سال بعد گروه پژو-سیتروئن ارائهی نسخههای الکتریکی شده از تمامی محصولات بنزینی جدید و بهروز شدهی خود را آغاز خواهد کرد. این خودروها در کارخانهی جوینت ونچر دانگ فنگ-پژو/سیتروئن در چین تولید میشوند.
اولین محصول از این دسته نسل جدید پژو ۲۰۰۸ خواهد بود که نسخهی تمام الکتریکی آن نیز تولید شده و پس از آنهم خودروهای پژو ۴۰۰۸ و سیتروئن C5 ایرکراس وارد بازار خواهند شد. این دو خودرو در سال ۲۰۲۰ با قوای محرکه پلاگین هیبریدی به دست مشتریان چینی خواهند رسید.
دانگ فنگ موتور میگوید خودروساز تا پایان سال ۲۰۲۳ نسخههای الکتریکی شده تمامی محصولات در چین را تولید خواهد کرد.
جوینت ونچر یاد شده در سال ۱۹۹۲ و با همکاری ۵۰/۵۰ تأسیس شده و تولید و بازاریابی هر دو برند پژو و سیتروئن را انجام میدهد. این کمپانی مشترک یکی از دو جوینت ونچر پژو-سیتروئن در کشور چین بوده و جوینت ونچر دیگری هم با چانگان و با تمرکز روی تولید خودروهای بنزینی DS به پیش میرود.
البته چانگان-پژو/سیتروئن از سال ۲۰۱۱ تاکنون موفقیت چندانی از نظر فروش در چین نداشته است. پژو-سیتروئن تائید کرد این جوینت ونچر را تعطیل میکند هرچند تولید محصولات DS همچنان ادامه خواهد یافت.
اما به پژو ۲۰۰۸ تمام الکتریکی بازگردیم که با پسوند e شناخته شده و نیروبخش آن پیشرانه الکتریکی ۱۳۶ اسب بخاری است. مجموعه باتری ۵۰ کیلووات ساعتی این خودرو از شارژ سریع ۱۰۰ کیلوواتی پشتیبانی کرده و برد ۳۱۰ کیلومتری ایجاد میکند.
با استفاده از شارژر سریع میتوان در حدود ۲۰ دقیقه برد ۱۶۰ کیلومتری را به دست آورد؛ اما استفاده از شارژر خانگی برای شارژ باتری شما را چند ساعتی معطل خواهد کرد.
Ali a
۱۹ آذر ۱۳۹۸خدایی این تب الکتریکی ها برای هر کمپانی بد شد برای پژو سیتروئن خوب شد … چون کلا دوتا موتور داشت ! لازم نیست ۱۰ تا موتور رو از رده خارج کنه و موتور الکتریکی روشون نصب کنه ! ..
مزدا
۲۱ آذر ۱۳۹۸پژو خیلی نامرده !!چرا نمیاد محصولات ۲۰۶ و ۴۰۷ ایران رو الکتریکی نمیکنه
خدایش چقد بدبخت هستیم! مسئولان پژو وقتی میبینن خودروهای رد خارجشون چقد تو ایران فروش میره بهمون کلی میخندن
این تحقیر رو برا ملت مسئولان بی کفایت به وجود اوردن .وقتی به جون و مال ملت ارزش نمیدن انتظار نداشته باشیم خارجی ها بهمون ارزش بدن