در کشور ما برای خرید اتوموبیلی سدان و خانوادگی که قیمت مناسبی داشته باشد و متعلق به عصر یخبندان هم نباشد، انتخاب های زیادی در پیش نخواهیم داشت. با این حال افراد مشکل پسند همچنان برای خرید یکی از همین محصولات محدود هم باید چشمهایشان را باز نگه دارند! ما قصد مقایسه دو خودرو این پهنه از بازار را داریم، پژو 206SD صندوقدار و رنو لوگان معروف به تندر L90
هرچند مشخصات فنی این دو محصول تطابق چندانی با یکدیگر ندارد، اما هر دو آنها در محدوده قیمتی ۱۳ تا ۱۵میلیون تومان بازار خودرو کشور به فروش می رسند. V20 از موتوری ۱۴۰۰ سی سی با قدرت ۷۵ اسب بخار بهره می برد این در حالی است که E2 به واسطه موتور ۱۶۰۰ سی سی خود قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار تولید می کند. اگر میان خرید V20 و E2 مردد مانده و در عین حال طالب سرعت بالاتری هستید E2 شرایط بهتری در این زمینه دارد به نحوی که پشت فرمان این خودرو می توان تا ۱۸۳ کیلومتر در ساعت (طبق کاتالوگ) گاز داد، اما پدال گاز V20 را نمی توان بیش از ۱۷۰ کیلومتر در ساعت فشرد. از جنبه شتاب صفر تا صد نیز، E2 از V20 جلوتر است؛ چراکه اگر این دو با یکدیگر کورس بگذارند اولی در عرض ۱۰.۲ ثانیه به شتاب صد کیلومتر می رسد و دومی ۴ ثانیه بعد؛ برتری سرعت و شتاب E2 نسبت به V20 در شرایطی است که V20 به لحاظ استاندارد سوخت و آلایندگی از رقیب خود پیش افتاده است. به نحوی که V20 به واسطه استاندارد یورو ۳ در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۶.۴ لیتر بنزین می سوزاند و در سیکل اتوبان و شهر نیز مصرف سوختی به ترتیب ۵ و ۸.۹ لیتر دارد در حالی که E2 در هر صد کیلومتر سیکل اتوبان ۷.۱ لیتر بنزین و در سیکل شهری نیز ۹.۷ لیتر سوخت می بلعد.
نه اینکه بخواهیم در خانواده ایران خودرو اختلاف انداخته و بگوییم در کل E2 بهتر است یا V20 ، اما از جنبه امکانات ایمنی هم اگر منصفانه قضاوت کنیم E2 شرایط برتری را دارد. این محصول در حالی به ترمز ضد قفل (ABS) و ایربگ مجهز است که V20 فاقد این دو فاکتور ایمنی است. در حال حاضر E2 که اتفاقا شرایط تولید مناسبی نداشته و در عین حال پرتقاضاترین مدل تندر ۹۰ به حساب می آید، با قیمت ۱۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان به فروش می رسد و V20 نیز نرخی برابر با ۱۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان را دارا است.
این مطلب برداشتی است از روزنامه دنیای اقتصاد
PATRIOT
۲۷ آذر ۱۳۹۰فریبای عزیز
من 206 رو توصیه میکنم. با تحقیفاتی که 6ماهه دارم انجام میدم بهت اطمینان میدم که از این انتخاب راضی خواهی بود
Mina
۲۷ آذر ۱۳۹۰دوستان من تازه به این سایت آشنا شدم. دوسال و نیمه 206 دارم. واقعا عالیه و ازش راضیم. هم ماشین با کلاسیه و هم GT و اسپورته. توی بازیهای کامپیوتری هم همیشه 206 رو انتخاب میکردم.
میلاد
۲۷ آذر ۱۳۹۰من خودم باتوجه به معلوماتی که دارم خیلی از حرف های آقامسعود رو قبول دارم چون من خودم تندر دارم واقعا ازش راضی بودم من قبلا 209v8داشتم واقعا ازش راضبی بودم ولی همه بیاییم قبول کنیم که 206 یک کمی از تندر90 مدلش پایینتره وتنا ماشینی که الآن دربورسه تندر90 هستش ویکی از معایبی که داره اینکه قطعاتش کمه ولی ان شاءالله درآینده ای نزدیک این مشکل حل می شه ولی انصافا حق دارن که قطعه کم درست می کنن چون تندر خیلی کم خراب می شه ولی من هر دوی ماشین هارو قبول دارم
sadra
۲۷ آذر ۱۳۹۰اقای میلاد، تو هم کمتر از مسعود نیستی، هم مدعی معلوماتی(من منکر نیستم ولی معلومات ….) و هم متعصب. من که فکر می کنم همون باشی.
از کوزه همان برون تراود که در اوست.
hamed
۲۷ آذر ۱۳۹۰ال 90 اگه خودشو هم پاره کنه به پای 206 sd v8 منی رسه . چه از نظر قیافه – سرعت – شتاب – راحتی . 206 یه چیز دیگه هست
ducati masoud
۲۷ آذر ۱۳۹۰با سلام به همه ی هم وطنان
من اصلا ادعای مهندس بودن ندارم , فقط در جواب دوستمون که درباره ی مدرک تحصیلی از من پرسید ناچارا مدرکمو ذکر کردم.
دوست عزیزی که گفتی عشق تندر دارم, شما هم کاملا از اسمی که برا خودت انتخاب کردی واضحه که عشق آوانته ای و من کاملا در عجبم که شما رو چه کسی در قسمت ارتباط با مشتری گذاشته چون واقعا معلومه که روابط عمومی تون در حد نیست پس تا اینجا مساوی… بگذریم حرف شما رو قبول دارم که 206 های مدل پایین ماشینهای خوبی ان ولی فقط از لحاظ موتور و گریبکس چون کاملا فرانسوی ان ولی بدنه محکم و جلوبندی تندر رو ندارن, در مورد تندر عموی عزیزتون هم باید عرض کنم ابتدا باید شیوه رانندگی ایشون رو بدونیم و بعد به علت خرابی ماشینشون پی خواهیم برد , برای مثال خود من در سال 88 تندری داشتم که 10 هزار تا کارکرد داشت در اثر بی احتیاتی من تسمه تایمینگ پاره کرد و 4 عدد سوپاپش کج شد و کلی موتور رو آسیب زد, قسمت هایی که شما گفتین ایراد پیدا کرده کاملا از سرویس و نگهداری خودرو متاثرند.
تنها ایراد تندر همون طور که قبلا گفتم صندلی های غیر استاندارد و طراحی بدنه و داخلی ساده .
خدمت آقا سیاوش هم سلام دارم
توضیحاتی که در مورد مفهوم ایمنی بیان کردید کاملا بدیهی است و همه اشخاص دانش ایمنی از این منظر رو دارن دوست عزیز.
صرف اینکه قبول کنیم ماشینی که AIR BAG و ABS داشت کاملا ایمن است اشتباهی محض است , شما مقایسه ای بین ایربگ و ای بی اس پراید 405 سمند چری ام وی ام با 206 و تندر داشته باش و کیفیت هر کدوم رو امتیاز بده بعد متوجه میشی که فاکتور مهم در این تجهیزات ایمنی, کیفیت اوناست.
در مورد کیفیت ترمزABS تندر و همچنین ترمز دهی مناسب آن نسبت به 206 فقط به شما پیشنهاد میکنم هر دوی اونا رو سوار بشین ولی با شرایط یکسان از لحاظ سال ساخت و کارکرد و منصفانه نتیجه رو اعلام کنین مطمئن ام نظرتون تغییر میکنه .
دلیل اینکه سیستم ترمزهای عقب تندر از نوع کاسه ای ست عدم نباز به نوع دیسکی آن است و به لحاظ ترمز دهی با V8 برابری میکند باز هم میتونین امتحان کنین.
مطلب آخری که باید به آقا سیاوش عرض کنم اینه اگه فرصت دارید و برای شما این مبحث واقعا جدی است به تعمیرگاه های ایران خودرو سری بزنید و 206 هایی که از جلو تصادف کرده اند رو مورد بررسی قرار بدین و از قطعات پلاستیکی و فایبر گلاسی پشت سپر 206 اطمینان حاصل کنید و دلیل کمربندهای پیش گشنده اونو بفهمید و با قطعات پشت سپر تندر مقایسه کنید هم چنین روی این مطلب خیلی خیلی تاکید دارم که اگه تونستید تندری رو پیدا کنید و قسمت پشت فرمان و کیلومتر رو کامل باز کنین در این لحظه حتما با لوله ای فولادی با قطر 4 سانتی متر مواجه میشوید که از سرتاسر داشبورد عبور کرده و اولین چیزی که به ذهن شما خواهد رسید این است که در تصادفات غیر ممکن است تجهیزات موتور به داخل اطاق وارد شود…
تصمیم اینکه حاضر میشوید دوباره جان خود را در 206به خطر بیاندازید با خودتان
با تشکر
امیر علی
۲۸ آذر ۱۳۹۰سلام مسعود عزیز، متاسفانه یا اطلاعاتت یک طرفه است یا خودت بی طرف نیستی. من از فولکس بیتل(غورباقه ای)و داتسون و کادیلاک و بیوک و…..گرفته تا آزرا و لکسوس و BMW و ویتارا و لیفان وتندر و مگان و 206 وخلاصه همه جور ماشین موجود درایران رو سوار شدم و 8 ساله بصورت فامیلی چند نمایشگاه خودرو داریم. به جرات و با قدرت و اطمینان میگم هیچ ماشینی باقیمت زیر 23 میلیون استانداردها و کیفیت 206 V8 رو نداره. دوست عزیز بهت توصیه میکنم یکی دو بار بدنه داغون شده تندر رو بررسی کنی تا قطعات پلاستیکی و فایبرگلاسی رو در ماشین سوگلیت ببینی. من با چشم خودم این قطعات رو لابلای خون و پوست وقطعات بدن به جا مانده از تصاف دیدم . اگه ندیدی یه سر به پارکینگ تصادفی های جاده فریمان یا طرق بزن. ضمنا تو چطور توی ایران خودرو کار میکنی که هنوز گفته خود ایران خودرو رو نشنیدی که استاندارد ترین ماشین زیر 25 میلیون رو 206 معرفی کرده. حتما این روهم نمیدونی بیشترین قطعات اصل فرانسه در این ماشین استفاده شده.
محمد
۲۸ آذر ۱۳۹۰به نظرمن هرکی به تندربیخودی اشکال بچسبونه یاهیچی ازماشین نمی دونه یاازتندرنفرت داره
سید مجتبی هاشمی
۲۸ آذر ۱۳۹۰هندلینگ 206 سر پیچا عالیه به کل هیکل بدریحت ال90 می ارزه
سید مجتبی هاشمی
۲۸ آذر ۱۳۹۰اما از دید کارشناسی:
داخل هفته نامه خودروی امروز قابلیت های ال 90 را مورد آزمایش قرار داده بودن به این نتیجه رسیده بودن که ال 90 بزرگترین عیبش اینه که این ماشین آیرودینامیک بسیار ضعیفی دارد و آیرودینامیکش در حد پیکان!!!این عین جمله هفبه نامست.
همون طور که دوستمون اشاره کردن 206 استاندارد ترین ماشین تو رنج قیمتی خودشه
نکته دیگر این که سیستم هندلینگ 206 کم نظیر به خصوص مدل سدانش که به خاطر دو عدد اکسلی که قسمت عقبش تعبیه شده این خودرو را بسیار نرم کرده و آیرودینامیک تر کرده.
ضمن اینکه پلت فرم به کا رفته شده در 206 سدان پلت فرم 206 اس دابلیو یا همان 206 استیشن میباشد.
وقتی آدم به جلو داشبورد 206 نگاه میکنه یاد ماشینای بالای 40 میلیون میندازه مخصوصا ایرکاندیشن اتوماتیکش وهزار خوبی 206 مثل وجود آپشن های زیاد و…
تنها مشکل 206 کمی جاشه که جلوی خوبیاش هیچه
آلکس
۲۸ آذر ۱۳۹۰من فقط تندر رو سفار میکنم ازهمه لحاض بهتره تازه ظاهرشم بد نیست یه کم فقط مصرف بنزینش در شهر زیاد هست ولی در عوض تعمیراتش ارزانتر و قدرت موتورش از 206 بهتره. از نظر ترمزهاهم میخ میخ میگره ولی 206 صندلی عقبش کم جا هستش. تندر صندوق بزرگتری هم دار. در کل به صرفه تره
کامران
۲۸ آذر ۱۳۹۰با نظر آقا مجتبی موافقم درضمن دوستانی که فکر میکنند طرح صندوقدار ایرانیست مطلع باشند که کار طراحی این مدل توسط یک گروه آلمانی به نام اداک انجام شده و هندلینگ مدل SD به مراتب حتی از هاچ بک بهتره. اینو کسانی که با هردو رانندگی کردن می گن. در حالیکه تندر یا لوگان متعلق به یک شرکت ورشکسته رومانیایی است که رنو آن را خریده.
مهدی
۲۸ آذر ۱۳۹۰انصافا توی این رده قیمتی SD V8 لوکسی و راحتی ماشینای گرون قیمت بالای 40 میلیون رو داره. یعنی اگه این راحتی و نرمی و کم صدایی و تکنولوژی پیشرفته رو بخوای باید حد اقل 35 تا 45 میلیون پول بدی به خاطر اسم و برند.
احمد
۲۸ آذر ۱۳۹۰آقا محمد عزیز یک نگاه کلی به صحبتها بنداز و رای موافق و مخالف رو هم ببین وبعد هم با هردو ماشین بک روز سرکن تا بفهمی کسی از تندر تنفر نداره . بفهمی که چه کسانی از ماشین سردر نمی ارند. اصلا به نظر من تندر باید با ماشینهای سطح خودش مقایسه بشه نه با ماشین GT اسپورتی مثل 206
محمد
۲۸ آذر ۱۳۹۰من خودم 206 SD دارم و بعد از اینکه همسایم L90 خرید این ماشین رو خریدم.از لحاظ ظاهر که اصلا نمی تونه L90 با 206 مقابله کنه.از لحاظ ترمز هم که 2 بار خودم رو از تصادف نجات داده.
هندلینگ هم که عالیه
اشکان
۲۸ آذر ۱۳۹۰با سلام
آقا مسعود من تمام حرفهای شما رو در مورد تندر قبول دارم به جز صندلیش.در اینجا لازم میدونم بگم صندلی تندر مونتاژ ایران خودرو غیر استاندارد هست.ولی صندلی تندر پارس خودرو واقعا عالیه.انصافا اصلا آدم رو خسته نمیکنه.من هر دو تندر ایران خودرو و پارس خودرو رو سوار شدم.واقعا صندلی پارس خودرو یه چیز دیگس.اکثر ماشینهای ایران خودرو صندلی به درد نخوری دارند که در مسافتهای طولانی آدمو خسته میکنن.مثل سمند و پارس و 206 و…
اشکان
۲۸ آذر ۱۳۹۰با سلام
متاسفانه دوستان بیخود و بی جهت از 206 تعریف میکنن.میگن فرانسویه!!!!!جالبه که بدونین 97 درصد قطعات 206 چینی و ایرانیه!آقایی که میگی 206 با کیفیته؟!!!در اینجا باید بهت بگم که یه سری هم به رده بندی کیفیت بزن بعد حرف بزن.آدم نباید چشمشو رو حقایق ببنده.خوبه که تو رده بندی تندر از 206 بالاتره.من سه ساله تندر دارم هیچ خرجی رو دستم نگذاشته.به جز تعویض روغن و یه دست شمع
پدرام
۲۹ آذر ۱۳۹۰با احترام به نظر همه عزیزان، فقط اگه این ماشینا رو سوار شین و یک روز دستتون باشه خودتون بدون نیاز به تحقیق متوجه می شین کدوم بهتره. بنده ماشین ندارم ولی این کارو کردم و به این نتیجه رسیدم که V8 ُ206 SD بگیرم چون سمند، 405، ال90، ریو، ورنا رو تست کردم. 206 حتی مدلهای پایین و ارزونش یک سر و گردن بالاتره اما اگه یه کم بشه هزینه کنین و V8 بخرید عالیه. ضمنا دیروز من هم با چند تا نمایندگی بزرگ و کارشناسهای اونها صحبت کردم حرف اون دوستمونو تایید کردند که قطعات گرانقیمت و استاندارد رو V8 نصب شده. مثلا ECU پیشرفته اون که گفتند از پژو 407 بالاتره(عجیبه ولی اگه تحقیق کنین میبینین واقعیه)به همین دلیل سوکتهای مختلف مثل ESP و Cruise Control و …. به راحتی روش نصب میشه.سیستم ایرکاندیشن دیجیتالش حرف نداره.هر4 چرخش دیسکی و هر 4تا ABS داره. نرمی و کم صدایی و راحتیش در حد ماشینهای گرانقیمته.جالبه بدونید 206 SD برگرفته از مدل کوپه کابریولت فرانسه(206cc)میباشد.
Reza
۲۹ آذر ۱۳۹۰جان من بیایید تعصب رو کنار بگذارید. من به عنوان کسی که هیچ نظری راجع به ماشینها نداشتم الان با راهنمایی فنی دوستان و تحقیقاتی که توی سایتهای خارجی و مجلات انجام دادم جوابمو گرفتم. قاطعانه میگم 206 انتخاب بهتریه . با دلایل کاملا منطقی. نه با ت ع ص ب
الیاس
۲۹ آذر ۱۳۹۰اشکان عزیز آمار 97 درصدت ماروکشته. تو رو باید ببرن ژاپن چون میگن اونجا علم آمار خیلی کاربرد داره. این همه دقت و آمار دقیق خداییش کمیابه. چه شبها که دود چراغ خوردی و نخوابیدی تا به این نتایج دست یافتی!
مهرداد
۲۹ آذر ۱۳۹۰سلام خدمت همه دوستان سلام
من با توجه به اینکه پارکینگ کوچکی در ساختمان نصیبم شد حدود 6 ماهه 206 خریدم و واقعا از جهت کوچکی و خوش پارکی اوون راضی ام و قبلا در خانه بزرگتر که بودم تقزیبا اکثر اتومبیلهای ایرانی را تست کرده ام و فهمیدم اتومبیل ایرانی مثل هندوانه است و باید شانسی خوب و بد در بیاد با این وجود باز هم فکر میکنم با توجه به اشکالاتی که جدیدا در ال 90 دیده شده و اینکه 206 تا حالا کسی بصورت مکتوب ازش بدی نشنیده و هنوز در اروپا مورد استفاده قرار میگیره فکر میکنم زیر 20 تومان بهترین انتخاب 206 است و بس
Milad
۲۹ آذر ۱۳۹۰من تعجب میکنم چرا شما اینجا راجع به این موضوع مشخص بحث میکنین؟ به لحاظ فنی و تکنولوژی به کار رفته و ایمنی، که اطلاعات کامل این دو خودرو موجوده. از نظر خوشدستی و خوش رکابی و سرعت و تیپ داخل وخارج و کلاس و اسپورتی بودن هم که باز همه جامعه میدونن که ال 90 حرفی برای گفتن در مقابل 206 نداره. اصلا چرا شما ماشینی مثل V8 رو با تندر مقایسه می کنین؟ تندر رو با ریو و سمند و 405 مقایسه کنید که منطقی تر باشه. مخلص همه بچه های حاضر و دست اندر کاران عزیز سایت پدال.
اشکان
۲۹ آذر ۱۳۹۰با سلام
الیاس عزیز من آماری که دادم دقیقا درسته.اگه وقت کردی میتونی بری یه سر ایران خودرو.دیگه همه فهمیدن قطعات 206 چینی و بی کیفیت شده.در ضمن رده بندی کیفیت رو هم یه نگاه بندازین.راستی این دفعه عینک یادتون نره!تندر 90 تو رده بندی کیفیت بالاتر از 206 هست.خدمت دوستان عرض کنم که اگه دوست دارین تعمیرگاه نرین تندر بخرین
الیاس
۲۹ آذر ۱۳۹۰پس ظاهرا اشکان عزیز یه منبع جدید پیدا کردن چون منابعی که همه جا موجوده کیفیت بالای قطعات 206 رو اعلام میکنه. یکی از مراکزی که حتی شرکت های بیمه نظر کارشناسی اش را برای تعیین خسارت قبول دارند نمایندگی ایران خودرو پاکاری کد3031 نزدیک میدان خیام است. من شخصا در طی مراحل تحقیقات حودم برای انتخاب خودرو با کارشناسان تعمیرگاه مجاز ایشان صحبت کردم. گفتند 206 هزینه های بالایی دارد. گفتم چرا ؟ پاسخ این بود : چون بیشترین قطعات اصلی در این خودرو استفاده شده است،اما معمولا عمر قطعاتش بالاست و نگرانی از بابت هزینه نداشته باشید.
هومان
۲۹ آذر ۱۳۹۰ببخشید کی گفته تندر تعمیر گاه نمیره. چس بی زحمت یه سر به تعمیرگاه ها بزنید تا چشم و دلتون روشن شه به جمال تندر. تندر با اینکه در اصل رنو نیست و فرزند خوانده اونه اما بد قلقی و سخت تعمیری رون رو داره. خدا بیامرز رنو5 یادتونه ؟ میخواستی ذغال استارتو عوض کنی باید موتور رو بر میداشتی! تعمیرگاه نواب، سر نامجو 21 مال دایی منه. به وفور تنر واسه انواع تعمیرات میارن. همین الان 2تا تندر توش خوابوندیم یکیش که صفره ایراد گیربکس داره که پارس خود رو هیچ جوابی بهش نمیده و از سر باز می کنه. اون یکی مشکل برق کشی و دینام داره. من نمیدونم این افسانه خراب نشدن رو کی ساخته.
mehrad
۲۹ آذر ۱۳۹۰من هم موافقم. اصلا این قضیه بی پایه و اساسه که تندر کم خرجه. اتفاقا برعکس پرخرجه چون قطعاتش اصلا گیر نمی آد. در ضمن مثل اینکه قضیه آتش سوزی هم در موردش زیاد داره اتفاق می افته. من دو مورد توی روزنامه دیدم و یک مورد هم باچشم خودم توی تهرانپارس دیدم که کاملا سوخته بود. میگفتن رنگش نقره ای بوده.
محمد
۲۹ آذر ۱۳۹۰با سلام من خودم 206تیپ 5 دارم وبابا بزرگم L90داشته و من سوار میشدم با قاطعیت میگم چند تا از ادمهای کله گنده ایران خودرو فامیلهامونند و تو کار…. واقعا نباید 206رو باتوچه به اینکه L90موتورش خیلی عالیه اما حرفی برای گفتن پیش 206 نداره یعنی از دو کلاس کاملا متفاوتند و در کل باید هر چیزی با همسطح خودش مقایشه بشه و الکی اعصاب خودتون رو خورد نکنید باتشکر ازهمه
amir ali
۲۹ آذر ۱۳۹۰منم با نظر محمد موافقم اصلا نباید 206 و ال90 مورد مقایسه قرار بگیره.206 خیلی بهتر از ال90 هستش
اشکان
۲۹ آذر ۱۳۹۰با سلام
الیاس عزیز خوبه تو همین سایت رده بندی کیفی خودروهای داخلی رو تو آبان ماه اعلام کرده.هم تندر پارس خودرو و هم تندر ایران خودرو بالاتر از پژو 206 هست.واقعا جای تاسف داره که چشم بسته حرف میزنی
الیاس
۳۰ آذر ۱۳۹۰اشکان جان ، اتفاقا این رتبه بندی رو دیده ام و جالبه همه دوستان بدونن که این جدول برای نمونه به تزینات داخلی تندر پارس خودرو نمره منفی6.4 داده و به تزئینات داخلی 206 SD نمره منفی 11.3 !! انصافا بگو خودت چنین چیزی رو می تونی قبول کنی؟ چیزی که عالم و آدم و موافق و مخالف به آن اعتراف دارند که درون و بیرون 206 عالیه و تندر حرفی برای گفتن در این زمینه نداره؟ بقیه ردیفهای مقایسه ای هم مثل مشت نمونه خروار. بعد با تمام این اوصاف و اختلاف 4.9 الکی باز دقت کن که تندر پارس خودرو 23.5 امتیاز منفی-تندر ایران خودرو 23.9 و 206 عدد 24.1 رو گرفته یعنی 0.2 اختلاف!! آن هم با این روش عجیب نمره منفی دادن! یعنی اگه حتی تزئینات هردو رو برفرض محال مساوی هم میگرفتیم اونوقت امتیاز منفی 206 میشد 19.2 یعنی نمره منفی 206 از مگان و گراند ویتاراهم کمتر میشد!! این هم از جدول رده بندی. خوب دیگه چه حرفی داری؟ من نمی دونم چه دستی در کار بوده که برای فروش این محصول رومانیایی تبلیغات مغرضانه و دروغین کرده بودن. که الان داره یکی یکی رو میشه.