پژو

فیس‌لیفت پژو 301 در چین

سام کاویانی: گویی چند سالی بود که پژو از ریل موفقیت خارج شده بود و پیاپی خودروهایی را تولید می‌کرد که نه از سبک سنتی پژو تبعیت می‌نمودند و نه آن‌چنان که باید و شاید از مایه‌های زیبایی و وجاهت یک محصول مدرن برخوردار بودند؛ اما از سال ۲۰۱۵ میلادی بدین سوی، گویا پژو از خواب زمستانی خود برخاسته و رستاخیز دگرباره‌ای را آغاز نموده است. اینک برخلاف یک دهه پیش، ما پیاپی شاهد عرضه نسخه‌های سخت جذاب و گیرا از پژو هستیم و این خودروساز می‌رود که فر و شکوه پیشین خود را باز یابد. پژو مجدداً روی ریل افتاده و دورنمای وضع آن کاملاً روشن است.

peugeot-301-facelift-01
در این میان، پژو تنها به عرضه محصولاتی به‌روز و مدرن اکتفا نکرده بلکه ساخته‌های فعلی خود را هم یکی پس از دیگری، تحت عمل فیس‌لیفت قرار داده است؛ و شاید مهم‌ترین تغییر، همان جابه‌جایی آرم پژو از روی کاپوت به مکان سنتی آن یعنی میانه جلوپنجره باشد، آرمی که تأثیر بسزایی در زیبایی جلوپنجره محصولات پژو ایفاء نموده و به‌نوعی مؤید هویت آن است. البته ساده‌لوحانه است که تغییرات فعلی را تنها به جابه‌جایی یک آرم محدود نماییم بلکه نکته مهم‌تری که در طراحی‌های نوین پژو سخت به چشم می‌آید استفاده ماهرانه از خطوط شارپ و تیز در کنار خطوط نرم است، بدون آنکه در این میان، یکی فدای آن دیگری شده و به زیبایی کلی خودرو لطمه وارد شود.

نسخه فیس لیفت پژو 301
نسخه فیس لیفت پژو ۳۰۱
ازجمله مدل‌هایی که پژو در آینده‌ای نزدیک قصد تولیدش را در ایران دارد، سدان ۳۰۱ است. این سدان اقتصادی هم‌اینک در سه نقطه از عالم من‌جمله اسپانیا، چین و نیجریه به تولید می‌رسد و اگر کارها طبق روال عادی و متعارف خود پیش برود، به‌زودی کشورمان به چهارمین تولیدکننده آن بدل خواهد شد. در این میان، عمده انتقاداتی که وجود دارد به طرح این خودرو، به‌ویژه ناحیه جلو آن برمی‌گردد که چندان زیبا و عامه‌پسند نبوده و تا حدی ملالت و کسالت را القاء می‌کند. خبر خوشی که دراین‌باره وجود دارد آن است که پژو به فیس‌لیفت این خودرو اقدام و طرحی به‌مراتب زیباتر و عامه‌پسندتری را برای آن تدارک دیده است. به امید آنکه در کشور ما نیز، نسخه فیس‌لیفت در همان آغاز کار در مدار تولید جای گرفته و از عرضه نسخه قدیمی آن پرهیز گردد.
چندی پیش سایت «CARNEWSCHINA متن مختصری را درباره پژو ۳۰۱ فیس‌لیفت انتشار داده که در اینجا برگردان آن را از نظر می‌گذرانیم.
نسخه فعلی پژو 301
نسخه فعلی پژو ۳۰۱
پژو ۳۰۱، فیس‌لیفتی را در چین پذیرا خواهد شد. در این میان، عمده توجه آدمی به جلوپنجره جدید و چراغ‌های این خودرو معطوف می‌گردد، جایی که طرح آن به پژو ۳۰۸ سدان شباهت یافته است. تغییرات دیگر شامل مواردی همچون سپرهای جلو و چراغ‌های عقب جدید هستند. نسخه فیس‌لیفت پژو ۳۰۱ در نمایشگاه خودروی گوآنگژو رونمایی خواهد شد و به‌زودی شاهد عرضه آن در بازار چین خواهیم بود.
نسخه فیس لیفت پژو 301
نسخه فیس لیفت پژو ۳۰۱
نسخه فعلی و یا غیر فیس‌لیفت پژو ۳۰۱، نخستین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی رونمایی شد. در حال حاضر، این خودرو ارزان‌ترین سدان در خطوط تولید پژو در چین به شمار می‌آید و بهای آن از رقم ۹۵,۷۰۰ یوآن استارت خورده و به ۱۱۹,۷۰۰ یوآن ختم می‌گردد. تنها پیشرانه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده، یک نسخه ۱.۶ لیتری به توان ۱۱۷ اسب بخار است. این پیشرانه به همراه یک گیربکس ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود.
نسخه فعلی پژو 301
نسخه فعلی پژو ۳۰۱
پیشرانه و گیربکس‌ها بدون هیچ تغییری عیناً در نسخه فیس‌لیفت پژو ۳۰۱ نیز به کار خواهند رفت و بهای نسخه فیس‌لیفت نیز در همان حد قبلی خواهد بود.

peugeot-301-interior
پژو ۳۰۱ در چین به اشتراک توسط دانگ فنگ – PSA به تولید می‌رسد. ضمن اینکه مدل خواهرخوانده، یعنی سیتروئن سی الیز (C-ELYSEE) نیز فیس‌لیفتی را به خود خواهد دید.

منبع:
CARNEWSCHINA.COM

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (222 ديدگاه)

    نامردا بذارید تو ایران بیاد بعد فیس لیفتش کنید.
    آرزو به دل شدیم یه ماشین درست و حسابی قبل از فیس لیفتش به دست ما برسه

    1. Elemento

      ۲۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      فکر کنم اروپایی هاماشینی که به اینجا صادر میکنن رو دیگه خَز شده حساب میکنن.

    2. ASTON MARTIN

      ۲۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      تو ایران بیاد چل میلیون کمتر نمیدن
      اینا کارشونو یاد گرفتن

      1. سعید

        ۲۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (7 ديدگاه)

        چهل میلیون؟اگه شصت دادن خدا را شکرکن

  2. جواد

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    چه فایده اینو قرار هم قیمت نسخه های اروپایی به ما قالب کنه ایران خودروی عزیزمون

  3. حمیدرضا

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2414 ديدگاه)

    چقدر قشنگ شده به عنوان خودروی اقتصادی خیلی خوبه

  4. رضا پ

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    این خودرو چند ساله تو بیرون ایران تولید میشه و حالا فیس لیفتم که شده تازه تو ایران میگن که تولیدش با تاخیر شاید انجام بشه!
    بشخصه بعنوان کسی که قصد خرید یه مدل از خودروهای جدید رو داشتم اگه این ماشینها با فیس لیفتهای جدید(هر کدوم که شده ) مونتاژ نشه
    دیگه عمرا بخرم

  5. سیاوش

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    شبیه رانا پشتش

    1. ahmad

      ۲۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      طراحی رانا هم توسط طراحان چین انجام شده – طبیعی است که این فیس لیفت هم شبیه باشد

  6. علیرضا

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (754 ديدگاه)

    من نمیدونم نمیخوان دست از سر این tu5 بردارن

    1. وحید

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (13 ديدگاه)

      دوست عزیز موتر این ماشین EC5 است . با یه سرچ کوچیک به این نتیجه میرسید. خود ایران خودرو هم تائید کرده که از موتور EC5 استفاده میشه

  7. حميد

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    نسخه قدیمی مثل اینکهزیبا تَر از فیس جدید هست

  8. احمد باقری

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    فعلا که پژو، وضعیت بهتری پیدا کرده.

  9. carlove

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    پژو خیلی خوب شده خیلی قشنگه کاش تو ایران نسخه فیص لیفتش بیاد که نمیاد

  10. DODGE

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (279 ديدگاه)

    پژو در حال باز پس گیری جایگاه های گذشتشه با ورود به امریکا دیگه این شیب پیشرفت تثبیت میشه.

  11. یاسین

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    پژو این چند ساله واقعا خوب برگشته به رقابت و طراحیاش خیلی بهتر شده

  12. امین

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (97 ديدگاه)

    هر سه تا عکس از جلوی ماشین باهم فرق میکنن
    یکیش که همینیه که الان تو بازاره
    یکیشم فیس لیفتشه که دیده بودیم
    یکی دیگش چی ؟

    1. ASTON

      ۲۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (213 ديدگاه)

      امین راست میگه از بالا عکس 1 و 2 جلو پنجره ها با هم فرق میکنن یعنی چی بدون بررسی همینجوری منفی دادین به ایشون

  13. sunmartin

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    دقیقا یک رانای به روز شده است با داشبورد کنی متفاوت و بالاتر از 40 ملیون بهیچ وجه باتوجه به نوع انجین و قدرت و سیستم های تعلیق و گیرباکس توجیه اقتصادی ندارد در عجبم چرا فرانسوی ها در طراحی اینقدر ضعیف عمل میکنند و سعی بر ارزانسازی و استفاده از یک انجین برای چندین محصول دارند

    1. ahmad

      ۲۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      هر چی که باشه از چینی هایی که الان توی بازار هستن خیلی بهتره
      همون موتور تی یو 5 فرانسه (نه مدل چینیونیزه ایرانی!) کیفیتش از این موتور های چینی بهتره.
      کلا با این سطح قیمتی که داره و در رده قیمت محصولات چینی که تو بازار هستن، واقعا یک سر و گردن از بقیه بالاتره…

  14. سوشا حمیدford

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    خیلی زشته مخصوصا از پشت با اون تایر های باریکش

  15. چیاوان

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    قسمت جلوش دقیقأ شده لیفان 820 در حالت فیس لیفتش خخخخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا