پژورنو

مقایسه تندر 90 و پژو 206 صندوقدار

در کشور ما برای خرید اتوموبیلی سدان و خانوادگی که قیمت مناسبی داشته باشد و متعلق به عصر یخبندان هم نباشد، انتخاب های زیادی در پیش نخواهیم داشت. با این حال افراد مشکل پسند همچنان برای خرید یکی از همین محصولات محدود هم باید چشمهایشان را باز نگه دارند! ما قصد مقایسه دو خودرو این پهنه از بازار را داریم، پژو 206SD صندوقدار و رنو لوگان معروف به تندر L90

تندر L90


هرچند مشخصات فنی این دو محصول تطابق چندانی با یکدیگر ندارد، اما هر دو آنها در محدوده قیمتی ۱۳ تا ۱۵میلیون تومان بازار خودرو کشور به فروش می رسند. V20 از موتوری ۱۴۰۰ سی سی با قدرت ۷۵ اسب بخار بهره می برد این در حالی است که E2 به واسطه موتور ۱۶۰۰ سی سی خود قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار تولید می کند. اگر میان خرید V20 و E2 مردد مانده و در عین حال طالب سرعت بالاتری هستید E2 شرایط بهتری در این زمینه دارد به نحوی که پشت فرمان این خودرو می توان تا ۱۸۳ کیلومتر در ساعت (طبق کاتالوگ) گاز داد، اما پدال گاز V20 را نمی توان بیش از ۱۷۰ کیلومتر در ساعت فشرد. از جنبه شتاب صفر تا صد نیز، E2 از V20 جلوتر است؛ چراکه اگر این دو با یکدیگر کورس بگذارند اولی در عرض ۱۰.۲ ثانیه به شتاب صد کیلومتر می رسد و دومی ۴ ثانیه بعد؛ برتری سرعت و شتاب E2 نسبت به V20 در شرایطی است که V20 به لحاظ استاندارد سوخت و آلایندگی از رقیب خود پیش افتاده است. به نحوی که V20 به واسطه استاندارد یورو ۳ در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۶.۴ لیتر بنزین می سوزاند و در سیکل اتوبان و شهر نیز مصرف سوختی به ترتیب ۵ و ۸.۹ لیتر دارد در حالی که E2 در هر صد کیلومتر سیکل اتوبان ۷.۱ لیتر بنزین و در سیکل شهری نیز ۹.۷ لیتر سوخت می بلعد.

206 sd

نه اینکه بخواهیم در خانواده ایران خودرو اختلاف انداخته و بگوییم در کل E2 بهتر است یا V20 ، اما از جنبه امکانات ایمنی هم اگر منصفانه قضاوت کنیم E2 شرایط برتری را دارد. این محصول در حالی به ترمز ضد قفل (ABS) و ایربگ مجهز است که V20 فاقد این دو فاکتور ایمنی است. در حال حاضر E2 که اتفاقا شرایط تولید مناسبی نداشته و در عین حال پرتقاضاترین مدل تندر ۹۰ به حساب می آید، با قیمت ۱۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان به فروش می رسد و V20 نیز نرخی برابر با ۱۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان را دارا است.

این مطلب برداشتی است از روزنامه دنیای اقتصاد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۲۹ دیدگاه‌ها

  1. designer

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    بهترین تست تندر 90 برای خریداران
    http://www.carnp.com/newsdetail-1602-fa.html

    1. arian

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      تندر= گاری موتور دار

      1. امیر حسین

        ۱۴ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (70 ديدگاه)

        206 گاری بی موتور

  2. galardo

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (179 ديدگاه)

    چرا مردم همش از این تندر خوششون میاد .نه قیافه اى داره نه چیزى.
    اولا اگه جوون باشى و خانواده 4نفره من 206 و پیشنهاد میکنم. دوما اگه میخواین ماشین بخرین از همون ماشین یه دونه پیدا کنین و یه دورى بزنین. من این حرفا رو به دور از تعصب و از سر دوستى میگم. آقا موتور 206قوىتر از تندر نیست که هست. آیرودینامیک عالى نداره که داره. کلاس بالایىنداره که داره. هندلینگ خوبى نداره که داره. تندر یه absداره 206 سه نوع ترمز ضدقفل با چهار سنسور داره (abs.ebd.eba). اگه 206بخرین موقع فروش ضرر نمیکنین که هیچ, حتى سود هم میکنین. 206از تندر هم کم مصرفه. میتونى باهاش تا 193تا سرعت برى. اگه یه بار سوارش شى نرمى اونو میفهمى. (پس دیگه لطفا از تندر تعریف نکنین )از من به شما نصیحت هر کى خواست ماشین بخره به حرف من و اون و اینو و اون یکى و دیگه و یکى دیگه گوش نده بره خودش تحقیق کنه. بازم هرکى مشکلى داشت مطرح کنه .باى تا بعد.

    1. امیر حسین

      ۱۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      داداش هر کی 206 داشت سریع فروختش میدونید چرا زمانی که ماشینو تحویل میگیرید **خدایی بگم کیفیت قطعاتش خوبه*** زمانی که یه تسمه تایم یا دینام یا هرچیزی رو باز میکنی(تعمیر) ماشینت داغون میشه مثل چیزی میمونه که چسبش زده بودی وقتی باز بشه دیگه برات ماشین نمیشه حالا شاید بعضی ها از رو تعصب این حرف منو رد کنن ولی مهم نیست اینو برا شما میگم که حرف منو بارو دارین

    2. امیر حسین

      ۱۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      داداش جواب حرف هایی که زدی از اینجا میگیری

    3. امیر حسین

      ۱۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      داداش جواب حرف هایی که زدی اینجا میگیری :
      http://www.carnp.com/newsdetail-1602-fa.html

  3. galardo

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (179 ديدگاه)

    هر کى تندر بخره زود پشیمون میشه چون شهریور وانتش میاد و به کلى اون کلاسى هم که نداره از بین میبره.

    1. arian

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      کلاسش کجا بود لگن

      1. امیر حسین

        ۱۴ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (70 ديدگاه)

        عصبانیت شما نشانه ضعف ماشین شما هست

    2. امیر حسین

      ۱۴ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      داداش گاریشم قبول داریم بیارش تا سوار بشیم(وقتی کیفیت ایمنی سرعت داره)

  4. tomcat

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با با ما وانتش را هم دوست داریم جگر

    1. arian

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      چه سلیقه ای

      1. امیر حسین

        ۱۴ تیر ۱۳۹۱
        سوابق: (70 ديدگاه)

        شما واقعآ چه سلیقه ای دارید عقب 206 میمونه پیرمرد هایی که کمر درد شدید دارن انگار خم شده

  5. کیوان

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    ا ل 90 ماشین چرتییه قیافه نداره امکاناتی که 206 داره نداره در کل ازش پول دادن براش ندتره چون بعد پشیمون میشین

    1. میلاد

      ۱۱ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ببخشید امکانات 206 چیه ما نمیدونیم …………
      یعنی انقد سنگینه که 206 جلو تندر سوسک میشه برادر من دست بردار

  6. arian

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    لگن وامونده(L 90) قابل مقایسه با SD نیست. با فرغون مقایسه اش کنید. هرکی لگن را قبول داره معلومه قبلا ماشین نداشته

  7. arian

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    لگنL90 = گاری موتور دار

  8. engineer

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بهترین ماشین ایران فقط با این قیمتهای زیر 25 میلیون فقط ال 90 میتونه باشه نه چیز دیگه. 206 اس دی از لحلظ خراب شدن و جلوبندی و فنر بندی بدبختیه و مثل بچه قورباغه دمش درامده-
    “حال کردی”
    با ال نودیا درنیفت

  9. aria

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    l90راسته که قیافه نداره ولی ازطرفی دیگر سوارشدنش راحته اما 206 قیافه ی خشکلی داره ولی درمقایسه راحتی نمی تونه مثل l90باشه ایا خشکلی مهم یا سوارشدن من خودم می گم که سوار شدن راحتی بهتره هرچند که بیشتر مردم 206 دارند

  10. مهران

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال نود واقعا بهتراز 206 است

  11. علی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    شما چرا موتور 1600 L90 رو با SD V8 مقایسه نمیکنی sd V8 110 اسب بخار قدرتشه 1600 cc حجم موتور داره و 193 کیلومتر سرعت نهایش هست و سرعت صفر تا 100 هم 5/10 در کورس خار میکنه L90 تو

    بعدش هم ماشیم 1600 رو با 1600 مقایسه کن مثل مقایسه BMW 2000 cc با مثلا پرشیا یکمی مقایست خنده داره چون 206 تیپی داره که هم حجم ال نود هست اما تفاوت از زمین تا آسمان است

    1. میلاد

      ۱۱ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      اگه میشه یه بار دیگه تکرار کن چیییییییییییی 206 اس دی که شتابش 11.4 ثانیه است نه 10.5 این یک بهد به فرض محال میگیریم شتاب وی 8 10.5 باشه بازم سوسک میشه چون شتابش 10.2 هست پس نیجه میگیرم 206 وی 8 جلوی تندر حرفی برا گفتن نداره

  12. کیانوش

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    آقای enginerاین تندر ماله شما پیر مرداست نه واسه ما جوونا
    به قول یکی از دوستان وانت L90 که اومد این یه ذره کلاسیم که شماها بش دادین فنا میشه اونوقت دیگه هیچ فرقی با پیکان نداره(از لحاظ کلاس)
    D:

  13. omid

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من اول زانتیا داشتم الانم یه ویتارا دارم با ال 90 ولی از ال 90 بسیار راضیم از نظر مصرف سرعت شتاب کم خرجی بودنش کیفیت خوبی مثل 206 نداره ولی کمتر ازش نیست، قیافه که واقعا نداره درست ولی با 2 تومن جوون پسند میشه، من خرجش کردم و خیلی هم جالب شده، ولی شتابی که داره 206 اصلا نمیتونه جبران کنه، بله 206 خوش تیپه کیفیت بالایی هم داره، تو خرید گزینه بهتری نسبت به ال 90 هست
    ولی اینقدرم که می زنید تو سر ال 90 در این حدم نیست. توقع بیشتری هم نداشته باشیم بهتره باید قبول داشت متاسفانه!!!

  14. اشکان

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (466 ديدگاه)

    با سلام

    خدمت دوستان عزیز عرض کنم که کلاس آدما به ماشین ربطی نداره.یه مشت آدم دهاتی که کمبود شخصیت دارن میخوان با ماشین خوشگل کلاس خودشونو ببرن بالا!(البته با تصورات خودشون)
    من یه ال نود مدل 87 دارم و حدود 60000 تا راه رفته.تازه یه ماه پیش لنتهای جلو فابریکشو عوض کردم.لازم به ذکره که من خیلی ترمز میزنم.رانندگیم پر استهلاکه.حالا فکر کنم 206 دارا متوجه شده باشن که ال نود خیلی از 206 استهلاکش کمتره.جلوبندی و دیسک و صفحه کلاج ماشینم و خیلی از قطعات دیگش هنوز فابریکه.تا الان فقط یه بار لنت عوض کردم و روغن و فیلترها رو عوض کردم و بنزین ریختم توش.
    البته 206 هم ماشین خوبیه و برتری هایی نسبت به ال نود داره.ولی به نظر من ال نود بهتره

  15. اشکان

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (466 ديدگاه)

    البته یه مقایسه هم انجام بدیم بد نیست:

    مزیت های ال نود نسبت به 206 صندوقدار موتور 1600 :

    *نرمی و راحتی بیشتر در سواری
    *فضای داخلی و صندوق عقب بیشتر
    *جلوبندی و بدنه محکمتر
    *کیفیت بالاتر و در نتیجه استهلاک پایین تر
    مزیت های 206 صندوقدار موتور 1600 نسبت به ال نود:
    *طراحی داخلی و بیرونی زیبا تر
    *شتاب بالاتر(به خصوص در سرعتهای بالاتر از 100)
    *پایداری و تعادل بالاتر سر پیچها
    *ضریب آیرودینامیک بهتر
    حالا دیگه قضاوت با خودتونه

    1. سهیل 561

      ۱۱ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (140 ديدگاه)

      داداش اشکان این مقایسه V20 بود1400 که قیمتش برابر ب E2

      هر دو خودرو عالین فقط 206 برترین ظاهرشه و یکمم سوختش پایینتره
      ولی L90 E2Lp
      شتاب بالا
      اصطحلاک پایین
      جادار بودن خودرو
      امنیت بالا به دلیل داشتن 2ایربک و ترمز abs
      4شیشه برقی
      تظیم اینه های بغل خودرو

      راستش من 206 V20 رو سوار نشدم
      که امکاناتشو کاملا بدونم

      جالبیش اینه این مقاله واسه 2سال پیشه
      قیمتش قبلش رو با لان مقایسه کنید
      14.700 برا 206 کجا که شده 16600
      ال 90 13.500 به 17900

  16. jan

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    *نرمی و راحتی بیشتر در سواری
    *فضای داخلی و صندوق عقب بیشتر
    *جلوبندی و بدنه محکمتر

  17. مهرداد

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا ال 90 چیز دیگه هستش چون تمرکزی که به جلو داری خودروی 206 نداره

  18. اشکان

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (466 ديدگاه)

    با سلام

    من ال نود مدل 87 دارم.قبلش پژو 405 مدل 82 داشتم.خدمتتون عرض کنم که برتری شتاب پژو 405 کاملا مشهوده.ولی نمیدونم چرا دوستان همش میگن ال نود شتابش بالاس؟!ولی به جز دو فاکتور شتاب و کشش در سربالایی در بقیه موارد برتری با ال نوده.نرمی و راحتی و جادار بودن و مصرف سوخت و ایمنی استهلاک پایین.یکی بگه چرا دوستان میگن ال نود شتابش بالاس؟

    1. نادر

      ۱۱ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام
      آقا اشکان سیم گاز ال 90 رو کارخانه کم می کنه واسه اینکه در دوره ی آببندی به موتور فشار زیادی وارد نشه
      بعد از 3000 کیلومتر که موتور آببندی شد باید سیم گاز ال 90 رو افزایش داد
      ابتدا کاپوت رو بالا می زنی سپس خار استوانه آبی سیم گاز رو در می اری بعد تا دندانه ی 14 بشمار و خارو سر جاش بنداز
      در صورت افزایش سم گاز مزایایی که دارد :
      1- بالا رفتن شتاب در حدی که 405 به آن نمی رسد
      2- سبقت در کمترین زمان ممکن
      3 – بالا رفتن از سر بالایی و گردنه بهتر از هر پژویی

  19. as

    ۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    206 ترمز عقبشم دیسکیه
    ترمز دستیش هشدار داره
    شیشه بالا بر راننده اتوماتیکه
    سیستم تهویه اتوماتیک داره
    شبیه مکعب هم که نیست پس …
    ال نود0—-206 5

  20. Designer

    ۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    مقایسه کلی در تکمیل این مقاله:
    —–
    شتاب اولیه و ثانویه
    —–
    اگه به اعداد 0 تا 100 ایران خودروها برای ماشینهای داخلی اعتماد کنیم
    تندر اول با شتاب 10.2
    206 1600 دوم 11.4
    سمند ef7 با شتاب 13.5
    3.2 ثانیه میتونه باعث عقب افتادن خودرو تا صد ها متر بشه

    در واقع اگه از صفر شروع به حرکت کنید سمند ای اف 7 خیلی خیلی عقب میمونه ، 206 صندوق دار دوم و رنو لوگان اول

    موتورها به ترتیب قدرت(امیدوارم ایران خودرو اعداد سمند ای اف رو درست نوشته باشه، این اعداد از دفترچه و اطلاعات شرکت رنو، پژو و سمند ایران خودرو برداشته شده)
    سمند با 150 گشتاور در 3000
    تندر با 148 گشتاوردر 3750
    و206 v8 با گشتاور 142 در دور 4000

    تقریبا از نظر گشتاور یکی هستندولی طراحی گیربکس مناسب با موتور و استفاده از تکنولوژی با عث میشه عملکرد ماشینها متفاوت بشه،
    لوگان تندر 90 در 46 ثانیه قادر به رسیدن به سرعت 200 هست و عملکرد خیلی سریع و قابل توجهی داره،
    که تقریبا طبق آزمایش های موجود خودروی های دیگه بالای یک دقیقه زمان رو ثبت می کنند
    همینطور در سربالایی ها به خاطر طراحی پیشرفته و بهینه مهندسی موتور و گیربکس عملکرد خوبی داره،

    http://www.mediafire.com/?h6i8b9s91jfbbk4
    فیلم های دیگه ای هم از رنو و سمند در اینترنت هست ببیند، که تفاوت ثانیه رسیدن آنها به سرعت 200 خیلی بیشتر طول میکشه، همینطور برا ی پژو پارس elx
    بنابراین حداکٍر سرعت مهم نیست چون ممکه محدود شده باشه، زمان رسیدن به این سرعت مهمه که چقدر خودرویی که دارید قطعات مختلفش با هم جور هستند،این تکنولوژی در همه قطعات خودرو متناسب با سال ساخت لحاظ شده

    (هر قسمت از جایی نیومده و برای خودروی دیگه ای نسیت که سر هم بندی و با تغییرات بشه یه ماشین جدید)

    ——
    کیفیت:
    ——

    تو همین سایت هم کیفیت تست (نفوذ صدا و لرزوش و…) از طرف موسسه استاندارد هست که سمند آخرین، 206 صندوق دار رتبه وسط و رنو لوگان بعد از مگان رتبه اول رو داره،

    ——
    امنیت:
    ——
    تست تصادف فقط برای رنو وجود داره با 3 ستاره،در سال 2004
    اطلاعاتی درباره سمندو 206 صندوقدار نیست
    ولی در سال 1998 206 معمولی 4 ستاره رو دریافت کرد،
    البته فقط ستاره مهم نیست، امتیازهای تستهای متفاوت مهم ترند، سال تست و شرایط و سختگیری نیز تاثیر گذارن

    هر سه ماشین مجهز به ترمز abs+ ebd هستند،که تندر 90 از ترمز بوش 8 استفاده میکنه و 206 ورژن قدیمی ترو در مورد سمند اطلاعی ندارم (شاید نسخهبهینه شده سمند های قبلی باشه)
    و عملکرد ترمزها باید در تست مشخص شود(صرف اینکه کدوم جدیدتره نمی شده اعلام نظر کرد)

    فقط خودرو های 206 وی 8 و رنو لوگان ایربگ دارن، و سمند فاقد آن می باشد که امیدوارم به خاطر حفظ جان هموطنان سمند هم به ایربگ مجهز بشه ( البته استاندارد)
    ——
    مصرف سوخت
    ——
    تندر:
    مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) در شهر 9
    مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر 5.6

    206 با صندوق
    مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) در شهر 8.8
    مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر 5.4

    سمند ef7
    مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) در شهر 11.4
    مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر 6.2

    همونطور که می بینیم 206 با صندوق وتندر تقریبا یکی ولی سمندمصرف خیلی بیشتری داره
    البته همونطور که شما هم شنید اعداد مصرف کننده ها کمی متفاوت هست، مثلا مصرف نزدیک 10 رو برای اس دی رو شنیدیم،

    ——
    زیبایی
    ——
    زیبایی کاملا سلیقه ای هست، و سلایق افرادبا هم متفاوت هست،

    ——
    نتیجه گیری
    ——
    این مقایسات با توجه به کلاس خودرو ها انجام شد
    خیلی از مسایل رو هم همین مقاله به آنها اشاره کرده،
    مسایل مختلفی میتونه برای انتخاب شما مهم باشه، فضای داخل، تکنولوؤی و شتاب و قدرت، مصرف سوخت ،امنیت ، نرم بودن، کیفیت، قیمت و اصطحلاک خودرو، …
    نتیجه گیری کلی و بدون تعصب به عهده مصرف کنندگان خواهد بود

    بهترین تست تندر 90 برای خریداران
    http://www.carnp.com/newsdetail-1602-fa.html

    مسابقه بین پژو پارس elx
    پژو 206 تیپ 5
    و رنو لوگان ( تندر ال 90 )

    از نظر کیفیت هم تو همین سایت مطلب زیاده،

    موتور 206 با توجه به اینکه تکنولوژی قدیمی داره خیلی داغ میکنه و باعث تبخیر روغن و کم کردن روغن میشه
    و بعد از یه مدت شروع به ریزش روغن میکنه از زیر خودرو (البته در صورتی که ملاحضه دماش رو نکنید)

  21. نادر

    ۸ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    به نظر من تفاوت این دو خودرو خیلی نیست که بگی این بده و اون خوبه. این موضوع کاملا” سلیقه ایی و نباید اونو تحمیل کرد. در مجموع شاید قیافه ال90 تا دو سه سال دیگه قیافه یک ماشین معمولی مثل پراید رو به خودش بگیره اما 206 با توجه به حضور بیش از 10 سال خودش در بازار ایران هنوز مشتاقان خوش رو داره و قیافش عادی نمیشه.

  22. احمد

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مطالب سایتتون هم که مال عصریخبندانه

  23. H

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظ من تندر خیلی خوبه من که هر دوشو داشتم اینو میگم.
    درضمن وسایل های تندر از206 ارزون تره

  24. مجتیی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    سلام خدمت همه ی دوستان
    توروخدا اینقدر تعصبی نباشید.
    هردو ماشینای خوبین و انتخابش بستگی به استفاده ی طرف و جیبش داره.
    خواهش میکنم متن پایین رو بخونید خیلی میتونه کمکتون کنه…

  25. مجتیی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    من پارسال یه دونه ال 90 e2 گرفتم ازش تقریبا راضیم
    جادار
    قطعات نسبتا ارزان
    ترمز خوب
    و…
    بزرگترین عیبش هندلینگ بسیا ضعیفش که داخل هفته نامه (دنیای خودرو)همبهش اشاره شده بود.
    عیب دیگش طراحی فوق العاده ضعیف بدنه و داخلش
    اتاق پژو 405 که سال 1988 طراحی شده به نظر من قشنگتره.
    داداشم برای عید یه 206 وی اس دی v8 گرفت روز اول که آوردش داخلش که نشستم خداییش از طراحی داخلش خیلی خوشم اومد مخصوصا از داشبورد تپلش با اون ایرکاندیشنش و اینتر فیسش.
    پشت فرمونش که نشستم یه خورده پدال گازش با تاخیر عمل میکرداز داداش که علتش رو پرسیدم گفت از شیرین کاری های ایرانخودروست که پدال گازش رو عوش کرده و بایدبا پدال گاز 5 سیمه عوض بشه
    حرکت که کردم نسبت به ماشین خودم خوش فرمونتر بود و ترمز هاشم بگی نگی بهتر بود(چون 206 عقب دیسکی و تندر عقب کاسه ای)سر پیچ ها هم تو سرعت بالا با اطمینان کامل میشد پیچید
    بزرگترین عیبش کم جایی اتاقش مخصوصا جای پای عقبش بود.
    ادامه دارد…

  26. مجتیی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    گذشت تا دادش هفته پیش 300 هزار پول بی زبون داد واسه پدال گاز 5 سیمه و 280 هزار هم برای صفحه نمایش تایپb(کامپیوتر سفر)که هردوشا فابریک خودش بست روماشین. داداش میگفت یکی دیگه از دزدی های ایران خودروست.
    تاخیر پدال گازش کامل از بین رفت و ماشین هار شده خداییش که شتابش حالا از تندر من بیشتر شده
    نتیجه گیری پایین…

  27. مجتیی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اگه طرف جاداری و کم خرجی براش مهم باشه و بخواد پول کمتری بده و مثل من کلاس ملاس براش زیاد مهم نباشه وزیاد اهل اسپرت کردن و تیونینگ نباشه و بخواد مثل … از ماشین کار بکشه تندر 90 بهترین انتخاب.
    اما…
    اما اگر طرف مثل داداش ما ماشین باز و اهل خرج کردن به ماشین و قیمت براش مهم نیست و زیاد جا هم براش مهم نیست و اهل شتابگیری و لایی کشی و پیچیدن تو سرعت های بالاست و دنبال رانندگی با کیفیت بالاست و دنبال زیبایی داخل 206 فوق العاده است اگر اهل اسپرت کردن هم باشد که 206 الا ماشا الله تجهیزات اسپرت داره.

    1. حسین

      ۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام

      پدال گاز 5 سیمه دیگه چیه؟ توضیح بده شاید من هم براش گذاشتم

  28. افشین

    ۱۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من پارسال تحت تاثیر حرف بنگاهی ها و عوام، ال 90فول صفرگرفتم.اول اگزوزش از داخل خورده شد و صدا میکرد.یعد از 2ماه ماشین استارت نخورد.نمایندگی برای هردو مورد هیچ کاری نتونست بکنه و جوابی نداد. پس از 10روز خوابیدن ماشین خودم رفتم پیش یه برقکار ماشین و 50تومن گرفت سیم پیچ استارتو عوض کرد.اگزوز راهم بعداز 5ماه سروصدا نماینگی درست کرد و البته 20تومن هم ازبنده دریافت کردند. ترمزهای عقبش کاسه ایست! سرو صدای موتور زیاده .درون و بیرون ماشین خیلی زشت و غیر قابل تحمله.  خودمو کشتم نتونستم باهاش 206 هاچ بک 1400 رو بگیرم. مصرف ماشین تا 13 لیتر میره بالا.بعدها فهمیدم ال 90 با نام اصلی لوگان در رومانی طراحی شده. دوستم یک V8 206 SD با موتور 1600 و قدرت 110 اسب بخارداره آدم کیف میکنه از همه چیزش . سیستم ایرکاندیشن دیجیتال ، پنلها و ادوات کنترلی ، پخش عالی ، زیبایی ، نرمی و لذت در سواری ، ECU بسیار پیشرفته و موتورکم صدا، شتاب و ترمز گیری عالی. از لحاظ جذب ضربه و تصادف و ایمنی نشان 4 ستاره اروپا را داره (استاندارد Euro4). طراحی مدل SD(صندوقدار )مال آلمانه و … البته من بعدا این اطلاعات رو از سایتهای خارجی پیدا کردم.من که خیلی افسوس میخورم و متاسفانه شرایط تعویض رو هم ندارم. پدرم یک هیوندای vernaداره ماشین خوبیه اما قدرت موتور وسرعت نهایی V8 بالاتر و مصرفش هم پایین تره ودر کل ماشین بسیار بهتریه.

  29. ملیکا

    ۱۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.من یه ال 90 دارم.جدیدا یه کمی که باهاش راه میرم همش خاموش میشه.تا خلاص میکنم یا میزنم دنده 1 خاموش میشه.بردم نشون دادم میگن شاید از انژکتورش باشه.کسی این مشکلو نداره؟
    لطفا راهنمایی کنید.مرسی

  30. مجتبی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ملیکا خانوم سلام
    احتمالا ایراد ماشین شما از پمپ بنزین ماشینتون البته ممکن از انژکتور هم باشه
    ولی قبل از انجام هر کاری ماشین رو ببرید یه جا معتبر دیاگ بزنید تا دقیقا عیبش معلوم بشه به حرف عوام هم اهمیت ندید چون ممکن کار دستتون بدن.
    اگه میخاید بگید کدوم شهر هستید تا آدرس یه دیاگ زن خوب رو بهتون بدم…

    1. ملیکا

      ۱۸ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام، من تهران هستم.دیگه خیلی اذیتم کرد.امروز صبح بردم گذاشتم نمایندگی مرکزی تو جاده آبعلی چون هنوز گارانتی داره البته گرچه گارانتیش به درد نمی خوره ولی گفتم شاید نمایندگی بهتر باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا