در کشور ما برای خرید اتوموبیلی سدان و خانوادگی که قیمت مناسبی داشته باشد و متعلق به عصر یخبندان هم نباشد، انتخاب های زیادی در پیش نخواهیم داشت. با این حال افراد مشکل پسند همچنان برای خرید یکی از همین محصولات محدود هم باید چشمهایشان را باز نگه دارند! ما قصد مقایسه دو خودرو این پهنه از بازار را داریم، پژو 206SD صندوقدار و رنو لوگان معروف به تندر L90
هرچند مشخصات فنی این دو محصول تطابق چندانی با یکدیگر ندارد، اما هر دو آنها در محدوده قیمتی ۱۳ تا ۱۵میلیون تومان بازار خودرو کشور به فروش می رسند. V20 از موتوری ۱۴۰۰ سی سی با قدرت ۷۵ اسب بخار بهره می برد این در حالی است که E2 به واسطه موتور ۱۶۰۰ سی سی خود قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار تولید می کند. اگر میان خرید V20 و E2 مردد مانده و در عین حال طالب سرعت بالاتری هستید E2 شرایط بهتری در این زمینه دارد به نحوی که پشت فرمان این خودرو می توان تا ۱۸۳ کیلومتر در ساعت (طبق کاتالوگ) گاز داد، اما پدال گاز V20 را نمی توان بیش از ۱۷۰ کیلومتر در ساعت فشرد. از جنبه شتاب صفر تا صد نیز، E2 از V20 جلوتر است؛ چراکه اگر این دو با یکدیگر کورس بگذارند اولی در عرض ۱۰.۲ ثانیه به شتاب صد کیلومتر می رسد و دومی ۴ ثانیه بعد؛ برتری سرعت و شتاب E2 نسبت به V20 در شرایطی است که V20 به لحاظ استاندارد سوخت و آلایندگی از رقیب خود پیش افتاده است. به نحوی که V20 به واسطه استاندارد یورو ۳ در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۶.۴ لیتر بنزین می سوزاند و در سیکل اتوبان و شهر نیز مصرف سوختی به ترتیب ۵ و ۸.۹ لیتر دارد در حالی که E2 در هر صد کیلومتر سیکل اتوبان ۷.۱ لیتر بنزین و در سیکل شهری نیز ۹.۷ لیتر سوخت می بلعد.
نه اینکه بخواهیم در خانواده ایران خودرو اختلاف انداخته و بگوییم در کل E2 بهتر است یا V20 ، اما از جنبه امکانات ایمنی هم اگر منصفانه قضاوت کنیم E2 شرایط برتری را دارد. این محصول در حالی به ترمز ضد قفل (ABS) و ایربگ مجهز است که V20 فاقد این دو فاکتور ایمنی است. در حال حاضر E2 که اتفاقا شرایط تولید مناسبی نداشته و در عین حال پرتقاضاترین مدل تندر ۹۰ به حساب می آید، با قیمت ۱۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان به فروش می رسد و V20 نیز نرخی برابر با ۱۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان را دارا است.
این مطلب برداشتی است از روزنامه دنیای اقتصاد
امیر علی
۲۱ آذر ۱۳۹۰سلام رفقا من نظرات همتونو خوندم
بعضی هافنی حرف زدن بعضی ها هم با تعصب….
من خودم واسه تندر فول اسم نوشتم و دلیلی که داشتم یکی نداشتن پول کافی واسه یه ماشین بهتر بود و دلیل دوم ارزونی تقریبی قطعات تندر نسبت به206 صندوقدار فول…و خودم به شخصه با 206 حال نمیکنم…اما الان دیگه دو دل شدم…چون هر کاری میکنم نمیتونم با سادگی بیش از حد داخل تندر و نازیبایی بیرون تندر کنار بیام…تازه با کلی تحقیق توی سایتهای خارجی دیگه میدونم تندر ایمنی کمتری نسبت به 206 و سمند ایربگ دار داره…ممنون میشم راهنمایی کنید…
امیر علی
۲۱ آذر ۱۳۹۰دوستانمیتونید از این سایت دیدن کنید و متوجه تفاوت بین ایمنی تندر با بعضی خودروهای داخل بشین
http://www.euroncap.com
اشکان
۲۱ آذر ۱۳۹۰با سلام مجدد
کوروش عزیز من اطلاعات فنی خیلی زیادی راجع به ماشین ها دارم.به نظرم شما با تعصب راجع به 206 حرف میزنی.پژو 206 موتور 1400 سی سی که در مقابل تندر حرفی برای گفتن نداره.تندر 90 فقط شتاب کمتری نسبت به 206 موتور 1600 داره و از نظر طراحی داخلی و خارجی به پژو 206 نمیرسه.دو ماشین توان برابر دارند(110 اسب بخار)ولی گشتاور تندر 90 148نیوتون_متره که از پژو 206 موتور 1600 شش تا بالاتره.سایر مواردی که تندر از 206 برتره:
فضای داخلی ماشین_حجم صندوق عقب بیشتر_ایمنی بالاتر_استهلاک فوق العاده پایین تر.نرمی و راحتی بیشتر_کیفیت بالاتر(دوام قطعات تندر بیشتره)_جلو بندی محکم تر.دیگه تقریبا همه فهمیدن که تندر 90 خیلی دیر خراب میشه یا اصلا خراب نمیشه.من خودم سه ساله تندر دارم فقط تو این مدت روغن عوض کردم با یه دست شمع.(کارکرد 45000).انصافا این ماشین اقتصادی نیست؟
علی رضا
۲۲ آذر ۱۳۹۰ممنون خوب بود
kourosh
۲۲ آذر ۱۳۹۰اشکان جان خدا رو گواه میگیرم هیچ تعصبی نسبت به هیچ ماشینی ندارم (به جز آر-دی که ازش بدم میاد). ماشین های ایده آل من هم Audi -BMW- Porsche و HONDA هستند. بنده هم اطلاعاتم راجع به خودرو بالاست. چون هم رشته ام کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک طراحی جامدات وهم حد اقل 15 ساله نشریات خودرو رو میخونم. معنی توان-گشتاور- ویژگیهای موتورهای دور بالا و پایین و ضریب کمپرس های متفاوت و….خلاصه این داستانها رو خوب میدونم . توان تندر 105 اسبه که میتونید تحقیق کنید. درسته که گشتاور تندر 6 تا بالاتره اما دور موتور و توان 206 با موتور 1600 بالاتره و درنتیجه 206 میتونه تا 193 کیلومتر برساعت سرعت بگیره.(کنترل نامحسوس با دستگاه لیزری تا 203 کیلومتر رو هم ثبت کرده). از لحاظ نرمی و راحتی که دیگه …. دمت گرم دیگه!از لحاظ ایمنی که دیگه مشخصه 206 بالاتره 4ستاره داره یعنی استاندارد Euro4. از نظر استهلاک هم که حرفت هیچ ملاک فنی نداره. مصرف 206 هم که دیگه نیاز به صحبت نداره. تنها حسن تندر جاداری اونه و بس. من 8 ماه تندر داشتم از سال 82 هم انواع 206 ها رو داشتیم.
GMC
۲۲ آذر ۱۳۹۰راست میگن سایت www. euroncap.com رو ببینید. البته در نظر داشته باشید که بنام داچیا دنبال تندر بگردین(نه رنو!) و حتما هم با 206 مقایسه کنید! بازهم به 206 میرسید. موفق باشید
ادمان
۲۲ آذر ۱۳۹۰امیر علی عزیز اگر دو دل هستی من 206 رو پیشنهاد میکنم. چون اگه مثل برادر من با عجله تندر بگیری بعد از یک ماه متوجه میشی اصلا ازش خوشت نمیاد و چاره ای هم جز تحمل نداری. اما اگه کسی کلا با تندر حال میکنه اون دیگه قضیه اش فرق میکنه و حتی برتری های فنی ماشینای دیگه رو میتونه نادیده بگیره. اگر هم کسی عیالوار باشه به لحاظ جاداری و هم قیمت پایین باز میتونه تندر رو انتخاب کنه. در غیر این صورت با اطمینان کامل میتونی 206 انتخاب کنی. اگه پولت برسه V8 206بگیری که دیگه حرف نداره. ضمنا عدد نظرات مثبت و منفی بالا رو هم ببین. من 4 ماهه دارم تحقیق میکنم برای قیمت زیر 25 میلیون بهترین گزینه اس.فقط یک مشکل کوچیک دارم که یه 2میلیون کسر دارم. مخلص همه دوستان و دست اندار کاران عزیزاین صفحه.
رضا
۲۲ آذر ۱۳۹۰من قصد خرید 206 هاچبک تیپ 5 دارم ولی راجع به کیفیت ساختش و مصرف سوختش حرفهای زیادی شنیدم که میگن خوبه ولی تولید های قدیمش و اینکه مصرفش خیلی بیشتر از اون چیزیه که کارخونه اعلام کرده خوشحال میشم اگه کسی تازه 206 تیپ 5 گرفته راهنماییم کنه.
اشکان
۲۲ آذر ۱۳۹۰با سلام
کوروش عزیز!خیلی جالبه!یعنی شما میگی ایمنی پژو 206 با دو تا ایربگ برابری میکنه با مزدا3 که 7 تا ایربگ داره؟!جل الخالق!ایمنی تندر 90 سه ستاره هست.جالبه که بدونی ایمنی زانتیا یک ستاره و نصفه.کارخانه سازنده تندر 90 رنو فرانسه هست که ماشین های این کارخانه از نظر ایمنی حرف اول رو در اروپا میزنن.در مورد نرمی هم که من یقین دارم شما سوار تندر نشدی.دنده و فرمان و کلاج تندر واقعا نرمه.در مورد استهلاک هم بهت پیشنهاد میکنم هر دوتا ماشین رو بخری بعد از کارکرد مساوی خودت به حرف من میرسی که تندر 90 در مدت مشابه خیلی هزینه کمتری نسبت به 206 داره.شک نکن
عرفان
۲۳ آذر ۱۳۹۰مثل اینکه بعضی از دوستان عزیزی که جدیدا مطلب نوشته اند فقط خدای تعصب و رو کم کنی هستند. بابا به جای کل کل الکی برید اطلاعاتتون رو زیاد کنید. جدول مصرف سوخت 206 و تندر موجوده، از کجا درآوردید که تندر کم مصرفه؟!!! ومصرفش از 206 کمتره!. کی گفته تندر یا همون لوگان اصلا رنوست که بعد دوستان فرموده اند دست نخورده و فرانسوی!!
تورو خدا برید تحقیق کنید تا بفهمید لوگان یاهمان ال90 ساخت کشور رومانی بانام dacia (بخوانید داچیا) است که به خاطر فروش بهتر در ایران نام رنو را یدک می کشد!. توان این ماشین 105 اسب و5 تا کتر از 206 با موتور 1600 است. سرعت نهایی تندر 183 و 206 برابر 193Km/h است. فرم 206SD از لحاظ آیرودینامیکی ضریب بهتری از مدل هاچ بک آن دارد چون خلاء بوجود آمده در ناحیه عقب هاچ بک بر طرف شده.کیفیت قطعات و تکنولوژی ماشین قابل مقایسه با تندر نیست. هرکی از نرمی وراحتی تندر حرف زده خواهشا یک بار سوار هردو بشه حد اقل واسه وجدان خودش!!
ادمان
۲۳ آذر ۱۳۹۰ببخشید اشکان جان میشه بفرمایید کجا نوشتن که رنو حرف اول رو در اروپا می زنه؟ رنو خودروسازی دولتی فرانسه اس و دربین خودرو سازهای حتی خود فرانسه بعد از پژو و سیتروئن رتبه بندی شده!! چه برسه به اروپا. و حتما کشورهایی مثل آلمان و انگلیس وایتالیا که خدای ماشین سازی اند.!! حدود 9-8 سال پیش کمپانی نیسان ژاپن که خودشم در آستانه ورشکستگی بود با تشکیل گروه رنو -نیسان و حمایت این شرکت، رنو را از ورشکستگی حتمی نجات داد. حالا از کجا این تیکه رو پیدا کردی که رنو حرف اول رو در اروپا میزنه؟!! بعد هم اصلا یه چیز مهم که بهش توجه نکردی اینه که بابا اصلا این ماشین همون رنو هم نیست داچیاست که باز رنو برای نجاتش از ورشکستگی اونو خرید که تشکیل گروه رنو-داچیا را دادند. برید این سایت یا سایتهای مشابه رو ببینید خواهشا بعدش هم تعصب رو بذارید کنار.http://daciagroup.com/index.php?option=com_letterman
اشکان
۲۳ آذر ۱۳۹۰با سلام
خدمت دوستان عزیز عرض کنم که بایستی اول در مورد مسایل مختلف اطلاعات کسب کنن بعد بیان حرف بزنن.مصرف تندر 90 در سیکل ترکیبی 6.9 هست.مصرف پژو 206 موتور 1400 حدود 6.99 هست در سیکل ترکیبی که میگن حدود 7 تا.مصرف پژو 206 موتور 1600 صندوق دار در سیکل ترکیبی 6.61 هست که میتونین برین تحقیق کنین.از نظر بر چسب مصرف سوخت هر دو خودرو بر چسب B دارن که جز خودروهای کم مصرف هستند.خوبه که هر دفعه در روزنامه ها صحبت از خودروی کم مصرف میشه اسم تندر رو میبرن.واقعا جای تعجب داره که دوستان مصرف سوخت پایین تندر رو انکار میکنن!در مورد رومانی هم اینو خدمتتون بگم که رومانی این خودرو رو طراحی کرد و در نیمه راه ول کرد.بعد رنو فرانسه طرح این محصول را خریداری کرد و تکمیل کرد و موتور و گیربکس رنو رو روش سوار کرد.جالبه که بدونین 206 های حال حاضر اکثر قطعاتشون چینی و ایرانی شده.خواهشا دوستان تو همین سایت یه نگاه به رده بندی کیفیت هم بندازن که تندر بالاتر از 206 قرار گرفته.
اشکان
۲۳ آذر ۱۳۹۰در ادامه هم خدمتتون عرض کنم که من هم تندر و هم 206 رو سوار شدم.خدا شاهده تندر نرم تره.بعد هم من نگفتم رنو حرف اول رو در اروپا میزنه!بهتره که با دقت نظر جمله رو بخونین!من نوشتم از نظر ایمنی کارخانه رنو حرف اول رو در اروپا میزنه که در واقع اکثر محصولات کارخانه رنو ایمنی 5 ستاره دارن.(مثل مگان که محصول سال 2008 هست)
الیاس
۲۳ آذر ۱۳۹۰جان من یه نگاه به داخل و بیرون تندر90 بندازین. خدا وکیلی داخل پراید پیشرفته تره. کلید های کنترلی مانند کلیدهای اتوبوس های شرکت واحده!. دریچه های کولر و بخاری و پنل ها فوق العاده ابتدایی و عقب مانده است. بیرونش هم که اگه دوتا میله فروکنی بغل چراغهای عقب درست شبیه فرغون های مورد استفاده در کشورهای اروپایی است. کاپوت رو که بزنی بالا دقیقا معلومه مال یه کشور اروپای شرقیه . من نمیدونستم ولی الان که رفتم ماشین پسر عموی خودمو نگاه کردم به نظر میاد که دوستان در مورد مقوله داچیا درست می گن. حقیقتا من خودم ماتیز دارم ولی دوستانم همه جور ماشینی رو دارن. انصافا 206SD ظاهر بسیار زیبا و شکیلی داره. داخلشم پیشرفته است. نرمی موتور و کم صداییش هم واضحه. به نظر من کسانی که مردد هستن 206SD بگیرن چون میگن هندلینگش هم بهتره از مدل هاچ بک. من برای خودم هم انشالله چنین تصمیمی دارم.
PATRIOT
۲۳ آذر ۱۳۹۰عزیز بازهم اشتباه میکنی. حرف اول ایمنی در اروپا رو Audi و OPEL و VOLVO میزنند. درضمن باینکه بیشتر ماشینای ما آشغالند اما مثل اینکه 206SD ماشین خوبی در اومده. تکنولوژِی موتور و امکانات پبشرفته ای داره که به نسبت قیمتش می ارزه. ولی تندر قیمت پایین و عیالواریش واسه پرجمعیتها مناسبتره.دوستان سوال کننده: اگه ماشین اسپورتی میخواین زیر بیست تومان فقط برین سراغ 206. ما تو سعادت آباد نمایشگاه داریم. این نظر منه
حامد
۲۳ آذر ۱۳۹۰اگه به کیفیت دقت کنید می فهمید که تندر خیلی بهتر از 206 است .
masoud
۲۳ آذر ۱۳۹۰با سلام
من در نمایندگی ایران خودرو مشغول به کار هستم , من حتی باد لاستیک تندر 90 رو به ده تای 206 اس دی عوض نمیکنم . من از سال 86 تا الان فقط و فقط ال نود داشتم و جز کیفیت از این خودرو چیز دیگری ندیدم .
متاسفانه مردم ایران فقط و فقط دنبال زیبایی اند و اصلا به مقوله ی ایمنی و کیفیت توجه ندارند .
در مورد ایمنی بیشتر اس دی نسبت به ال نود باید به شما بگم همچین چیزی به کلی وجود ندارد .206 اس دی از قسمت جلو 100 برابر ال نود ضعیف تر است . دیاق پشت سپر 206 یک قطقه فایبر گلاسی ست که به سر شاسی پیچ میشود در حالی که دیاق سپر ال نود از ورق های چند لایه فولادی ست که به شاسی جوش خورده ست .
آن چیزی که من در مراجعات برای تعمیرات در نمایندگی میبینم اصلا حاضر نیستم جانم رو در 206 اس دی به خطر بیاندازم واقعا این ماشین آسیب پذیر است .
جهت اطلاع شما عزیزان باید عرض کنم که از 2 ماه قبل شرکت ایران خودرو برای 206 اس دی فراخوان تعویض دسته موتور داده و تا همین چند روز قبل مشتریان زیادی مراجعه داشتند که دسته موتور ماشین صفر شان بعد از تحویل بریده بود.
تنها عیب تندر فقط صندلی های غیر استاندارد آن است و بس .
من عکسی رو که از تندر نودم با سرعت بالای 200 کیلومتر گرفتم به نمایش گذاشتم قابل مشاهده است
face book/ masoud ducati
اگر پولتان را جز تندر نود دادید یعنی آن را آتش زدید این را از کسی بشنوید که 5 سال در ایران خودرو کار کرده و 4 سال است تندر سوار میشود .
masoud
۲۳ آذر ۱۳۹۰ای ایرانیهایی که لایق بهترین ها هستید
ماشین
فقط
و فقط
و فقط
و فقط
و فقط
و فقط
و فقط
و فقط
و فقط
فقط
تندر 90
هر مدلش حتی ساده ترینش و حتی مدل های کارکردش بهتر و بهتر و بهتر از206
Ahmad
۲۴ آذر ۱۳۹۰اگه قرار اینجوری حرف بزنین که پس فقط 206 206 206 206 206……….تا بینهایت ! اخه عزیز برادر چرا طرفداران ال90 همه احساسی اند؟ این توی تمام سایتهای نظرسنجی مشهوده. دوست عزیز که گفتی توی ایران خودرویی! یا دروغ میگی ونیستی و یا چندتا تندر 90 باد کرده داری دنبال بازاری. تندر دقیقا مثل همون فرغونه که دوستان گفته اند. برید اطلاعات واقعی رو ببینید.
sadra
۲۴ آذر ۱۳۹۰با سلام خدمت دوستان عزیز
آقای مسعودیعنی می فرمائید بهترین چیزی که ایرانیها لایق آن هستند همین تندره! واقعاً متاسفم.
راستی مدرک تحصیلیت چیه؟
از نحوه نوشتنت معلومه هیچ چیزی از دانش تصادف و استهلاک انرژی نمی دونی.
حامد
۲۴ آذر ۱۳۹۰206 دیگه از رده خارج شده ببینید که تندر90 چه قدر پیشرفت کرده که می خواهند سال دیگه وانتشو بزنند.
masoud
۲۴ آذر ۱۳۹۰با سلام به آقا احمد
کیفیت تندر نود کاملا برای همه مشهوده و نیازی به دروغگویی نیست دوست عزیز لطفا وقتی کم میاری سریع نزن کاسه کوزه رو بشکن و احترام خودت رو نگه دار عزیزکم. من در نمایندگی ایران خودرو کد 3042 مشهد آقای نجفی گل در قسمت فروش کار میکنم شماره تماس 8660866-0511
من در هر ماه بین 3 تا 4 دستگاه تندر نود میفروشم و این رو میتونین از کارمندای نمایندگی سوال کنین خوشبختانه هیچ موقع تندر نود باد کرده رو دستم نمیمونه و اتفاقا تا الان 4 دستگاه 206 باد کرده دارم این رو باز هم میتونین از کارمندای نمایندگی سوال کنین اگه مشتری داشتی برام بفرست یک کمسیون شیرین هم بهت میدم
خدمت آقا صدرا هم عرض کنم من فارغ التحصیل مهندسی مکانیک ساخت و تولید ام اگر از شما بیشتر از دانش تصادف ندونم مطمئن باش کمتر نمیدونم و عرض من به ایرانی ها فقط و فقط برتری تندر نسبت به 206 بود و در اینکه ایرانیها لایق لوکس ترین خودروهای روز اروپا یا آمریکا هستند هیچ شکی نیست و شما آن دسته ازمشتری هایی هستین که 206 میخرین بعد 1 یا 2 هفته ماشین خرابتون رو میارین برای گارانتی و اون موقع زمین و زمان رو به هم میریزین و شروع به فحاشی به رئیس جمهور و رهبر و نظام میکنین .عزیز دلم ماشینی بخر که انشاالله با این حالت جلوی نمایندگی نبینمت
در آخر باز هم به آن دسته از عزیزان که هنوز نتوانسته اند بین تندر و 206 تصمیم بگیرند برادرانه عرض میکنم تندر نود در بین ماشینهای تولید داخل از همه با کیفیت تر است شاید به زیبایی 206 نباشد ولی زیبایی بدون کیفیت ارزشی ندارد
اشکان
۲۴ آذر ۱۳۹۰با سلام
من حرف آقا مسعود رو قبول دارم.خدمت عزیزان عرض کنم که دقیقا حرف منطقی میزنن ایشون.مشکل ما اینه که همش دنباله خشگلی و ظاهر هستیم.206 یه ماشین پر هزینه و پر استهلاکه.از سال دوم می افته تو خرج.ولی تندر اینطوری نیست.
sadra
۲۵ آذر ۱۳۹۰با سلام
جناب مهندس من قصد توهین و جسارت به جنابعالی رو نداشتم ولی قبول کنید نوشته شما خیلی عامیانه و غیر فنی بود.
اینکه ماشینی بی دلیل خراب نشه به نظر شما کمترین حق مشتری نیست؟
من تا جایی که می دونم 206 در حال حاضر توی اروپا استفاده می شه حال اینکه می فرمائید 1-2هفته ای خراب میشه جز این نتیجه ای میشه گرفت که 206ایرانخودرویی(نمیگم ایرانی)، پژو 206 فرانسوی نیست؟ از جنابعالی خواهش می کنم دلایل خرابی 206 های ایرانخودرو را بنویسید.
farshad
۲۵ آذر ۱۳۹۰آقای مسعود خود شما خوب می دونید که ماشین فقط دیاق پشت سپر نیست و مفهوم جدید ایمنی فقط به اینکه خودرو جسمی سخت و صلب باشه نیست و در بقیه موارد هم خیلی کم و کلی توضیح دادین . البته این رو هم قبول دارم که در مورد واقعیت خودروهای تولید داخل فقط هم نمیشه به تئوری های دانشگاهی و درسی اکتفا کرد و مسائل پشت پرده زیادی وجود داره و چه بسا یک خودروی داخلی فقط اسمی از نمونه خارجیش داشته باشه.
لطفا توضیح بدین چه اتفاقی افتاده که 206 ایران خودرو تا این حد مشکل داره؟
چه تضمیینی هست که تندر به این روز نیفته؟
وضعیت و رضایت مشتریان سمند ef7چه طوره؟
با تشکر
avanteh
۲۶ آذر ۱۳۹۰دوست عزیز مسعود، از لحن صحبت و نگارشت معلومه فقط عشق تندری! حرفات اصلا به یک مهندس که هیچ! حتی تکنسین ساده هم نمیخوره. کی میگه 206 استهلاکش بالاست؟ چرا دروغ میگین! ما از 83 یک 206 واز 86 یک آوانته داریم. عموی من هم دوساله تندر داره. اصلا حرفات قابل قبول نیست. من 7 ساله فقط بنزین و روغن تو ماشین ریختم.انصافا با این قیمت، راحتی و کم اذیتیش کم از آوانته نیست. تازه تعویض روغن وفیلتر دو برابر تایم استاندارد بوده که کوتاهی خودم بوده. هیچ ایرادی از این ماشین ندیدم. در حالیکه تندرعموی من در عرض 2 سال 3بار ایراد پیدا کرد که یک بار انژکتور- دفعه دوم استارت(که گیر هم نمیاد)و بار سوم هیدرولیک فرمونش خراب شد. در ضمن من هم تو قسمت ارتباط با مشتری نمایندگی سیدمحسن نبوی زاده فعال 22501618 22,318,300 021 خ45رسالت،بعداز چهار راه مجیدیه،ابتدای خیابان ایرانیان هستم.
سیاوش
۲۷ آذر ۱۳۹۰به نظر من هم اون دوستمون به قد و قواره مهندسی نمیخوره.امروزه دیگه مفهوم ایمنی، کلاف آهن و تیرآهن و سپر دوبل وبدنه ضخیم(مثل ماشینهای قدیم)نیست. بلکه براساس جذب انرژی ضربه و حرکت موتور به زیر خودرو و استهلاک انرژی برخورد با ترفندهای علم مکانیک شکل می گیرد. اساسا ایمنی بطور کلی شامل: ترمز خوب(ABS)بدلیل جلوگیری از قفل چرخهاو چرخش خودرو ودر نتیجه حفظ تعادل-Airbag جهت حفظ سرنشین- کمربندهای پیش کشنده و نیز طراحی براساس جذب انرژی ضربه توسط قسمتهای مختلف خودرو میباشد. 206 مدل V8 دو Airbag دارد. سیستم هدایت موتور به زیر خودرو درهنگام تصادف دارد که پاهای راننده صدمه نبیند. طراحی سازه و اتاق براساس استهلاک انرژی ضربه است. این خودرو دارای ABS در هرچهار چرخ و هر چهار چرخ نیز ترمز دیسکی دارند. کمربندهای ایمنی هم از نوع پیش کشنده می باشند.
اما تندر به جز بدنه بزرگتر(در ارتفاع) و ایربگ و فقط دو ABS درجلو چیز دیگری ندارد. ضمن اینکه ترمزهای عقب کاسه ایست. این که از ایمنی، برای سایر قسمتها باز باهم صحبت می کنیم.
فریبا
۲۷ آذر ۱۳۹۰سلام من میخوام 206 بگیرم البته اگه وام خودرو بهم بدن. این اولین ماشینمه، همه بهم میگن واسه شروع پراید بگیرم ولی واقعا از پراید خوشم نمیاد. به نظرتون با 14 تومن تیپ 2 بگیرم یا صنوقدار؟
مهرداد
۲۷ آذر ۱۳۹۰سلام دوست عزیز فریبا من تقریبا اکثر اتوموبیلهای داخلی را داشتم و اینبار بخاطر جای کم پارکینگ 206 تیپ 2 گرفتم مطمئن باش شما هم ضرر نمیکنید چون اتومبیلی کاملا محکم و زیبا با قدرت مانور زیاد جهت پارک کردن و همچنین در جاده است فراموش نکن که ال90 تقریبا در اکثر کشورهای توسعه یافته جهان دیگر دیده هم نمیشه در حالیکه هنوز از 206 برای مسابقات رالی استفاده میشه و این اتاق زیبا با موتورهای مختلف در تیپهای متنوع ارائه شده. با توجه به اینکه خودروهای تولید داخل بصورت شانسی خوب و بد در میاد و ما حق انتخاب کمی نیز داریم و با توجه به تعاریف بدی که در زمینه ال 90 در زمینه تامیین قطعات و گرانی آن وجود دارد شک نکن که بهترین انتخاب 206 است توکل به خدا کن و بخر ضرر نمیکنی
امیر علی
۲۷ آذر ۱۳۹۰فریبا عزیز من هم 206 رو توصیه میکنم چون ما توی خیابان خرمشهر مشهد نمایشگاه داریم و 8ساله که همه جور ماشینوسوار میشم. اگه صندوقدار بگیری فضای بار بهتری داری. اگه V8 بتونی بگیری که دیگه طلاست