پژو میخواهد با تولید یک سدان اسپورت وارد عصر جدیدی شود. در این بخش از بازار خودروهایی همچون آئودی S4 و مرسدس-ای ام جی C43 خودنمایی میکنند. البته فرانسویها چنین خودرویی را با معرفی کانسپت ۵۰۸ Sport Engineered در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ پیشنمایش کردهاند.
انتظار میرود نسخهی تولیدی نهایی در سال ۲۰۲۰ معرفی شود. برخی خبرگزاریها ادعا میکنند جزئیات قابلتوجهی از پیشرانهی این خودرو را به دست آوردهاند.
با ترکیب قدرت ۲۰۰ اسبی پیشرانهی ۱.۶ لیتری بنزینی و خروجی ۳۱۰ اسب بخاری دو پیشرانهی الکتریکی، این سدان جدید و تازهنفس قدرت ترکیبی ۳۶۰ اسب بخاری خواهد داشت. احتمالاً خودروی موردبحث از سیستم چهار چرخ محرک الکتریکی و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده خواهد کرد.
حرفی از پرفورمنس این خودرو زده نشده اما کانسپت یاد شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت داشته است. مجموعه باتری ۱۱.۸ کیلووات ساعتی آن کانسپت نیز باعث ایجاد برد الکتریکی ۵۰ کیلومتری میشود.
مدیر بخش پژو اسپورت که دربارهی قوای محرکهی این خودرو سخن میگفت اظهار داشته است: “این موضوعی متناقض است اما فشاری که روی کم کردن آلایندگی وجود دارد به ما اجازه میدهد تا نسخهای پرفورمنس از ۵۰۸ را توسعه دهیم که تا قبل از این تصوری در مورد آن وجود نداشت.”
مدل اسپورت نسل جدید پژو ۵۰۸ احتمالاً در ابتدا بهصورت چهار درب عرضه خواهد شد اما اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود مدل استیشن آن نیز در آینده عرضه میشود.
توضیح: تصاویر به کانسپت پژو ۵۰۸ Sport Engineered تعلق دارند.
amir
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸عالیه.
محمد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸مگه موتور ۱.۶ قدرت ۲۰۰ اسب میده؟؟؟
با توربو هست دیگه؟؟؟
ضمنا پژو تصمیم کاملا درستی گرفته
و اگه بنا به حضور در آمریکا داره بهتره این مدل هم جزو گزینه هاش باشه
رامتین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸آره دیگه با توربو این توان را داره. موتور مذکور همون موتور پژو2008 ای است که 6-7 سال پیش با همکاری BMW توسعه داده شده بود. یه نسخه 180 اسبی و 220 اسبی هم داره این موتور. کلا این موتورها که معروف به پرینس هستند، خیلی متنوع و کارا هستند.
فورد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸امیدوارم مشکل واشر سرسیلندر نداشته باشه
(JONATHAN (TESLA
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸کابینش رو دوس دارم
واقعا کابینش هوشمندانه طراحی شده
محل قرار گیری مانیتور و دکمه ها
پایین بودن فرمان
دیدمستقیم به مانیتور پشت فرمان
خط و خطوط تیز
یه جورایی حس لامبو و کروروت میده به ادم
البته با کاراکتر خودش
(Saeed(peugeot
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸فوق العاده هستش
sina
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸دیفرانسیل جلو هست ؟
amir
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸نوشته که چهارچرخ محرک
sina
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸عه !
ندیدم من چرا :/
مرسی
M
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸البته پلتفرمش از پایه همون دیفرانسیل جلو هست ، کلا چیزی ثابت شده هست اینه که سدان اسپرت باید پلتفرم دف عقب باشه ، بخاطر توزیع مناسب وزن و طراحی بهتر و خیلی مسایل دیگه .
حتی کره ای ها هم این فرمول رو دیگه دنبال میکنن ، کیا استینگر و جنسیس ها و …
pooriya.bmw.germany
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸با ترکیب قدرت 200 اسبی پیشرانهی 1.6 لیتری بنزینی و خروجی 310 اسب بخاری دو پیشرانهی الکتریکی، این سدان جدید و تازهنفس قدرت ترکیبی 360 اسب بخاری خواهد داشت.!!!??
200+310=510
پدال فکر کنم اشتباه جمع بندی کردی
علی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸سلام اقا پوریا.
درسته عدد ها بخاطر اینکه منحنی مشخصه موتور های برقی و بنزینی دقیقا روی یه دور به ماکزیمم قدرت نمیرسن پس جمع این منحنی ها برابر با جمع حدود نهایی منحنی مشخصه های هر موتور برابر نمیشه.
خودمونی بگم : وقتی موتور برقی زور داره (دور پایین و سرعت کم ماشین) موتور درونسوز جون نداره.
موتور های درون سوز تو ۳۰۰۰ ۴۰۰۰ دور در دقیقه بهترین عملکردو دارن ولی موتور های برقی تو دور های پایین تر گشتاور زیادی دارند.
یانکی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸نه درسته قدرت پیشرانه الکتریکی 310 اسبه که رویه کار محدود میشه همه کمپانیها همینجوره
Mad.z.Max
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸منم اومدم بگم.
توی یکی از مقاله های دیشبم که درمورد کلوپ 1000 اسبی ها بود، همچین اشتباهی وجود داشت..
شاهین
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸سلام وقت بخیر
قدرت ترکیبی پیشرانه های درون سوز و الکتریکی (تشکیل دهنده قوای محرکه هیبریدی یا پلاگین هیبریدی) کمتر از جمع جبری اعدادی هستش که هرکدوم بصورت جداگانه تولید می کنن.
در واقع شاید اینجا انتظار داریم که قدرت این دو تا پیشرانه با هم ترکیب بشه و عدد نهایی برابر با 510 اسب بخار باشه اما به دلایلی که خودم ازش اطلاع کافی ندارم این عدد همیشه (یا اکثر مواقع) کمتر هستش.
پس متن بالا درسته و اشکالی نداره.
ارادتمندم
ارشک
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸قشنگه .
از برخی جوانب به خصوص صندوق عقب،شبیه موستانگ هست.
net
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸خط عمودی ال ای دی زیر چراغ جلو که مثل خط عمودی زیر چراغ جلو رنو تلیسمان و کلئوس و ماشینهای کادیلاک هست بد هست.طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صندلی چرم مشکی خوبه ولی اگر در طراحی داخلی از دوخت مشکی استفاده کرده بود قشنگتر بود تا دوخت زرد.صندوق عقبش کشیده نیست.رینگش جالب نیست.سپر جلو زیر جلوپنجره که گود بزرگ شده و رنگ زرد داره اصلا جالب نیست و سپر جلو اگر یکپارچه سفید بود قشنگتر بود
حمیدرضا
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸خیلی خوش چهره شده درسته ال ای دی های عمودیش الهام گرفته از کادیلاک هست ولی اصلا شباهت نداره کاملا متفاوت هست طراحی داخلیش هم خاص و واقعا فرانسوی هست تو اکثر بررسی هام خیلی ازش تعریف کردن
انصافا پژو با این ماشین تو طراحی و لوکس بودن یه تکونی به خودش داد هرچند من هنوز 208 رو با موتور 1.2 لیتری و دنده دستی بیشتر می پسندم
پرهام
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸خیلی خوشگله . مدرن و زیبا و اون طرح LED شبیه دندان نیش عالیه کاملا طراحی متناسب با برند و واقعا عالی