شاید پژو در کلاس پیکاپ ها بازیگر مطرحی نباشد اما برخی اسبهای کاری قابلاعتنا را تولید کرده است. از جمله این خودروها میتوان به پیکاپ های ۴۰۴ و ۵۰۴ و همچنین هوگار و مدلی با نام ساده پیکاپ اشاره کرد که حدود سه سال پیش در آفریقا عرضه شد. این خودروساز فرانسوی پیکاپ یک تنی جدیدی با نام لندترک را معرفی کرده و در تلاش است آن را روانه بازارهای آمریکای لاتین و آفریقا کند.
اما ریشهی این پیکاپ به کجا بازمیگردد؟ لندترک حاصل همکاری پژو و چانگان چین است. این خودرو بر پایه پلتفرم جدیدی شکل گرفته که در چانگان کایچنگ F70 نیز بکار رفته است.
لندترک از زبان طراحی خاص پژو استفاده کرده و در سه فرم بدنهی تک کابین، دو کابین و شاسی عرضه خواهد شد. پژو میگوید لندترک با نسخههای اسب کاری و چندمنظوره و همراه با طیف متنوعی از وسایل جانبی خاص حرفهایها و خانوادهها تولید خواهد شد. هر سه نسخهی لندترک پهنای ۱.۹۲ متری، طول ۵.۳۹ و ۵.۳۳ متری برای مدلهای تک و دو کابین دارند.
پژو لندترک تاکنون تستهایی به مسافت بیش از ۲ میلیون کیلومتر را در آبوهوای گوناگون پشت سر گذاشته و میتواند حداکثر ظرفیت بارگیری ۱.۲ تنی و یدک کشی ۳ تنی داشته باشد. مدل تک کابین اسب کاری بدون سپر عقب عرضه خواهد شد و بنابراین درب پشتی آن توانایی باز شدن تا ۱۸۰ درجه را خواهد داشت. ارتفاع برخی مدلهای این پیکاپ از سطح زمین نیز به ۲۳۵ میلیمتر میرسد.
لندترک بهصورت تک و دو دیفرانسیل عرضه خواهد شد و در بطن آن نیز پیشرانه ۲.۴ لیتری بنزینی با قدرت ۲۱۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متر قرار خواهد گرفت. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی گترگ یا پانچ اتوماتیک به چرخ ها منتقل خواهد شد. گیربکس اتوماتیک دارای سه حالت اسپورت، اکو و انفرادی است. همچنین یک پیشرانه ۱.۹ لیتری دیزلی با خروجی ۱۵۰ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری هم وجود خواهد داشت اما این پیشرانه فقط با گیربکس دستی جفت خواهد شد.
پژو میگوید نسخه دوکابین دیفرانسیل عقب این پیکاپ ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد اما وزن مدل دوکابین چهار چرخ محرک با گیربکس دستی به ۲۰۳۰ کیلوگرم میرسد. همچنین سنگینترین نسخه لندترک مدل دوکابین دو دیفرانسیل با گیربکس دستی است که وزنش به ۲۰۶۰ کیلوگرم میرسد.
سریعترین نسخه این پیکاپ فرانسوی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۱.۲ ثانیهای را ثبت خواهد کرد و حداکثر سرعت ۱۷۷ کیلومتر در ساعتی خواهد داشت.
وقتی قدم به داخل کابین بگذارید شاهد قطعات برگرفته از سایر محصولات پژو خواهید بود. از جمله این قطعات میتوان به فرمان دو پره متعلق به ۳۰۰۸ و صفحه لمسی ۱۰ اینچی ۵۰۸ اشاره کرد. بیشک لندترک دارای یکی از بهترین کابینها در کلاس پیکاپ ها بوده و میتوان در بخش جلو دو صندلی مستقل یا یک صندلی نیمکتی سه نفره را سفارش داد.
محصول جدید پژو از تجهیزات زیادی برخوردار است که از جمله آنها میتوان به سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه، چراغهای جلو و عقب LED، چهار دوربین از جمله دوربین آفرود، سیستمهای ایمنی همچون دستیار کمک به حرکت در سربالایی، ۶ کیسه هوا و هشدار خروج از مسیر اشاره کرد.
پژو اعلام کرده این خودرو در اروپا عرضه نخواهد شد.
(Saeed(peugeot
۲ اسفند ۱۳۹۸پدل جان با تشکر….از دیشب که کلیپ های این ماشین و تو یوتیوب و motor 1 دیدم منتظر خبرش بودم…
ایول به پژو که تو همه کلاس ها داره عالی کار میکنه …. و این خودرو هم مثل مابقی ساخته هاش عالی از آب دروامده…
طراحی زیبا و خشن ( برای یه پیکاپ )…..موتور ۲۱۰ اسب بخاری با گشتاور عالی ….کیفیت و طراحی زیبای کابین….و نسخه دیزل
………میتونه رقیبی جدی برای پیکاپ هایی مثل میتسوبیشی و ایسوزو
و حتی اسطوره پیکاپ ها (هایلوکس) باشه
Amir Machine
۲ اسفند ۱۳۹۸این پیکاپ پژو چیزی بیشتر از تغییر برند پیکاپ چانگان kaicheng F70 نیست، موتورها، کابین، طراحی، همه چیز لندترک از پیکاپ چانگان گرفته شده و فقط پژو تغییراتی تو طراحی جلوی اون ایجاد کرده
یه پیکاپ چینی که فقط لوگوی پژو روش زده شده هرگز نمیتونه در حد و اندازه ژاپنیها و آمریکاییها باشه
VIPER
۲ اسفند ۱۳۹۸به نظر نمیرسه بتونه رقیب جدی براشون باشه
Malt hill
۲ اسفند ۱۳۹۸اینم واشر سر سیلندر میسوزونه :)
محمد
۲ اسفند ۱۳۹۸بنز که از پیکاپ ساختن پشیمون شد…. ببینیم پژو چه میکنه!؟ ?
مودریچ
۲ اسفند ۱۳۹۸ابن ماشین ذاتش چینیه خیلی بعیده برا بقیه زنگ خطر محسوب بشه
(Saeed(peugeot
۲ اسفند ۱۳۹۸یه جوری بعضی از دوستان میگن چینیه انگار خوده چانگان ساخته….
اولا خوده پژو با چانگان مشارکتی این ماشین و ساخته…
و بر کسی پوشیده نیست تمام خودروسازی چین از تزریق تکنولوژی اروپا و امریکا و …شروع شده ….
فقط این پیکاپ با نام چینی هم به فروش رسیده ……همین….
وگرنه فناوری شاسی و پیشرانه و طراحی همگی برای پژو هست
ناشناس
۱۰ تیر ۱۳۹۹من به ماشین های پژو خیلی علاقه دارم بهترین برند اتوموبیله من که حال میکنم با پژو