فیات-کرایسلر (FCA) و پژو-سیتروئن (PSA) رسماً تأیید کردهاند که مذاکراتی بین این دو شرکت در حال انجام است که میتواند منجر به ادغام احتمالی آنها شود. این شایعه که از ماهها پیش مطرح شده بود توسط هردو شرکت تأیید شده و اگر توافق نهایی میان آنها حاصل شود، بزرگترین ادغام در صنعت خودروسازی دنیا شکل خواهد گرفت. PSA در این رابطه طی بیانیهٔ کوتاهی گفته است:
به دنبال گزارشهای اخیر در مورد ادغام تجاری احتمالی بین گروه PSA و گروه FCA، پژو-سیتروئن تأیید میکند که مذاکراتی با هدف ایجاد یکی از برترین گروههای خودروسازی دنیا در حال انجام است
چند ساعت بعد، FCA هم همین موضوع را تأیید کرد و اظهار داشت در حال حاضر چیز دیگری برای اضافه کردن ندارد.
بر اساس گزارشهای قبلی، اوایل سال جاری PSA برای ادغام به سمت FCA آمده است اما ظاهراً آنها پیشنهاد اولیه را رد کردهاند زیرا در آن زمان فیات-کرایسلر در حال مذاکرات ادغام با رنو بود اما نیسان که شریک رنو است و دولت فرانسه که ۱۵ درصد از سهام رنو را در اختیار دارد مانع از این ادغام شدند. ادغام FCA و PSA اما به کاهش هزینههای تولید هردو شرکت کمک میکند و همچنین دسترسی آنها به بازارهای مختلف را گسترش میدهد و هردو را به بازیگران جهانی حتی بزرگتری تبدیل میکند. سال گذشته این دو گروه خودروسازی رویهم ۸.۷ میلیون دستگاه خودرو تولید کردند که در صورت ادغام آنها را بالاتر از جنرال موتورز قرار میدهد که ۸.۴ میلیون دستگاه تولید داشته است. بدین ترتیب اتحاد FCA و PSA بعد از گروه فولکسواگن، تویوتا و اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی، میتواند به چهارمین خودروساز بزرگ دنیا تبدیل شود.
علاوه بر این، FCA میتواند به PSA در فرایند حضور مجدد برند پژو در بازار ایالاتمتحده کمک کند. پژو تقریباً سه دهه است که در این بازار حضور ندارند اما مدیر اجرایی این گروه خودروسازی فرانسوی، «کارلوس تاوارس» علاقهٔ خود را برای حضور دوباره در بازار آمریکا ابراز کرده است؛ بنابراین پیوند با فیات-کرایسلر میتواند این برنامهها را تسریع کرده و به دستیابی گستردهتر به بازار ایالاتمتحده کمک کند. از سوی دیگر، با این ادغام حضور فیات-کرایسلر هم در اروپا قویتر خواهد شد زیرا PSA در این بازار ۲.۵ میلیون دستگاه خودرو فروخته درحالیکه فروش FCA یک میلیون دستگاه بوده است؛ بنابراین در صورت ادغام FCA با PSA، فروش ترکیبی دو شرکت در اروپا تقریباً هماندازهٔ فروش گروه فولکسواگن خواهد بود که هماکنون با ۲۴ درصد سهم بازار، مقام اول را در اختیار دارد.
امیر
۹ آبان ۱۳۹۸ای خدا باز اینو کجای دلم بزارم!!!؟؟؟
همون رنو نیسان بهتر بود والا
ابن چیه اخه
meysam
۹ آبان ۱۳۹۸.
تویوتا عشقه که بدون تشکیل اتحاد یه تنه دومین خودروساز پرفروش دنیاست اونم با اختلاف کم از اولی. بقیه همه چندتا با هم ادغام شدن اومدن بالا.
عشقی لامصب. عشق.
fr
۹ آبان ۱۳۹۸اینده خودروسازی جهان ادغامه حالا چه ما خشمون بیاد یا نه چون هزینه ساخت وتوسعه پلتفرم های جدید زیاد و با گسترش خودرو های برقی حاشیه سود قطعه ساز ها و خودروساز ها به شدت پایین میاد
حتی اگه در اینده شنیدید بنز و بی ام و ادغام شدن تعجب نکنید کما اینکه همین الان همکاری گسترده ای برای ساخت ماشین خودران دارن
مانی
۱۰ آبان ۱۳۹۸جیپ ترک هاوک با موتور ۱۳۰۰ توربو پژو
نگران نباشین نسخه قویترش با موتور ۱۶۰۰ میاد
Ahmad
۱۰ آبان ۱۳۹۸مگه زمانی که با فیات ادغام شد موتور فیات 500 رو جیپ گذاشتن که الان بخوان موتور یک و شش لیتری پژو بزارن رو جیپ قرار نیست ماشینی رو پلت فرم ماشین دیگه ای ساخته بشه و برعکس برای فیات کرایسلر خیلی خوب میشه که تو این چند سال خیلی ضرر کرده یه دستی به محصولات کرایسلر میکشه و دوباره از یه شرکت ضررده به سوده تبدیل میشه مثل کاری که رنو در سال 98 با نیسان کرد .
af.1024
۱۰ آبان ۱۳۹۸فکر کن
جیپ دیفرانسیل جلو…
پژو هاچبک 707 اسبی…