درحالیکه با خروج پژو از ایران تولید کراس اوور ۲۰۰۸ در هالهای از ابهام قرار دارد، فرانسویها سال آینده از نسل جدید بچه شاسیبلند خود رونمایی خواهند کرد و اتو اکسپرس گزارش داده که این خودرو بهروزرسانیهای چشمگیری در مقایسه با نسل فعلی خواهد داشت.
مهمترین نکته اینکه نسل جدید ۲۰۰۸ از معماری مدولار کامپکت CMP پژو-سیتروئن که بهطور ویژه برای خودروهای کوچک طراحی شده سود خواهد برد. اولین محصولی که از این پلتفرم استفاده میکند احتمالاً نسل جدید پژو ۲۰۸ بوده و انتظار داریم این سوپرمینی را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ ببینیم. ۶ ماه پس از رونمایی هاچبک ۲۰۸ هم شاهد پردهبرداری از شاسیبلند کوچک ۲۰۰۸ خواهیم بود.
به دلیل استفاده از پلتفرم جدید، نسل آینده ۲۰۰۸ کمی طویلتر از مدل قبلی خواهد بود. البته برخلاف رشد ابعاد شاهد کاهش حدود ۴۰ کیلویی وزن این خودرو خواهیم بود.
طیف متنوعی از پیشرانهها برای نسل جدید پژو ۲۰۰۸ در نظر گرفته میشود که شامل نسخه ۱.۲ لیتری پیورتک بنزینی با قدرت بین ۸۵ تا ۱۳۰ اسب بخاری میباشد. همچنین پژو پیشرانه دیزلی ۱.۵ لیتری BlueHDi را هم در نظر خواهد گرفت. نسخههای پایه این خودرو منحصراً با گیربکس ۶ سرعته دستی فروخته خواهد شد درحالیکه نسخههای فول تر دارای گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک خواهند بود.
اندکی پس از معرفی نسل جدید پژو ۲۰۰۸، ظاهراً قوای محرکه هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی هم برای آن در نظر گرفته خواهد شد. همچنین گفته شده یک نسخه الکتریکی کاملاً جدید هم در دست توسعه بوده و محدوده حرکتی ۴۵۰ کیلومتری خواهد داشت.
اگرچه بهروزرسانیهای فنی این خودرو چشمگیر خواهد بود اما ظاهر آن نیز برای اکثر خریداران جذاب خواهد بود. این خودروساز فرانسوی سرانجام طراحی کابین و بدنه ۲۰۰۸ را به مدلهای چشمگیر ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ نزدیکتر خواهد کرد.
با در نظر گرفتن این موضوع، نسل جدید ۲۰۰۸ نمای جلو و چراغهای کاملاً جدیدی را دریافت خواهد کرد. فرم کلی این خودرو کمی سرراست از مدل فعلی خواهد بود و بنابراین کابین نیز احتمالاً فضای بیشتری خواهد داشت.
نهایتاً باید گفت شاسیبلند ساب کامپکت پژو دارای جدیدترین طراحی پشت آمپرهای i-Cockpit و همچنین متریال مرغوبی خواهد بود که بسیار باکیفیتتر از نسل فعلی میباشند.
حمید
۲۹ مرداد ۱۳۹۷بهتر به نظر میاد نسل فعلی بد نیست ولی پشتش خیلی خوب نبست
saeed
۲۹ مرداد ۱۳۹۷انصافا طراحیاش خوب شده جدیدا پژو . کلا برندیه که درسته گاها جایزه های ماشین سال اروپا و … برده اما نه تو ایران (که به خاطر تولید محصولات از رده خارج و عقب افتادش که البته با اطلاع خود پژو هم صورت گرفته و بنظرم دلیل عدم موفقیت خودروهایی مثل 407 و 508 تو ایرانم همین بوده) نه تو دنیا هیچ وقت جزو برندهای تاپ اقتصادی نبوده و بیشتر بازارش کشورهای جهان سومیه و اکثرا به چشم ماشینهای درجه 2 دیده شده.
amir
۲۹ مرداد ۱۳۹۷والله آمار میگه بیشتر بازار پژو توی اروپاست.فرانسه و آلمان و ایتالیا و پرتغال وانگلیس که بازار اصلی پژو هستن جهان سوم محسوب میشن!!؟
Saeed
۲۹ مرداد ۱۳۹۷من نگفتم فروشش کمه عزیزم.بله تو اروپا فروش داره کمهم نیست.منظورم اینه به نسبت سایر برندهای اقتصادی اروپایی بیشتر تو کشورهای جهان سوم حضور داره و اقدام به فروش میکنه و اون بازارا براش مهم هستن.بعد تو اروپا با وجود فولکس اشکودا رنو ..… برند درجه یکی محسوب نمیشه .والا داچیا هم فروشش کم نیست تو اروپا اما ربطی به درجه یک بودنش نداره.
Saeed
۲۹ مرداد ۱۳۹۷بعد راجب ایرانم گفتم انقدر ماشینهای قدیمیشو با فیس لیفتهای مختلف دادن و خود پژو هم تو جریانش بوده و هنوزم داره درصدشو میگیره (در حالیکه مثلا کیا هیچ وقت اجازه دستکاری تو ریو نداد و نهایتا تولیدش متوقف شد تو ایران و حداقل نام خوبی موند از ریو تو ذهنا و کمپانی کیا در حالیکه پژو با آگاهی اجازه فیس لیفتهای مسخررو به ایران خودرو داد) و این باعث شد خیلیها به اشتباه بگن ماشینهای پژو آشغالو بی کیفیت و بی کلاسن و نتیجش شد شکست فروش ۴۰۷ و تو بورس نبودن ۵۰۸ و ۳۰۱.. تو ایران در حالیکه رنو بعنوان یه فرانسوی جایگاهشو کاملا محکم کرد تو ایران با محصولات به روزش نه با ارائه مجوز فیس لیفتهای مسخره.
PARTHIAN
۲۹ مرداد ۱۳۹۷نسل جدید ۲۰۰۸
بنظر خیلی جذاب میاد
به هر حال ارزو موفقیت برا پژو داریم
سام
۲۹ مرداد ۱۳۹۷نسل جدید پژو 2008 خودروی بسیار جذابی است و در بازار اروپا احتمالا طوفان ایجاد می کند.