تنها چند ساعت از معرفی نسل جدید پژو ۵۰۸ میگذرد و ما هم طبق عادت همیشگی این خودرو را با نسل قبلی که در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰ معرفی شده مقایسه خواهیم کرد.
نسل قبلی پژو ۵۰۸ که جایگزین مدلهای ۴۰۷ و ۶۰۷ شد از سال ۲۰۱۱ عرضه و در سال ۲۰۱۴ نیز فیس لیفت شد. بهروزرسانیهای این خودرو شامل بازنگری در جلو و عقب و همچنین پیشرانهها بود. در این مقایسه ما نسخه بهروز شده اخیر را در مقابل دومین نسل قرار دادهایم. جدیدترین نسل ۵۰۸ چند هفته دیگر در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ حاضر شده و از اواخر سال نیز وارد نمایندگیهای فروش خواهد شد.
نمای جلو
با نگاه به نمای جلوی نسل جدید ۵۰۸ بهتر میتوان از مد افتادگی نسل قبلی را درک کرد. پژو شاخصههای پررنگ کانسپت های اخیر خود به خصوص Instinct را در این خودرو بکار برده که از جمله آنها میتوان به چراغهای LED متمایز اشاره کرد.
پژو میگوید نسل جدید ۵۰۸ تختتر بوده و خطوط کمتری دارد. جلوپنجره نیز ما را به یاد برخی از محصولات مرسدس میاندازد.
پروفایل جانبی
با علاقه بیشتر به سواری اسپورت تر و استفاده از پلتفرم جدید EMP2، پژو ابعاد نسل جدید سدان خود را بهطور کامل تغییر داده است. ۵۰۸ جدید ۸۰ میلیمتر کوتاهتر از قبل بوده (طول ۴.۷۵ متری) و ۶۰ میلیمتر نیز کم ارتفاعتر (ارتفاع ۱.۴ متری) است اما پهنای خودرو با افزایش ۲۰ میلیمتری به ۱.۸۴ متر رسیده است؛ و برای افزایش جذابیت بصری، ۵۰۸ جدید با رینگهایی ۱۹ اینچی نیز عرضه میشود.
نمای عقب
در بخش عقب میتوان تأثیر قابلتوجه کانسپت های Instinct و Exalt را دید. وجود نوار مشکی باعث ارتباط چراغهای عقب و تأکید بیشتر بر پهنای این خودرو میباشد. چراغهای LED این بخش نیز ما را به یاد پنجه شیر انداخته و مشابه نمونههای بکار رفته در ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ میباشد.
کابین
کابین ۵۰۸ جدید به i-Cockpit مشهور پژو مجهز است که دو حالت دارد: یا از فرمان کوچک و پشت آمپرهای آن خوشتان خواهد آمد و یا اینکه از آن متنفر خواهید شد؛ اما پژو تلاش زیادی برای بهبود تنظیمات این سیستم در طول سالیان گذشته داشته است. i-Cockpit این خودروساز هماکنون در تمامی محصولات از ۲۰۸ گرفته تا ۵۰۰۸ بکار میرود.
۵۰۸ جدید نیز همسو با رویههای کنونی صنعت خودرو تلاش داشته از دکمههای فراوان دوری کند و به همین خاطر شاهد صفحات لمسی هستیم. پشت فرمان صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی و در میانه داشبورد نیز صفحه لمسی ۱۰ اینچی نصب شده است.
متریال بکار رفته در کابین بسیار بهتر از نسل قبلی بوده و همه متفقالقول هستند که نسل جدید ۵۰۸ لوکستر بوده و گزینههای چرم و چوب در دسترس این کمپانی بسیار احساسبرانگیز است.
پژو ماشین های چندان خوشنام و خوش کیفیتی تو دنیا شناخته نمیشه بالاخص با این قیمتهای نجومی تو بازار ایران.پژو در شرایطی که بازار رقابتی باشه و قیمتها جهانی حساب بشه اونوقت میتونه در برابر کمپانیهای همرده خودش عرض اندام کنه
عالیه این ماشین… فقط امید وارم با موتور 165 اسبی و گیربکس 6 سرعته نیارنش ایران! حداقل موتور 180 اسبی و گیربکس 8 سرعتشو بیارید تورو خداااااا…! زشته موتور گیربکس این ماشین و دی اس 7 و 5 با پژو 2008 و سیتروئن سی 3 یکی باشه…آقای جنسیس با قیمت های روز بازار ایران به صرفه ترین ماشین ها پژو 508 2008 هستند. تنفر از ایران خودرو و کم سوادی و اطلاع کم باعث عدم فروش مناسب پزو 508 شده!
ماشینای فرانسوی خیلی قابل احترامن چون حداقل مثل بعضی از خودروسازای آسیایی از رو بقیه اسکی نمیرن و نقشه راه خودشونو دارن به نظر من تنها ایرادی که میشه بهشون گرفت انجین های کم حجمشونه که البته من دارم باشرایط ایران این حرفو میزنم وگرنه اگه من یه شهروند اروپایی بودم شاید این ایرادو نمیگرفتم
حمیدرضا
۵ اسفند ۱۳۹۶خیلی بهتر شده به نظر من و امیدوارم که این مدل توسط ایران خودرو ساخته بشه که هرچند بعید میدونم حتی نسل قبلی بعد از فیس لیفت تولید بشه
Abbas
۵ اسفند ۱۳۹۶و ما همچنان اندر خم ان کوچه ایم
Genius
۵ اسفند ۱۳۹۶پژو ماشین های چندان خوشنام و خوش کیفیتی تو دنیا شناخته نمیشه بالاخص با این قیمتهای نجومی تو بازار ایران.پژو در شرایطی که بازار رقابتی باشه و قیمتها جهانی حساب بشه اونوقت میتونه در برابر کمپانیهای همرده خودش عرض اندام کنه
امیرحسین
۵ اسفند ۱۳۹۶عالیه این ماشین… فقط امید وارم با موتور 165 اسبی و گیربکس 6 سرعته نیارنش ایران! حداقل موتور 180 اسبی و گیربکس 8 سرعتشو بیارید تورو خداااااا…! زشته موتور گیربکس این ماشین و دی اس 7 و 5 با پژو 2008 و سیتروئن سی 3 یکی باشه…آقای جنسیس با قیمت های روز بازار ایران به صرفه ترین ماشین ها پژو 508 2008 هستند. تنفر از ایران خودرو و کم سوادی و اطلاع کم باعث عدم فروش مناسب پزو 508 شده!
علیرضا
۵ اسفند ۱۳۹۶این مدل کابین پژو از زیباترین کابینای دنیاست
ونوم اف ۵
۵ اسفند ۱۳۹۶با توجه به اینکه متن اشاره ای به انجین و مشخصات فنی نکرده میشه حدس زد که از نظر فنی تغییری نسبت به نسل قبل نداشته
NAVID۰۰۹۸
۵ اسفند ۱۳۹۶با اینکه با پژو حال نمیکنم و تنفری تَهِ اعماق وجودم از پژو وجود داره.
ولی بیاد ایران خیلی از رقبارو با این تیپ کانسپتیش شکست میده.
مهدی
۵ اسفند ۱۳۹۶طبق تجربه،بعیده ایران خودرو بیارش…
ولی اگه تو شرایط درست و نرمال بیاد،تالیسمان رو له میکنه
amir
۵ اسفند ۱۳۹۶به نظر من نسل قبلیش هم خیلی زیبا بود
Faramarz
۶ اسفند ۱۳۹۶داخلش عالیه عالیییییییی
Faramarz
۶ اسفند ۱۳۹۶داخلش عالیه عالی
سياوش
۶ اسفند ۱۳۹۶ماشینای فرانسوی خیلی قابل احترامن چون حداقل مثل بعضی از خودروسازای آسیایی از رو بقیه اسکی نمیرن و نقشه راه خودشونو دارن
به نظر من تنها ایرادی که میشه بهشون گرفت انجین های کم حجمشونه که البته من دارم باشرایط ایران این حرفو میزنم وگرنه اگه من یه شهروند اروپایی بودم شاید این ایرادو نمیگرفتم