در کشور ما برای خرید اتوموبیلی سدان و خانوادگی که قیمت مناسبی داشته باشد و متعلق به عصر یخبندان هم نباشد، انتخاب های زیادی در پیش نخواهیم داشت. با این حال افراد مشکل پسند همچنان برای خرید یکی از همین محصولات محدود هم باید چشمهایشان را باز نگه دارند! ما قصد مقایسه دو خودرو این پهنه از بازار را داریم، پژو 206SD صندوقدار و رنو لوگان معروف به تندر L90
هرچند مشخصات فنی این دو محصول تطابق چندانی با یکدیگر ندارد، اما هر دو آنها در محدوده قیمتی ۱۳ تا ۱۵میلیون تومان بازار خودرو کشور به فروش می رسند. V20 از موتوری ۱۴۰۰ سی سی با قدرت ۷۵ اسب بخار بهره می برد این در حالی است که E2 به واسطه موتور ۱۶۰۰ سی سی خود قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار تولید می کند. اگر میان خرید V20 و E2 مردد مانده و در عین حال طالب سرعت بالاتری هستید E2 شرایط بهتری در این زمینه دارد به نحوی که پشت فرمان این خودرو می توان تا ۱۸۳ کیلومتر در ساعت (طبق کاتالوگ) گاز داد، اما پدال گاز V20 را نمی توان بیش از ۱۷۰ کیلومتر در ساعت فشرد. از جنبه شتاب صفر تا صد نیز، E2 از V20 جلوتر است؛ چراکه اگر این دو با یکدیگر کورس بگذارند اولی در عرض ۱۰.۲ ثانیه به شتاب صد کیلومتر می رسد و دومی ۴ ثانیه بعد؛ برتری سرعت و شتاب E2 نسبت به V20 در شرایطی است که V20 به لحاظ استاندارد سوخت و آلایندگی از رقیب خود پیش افتاده است. به نحوی که V20 به واسطه استاندارد یورو ۳ در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۶.۴ لیتر بنزین می سوزاند و در سیکل اتوبان و شهر نیز مصرف سوختی به ترتیب ۵ و ۸.۹ لیتر دارد در حالی که E2 در هر صد کیلومتر سیکل اتوبان ۷.۱ لیتر بنزین و در سیکل شهری نیز ۹.۷ لیتر سوخت می بلعد.
نه اینکه بخواهیم در خانواده ایران خودرو اختلاف انداخته و بگوییم در کل E2 بهتر است یا V20 ، اما از جنبه امکانات ایمنی هم اگر منصفانه قضاوت کنیم E2 شرایط برتری را دارد. این محصول در حالی به ترمز ضد قفل (ABS) و ایربگ مجهز است که V20 فاقد این دو فاکتور ایمنی است. در حال حاضر E2 که اتفاقا شرایط تولید مناسبی نداشته و در عین حال پرتقاضاترین مدل تندر ۹۰ به حساب می آید، با قیمت ۱۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان به فروش می رسد و V20 نیز نرخی برابر با ۱۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان را دارا است.
این مطلب برداشتی است از روزنامه دنیای اقتصاد
آریا
۶ دی ۱۳۹۰من شخصا بین دوستان خودم که همه توی رده سنی 22 تا 30 هستند عینا مشاهده کردم که به دلیل تعریفاتی که از تندر شده بود و درنتیجه این ماشینو خریده بودند الان خدا رو گواه میگیرم دل چرکین و پشیمون هستن و دلشون با این ماشین نیست و ازش لذت نمی برند. خودم هم ماشین ندارم و فقط اونچه رو که دیدم گفتم.
بهنام
۶ دی ۱۳۹۰سلام
چرا تندر L90 با موتور 1600 رو با SD V20 که موتور 1400 داره مقایسه کردین؟ بهتر بود با یه SD V1 یا SD V8 که از موتور 1600 بهره می برن مقایسه میشد.
احمد
۶ دی ۱۳۹۰به نظر من باید ماشینایی مقایسه بشن که هم قیمتن یا نهایتا 200-300 تومن اختلاف قیمت دارن. ضمن تفاوت قیمت بی حکمت نیست.
اشکان
۶ دی ۱۳۹۰با سلام
دوست عزیز آقا فرهاد!اتفاقا جالبه که بدونی این اتفاق برای ماشین من هم افتاد و آینه سمت راننده ماشینم شکست.ولی اینه رو درجا با مراجعه به نمایندگی گیر آوردم.قطعات تندر رو ایساکو گفته تا پایان سال 91 تامین کرده.قطعات تندر اینجور هم که شما میگی کمیاب نیست.در مورد شتاب هم خدمتتون عرض کنم که تفاوت شتاب تندر با 206 موتور 1600 فقط شش دهم ثانیه است.شتاب صفر تا صد تندر و 206 موتور 1600 به ترتیب 10.2 و9.6 ثانیه هست.جالبه که بدونی شتاب 206 موتور 1400 سی سی 14 ثانیه است که نشون میده ماشین لش و تنبلی هست!
اشکان
۶ دی ۱۳۹۰در ضمن این حرف که 80 درصد انرژی جنبشی در لنتهای جلو تلف میشه رو من از خودم در نیاوردم.من لیسانس مکانیک هستم و این مطلب در کتاب طراحی اجزا ماشین رشته مکانیک نوشته شده.
احمد
۶ دی ۱۳۹۰میشه لطف کنی اسم کتاب(اسپاتس، شیگلی،…)و صفحه اش روبگی. حقیقتش بدم نمی آد مبحث ترمز رو یه مروری بکنم. از این که بگذریم درصد تاثیرگذاری، هر عددی هم که باشه به هر حال صفر نیست والا این همه خودرو سازهای بزرگ دنیا ترمزهای عقب رو دیسکی نمی کردند
farhad
۶ دی ۱۳۹۰من فکر می کنم ترمز تندر حتی با وجود کاسه ای بودن چر خای عقب کارایی لازم برای کنترل این ماشین رو داره و وجود ترمزهای تماما دیسکی در206 یعنی گذاشتن سنگ تمام توسط پژو((این موضوع در خودروی زیر 20 تومن عجیبه!))
همچنین سیستمEBA در V8 امکان ترمز گیری پر قدرت شرایط اضطراری در این ماشینو فراهم می کنه. همچنین ترمز های دیسکی تهویه شونده جلوی V8 که امکان خنک شدن و استفاده های پشت سر هم از ترمز رو فراهم کرده.
هر چند در عمل برای مقایسه ترمز گیری باید شتاب منفی ایجاد شده توسط ترمز دو خودرو با هم مقایسه بشه و یا فاصله طی شده توسط هر دو خودرو با یک سرعت معین تا ایست کامل.
کیوان
۶ دی ۱۳۹۰من تو شهرستان دو بار آیینه بقل ال 90 رو داغون کردم یه بار داداش کوچیکه تو پارکینگ موقع بیرون اومدن پوکوندش یه بار خودم تو تصادف با یه مینی بوس . هر دو بار هم از اولین مغازه شیشه ماشین که مراجعه کردم خودش داشت وسریع برام عوض و نصب کرد. قیمت هم در حدود 20 تومان با دست مزد بود لذا من نمیدونم بعضی که مطمئنم که تا حالا این ماشین رو نداشتن و تو تمام بحثاشون دنبال ایراد گرفتن از تندر هستن چرا بحث های بی خود می کنن ولی به خدا من که نزدیک 4 ساله که دارمش و ازش راضیم تازه وقتی پشت ماشین دیگه تو این رنج قیمتی میشینم خیلی راضیتر از ال90 خودم میشم و قدرش رو بیشتر میدونم افتخار میکنم که حداقل تو زندگی انتخاب ماشینم رو درست انجام دادم باور کنید اگه یه خورده تیپ اسپورت تری داشت و داخلش ساده نبود میشد راحت حدود 25 میلیون براش قیمت گذاشت و مردم هم راحت می بردنش متاسفانه تمامی برداشتهای اولیه از ال 90 برای کسایی که اون رو ندارند برداشتهای غلط از قیافه ماشینهاست (که من خودم قیافش رو دوست دارم به دلیل اینکه حداقل دیگه خز نشده و تو هر روستایی هم دیده نمیشه)ال90 برخلاف سایر ماشینهای بی کیفیت تو این رنج که شاید فقط ظاهر داشته باشند مثل پارس و باطنش تو خالی و بی کیفیت باطنش از اون چیزی هم که آدم فکر میکنه بهتره
دوست عزیز آقای اشکان شتاب ال90 از تمامی 206 های صندوق دار بالاتره فقط 206 تیپ 5 هاچبک از نوع قدیمش مقابل شتاب تندر حرف برای گفتن داره ولی بقیه مدلهاش رو ال 90 قورت میده
روح الله
۶ دی ۱۳۹۰با سلام . به نظر من 206 مدل V8 بهتر بوده و کلاس بیشتری دارد هر چی باشه اسم پژو را یدک میکشه . ممنون
kambiz
۷ دی ۱۳۹۰با سلام نظر من کاملاً برعکسه 206 مدل V8 اتفاقاً بی کلاسه چون اصالتی هم نداره و اتفاقاً چون اسم پژو رو هم یدک میشکه کلاس نداره. متاسفانه برای ما ایرانی ها چون پژو بعد از پیکان تو ایران خیلی بورس شد فکر میکنیم پژو دیگه آخرشه و تا حالا هم دست از محصولات فسیل پژو نکشیدیم
PAYAM
۷ دی ۱۳۹۰جناب کیوان چرا فرضیه و تئوری میدی بیرون؟ کی میگه کسانی که تندر رو ندارن اون رو رد می کنن؟ کی گفته فقط برای قیافه می گن بده؟ اصلا کی گفته که تندر ماشین بدیه؟ خیلی هم ماشین خوبیه. به نظر من از پارس و سمند و 405 و ریو بهتره. صحبت ما مقایسه است. همونطور که قبلا هم گفتم برادر من دو سال تندر داشت و تقریبا باهم ازش استفاده می کردیم. ماشین خوبی بود اما من با یکسال تحقیق محسنات فنی بیشتری درV8 دیدم و انتخابش کردم. پس نه 206 ماشینی صد در صد ایده آل ونه تندر ماشین بدیه.
اما در مقام مقایسه V8 ماشین بهتریه و قیمت، بررسی فنی ومنطق هم تایید می کنه
سید مجتبی هاشمی
۷ دی ۱۳۹۰کامبیز خان 206 سدان ماشین بدون اصالتیه!!!؟
شما میدونستتی پلت فرم وشاسی به کار رفته در 206 سدان پلت فرم و شاسی 206 استیشن؟
میدونستی 206 سدان به 39 کشور از جمله خود فرانسه هم صادر میشه(طبق گفته ایران خودرو)
میدونستی 206 سدان در سال 89 در خودرو های بین 10 تا 20 میلیون از طرف مشتریان و کارشناسان به عنوان بهترین خودرو انتخاب شد؟
سید مجتبی هاشمی
۷ دی ۱۳۹۰اختلاف دو سه میلیونی 206 وی هشت و تندر بیشتر به خاطر هندلینگ افتضاح تندر وهندلینگ بسیار مطلوب 206 سدان.
sassan
۷ دی ۱۳۹۰تندر90 به لحاظ تناسب ابعادی مشکل داره. ارتفاع سقف زیاد درمقایسه با طول کوتاه ماشین در کنار شیب های ناهمگون ستون جلو و عقب ماشین، یک نیمرخ ناجور و شکل ناقص الخلقه رو پدید آورده. ضمن اینکه بسیار 4گوش و قوطی شکله. یک خودرو امروزی نیست مناسب سلیقه دهه 80 میلادیه. اگه کسی تصور میکنه از روی تعصب میگم بره مدل خودروهای دهه 70 و 80(میلادی) رو از ژاپن تا امریکا خوب بررسی کنه. ماشینهای قدیمی فرانسوی، ایتالیایی، روسی و مجارستانی رو هم حتما ببینه.
محلص همه
ali
۷ دی ۱۳۹۰متاسفانه دوستان طرفدار پژو تنها از روی احساسات نظر میدن و احساسات هم همیشه جلوی واقعیتها رو میگره خوشبختانه می بینید که هر چقدر هم اینجا نظرات منفی برای ال90 میدین فایده ای نداره و مردم خودشون بررسی کردن به این نتیجه رسیدن که ال90میتونه ماشین مقرون به صرفه تری برای انتخاب باشه. من نمیدونم این ال90 چرا اینقدر بهش حسادت میشه حتماً واقعیتهای برخی از این ماشینهای در و پی؟؟ رو که ارزش خرید ندارن رو میکنه
بعضی ها هم، برخی واژه ها رو که فقط تو اینترنت شنیدن میران اینجا، حتی نظرات سایر سایتها رو اینجا کپی پیست میکنن ، انگار که ما … آخه عزیزم من شما که تا به حال پشت ال90 نننشستی و فقط تو این سایتها رفتی و ایراد پیدا کردی از کجا میگی هندلینگ ال90 افتضاحه !!!! اگه این طور بود ملت به جای خرید پرادو و سانتافه میرفتن پراید و ریو میگرفتن که هندلینگ خوبی داره
دوماً طراحی بدنه ال90 از جدیدترین طرحهایی بوده که شرکت نیسان برای یکی از مدلهاش- میکرا -در نظر گرفته (میتونید تو اینترنت سرچ کنید . تمامی این استدلالهای شما بر اساس برداشت نادرسته طراحی ماشینه و اصلاً علمی و منطقی نیست) لوگان محصول سال 2004 و حتماً حتماً بایستی یه سری استاندارد های لازم رو که تو طراحی ماشین تو این زمان بوده را نظیر ایمنی و دهها استاندارد دیگه که توسط Auditor های طراحی مورد مممیزی قرار میگرفته رو پاس کنه . با این استدلال تمامی پیشرفتهای مربوط به علم خودرو سازی که هر ساله به اون اضافه میشه رو باید نادیده گرفت این طوری نیست که شرکت بزرگی و با سابقه ای مثل رنوی فرانسه همین جوریلخی این ماشین رو طراحی کرده باشه . آمار فروش خودروهای شرکت رنو تو اروپای غربی به مراتب از پژو بیشتر بوده (لطف کنید برید یه خورده تو اینترنت تو این زمینه سرچ کنید) تو کشور آلمان که خودش توی خودرو سازیه پیشتازه بیشترین آمار خودورهای وارادتی رو رنوی فرانسه داره
مطمئن باشین طراحی این ماشین ایرادهایی که شما میگین رو نداره فقط شاید مسئله زیبایی توی طراحیش فدای سایر چیزها نظیر فضا شده باشه .
طبیعتاً اگه میخاستن مسئله زیبایی و اسپرتی وچیزای دیگه رو برای این ماشین تو طراحی در نظر بگیرن طبیعتاً قیمت ماشین بالاتر و ماشین 8000 دلاری نمی شد .
درضمن انصافاً رنو اگه میخاست به سلیقه طراحی شما گوش کنه( سلیقه دهه 80 میلادی) که همون رنو 21 رو تولید می کرد (محصول سی سال پیش رنو که اتفاقاً طراحیش شبیه 405و … و بقیه ماشینهای فسیل بود (اگر ممکنه یه ماشین معرفی کنین که تو دهه هشتاد شبیه ال90 باشه ) چرا ما باید فکر کنیم همه ماشینها باید شبیه پیکان و 405 و پارس و206…باشن .
به نظر من اگه چراغهای عقب ال90 شبیه مزدا 3 بود و یه خورده هم عقبش پخی داشت به بیشتر ماشنهای امروزی شباهت داشت
دوستمون میگن تندر90 به لحاظ تناسب ابعادی مشکل داره. ارتفاع سقف زیاد درمقایسه با طول کوتاه ماشین خوب با این استدلال این ایرادو میتونه تویوتا کمری هم داشته باشه (طول زیاد ارتفاع کم)
farhad
۷ دی ۱۳۹۰علی آقا کی به پرادو، سانتافه و کمری کاری داشته؟ می خوای بگی تندر هم ردیف اوناست!اصلا کی اسم شرکت رنو رو آورده؟ به نظر شما کی احساسی حرف می زنه؟
تندر دارید، مبارکتون باشه؟ می خواید بخرید، شک نکنید و بخرید. اصلا مگه 206 خوب باشه، تندر بد میشه؟
من خودم تندر دوست دارم ولی هیچوقت خودمو فریب نمی دم که تندر از نظر فنی بالاتر از V8 هست.
آرش
۷ دی ۱۳۹۰این دیگه واضح و مبرهنه که لوگان ماشین به روز تریه واز لحاظ تکنولوژی ساخت پیشرانه و گیربکس تعلیق و …کلاً فنی تو ماشینهای زیر 20 میلیون رقیب نداره
احمد
۸ دی ۱۳۹۰اقای اشکان یا علی یا…
همینطور گازو می گیری و یه چیزی می نویسی. باز ورداشتی نوشتی :
“”این طوری نیست که شرکت بزرگی و با سابقه ای مثل رنوی فرانسه همین جوریلخی این ماشین رو طراحی کرده باشه “”!!!!
برای بار هزارم: تندر یا همون لوگان عزیز شما رنو نیست بلکه داچیاست- د ا چ ی ا افتاد؟
بعدم برخلاف بیشتر دوستا تقریبا فقط تو احساسی و تعصبی هستی و همین آخرین مطلبت گواه این اخلاقته.
ضمنابیشتر رفقا با استدلال و منابع حرف میزنن و تو همینجوری یه چیزی می پرونی و بعد منابعی رو ارائه نمیدی یا خیلی کلی میگی برین سرچ کنین!
موقعی که تو پاسخ بچه ها می مونی هم که یا سکوت اختیار میکنی ویا بی خیال میشی ویا سر از یه جای دیگه در میاری. حداقل به خودت احترام بذار و خودتو خراب نکن.
احمد
۸ دی ۱۳۹۰ضمناآقای اشکان یا علی یا… جای دیگری فرمودین:
“”چرا ما باید فکر کنیم همه ماشینها باید شبیه پیکان و 405 و پارس و206…باشن .”” !!! دوستان شما قضاوت کنین
این ماشینا چه ربطی بهم دارن؟ 405 وپیکان 4گوش با 206 مدور و آیرودینامیکی. پسر خوب اگه اونجوری هم بخوای حساب کنی که قیافه تندر به پیکان و 405 تا حدودی شبیه تره تا ماشینای امروزی. فرمایشات شمارو باید قاب کنن توی تمام استودیو های طراحی دنیا نصب بشه تا همه بدونن با چه الگویی ماشین طراحی کنن.
sassan
۸ دی ۱۳۹۰علی جان حتما می دونی در طراحی خودرو هرچی ماشین ارتفاع کمتر و طول بیشتری داشته باشه هم زیباتر هم تشریفاتی تر(مثل لیموزین ها) وهم سرعتی تر میشه.
دقت بفرمائید که عکس این حالت خنده دار میشه!
مگر این که با نسبتهای ویژه ماشینهای SUV یا به قول خودمون شاسی بلند طراحی بشه که اونهم اصول و استانداردهای خودشو داره که در نهایت زشت و بد قواره نشه. اما این تندر فلک زده رو در طراحی یک بلا یی سرش آوردن که نه تو قالب سواری می گنجه و نه شاسی بلند و با هیچ متدی جور در نمیاد. خواهش میکنم از طرح زیبای تویوتا کمری مایه نذار. اتفاقا اون کشیدگی وارتفاع کم عین زیباییه. جهت اطلاع، ابرخودروهایی مثل فراری، لامبورگینی، مک لارن و … همه ارتفاع بسیار کم در مقایسه با طول ماشین دارن.
reza
۸ دی ۱۳۹۰من فکر میکنم اگه شرکت داچیای رومانی می دونست تو ایران یه نفر فدایی پیداشده که با این تعصب حیرت انگیزاین محصول عجیب رو می پرسته! تا جایی که همه جور واقعیت و منطق رو به خاطرش زیر پا میذاره نصف کارخونه رو به نامش میزد. ایوالله
majid
۸ دی ۱۳۹۰احمد آقا 206 صندوقدار الان دیگه نه ماله ایرانخوروست نه پژو بلکه همه چیزش چینی شده آره عزیزم کشور بزرگ چ ی ن که کیفیت کاراش مشخصه
دیگه اینو انکار نکنین پسر عموی من تو خط پژو ایرانخودرو کار میکنه از روی هوا حرف نمی زنم
احمد
۸ دی ۱۳۹۰اتفاقا همونطور که خودت اشاره کردی دقیقا روی هوایی الآن!
اون ایران خودرویی که پسر عموت توش کار می کنه احتمالا شعبه ایرانی MVM یا چری یا لیفانه! وقتی خود نمایندگی های ایران خودرو، موقع مشاوره دارن میگن اگه 206 دست دوم می خوای بخری مواظب باش قطعاتشو عوض نکرده باشن یعنی چی؟ درضمن چین به سفارش تمام تولید کنندگان ایرانی داره قطعه برای ایران می زنه. از خودرو گرفته تا صنایع پلاستیک و… و سه تا گرید داره:
Grade A,B,c . براساس پولی که میدی بهت کیفیت میده. جهت اطلاع، از پسر عموهایی که در پارس خودرو و ایران خودرو کار می کنند لطفا راجع به قطعات تندر هم بپرسید. این رو چون اطلاع کامل دارم دوست دارم تحقیق کنین. ضمانت 2ساله یا 40000 کیلومتر V8 بابت قطعات عالی بکاررفته در اونه. الکی نپرونین لطفا
reza
۸ دی ۱۳۹۰دوست عزیز احمد آقا چرا در جواب دوست عزیزمون علی عصبانی میشی من هم حرفهای علی رو قبول دارم
منم برای بار هزارم میگم لوگان مال رنوست درسته الان شرکت داچیای رومانی اون رو داره میزنه ولی باید بدونی برای بار ده هزارم داچیا مال شرکت رنوست- شما میگی مدرک خوب شما برو خیابون یه لوگان ببین روی صندوقش آرم و اسم چه شرکتی هست ؟ بابا بخدا Renault یعنی همون رنو
اگه کاپوت ماشین رو بالا بزنی رو موتورو قطعات دیگه هم نگا کنی Renault رو می بینی این یعنی چی ؟
اگر اینطور باشه منم میگم برای بار هزارم: آقا جون 206 صندوقدار کی گفته ساخت پژو هست مال شرکت ایرانخودر و کشور ایرانه افتاد ؟. تازه ایرانخودرو سهامش مال شرکت پژو نیست وبه قول دوستتتون داره به فرانسه هم صادر میشه!!!!!
اتفاقاً من هم میبینم برخی از دوستای طرفدار 206 بی استدلال حرف میزنن نمونش پستهای بالا در مورد ناقص الخلقه بودن و هندلینگ ماشین ،دهه 80 بودن طرح بدنه تندرو اختلاف قیمت نشون دهنده بهتر بودن ماشینه لطفاً در این مورد جواب بده که آیا این حرفها منطقی و درسته ؟ سکوت نکن
در صورتیکه دوستان طرفدار تندر حداقل نشون میدن همه اهل تحقیق هستن و کمتر به سلیقه دوستان دیگه تا حالا توهین کردند
احمد
۸ دی ۱۳۹۰بد نیست شما هم به جای علی آقا یا آقا اشکان حداقل جواب یکی از ایرادات وارده به مطالبشون رو میدادی.
من هم با توهین مخالفم ولی خوب توی آرشیو بگرد لطفا…
برای بار صد هزارم: توی سایتهای خارجی هم که بگردی لوگان رو با نام داچیا آوردن نه رنو. داچیا رو شرکت رنو خرید باجاش. چون ورشکست کرده بود. می تونی تحقیق کنی. بعد چون قالبها و قطعات تولید شده زیادی از لوگان موجود بود یه دستی به سر وروش کشید و آرم رنو روش چسبوند تا به ایرانیها بفروشه و فروخت.
farhad
۸ دی ۱۳۹۰دوستان چرا بیخود به همدیگه پرخاش می کنید! آقا رضا خوبه کسی بنویسه به خداpeogeot یعنی پژو.
به نظر من تندر این پتانسیل رو داشت که یک SUV جمع و جور بشه ولی قبول کنیم که مدل فعلی با این صندوق عقبش خیلی ضایع و بی اصالت هست .
منظورم ازاصالت اینه که شکل فولکس واگن بیتل(قورباغه ای)، پورش911 و جیپ اصالت دارند وهنوز با گذشت بیش از نیم قرن اصول کلی طراحیشون حفظ شده ولی این تندر اگه هم رنو باشه بعیده در آینده خودرویی به این شمایل تولید بشه.
بر عکس از طراحی 206 در طراحی بقیه مدلها استفاده شده و در اینده هم استفاده خواهد شد.
شاهين
۸ دی ۱۳۹۰تندر حتی اگه همه چیزش مال داچیا باشه باز از اس دی ایرانخودرو خیلی بهتره دوست عزیز حرفهای خنده دار نزن دیگه
یکی از نقاط قوت تندر به نظر من صندوقشه
اگه کل اینترنت بگردی دو تا لینک از این اس دی بد قیافه پیدا نمی کنی البته سایتهای غیر ایرانی منظورمه
حتی Crash test هم نداره غیر از اینه دوستان اس دی دوست
farhad
۸ دی ۱۳۹۰دوستان تندری که از ادعای چینی بودن قطعات 206 برای کوبیدن 206 استفاده می کنند بد نیست بدونن که چین ماشینایی تولید کرده که حداقل ازنظر ظاهری به مراتب از تندر شما سرتره.
shirin
۸ دی ۱۳۹۰آقا فرهاد اولا ال90 از نظر ظاهر حداقل از 206 صندوقدار قشنگتره دوماً به قول شاعر تو مو مبینی من چرخش مو
farhad
۸ دی ۱۳۹۰خانم شیرین -شما هر پست و مقام و موقعیت اجتماعی که داشته باشی سوار شدن 206 کلی پرستیژ داره. مثلا من متخصص دیدم که علاوه برBMW مدل بالا یه 206 هم داشت.
سوار شدن تندر مثه پوشیدن کت و شلوار با کفش کتونیه.
تندر جون میده برای مسافرکشی.
ضمنا پیچش مو نه چرخش مو.