کمپانی فرانسوی پژو قطعاً برخی از خودروهای شاخص را در سالهای اخیر عرضه کرده است که از جمله آنها میتوان به مدلهای GTi رالی قهرمانی جهان و البته هاچبک ۳۰۷ و سدان ۴۰۷ اشاره کرد.
اگرچه نسل فعلی سدان میدسایز ۵۰۸ خودروی بدی نیست اما بازار سدان های رده میانی اروپایی به سیلی از شاسی بلندها و کراس اوورها مواجه شده و بازار به برندهای لوکستری چون آئودی و ب ام و روی خوشتری نشان داده است.
پژو فکر میکند با ارائه نسل جدید ۵۰۸ میتواند آب رفته را به جوی بازگرداند. خب پس بیایید با هم نگاهی به مشخصات این سدان فرانسوی بیندازیم.
- استایل روان فرانسوی
به منظور جذب هرچه بیشتر جوانان سدان جدید پژو دارای طراحی کوپه مانند و چهار درب خواهد بود. خب این طراحی به نظر آشناست زیرا پژو ۵۰۸ جدید از کانسپت Exalt 2014 این خودروساز الهام خواهد گرفت که دارای نمایی صاف و روان، پروفایل شیشههای بدون فریم، پانلهای درب عضلانیتر و بخش عقب خیزدار بوده است.
استایل جلو نیز گیرا خواهد بود و در آن شاهد چراغهای خاص با ورودی هوای بزرگتر و جلوپنجره قدرتمند خواهیم بود. در بخش عقب انتظار میرود چراغهایی سرتاسری با واحدهای ترمز LED عمودی یکپارچه گردد که یادآور چراغهای پشتی فورد موستانگ میباشد.
- کابین برجسته
اگر فکر میکنید ظاهر خودرو زیباست باید بدانید که کابین حتی گیراتر خواهد بود. بهبودهای قابلتوجهی نسبت به نسل فعلی ۵۰۸ رخ خواهد داد و شاهد کابین آیندهنگرانهتری خواهیم بود که بیشباهت به کراس اوور ۵۰۰۸ نخواهد بود.
کابین ۵۰۸ جدید همچنین دارای تنظیمات i-Cockpit خواهد بود که شامل صفحهنمایش اطلاعات سرگرمی بزرگ و باکیفیت و نشاندهندههای دیجیتالی میباشد. استفاده از فرم بدنه لیفت بک مانند همانند آن چیزی که در اوپل اینسیگنیا و بیوک رگال دیده شده باعث افزایش فضای بار و کابین میشود.
- زیر پوست خودرو
نسل جدید ۵۰۸ بر پایه پلتفرم منعطف EMP2 ساخته شده و سبکتر، محکمتر و ایمنتر از نسل فعلی خواهد بود.
انتظار میرود قوای محرکه این خودرو با کراس اوور ۵۰۰۸ مشترک باشد که از جمله آنها میتوان به نسخه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی و پیشرانههای ۱.۶ و ۲ لیتری دیزلی اشاره کرد. قدرت پیشرانه از طریق یک گیربکس اتوماتیک جدید به چرخهای جلو انتقال خواهد یافت. احتمالاً سیستم کنترل چسبندگی پیشرفته ۵۰۰۸ در سدان جدید ۵۰۸ نیز وجود خواهد داشت. نسخههای هیبریدی این خودرو نیز ارائه خواهد شد و چند سال پس از معرفی مدلهای مرسوم شاهد عرضه نسخه تمام الکتریکی ۵۰۸ جدید خواهیم بود.
- رقبای سخت در کلاسی رو به افول
مقابله با هجوم روز افزون شاسی بلندها و کراس اوورها به خودی خود وظیفهای سخت است اما ۵۰۸ باید با رقبای قوی در کلاسی که سهم بازارش کمتر هم میشود دست و پنجه نرم کند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به فورد موندئو، اوپل اینسیگنیا، مزدا ۶، فولکسواگن پاسات و اشکودا ساپرب اشاره کرد.
نسل جدید پژو ۵۰۸ در سال ۲۰۱۸ معرفی شده و فروش آن نیز اندکی بعدتر در اروپا و منطقه آسیا-اقیانوسیه آغاز خواهد شد.
Jast bentley continental
۳۰ آبان ۱۳۹۶اون عکس دوم چقدر زیباست و ساده??
پژو داره بر می گرده
SAEED
۳۰ آبان ۱۳۹۶شیر با اندیشه ای رو به جلو…
پژو رو تحسین میکنم و خواهم کرد چون با حقیقت آشنام و میدونم یکی از قدیمی ترین کمپانی هایی که خیلی عالی بود بعد رو به افول رفت دوباره داره شکوه گذشتش و حتی بیشتر از اون رو بدست میاره.
Hosein
۳۰ آبان ۱۳۹۶خیلی خوب شده.آفرین .زیبا و ساده و قدرتمند .کابینای پژو که حرف ندارن.خیلی دوست دارم پژو پیشرفت کنه.طراحیاش بدلم میشینه.
Wrx
۳۰ آبان ۱۳۹۶این پژو دیگه واقعا شورشو در اورده با این موتورهاش
هرمدلی بیرون میده یه موتور ۱۶۰۰توربو میبنده روش ☹️
فرقی هم نمیکنه شاسی باشه سدان باشه هلچ بک باشه
کلا قفلی زده رو این موتور ول کنم نیست ?
amin
۳۰ آبان ۱۳۹۶به راستی که سادگی زیباست
سبک طراحی سیال بدنه رو خیلی خوشم میاد
Silver
۳۰ آبان ۱۳۹۶پژو برندی هست که در سبد محصولاتش خوب و بد های زیادی وجود داره
ولی یه چیز رو هیچ وقت درک نکردم ،اینکه چرا برای ماشین های به این اندازه از موتور های کوچیک استفاده میکنه ،
همین موضوع باعث شکست عرضه ۴۰۷ توی ایران شد با اینکه ماشین بدی نبود . انگار رقبا رو اصلا در نظر نمیگیره !!!!
Sina
۳۰ آبان ۱۳۹۶ماشین های فرانسوی هیچ وقت توان رقابت با المانی ژاپنی و حتی امریکایی رو نداشتن و هنوزم ندارن
DEADPOOL
۳۰ آبان ۱۳۹۶یجوری گفتی آمریکایی که بهمون برخورد داوش😐
مگه آمریکایی چشه؟ آمریکایی خیلیم عالیه بی خود جو ندین 😒
درضمن من برگشتم دارم از توICU کامنت میزارم
هه😏 💪
ازدوست عزیزم black panterتشکر میکنم جونمو نجات داد
amir
۳۰ آبان ۱۳۹۶خوبه ولی انتظار طراحی زیباتری داشتم .باید صبر کرد تا نمونه اصلی را دید.
CNA
۳۰ آبان ۱۳۹۶پس حتما بوگاتی علفه
حمیدرضا
۳۰ آبان ۱۳۹۶پژو طراحی های خوبی داره به شخصه خیلی میپسندم همیشه نسبت به هم عصرهای خودش یکم جلوتر بوده به جز اوایلی قرن که واقعا طراحی هاشون خیلی بد بود
ابراهیم
۱ آذر ۱۳۹۶پژو انگار لنگ بستن قرار داد با ویران خودرو بود
دوباره جون گرفته
انگار پول نداشتن ولی ویران خودرو واسش اشغالای هزار سال پیششو میفروشه و میده بهشون
sevlan
۱ آذر ۱۳۹۶برادر من چه اشکالی داره موتور ۱۶۰۰ ببنده رو موتور ،حالا با توربو یا بی توربو ،حجم موتور ۱۶۰۰ یه حجم استاندارده تو صنعت خودرو ، واقعا عجیبه که بعضی ها گیر دادن به حجم ۱۶۰۰ پژو ، پژو استاد ساخت موتورهای جمع و جوره ،همونطور که فراری استاد ساخت موتور های ۶۵۰۰ سی سی هستش.
a.b
۱ آذر ۱۳۹۶سال 2040
محصول جدید پژو با پیشرانه 1.6 لیتری به کار رفته در 515 و 415 و30030و50080 معرفaی و روانه بازار شد