در کشور ما برای خرید اتوموبیلی سدان و خانوادگی که قیمت مناسبی داشته باشد و متعلق به عصر یخبندان هم نباشد، انتخاب های زیادی در پیش نخواهیم داشت. با این حال افراد مشکل پسند همچنان برای خرید یکی از همین محصولات محدود هم باید چشمهایشان را باز نگه دارند! ما قصد مقایسه دو خودرو این پهنه از بازار را داریم، پژو 206SD صندوقدار و رنو لوگان معروف به تندر L90
هرچند مشخصات فنی این دو محصول تطابق چندانی با یکدیگر ندارد، اما هر دو آنها در محدوده قیمتی ۱۳ تا ۱۵میلیون تومان بازار خودرو کشور به فروش می رسند. V20 از موتوری ۱۴۰۰ سی سی با قدرت ۷۵ اسب بخار بهره می برد این در حالی است که E2 به واسطه موتور ۱۶۰۰ سی سی خود قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار تولید می کند. اگر میان خرید V20 و E2 مردد مانده و در عین حال طالب سرعت بالاتری هستید E2 شرایط بهتری در این زمینه دارد به نحوی که پشت فرمان این خودرو می توان تا ۱۸۳ کیلومتر در ساعت (طبق کاتالوگ) گاز داد، اما پدال گاز V20 را نمی توان بیش از ۱۷۰ کیلومتر در ساعت فشرد. از جنبه شتاب صفر تا صد نیز، E2 از V20 جلوتر است؛ چراکه اگر این دو با یکدیگر کورس بگذارند اولی در عرض ۱۰.۲ ثانیه به شتاب صد کیلومتر می رسد و دومی ۴ ثانیه بعد؛ برتری سرعت و شتاب E2 نسبت به V20 در شرایطی است که V20 به لحاظ استاندارد سوخت و آلایندگی از رقیب خود پیش افتاده است. به نحوی که V20 به واسطه استاندارد یورو ۳ در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۶.۴ لیتر بنزین می سوزاند و در سیکل اتوبان و شهر نیز مصرف سوختی به ترتیب ۵ و ۸.۹ لیتر دارد در حالی که E2 در هر صد کیلومتر سیکل اتوبان ۷.۱ لیتر بنزین و در سیکل شهری نیز ۹.۷ لیتر سوخت می بلعد.
نه اینکه بخواهیم در خانواده ایران خودرو اختلاف انداخته و بگوییم در کل E2 بهتر است یا V20 ، اما از جنبه امکانات ایمنی هم اگر منصفانه قضاوت کنیم E2 شرایط برتری را دارد. این محصول در حالی به ترمز ضد قفل (ABS) و ایربگ مجهز است که V20 فاقد این دو فاکتور ایمنی است. در حال حاضر E2 که اتفاقا شرایط تولید مناسبی نداشته و در عین حال پرتقاضاترین مدل تندر ۹۰ به حساب می آید، با قیمت ۱۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان به فروش می رسد و V20 نیز نرخی برابر با ۱۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان را دارا است.
این مطلب برداشتی است از روزنامه دنیای اقتصاد
مجتبی
۱۸ تیر ۱۳۹۱کار خوبی کردید اینطوری اگه قطعه بخواد نمایندگی عوض میکنه چون مکانیک از جیب خودش نمیخاد بده مگر اینکه مکانیک واسه خودشیرینی جلوی مهندسشون یا رییس نمایندگی قطعه خودشو رو تعمیر کنه
اما به نظر من بعد از اینکه ماشین رو آوردید ببرید یه جای خصوصی و معتبر دیاگ بزنید تا خیالتون راحت بشه(به نمایندگی ها نمیشه اعتماد کرد)
ali25
۱۸ تیر ۱۳۹۱لطفا مقایسه ای بین سمند ال ایکس ولیفان 520 بگذارید
یا بین لیفان 520یا sd
احسان
۱۹ تیر ۱۳۹۱داداش مطالبتو یکم آپدیت تر کنو بنویس اختلاف 4 ثانیه تو شتاب چیه گفتی آخه؟؟؟
ایران تنها خودرو سازیه که همه ماشیناش حتی اگه همه چیشونم مثل هم باشه شتابشون با هم فرق داره …
قیمت E2 هم الان بالای 18 میلیون شده ؟
milad
۲۳ تیر ۱۳۹۱ردیف جلوی 206 خوبه ولی ردیف عقب مثل زندان میمونه دوست داری هر چه زودتر از این زندان خلاص بشی ولی تندر داخلش خیلی دلبازه اصلا احساسه بدی نداری من که راحتی رو به زیبایی ترجیح میدم
mohamad
۲۳ تیر ۱۳۹۱واقعا 206 اس دی با اون صندوق نتراشیدشو زیبا تر از لگان که با ی رینگ خیلی زیباتر هم میشه میدونید؟!!!!!
مهدی
۸ مرداد ۱۳۹۱این تو تا تقریبا یکی هستند فقط 206صندوقدار نامتناجس است
خسرو
۱۰ مرداد ۱۳۹۱دوستان مسلما از نظرات هرکسی میشه پی برد چه خودرویی سواره !!!!!!!! چون همه از خودروی خودشون راضی اند و تعریف میکنن و لزومی هم نداره بخاییم رقیب رو بحق یا نا حق بکوبیم . فکر میکنم بهترین روش گفتن ایراداتی هستند که از خودروی خود میشناسیم چون حداقل اینکه ما سوارشیم و از ایراداتش باخبریم پس بیایید دیگران را مطلع کنیم تا بهتر تصمیم گیری کنند،هرچند که متاسفانه فعلا هیچکدوم از این دو خودروی مونتاژی در بازار یافت نمیشود؟؟؟ با تشکر.
علی
۱۱ مرداد ۱۳۹۱با این قیمت پژو دیگه قابل مقایسه با تندر نیست. ۲۰۶ اس دی بالای ۲۲ میلیون هست. باید تندر با رانا مقایسه شه.
امیر حسین
۶ شهریور ۱۳۹۱عزیزان الان قیمت 206 با زانتیا و اوایل مگان 2000 برابری میکنه من از تویه سایت پدال خوندم الان ایران خودرو 206 تیپ 6 رو دارن 30 ملیون میفروشن!!!! خوب پژو پارس هم نمیشه با این مقایسه کرد
راد
۱۳ مرداد ۱۳۹۱ایا میدانید 206اس دی تو ازمایش های ااودی تست شده ونمره قبولی گرفته.تو کانل من وتو تو برنامه معرفی ااودی شنیدم.در ضمن چرا با v20 مقایسه کردید.اگر جرات دارید با v8-v9یا تیپ5 مقایسه کنید.چون فاصله انها با ال90از زمین تازیر زمین.
امیر
۱۵ مرداد ۱۳۹۱اولا باید L90را با V8مقایسه کرد و همچنین این مطلب قدیمیه چون v20 هم به ناچار هم دو ایربگ و ای بی اس داره.
علی
۱۷ مرداد ۱۳۹۱من پژو 206وی 8 دارم کل ایران را با آن چرخیدم . مصرف سوخت تو ماه مرداد 6.5 بود. کل مسافت طی شده 7000 کیلومتر بود. اما تو زمستون مصرف بالا است. تا 10 لیتر هم می رسه.
علی
۱۹ مرداد ۱۳۹۱سلام من خودم تندر90 دارم واقعا ماشین خوبیه.ولی شک ندارم که 206sdهم واقعا ماشین خوب و عالیه
حسین
۲۴ مرداد ۱۳۹۱تندر90ازتیپ5هم بهتره
مسعود
۲۵ مرداد ۱۳۹۱حسین جان من هم موافقم که تندر 90 از تمامی مدل های 206 بهتره
نانا
۳ شهریور ۱۳۹۱شما حتما تیپ 5 نروندین چون هم کم صداتر کممصرف تره در ضمن شتاب فوقالعاده ای داره
مسعود
۵ شهریور ۱۳۹۱من سال 86 تیپ دو داشتم اصلا از قدرت موتورش راضی نبودم سال 88 تیپ 5 گرفتم قدرت موتور وشتاب خوبی داره ولی اصلا فضای اتاقش کافی نیست الان ال 90 دارم از همه لحاظ عالیه مصرف قدرت شتاب کیفیت قطعات فضای کافی و…
amir 1994
۲۹ مرداد ۱۳۹۱من هر دو خودرو رو روندم به دور از تعصب باید گفت 206sd فقط خوش دست تره و برتری تو تمام قسمت های دیگه با ال 90 است ال 90 تو جاده ی بیابان خودشو نشون میده
حاتم
۴ شهریور ۱۳۹۱ال90اتاقش و ظاهرش خیلی خیلی ای خوده
احمد
۱۳ شهریور ۱۳۹۱اقا حاتم شما عادت کردین به قیافه 206sd. واقعا ادم روش نمیشه باهاش بره بیرون.سعی کنید یخورده از بغل و از پشت بهش نگاه کنی میبنی چی هست.
رضا
۲ شهریور ۱۳۹۱الان با افزایش روز به روز و کمبود قطعه و کاهش تولید خودرو دیگه مردم دنبال مقایسه نیستن میخوان سریع یه خودرو دستشون بیاد مبادا بی خودرو بمونن. مثل همین تحریم پژو و در آینده تحریم رنو. به ثبت نامی پژو۲۰۶ گفتن بیاین تبدیل کنین. الان هم تندر تحویل مرداد رو اواسط شهریور میخوان تازه شروع کنن به تحویل دادن.
حاتم
۴ شهریور ۱۳۹۱ال90 شاید از لحاظ سرعت از v20بالا تر باشه ولی همه چی سرعت نیست اگه به دیزاین داخل نگاه کنی حتما نظرتون عوض می شه بعد ال90 خیلی صدا رو می ده داخل
Designer
۶ شهریور ۱۳۹۱جفتشون خوبه ولی ال 90 کمی بهتره (قدرت موتور بالاتر، نرم تر، هندلینگ بالاتر)
ا206 ماشین منسوخ شده فرانسه هست، برید تو اروپا مفت هم بدن کسی یر نمیداره چه برسه به 405 دهه80 و کپی های بی اصل و نصب مثل سمند و پرشیا و…..
همین ماشینهای چینی بهتر از اینها هستند.(به جز 206)
ولی همین الان تو اروپا قیمت رنو لوگان 7500 تا 11 هزار یورو هست که با کمترین آپشن میشه حدود 20 میلیون ما!!
همین 206 + یا 207آی رو تست ضربه جدیدش رو جدیدن انجام دادن و نمرش بدون ایربگ شد یک و با ایربگ 2 ،206ما هم چون سال 98 تستش کردن نمرش قابل قبول شده والا الان حرفی برای گفتن نداره.
این عکس رو ببین=http://www.latinncap.com/data/fotos/5_1.jpg
*1=ضریب آپرودینامکی ال 90 0.36 و 206 0.33 هست و چون علاقه مندید میگم ککه بین 0.3 تا 0.4 جزوضرایب خوب هست , و خیلی فرق نمی کنن با هم بین 0.2 تا 0.3 جزو خیلی خوبها و اعداد پایین تر نزدیک به خودروهای سوپر اسپرت هست. مثلا BMW Z4 M coupe .035 هست،خلاصه این حرفها به خاطر حرفهای عامیانه خاله زنکانه افراد غیر متخصص هست
اگه تیپ 5 دارید یا sd 1600 حتما دفرچه ماشینت رو ببنیند چون مثل کاتالوگ خود پژو توانش رو 107 نوشته ولی باز تو اینترنت و سایتهای فارسی اشتباه مینویسن 110
درباره قدرت و تاثیرش تو سرعت ثانویه تحقیق کن تا متوجه بشی چرا تیپ 5 حرفی برایگفتن تو سرعت بالا جلوی ال 90 نداره اون فیلم 0 تا 160 رو هم ببیند و اگه خودتون ماشین دارید تو همون شرایط سعی کنید به اون عدد برسید، نمیشه چون موتور تیپ 5 ضعیف تره
.تا 100 206 (7.4.4) نصف ثانیه بهتر از ال 90 هست ولی بالای 100 به خاطر قویتر بودن ال 90 شتابش خیلی بهتره
موتور ال 90 105 اسب در 5750 و گشتاور 148 در 3750، موتور 206 107 اسب 5800 در (دفترچه و سایت پژو 107 هست ولی اشتباها همه جا میگن 110) و گشتاور 142 در 4000 .
ولی بازاستانداردترین ماشینهای ایران همین تیپ 5و 6 و ال 90 هست چون قطعات مختلفش طراحی مهندسی شده،ترمز عملکردش، abs ebd eba ، ایربگ (که متاسفنه الان ایربگ ماشینهای دیگه رو میزارن روی ماشینهای دیگه که میتونه باعث عملکرد اون بشه،اصحلاک پایین و….)
تو آپشن تیپ 5و 6 سیستم تهویه اتوات داره ولی ال 90 نداره، تجهیزات درونی هردو یکیه،ولی کامپیوتر سفری چند منظوره رو هم ال 90 داره تیپ 5 نداره.
به خاطر جدیدتر بدن ال 90 اصحلاک قطعات و موتور به صدا افتادن بدنه و ترمزوامنیت بالاتر…شرایط بهتر ی داره
http://www.fast-files.com/getfile.aspx?file=55366
دانیال
۹ شهریور ۱۳۹۱ال90 صد تا 206 می ارزه.
مرگ بر 206 مرگ بر 206
احمد
۱۳ شهریور ۱۳۹۱دانیال عزیز من خودم طرفدار ال90 هستم.از 206 مگه چی دیدی که اینقدر عصبانی هستی؟ توضیح بده بقیه هم بدونن.
احمد
۱۲ شهریور ۱۳۹۱دوستان هر کسی با توجه به نیازش ماشینشو انتخاب می کنه. ولی من مردد بودم بین 206sd و ال90 .
ولی با توجه به نکات منفی 206sdتصمیم گرفتم ال90 بگیرم. چون این نکات منفی رو در 206sd دیدم.
1- فضای داخلی مخصوصا ردیف عقب تنگ و مخصوصا برای مسافرت خسته کننده است.
2-صندوق به طور خیلی بدشکلی به 206 معمولی اضافه شده که مثل آمبولانس شده و باهاش هرجا بری مردم میفهمن که این راننده عیال واره.
3- هزینه بالای خودرو
4- قیمت بالای خودرو که اصلا ارزشش این قیمت و نداره
در صورتیکه
1-ال90 فضای داخلی بسیار دلباز و بزرگی داره
2-قیمت مناسب که البته داره گرون میشه
3- اصالت خودرو و طراحی مناسب
4-راحتی و شتاب و نرمی
5- ارتفاع بالاتر خودرو نسبت به 206 و تسلط خوب راننده
حالا خود دانید هر کی میخواد بره 206sd بخره.
ehsan
۱۳ شهریور ۱۳۹۱دوستان عزیز به جای مرگ بر 206 و سعی در بزور بالا بردن قیمت ماشینتون و ادعای نرمی بیشتر و قدرت بیشتر و …خلاصه چیزهایی که دلتون می خواد واقعیت اونطوری باشه!، بهتره یه نگاهی به جداول مشخصات فنی بندازین تا ببینید قدرت 206 با موتور 1600 از تندر بیشتره سرعت نهاییش بیشتره، ایمنی Euro4 داره و….
از لحاظ سوار ی هم کافیست یکی دوبار سوار هردو ماشین(البته صفرش) بشین
احمد
۱۳ شهریور ۱۳۹۱احسان جان منم اگه فضای داخلی و صندوق برام مهم نبود حتما 206 انتخاب میکردم البته نه sd.
ولی الان واقعا قیمتش برای این ماشین خیلی بالاست.
با این قیمت واقعا زور داره بخری.
حسین
۱۴ شهریور ۱۳۹۱فقط تندر90
driver
۱۸ شهریور ۱۳۹۱من 2 ساله یه 206sdv8 دارم البته سفارشی سانروفز کروز کنترلو سنسور دنده عقب داره این ماشین واقعا از لحاظ طراحی داخلی واقغا خیلی بهتر از ال90 دوما همه ی 206 sd دارای ترمزای abs ebd bsa که ال 90 فولش abs ebd داره از لحاظ ضاهری هم از ال90 خیلی سرتره ال90 مسه کالاسکه میمونه بعدشم 206 بهترین ماشین سال 2000 و 2001 اروپا شد قیمتشم پایین ترین تیپش 4 5 تومن از ال 90 بیشتره پس بهتره
احمد
۲۴ شهریور ۱۳۹۱اس دی مثل گاری میمونه. کالاسکه بهتر از گاریه. هرکی موافقه لایک کنه
افروز
۲۰ شهریور ۱۳۹۱خدایی… وی8 برای خانواده کم جمعیت میتونه ایده آل باشه و نمیتونه ال90 براش رقیب باشه…به نظر من آیرودینامیک بودن پژو وظاهرش ب کل ال 90 می ارزه…
یحیی
۲۱ شهریور ۱۳۹۱206 خیلی را حت تر از تندر 90 می باشد و رانندگی با با کیفیت بالاتری انجام می گیرد ولی موتور تندر 90 بهتر می باشد و نر می 206 بهتر می باشد اگر می شود تندر 90 را با 206 تیپ 6 مقلیسه نمایید نه با v20
با تشکر
سهیل
۲۱ شهریور ۱۳۹۱سلام به همه دوستان من یه سوال داشتم هرکس میتونه راهنماییم کنه ببینید من رفتم تست ایمنی یک 206 رو دیدم که تو سال 2000 ازش گرفته بودن و 4 ستاره گرفته بود ولی ال 90 تست ایمنیش مال سال 2005 بود که 3 ستاره گرفته بود حالا میخواستم بدونم قوانین euroncapدر عرض 5 سال تغییر میکنه که تو دادن امتیاز بیشتر سخت گیری کنه یا نه؟ ویه چیز دیگه اینکه ایا از 206 اس دی تو موسسه euroncapتست ایمنی گرفته شده یا نه؟ توجه داشته باشید من گفتم 206 اس دی ها نه هاچ بک
farid
۲۲ شهریور ۱۳۹۱سلام. من یه 206 تیپ 2 مدل 85 داشتم و باهاش 80هزار تا راه رفته بودم تا اینکه سال پیش بخاطر کوچیکیش و تنوع طلبی فروختمش و یه ال90 خریدم. هرکدوم از این ماشینها مزیت های خاص خودشون رو دارن.ولی صرف نظر از سال طراحی به نظر من تکنولوژی 206 بالاتره.مثلا” با قرار دادن برف پاکن 206روی حالت تایمر و افزایش سرعت زمان بین زدن برف پاکن بطور خودکار کم میشه. در حالی که توی ال 90 این حالت وجود نداره. یا ال 90 برف پاکن تک ضرب نداره. البته خیلی از چیزها سلیقه ای هستند ولی من این چیزارو در مقایسه با 206 تو ال90 دوست ندارم: روشنایی پشت کیلومتر قابل تعغیر نیست. دستگیره دربها از داخل خوش دست نیست و بستن دربها خیلی مشکله. سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو بسیار قدیمی و با سیم هست نه برقی!!! ارتفاع فرمان قابل تغییر نیست. فن بخاری با باز بودن سوئیج روشن میمونه در حالی که در 206 تا موتور شروع بکار نکنه فن و کولر کار نمیکنه.روشنایی پشت کلیدهای تهویه(کلید هوای آزاد یا گردش درونی هوا)اگر شب بخوای موقعیتش رو عوض کنی باید مثل کورا دنبالش بگردی و اینکه باید پشتتو از صندلی جدا کنی تا دستت به کلید برسه! LCD ضبط جای خیلی بدی هست و برای دیدن او باید سرتو کج کنی. چراغ اخطار انژکتور تو این ماشین وجود نداره!!! کمربند ایمنی شانه ای وسط ردیف عقب وجود نداره که برای من که بچه دارم و میخوام صندلی بچه رو اون وسط قرار بدم اشکال بزرگیه! هرچند که 206 های سری جدید هم اونو حذف کردن! حالا چرا میخوام وسط بزارم؟ چون صندلی ها و دربهای ماشین خیلی بلندن. بچه روی صندلی کنار در که بشینه بیرون رو نمی بینه و دائما نق میزنه!!. یه چیز دیگه هم که دوست ندارم موقعیت بسیار بد قرار گرفتن فیلتر روغن موتور.
اما…
از مزایای اون:
کلاچ فوق العاده نرم و راحت .که رانندگی رو دلپذیر میکنه. دنده های بسیار نرم و سبک با فاصله تعویض کم. موتور بسیار پرقدرت که سربالایی ها رو میخوره و میشه توشون با دنده 5 به راحتی رفت. سواری نرم و راحت و بی سر وصدا البته اگر از صدای کمربند ایمنی فاکتور بگیریم. همچنین از صدای برخورد لاستیکهای بارز با جاده! صندوق خیلی جادار که میشه کالاسکه بچه رو درسته توش جاداد. و اینکه بخاطر سقف بلندش میشه بچه رو بطور عمودی در حالتی که خوابه گذاشت تو ماشین یا از اونجا بغلش کرد بدون اینکه کله بچه بخوره تو سقف! کیفیت باز و بسته شدن دربهاش که مثل اتومبیلهای خارجی میمونه! در کل هر چند که دلم خیلی زیاد برای 206ام تنگ شده، ولی از خرید این غول بیریخت و بد ترکیب ناراضی نیستم و کیفیت ساختش رو با وجود تکنولوژی قدیمیش دوست دارم.
حسین
۲۳ شهریور ۱۳۹۱ظاهرL90 هرچی باشه ازظاهرتکراری 206 بهتره…
مهدی
۲۴ شهریور ۱۳۹۱خواهشا یک مقایسه بین تیبا وال نود بگذارید.چون شب وصبحی است که قیمت تیبا به ال نودبرسه
علی
۲۴ شهریور ۱۳۹۱حسین جان سلام
اگرظاهری جدید ازال نود زدن.خبرکن ثبت نام کنیم
حسین
۲۴ شهریور ۱۳۹۱هرکسی یه سلیقه ای داره….به نظرمن206ظاهرش تکراری وخسته کننده است…