سام کاویانی: گویی چند سالی بود که پژو از ریل موفقیت خارج شده بود و پیاپی خودروهایی را تولید میکرد که نه از سبک سنتی پژو تبعیت مینمودند و نه آنچنان که باید و شاید از مایههای زیبایی و وجاهت یک محصول مدرن برخوردار بودند؛ اما از سال ۲۰۱۵ میلادی بدین سوی، گویا پژو از خواب زمستانی خود برخاسته و رستاخیز دگربارهای را آغاز نموده است. اینک برخلاف یک دهه پیش، ما پیاپی شاهد عرضه نسخههای سخت جذاب و گیرا از پژو هستیم و این خودروساز میرود که فر و شکوه پیشین خود را باز یابد. پژو مجدداً روی ریل افتاده و دورنمای وضع آن کاملاً روشن است.
در این میان، پژو تنها به عرضه محصولاتی بهروز و مدرن اکتفا نکرده بلکه ساختههای فعلی خود را هم یکی پس از دیگری، تحت عمل فیسلیفت قرار داده است؛ و شاید مهمترین تغییر، همان جابهجایی آرم پژو از روی کاپوت به مکان سنتی آن یعنی میانه جلوپنجره باشد، آرمی که تأثیر بسزایی در زیبایی جلوپنجره محصولات پژو ایفاء نموده و بهنوعی مؤید هویت آن است. البته سادهلوحانه است که تغییرات فعلی را تنها به جابهجایی یک آرم محدود نماییم بلکه نکته مهمتری که در طراحیهای نوین پژو سخت به چشم میآید استفاده ماهرانه از خطوط شارپ و تیز در کنار خطوط نرم است، بدون آنکه در این میان، یکی فدای آن دیگری شده و به زیبایی کلی خودرو لطمه وارد شود.
چندی پیش سایت «CARNEWSCHINA متن مختصری را درباره پژو ۳۰۱ فیسلیفت انتشار داده که در اینجا برگردان آن را از نظر میگذرانیم. پژو ۳۰۱، فیسلیفتی را در چین پذیرا خواهد شد. در این میان، عمده توجه آدمی به جلوپنجره جدید و چراغهای این خودرو معطوف میگردد، جایی که طرح آن به پژو ۳۰۸ سدان شباهت یافته است. تغییرات دیگر شامل مواردی همچون سپرهای جلو و چراغهای عقب جدید هستند. نسخه فیسلیفت پژو ۳۰۱ در نمایشگاه خودروی گوآنگژو رونمایی خواهد شد و بهزودی شاهد عرضه آن در بازار چین خواهیم بود. نسخه فعلی و یا غیر فیسلیفت پژو ۳۰۱، نخستین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی رونمایی شد. در حال حاضر، این خودرو ارزانترین سدان در خطوط تولید پژو در چین به شمار میآید و بهای آن از رقم ۹۵,۷۰۰ یوآن استارت خورده و به ۱۱۹,۷۰۰ یوآن ختم میگردد. تنها پیشرانهای که برای آن در نظر گرفته شده، یک نسخه ۱.۶ لیتری به توان ۱۱۷ اسب بخار است. این پیشرانه به همراه یک گیربکس ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک عرضه میشود. پیشرانه و گیربکسها بدون هیچ تغییری عیناً در نسخه فیسلیفت پژو ۳۰۱ نیز به کار خواهند رفت و بهای نسخه فیسلیفت نیز در همان حد قبلی خواهد بود.
پژو ۳۰۱ در چین به اشتراک توسط دانگ فنگ – PSA به تولید میرسد. ضمن اینکه مدل خواهرخوانده، یعنی سیتروئن سی الیز (C-ELYSEE) نیز فیسلیفتی را به خود خواهد دید.
منبع:
CARNEWSCHINA.COM
سعید
۲۷ آبان ۱۳۹۵نامردا بذارید تو ایران بیاد بعد فیس لیفتش کنید.
آرزو به دل شدیم یه ماشین درست و حسابی قبل از فیس لیفتش به دست ما برسه
Elemento
۲۷ آبان ۱۳۹۵فکر کنم اروپایی هاماشینی که به اینجا صادر میکنن رو دیگه خَز شده حساب میکنن.
ASTON MARTIN
۲۸ آبان ۱۳۹۵تو ایران بیاد چل میلیون کمتر نمیدن
اینا کارشونو یاد گرفتن
سعید
۲۹ آبان ۱۳۹۵چهل میلیون؟اگه شصت دادن خدا را شکرکن
جواد
۲۷ آبان ۱۳۹۵چه فایده اینو قرار هم قیمت نسخه های اروپایی به ما قالب کنه ایران خودروی عزیزمون
حمیدرضا
۲۷ آبان ۱۳۹۵چقدر قشنگ شده به عنوان خودروی اقتصادی خیلی خوبه
رضا پ
۲۷ آبان ۱۳۹۵این خودرو چند ساله تو بیرون ایران تولید میشه و حالا فیس لیفتم که شده تازه تو ایران میگن که تولیدش با تاخیر شاید انجام بشه!
بشخصه بعنوان کسی که قصد خرید یه مدل از خودروهای جدید رو داشتم اگه این ماشینها با فیس لیفتهای جدید(هر کدوم که شده ) مونتاژ نشه
دیگه عمرا بخرم
سیاوش
۲۷ آبان ۱۳۹۵شبیه رانا پشتش
ahmad
۲۷ آبان ۱۳۹۵طراحی رانا هم توسط طراحان چین انجام شده – طبیعی است که این فیس لیفت هم شبیه باشد
علیرضا
۲۷ آبان ۱۳۹۵من نمیدونم نمیخوان دست از سر این tu5 بردارن
وحید
۲۹ آبان ۱۳۹۵دوست عزیز موتر این ماشین EC5 است . با یه سرچ کوچیک به این نتیجه میرسید. خود ایران خودرو هم تائید کرده که از موتور EC5 استفاده میشه
حميد
۲۷ آبان ۱۳۹۵نسخه قدیمی مثل اینکهزیبا تَر از فیس جدید هست
احمد باقری
۲۷ آبان ۱۳۹۵فعلا که پژو، وضعیت بهتری پیدا کرده.
carlove
۲۷ آبان ۱۳۹۵پژو خیلی خوب شده خیلی قشنگه کاش تو ایران نسخه فیص لیفتش بیاد که نمیاد
DODGE
۲۸ آبان ۱۳۹۵پژو در حال باز پس گیری جایگاه های گذشتشه با ورود به امریکا دیگه این شیب پیشرفت تثبیت میشه.
یاسین
۲۸ آبان ۱۳۹۵پژو این چند ساله واقعا خوب برگشته به رقابت و طراحیاش خیلی بهتر شده
امین
۲۸ آبان ۱۳۹۵هر سه تا عکس از جلوی ماشین باهم فرق میکنن
یکیش که همینیه که الان تو بازاره
یکیشم فیس لیفتشه که دیده بودیم
یکی دیگش چی ؟
ASTON
۲۸ آبان ۱۳۹۵امین راست میگه از بالا عکس 1 و 2 جلو پنجره ها با هم فرق میکنن یعنی چی بدون بررسی همینجوری منفی دادین به ایشون
sunmartin
۲۸ آبان ۱۳۹۵دقیقا یک رانای به روز شده است با داشبورد کنی متفاوت و بالاتر از 40 ملیون بهیچ وجه باتوجه به نوع انجین و قدرت و سیستم های تعلیق و گیرباکس توجیه اقتصادی ندارد در عجبم چرا فرانسوی ها در طراحی اینقدر ضعیف عمل میکنند و سعی بر ارزانسازی و استفاده از یک انجین برای چندین محصول دارند
ahmad
۲۸ آبان ۱۳۹۵هر چی که باشه از چینی هایی که الان توی بازار هستن خیلی بهتره
همون موتور تی یو 5 فرانسه (نه مدل چینیونیزه ایرانی!) کیفیتش از این موتور های چینی بهتره.
کلا با این سطح قیمتی که داره و در رده قیمت محصولات چینی که تو بازار هستن، واقعا یک سر و گردن از بقیه بالاتره…
سوشا حمیدford
۲۸ آبان ۱۳۹۵خیلی زشته مخصوصا از پشت با اون تایر های باریکش
چیاوان
۲۸ آبان ۱۳۹۵قسمت جلوش دقیقأ شده لیفان 820 در حالت فیس لیفتش خخخخ