پژوهفته نامه

مقایسهٔ پژو 206 و 208 به بهانهٔ عرضهٔ پژو 208 در ایران

پژو ۲۰۵ یکی از محصولات موفق پژو در سطح جهانی محسوب می‌شد که در ایران هم عرضه گشت اما برخلاف بازارهای جهانی موفقیت چندانی کسب نکرد. تولید این خودرو در سال ۱۹۹۸ به پایان رسید و پژو قصد معرفی جانشین شایسته‌ای برای آن‌را داشت. بدین ترتیب در همین سال مدل جدید ۲۰۶ به‌عنوان جایگزین ۲۰۵ معرفی شد. ۲۰۶ از طراحی نوین و متفاوتی سود می‌بُرد که آغازگر سبک طراحی جدید پژو بود به‌نحوی‌که مدل‌های ۱۰۷، ۳۰۷، ۴۰۷ و ۶۰۷ نیز در طراحی دنباله‌رو ۲۰۶ بودند. با قاطعیت می‌توان گفت پژو ۲۰۶ جانشین بسیار شایسته‌ای برای ۲۰۵ بود و به موفقیت و محبوبیت شگفت‌انگیزی دست پیدا کرد.

پژو 206 استیشن
پژو ۲۰۶ استیشن

۲۰۶ در انواع گوناگون هاچبک ۳ و ۵ در، کانورتیبل و استیشن بتولید رسید و در کشورهای گوناگونی عرضه شد. درحالی‌که در سال ۲۰۰۶ مدل جدید ۲۰۷ به‌عنوان جایگزین ۲۰۶ معرفی شد اما همچنان تولید ۲۰۶ در فرانسه تا سال ۲۰۱۰ ادامه داشت و نزدیک به ۷ میلیون دستگاه از آن ساخته شد. این در حالی بود که ۲۰۷ هیچ‌گاه نتوانست به موفقیت و محبوبیت ۲۰۶ دست پیدا کند. محبوبیت ۲۰۶ به حدی بود که پژو در سال ۲۰۰۹ آن‌را مورد فیس‌لیفت قرار داده و ظاهرش به ۲۰۷ نزدیک نمود. تولید این نمونهٔ جدید که ۲۰۶+ نام داشت تا سال ۲۰۱۲ ادامه یافت و ۴۱۷ هزار دستگاه از آن ساخته شد.

پژو 207
پژو ۲۰۷
پژو 206 پلاس
پژو ۲۰۶ پلاس

علاوه بر این تولید پژو ۲۰۶ در کشورهای دیگری چون مالزی همچنان تا سال‌ها بعد ادامه داشت به‌گونه‌ای که تولید آن در مالزی توسط شرکت مالزیایی نازا انجام‌گرفته و همچنان بانام نازا ۲۰۶ در این کشور تولید می‌شود. گروه PSA (پژو-سیتروئن) در چین نیز خودرویی را بر اساس پژو ۲۰۶ بانام سیتروئن C2 عرضه نمود که تا سال ۲۰۱۳ تولید می‌شد.

نازا 206 در مالزی
نازا ۲۰۶ در مالزی
سیتروئن C2 که در چین براساس پژو 206 ساخته می‌شد
سیتروئن C2 که در چین براساس پژو ۲۰۶ ساخته می‌شد

پای این هاچبک فرانسوی محبوب به ایران نیز باز شد و مونتاژ آن در سال ۱۳۸۰ توسط ایران‌خودرو و تحت عنوان تیپ ۱ آغاز شد. سپس رفته‌رفته طیف مدل‌های ۲۰۶ گسترش‌یافته و در تیپ‌های ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ به بازار عرضه شدند. پژو ۲۰۶ در ایران با دو موتور TU3 به حجم ۱۴۰۰ سی‌سی و TU5 به حجم ۱۶۰۰ سی‌سی و با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک ارائه شد. سپس در سال ۲۰۰۶ (۱۳۸۴) نسخهٔ صندوقدار ۲۰۶ به‌عنوان عضو پنجم خانوادهٔ این خودرو با سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک میان ایران‌خودرو و پژو طراحی و تولیدشده و بانام ۲۰۶ SD در ایران و دیگر کشورها عرضه گردید. در سال ۱۳۸۹ نیز همان نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ۲۰۶ یعنی پژو ۲۰۶+ بانام پژو 207i با موتور TU5 و در دو نوع دستی و اتوماتیک در ایران عرضه شد.

پژو 206 SD
پژو ۲۰۶ SD

اما در سال ۱۳۹۰ و وضع تحریم‌ها علیه صنعت خودروی ایران، پژو روابط خود را با ایران‌خودرو قطع نموده و تولید ۲۰۶ که هنوز به‌طور کامل داخلی نشده بود با مشکل مواجه گردید. به همین دلیل ایران‌خودرو برای اینکه تولید این محصول موفق متوقف نشود داخلی سازی آن را آغاز نموده و پژو ۲۰۶ تمام داخلی (بخوانید چینی) را به بازار عرضه نمود. در ۲۰۶های داخلی ECU و سیستم برق خودرو تغییر کرده و گیربکس آن نیز با نمونهٔ متعلق به پژو ۴۰۵ تعویض شده است. به همین دلیل پژو ۲۰۶های داخلی کیفیت نمونه‌های سابق را نداشته و بسیاری از آپشن‌های آن نیز حذف‌شده است.

Ikco-Peugeot-206-2003-03

در سوی دیگر پژو در سال ۲۰۱۲ مدل جدید ۲۰۸ را به‌عنوان جایگزین ۲۰۷ معرفی نمود. خودرویی که طراحی آن تا حدودی با نگاه به گذشته و مدل محبوب ۲۰۶ انجام‌گرفته است. حال با توجه به لغو تحریم‌ها و برقراری ارتباط دوباره میان ایران‌خودرو و پژو، وعدهٔ عرضهٔ مدل‌های جدید ۳۰۱، ۲۰۸ و ۲۰۰۸ پژو در ایران داده‌شده و طبق اعلام ایران‌خودرو سال آینده به بازار عرضه خواهند شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به بهانهٔ عرضهٔ پژو ۲۰۸ در بازار ایران مقایسه‌ای داشته باشیم میان آن و پدربزرگش ۲۰۶؛ بنابراین در ادامه پژو ۲۰۸ را در برابر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به‌عنوان کامل‌ترین مدل حال حاضر ۲۰۶ در ایران قرار خواهیم داد.

v_peugeot_208_10

این مقایسه تا حدودی غیرمتعارف و غیرمعمول است چراکه طراحی ۲۰۶ به سال ۱۹۹۸ و ۲۰۸ به ۲۰۱۲ بازمی‌گردد و این یعنی ۱۴ سال اختلاف؛ اما در رابطه با صنعت خودروی ایرانْ اوضاع متفاوت است و خودروها همچنان تا چندین دهه و درحالی‌که چندین نسل بعد از آن‌ها در بازارهای جهانی عرضه‌شده‌اند در ایران بتولید می‌رسند. هنگامی‌که دو خودرو را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم شباهت طراحی آن‌ها خصوصاً در قسمت عقب کاملاً مشخص است و پژو سعی کرده با بکار بردن فرمول طراحی موفق ۲۰۶ در ۲۰۸، موفقیت آن را تکرار کند.

v_peugeot_208_9

در قسمت جلوی ۲۰۸ شاهد طراحی عضلانی‌تر با جلوپنجره و چراغ‌های بزرگ‌تری هستیم که به‌وضوح مدرن‌تر از ۲۰۶ بوده و اختلاف ۱۴ ساله میان آن‌ها را نشان می‌دهد. بااین‌وجود درحالی‌که حدود ۲۰ سال از طراحی ۲۰۶ می‌گذرد و این سال‌ها کاملاً تکراری شده اما همچنان طراحی زیبا، هماهنگ و چشم‌نوازی داشته که هنوز هم جذاب به نظر می‌رسد. در قسمت عقب ۲۰۸، قوس درِ صندوق، شیشهٔ عقب، چراغ‌ها، اسپویلر و پروژکتوری که در میانهٔ سپر نصب‌شده است، همه و همه ۲۰۶ را تداعی می‌کنند. البته هنگامی‌که دو خودرو در کنار هم قرار می‌گیرند رشد ابعاد ۲۰۸ کاملاً مشهود است به‌گونه‌ای که ۱۴ سانتیمتر کشیده‌تر، ۹ سانتیمتر عریض‌تر و ۳ سانتیمتر بلندتر است درحالی‌که حدود ۹ سانتیمتر نیز فاصلهٔ محوری بیشتری از سلف خود دارد.

a_peugeot_208_52

همین افزایش طول و فاصلهٔ محوری اندک موجب شده که فضای داخلی ۲۰۸ جادارتر از ۲۰۶ باشد. نتیجه اینکه در ۲۰۸ فضای تنگ و عذاب‌آور عقب ۲۰۶ وجود نداشته و اکنون افرادی با قد ۱۸۰ سانتیمتر هم می‌توانند به‌راحتی در صندلی‌های عقب بنشینند. همچنین ارتفاع سقف خودرو نیز بیشتر شده و همین افزایشِ اندکِ ارتفاع، فضای سرِ وسیعی را پدید آورده است. البته برخلاف طراحی بیرونی، طراحی داخلی ۲۰۸ شباهتی به ۲۰۶ نداشته و نه‌تنها فضای بزرگ‌تری داشته بلکه آرگونومیک‌تر نیز هست. مفهوم پیشرفت چشمگیر را می‌توان در داشبورد و کنسول ۲۰۸ مشاهده کرد. جایی که تجدیدنظری کلی در طراحی آن صورت گرفته و نمایشگر مرکزی به همراه طراحی کاملاً جدید داشبورد، فضای داخلی ۲۰۸ را بسیار مدرن‌تر و بروزتر از ۲۰۶ کرده است.

v_peugeot_208_2

صندلی‌های جلو و فرمان ۲۰۸ در جهات بیشتری قابلیت تنظیم دارد درحالی‌که فرمان ۲۰۶ فقط در جهت عمودی حرکت می‌کند. مجموعهٔ این عوامل موجب شده ۲۰۸ راحتی و احساس امنیت بیشتری داشته باشد. صندوق بار ۲۰۸ نیز با ۲۸۵ لیتر حجم، ۴۵ لیتر حجم بیشتری از صندوق ۲۴۰ لیتری ۲۰۶ دارد. البته در ۲۰۸ نسخهٔ استیشن وجود ندارد و کراس‌اوور کوچک ۲۰۰۸ جایگزین نمونهٔ استیشن شده است. درحالی‌که ابعاد ۲۰۸ نسبت به ۲۰۶ افزایش‌یافته است اما با مهندسی جدید وزن آن افزایش چندانی نداشته و حتی در نمونه‌های پایه وزن کمتری نسبت به ۲۰۶ دارد.

v_peugeot_208_4

در بحث پیشرانه، با توجه به اینکه ۲۰۶ ما از نوع تیپ ۵ است، از موتور آشنای TU5 سود می‌برد که با ۱۶۰۰ سی‌سی حجم، ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ۲۰۶ با این موتور در ۱۱.۶ ثانیه از صفر به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۶.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند؛ اما هنوز پیشرانهٔ های ۲۰۸ برای عرضه در ایران به‌طور قطعی مشخص نیستند و طبق خبرها احتمالاً با سه موتور ۱۰۰۰ سی‌سی، ۱۲۰۰ سی‌سی و ۱۶۰۰ سی‌سی عرضه خواهد شد که دو نمونهٔ اول از نوع سه سیلندر و آخری چهار سیلندر است. به جهت تطابق حجم موتور و تعداد سیلندرهای دو خودرو، پیشرانهٔ ۱۶۰۰ سی‌سی ۲۰۸ را برای بررسی و مقایسه انتخاب می‌کنیم. این موتور باوجود حجم یکسان با موتور TU5، قدرتی برابر با ۱۶۵ اسب بخار دارد که به میزان قابل‌توجهی بیشتر از ۲۰۶ است. به همین دلیل ۲۰۸ ظرف ۷.۴ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که مصرف سوخت آن نیز کمتر و به‌صورت ترکیبی معادل ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است.

v_peugeot_208_3

موتور سه سیلندر ۱ لیتری ۲۰۸ نیز که ایران‌خودرو وعدهٔ عرضهٔ آن را داده است قدرتی برابر با ۶۸ اسب بخار دارد که تا حدودی مشابه ۲۰۶ تیپ ۲ با موتور ۱۴۰۰ سی‌سی ۷۵ اسب بخاری خواهد بود. پیشرانهٔ ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری ۲۰۸ هم ۱۰۹ اسب بخار قدرت دارد که ازلحاظ قدرت با ۲۰۶ تیپ ۵ تناسب دارد. طبق اعلام ایران‌خودرو، نمونهٔ ۱۶۰۰ پژو ۲۰۸ با گیربکس ۵ سرعتهٔ دستی عرضه خواهد شد که از این لحاظ با ۲۰۶ شباهت دارد اما به دلیل اختلاف قدرت دو خودرو، در تست شتاب، ۲۰۸ کاملاً بر ۲۰۶ غلبه نمود. سیستم فرمان نیز در ۲۰۸ دستخوش جهش کیفیت بالایی شده است به‌گونه‌ای که دقت بسیار بهتری نسبت به ۲۰۶ داشته و کاملاً نشان از پیشرفت و پختگی نوه نسبت به پدربزرگ را دارد. سیستم تعلیق ۲۰۸ در حد و اندازهٔ رقیب مستقیمش رنو کلیو بوده و موجب اعتمادبه‌نفس راننده در سرِ پیچ‌ها می‌شود درحالی‌که همین حس تا حدودی در ۲۰۶ هم وجود دارد.

v_peugeot_208_12

ازلحاظ امکانات و تجهیزات نیز اوضاع کاملاً به نفع ۲۰۸ است چراکه بسته به تیپ آن از انبوهی از تجهیزات سود می‌برد که امکاناتی چون سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، چهار ایربگ، ستون فرمان قابل‌جمع شدن، صندلی راننده باقابلیت تنظیم ارتفاع و کروز کنترل در آن به‌صورت استاندارد وجود دارد. بعلاوه کیفیت ۲۰۸ نیز خصوصاً در مقایسه با ۲۰۶ های موسوم به ایرانیزه کاملاً برتر است. این در حالی است که ۲۰۶ ایرانیزه بسیاری از آپشن‌های کاربردی خود را ازدست‌داده و ازلحاظ کیفیت نیز واقعاً ضعیف و ناامیدکننده است.

v_peugeot_208_5

البته نکتهٔ کلیدی در مقایسهٔ میان ۲۰۸ و ۲۰۶ بحث قیمت است. قیمت ۲۰۶ تیپ ۵ کد ۲۶۸۱۵ (بالاترین و کامل‌ترین مدل) هم‌اکنون در حدود ۳۷ میلیون تومان است درحالی‌که قیمت ۲۰۸ هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست. بااین‌حال قیمت این هاچبک مدرن از سوی ایران‌خودرو حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان اعلام‌شده است که به نظر می‌رسد خودروی موردنظر ما (۱۶۰۰ با گیربکس دستی) قیمتی در حدود ۶۵ میلیون تومان داشته باشد؛ بنابراین شاهد ۲۸ میلیون تومان اختلاف قیمت میان ۲۰۶ و ۲۰۸ هستیم که باید دید آیا ارزش پرداخت دارد یا نه. خصوصاً در حال حاضر که تولید 207i یا همان ۲۰۶+ مجدداً در حال آغاز شدن است و با تغییراتی جزئی، قیمتی در حدود ۴۰ میلیون تومان دارد.

v_peugeot_208_7

البته از تمامی جهات ۲۰۸ بر ۲۰۶ برتری دارد تا جایی که می‌توان آن‌ها را غیرقابل مقایسه دانست و در بازار فعلی ایران، خودروهایی چون کیا پیکانتو، MG 3 و رنو سیمبل از رقبای ۲۰۸ بشمار می‌روند که به نظر می‌رسد از توانایی رقابت با آن‌ها برخوردار باشد. بااین‌حال بیش از این نمی‌توان در رابطه با ۲۰۸ اظهارنظر کرد و باید منتظر بمانیم و ببینیم ایران‌خودرو این خودرو را دقیقاً با چه قیمت‌ها، تجهیزات و موتورهایی به بازار عرضه خواهد کرد؛ بنابراین درنتیجهٔ این مقایسه می‌توان گفت از تمامی جهات با قاطعیت پژو ۲۰۸ بر ۲۰۶ خصوصاً از نوع ایرانیزه برتری دارد اما زمانی بحث قیمت و اختلاف حدود ۳۰ میلیون تومانی میان آن‌ها مطرح می‌شود کمی با شک و تردید روبرو می‌شویم.

v_peugeot_208_11

 

مشخصات فنی

پژو ۲۰۶ پژو ۲۰۸
پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری
قدرت ۱۱۰ اسب بخار ۱۶۵ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتا صد ۱۱.۶ ثانیه ۷.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت
فاصلهٔ بین دو محور ۲.۴۴ متر ۲.۵۴ متر
طول/عرض/ارتفاع ۳.۸۳/۱.۶۵/۱.۴۲ متر ۳.۹۶/۱.۸۳/۱.۴۶ متر
وزن خالص ۱۰۵۴ کیلوگرم ۱۱۶۵ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۲۴۰ لیتر ۲۸۵ لیتر
مصرف سوخت ۶.۶ لیتر ۵.۶ لیتر
ظرفیت باک ۵۰ لیتر ۵۰ لیتر
قیمت ۳۷ میلیون تومان حدود ۶۵ میلیون تومان

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3200 ديدگاه)

    65 میلیون میگن پیش فروش میکنند واسه 2 سال اینده ملت هم بدون این که خودرو رو ببینند میرن ثبت نام میکنند
    حالا این یه مدل معروفه که تو نت هم فیلمش هم کلی عکس داره
    ولی مردم بدون این که شاسی باند سانگ یانگ رو ببینند رفتن همشو پیش خرید کردند ??

    این ماشین هم قول میدم موقع تحویل خودرو قیمتش میاد 80-75 تومن ملت هم میرن میخرند

    1. فورد

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (885 ديدگاه)

      ما نخاییم شما پژو وارد کنید کی و باید ببینیم اصلا امریکا و المان هیچ چرا ژاپنی وارد نمی کنید چرا کره ای نمیارین شاید اونا نمی گذارن شما زیر ابی برین

      1. Developer

        ۲۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (117 ديدگاه)

        دوست عزیز وقتی ژاپنی و کره ای و بقیه خودشون نمیخوان با شرکت های محترم و دغل کار ایران خودرو و سایپا همکاری کنن به زور که نمیشه وادارشون کرد.
        فعلا فقط فقط فرانسویا هستن که تمایل به ورود به بازار ایران دارن و بقیه نه تمایل دارن و نه نیاز دارن به بازار ایران با این وضغیتش.

        1. volvo fh

          ۲۵ تیر ۱۳۹۵
          سوابق: (240 ديدگاه)

          فولکس که خودش را کشت تا بیاد ایران ولی نمیزارن,میگن آلایندگیش بالا است.فولکس از کره ای ها که بهتر است

    2. MHF

      ۲۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام به همه.
      من چند روز پیش نمایشگاه خودرو شیراز بودم که توی سالن ایران‌خودرو 208 رو گذاشته بودن (البته درش قفل بود و یه نفر مدام دسمتمال میکشید! ) و نسخه ی gti بود ،از مسئولش که پرسیدم میگفت قیمت بین 60 تا 70 میلیون و موتورش tu5 هست با دوتا توربو و 208 اسب بخار قدرت داره! حالا معلوم نیست چرا دست از سر این موتور tu5 برنمیدارن و تا رو تراکتور هم امتحانش نکنن ول کن نیستند!
      ولی خداییش مدل gti توی نمای بیرونی خیلی چشم نواز بود و با احساسات تک تک مردم بازی میکرد و رنگ قرمز خاصی داشت!به طوری که دورش خیلی شلوغ بود!
      که البته فکر کنم این مدل وارداتی بوده چون مسئولش میگفت هنوز مشخصات و اپشنش قطعی نشده و احتمال داره تغییر کنه!

  2. سامان اذری

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3200 ديدگاه)

    اشتباهی تایپ کردم نظرم نه اصلاح شد نه حذف میشه که از اول بنویسم.
    منظورم دانگ فنگ H30 بود که مردم ندیده ثبت نام کردند
    ??

  3. سیاوش

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    از نظرطراحی هنوز 206 چشم نوازه ولی خوب فنی که قابل مقایسه نیستن
    با این حال این اختلاف قیمت توجیه پذیر نیست 208 باید بشه حدود 50 میلیون (با شرایط موجود)

  4. مجید

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    بابا ایها الناس این ماشین 15/000 دلاره. آخه چرا 70 میلیون؟؟؟

    1. رضا

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (35 ديدگاه)

      امکان نداره اینا نسخه ۱۵ هزار دلاری رو ۷۰ میلیون بدن ؛ ۱۵ هزار دلار به پول ایران تبدیل کنیم ۵۵ میلیون میشه که امکان نداره ویران خودرو با ۱۵ میلیون راضی بشه !!!! عمرا

  5. صالح

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بازم اگر 206 کیفیت 4 سال پیش رو داشت از نظر من یه چیز دیگه بود

  6. خسته شده

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (623 ديدگاه)

    ما نخوایم پژو سوار شیم و کلا فرانسوی چی اونوقت؟

    1. حسین

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (258 ديدگاه)

      مسئله اینه که چند ده ساله کسی اصلا واسه خواسته ی ما تره هم خورد نمیکنه.

  7. آرش

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (50 ديدگاه)

    هرجا سخن از “استهلاک” است،نام ” پژو “بر تارک آسمان میدرخشد.

    1. سامان اذری

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (3200 ديدگاه)

      سیتروئن یادت نره
      با زانتیای اشغالش
      تصادف هاشو که میبینه تن ادم میلرزه

    2. sina

      ۲۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (46 ديدگاه)

      دقیقا منبعت به غیر چارتا سایت و 206 های چینی و زانتیا بیست سال پیش که حسابی دچار تغیر شده و چار تا داچیا به اسم رنو بهمون میدن چیه میگی استهلاک ؟

      1. آریا

        ۲۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (80 ديدگاه)

        خب سینای عزیز صحبت درمورد همیناییه که نام بردی مگه چیز دیگه ای تو ایران داریم
        اگه یه رنو یا پژوی خوب تو اروپا هست چی به ما میرسه؟؟
        مخصوصا زانتیا که گرونم بود و از همه نظر افتضاح

  8. kaveh

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (90 ديدگاه)

    والا من هرچی ب عکسا نگاه میکنم انگار ۲۰۶قشنگتره،پ این چ پیشرفتی بود ک اومده فقط طراحی رو خراب کرده
    من نمیدونم ایران خودرو چجوری این ماشینارو پیدا میکنه بیاره بکنه تو پاچه مردم
    خدایی مردم ک زورشون ب دولت و خودروسازیایی ک خود دولتیا سهامدارشن نمیرسه حداقل ی ماشین بیارین دلمون خوش باشه سوار ی چیز خوب میشیم

    1. نخود آش

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (293 ديدگاه)

      زورشون به خودشون که میرسه. نخرن
      پناه بر خدا

      1. kaveh

        ۲۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (90 ديدگاه)

        زورشون ب خودشون میرسه اما با این وضع خرج و مخارج و توقعات همه ب ی ماشین نیاز دارن،وقتی دولت نخواد تعرفه ها رو برداره مجبور ب خرید همچین آشغالایی میشن مردم

        1. نخود آش

          ۶ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (293 ديدگاه)

          ماشین نو نخرن…
          ما ایرانیهاهمیشه برای کارهای اشتباهمون توجیه بیخود میاریم.
          پناه بر خدا

    2. دانیال

      ۲۷ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (598 ديدگاه)

      از نظر طراحی ( برای جذابیت بصری ) تولید جانشین برای ۲۰۶ کاری فوق العاده سخته. چون ۲۰۶ یه هاچبک زیبا با طراحی بسیار هماهنگه. اما از نظر فنی و کیفیت (مدلهای تولید داخل) متاسفانه…

  9. حسین

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    سلام دوستان خریدن
    206 صفر کیلومتر حالا اونم شرایطی البته .به نظرتون چطوره؟با توجه به اینکه منم یه هموطن معمولی وبا حقوق ماهیانه دو ملیون هستم
    و کسانی که 206 صفر داشتن مثلا از پارسال تا به حال الان وضعیت ماشین چطوره؟

    1. سجاد

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (187 ديدگاه)

      افتضاح
      من هر کی رو میشناسم که206 گرفته با گیربکس 405 ، تعویض گیربکس کردن که بازم فایده نداشته
      مشکلات هم معمولا ریپ زدن ، مصرف سوخت بسیار بالا شما بالای 10 حساب کن ، صدای زیاد موتور توی اتاق در حالیکه 206 به کم بودن صدا و موتور معروفه ، زوزه گیربکس تو دنده 4 و 5 ، و کم بود قدرت نسبت به 206 های قدیمی
      این ها تجربه من بود از 206 های رقیقام طی 3 سال اخیر

    2. محمدرضا

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (109 ديدگاه)

      یکی از دوستام تیپ 5 خرید صفر ، ماه اول گیربکس رو عوض کردن براش . الانم گیربکسش به زوزه افتاده . ناراضیه از خریدش

    3. محمد

      ۲۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من یه 206 تیپ 2 مدل 83 دارم.تصمیم گرفتم عوصش کنم.یکی از دوستان 206 مدل 93 داشت که فقط 18000 کارکرد داشت.تصمیم گرفتم بخرمش.ولی وقتی از خونه اون تا خونه خودم باهاش رفتم پشیمان شدم دیدم ماشین خودم هنوز خیلی بهتر از اونه. از سر وصدای داخل اتاقش تا صندلیهای آشغال و کمکهاش و زیر پاش و سیستم برقی که اصلا قابل مقایسه نبود کولرش که نگو.خلاصه سریعا برگردوندم. ماشین خودم را سوار میشم خیلی هم راضیم.

    4. رضا

      ۲۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (308 ديدگاه)

      صد درصد تاکید می کنم نخر برادر
      گیربکسم صدا می ده
      کولرم بوی نم می ده که حتی نمایندگی مرکزی هم سر در نمی آره
      45 تا راه رفتم سه بار دیسک و صفحه عوض کردم بازم مشکل داره
      صندلی هاش مزخرفه حتی زحمت حاشیه دوزی هم به خودشون ندادن نامردا
      سر و صدای داخل ماشین هم زیاده
      موتور با 45 تا کارکر به لرزش افتاده
      مصرفش صدی سیزده هست نمایتدگی می گه نمی شه کاریش کرد
      قبلا 87 داشتم هیچکدام از این مشکلاتو نداشت

  10. شایان

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    طراحی بدنه 206 بهترین طراحی تاریخ شرکت پژو این 208 اصلا در حد 206 نیست طراحیشو تغییر نمیدادن همین رو میساختن سنگینتر بودن.

  11. اسماعیل

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سال نفرین شده در قرن مصیبت یعنی
    هی زمستان برود، باز زمستان برسد!

  12. رامتین

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (3253 ديدگاه)

    بنظرم باید بجای گلایه و صحبت که دوستان و خودم همش میگیم چرا صنعت خودرو اصلاح نمیشه، چرا با شرکتهای ژاپنی قراداد نمیبندیم و… آنچه کاملا برام مشهوده (یعنی 100% نه 99%) اینه که ایران همینه. امکان نداره پیشرفت در این صنعت داشته باشیم، چون نه بالادستها نه تمایلی دارند نه لزومی به این کار میبینن. بنابراین من فکر میکنم تنها راه، کسب درآمد بیشتر برای خرید یه خودروی تاپ ژاپنی یا اروپایی خوب مثه مزدا3 مدل 2016 که بزودی در بهمن خودرو عرضه میشه حدود 125تومن، یا بالاتر از اون نیسان ماکسیمای جدید 300اسبی، که انگار قراره 200میلیون قیمت بخوره که از نظر شتاب، عملکرد، رتبه کیفیت در سایت car&driver برترین سدان فول سایز دنیا (نه سدان لوکس) شده و مقایسش با آکورد یا کمری 180اسبی بیمعنیست. (آکورد 230تومنه).
    انشالله اوضامون خوب شه…

    1. فرشاد

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      تو نمایشگاه شیراز گفتن بهمن به مزدا پیشنهاد مونتاژ آخرین نسل از مزدا 3 و مزدا 6 و مزدا سی ایکس 3 رو داده ولی مزدا گفته به دلیل ضعف تکنولوژی امکان مونتاژ اونا نیست و نمونه هایی که هم نسل مزدا 3 فعلی هست به احتمال زیاد مونتاژ میشه.

      1. رامتین

        ۲۵ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (3253 ديدگاه)

        مزذا6 که مشخصه قبول نمیکنن. اما مزدا3 را قبول میکنن. چون همین الان در چین داره تولید میشه بنام مزدا3 آکسلا.
        امیدوارم بهمن خودرو مجوزشو بگیره. اونموقع واقعا کسی پیدا میشه امجی6 با قیمت 132 تومن را به مزدا3 با قیمت حدودی 120تومن ترجیح بده!!!!!

  13. mohsen

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1060 ديدگاه)

    این و شک نکنید با شاسی 206 عوض کردن چراغ و یه خوردم داخلش فرو میکنن به بغل مردم

  14. احمدرضا خواجه زاده

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (115 ديدگاه)

    فکر کنم برنامه ایران خودرو برای 208 نزدیک 100 سال مونتاژ باشه

    1. سعید

      ۲۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (221 ديدگاه)

      خخخخخخخ
      آقا دمت گرم مردیم از خنده

  15. REVENTоN ?

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (280 ديدگاه)

    به همین خاک حاضرم پیاده برم این ور آون ور سوار این ماشینا ایران خودرو و سایپا نشم.

  16. مسعود

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (56 ديدگاه)

    1600 حجم موتور قدرت 165 اسب بخار ؟؟؟
    مگه میشه مگه داریم
    مگر اینکه توربو داشته باشه

  17. ahmad

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (655 ديدگاه)

    پژو 208 ظاهر زشتی داره و از بعضی جهان توی ذوق میزنه. طراحی بصری اون جذابیت چندانی نداره
    ای کاش به جای اون پژو 308 به ایران میومد که هم کیفیت عالی داره و هم زیبایی و ابعاد استاندارد یک هاچ بک…

    1. محسن شريعتي

      ۲۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (10 ديدگاه)

      مدل ۳۰۸ و ۵۰۸ قراره بصورت cbu با تولید شده توسط ایرانخودرو به فروش برسه
      در ضمن مدل ۳۰۸ در سال ۲۰۱۴ خودروی سال اروپا شده

  18. امیر حسین

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مزدا 2 صد بار بهتر از اینه

  19. حميد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1717 ديدگاه)

    چرا اینقدر گرون!!!

  20. امیرحسین

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    قشر ضعیف واقعا مظلومن هیچ انتخابی بجز پراید ندارن و مونتاژ این خودرو ها هیچ فایده ای واسشون نداره

  21. امیرحسین

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    مگه تعرفه قطعات منفصله کمتر نیست؟؟؟پس چرا هفتاد میلیون؟؟؟
    با توجه به آنچه در مورد کیا سراتو دیدیم که از ESP,ترمز عقب دیسکی,سانروف,کی لس,صندلی چرمی و غیره خبری نیست در مورد پژو 208 هم همین روند تکرار میشه
    من نمیدونم چرا اینقدر مدیران ایرانخودرو حریص و طماع هستن؟؟؟خب برادر من ,مدیر,مسئول,بزرگوار با توجه به قیمت نمونه فول آپشن که نزدیک 15 هزار دلار هست اگه شما با قیمت 55 میلیون قیمت گذاری کنید مطمئناً با فروش با تیراژ بالا سود کلانی خواهید کرد.

    1. نخود آش

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (293 ديدگاه)

      یه روز مدیر عامل ایران خوددرو گفت که اگه زیر سمند چرخ هم نزارن باز هم مردم میخرن. پس یعنی مشکل از مدیران بد نیست مشکل از مردم بده…
      پناه بر خدا

  22. حسام

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (24 ديدگاه)

    دمت گرم آقای ژرارد والتر با این طراحیت که که آدم هر چی نگاهش می کنه خسته نمیشه،مخصوصآ با اون سپر gti و رینگ سیرکوش…
    ولی 208 هیچ جذابیتی نداره و فرمش شبیه ماتیز میمونه…

  23. فرشاد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    تو نمایشگاه شیراز آقایی کنار خودروهای ایران خودرو بود که تمام حرفهای سال گذشته ایشون در مورد قرار داد با پژو الان عملی شده برای همین گفته هاش قابل اعتماده.
    ایشون گفتن هر سه محصول پژو با دو موتور و 2 گیربکس تولید میشن.
    موتور EC5 که نمونه بهینه شده ی TU5 است و توان تولید 115 اسب بخار قدرت را دارد و نمونه توربوشارژر این موتور که 160 اسب بخار قدرت تولید میکند.گیر بکس ها هم 5 دنده دستی و 6 دنده اتوماتیک خواهد بود.
    قیمتها را هم اینجوری اعلام کرد
    301 بین 48 تا 55 میلیون
    208 بین 60 تا 70 میلیون
    2008 بین 70 تا 80 میلیون بر حسب موتور و گیر بکس و آپشنهای متفاوت

    1. امیر حسین

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست عزیز تقریبا تمام ماشین های پژو با گیربکس 4 دنده اتوماتیک که دیگه به تاریخ پیوسته عرضه میشن حتی توی خود فرانسه خبری از 6 دنده نیست
      ثانیا اون آپشن های متفاوت که می فرمایید درست است اما نکته اش این است که شیشه بالابر برقی هم از نظر ایران خودرو آپشن به حساب می آید

  24. نخود آش

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (293 ديدگاه)

    راستی مه شکن های جلوی 206 کو؟؟؟؟
    پناه بر خدا

  25. محمد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (302 ديدگاه)

    اولا ۲۰۸قراره مونتاژ بشه نه وارد .
    ولی به نظر من اگر ۲۰۸ حتی با دنده اتومات هم عرضه بشه با قیمت ۷۰ میلیون نمی ارزه چون اولا رقیب بسیار بهتر و پر اپشن تری مثل هیوندا i20 وارداتی داره.دوما ایرانیا بیشتر دنبال خودروی خانوادگی و جادار هستند.
    ثانیا ایران خودرو در نمایشگاه دستاورد های صنعت خودرو که سال گذشته برگزار شد گفت سری اول این خودرو اواسط سال ۹۶ وبا موتر tu5 و با گیرباکس اتومات عرضه خواهد شد.
    و باتوجه به این که گفتنند این خودرو از ابتدا حودود ۴۰% بومیه و تا چند سال دیگر کاملا بومی خواهد شد با هدف صادرات!!! احتمالا موتورش ایرانیه.
    در کل به نظر من خودروی موفقی در ایران نخواهد بود.
    و نهایتا محبوبیت ساندرو را کسب کنه که این هم با توجه به قیمتش بعید به نظر میرسه.
    با نظرم محبوبیت این خودرو کمتر از I20 و مزدا ۲ خواهد بود .با فروشی ضعیف

    1. علیرضا

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      هیوندای i20 چه امکانات بالا و چه کیفیت بهتری داره که 82 میلیون قیمت اش هست؟؟؟ESP داره؟؟؟گیربکس 6 سرعته و تیپ ترونیک داره؟؟؟با موتور 1400 سی سی که شتاب اش واقعاً در حد پراید هست چه برتری نسبت به 208 داره؟؟؟
      اگر موتور 1.6 لیتری توربو با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک عرضه بشه و دوستان سیستم های کمکی و ایمنی مثل ESP رو حذف نکنن با قیمت 70 میلیون میتونه فروش بالایی داشته باشه و گزینه مناسبی هست و من حتی حاضرم مدل 1.6 لیتری توربو فول آپشن رو 80 میلیون هم بخرم.ولی با توجه به اشتها و حرص مدیران خودرویی بعید هست که از سر و ته ماشین نزنند

      1. محمد

        ۲۶ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (302 ديدگاه)

        مطمئن باش ۲۰۸ با esp وگیربکس ۶ سرعته عرضه نخواهد شد.
        در ضمن i20 شرکتی ۲۰۱۶ مجهز به esp است. وحداقل در جایی غیر از ایران خودرو منتاژ شده.
        حتی بنز هم که در ایران خودرو مونتاژ شد. مدل پایه بود.وبا یک نسل طراحی قدیمی تر.

  26. احمد باقری

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    باز هم مثل همیشه، با یه قیمت فضایی ارائه میشه، معلوم هم نیست که تا چند دهه قراره تولید بشه.

  27. MjM

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (734 ديدگاه)

    پژو همان پژوست !
    از پژو فقط 504 (اسطوره) رو میشناسم (دوس دارم) و بس!

  28. me84

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1768 ديدگاه)

    از ایران خودرو و سایپا نباید خرید کرد. حالا هر ماشینی با هر قیمتی.
    نباید خرید کرد آقا، نباید. رسما سوار ملت شدن و ….
    نمیگم بریم بجنگیم باهاشون. ولی تا جایی که میشه نخریم. خودشون کله پا میشن
    چی میشد اگه بلانسبت ( بعضیها ) میفهمیدن .

  29. رحمان

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    مدیریت محترم پدال لطفا راجب پژو 2008 هم مطلب بزارید.
    مثل اینکه پژو 2008 زودتر از بقیه میاد توی بازار.

  30. حمیدرضا

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    من یه سوال دارم یعنی الان 206 داره تو مالزی به اسم شرکت مالزیایی فروخته میشه ولی ما داریم هنوز با نام پژو میفروشیم دلیلش چیه وقتی همه قطعاتش تغییر کرده و عملا 206 فرانسوی نیست خوب اینام اسمشو بزارن 206 ایران خودرو چرا هنوز دارن از اسم شرکت اصلی سو استفاده می کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا