در کشور ما برای خرید اتوموبیلی سدان و خانوادگی که قیمت مناسبی داشته باشد و متعلق به عصر یخبندان هم نباشد، انتخاب های زیادی در پیش نخواهیم داشت. با این حال افراد مشکل پسند همچنان برای خرید یکی از همین محصولات محدود هم باید چشمهایشان را باز نگه دارند! ما قصد مقایسه دو خودرو این پهنه از بازار را داریم، پژو 206SD صندوقدار و رنو لوگان معروف به تندر L90
هرچند مشخصات فنی این دو محصول تطابق چندانی با یکدیگر ندارد، اما هر دو آنها در محدوده قیمتی ۱۳ تا ۱۵میلیون تومان بازار خودرو کشور به فروش می رسند. V20 از موتوری ۱۴۰۰ سی سی با قدرت ۷۵ اسب بخار بهره می برد این در حالی است که E2 به واسطه موتور ۱۶۰۰ سی سی خود قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار تولید می کند. اگر میان خرید V20 و E2 مردد مانده و در عین حال طالب سرعت بالاتری هستید E2 شرایط بهتری در این زمینه دارد به نحوی که پشت فرمان این خودرو می توان تا ۱۸۳ کیلومتر در ساعت (طبق کاتالوگ) گاز داد، اما پدال گاز V20 را نمی توان بیش از ۱۷۰ کیلومتر در ساعت فشرد. از جنبه شتاب صفر تا صد نیز، E2 از V20 جلوتر است؛ چراکه اگر این دو با یکدیگر کورس بگذارند اولی در عرض ۱۰.۲ ثانیه به شتاب صد کیلومتر می رسد و دومی ۴ ثانیه بعد؛ برتری سرعت و شتاب E2 نسبت به V20 در شرایطی است که V20 به لحاظ استاندارد سوخت و آلایندگی از رقیب خود پیش افتاده است. به نحوی که V20 به واسطه استاندارد یورو ۳ در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی ۶.۴ لیتر بنزین می سوزاند و در سیکل اتوبان و شهر نیز مصرف سوختی به ترتیب ۵ و ۸.۹ لیتر دارد در حالی که E2 در هر صد کیلومتر سیکل اتوبان ۷.۱ لیتر بنزین و در سیکل شهری نیز ۹.۷ لیتر سوخت می بلعد.
نه اینکه بخواهیم در خانواده ایران خودرو اختلاف انداخته و بگوییم در کل E2 بهتر است یا V20 ، اما از جنبه امکانات ایمنی هم اگر منصفانه قضاوت کنیم E2 شرایط برتری را دارد. این محصول در حالی به ترمز ضد قفل (ABS) و ایربگ مجهز است که V20 فاقد این دو فاکتور ایمنی است. در حال حاضر E2 که اتفاقا شرایط تولید مناسبی نداشته و در عین حال پرتقاضاترین مدل تندر ۹۰ به حساب می آید، با قیمت ۱۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان به فروش می رسد و V20 نیز نرخی برابر با ۱۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان را دارا است.
این مطلب برداشتی است از روزنامه دنیای اقتصاد
ali
۱۱ دی ۱۳۹۰صحبتهای دوستمون آقا مجید تایید میشه چند نکته هم من میخاستم بگم قابل توجه آقای ساسان:
کمپانی رنو در سال 1990 مالک تمامی کمپانی ماک آمریکا شد و در حال حاضر نیز مالک ان است .
در سال 1999 خرید 37% نیسان و خرید و بعد بقیه سهام آن مالک نیسان ژاپن شد و بعد در همین سال سامسونگ هم به رنو پیوست و در سال 2000 قراردادی بین ولوو و رنو امضاء شد که نشانگر استراتژی رنو می باشد همچنین رنو حضور فعالی در ساخت کامیون داشت هم اکنون 20% سهام ولوو از آن رنو است .
مشارکت رنو و نیسان سبب شد که نیسان به سود دهی بیشتری برسد .
مشارکت رنو و نیسان سبب شد که نیسان به سود دهی بیشتری برسد .
رنو پر فروش ترین و مهمترین کمپانی خودرو ساز در اروپای غربی است .
در اسلوونی رنو اولین تولید کننده خودرو است .
در ترکیه به عنوان بزرگترین فروشنده خودرو معروف است .
و در روسیه سیر صعودی فروش را دارد .
اتومبیلهای ساخت کمپانی رنو نخستین اتومبیلهایی هستند که مجهز به سیستم کنترل باد طایرها هستند .
کمپانی رنو اولین کمپانی اتومبیل است که سعی فراوان در امر پاکیزگی محیط زیست دارد و از سال 1994 به بعد BMW ـ فیات ـ روور را نیز با خود همصدا کرده است .
رنوی ول ساتیس بی صداترین اتومبیل جهان شناخته شد .
رنوی مگان 2 و ول سایتس ، ایمن ترین اتومبیلهای جهان شناخته شده است .
موتور سیستم انتقال قدرت پژو 607 ( لوکس ترین مدل پژو ) با کمک و مشارکت رنو طراحی و ساخته شده .
شاهين
۱۱ دی ۱۳۹۰همانطور که ملاحظه می فرمائید دوستان طرفدار پژو از مباحث فنی علمی و منطقی طفره میرن و کل گویی میکنند : 206 یه چیز دیگه اس”
هر ماشنی خوب و راحت جادر بود و موتوری قدرتمند داشت برای کار ساخته شده؟
چرا به محدودیت های 206 خودتون اعتراف نمی کنید چرا فکر می کنید اون چیزی که شما دارین بهترینه
hamed
۱۱ دی ۱۳۹۰به دلیل شتاب خوب و ایمنی بالا لوگان تو رومانی به عنوان ماشین پلیس ازش استفاده میشه
این اس دی من درآوردی ایران به درد مسافر کشی هم نمیخوره دوست عزیز
علی
۱۱ دی ۱۳۹۰سلام دوستان
مطالب رو خوندم، اگر چه مقایسه انجام شده خیلی کوتاه ، مختصر و بالتبع ناقص بود ولیکن بنده حقیر به عنوان شخصی که پشت ال90 و اس دی (البته V8) نشسته میگم که ال 90 واقعا ماشین خوب و عالیی هست. و اگر قرار باشه 15 میلیون پای ماشین بدم حتی با ظاهر بد قسمت عقب لوگان ولی بازم ال90 رو انتخاب می کنم.
اما دوستان عزیزم توجه داشته باشید که اس دی V20 پایینترین مدل اس دی هست و ال 90 E2 بالاترین در لوگان. پس لوگان هیمنجا متوقف میشه اما اس دی V9 با گیرباکس اتوماتیک، سیستم تهویه اتوماتیک، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، ایربگ راننده و سرنشین، و قابلیت نصب سان روف و کروز کنترل و لیمتر و خیلی از آپشنهای دیگه که رانندگی رو لذت بخش می کنن به شدت ال90 رو جا میزاره و اون موقع هست که ارزش چند میلیون پول بیشتر را خواهد داشت.
کامبیز
۱۱ دی ۱۳۹۰سلام:
خیلی جالب چرا L90 را با 206 V20 مقایسه میکنید ؟
این سری بیایید L90 را با 206 V1 مقایسه کنید که دقیقا از لحاظ موتوری و تعداد سوپاپ با هم برابری
می کنند.
در این صورت با هم قابل قیاس نیستند
با تشکر
Farhad
۱۱ دی ۱۳۹۰دوستان عزیز به نظر من بحث های این چند روزه خیلی حالت لجاجت و به درد نخور پیدا کرده. سوابق شرکت رنو و پژو رو چه کارداریم؟ یکی از دوستان گفته ال90 در رومانی ماشین پلیسه یکی دیگه گفته تاکسیه یعنی یکی از اینها یا هر دوشون دارن دروغ می گن و همینجوری یه چیزی می پرونن تازه اگه هر دو شون هم درست گفته باشن ، دارن جهت دار و در جهت توجیه یا تخریب تندر حرف می زنن. ضمن درود بر تمام مسافرکشان با شرافت عرض کنم مسافر کش بودن یه ماشین هم دلیل بدیش نیست همچنانکه الان تاکسی های کیش کمری و کرولا هستند.
در مورد مقایسه تندر و 206 هم به نظر من تندر با اختلاف زیادی از V20! سرتره ولی در مقایسه باV8!هم برتریهایی داره از جمله اختلاف قیمت حدود 2 میلیون تومن، جاداری، ارتفاع بیشتر از کف جاده و جلو بندی مستحکم که برای جاده های ناهموار مناسبتره.
حمید
۱۱ دی ۱۳۹۰با سلام خدمت دوستان
اقا این بحث خیلی خوبیه ولی ببین چقدر فلاکت زده شدیم که در باره ماشین های از رده خارج اروپا بحث میکنیم
اینجا نتیجه میگیریم که ما ایران خودرو و سایپا و … رو تشویق میکنیم به تولید خودرو های اشغال البته ببخشید ها ولی واقعیته به نظر من به جای حمایت از امکانات عصر قاجاری از ایراد هاش بگید تا اونی که قصد خرید داره بدونه چی داره میخره!!!
علی
۱۱ دی ۱۳۹۰مقایسه این دو خودرو اشتباه است L90راباید باV8یا206تیپ 5 مقایسه کرد تندر90 خودرو بسیار با کیفیت هست وسواری خیلی خوبی دارد تقریبآ صداهای غیر عادی ندارد ولی درضمینه طراحی البته به سلیقه بنده حرفی برای گفتن در قیاس با 206ندارد ترمز 206به لحاظ اینکه هر چهار چرخ دیسکی میباشد بهتر است قدرت موتر 206تیپ 5 110اسب بخار است L90105اسب بخار درشتاب اولیه هم کفه ی ترازو برای 206سنگینی میکند تعویض دنده در206 همراه با سروصداست در صورتی کهL90به روانی هرچه تمام تر تعویض می گردد دید عقب از اینه های کناری و وسط L90بسیار کم است ولی 206دید بهتری داردالبته انتظار میرفت به مناسبت اینکه L90چند سال بعد از 206پا به بازار ایران گذاشت از طراحی به روز تری برخوردار می بود که البته این طور نبود این دو خودر تفاوتهای دیگری هم دارند وبنده ان چیزی که به نظرم رسید رو گفتم .
با ارزوی موفقیت برای همه دوستان
ایلیا
۱۱ دی ۱۳۹۰ای بابا ..انقدر بحث سر این 2ماشین…!!؟!!!
ماشین میخوای فقط موتور…
zzr1300بشین حالشو ببر…..
راستی سلام…!!!
خوشحال شدم تو پدال یه چرخی زدیم..
دم بچه های دو رگه گرم…اونم از نوع کاشونی و تهرونی….
موفق باشین.ایلیا
GMC
۱۲ دی ۱۳۹۰دوست عزیزی نوشته تندر موتورش 16 سوپاپه. لازم به توضیحه که موتور V8 علاوه بر این که 16 سوپاپه از بالاترین تکنولوژیهای روز موتور برخورداره. موتور TU51600با110 اسب بخار قدرت، مصرفش 5.4 لیتر در صد کیلومتره که به نسبت حجم و قدرت موتور جزو بهترین موتورهای حال حاضر دنیاست. به نظر من تندر هم ماشین خوبیه و دلیلی نداره ازش بد بگیم. این مورد هم درسته که در کشورهایی مثل ترکیه وکشورهای اروپای شرقی مثل رومانی و مجارستان وبخشهایی از روسیه لوگان و ماشینهای فیات به عنوان تاکسی استنفاده می شوند. چون من با چشم خودم دیدم، اما دلیلی بر بد بودن اون نیست. این مطلب هم که دوستمون گفتن 206 یه چیز دیگه اس ناشی از کلی گویی نیست من حرفشون رو درک میکنم چون ازهردو ماشین دارم استفاده میکنم و من هم میگم یه چیز دیگه اس. منظور راحتی، اسپورتی بودن، هندلینگ عالی، ادوات داخل اتاق پیشرفته و در مجموع ایجاد حس رضایتمندی است.
ُSepehr
۱۲ دی ۱۳۹۰بعضی دوستان راجع به 206SD گفتن که ایرانیه و ….
من می خوام یه نکته رو بگم. نمی دونم کار ایرانه یا خارج؟ اما من اتفاقا خدا خدا میکنم که ایرانی باشه.
چون اونوقت به کشورم واقعا افتخار می کنم که تونسته این کارو به این قشنگی انجام بده. من و پدر و برادرام به خاطر شرایط کاری خانوادگی با انواع خودرو سروکار داریم. توی ماشینای زیر 25 میلیون، V8 یک شاهکاره. کسی که میگه ماشین بدیه عمرا سوارش نشده.
اما اگه این ماشین کار غربی ها باشه دیگه چیز خاصی نیسست و از اونها همیشه انتظار کار باکیفیت داریم.
ضمنا تندر هم ماشین خلی خوبیه. همیشه با انصاف و موفق باشید.
كيارش
۱۲ دی ۱۳۹۰آقا سپهر من خودم دارمش نسبت به قیمتش اونچنانم که شما می گید شاهکار نیست. دوست عزیز فقط میشه گفت ماشین خوبیه نمیخام نواقصش رو جلوی دوستای تندری بگم
سعید
۱۳ دی ۱۳۹۰جناب کیارش کاملا تابلوست که شما تندری هستی و این روشها هم دیگه کهنه شده. بنا براین تهدید نکن که مثلا بدیهای 206 رو خدای نکرده پیش دوستان تندری!!! رو می کنی و…
پس با خیال راحت هرچی دوست داری بگو. هرماشینی محاسن و نواقصی داره. شما هم مثل بقیه در مورد خوبیها و بدیها صحبت کن. موفق باشی
احمد
۱۳ دی ۱۳۹۰آقای کیارش شما مطمئنی که داریش؟
اشکان
۱۳ دی ۱۳۹۰با سلام
آقای GMC لطفا بگو که مصرف 206 صندوقدار در اتوبان 5.4 هست.چرا الکی میگی مصرف 206 5.4 هست؟!!مصرف 206 صندوقدار موتور 1600 سی سی در شهر و جاده و سیکل ترکیبی به ترتیب 8.8 5.4 6.61 هست.همین اعداد برای تندر 9 5.6 6.9 هست.
GMC
۱۴ دی ۱۳۹۰بابا تو چرا لحنت اینقدر عصبیه؟ کسی الکی نگفته! پر واضحه که منظور توی اتوبانه.
Arash
۱۴ دی ۱۳۹۰به نظر من ماشین L90 از نظر میزان راحتی که صندلی پشتش داره نسبت به 206 (توجه کنید فقط گفتم صندلیه عقب نه جلو) و اینکه ماشینه کم خرجی نسبت به 206 هست به درد خانواده و تاکسی بیشتر میخوره ولی 206 به دلیل زیبایی ظاهرش و اسپورت بودنش بیشتر به درد افراد جوان میخوره!
خاهشا توی این بحثاتون L90 رو با 206 v8 مقایسه نکنید! توی این سایت L90 رو با 206 v20 مقایسه کرده که به نظر من L90 تو این مقایسه برتر هستش!
كيانوش
۱۴ دی ۱۳۹۰آقای آرش عزیز من به سلیقه شما احترام میزارم ولی باید به شما بگم من با نظر شما کاملاً مخالفم، بنده خودم ال90 دارم وبرادرم هم206 v8 داره خدا گواهه که خود اون وقتی پشت ماشین من میشنه در مورد خیلی چیزای ماشین من نسبت به ماشین خودش میگه ال90 یه چیز دیگه اس، فقط به طراحی ساده ماشین من میتونه گیر بده، چیزایی هم که میگه بهتره :
1.شتاب
2.فرمان نرم و فوق العادش
3 .شعاع دید عالی
4 نرمی و تعلیق بهتر ماشین
5 احساس قدرت و تسلط بیشتربه جاده (خودش میگه زمانی که از پشت ماشین تو میرم تو ماشین خودم انگار تو تشت نشستم )
6 تعویض نرم و بی سر وصدای دنده و کلاج بسیار نرم
8 فضای صندلی جلو و عقب بسیار عالی
7 فضای صندوق عالی
8 در مورد مصرف هم با هم بسیار سفر کردیم و همیشه تست زدیم ماشین من در حد نیم الی 1 لیتر کمتر مصرف میکنه حتی با بار بیشتر
9 تو سفرهایی هم که قراره فقط یکی از ماشینهامون رو ببریم همیشه ماشین من انتخاب میشه (به علت راحتی و فضای بهتر وبیشتر)
نکته دیگه ای که میخاستم بگم آرش عزیز درسته 206 رو تبدیل به یه ماشین سدان کردند (قیافه و حالت یه ماشین اسپورت هم ازش گرفتن) ولی باید اینو بدونی که به هیچ وجه راحتی و نرمی یک ماشین سدان مربوط به این زمان رو نداره و شما دوست عزیز به جای اینکه به این ضعف اعتراف کنی میگی لوگان به درد مسافرکشی میخوره اگه اینجوره که باید با مگان و ماکسیماو … هم مسافرکشی کرد !
در مورد خرجاشون هم میتونم بگم اگه به خرج بیفتند جفتشون ماشینهای پر خرجی هستن
سعید
۱۴ دی ۱۳۹۰آقای کیانوش
شعاع دید که دیگه تابلوست و خود تندری ها هم اعتراف می کنن دید تندر مشکل داره و اکثرا هم گلگیرها و گوشه ها رو زدن به در و دیوار. فرمان 206 فوق العاده نرم و عالیه. قبول دارم که کمکهای 206 یه کم سفته که بدلیل ماهیت اسپورتی اونه.(من یه بار توی سعادت آباد توی یک خیابان کاملا صاف سوار یک پورشه Boxter شدم، این ماشین با اون قیمت و تکنولوژی عجیبش به قدری خشک و سفت بود که انگار نه فنر داشت ونه کمک !)
جای عقب کمتر و تعویض دنده 206 رو هم درست میگی یه کم صدا داره.
در مورد فضای صندوق عقب توجه کنید که تندر فقط در ارتفاع یه کم فضاش بیشتره که برای اجسام مرتفع کاربرد داره و نه همیشه.
در مورد مصرف خواهشا دوباره مطلب خودتو بخون فکر کنم جابجا نوشتی. من 3 تااز دوستانم تندر دارند و بدون استثنا همشون مشترکا از مصرف-ضعف کولر-ضعف ادوات و پنلها و درد سر تهیه قطعات شاکیند. شاید شما موتور ماشینتو با برادر محترم عوض کردی. چون اولین ویژگی 206 مصرف پایینشه.
GMC
۱۴ دی ۱۳۹۰جهت اطلاع کلیه دوستان لازم به توضیحه که مصرف یک خودرو، در شرایط استاندارد خاصی آزمایش میشه ازقبیل جاده کاملا صاف و هموار-عدم وزش باد موافق یا مخالف-عدم بارش باران یا برف-دمای متعادل-عدم وجود بار یا سرنشین اضافه-بسته بودن پنجره ها-عدم توقف یا کوچکترین تغییر سرعت و دنده در طی مدت تست- عدم نصب رینگ و لاستیک غیر از مدل استاندارد خودرو و همچنین نصب هر گونه شی اضافه روی بدنه-حرکت با سرعت بهینه و استاندارد(مصرف سوخت از سرعت حدود 90 به بالا تصاعدی افزایش پیدا میکند) و …
بنا براین ممکنه من و شما به این راحتی نتونیم به چنین شرایطی دست پیدا کنیم. درضمن جدیدا دیگه مصرف ترکیبی شهر وجاده ونیز مصرف داخل شهر رو ملاک قرار نمیدن. چون ممکنه شما با یه پراید در شهر 2ساعت توی ترافیک باشی و مثلا فقط 5 کیلومتر راه بری و 0.5لیتر مصرف کنی (یعنی صدی 10)ویا مثلا 0.6 لیتر(صدی 12)که این اعداد اصلا نشان دهنده مصرف واقعی نیستند. درحالیکه مصرف جاده(در شرایط استاندارد) یک شاخص کلی است که پایین بودن آن نشان دهنده مصرف بهتر در کلیه شرایط است. مصرف 5.4 برای 206 یک عدد بسیار عالیست درعین حالیکه قدرت و سرعت نهاییش عالیه
ali
۱۴ دی ۱۳۹۰اقای سعید منم حرفهای دوستمون کیانوش رو قبول دارم ضمن اینکه خود منم به این نتایج رسیده بودم و در مورد مصرف باید بگم بعضی از اقوام که 206 با موتور 1600 داشتن مصرف خارج شهر و اتوبان این ماشین رو حدود 6 الی 6.5 اعلام میکنن و تو شهر رو حدود 8 . تقریباً بیشترشون انتظار مصرف پایینتری از این ماشین داشتند شاید هم تو محاسبات اشتباه کردند ولی به هر صورت همینطور که میدونید این اعداد یه صورت میانگین و تقریبی به دست اومده نه در شرایط استاندارد ولی خوب باید قبول کرد مصرف L90 و 206 v8 با توجه به شباهتهای تقریبی موتورهاشون از لحاظ حجم و قدرت و وزن ماشین (تاکید میکنم تقریبی) باید یکی باشه لذا از این لحاظ نمیشه بهشون ایراد گرفت
mjh
۱۵ دی ۱۳۹۰1-موتور ل90 از 206 جدید تر
2-ل90 صندوق عقبش استاندارد دارد
3-صفر تا صد ل90 1ء10
ولی 206 3ء11 است
4-حجم فضای صندوق عقب ل90 510 لیتر است ولی 206 245
لیتر است
5-حجم فضای سرنشین های عقب ل90 بزرگتر از 206 است
6-بیشینه وزن قابل هم توسط خودرو ل90 425 کیلوگرم و 206 236 کیلوگرم
مهندس حمید حسن پور
۱۵ دی ۱۳۹۰بابا صلوات بفرستید خون خودتونو کثیف نکنید!
ms
۱۵ دی ۱۳۹۰سلام خدمت همه دوستان
مطلب جالبی بود و همچنین نظرات جالب تر!!!
نمیدونم چرا بعضی از ما اینقدر وری این خودروها حساسیم به طوری که انگار کارخونه ش به اسم بابامونه!!!
من خودم sd v8 دارم ،تقریبا 8 ماه،تا الان ایرادش مصرف بالای سوخت بود که گفتن بخاطر نو بودنشه!و منتاژ بد قطعات بطوری که بعد از حدود 2 ماه از تحویل گرفتن پیچ کمربند ایمنیش دراومد!!
برای اون دسته از دوستانی که میگن این من درآوردی ایرانه باید عرض کنم ایران از این عرضه ها نداره،اگه داشت روی سمند خودش طراحی میکرد
206 sd در اصل در فرانسه به اسم 206sedan به فروش میرفت(اطلاعی ندارم که هنوزم به فروش میره یا نه) پس نگید کار ایرانه!!
درضمن بجای اینکه سنگ این خودرو سازها رو به سینه بزنید درباره ایرادات خودرو توضیح بدید تا کسانی که میخواهند خودرو سفارش دهند از ایرادات با خبر باشن.
مفق باشید
Arash
۱۵ دی ۱۳۹۰آقای کیانوش عزیز چرا وقتی میگم L90 برای استفاده taxi خوبه چرا ناراحت میشی؟! خب این مزیت این ماشین هستش که من گفتم! آقا ببخشید من کلا حرفامو پس میگیرم!
اصلا L90 تو سرعت تو شتاب و قیافه و ایمنی و مصرف سوخت و کلا از همه نظر از 206 اونم تازه از مدل v8 بهتره!
اصلا 206 v8 شتاب 0 تا 100اش 20 ثانیست L90 شتابش 2 ثانیست bugatti رو میگیره تو شتاب!
جایگزین پراید هم قرار شد lamborghini gallardo بشه!!
naser
۱۶ دی ۱۳۹۰نظر من فقط L90 به خدا محشره . با این میزان هزینه ماشین (زیر 20 میلیون) بهترین انتخاب فقط L90
جواد
۱۶ دی ۱۳۹۰جونه من دوا نکنید با جفتش ماشینه خوبیه فقط 206 ماله آدم مجرده ولی l90 ماله آدم زنو بچه دار ….
آدمی که پشت 206 میشینه معلومه وقتی پشت l90 میشنه صداش درمیاد که چرا راحت نیست و ادمیم که پشت l90 میشینه نمیتونه 206 قبول کنه
ولی در کل به نظر من l90 انتخاب مناسب تریه
دیگم بحث نکنید که دعواتون میکنم D:
farshid
۱۶ دی ۱۳۹۰سلام اقا علی دلیل نمیشه که ال 90 چون چند سال بعد از 206 وارد شده باید طراحیش بهتر باشه و بحث در مورد 206 SD هست که به هیچ وجه به دلیل وجود صندوق زشتش در مورد ظاهرش نباید حرفی بزنیداین مطلب رو که اگه قیمت 19 میلیونی 206 رو بخواییم یه ال 90 سفارش بدیم خیلی سرتر از 206 میشه که شما میگفتید در صورتی که اگه فول ال 90رو هم بگیرید از 206 19 میلیونی سرتره
مهدی
۱۶ دی ۱۳۹۰توی ماشین هایی که من داشتم بهترین اونها ال نود بوده البته درقیمت های زیر 20 میلیون تومان ، این ماشین اگه خوب نگهداری بشه حالا حالاها تو خرج نمی افته . ولی این مسئله منوط به اینکه شما به موقع صافی بنزین ، روغن وفیلترهای هوا وروغن ،شمع ها وغیره رو عوض کنید .ویک نکته مهم اینکه ماشینی رو که پمپ بنزین برقی داره مواظب باشید حداقل 10 لیتر بنزین توی باک اون باشه وگرنه احتمال سوختن پمپ بنزین اون وجود داره .
سعید
۱۷ دی ۱۳۹۰توی ماشینهای زیر 25 میلیونی هم که من داشتم V8 بهترین وسرترینش بوده. در ضمن لزوم رسیدگی به ماشین شامل همه ماشینها میشه نه یک ماشین خاص. درضمن همونطور که قبلا یکی از دوستان گفته بود گذشته از فاکتورهای فنی و منطقی که در موردش هم زیاد صحبت شد، مساله رضایتمندی کلی از ماشین (شامل هندلینگ – راحتی – زیبایی سواری خوب و پرستیژ و…) چیزیه که اگه یه نفر هردو ماشین رو داشته باشه از 206 راضی تر خواهد بود.