جنرال موتورز در حال حاضر با گروه پژو-سیتروئن به منظور فروش برندهای اروپایی خود یعنی اوپل و واکسهال مذاکره میکند. این موضوع توسط هر دو کمپانی تأیید شده است.
گروه پژو-سیتروئن در اطلاعیهای اعلام کرده است: “گروه پژو-سیتروئن به همراه جنرال موتورز تأیید میکند که در حال بحث و بررسی برای یافتن استراتژیهای خلاقانهی زیادی به منظور بهبود سوددهی و راندمان عملیاتی بوده که یکی از آنها خرید احتمالی برند اوپل است.”
خبرهای پیشین بیان میداشتند مذاکرات بین این دو شرکت میتواند منجر به فروش اوپل به پژو-سیتروئن شود و حتی گفته شده بود معاملهی صورت گرفته در طی چند روز اعلام خواهد شد.
پیش از این جنرال موتورز و پژو-سیتروئن بر روی برخی مدلهای مینی ون و شاسیبلند با یکدیگر همکاری کردهاند. این دو کمپانی در سال ۲۰۱۳ تلاش داشتند تا معاملهای را با یکدیگر داشته باشند اما در نهایت این موضوع موفق نبود.
ادغام اوپل با پژو، سیتروئن و DS میتواند دومین گروه خودروسازی بزرگ اروپا را بعد از فولکسواگن خلق کند.
اگر این معامله صورت بگیرد جنرال موتورز خروجی کامل از اروپا خواهد داشت مخصوصاً اینکه تصمیم انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا میتواند باعث کاهش فروش این گروه خودروسازی شود. از طرف دیگر پژو-سیتروئن شاهد فرصتی مناسب برای بزرگتر شدن داشته و میتواند از مزیت مهندسی اوپل برخوردار شود.
volvo fh
۳۰ بهمن ۱۳۹۵کاشکی فولکس واگن هم وطنش را میخرید.آلمان کجایی اوپل را فرانسویها صاحب شدن.
البته ما هم باید احساس غرور کنیم,اینقدر پژو خریدیم که حالا پژو پولدار شده میخواد اوپل را بخرد
amir
۳۰ بهمن ۱۳۹۵“ادغام اوپل با پژو، سیتروئن و DS میتواند دومین گروه خودروسازی بزرگ اروپا را بعد از فولکسواگن خلق کند.”!!!!!!!!
.
.
.
PSA بعد از فولکس واگن بزرکترین خودروساز اروپا هست!چه اوپل را بخره و چه نخره.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۳۰ بهمن ۱۳۹۵سلام
حالا که بحث فروش اوپل شده ، به نظر من جنرال موتورز واقعا بازنده ی اصلی این اتفاق خواهد بود.
اما برای خرید واقعا گزینه ی بهتری از پژو-سیتروئن ( PSA ) نیست.
فولکس واگن که حاضر نیست اوپل رو بخره. چون دلیل نداره برای محصولات خودش رقیب بتراشه. فولکس واگن دوست داره شرکت هایی رو بخره که به تنوع محصولاتش کمک کنه. ( مثلا فولکس وتقعا برای خرید کرایسلر مصمم بود که با روابط و لابی سرجیو مارکیونه نتونست).
مرسدس و BMW هم که نیازی به اوپل ندارند. اوپل چیز جدیدی برای عرضه به این 2 شرکت نداره.
پژو-سیتروئن بهترین گزینه هست.
امیدوارم هر چی که هست به اصالت و ارزش های این شرکت صدمه نرسه. اوپل 155 سال قدمت و تاریخچه داره.
پژو سیتروئن چند ساله اوضاع خوبی نداره. خرید این شرکت به گسترده شدن بازار فروش PSA کمک میکنه و از خطر زیان دهی نجاتش میده.
مردم اروپا بسیار به اوپل علاقه دارند
و در پایان متاسفم برای جنرال موتورز که هر سال داره کوچکتر میشه. 80 سال بزرگترین خودروساز دنیا باشی ، یک دوره ای در تاریخ 76 درصد ماشین های دنیا رو جنرال موتورز تولید می کرد.
(ali (CHEVY NOVA
۳۰ بهمن ۱۳۹۵به نظرم اگه جی ام با پول فروش اوپل و واکسهال بیاد اولدزموبیل و پونتیاک رو برگردونه خیلی عالی میشه و یه سرمایه گذاری خوب رو این 2 برند محبوبش بکنه 2 برابر فروش اوپل و واکسهال رو نصیبش میکنه
Farshid
۳۰ بهمن ۱۳۹۵این خبر اوایل امروز منتشر نشده ، مال هفته پیشه
شاهین
۳۰ بهمن ۱۳۹۵سلام
به دلیل حجم زیاد مقالات این خبرها تو صف انتشار میمونن.
ارادت
H|>l
۳۰ بهمن ۱۳۹۵همیشه دوست داشتم برند ناز و دوست داشتنی “اوپل” یکی از زیر مجموعه های فولکس بود،
این معامله بسیار خوبی برای گروه PSA هست به شرطی که پژو هم مثل خود جنرال متورز و تویوتا که هولدن و سایون را از شر خود رهانیدن واسکهال رو هم تعطیل کنه چون یک خودرو با دو برند کار جالب و جذابی نیست
Zenvo
۳۰ بهمن ۱۳۹۵Amg ، carbonado aventador و حالا هم HI<I …
یک مطلب رو یک بار گفتی کافیه. همون بالا نظرت رو دادی هر کس قرار بود ببینه دیگه دیده.
وجدانا چند سالته ؟!
H|>l
۳۰ بهمن ۱۳۹۵مگه چند بار اومده؟؟؟
زیاد پیام ندادم با حال و هوای اینجا زیاد اشنا نیستم
Sorry…
یوسف
۳۰ بهمن ۱۳۹۵این نکته رو هم اضافه کنم که خرید اوپل تنها به نفع PSA میشه چون همون طور که تو متنم گفته از جنبه فنی و مهندسی باعث تقویت پژو میشه ولی تشکیل یک گروه که تمامی برندهاش خودروهای اقتصادی تولید میکنند ایده موفقی نمیتونه باشه (رنو نیسان به خاطر مدیریت عالی یک استثناس) و شاید باعث اضمحلال تدریجی اوپل بشه. در حالی که گروه فولکس ، فیات کرایسلر و خود جنرال موتورز از یک سبد متنوع برند و محصول بهره مند هستند.
یاسین
۳۰ بهمن ۱۳۹۵خیلی اتفاق خوبیه اگه به نتیجه برسه چون اولا باعث تبادل تکنولوژی بیشتر میشه و PSA هم گستره کاریش خیلی بزرگتر میشه
اما نباید فراموش کرد اینجوری میشن سه تا برند اقتصادی باهم اگر فرض رو بر این بزاریم که دی اس هنوز به اونصورت تو دنیا جا نیفتاده و کار کردن سه تا برند اقتصادی همزمان باهم یه مقداری کار سختیه البته PSA چند سالیه برگشته رو دوران خوب ده هشتاد نود میلادی ولی در کل باید خیلی برنامه ریزی درستی داشته باشن و مارکتینگ دقیق و تعیین سهم مناسبی هر برند گروهشون رو برای بازارهای مختلف داشته باشن
Nima
۳۰ بهمن ۱۳۹۵خلاصه داستان!!!
براى بازار GM این موضوع اصلا خوب نیس چون از اروپا حذف میشه
مگر این که یه برنامه مهمى در سر داشته باشه GM
محمد حسین
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ای کاش پژو بعد از خرید اوپل ، بعضی مدل هاش رو بده ما 40 سال تولید کنیم
Mehran
۳۰ بهمن ۱۳۹۵حیف اونهمه ابرو اعتبار که بیفته دست پژو سیتروئن
برند اپل به خاک و خون کشیده میشه
AK_007
۳۰ بهمن ۱۳۹۵محض اطلاع پژو سیتروئن با وجود اینکه اواخر بد کار کرده چندانم شرکت کوچیکی نیست!
amir
۳۰ بهمن ۱۳۹۵اره واقعا!
حیفه!
آخه اوپل خیلی سابقه و ابرو واعتبارداره!ولی پژوسیتروئن یک کمپانی تازه کار و بی اعتباره !
دانیال
۳۰ بهمن ۱۳۹۵قطعا پژو و سیتروئن هیچکدوم تازه کار نیستند و از قدیمی های دنیا هستند اما چندان دوست داشتنی نیستند.
یاسین
۳۰ بهمن ۱۳۹۵اونهمه اعتبار رو الکی نمیدن دست یه نابلد که میدن دست کسی که اعتبار برند اوپل رو بفهمه خودش به اون اندازه کار بلد باشه مردم ما بخاطر اینکه کل اطلاعاتشون از PSA همین دو سه تا ماشینیه که تو ایران درست میشه فکر میکنن که حتما پژو سیتروئن خیلی برند بدیه برادر من پژو 100 ساله داره ماشین میسازه اگه برند بدی بود که ورشکسته میشد نه اینکه اوپل رو بفروشن بهش که 100 سال بیشتر قدمت داره اونا که تو جنرال موتورز نشستن از ماها کمتر نمیفهمن که
بهزاد
۳۰ بهمن ۱۳۹۵کمپانی معظم GM در سال گذشته موفق به کسب سود 12.5 میلیارد دلاری شده که از این رقم 12 میلیارد از آمریکای شمالی به دست اومده و باقی اون یعنی 500 میلیون دلار از سایر بازارهاش بوده که رقم بسیار پایینی هست با توجه به حجم فروشش.
به نظرم در بهترین حالت ممکن و قبل از اینکه زیان های بیشتری به GM بخوره اینکار صورت میگیره.
یکی از مشوق های اصلی خرید اپل توسط PSA دوستان سرمایه دار چینی هستند تا بتونند هزینه های نهایی تولید این گروه را کاهش دهند.
VW اگر اون مشکلات براش پیش نمیومد شاید در پی تصاحب این شرکت خیز بر میداشت و این سخن که vw دوست نداره برای خودش رقیب بسازه یکم نحیف به نظر میرسه چون همین الان اشکودا و سئات محصولاتشون با بیشتر مدلهای فولکس دارای اشتراکات زیادی هست و در بازار تو یک سطح قرار میگیرند و از منظر دوستان مطلع اگر این شرکت هدفش این نبود که الان اشکودا رقیب میباخ بود و سئات هم احتمالا با کاوازاکی نینجا رقابت میکرد! حرف هایی میشنوی در حد بوندس لیگا خدا به خوانندگان صبر بده.
برچسب
نظر شخصی
REZA ///AMG
۳۰ بهمن ۱۳۹۵بهزاد جان به نظرت پژو چند درصد احتمال موفقیت در این ادغام دیده؟ هر ادغامی مشکلاتی داره و آیا پژو از عهده ش بر میاد و اینکه در بهترین حالت چقدر میتونه به بزرگ شدن پژو کمک کنه؟ ظرفیت تولید اوپل که ظاهرا در همون نزدیکای 2 میلیون در سال می چرخه و حالا از نظر درآمد و سود وضع چقدر تغییر میکنه؟
حمیدرضا
۳۰ بهمن ۱۳۹۵به نظرم صورت نمی گیره اوپل تنها حضور جی ام در اروپاست و اتفاقا بسیار هم موفق هست فروش این برند باعث میشه حضور خودروهای امریکایی خصوصا شورلت در اروپا به مشکل بخوره چون اوپل در واقع به جز یکی دو مدل داره ماشین های برند بیوک و شوی رو در اروپا به روش ری بدج به فروش میرسونه و نکته اخر اینکه خودروسازی اوپل برند اقتصادی هست و خود پژو و سیتروئن هم اقتصادی اینا چجوری میخان با هم کار کنن
بهزاد
۱ اسفند ۱۳۹۵درود REZA AMG جان.
فکر نمیکنم گروه PSA و شریک چینی به دنبال اعداد و فروش بیشتر باشن چون با توجه به وضعیت بازار اروپا ممکنه تا چندین سال افزایش فروش چشمگیری نداشته باشند.
مهمترین هدف این ادغام استفاده از پلت فرم و قطعات مشترک و خرید بالا هست تا با کاهش هزینه ها حاشیه سود افزایش پیدا کنه. چند نکته نسبتا بی یا با ربط به اوضاع اینگونه شرکت ها؛
زمانی که یک شرکت خودروساز دچار بحران مالی میشه از چندین جهت تحت فشار قرار میگیره؛
بنگاه های مالی برای پرداخت وام شرایط سختی در نظر میگیرند.
قطعه سازان به خاطر مطمئن نبودن از شرایط پرداخت به موقع رقبتی برای ادامه ی همکاری ندارند یا با تعدیل به اونها قطعه میفروشند و قیمت های بالاتر.
بسیاری از هزینه های تحقیق و توسعه و آموزش و بهره وری و… دچار تعدیل میشه.
و در صورت ایجاد این شرایط مدیران آینده نبین! وارد مرحله ای میشن که وام های با درصد بالا گرفتن و با قطعه سازانی که کیفیت کارشون خوب نیست و تازه کارن وارد معامله شدن و با این شرایط ممکنه در چند سال اول کمی اوضاعشون خوب بشه اما در بلند مدت ممکنه تاثیر منفی بزاره.
حالا با توجه به نکات بالا این شرایط برای شرکت هایی پیش میاد که اوضاع مالی خوبی ندارن ولی اوضاع میتونه یک شبه تغییر کنه و منابعی که ممکن بود جمع آوریش سالها طول بکشه، از جیب چینی ها مثل آب خوردن بیرون بیاد و احتمال اینکه این ادغام موفقیت آمیز باشه بسیار زیاده.
ممکنه برخی از دوستان وقتی صحبت چین میشه اخماشون تو هم بره و بگن اینا تکنولوژی ندارن ولی باور کنید این پولهایی که مثلا مارکیونه دنبالشه یا چند تا شرکت دیگر نیاز دارن تا چند تا پروژه راه بندازن براشون هیچی نیست و الان انباشت سرمایه در چین فوق العاده بالاست و اگر الان میبینیم که گروه های vw و تویوتا و GM رهبران خودروسازی هستند به احتمال قریب به یقین در آینده چینی ها با خرید مالکیت بیشتر برندها جایگزین این سه رهبر خواهند شد یا حداقل در میان این سه لیدر جای خواهند گرفت.