در کشور ما برای خرید اتوموبیلی سدان و خانوادگی که قیمت مناسبی داشته باشد و متعلق به عصر یخبندان هم نباشد، انتخاب های زیادی در پیش نخواهیم داشت. با این حال افراد مشکل پسند همچنان برای خرید یکی از همین محصولات محدود هم باید چشمهایشان را باز نگه دارند! ما قصد مقایسه دو خودرو این پهنه از بازار را داریم، پژو 206SD صندوقدار و رنو لوگان معروف به تندر L90
هرچند مشخصات فنی این دو محصول تطابق چندانی با یکدیگر ندارد، اما هر دو آنها در محدوده قیمتی ۱۳ تا ۱۵میلیون تومان بازار خودرو کشور به فروش می رسند. V20 از موتوری ۱۴۰۰ سی سی با قدرت ۷۵ اسب بخار بهره می برد این در حالی است که E2 به واسطه موتور ۱۶۰۰ سی سی خود قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار تولید می کند. اگر میان خرید V20 و E2 مردد مانده و در عین حال طالب سرعت بالاتری هستید E2 شرایط بهتری در این زمینه دارد به نحوی که پشت فرمان این خودرو می توان تا ۱۸۳ کیلومتر در ساعت (طبق کاتالوگ) گاز داد، اما پدال گاز V20 را نمی توان بیش از ۱۷۰ کیلومتر در ساعت فشرد. از جنبه شتاب صفر تا صد نیز، E2 از V20 جلوتر است؛ چراکه اگر این دو با یکدیگر کورس بگذارند اولی در عرض ۱۰.۲ ثانیه به شتاب صد کیلومتر می رسد و دومی ۴ ثانیه بعد؛ برتری سرعت و شتاب E2 نسبت به V20 در شرایطی است که V20 به لحاظ استاندارد سوخت و آلایندگی از رقیب خود پیش افتاده است. به نحوی که V20 به واسطه استاندارد یورو ۳ در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۶.۴ لیتر بنزین می سوزاند و در سیکل اتوبان و شهر نیز مصرف سوختی به ترتیب ۵ و ۸.۹ لیتر دارد در حالی که E2 در هر صد کیلومتر سیکل اتوبان ۷.۱ لیتر بنزین و در سیکل شهری نیز ۹.۷ لیتر سوخت می بلعد.
نه اینکه بخواهیم در خانواده ایران خودرو اختلاف انداخته و بگوییم در کل E2 بهتر است یا V20 ، اما از جنبه امکانات ایمنی هم اگر منصفانه قضاوت کنیم E2 شرایط برتری را دارد. این محصول در حالی به ترمز ضد قفل (ABS) و ایربگ مجهز است که V20 فاقد این دو فاکتور ایمنی است. در حال حاضر E2 که اتفاقا شرایط تولید مناسبی نداشته و در عین حال پرتقاضاترین مدل تندر ۹۰ به حساب می آید، با قیمت ۱۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان به فروش می رسد و V20 نیز نرخی برابر با ۱۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان را دارا است.
این مطلب برداشتی است از روزنامه دنیای اقتصاد
shahin
۱۳ اسفند ۱۳۹۰سلام
من تمام ماشین های حدود این قیمت را تست کرده ام
به نظر من بین تمام این ماشین ها از هر نظر L90 انتخاب بهتر و عاقلانه تری هست
مصرف بسیار کم
شتاب عالی ( قابل رقابت با موتور های 2000cc )
اتاق جا دار
هندلینگ خوب
سیستم تعلیق مناسب ( در مقایسه با رقبایش)
اکه یکم اسپرتش کنید هم از نظر قیافه هم اصلا بد نیست.
بازم میگم شتاب عالی :D
L90 بخرید و با هر ماشینی تست شتابگیری بگذارید:D
.
در مورد L90 پارس خودرو و ایران خودرو من هر دو خودرو رو بررسی کردم
موردی که بشه به وضوح دید مشخص نیست
شاید تو دراز مدت اختلاف این دو شرکت به چشم بیاد.
در مورد خودرو پارس هم ظاهر خوبی داره اما در هیچ معیاری حتی به گرد پای L90 هم نمیرسه!
اصلا شرایط مساوی نیست واسه مقایسه!
مثله اینه که mvm رو با بنز sls مقایسه کنید!
lol
FPS
۴ فروردین ۱۳۹۱مسابقه بین پژو پارس elx
پژو 206 تیپ 5
و رنو لوگان ( تندر ال 90 )
رنو ال 90 به خاطر پهنای جاده از همه عقب تر شروع به حرکت میکنه ولی ببینید در دور اول چه اتفاقی می افته،
خیلی جالب هست و مسابقه خوبی هست ، اگه ال 90 دور 3 رو ادامه می داد شاید یک دور کامل جلو می افتاد
با تشکر از دوستان راننده و تهیه کننده این کلیپ
اشکان
۱۳ اسفند ۱۳۹۰با سلام
من حرف آقا شاهین رو قبول دارم.ولی در مورد شتاب ال نود من احساس میکنم یه ذره مبالغه میکنی!!!!
من دو روز پیش با یه 405 کورس گذاشتم.دقیقا از سرعت 25 کیلومتر تا 140 کیلومتر گاز دادیم.دو ماشین دقیقا پا به پای هم اومدن!خیلی برام جالب بود.دقیقا از سرعت 25 تا140 دقیقا مساوی هم بودیم!
حامد
۱۳ اسفند ۱۳۹۰سلام دوستان
نظرات شما رو خوندم ولی دوو سی یلو با حجم موتور 1500 سی سی ال نود رو تو شتاب جا میذاره!
arash
۱۴ اسفند ۱۳۹۰با سلام مجدد من l90رو بعد یک هفته فروختم صندلی و سواریش بعد چند روز بسیار خسته کننده شد ،بجاش یک زانتیای مدل 90 خریدم تازه فهمیدم که زانتیای قبلیم چه ماشین نازنینی بوده ،زانتیا رو هم فروختم یه مدته مزدا323 خریدم فعلا که راضیم،نظر قبلی رو یکی 2 روز بعد خرید l90نوشته بودم و خیلی پوزش میخوام که زود قضاوت کرده بودم.ولی صراحتا از 405وپرشیا و سمند بهتره.
علی
۱۴ اسفند ۱۳۹۰قدرت موتور ال90از 206 وی20 که پایین ترین ابشن اسدی هست کمتره ولی وی8 با متور1600 سیسی طبق دفترچه راهنما وتست خودم 5اسب بیشتره مصرف بنزینشم 1.5لیتر کمتره از نظر قیافه 206 خیلی بهتره
FPS
۱۴ اسفند ۱۳۹۰تندر 90 ماشین بروز تر و جدید تری و موتور و ترمز و … پیشرفته تر هست
ترمز بوش با abS+ebd 8، که خیلی جدیدتراز 206 تیپ 5
شتاپ تیپ5 (فقط) 9.6 هست که .6ثانیه بهتراز ال 90،
توان 107 (طبق دفترچه و سایت پژو) و گشتاور 142
ال 90 با توان 105 (در دور پایین تر)و گشتاور 148(در دور پایین تر)،
که قویتر هست و شتاب تو سرعت 100 به بالا تو ال 90 محسوس و بهتر از 206 تیپ 5 هست) و شتاب ر تا 100 ال 90 10.2 هست،
206 رانندگی اسپرت و خشک و ال 90 نرم و خانوادگی
و…
ال 90 سال ساخت 2004
206، 1998
پژمان
۲۸ اسفند ۱۳۹۰من 206 تیپ 5 دارم یک ال 90 صفر ثبت نامی و یک هفته خریدم و حالم ازش بهم خورد ! ال 90 تنها حسنی که داره جا دار بودنشه وگرنه جلوی تیپ 5 واقعا سوسکه ! من بارها با ال 90 کورس گذاشتم و راحت تو 5 ثانیه 20 متر ازش جلو افتادم و بعد از 20 ثانیه تو آینه عقب نقطه اش کردم ! البته 206 من کیت اسپرت موتور تیپ 5 و که تو نمایندگیهای آپشن سفارشی ایران خودرو گیر میاد داره و شمعهای هم ایریدیوم هست ، کلا 550 هزار تومن اسفند 89 خرج برداشت ، شتاب ماشینم تقریبا 8 ثانیه هستش و پا به پای آزرا 2008 شتاب میگیره و تا سرعت 170 عقربه کیلومتر شمار بدون مکث میره ، با این ماشین حتی مزدا 3 قدیمی را هم گرفتم
درباره ال 90 هم اگه کسی میخواد بگیرتش حتما باید چراغ عقب و لاستیکهاش و عوض کنه ، الان چراغهای شیکی اومده که ظاهر ماشین و دگرگون میکنه ، لاستیکهای فابریک کارخانه هم بدرد نمیخوره هم خیلی صدا ایجاد میکنن و هم چسبندگی خیلی ضعیفی دارن ، اگه لاستیک میشلن اصل گیرتون اومد بهترین انتخابه ، شیشه هاش و هم اگه دودی کنید ظاهر ماشین خیلی بهتر میشه و از اون حالت مونگولی در میاد ! ولی متاسفانه برای داخلش کار زیادی نمیشه انجام داد ، باید روکش صندل پفکی جنس خوب بندازین تا صندلیهاش تو مسیرهای طولانی قابل تحمل بشن ، همچنین با یک ضبط دی وی دی مونیتور دار میتونین یک مقدار حواستون و از داشبورد بسیار بی ریختش پرت کند !
در کل تنها ایراد 206 جای بسیار کم صندلی عقبش است و مشکل صندوق هم با SD حل شده و از نظر طراحی و فنی به جرات به اندازه یک دهه از ال 90 جلو هستش ، ال 90 خودرویی است که برای اروپای شرقی که فقیر و پر جمعیت هستن طراحی شده و متاسفانه ما ایرانیها که روزگاری بهترین و بروز ترین ماشینهای دنیا رو سوار میشدیم مجوریم ال 90 بر ریخت و سوار بشیم
حسین
۱۵ اسفند ۱۳۹۰اگه میشه ال 90 را با وی8 مقایسه کنید. من میخوام ثبت نام کنم ولی مونده ام چیکار کنم. چیز که تو وی8 اذیتم میکنه عرض خودرو است که نکنه صندلی های عقب برای 3 نفر یه کم تنگ باشه. ال90 هم فکر کنم یه کم از لحاظ ارتفاع تا سطح جاده بالاتر از وی8 باشه و دید بهتری داشته باشه و کلا بیشتر حال بده! (مثلا فکر کنی تو ماشین شاسی بلند نشستی!!)
الان هم فکر کنم قیمت ال90 7.500 و قیمت وی8 7.800 باشه.یعنی ال90 حدود 2.300 گرون شد ولی وی8 حدود 500 تومان.
FPS
۱۵ اسفند ۱۳۹۰حسین جان،
به نظر من تیپ 5 بگیر یا ال 90 یا اکه دنبال شتاب نیستی 206 تیپ 6 اتومات با یکیدوسال کارکرد بگیر یا مگان 1600 کارکرده،
v8 مورد تایید پژو نیست ،دقیقا همون تیپ 5 رو فقط صندوق گذاشتن (از همینکارایی که باب شده،موتر پیکان رو میزازن رو پژو میشه آردی،چراغ سمند رو عوض میکنن میشه سورن و…) و اینکار تعادل ماشین در سر پیچها رو تحت تاثیر قرار می ده و همینطور آیرودینامیک و …تست تصادف نداره و….
توش برای 3 نفر عقب خیلی تنگ و برای مسافرت فقط 4 نفر که عقبی ها باید قد کوتاه باشن والا کمر درد و پاادرد می گیرن
ال 90 بگیری واقعا شتابش 0-100 و 100 به بالا بهت لذت میده و ترمزهاش و کنترل ماین قابل مقایسه و با وی 8 نیست
قیافش هم دیگه برای ما ایرانی ها جدید نیست و خیلی دوست داشتنی شده مخصوصا با لاستیک 195 یا 205 بدون خابوندن خیلی خوب میشه
از نظر کیفیت (صدای داخل خودرو و انواع تستها ) همونطور که لینکش توی همین سایت هست ال 90 کیفیت بهتری داره، تو 46 ثانیه سرعتش به 200 میرسه (هیچ ماشینی تا 200 این شتاب ثانویه رو نداره*)
روی لیفان 620 هم میتونی فکر کنی،مارک نداره ولی از خیلی از ماشینهای ساخت ایران خیلی بهتره،
امیدوارم کمکت کنه
FPS
۱۵ اسفند ۱۳۹۰منظورم هیچی ماشینی تا 2000cc این شتاب رو نداره البته تو ماشین های تولید و مونتاژ داخل
پژمان
۲۸ اسفند ۱۳۹۰ال 90 و سرعت 200 ! واقعا خنده داره !!!!!!! اگ ال 90 200 تا بره من هم الویس پریسلی هستم !
لیفان 620 و یکی از دوستام یک ماهه خریده و خیلی راضیه ، در کل اگه بیشتر از 3 نفر هستید اصلا به 206 فکر نکنید ، 206 فوق العاده است برای تو شهر و مسافرتهای دو نفره ، عقب 206 فقط برای بچه های زیر 15 سال مناسبه و آدمهای بزرگسال اصلا جا نمیشن !
ایمان
۲۸ اسفند ۱۳۹۰دوست جوان!
کلا همون جور که مشخصات فنی و دیدگاه افراد فنی میگه
رنو لوگان موتور قوی تری نسبت به تیپ 5 داره و سرعت بالای 100 خیلی سریعتر از اونه، فیلم هاش هم قبلا توسط ایرانی ها و خارجی ها گرفته شده، یه جستجویی کن تو یوتیوب ببین،
تو شتاب 0 تا 100 هم “نصف یک ثانیه” 206 بهتر به شرط اینکه سربالایی نباشه و…
مطلب در این باره هم زیاد هست تو اینترنت خوبه یک نگاهی هم به اونا بندازی اطلاعات فنیت بالا میره
امير حسين
۲۲ اسفند ۱۳۹۰سلام.
من همشونو امتحان کردم
پژو 206 صندق دار فقط v8 خوبه، یعنی عالیه
تندر 90 فول پارس خودرو هم خوبه البته برای خانواده نه جوان
چند ماهی هم هست که لیفان دارم که از همشون بهتره
درسته چین زده قطعاتو ولی از ماشینای خودمون هم از نظر ایمنی و هم زیبایی و هم آبشن و هم مصرف بنزین خیلی کمش پرچمش بالاست
لیفان 520 دارم من. لیفان 620 هم داره که دیکه اون محشره و رقیب نداره تو رنج قیمت خودش
من با لیفان 520 سرعت 185 کیلومتر هم رفتم
شتاب اولیه لیفان 0 تا 100 7 یا 8 ثانیست نهایتش
خلاصه بگم زیبا جادار مطمئن
در ضمن لیفان هم برا خانواده خوبه هم ظاهر اسپرتش دل منو که برده
سوالی بود در مورد لیفان من در خدمتم
مسعود
۲۲ اسفند ۱۳۹۰هرکی میخواد ماشین بخره بره سراغ ال90 عالیه.من داشتم باهاش زندگی میکنی به مولا
ایمان
۲۳ اسفند ۱۳۹۰بزرگترین مشکل ال90 ظاهر بسیار بد این خودرو هست که باعث می شه با این همه برتری نسبت به 206،بازهم 206 محبوبتر باشه !
سینا
۲۴ اسفند ۱۳۹۰اما حسین جان مدیر عامل پژو در نشست خصوصی که با شما در پاریس داشت شما رو توجیه کرد که V8 مورو تاییده شما چطور میگید مورد تایید نیست؟
سعید
۲۴ اسفند ۱۳۹۰من خودم ال 90 دارم فامیلمونم 206 صندوقدار v8 داره اول که صدای دنده عوض کردن 206 تو اتاق میاد ولی ال 90 نه بعدش سیستم مرکزی 206 اونا خراب شد به عبارتی بخار گرفت که هزینه برداشت بعدش تو مسافرت تهران دیسک صفحه خراب شد که رفتیم تهران سعادت اباد که بازش کردیم دیدیم که دیسکو صفحه نو نیست کار کرده بود
hooman
۲۵ اسفند ۱۳۹۰hooman
۲۵ اسفند ۱۳۹۰مهمترین امتیاز ماشین ایمنیشه که 206 بالاتر از تندره میتونید به لینک بالادرمورد تست جاده ای مراجعه کنید
shahin
۲۷ اسفند ۱۳۹۰آقا اشکان مبالغه نبود
اگه خواستی من کلیپ تست شتابگییری با 10-12 ماشین که همه از نظر قیمتی از L90 بیشتر است رو براتون میذارم
شما در ایست کامل با این ماشین هایی که پایین ذکر میکنم بذارید اگه عقب موندید من حاضر به پرداخت باخت شرط شما هستم:D
تو ایست کامل شروع به شتاب گیری کنید. سعی کنید حداقل take off رو داشته باشید و کمتر درجا بزنید.
دنده را رو دور موتور 6500 تعویض کنید
(رو 6700 cut off ماشین فعال میشه. دقت کنید دقیقا روی 6500 که حداکثر شتابگیری را داشته باشید.
من بهتون قول میدم تا سرعت 80 کیلومتر در ساعت برابر این ماشین ها برنده خواهید بود
پژو 405 – پژو پرشیا – سمند – 206 – مزدا 323 – پروتون gen2 – هیوندای i30 – هیوندای سوناتا (هم 2009 هم 2012 )- هیوندای کوپه – هیوندای ix35 – تویوتا کمری
با این ماشینها اصلا شوخی نکنید:
ماکسیما دنده ای – هیوندای جنسیس (هم کلاسیک هم کوپ) – هیوندای وراکروز یا همون ix55 – تویوتا آریون
با این ماشینهای رقابت پایا پایی حتی جلوتر خواهید بود اما تا سرعت 80کیلومتر در ساعت. بعد از 80 عقب خواهید ماند
هیوندای آزرا – زانتیا – مزدا 3 – هیوندای آوانته
–شاید بگید شرایط تست یا راننده ها متفاوت بودند
ولی این تست ها چندین بار و با راننده های مختلف گرفته شده
شما با شرایطی که گفتم شتابگیری رو انجام بدید
اگه باختید با من
;)
پژمان
۲۸ اسفند ۱۳۹۰من با 206 تیپ 5 ال 90 و قورت میدم ! ال 90 بعد از سرعت 110 میمیره در حالی که تیپ 5 مدل 1383 من تو سرعت 160 شتابش کم میشه ، هر جا هم خواستید میام تست میدم !
اشکان
۲۸ اسفند ۱۳۹۰با سلام
آقا شاهین من خودم از سال 87 ال نود سوارم!ماشین فوق العاده نرمی هستش و ایمنی بالایی داره.مصرفش پایینه.اصلا خراب نمیشه.همه اینا رو خودم متوجه شدم.ولی در مورد شتاب شما داری مبالغه میکنی!در ضمن ماکزیموم گشتاور تندر 90 تو دور 3750 هست که طبق نظر کارشناسان اگه در دور 1500 تا بالاتر از 3750 دنده عوض کنی ماشین شتاب ماکزیموم خودشو نشون میده.یعنی تو دور 5250 باید دنده عوض بشه نه تو دور 6500!من خودم با یه پژو 405 کورس گذاشتم که هیچکدوم موفق نشدیم از هم جلو بزنیم
mohamad
۲۸ اسفند ۱۳۹۰من ال 90 داشتم بهتر 5 سال بعد راجبش حرف بزنیم هر ماشین مدل بالایی خوبه از نظر من ال 90 قیافش شبیه هلکوپتره عقبش شبیه وانت و از همه مهمتر خانما نمیپسندن
ماشین تو این قیمتا فقط sdتیپ 8
saba
۲۹ اسفند ۱۳۹۰با سلام
من ال 90 صفر خریدم به 24 ساعت نگدشت که زدمش به گارد ریل اتوبان ساری به گرگان با سرعت100 کیلومتر در ساعت کنترلش کردم ولی عقب ماشین سمت راننده رو گرفت.سمت راننده سه جاش رنگ میخوره.به نظرتون بفروشمش زیر قیمت یه صفر دیگه بگیرم یا نه؟
جعفر علی
۲۹ اسفند ۱۳۹۰ببین جناب شما اگر ماشین نو می خواهی به من زنگ بزن من یک کلکسیونر هستم می توان از فرانسه برایتان یک 505 2013 را برایتان بیاورم قیمت ان هم 16 میلیون ایران است با همان گمرکی اش با این شماره تماس بگیر 02165558360
احمد
۲ فروردین ۱۳۹۱تاریخچه ایران خودرو! و سایپا!!
تیبا= پراید + ریو
انواع 405,glx,slx,gl,gli,rd,rd saal,..= همون 405 دهه 80
پرشیا = 405 بزک شده
سمند = 405+ هرچی از هر جایی
206 صندوقدار = 206 + صندوق
رانا = رنو تندر 90 و 206 صندوق دار
دنا= دوباره سمند دستکاری شده
پراید 133 و 141 و …= پراید قدیمی
ماشالله خوب ماشین درست می کنن، همه ایمن ، کم مصرف، کم استهلاک
کاوه
۱۷ فروردین ۱۳۹۱سلام من یدونهL90اسپرت دارم خیلی باهاش حال میکنم واقعابا شتابش 206 تیپ5 میخوره
REZA
۲۰ فروردین ۱۳۹۱در پاسخ به حامد جان باید بگویم که احتمالا” دووی شما با موتور جت 1500CC کار مینماید ویا شاید هم ال 90 مذکور احتمالا” دنده خود را از 1 به 2 تعویض ننموده و جنابعالی در دنده 5 حضور داشته اید-قوطی
CAPRICORN
۲۰ فروردین ۱۳۹۱امسال تو جاده بروجرد سر یه پیچ یه ماکسیما با سرعت 188 کیلومتر از پشت سر کوبید به ماشین206 V8 من که سرعتم حدود 60 بود. ضربه ماکسیما به حدی شدید بود که ماشین من به جلو و چپ پرتاب شد و افتادم تو شونه خاکی وماشین چپ و راست شد تا بالاخره در 300 متری ماشین رو نگه داشتم. گلگیر سمت چپ وسپر و درب صندوق له شد. الان ماشین توی صافکاریه. همه صافکارها با دیدن ماشین فکردند کامیون یا خاور بهش زده. جالبه بدونین که به در های عقب و اتاق و شیشه ها و اکسل ماشین من کوچکترین آسیبی نرسیده وخدا راشکر خون از دماغ 4 سر نشین ما نیومد وبا همین ماشین تا گرگان اومدیم. ماکسیما که چرخیده بود و با در عقب به ما کوبیده بود وسطش مثل پرانتز رفت تو. شیشه های بغل و عقب خورد شد و سرنشین عقب با سر پر خون تا آستانه ضربه مغزی رفت اما خوشبختانه 6-7 تا بخیه خورد و زنده موند و بعد هم با جرثقیل بردنش. خلاصه صافکارها گفتند بین ماشینهای متوسط محکمترین ماشینها 206 و دوو سیلو هستند به دلیل کلاف فولادی دوبل زیر ماشین و خیلی هم از سختی صافکاری این دو ماشین شاکی بودند. من الان مفهوم ایمنی 4 ستاره 206 در سایت euroncap.com رو فهمیدم و حتی حس کردم.گول ظاهر گنده و ارتفاع ال90 و حرف مردم غیر متخصص رو نخورید.
احمد
۲۴ فروردین ۱۳۹۱عزیزم،تصادف ازپشت و جلو متفاوت هست و اگه شما با همون سرعت از پشت میزدی به ماکزیما واقعا چیزی از ماشینت باقینموند(واقعا هیچی)، ال 90 هم همینطور،
نه تنها خواص طراحی جلو عقب خودرو فرق دارهبلکه ماهیت فیزیکی این 2 تصادف هم متفاوت هست
اتفاقا دیروز 206 به پشت ماشینمن که تندر هست زد با سرعت شاید 60 تا، ماشین من حتی از نطر قیافه هم فرقی نکرد ولی 206 تا نصف کاپوتش خم شد.
امنیت 206 بالاتر از تندر هست ،امتیاز 206 اول 4 ستاره و تندر آخر 3 ستاره، و البته 206 تستش قدیمی هست سال 98،مثلا تست عابر پیاده و… نداره،
ولی درکل 2 تا 3 امتیاز بالاتر از ال 90 هست
اینا رو گفتم که خیلی مواظب باشی،تصادف پشت و عقب با هم فرق داره
م
۲۵ فروردین ۱۳۹۱سیلو محکمه؟؟!!! هه هه
کافیه به بدنه سیلو با چنتا ضربه کوچیک انگشت بزنی بفهمی چقدر نازک بدنش
باز تویوتا کرونا رو بگی یه چیزی بعد 20 سال از عمرشون شق رق به نظر میرسن و مثل سمندو ماشینای داخل لگن نمیشن و وا نمیره ظاهرشون
فرهاد
۲۳ فروردین ۱۳۹۱سلام من206 وی 8 دارم واقعا از همه نظر از ال 90 بهتر ولی احساس میکنم یه جو سازی وتبلیغاتی بین مردم عادی وغیره متخصص شده که انها هم بدون اگاهی ال 90 میخرند والبته نبودن تنوع و بسته بودن انتخاب هم هست وبنظر من وخیلی از افراد صاحب نظر متخصص ال نود استحقاق اینهمه استقبال را نداشت با تشکر
فرهاد
۲۳ فروردین ۱۳۹۱ال نود فقط با پیکان و پراید قابل مقایسه است
محمد
۲۳ فروردین ۱۳۹۱هیچکدام از دوستان در مورد ماشینهای آشغالی که قیمت خون پدرشون رو میگیرن دعوا نکنید همش آشغاله بابا تو بازار آزاد چابهار ماشین گیر میاد …….دیگه
hooman
۲۳ فروردین ۱۳۹۱دوستان خودتون گول نزنید اونهای که میگین 206 بهتر بخاطر شکل ظاهر فقط میگین 206 حتی در مدلهای قبلی ایربگ هم نداشت و فقط بخاطر اینکه جلوی تولیدش گرفته نشه ایربگ براش گذاشتن و ایربگش هم از نسلهای اولیه است که با تاخیر باز میشه با عرض معذرت 90% دوستان طرفدار 206 بخاطر حرف خانم ها 206 میگن خوبه
hooman
۲۳ فروردین ۱۳۹۱در ضمن من عکسهای از تصادف L90 با یک 405 که با سرعت 180 کیلومتر به L90 زده دارم هیچ کس دماغش هم تو L90 خون نیومد و تصادف 206 v8 هم با 405 دارم سرعت 405 فقط 110 کیلومتر بوده 2نفر از سر نشینهای 206 آسیب شدیدی دیدند
mehran
۲۳ فروردین ۱۳۹۱راجع به استحکام 206 دوستان درست میگن. من خودم ندارم ولی پسر عموم که یه گاراژ بزرگ صافکاری و…داره موضوع محکم بودن دوو سیلو و 206 رو تایید کرد و گفت که نسبت به ماشینهای امروزی درحکم لادا و BMW 2002 قدیم در مقایسه با ماشینهای اون زمانه.
حکیم
۲۳ فروردین ۱۳۹۱علت اینکه بعضی مردم عادی فکر میکنن تندر استحکام داره از لحاظ روانی به دلیل شکل 4گوش و ارتفاعشه. مبحث مقاومت ضربه در خودرو اصلا ربطی به گنده بودن و شکل و حتی صرفا ضخامت بدنه نداره بلکه با اصول دقیق طراحی مرتبطه. میشه ماشینی ساخت که ظریف و زیبا باشه ولی در آزمون تصادف از یک ماشین سنگین و بزرگ ایمن تر باشه. درسته که لادای روسی و بی ام و 2002 که دوستمون اشاره کرده بدنه های آهنی خیلی ضخیمی داشتند ومحکم بودند اما اولا اقتصادی نبودند وثانیا در صورت تصادف از زوایای خاص ویا کمی شدیدتر تبدیل به قفسهای آهنی مرگباری میشدند درست مثل ماشینهای آمریکایی قدیمی. در طراحی خودروهایی مثل 206 از تکنیک طراحی و چیدمان مهندسی خاصی استفاده شده که به جز محکم بودن کلاف دوبل آن، مساله جذب و استهلاک انرژی حاصل از برخورد هم نقش به سزایی داشته. همین موضوع باعث کسب 4 ستاره ایمنی و دریافت استاندارد Euro4 شده.
اشکان
۲۴ فروردین ۱۳۹۱با سلام
تست تصادف پژو 206 رو اگه با دقت نگاه کنید میبینید که نمره بچه child براش در نظر نگرفته اند اون هم به دلیل اینکه این اساسا یه ماشین دو نفره است.اگه چهار نفر توش سوار میکردند شک نکنید ایمنیش کمتر از سه ستاره میشد.در این موضوع هم شک نداشته باشین که ایمنی ال نود از 206 بالاتره.ال نود 3800 تا خال جوش داره و قطعات شاسی و بدنش همش تکه تکه با خال جوش میچسبن به هم.در صورتی که 206 اکثر قطعات شاسی و بدنش یه سره هست و تعداد خال جوش خیلی کمتری نسبت به ال نود داره.من خودم با ال نودم با سرعت 90 تا زدم پشت یه پراید که ساکن بود.پراید تمام صنوقش جمع شد و حتی شاسیش هم آسیب دید ولی ماشین من هیچیش نشد.حتی سپرش هم شل نشد.حاضرم دوستان با همین سرعت با 206 بزنن به پشت یه پراید تا بهشون ثابت بشه که ماشینشون تا وصط کاپوت جمع میشه