در کشور ما برای خرید اتوموبیلی سدان و خانوادگی که قیمت مناسبی داشته باشد و متعلق به عصر یخبندان هم نباشد، انتخاب های زیادی در پیش نخواهیم داشت. با این حال افراد مشکل پسند همچنان برای خرید یکی از همین محصولات محدود هم باید چشمهایشان را باز نگه دارند! ما قصد مقایسه دو خودرو این پهنه از بازار را داریم، پژو 206SD صندوقدار و رنو لوگان معروف به تندر L90
هرچند مشخصات فنی این دو محصول تطابق چندانی با یکدیگر ندارد، اما هر دو آنها در محدوده قیمتی ۱۳ تا ۱۵میلیون تومان بازار خودرو کشور به فروش می رسند. V20 از موتوری ۱۴۰۰ سی سی با قدرت ۷۵ اسب بخار بهره می برد این در حالی است که E2 به واسطه موتور ۱۶۰۰ سی سی خود قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار تولید می کند. اگر میان خرید V20 و E2 مردد مانده و در عین حال طالب سرعت بالاتری هستید E2 شرایط بهتری در این زمینه دارد به نحوی که پشت فرمان این خودرو می توان تا ۱۸۳ کیلومتر در ساعت (طبق کاتالوگ) گاز داد، اما پدال گاز V20 را نمی توان بیش از ۱۷۰ کیلومتر در ساعت فشرد. از جنبه شتاب صفر تا صد نیز، E2 از V20 جلوتر است؛ چراکه اگر این دو با یکدیگر کورس بگذارند اولی در عرض ۱۰.۲ ثانیه به شتاب صد کیلومتر می رسد و دومی ۴ ثانیه بعد؛ برتری سرعت و شتاب E2 نسبت به V20 در شرایطی است که V20 به لحاظ استاندارد سوخت و آلایندگی از رقیب خود پیش افتاده است. به نحوی که V20 به واسطه استاندارد یورو ۳ در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۶.۴ لیتر بنزین می سوزاند و در سیکل اتوبان و شهر نیز مصرف سوختی به ترتیب ۵ و ۸.۹ لیتر دارد در حالی که E2 در هر صد کیلومتر سیکل اتوبان ۷.۱ لیتر بنزین و در سیکل شهری نیز ۹.۷ لیتر سوخت می بلعد.
نه اینکه بخواهیم در خانواده ایران خودرو اختلاف انداخته و بگوییم در کل E2 بهتر است یا V20 ، اما از جنبه امکانات ایمنی هم اگر منصفانه قضاوت کنیم E2 شرایط برتری را دارد. این محصول در حالی به ترمز ضد قفل (ABS) و ایربگ مجهز است که V20 فاقد این دو فاکتور ایمنی است. در حال حاضر E2 که اتفاقا شرایط تولید مناسبی نداشته و در عین حال پرتقاضاترین مدل تندر ۹۰ به حساب می آید، با قیمت ۱۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان به فروش می رسد و V20 نیز نرخی برابر با ۱۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان را دارا است.
این مطلب برداشتی است از روزنامه دنیای اقتصاد
صابر
۴ دی ۱۳۹۰دوست عزیز آقای سعید متاسفانه اطلاعات شما در حد حدس و گمانه اولاً لطف کنین کمی تحقیق کنین (در مورد فروش لوگان و 206 اس دی در اروپا ) و به اشتباه فاحش خودوتون پی ببرید که الان آمار تولید کدومیک تو اروپا بیشتره 2 -یکی از بارزترین خصوصیات لوگان شتاب اولیه بسیار عالی اونه که از تمامی مدلهای 206 اس دی بالاتره و حتی از مگان نیز در حد یک ثانیه زودتر به سرعت 100 میرسه لطفاً بدون اطلاع صحبت نکنید .
PAYAM
۴ دی ۱۳۹۰ملاک قرار دادن قیافه اشتباهه چون شکل ظاهری فقط یک پارامتر است درکنار سایر مشخصه ها. اما مشکل تندر فقط شکل ظاهری نیست. داخل ماشین فوق العاده ابتدایی است. چراغ جهت نمای راهنما داخل داشبورد مثل پیکانهای قدیمی است یعنی یک فلش دوجهته سبز رنگ چشمک میزند که فقط بدونیم دارد کار میکند ولی جهتی را مشخص نمیکند. یک چیز عجیب دیگه: چراغ دنده عقب فقط یک دونه سمت راست و چراغ مه شکن فقط یکی سمت چپ داره! سیستم بخاری و کولرش ابتدایی و ضعیفه در حالیکه V8 سیستم ایر کاندیشن دیجیتال داره وتو گرمای 40درجه تابستون بسیار سریع خنک میکنه و جالبه بدونید سیستم هوشمندی داره که در گرمای زیاد خود بخود با روشن شدن ماشین فعال میشه و با شدتی متناسب با دمای هوا شروع به کار میکنه.(یادم رفت بگم من V8 وبرادربزرگم ال90 فول داره) در V8 ترمزهرچهار چرخ دیسکی و ABS است اما درتندر فقط چرخهای جلو.
موتور V8 از نوعTU5وDOHC 16V باحجم 1600CC و توان 110Hp(اسب بخار)5 اسب بخار قویتر از تندر است که سرعت نهایی آن را 193km/h می رساند. این موتور جزو پیشرفته ترین موتورهای اروپاست. وضعیت آیرودینامیک مدل SD قابل مقایسه با تندر نیست چون تندر شکل 4گوش دارد. 206 ایمنی 4 ستاره Euro4 رادارد که از زانتیا با 1.5 ستاره با آن قیمت گرانتر بالاتراست. اگر شک دارید به سایت http://www.euroncap.com/results/peugeot/206.aspxمراجعه فرمایید. اگر انگلیسی بلد نبودید از مترجم گوگل یا از شخص دیگر کمک بگیرید. برای تندر باید درقسمت بالا Dacia Logan را تایپ کنید و دنبال کلمه رنو نگردید! ولی مگان را می توانید در قسمت رنو پیدا کنید که 4ستاره است. برای زانتیا همCitroen Xantia را تایپ کنید.اینجا دیگر دوستانی که حرف از ایمنی میزدند سکوت خواهند کرد. خوب حالا میریم سراغ قیافه درون و بیرون. من دیگه دراین زمینه اظهار نظری نمیکنم. موفق باشید
حامد
۴ دی ۱۳۹۰از مدیر سایت متشکرم که اطلاع رسانی کردند. از تلاشهای بعضیها در تعجبم! تعصبی بودن دوستمون روی تندر اثبات شد.
به همه عزیزان توصیه میکنم قبل از انتخاب خودرو حتما بررسی فنی و علمی داشته باشند و از بنگاهی ها و عوام سوال نکنند. بعد هم حتما پشت هردو ماشین بنشینند. من 206 رو توصیه می کنم
ali
۴ دی ۱۳۹۰ما که نفهمیدیم یعنی لوگان را داچیا ساخته؟
نامردا هر چی ماشین زدن آرم رنو رو روش زدن
اون آرمی روی لوگان هستش ماله داچیاست نه رنو؟
ولی چقدر شبیه رنو زدن ها!!
یعنی این فرانسوی هایی که الان تو خط تندر ایرانخودرو از شرکت رنو اومدن دروغ میگن و رومانیایی هستن ؟
یعنی مزدا 3 هم که ماشین روز دنیاست و یه چراغ برای دنده عقب داره باید پیش 206 لنگ بندازه
یعنی اگر ایرکاندیشن اتوماتیک باشه کولر ماشین بهتر عمل میکنه و تو تابستون 40 درجه رو میکنه صفر درجه
یعنی کامپیوتر سفر تندر هم پشم!!!!!!!!
راستس تو سایت Euro ncap مدل هاچ بک 206 بود ولی این صندوقدار جذاب و زیبای شما رو من ندیدم شاید انگلیسی من به خوبی شما نیست مهندس جان!
هومان
۴ دی ۱۳۹۰از مدیریت سایت صمیمانه تشکر میکنم.
از توضیحات صادقانه و زیبای پیام هم متشکرم. به تکمیل اطلاعاتم کمک بزرگی کردند.
مهرداد
۴ دی ۱۳۹۰ایوالله عجب سایتیه این euroncap شاخ در آوردم وقتی دیدم ایمنی زانتیا 1.5 ستاره اس. جالبه که ایمنی 4ستاره 206 درحد ماشینهای خیلی گرانتر از خودشه.
از پیام عزیز ممنونم
ali
۴ دی ۱۳۹۰راستی دوست عزیز میدونستی 206 ،110 اسب بخار رو در دور 6000 تا بهش میرسه ولی ال90 105 اسب بخارش رو توی 5700 دور به دست میاره
راستی میدونستی گشتاور موتور یعنی چی ؟
وچه رابطه ای با قدرت یک ماشین داره ؟
گشتاور موتور ال90: 148 نیوتن متر در دور 3700
گشتاور موتور206 در بهترین وقویترین تیپ : 142 نیوتن متر در دور 4000 تا
میزان گشتاور خودرو رابطه مستقیمی باکشش و شتاب خودرو در سبقت ها داره در صورتیکه میزان قدرت تولیدی با حداکثر سرعت خودرو رابطه مستقیم داره ..
ali
۴ دی ۱۳۹۰حامد جان من خیلی تحقیق کردم دیدم عوام و بنگاهیی ها بیشتر نظرشون روی محصولات پژو هستش ولی اخیراً بعد از حدود سه سال از تولید تندر برخی از بنگاهی ها هم به این نتیجه رسیدن که قبلاً اشتباه فکر میکردن
ali
۴ دی ۱۳۹۰تندر دارای سه ستاره از موسسسه EuroNacap هست
که به دلیل ضعف سنسور شاگردش تو تست یکی از ستاره هاش کم شد ولی وضعیت ایمنی قسمت رانندش خیلی خوبه
این هم لینک
http://www.euroncap.com/tests/dacia_logan_2005/221.aspx
این هم وضعیت رانندش که خیلی از 206 بهتر بوده
شاید دوستان مستحضر هستن که کمپانی رنو حساسیت زیادی به ایمنی ماشیناش میده و معمولاً محصولاتش تمامی ستاره های موسساتی مثل EuroNcap رو کسب میکنند و معمولاً وضعیت ایمنی ماشینهاش از محصولات پژو که اونم ایمنش بدنیس خداییش بهتره
ولی دوست عزیز من قبول دارم 206 نسبت به سایر محصولات ایرانخودرو ایمنیش عالیه (اینم از اینکه از روی تعصب و بی اطلاعی صحبت نکردم)
سید مجتبی هاشمی
۴ دی ۱۳۹۰در جواب به استدلال های بی اساس دوستمون هومن باید بگم که اولا: ال90 فقط موتور 1600 داره 206 رو هم که میبینید هم موتور 1600 داره و هم 1400 علتش اینه که موتور 1400 مربوط میشه به پژو 205 که قبل از 206 تولید میشده که هنوز هم روی 206 های تیپ 2 وتیپ 3 نصب میشه.
دوما:وزن تندر هزار و صد کیلوگرم وزن 206 اس دی هزار وهشتاد وشش کیلوگرم(طبق سایت ایران خودرو)
یعنی شما میگید 14 کیلوگرم رو شتاب تاثیر داره!!!
هومن خان فقط گشتاور نیست چیز های مهم تری مثل قدرت موتور که 206 قدرتش 110 اسب بخاره ولی تندر 105 اسب بخار یا حد اکثر سرعت تندر 183 کیلومتر بر ساعت ولی حداکثر سرعت 206 هاچبک 197 و سدان 193.
بازم بگم….
هومان
۴ دی ۱۳۹۰سید مجتبی هاشمی عزیز منو با علی اشتباه گرفتی بالا رو نگاه کن ، من فقط تشکر کردم.
PAYAM
۴ دی ۱۳۹۰علی عزیز رابطه توان و دور و گشتاور پیجشی یا(Torque)به شکل زیر است:
سرعت دورانی*گشتاور=توان
که البته فرمول به شکل ساده نوشته شده( به جای استفاده از علائمی مانند امگا و…)
در این رابطه سرعت دورانی برحسب دور در ثانیه(Rev/s)، تورک یا گشتاور برحسب نیوتن متر(N.m)و توان بدست آمده بر حسب وات (W)می باشد.
برای تبدیل:هر 746 وات هم برابر 1 اسب بخار است.
اگه کمی در رابطه بالا دقت کنیم می بینیم حاصل ضرب گشتاور در دور موتور مقدار ثابت و برابر توان موتوراست. شما درست میگی ، گشتاور تندر 6 نیوتن متر بیشتر از 206 است و در سرعتهای پایین کمی شتاب تندر بیشتر است. اما چون موتور 206 اسپورتی و دور بالاست و توان آن هم 5 اسب بخار بیشتره سرعت نهایشش بیشتر از تندره. این از بحث قدرت و گشتاور. من رشته تحصیلیم مهندسی مکانیکه و این چیزا رو خوب بلدم. در مورد کولر: همونطور که گفتم برادرم ال90 فول داره. اول فکر میکرد کولرش خرابه و دوبار پیش نمایندگی و تعمیرکار برد ولی بعد که فهمید نهایت کارایی و قدرت کولر وبخاریش همینه حالش گرفته شد.
دیگه چی داری؟ روکن
سید مجتبی هاشمی
۴ دی ۱۳۹۰آقا هومان عزیز من منظورم شما نبودید سو تفاهم نشه خدایی ناکرده
منظور من آقا هومن بود که 3 دی نظر داده بود
سید مجتبی هاشمی
۴ دی ۱۳۹۰علی آقا قدرت 206 110 اسب بخار تو 5800 رمپ نه 6000 رمپ!!!خواهشا از اعداد و ارقام درست استفاده کنید.
ایرکاندیشن اتوماتیک 206 این امکان رو به شما میده که راحت بتونی دمای داخل اتاق را بین 14 تا 28 درجه سانتیگراد تنظیم کنی.
من که خودم هیچ موقع نه تو تابستون دما را میذارم رو 14(چون واقعا خیلی باد کولرش سرده آدم سرش یخ میکنه)نه تو زمستون دماشا میذارم رو 28 درجه(چون واقعا صورت آدم احساس سوختن میکنه) مگه اینکه دریچه های جلو را ببندی ودریچه های پایین را بازکنی.
من همیشه دمای ایرکاندیشنم بین 18 تا 24 درجست واقعا کولر وبخاری 206 محشره
sassan
۴ دی ۱۳۹۰من با پرس و جو از چند تا نمایندگی وتعمیر گاه مجاز و نیز دوست و آشنا وهمسایه ها نظرات مختلفی رو برای تندر و 206 شنیدم. قبلا شنیده بودم قطعات تندر گیر نمیاد. ظاهرا همچنان این مشکل رو داره. از نظر کیفیت ساخت و فن آوری روز و قدرت موتور و ایمنی و ترمز وسیستم تهویه 206 برتری داره. از نظر قطعات میگن اگر 206 کهنه بخوای بخری باید دقت کنی قطعات حساس مثل ECU و … را قلابی نگذاشته باشند. به لحاظ زیبایی و و لوکس بودن فضای داخلی، 206 رو بهتر میدونستن.اما 206 فضای صندلی عقب کمتری داره. ال90 مشکل دید عقب داره ضمنا بیشتر تندرها گلگیراشون به این ور اون ور خورده به خاطر بیرون زدگی از بدنه. از نظر سواری و راحتی کسانی که هردو ماشین رو سوار شدن 206 رو ترجیح میدن. به لحاظ قیمت بعضیا گفتن تندر به قیمت خودش می ارزه و بعضی دیگه گفتن با توجه به معمولی بودن امکاناتش نمی ارزه. در مجموع من نظرم رفت روی 206 چون کمتر بودن فضای عقب اونقدر برام فرقی نداره.
ali
۴ دی ۱۳۹۰جناب آقای سید مجتبی ساسان پیام مهرداد(جمعاً یه نفر) با این تعصب بیش از حد شما در خصوص 206 نمیتوان به مردم اطلاعات درستی داد
اتفاقاً من دقیقاً برعکس شما را از خود دست اندر کاران ایرانخودرو و نمایندگی ها شنیدم به دلیل داشتن دوستان واقوامی که توی این شرکتها کار میکنن و بیشترشون میگن برای خرید ماشین زیر 20 میلیون تومان بهترین گزینه ال90 می باشد زیرا اعتقاد دارند قطعات اون با کیفیت تره و مانند 206 که کم کم داره چینی ایرانی فرانسوی میشه نیست اینها رو از کسایی شنیدم که میتونن تو این زمینه صاحب نظر باشن نه از در و همسایه
کما اینکه بنده مثل شما برای سایر ماشینها اینقدر عیب و ایراد و استدلاهای … نمیارم
206 هم انتخاب خوبیه ولی ال90 در کل انتخاب بهتری میتونه باشه
در ضمن قطعاتش هم الان دیگه مثل سابق نیست و راحت گیر میاد حتی تو شهرستانها
من که ماشین برادرم الان نزدیک به چهار ساله داره بدون هیچ مشکلی کار میکنه و تا الان هم نیاز به قطعه ای نداشته وفقط سرویس دوره ای شده
ali
۴ دی ۱۳۹۰در ضمن یادم رفت دوست عزیز از نظر کیفیت ساخت و فن آوری روز و قدرت موتور و ایمنی و ترمز و گیر بکس و کلاً فنی ال90 هم که دوست و دشمن به عالی بودن اون اذعان دارن .
نیما
۴ دی ۱۳۹۰از آقا پیام بابت مقالات قشنگ ودقیقش متشکرم. کاش همه دوستان همینطور باشن. من هنوز دارم تحقیق میکنم بین V8، پارس و تندر. با تشکر از همه عزیزان
مرتضی
۴ دی ۱۳۹۰متاسفانه همه دوستان از ماشینی که دارن فقط تعریف میکنن لذا نمی توان به تنهایی از این نظرات به نتیجه درستی رسید برای بنده که ریو دارم با در نظر گرفتن جمیع نظرات میتونه انتخاب بعدی با کمی سلیقه و کامل تر بودن ماشین از لحاظ فضا تندر باشه بعدش sd v8 نه v20
farhad
۴ دی ۱۳۹۰یه نظر من چون من یه ماشین خریدم نباید باعث بشه از واقعیت دور بشم و فکر کنم ماشینی که من خریدم بهترین ماشینه. این موردیه که بیشتر طرفدارایه تندر به اون مبتلا هستند. چرا کسی نمیاد بگه قطعات تندر چقدر کمیاب و گرونه. چرا کسی نمیگه برای جایگزین کردن قطعاتی مثل تیغه برف پاکن یا آینه بغل خیلی ها سعی کردن قطعات بقیه ماشینا رو جایگزین کنند.
آخه مگه این تندر چیه که باید تن و بدنت بلرزه که نکنه نیاز به قطعه یدکی پیدا کنه؟
اشکان
۴ دی ۱۳۹۰با سلام
فقط عامل گشتاور نیست که در شتاب دخیله.عواملی مثل وزن خودرو-ضریب آیرودینامیکی بدنه-ضریب دنده-قطر رینگ چرخ هم علاوه بر گشتاور تو شتاب دخیله.گشتاور تندر 90 بالاتره و ضریب دنده بهتری داره(دنده یک و دو و سه تندر نیروی بیشتری به چرخ وارد میکنن)ولی ضریب آیرودینامیک بدنه 206 بهتره و رینگ 206 یک اینچ کوچیکتره که کوچیکتر بودن رینگ باعث بالاتر رفتن شتاب میشه.من هر دو ماشین رو سوار شدم و احساس کردم شتاب 206 بالاتره.ولی آخه ماشین مگه فقط شتابه؟؟!!دوستان فقط عامل شتاب رو مد نظر قرار میدن!در ضمن کی گفته تندر 183 تا میره؟!دوست من با تندر بالای 200 تا هم رفته.دلیلش هم اینه که تندر رینگ 15 اینچ داره که سرعت نهایی رو میبره بالاتر( به نسبت رینگ 206 که 14 هست)
اشکان
۴ دی ۱۳۹۰حرف دوستمون آقا پیام در مورد ایمنی بیشتر شبیه جک هست!مزدا3 با بدنه محکمتر نسبت به 206 و داشتن 7 تا ایربگ 4 ستاره داره.حلا شما میخوای بگی 206 با دو تا ایربگ از نظر ایمنی با مزدا 3 برابره؟!در ضمن لازم به ذکر هست که ایمنی مگان 5 ستاره هست نه 4 ستاره.(آقا پیام اطلاعات غلط به دوستان نده!مرسی
اشکان
۴ دی ۱۳۹۰در ضمن خدمت دوستان عرض کنم که فقط دیسکی بودن ترمز عقب دلیل بهتر بودن سیستم ترمز نیست.چون حدود 80 درصد انرژی جنبشی ماشین رو دوتا لنت جلو کم میکنن.در ضمن عواملی مثل ابعاد لنت ترمز و بوستر ترمز و… در ترمزگیری تاثیر دارن.کافیه شما لنت ترمز تندر رو با لنت ترمز پژو 206 مقایسه کنین.لنت ترمز تندر خیلی بزرگتر از لنت 206 هست.در ضمن بوستر ترمز تندر هم قویتره.من با هر دوتاشون ترمز زدم.تندر خیلی ترمزش قویتره.میتونین امتحان کنین.البته این موضوع رو هم منکر نمیشم که چون ترمز عقب 206 دیسکی هست نسبت به ترمز عقب تندر که کاسه ای هست عکس العمل سریعتری داره.
PAYAM
۵ دی ۱۳۹۰جناب علی، اشکان و…. شاید شما در کشور دیگری زندگی می کنید که نماینده ایران خودرو اونجا فرمودند فلان و بهمان. من یک سال تحقیق کردم که با زیر 20میلیون چی بگیرم. راستشو بخواهید هیچ علاقه ای هم به پژو و …و ماشینای فرانسوی ندارم. چون وقتی ماشین آلمانی مثل آئودی وغیره و ژاپنی و آمریکایی و انگلیسی هست بقیه مرخصند. منتها من دانشجو پولم نهایت 18 میلیون بود. برادرم که ال90 داشت و شناخت کافی ازش داشتم. از شما سوال می کنم چرا منی که خودم فنی هستم و هیچ ماشینی رو مد نظر نداشتم و نمیدونستم چی بگیرم با این پول؟ بعداز یک سال تحقیق همه جانبه رفتم V8 خریدم؟ یک سال زمان کمی نیست. من حتی برای خرید موبایل 10ماه مطالعه کردم که دست آخر به hTc رسیدم. ماحصل تمام پرس وجوهای من از نمایندگی ها و دست اندر کاران خودرو 206 بود که البته برای بعضی دوستان واقعیت خوشایند نیست.
اشکان عزیز که میگی من جوک میگم. خوبه که من سایت رو معرفی کردم. خوب خودت برو ببین!! چرا عصبانی می شی؟ در ضمن سرعت نهایی تندر 183 و 206 با موتور1600 برابر193km/h است. البته با رینگ استاندارد خودشون.(توی برنامه کنترل نامحسوس مرداد ماه پلیس با بنز الگانس یک 206 رو متوقف کرده بود که 203کیلومتر سرعت براش ثبت شده بود). ضمنا من خودم هستم نه کس دیگه ای. موفق باشید.
سید مجتبی هاشمی
۵ دی ۱۳۹۰اشکان آقا بحث های غیر علمی و کوچه بازاری نکن سرعت نهایی سرعتیه که ماشین را در شرایط استاندار که یکیش مسطح بودن جادست تست کنندحالا اینکه میفرمایید دوست شما تو با تندر 200 تا رفته ما اینا رد نمیکنیم اما در نظر داشته باشید که دوست شما تو سرازیری با تندر 200 تا رفته که این هنرنیست پیکان رو هم بندازی تو سرازیری هر چی بخای میره براد.
ضمن اینکه قدرت وسرعت نهایی 206 بیشتر از تندر(برای بار هزارم)
اشکان
۵ دی ۱۳۹۰با سلام
دوست عزیز!آقا مجتبی!حرف شما خنده داره.تو سرازیری با هر ماشینی میتونی هر سرعتی که بخوای بری.دوستم تو جاده کفی بالای 200 تا رفته.من خدمت دوستانی که میگن من تعصب دارم فقط اینو بگم که من سهامدار پارس خودرو و ایران خودرو نیستم!شما هم هر ماشینی بخری به حال بنده فرقی نداره.من طرفدار حق هستم.اگه تندر 90 ماشین بدی بود دیگه ملت برای خریدش صف نمیکشیدن.من خودم قبل از اینکه تندر بخرم از یه لوازم یدک فروش سوال کردم نظرش راجع به خرید تندر خوب نبود.الان میفهمم که چرا لوازم یدک فروشها با تندر میونه خوبی ندارن.آخه تندر خراب نمیشه که اینا قطعاتشو بفروشن.استهلاک پایین این ماشین کاملا مشهوده.
reza
۵ دی ۱۳۹۰با 206 موافقم. تعداد آرا موافق و مخالف خیلی جالبه
farhad
۵ دی ۱۳۹۰آقای اشکان- دوست عزیز- خدمتتون عرض کنم به نظر من جنابعالی فقط هر طور شده میخوای حرف خودتو بزنی و همه جور دلیلی هم میاری! می فرمایید 80% ترمز گیری با چرخای جلوی ماشینه در حالیکه تا جایی که من خوندم این عدد 60درصد هست. در مورد ترمز گیری اندازه لنت ترمز رو مطرح می کنی در حالیکه قطر دیسک و نیروی وارد شده به لنت خیلی مهمتره(منم دقیقا نمی دونم قطر دیسک ترمز تندر و 206 چند سانته). ترمزهای کاسه ای هم تا اندازه ای قابل دفاع هست از جمله نیروی خودترمزی دراین ترمزهاو… و استهلاک کمتر لنت.هرچند که سیستم ترمز کاسه ای چندان با تکنولوژی های جدید جور نیست و حتی ترمز کامیون های جدید هم به سمت دیسکی شدن رفته.
در جایی دیگه هم صحبت از اینکه ماشین که فقط شتاب نیست می کنید و سرعت نهایی بالای200تندر رو مطرح می کنید درحالیکه کاملا برعکسه و شتاب ماشینه که می تونه شما رو از موقعیت خطرناک (مثلا در سبقت)نجات بده و سرعت بلای جون شماست.
در آخرین اظهار نظرتون هم می فرمائید قطعات تندر خراب نمیشه! من از شما می پرسم آیا اممکانش نیست یکی بزنه و چراغ یا آینه تندرو بشکنه؟
من ترجیح میدم به جای بحث های فنی و صرفا تئوریک به بحث هایی بپردازیم که به درد همه بخوره .
رضا
۵ دی ۱۳۹۰بنده هم حدود 16 تا 17 میلیون پول برای ماشین کنار گذاشتم .الان مدت سه ماهه دنبال ماشین می گردم بیشتر افراد صاحب نطری هم که باهاشون مشورت کردم ال90 و 206 رو بهم پیشنهاد دادن که البته خودم هم با مطالعه و پیگیری بیشتر تو اینترنت و جمع آوری اطلاعات تو این زمینه به این نتیجه رسیدم که یکی از این دو ماشین رو باید انتخاب کنم نهایتاً با در نظر گرفتن جمیع این اطلاعات و همچنین بررسی نظرات تو این سایت که متاسفانه میشه گفت بیشتر نظرات احساسی و متعصبانه هستش که من زیاد به اونا توجهی نداشتم. بالاخره به این نتیجه رسیدم که یک دستگاه لوگان سفید رنگ مدل 1390 از شرکت پارس خودرو تهیه کنم اونم به دلیل اینکه فکر کنم بیشتر انتظاراتم رو فعلاً پوشش بده البته باید بگم این سلیقه من بوده و دلیل هم نمیشه که 206 ماشین بدی باشه با احترام به سلیقه همه دوستان عزیز
reza2
۶ دی ۱۳۹۰هیچیک از این ماشینها بد نیست. مساله اینه که کدوم بهتره. به هر حال نهایتا سلیقه ماتعیین کننده خواهد بود.
من با هردو شون رانندگی کردم و V8 رو بهتر دیدم وپسندیدم. از نظر فنی هم که بقدر کفایت و کامل دوستان اطلاع رسانی کردند. من نظرم روی SD V8 هست و الان دیگه دلایل اختلاف قیمت این خودرو هارو به خوبی میدونم. هرچند که فعلا 16 میلیون بیشتر ندارم.