کاربرد دارن .
وگرنه کیا اسپورتیج از کامارو گرونتره ، اما ده برابر اون به چشم میخوره . . .
بستگی داره بعنوان یه ماشین بهشون نگاه بکنی یا چیزی برای تبدیل کردن رهگذران به “آتشفشان در حال فوران”.
بنظرم شیروکو بعنوان یک ماشین ، ماشین بهتریه .
شایان
۲۲ بهمن ۱۳۹۳من نمیدونم چرا پدال نظرمو چاپ نمیکنه خب من گفتم از دست پدال عصبانیم تا حالا هم بد دهنی نکردم اگه ملت بدونن قضیه چیه این همه دیس لایک نمیخورم اگه پدال لطف کنه بذاره ما نفس بکشیم
qiasi206
۲۴ بهمن ۱۳۹۳پدال نظرشو چاپ کن
Mclaren
۲۳ بهمن ۱۳۹۳بازم مثل همیشه نظر سازنده جناب شایان…چیزی نمیتونم بگم فقط اسم ایشون پیش خودم گذاشتم شوخیه بزرگ…خدا رو شکر شما کارشناس نیستی برای مقایسه خودرو ها وگرنه نصف بیشتر دنیا باید از مهندسی و طراحی دست میکشیدن…موفق باشی
سجاد
۲۱ بهمن ۱۳۹۳شیروکو هاچ بک اسپرتیه که حقیقتاً هیچی کم نداره!
Mostafa&S
۲۱ بهمن ۱۳۹۳مسئولین انقدر اسم پژو رو خراب کردن به این خوشگلی و خوبی هم که باشه بهش اعتماد نمی کنیم…
خاوری
۲۱ بهمن ۱۳۹۳البته تو ایران خیلی خراب کردن تو باقی دنیا اینجور نیست
amir
۲۱ بهمن ۱۳۹۳فعلا که جلوی rcz کم اورد!
سجاد
۲۱ بهمن ۱۳۹۳میشه کم آوردن رو برام تعریف بکنی؟
قیمت کمتر ، وزن کمتر ، مصرف کمتر ، شتاب بهتر ، ایمنی بالاتر . . .
دیگه چی میخوای؟
ظاهر یک بشقاب پرنده؟ (تنها چیزی که RCZ داره و شیروکو نداره!)
.
فقط یه نگاه به صندلی ها و فضای سرنشینهای عقب پژو بنداز!
پژو همه چیز رو فدای طراحی خارجی RCZ کرده .
شاهین
۲۱ بهمن ۱۳۹۳سجاد جان پس حتما اتواکسپرس مریض بوده که پژو رو برنده اعلام کرده.
سجاد
۲۱ بهمن ۱۳۹۳نظر اتواکسپرس وحی نیست که!
مثل ما ملاکهای خودش رو گفته و نظر داده ،
در آخر هم اعلام کرده Rcz با توجه به “طراحی خیره کننده” خودش نسبت به قیمتش برتره!
در مورد شیروکو هم نظر نزدیک به Rcz داده و برتری مطلق روبه پژو نداده . . .
شاهین
۲۲ بهمن ۱۳۹۳نظر اتواکسپرس از 99/9% نظراتی که اینجا داده میشه معتبرتره.نه این دوتا ماشینو دیدیم،نه سوارشون شدیم،نه راننده و آزمایش کننده ی حرفه ای هستیم،اما با قاطعیت از پشت مانیتور برنده بازنده مشخص میکنیم.
واسه من که نه از نزدیک این دوتارو دیدم نه روندم،حرف این مجله معتبره.حالا اگه برای شما معتبر نیست یه بحث دیگه اس.
ارادتمندم
جواد
۲۱ بهمن ۱۳۹۳شیروکو برای من یه افسانست. از همون اولین بار که تو بازی نید فور اسپید آندر کاور دیدمش عاشقش شدم . الانم واقعا خوشحال شدم که اسمشو دوباره میشنوم. قکر کرده بودم به خاطره ها پیوسته ولی خوشبختانه هنوز میتازه …
BMW4ever
۲۱ بهمن ۱۳۹۳شیروکو توسط جوجاریو طراحی شده خیلی خوشگله
4MATIC
۲۱ بهمن ۱۳۹۳من فولکس رو بهش ترجیح می دم
reza
۲۱ بهمن ۱۳۹۳انتخاب من شیروکو
4MATIC
۲۱ بهمن ۱۳۹۳پزو مدلاش شبیه به هم هستن واصلا جذاب نیستن rczهم موتورش ضعیفه هم الکی گرونه
Ahmad..F12
۲۱ بهمن ۱۳۹۳دوست عزیز، اگه متن رو کامل خونده باشی میبینی که RCZ یه پیشرانۀ 1.6 لیتری با قدرت 270 اسب بخار هم داره که شتاب 5.9 ثانیه رو به ارمغان میاره، به نظرت ضعیفه؟؟؟؟
بعد این کجاش مثل بقیۀ مدل های پژو هستش؟؟ :)
بهتره که یکم عمقی تر به قضیه نگاه کنیم،
این که شما توی این خودرو، برند پژو رو میبینی، نباید بگی مثل هم هستند، در واقع، به این میگن زبان طراحی، که خط و مش پژو در حال حاضر بدین شکل هست.
مثل این میمونه بگیم چرا آئودی همۀ خودروهاش مثل همند!!!!
چرا بیامو همه مثل همند!!!!
چرا بنز همه مثل همند!!!!
زبان طراحی برای یک شرکت، باید در همۀ خودروها رعایت بشه
amir
۲۱ بهمن ۱۳۹۳بعضیها تا اسم پژو میاد چند تا انتقاد همیشگی را از حفظ کردن:
1.موتورش ضعیفه!
2.ماشینهای فرانسوی پیچیدگی فنی الکی دارند!!
3.ماشینهای پژو استهلاک بالا و کیفیت پایینی دارند!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ بهمن ۱۳۹۳درود .
امیر جان این که پیچیدگیه فنی الکی دارند کاملا درسته . این
حرف من نیست این حرف نشریات ایرانی هست که مطالب اینجور سایت
هارو ترجمه میکنند . مثلا برای تعویض فیلتر اتاق مگان ،
چه قسمت هایی از داشبورد مگان که نباید باز بشه .
یا برای تعویض تسمه تایم زانتیا .
ماشیناشون بد نیستن اما در بحث فنی یذره پیچیده عمل میکنند .
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۲ بهمن ۱۳۹۳دقیقا
پیچیدگی فنی الکی زیاد دارن،در حد لالیگا
اگر حتی یک دهم تکنولوژی المان هارو داشتند،باز این پیچیدگیشون قابل توجیه بود
برای تعویض سر سیلندر206 باید سینی و دسته موتور کلا باز بشه و بیرون ریخته بشه
یا همین ال90
یه گرد گیر پلوس رو بخوای عوض کنی باید گیربکس و حتی صفحه کلاچ و دنده رو هم باز کنی
در ضمن تکنولوژی موتوری و فنی زیادی هم نسبت به ماشینای المانی ندارن که انقدر پیچیدگی فنی و قسمت موتوری داشته باشن
المانی ها برای پیچیدگی ادوات داخلی و فنی-انجینی خودشون دلیل دارن و اون هم بازده فنی بهتر،گشتاور بیشتر و تولید گاز کربنیک کمتره.
مجتبی(ساروی)
۲۲ بهمن ۱۳۹۳درمورد استهلاک بالا و کیفیت پایین شدیدا باهات مخالفم چون هم 206داشتم و هم مگان داشتم هردو بینهایت کم استهلاک بودن مخصوصا مگان که اصلا باتعمیرگاه قهره
و صفت کیفیت پایین که به نظرم اصلا خنده دارمیاد اخه عزیز دل برادر چطور به یه ماشین اروپایی صفت کیفیت پایین میدی ؟؟؟؟؟؟
PEUGEOT
۲۱ بهمن ۱۳۹۳کاملا باهانت موافقم احمد جون
دقیقا حرف دل منو زدی
بعضی دوستان واقعا با تعصب نظر میدن
شباهت خودروهای پژو برمیگرده به اصالت این کمپانی
اگه آرم پژو روی خودروهاش نباشه بازم میشه فهمید خودرو پژوست.
Ahmad..F12
۲۲ بهمن ۱۳۹۳قربونت برم محمد جووووون…. ***
3>
behzad
۲۱ بهمن ۱۳۹۳هر دو این ماشینها رو از نزدیک دیدم.شیروکو واقعا زیبا و دیدنی هستش .دوست داری فقط نگاهش کنی.اما پژو در نگاه اول میخکوبت میکنه.فکر میکنی پورشه هستش.اما بیشتر که نگاهش میکنی احساس میکنی یه جاییش مشکل داره که نمیفهمیش و کم کم از چشمت میفته.حداقل این احساس من بود
h112
۲۱ بهمن ۱۳۹۳از خودرو هار فلوکس واگن خوشم نمیاد ..از آرمش هم همین طور….آخاه دنده دسته بااین قیمت….!!
tadano
۲۱ بهمن ۱۳۹۳زیبایی یه چیز سلیقه ایه و در افراد مختلف متفاوت با کمال احترام به نظر دیگران من اصلا طراحی پژو رو نمیپسندم اگه چراغهای جلو و عقب با هم عوض بشه اتفاق خاصی نمیوفته .
ماسل کار
۲۲ بهمن ۱۳۹۳درود
به این میگن اصالت طراحی یا بهتر بگم هماهنگی جلو و عقب یه امتیازه نه نقطه ضعف
برای مثال برو عکس های lancer evo رو نگاه کن.
Just Muscle Cars
McLaren Automotive
۲۱ بهمن ۱۳۹۳احمد جان خسته نباشی داداش.
انتخاب من شیروکو هست.اما از حق نگذریم طراحی پژو خیلی خوبه و تنها به خاطر یک دلیله که تو کشور ما محبوب نیست، و اون هم خودروسازای داخلی هستن.
Ahmad..F12
۲۲ بهمن ۱۳۹۳قربوت مکلارن جان
مجید
۲۱ بهمن ۱۳۹۳عزیز دلم پژوrcz جوووووووووووووونممممممممممم. کاش یه نماینده رسمی پژو تو ایران داشت جدیدترین مدلهاشو وارد میکرد
سامان از تبریز
۲۱ بهمن ۱۳۹۳من پژو Rcz رو از نزدیک دیدم عقبش خیلی زیباست
ولی من شیراکو رو خیلی دوس دارم مخصوصا چراغهای اخموی جلوش
احسان
۲۱ بهمن ۱۳۹۳طراحی شیروکر به نظر پخته تر و هماهنگ تره، پژو قسمت عقب و نمای جانبی رو از نیسان 350z الهام گرفته مخصوصا نمای عقب کاملا یاد نیسان میندازه، از نظر سابقه و اعتبار هم که شیروکو همیشه جزو برترینها بوده
Ahmad..F12
۲۲ بهمن ۱۳۹۳احسان جان
پژو RCZ از نیسان 350 الهام نگرفته
این هارمونیه پژو هست که در ظاهر RCZ میبینى…
شما به مدل 308 کوپه هم نگاه کنید این طراحی و ویژگیهای منحصر به پژو رو میبینید
amir
۲۱ بهمن ۱۳۹۳پرچم فرانسه بالاست…
قابل توجه اونایی که پژو را از کره هم خیلی پایینتر میدونن یا بعضی هایی که پژو را با چینی ها مقایسه میکن!!
Ahmad..F12
۲۲ بهمن ۱۳۹۳امیر جان هرکی این کارو کرده از دنیای خودرو چیزی سرش نمیشده
قدمت و اصالت پژو یا رنو بسیار بیشتر و معتبر تر از این حرفاست
کافر مقدس
۲۱ بهمن ۱۳۹۳RC یدونه گذرشو دیده بودم خیلی تپل تر از RCZ بود خیلی هم خوش چهره ست! نمیدونم تو ایران چرا اصن نیست!! اگه بود میترکوند!
rc hymotion4 بیاد دیگه کسی جلودارش نیست!
کولن فرانسه رو دست کم نگیرید!
سعید
۲۱ بهمن ۱۳۹۳قیافه این پژو خیلی خاصه،(سر و تهش معلوم نیست کدوم طرفه،عقبشو که نگاه میکنی انگار جلوشه،آدم یاد این هیولاهایی میفته که پشت سرشون هم چشم دارن، البته شوخی کردم)
ولی در کل پژو جذابتره،اسپرت تر و جوون پسند تره،به نظر میاد چابک تر هم باشه،تنها مشکلش اینه که فرمونش خیلی قشنگ نیس،یکم قدیمیه
PEUGEOT
۲۱ بهمن ۱۳۹۳عشق است این شیر فرانسوی و خودروهایش
از حق نگذریم تو این مقایسه پژو حرفی برا گفتن نزاشت
اگه اطلاعات بالا رو هم خونده باشید پژو rcz با قیمت برابر با فولکس شیروکوی چه از نظر طراحی چه از نظر هندلینگ و عملکرد چه از نظر امکانات رفاهی چه از نظر امکانات ایمنی و چه از نظر گارانتی سه ساله نامحدود بالاتر از فولکس ایستاده. فولکس هم از نظر مصرف سوخت بهتر از پژو عمل کرد.
البته فولکس واقعا کمپانی معتبر و خوبیه و من خیلی دوسش دارم.
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۲۱ بهمن ۱۳۹۳به به ببین کی این جا است!احوال محمد عزیز؟
داداش من واقعاً بین هردوشون موندم خیلی عالین ولی یه چیزی رو که مطمئنم اینه که RCZ خیلی کابین شیک تری داره از نظرم.در آخر هم از آقا احمد گل گلاب تشکر میکنم! ;)
متاسفانه مردم ما دید بدی نسبت به پژو پیدا کردن.لازم به ذکره که همین 206 علیرغم قدیمی شدنش 4 ستاره ی ایمنی رو کسب کرده و این کم چیزی نیست.
PEUGEOT
۲۱ بهمن ۱۳۹۳سلام باربد جان
باربد این ایمیل منه
Mptii1882@gmail.com
بیا ایمیل باهات کار دارم
PEUGEOT
۲۱ بهمن ۱۳۹۳سلام باربد جان
باربد ایمیلمو گذاشتم اما هنوز پدال تایید نکرده
وقتی تایید کرد ایمیل بزن کارت دارم
Ahmad..F12
۲۲ بهمن ۱۳۹۳باربد جان ارادت
خوشحالم که دوس داشتی ;)
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۲ بهمن ۱۳۹۳از احمد عزیز هم که زحمت این مقاله رو کشیدن نهایت تشکر رو دارم :)
Ahmad..F12
۲۲ بهمن ۱۳۹۳کسرا جان ممنونم عزیزم
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۲ بهمن ۱۳۹۳درود
کابین پژو کجاش شیک تره باربد عزیز
یه نگاه کلی بندازی متوجه میشی که کلا زیبایی داره تو شیرکو موج میزنه.
خیلی ببخشید ولی شما اینقدر ماشین های ساده ی امریکایی رو دیدی نظرت کابین فولکس اجق وجق میاد و کابین پژو شکیل
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۲۳ بهمن ۱۳۹۳کسری جان خیلی داری تند میری داداش!کامنتم رو فکر کنم با دقت نخوندی.من نظرمو گفتم و از کابین فولکس هم بد نگفتم بلکه خیلی هم دوسش دارم و در ضمن کابین کامارو و موستانگ و چلنجر رو خیلی از این دو بیشتر دوست دارم.نظر شما هم برای من محترمه کسری جان.
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۲ بهمن ۱۳۹۳درود چطوری محمد جان،تو اسمونا دنبالت میگشتیم،تو پدال پیدات کردیم :)
این رو بگم از نظر هندلیگ فولکس با پژو برابری میکنه.چون اگر توجه کرده باشید دریفت فولکس 1 متر از پژو بیشتره،این یه دلیل قانع کننده برای اینکه بگیم هندلیگ پژو با فولکس برابری میکنه و یا حتی ازش جلو میزنه
در مورد موتور هم بگم که هم پژو و هم فولکس بهترین موتور هارو تولید میکنن.
ولی در موتور های دیزل و در این موتور،فولکس،قدرت و شتاب و سرعت رو فدای مصرف سوخت کمتر،الایندگی کمتر و موتور نرم تر و کم صدا تر کرده و این رو هم بگم که اگر موتور بنزینی مورد ملاک بود،حتما فولکس در بحث انجینی،پژو رو به خاک میزد
در ضمن به نظر من(تاکید میکنم به نظر من)کابین فولکس خیلی به روز تر و شیک تره،و نشون میده که کمی از کابین نسبتا قدیمی پژو بهتره ولی این رو هم فراموش نکنیم که شیروکو به نوعی دست خط جارجیوست!
و شاید برای همینه که کابین و شکل بهتری داره
ولی در مورد پلت فرم باید بگم که پژو بهتره،چون فرم بدنه خیلی خیلی جالبی داره
در اخر باید بگم که به نظر من در این مقایسه میتونست شیروکو برنده باشه
با احترامی که برای پژو قایلم،تو این مقایسه شیروکو انتخاب میکنم.
شاید بگید که متعصبم،ولی نه،من از نظر عقلانی هم شیروکو رو برای یه هاچبک کم مصرف و نسبتا سریع بهتر میدونم.
amir
۲۱ بهمن ۱۳۹۳نیگا پژو چی میسازه…..ما چه پژویی سوار می شیم!
206 بیا ببین نوه ت چیکار کرده!
شهریار
۲۱ بهمن ۱۳۹۳تو بازار ایران پژو با این که این خودروسازای ما بد نامش کردن هنوز هم حرف داره هر چی باشه پژو مثل شرکت های چینی بی اصل و نصب نیست که
behzad
۲۱ بهمن ۱۳۹۳بدون شک شیروکو
احسان(احسان سابق)
۲۱ بهمن ۱۳۹۳کلا از لحاظ فنی تفاوت زیادی با هم ندارن اما بخاطر ظاهر هم که شده پژو رو انتخاب می کنم
سام
۲۱ بهمن ۱۳۹۳با سلام
با سپاس از احمد عزیز به خاطر ارائه این مطلب جامع و پربار.من پژو را به دلیل چهره بسیار زیبایش ترجیح می دهم.البته این را هم بگویم که هیچ شرکتی مانند……چهره پژو را در ایران لجن مال نکرد!
Ahmad..F12
۲۲ بهمن ۱۳۹۳عرض درود و ارادت خدمت سام عزیزم
کاملاً با نظرت موافقم داداش
G T R
۲۱ بهمن ۱۳۹۳نمای جلوش یکم شبیه استون مارتینه و از عقب شبیه 350z.درکل خیلی طراحی ظاهری باحالی داره
REZA
۲۱ بهمن ۱۳۹۳هر دو عالی
Night Fury
۲۱ بهمن ۱۳۹۳این بار واقعا پژو بهتره.
Night Fury
۲۱ بهمن ۱۳۹۳یه دونه پژوRCZ بنفش تو دزفول دیدیم!
ارمان
۲۱ بهمن ۱۳۹۳هر دوتاشونو دیدم اما rcz خیلی خوشکل تره مشخصات فنیش هم خوبه دوستانی که از پژو گله میکنن تحقیقات بیشتری انجام بدن
interceptor
۲۱ بهمن ۱۳۹۳اینا آپشن دارن ایران خودرو هم داره؛
لاستیک-موتور-آنتن-جعبه ابزار-آینه دستی و برقی-کولر-بخاری!
Archi khan
۲۱ بهمن ۱۳۹۳به نظرتون این آقای شیر فرانسوی ، اگه سقف اش اون انحناها را نداشت زیباتر نبود ؟؟
یه حالیه سقف اش
آدم فکر میکنه سقف یه چیزی خورده روش
ولی جدا از این ، طراحیه جالبی داره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ بهمن ۱۳۹۳درود .
در این مقایسه الحق پژو بهتر بود . به تمام هواداران و طرفدارن پژو تبریک میگم .
مخصوصا محمد .
هرچند که ازینجور اتاق ها خوشم نمیاد ، اما شخصا محصولات کمپانیه فولکس
رو انتخاب میکنم .
به امید هرچه داغتر شدن رقابت ها .
PEUGEOT
۲۲ بهمن ۱۳۹۳قربانت میلاد جان
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۲۲ بهمن ۱۳۹۳هر کدوم تو مدل خودشون خوبن و طرفدارای خودشونو دارن
ولی نکته جالب اینکه تقریبا قیمتشون با تویوتا gt86 یکیه با این حساب کار پژو تو فروش سخت میشه
Lion26
۲۲ بهمن ۱۳۹۳بازهم پژو با موتور 2000cc،چهار سیلندر قدرت بیشتری را تولید کرد.فقط موتورهای فرانسوی.عاشق فرانسه وخودروهاش هستم.
Just France. Only the French engines
صادق
۲۲ بهمن ۱۳۹۳ممنون احمد جون
خب اگه علاقه و طرفداری و این حرفا رو کنار بذارید پژو بهتر ظاهر شد، موتور قوی، امکانات زیاد، قیمت خوب و…
خودم شخصا از ظاهر شیروکو بیشتر خوشم میاد
اگه اشتب نکنم شیروکو رو با ولوستر بهتر میشه مقایسه کرد، البته خب توی اون مقایسه شیروکو به احتمال زیاد برندس
جدای از مقایسه ی این ماشینا یه نکته ی کلی رو میخواستم بگم، واقعا دست دوم این ماشینا خریدن داره ها
وحشتناک افت قیمت دارن، الان با 10-15 هزار میشه 3-4 سال کار کرده ی اینا رو خرید، که انصافا می ارزه
ارادت
Ahmad..F12
۲۲ بهمن ۱۳۹۳فدات صادق جان ;)