در کشور ما برای خرید اتوموبیلی سدان و خانوادگی که قیمت مناسبی داشته باشد و متعلق به عصر یخبندان هم نباشد، انتخاب های زیادی در پیش نخواهیم داشت. با این حال افراد مشکل پسند همچنان برای خرید یکی از همین محصولات محدود هم باید چشمهایشان را باز نگه دارند! ما قصد مقایسه دو خودرو این پهنه از بازار را داریم، پژو 206SD صندوقدار و رنو لوگان معروف به تندر L90
هرچند مشخصات فنی این دو محصول تطابق چندانی با یکدیگر ندارد، اما هر دو آنها در محدوده قیمتی ۱۳ تا ۱۵میلیون تومان بازار خودرو کشور به فروش می رسند. V20 از موتوری ۱۴۰۰ سی سی با قدرت ۷۵ اسب بخار بهره می برد این در حالی است که E2 به واسطه موتور ۱۶۰۰ سی سی خود قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار تولید می کند. اگر میان خرید V20 و E2 مردد مانده و در عین حال طالب سرعت بالاتری هستید E2 شرایط بهتری در این زمینه دارد به نحوی که پشت فرمان این خودرو می توان تا ۱۸۳ کیلومتر در ساعت (طبق کاتالوگ) گاز داد، اما پدال گاز V20 را نمی توان بیش از ۱۷۰ کیلومتر در ساعت فشرد. از جنبه شتاب صفر تا صد نیز، E2 از V20 جلوتر است؛ چراکه اگر این دو با یکدیگر کورس بگذارند اولی در عرض ۱۰.۲ ثانیه به شتاب صد کیلومتر می رسد و دومی ۴ ثانیه بعد؛ برتری سرعت و شتاب E2 نسبت به V20 در شرایطی است که V20 به لحاظ استاندارد سوخت و آلایندگی از رقیب خود پیش افتاده است. به نحوی که V20 به واسطه استاندارد یورو ۳ در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۶.۴ لیتر بنزین می سوزاند و در سیکل اتوبان و شهر نیز مصرف سوختی به ترتیب ۵ و ۸.۹ لیتر دارد در حالی که E2 در هر صد کیلومتر سیکل اتوبان ۷.۱ لیتر بنزین و در سیکل شهری نیز ۹.۷ لیتر سوخت می بلعد.
نه اینکه بخواهیم در خانواده ایران خودرو اختلاف انداخته و بگوییم در کل E2 بهتر است یا V20 ، اما از جنبه امکانات ایمنی هم اگر منصفانه قضاوت کنیم E2 شرایط برتری را دارد. این محصول در حالی به ترمز ضد قفل (ABS) و ایربگ مجهز است که V20 فاقد این دو فاکتور ایمنی است. در حال حاضر E2 که اتفاقا شرایط تولید مناسبی نداشته و در عین حال پرتقاضاترین مدل تندر ۹۰ به حساب می آید، با قیمت ۱۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان به فروش می رسد و V20 نیز نرخی برابر با ۱۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان را دارا است.
این مطلب برداشتی است از روزنامه دنیای اقتصاد
shirin
۸ دی ۱۳۹۰اولاً من خانم نیستم دوماً من ماشین رو برای پرستیژ نمی گیرم ترجیح میدم ماشینم با کیفیت باشه و نیازهای منو برآورده کنه بعدش به خوشگلی وپرستیژش می پردازم که انصافاً ال90 اینها رو نسبتاً داره و اصلاٍ دوست ندارم ماشن رو برای حرف مردم بخرم . اگه بخام مثل شما هم مثال بزنم : من ترجیح میدم کت شلوار هاکوپیان با کیفیت بپوشم تا شلوار جینی که بعضی فکر میکنن پرستیژ داره (سلیقه عوام با کلاس)
سوماً 206 هم ماشین بدی نیست ولی الان یه خورده جواد شده تقریباً عامه پسند تره و قیافش تکراری من خودم تیپ 2 رو 3 سال پییش داشتم و به لوگان ارتقاش دادم وارتقای بدی هم نسبت به لوگان فقط مگان و مزدا3 به بالاست نه پارس ای ال اکس یا زانتیا
راستی اینم بگم یکی از دوستان پزشکم ال90 داره و خانم منشیش 206 ضمن احترام به هر دوی انها
اشکان
۸ دی ۱۳۹۰با سلام
دوستان از صندوق عقب تندر ایراد میگیرندو من هم در جواب میگم که قبول دارم که شکل ظاهری صندوق تندر زشته.ولی یه جواب دیگه دارم بدم خدمتتون و اینه که حجم صندوق عقب تندر 90 از همه ماشینهای هم رده خودش بالاتره(از خیلی از ماشینهای رده های بالاتر از خودش هم صندوقش بزرگتره).دوستان در جای دیگه گفتن که سقف تندر بالاست منم در جواب میگم اگه سقف ماشین کوتاه باشه و آدم توش جا نشه بهتره؟یا سقف بلند باشه که آدم راحت تو ماشین جا بشه؟
حجم صندوق عقب ماشینها:
تندر 90=510 لیتر
ریو=440 لیتر
پژو 206 صندوقدار=400 لیتر
زانتیا=480 لیتر
سمند=500 لیتر
پژو 405=500 لیتر
پژو پارس=470 لیتر
تمام این اعداد رو با مراجعه به سایت سایپا و پارس خودرو میتونین بدست بیارین.
در ضمن نه تنها حجم صندوق تندر از ماشینهای هم رده خودش بالاتره بلکه حجم فضای داخلی تندر هم از همه بیشتره که حدود 3300 لیتره.حالا شما قضاوت کن قیافه مهمتره یا جادار بودن؟
ali
۸ دی ۱۳۹۰از دوستان عزیز تقاضا دارم به جای مباحثی که فقط جنبه کل کل داره به مباحث فنی و تجربیات خودشون از این دو ماشین بپردازن و به هم دیگه توهین نکنن چون نتیجه ای نداره
emad
۸ دی ۱۳۹۰سلام1 میخواستم بگم من خودم تندر فول رو دارم وبرادرم sd v8 داریم که من به شخصه sdانتخاب اولم است 2 اسپرت sd هم قشنگتراز l90 است و 3از نظر سرعت; شتاب ,سوخت sd بهتر است
مسعود
۹ دی ۱۳۹۰سلام بر دوستان عزیزان هر نظری درباره خودرو دلخواهشون دارن محترمه و من واقعا احترام می زارم
به نظر من از لحاظ موتور موتور 206 اس دی وی 8 tu5 فناوری پیچیده تری نسبت به ال نود داره 206 اس دی در کل نسبت به لوگان خرجش کمتره
عرض کمتری داره برا کسانی که مشکل پارک کردن دارن مناسبه
مصرفش تقریبا کمتره
داخلش زیباترو چشم نواز تره
در کل زیبا تره
نمای بیرونی ایرو دینامیک بالاتری داره
از لحاظ ایمنی 5 ستاره ایمنی اروپا داره که لوگان 3 ستاره است
هندلینگ بهتری داره
کمک عقب ماشین خوب عمل میکنه
موتور بی صدایی داره هرکی داشته که تا حالا راضی بوده
تعویض روغنش 50000 کیلومتره که نسبت به ماشین های دیگه بیش تره
تجهیزاتی مثل تهویه اتوماتیک برخورداره
صندلی های راحتری نسبت به ال 90 داره
برای 4 نفر واقعا مناسبه
رنگ قرمزش که دیگه حرف نداره
من احساسم اینه که لوگان یه ماشینیه که برای کار مناسب تره مثل مسافر کشی و قیمت واقعی اون 8 ملیونه
به خاطر طراحی برای کشور های اروپای شرقی سعی کردند در طراحی بدنه و ساختاری ماشین ساده ای باشه که قیمتش پایین بیادتو ایران قرار بود جانشین پیکان بشه که نشد
در ضمن اس دی در رده بندی خودرو خیلی خوب قرار داره
farhad
۹ دی ۱۳۹۰من فکر می کنم دوستان تندری باعث شدن بحث جنبه کل کل پیدا کنه. شما دیدگاههای پیشین رو یه مروری کنید می بینید که در بیشتر موارد این افراد به جای پاسخ دادن به سوالات طفره می رن و به جز چند نفری هیچ کدوم چیزی از جنبه های فنی تندر نگفتن.
به نظر من این تندر اگه به بالای 20 تومن هم برسه بازم این مردم کوچه بازار دنبالشن.
آخه یه با انصافی پیدا بشه با حرف حساب بگه این تندر موتورش، ترمزش،خدماتش، ظاهرش و یا چیش ازsd برتره و چرا؟ مثلا حرف دوستمون که می گه جاداره و حرفش هم درسته.
farhad
۹ دی ۱۳۹۰من پی نبردم چرا 206 صندوقدار باv8-V20و… نامگذاری شده؟ تا جایی که من می دونم در همه دنیا مثلا منظور ازV8 یاV6 موتور 8 سیلندر یا 6 سیلندرV شکل(خورجینی)هستش. شاید منظور ایرانخودرویی های عقل کل version باشه! چون قطعا منظورشونvalve(سوپاپ)نمی تونه باشه. در هر صورت خیلی نامگذاری بی ربطیه.
مسعود
۹ دی ۱۳۹۰به نظر بنده هر دو خودرو، خودرو های خوبی هستند
و با خریدشون مثل ماشین های چینی پولتون رو دور نریختین
با این وجود دلیلی برای منازعه وجود نداره
milad
۹ دی ۱۳۹۰به مظرمن تندرخیلی از206بالاتره تندرمحشره
آرش
۹ دی ۱۳۹۰نطر منم روی تندره به دلایل
1.موتور فوق العاده خوب و پیشرفته اون که به نطر من از tu5 هم بهتره (این موتور روی مگان 1600 تو ایران و رنو کلیو تو اروپا بسته میشه)
2 . دنده و کلاج فوق العاده نرم و عالی و بدون سروصدا نسبت به 206
3. فضای فوق العاده برای 5 نفر سرنشین
4.ایمنی خیلی خوب که 206 هم تو این زمینه خوبه
5. وجود سیستم تعلیق مناسب نا همواری های جاده رو کمتر به آدم منتقل میکنه
6. مصرف بسیارکم
7. کیفیت بسیار بالا در مقایسه با ماشین هم رده خودش (جدول رده بندی کیفی داخلی خودروهای ساخت داخل هر ماههاعلام میشه که تندر همشه از لحاظ کیفی در حد ماشینهای بالای 25 میلیونه)
8. نظارت و سخت گیری شرکت رنو تو ایران برای تولیدش به نسبت دیگر خودروهای ساخت داخل
9. Price Perfomance بهتر نسبت به سایر محصولات داخلی
mjh
۹ دی ۱۳۹۰اگر 206 بهتر بود چرا لیزینگی می دهند واگر ل90 بدتر بود چرا نقد
پارسا
۹ دی ۱۳۹۰من ال90 دارم دوستمم206sd هردو یه موقع خریدیم ولی به شدت 206 v8یا v9رو ترجیح میدم چون:
206 ایمنتره
206 مصرفش کمتره
206 توش خیلی قشنگتره
206 موتورش قویتره
206 شتابش بهتره
206 پایداریش بیشتره
206 ترمزش بهتره
206 خرجش کمتره
فقط جای پای عقبش کمتره
فرزانه
۹ دی ۱۳۹۰ولی لوگان بیشتر شبیه نعش کش هست تا یک ماشین عادی
arsam
۹ دی ۱۳۹۰به نظر من خوبی تندر فقط اینه که خودروی روز اروپا است و اگه فیست لیفت بشه در رنج قیمتش بد نیست
پ
احمد
۱۰ دی ۱۳۹۰بعد از دو روز که صبح شنبه اومدم تو این صفحه واقعا متاسف شدم. عین بچه های اول راهنمایی که فقط می خوان جواب هم رو داده باشند. این به اسم وفامیل اون گیر میده اون یکی به شغل بابای این. این رشته ورزشی اون رو مسخره می کنه اون قیافه این یکی رو!
خدا پدر اون قبلی ها رو بیامرزه که ما میگفتیم تعصبی اند. الآن می بینم که همون دوستان خیلی بهتر شدن و حدا قل درست یا غلط یه کلمه فنی می آرن.
ببینید دوستان اولا خوب که به موضوع بالای صفحه دقت کنین تندر با 206 مدل V20 که موتور 1400 داره و امکانتش هم پایینه مقایسه شده و نه با موتورهای قویتر و مدل های پیشرفته تر مثل V8. این مقایسه بسیار منطقیه و حقیقتش خود من هم متوجه این موضوع نشده بودم. پس همین جا میگم خیلی از بحث های ما اساسا بیخودی بوده (خود من هم متعجب بودم)چون اصلا دلیلی نداره که ماشینهایی با این اختلاف قیمت و تفاوت تکنولوژی و امکانات که واضح و مشخصه مقایسه بشن. من از دقت نظر مدیریت سایت و مقایسه منطقی ایشون وکل مطالب مفید این سایت واقعا تشکر میکنم و خسته نباشید می گم.
بهنام
۱۰ دی ۱۳۹۰با سلام
لازم دونستم تا از احمد آقای عزیز کمال تشکر خودم رو اعلام کنم. چراکه ایشون کار ما رو راحت کردن و حرف دل ما رو زد.
اگه به نظرات قدیمی تر مراجعه فرمائین می بینین اونجا هم گفتیم چرا L90 با V20 مقایسه شده.
احتمالاً اکثر شما برنامه تخته گاز یا دنده پنج رو تماشا کردین. تو اون برنامه ها معمولاً بدون غرض و بر اساس منطق ماشینا رو مقایسه می کنن. چراکه خودشون ماشینای مورد نظر رو سوار میشن و تست می کنن. در صورتیکه خیلی از ماها فقط یکی از این دو اتومبیل L90 یا SD رو سوار شدیم و می خواهیم برای اون یکی نظر بدیم.
ما باید از این سایت استفاده مفیدتری بکنیم. بهتره نظرات فنی تری رو اعلام کنیم تا شاید اگه صاحبان صنایع خودرو سازی کشور مطالعه می کنن بتونن با کمک نظرات یا دیدگاه های ما نسبت به ارتقاء طرح خودرو و کیفیت محصولات تصمیم گیری بهتری داشته باشن. گذشته از مسائل جانبی در صنایع اتومبیل کشور، هستن کسانی که واقعاً به این صنعت علاقمندن.
صرفاً جهت اطلاع بایستی بگم یکی از تکنیکی ترین روشهای مقایسه اتومبیلها (البته با حجم موتور یکسان) داشتن نمودار اندیکاتوری همون موتورهاست تا بتوان تغییرات قدرت و گشتاور موتورها رو بر اساس دور موتور مقایسه کرد.
موفق باشید.
sassan
۱۰ دی ۱۳۹۰دوست عزیزم آرش، شما راجع به موتور تندر نوشتی:
نظر من و شما مهم نیست اون چیزی که در واقعیت وجود داره مهمه. اگه مجلات خودرو را مطالعه کنی یا در بحث هایی که راجع به مگان میشه حضور داشته باشی می بینی که یکی از ایرادات وارده به مگان نصب موتور تندر روی این ماشینه. اصولا کمپانی رنو(خودرو ساز دولتی فرانسه که چند سال پیش با حمایت نیسان ژاپن از سقوط و ورشکستگی حتمی نجات پیدا کرد)در زمینه موتور حرفی برای گفتن در اروپا نداره. از لحاظ تکنولوژی و ادوات و چیدمان زیر کاپوت هم در اروپا با خودروهایی مثل فیات (خودرو ساز دولتی ایتالیا)مقایسه شده.
موتورها و خودرو های ساخت گروه PSA یا همان پژو-سیتروئن دومین خودروساز بزرگ اروپا (می توانید این مطلب را با جستجوی Peugeot Citroen در ویکی پدیا تحقیق کنید) جزو بهترین های اروپاست که پس از ادغام دو شرکت معظم اروپا یعنی پژو و سیتروئن با هم افزایی دانش فنی دو شرکت رشد فوق العاده ای را شاهد بود. جهت اطلاعات بیشتر این سایت را ببینید:
http://www.psa-peugeot-citroen.com
این در حالیست که رنو با فراز و نشیبهای زیادی روبرو بوده و تا مرز سقوط پیش رفت. دو تا از دلایل رکود فعلی رنو عبارتند از ایرادات چیدمان مجموعه موتور ونیز زشت بودن طراحی ها. به عنوان نمونه رنو کانگو(معروف به گوژپشت نتردام) به عنوان زشترین خودرو اروپا انتخاب شد. پس با این اوصاف و مطالب فنی که روزهای قبل دوستان مطرح کردند کدام آدم عاقل می تواند سنگ این خودرو که حتی رنو هم نیست به سینه بزند و باعث خوشحالی و اعتماد به نفس دوستان رومانیایی شرکت داچیا شود.
reza
۱۰ دی ۱۳۹۰دوست محترم اقای پارسا من ال90 دارم و یکی از دوستام 206 v8 چند روز پیش یکی از دوستان دیگرمون اومد پیش ما در مورد خرید ال90 و سمند lx از ما نظر خواست دوست عزیزم که 206 V8 داره وآدم با تحصیلات و منطقی هم هست بهش گفت نو خرید ال90 شک نکن که بهترین انتخاب برای شما تو این رنجه میگفت متاسفانه برای خرید ماشین خودش تنها اصرار خانمش باعث خرید V8 شد ولی خودش میدونسته که ال90 براش انتخاب بهتریه هر چند V8 هم بد نیست . میگفت مصرفش به صورت ترکیبی در حد 8 درصده و از فضای بسیار کمش شاکی بود با این تفاسیر و ذکر این نکته که خود من ال90 دارم و معایب و مزایاش رو نسبت به 206 رو میدونم حرفای شما برام بسیار عجیب به نظر میرسه شما!
اشکان
۱۰ دی ۱۳۹۰احمد آقا منم با نظر شما کاملاً موافقم مقایسه ال90 (ماشین با تکنولوژی روز) با پژوهای تولید داخل کاملاً اشتباهه و توهین به شعور کاربرانه
ال90 با این کیفیت و تکنولوژی می بایست با ماشینهای بالای 20میلیون تومان ایران مقایسه بشه چون بقیه ماشینهای زیر 20میلیون فسیل شدن همین ال90 هم تا پنج سال دیگه ماشین خوبی میتونه باشه (اینم برای اینکه نگید احساساتی و غیر منطقی هستم)
reza2
۱۰ دی ۱۳۹۰دوست عزیز، من خودم یکسال و8 ماهه V8 دارم اگه این جوری بخوای بگی خدا رو گواه میگیرم همکار من که یکسال و نیمه تندر فول گرفته الان حسرت ماشین منو می خوره و جالبه بدونی رو حساب عشق ماشینای بلند و اینکه قیمتش ارزونتر بوده تازه با رینگ اسپورت و کامپیوتر سفری و … تندر خرید. خدا شاهده هربار بعنوان سرنشین یا راننده پشت ماشین من میشینه و کامل بودن ادوات داخلی، تهویه دیجیتال هوشمند و پرقدرت، هندلینگ و سواری عالی و خوش رکابی V8 رو می بینه اعصابش خورد میشه. پارسال اولش با من خیلی کل کل میکرد ولی دونه دونه مزایای این ماشین و معایب تندر و دروغهایی که برای جا افتادن در بازار برای تندر ساخته بودن براش رو شده و فقط سکوت می کنه. این چندمین نفریه که بعد از تندر نظرش اومده روی V8 ولی من با قدرت میگم هنوز کسی رو ندیدم که بعد از V8 نظرش روی تندر بیاد.
soheil
۱۰ دی ۱۳۹۰غیر ممکنه کسی که هنوز تندر نخریده(و مجبوره نگهش داره)یک روز با V8 رانندگی کنه و بعد حاضر بشه تندر رو حتی برای تردد شهری کرایه کنه چه برسه که بره بخره. همین اشکان هم که اینجوری با چنگ و دندون مدافع تندره اگه یه روز 206 بگیره اون وقت هرچی فحش بلده به تندر می ده.
اشکان
۱۰ دی ۱۳۹۰با سلام
تندر 90 و 206 ماشینهای خوبی هستند.هر کدوم از اونها مزایا و معایبی دارند.ولی در مجموع و در مقام مقایسه تندر 90 برتره به این دلایل:
ایمنی بالاتر-فضای داخلی و فضای صندوق عقب بیشتر-موتور به روز تر-دنده و فرمان و کلاچ فوق العاده نرمتر-قیمت مناسبتر-کیفیت بالاتر(میتونید به رده بندی کیفیت مراجعه کنید)و از همه مهمتر استهلاک پایین تر.برای نمونه لنت ترمز که یکی از قسمتهای پر استهلاک ماشینها هست در تندر 90 به طور میانگین بعد از 60 هزار کیلومتر عوض میشه ودر خودروی 206 به 25 هزار کیلومتر نمیرسه.لنت جلو تندر 90 جفتی 60000 تومنه و لنت جلو 206 جفتی 50000 تومنه.ولی انصافا لنت ال نود خیلی بیشتر کار میکنه و به صرفه تره.(بعد از تعویض چند باره لنت 206 و محاسبه دستمزد برای تعویض لنت)
برتری های 206 شامل موارد زیر است:
شتاب بالاتر(0.6 ثانیه زودتر سرعتش به صد میرسه)
طراحی داخلی و بیرونی زیباتر
هندلینگ بهتر سر پیچها
اشکان
۱۰ دی ۱۳۹۰البته در مطلب قبل منظور من از 206 با موتور 1600 بود.در ضمن خدمت دوستان عرض کنم که من یه تندر مدل 87 دارم که 47000 کیلومتر راه رفته.تا الان فقط روغن عوض کردم و یه دست شمع+فیلتر هوا و روغن و بنزین.انصافا تندر یه ماشین اقتصادی هست که رنو فرانسه برای اقشار کم درآمد در کشورها ساخته.این محصول هم اکنون به برزیل-آرژانتین-هند-چین-ترکیه-ایران و…صادر شده و کلی طرفدار داره.
GMC
۱۰ دی ۱۳۹۰دوست عزیز جهت اطلاع توی اخبار هم حدود 2 ماه پیش 206 صندوقدار درلیست خودروهایی که کمتر ین ناراضی را دارد معرفی شد. توی بازار هم همه دارن میگن که زیر 25 میلیون بهترین انتخاب وی هشته. الان هم دیگه مثل اون اوایل بنگاهی ها از تندر تعریف نمی کنن فقط میگن:
ماشین خوبیه-قیمتش مناسبه…
mjh
۱۰ دی ۱۳۹۰سلام اقا پارسا شما ل90 دارید یا 206
چون شما خوبی های ل90 را نوشتید نه 206 sd
ابراهیم
۱۰ دی ۱۳۹۰من 206 دارم .
اگه قیافه براتون ملاک نیست ال 90 خوبه .
( در ضمن من بعد از 55 هزار کیلومتر لنت ماشینم رو عوض کردم نه 25 هزار کیلومتر )
مرتضی
۱۰ دی ۱۳۹۰آقا من خودم v8 مدل 90 دارم ازش راضیم فقط حیف که فضای خوبی برای صندلی عقب نداره و خرجش هم ماشا… کم نیست ولی برای برادرم ال90 برداشتم ماشین فوق العاده ایی سواریش بیشتر حال میده مخصوصاً فرمان پذیریش یعنی فرمونش رو از ماشین خودم بیشتر می پسندم و این احساس که پشت یه Suv نشستی البته نرمیش هم از 206 بهتره البته الان قصد تعویض ماشین خودم رو ندارم اخه اونجوری ها هم که شما بحث میکنید این دو ماشین باهم تفاوت ندارن
xyz
۱۰ دی ۱۳۹۰اشکان جان تنها 206 تیپ 5 اونم اونایی که چند سال پیش تولید میشد شتابش 0.6 ثانیه از تندر بیشتر بوده الان با این Ecu های جدید نه ولی سایر تیپها و سایر 206 های Sd شتابشون از لوگان کمتره همچنین گشتاور موتور لوگان از همه مدلهای 206 بالاتره به دلیل فناوری بالاتر و به روزتر موتور لوگان که راندمان خیلی خوب و مصرف خیلی خوبی داره
majid
۱۰ دی ۱۳۹۰آقای ساسان لطفاً حرفهای خنده دار نزن “رنو در زمینه موتور حرفی برای گفتن در اروپا نداره”؟؟!!!!!!!!!!
اتفاقاً اتفاقاً رنو رو با موتورهای فوق العادش معروفه همیشه تو بحث های Race نام موتورهای ساخت رنو میدرخشه نمیدونم تا چه حد از رنو وسوابق درخشانش تو فرمول یک خبر داری ؟ واقعاً دیگه حوصله ندارم جواب بقیه حرفهای … رو بدم من نمیدونم این دوستان 206 دوست چرا دوست دارن شبیه بعضی از سیاستمدارها از ترفندهای عوام فریبانه استفاده کنن هی میگن بگم ؟ بگم ؟
محمد
۱۱ دی ۱۳۹۰با سلام خدمت همه دوستان
من 206 تیپ 2 دارم .با E2هم رانندگی کردم . به نظر من تناها حسن E2 برتری اون از لحاظ فنی و موتور 16 سوپاپشه. وگرنه 206 یه چیز دیگه اس. در ضمن می دانید که L90 با همین تیپ و قیافه توی رومانی فقط برای تاکسی و مسافرکشی تولید میشه.
در کل تو کشورهای اروپایی ماشینها به دسته های خودروکار، خودروخانواده و… تقسیم و براین اساس تولید میشوند که سطح راحتی خودروهای کار با خودروهای خانوادگی تفاوت داره . همین 405 خودمان تیپ کار این ماشن آنهم در دهه 80 فرانسه بوده است.