پژو

موتور جدید پژو، دوستدار محیط‌زیست

پژو با ساختن موتور جدیدش همه را شگفت‌زده کرده است. این موتور جدید پژو که Blue HDi (موتور دیزلی) نام دارد. با استانداردهای محیط‌زیستی EURO-6 سازگار می‌باشد و کمترین میزان تولید دی‌اکسید کربن مربوط به این موتور می‌باشد؛ که از لحاظ فنی مجهز به موتور پیشرفته ۳ سیلندر THP 1.6L با تکنولوژی (Pure tech) می‌باشد.

Peugeot puretech engine
Peugeot puretech engine
خودروهای جدید پژو که به این موتور مجهز می‌شوند از سیستم S&S یعنی استارت و استاپ بهره می‌برند و به یک گیربکس ۶ سرعته خودکار مجهز خواهند بود تا در کسب افتخار کم آلاینده‌ترین خودرو برای پژو سهیم باشند.
Peugeot puretech engine
Peugeot puretech engine
این سری از موتورهای euro-6 در کمترین حالت ۱۱۰ اسب بخار و در بیشترین حالا ۲۰۰ اسب بخار تولید خواهند کرد؛ و از مصرف سوخت مناسبی برخوردار خواهند بود به‌طوری که نسخه قوی‌تر این سری از موتورها تنها ۴.۵ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف کرده و تنها ۱۰۴ گرم CO2 به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی به محیط‌زیست آزاد خواهد کرد.
Peugeot puretech engine
Peugeot puretech engine
از این سری موتور جدید در سال ۲۰۱۵ در مدل‌های ۳۰۸ و ۵۰۸ استفاده خواهد شد. پژو با ساخت این موتور بار دیگر جایگاه خود را در بین خودروسازان سبز ارتقاء بخشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

نیما تبریزی

نیما تبریزی 24 ساله ساکن تهران، دانشجوی دندانپزشکی، علاقمند به دنیای اتومبیل

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. عارف

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    و ما همچنان اندر خم یک کوچه ایم….

    1. farzad

      ۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (180 ديدگاه)

      افسوس ما هنوز تو عالم گذشته گیر افتادیم همون سمندو 206 و پراید تولید میکنیم احتمالا تا 40 سال دیگه هم همینا رو تولید میکنیم

      1. DRAGONBORN

        ۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1884 ديدگاه)

        الان اکثر خودروسازان به موتورهای کم مصرف و پربازده رو آوردن.پژو هم از این قائده مستثنی نیست

    2. سعید131

      ۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      بمیرین خودرو سازا چی میشه تعامل کنید ازین موتورا استفاده کنید

  2. پژمان

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (296 ديدگاه)

    پدال جان درگ لافراری با بوگاتی ویرون منتشر شده از همون کانالی که شما مسابقه درگ دوئلی رو گذاشته بودید شما هم بذار تا مخاطبین پدال حالشو ببرن

  3. "Amir"

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (728 ديدگاه)

    از موتورهای کم مصرف خوشم نمیاد،ماشین برقیم که اصلاً
    ولی از حق نگذریم این یه شاهکاره

    1. DRAGONBORN

      ۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      200 اسب بخار میشه اندازه قدرت ماکسیما
      ولی ماکسیما 16 تا میسوزونه این 4.5 تا!!!!!!!

      1. trophy

        ۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (52 ديدگاه)

        اولا که ماکسیما 227 اسب بخار قدرت داره
        دوما در سیکل ترکیبی 11/2 لیتر میسوزونه
        سوما این دیزلی اون بنزینی
        چهارما گشتاور این کجا وان کجا
        اخه مجبوری این مقایسه رو بکنی چه ربطی دارن به هم

        1. DRAGONBORN

          ۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1884 ديدگاه)

          دنده اتوماتیکش 227 اسب بخاره دنده دستیش 200 اسبه بخاره.دوما برو در مورد ماکسیما این حرف رو به کسی بزن که نداشته باشه.ما 3 سال ماکسیما داشتیم.16.5 تا میسوزونه.

          الکی 4 تا مجله خوندی اومدی به کسی که عملی کار کرده درس میدی

        2. datsun

          ۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (3942 ديدگاه)

          والا آدم چی بگه ماکسیما سه لیتریه شش سیلندر تکنلویژیه ده دوازده سال پیش با این مقایسه میشه

        3. Trophy

          ۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (52 ديدگاه)

          مبارکت باشه اگه تو سه سال استفاده کردی من سال ۸۲تا۸۵دنده دستیشو داشتم بعدن گیربکس چه ربطی داره به گشتاور و توان تولیدی که قدرتشون فرق کنه اونوقت تو هنوز معنی سیکل ترکیبیو نمیفهمی مجبوری اینو بگی

        4. وحید

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (398 ديدگاه)

          جالبه! گیربکس اتومات و دستی چه ربطی به خروجیه موتور دارن؟ دوما من هم اتوماتشو داشتم هم دستی دستی تو اتوبان 8.5 مصرف میکنه

        5. وحید

          ۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (398 ديدگاه)

          جالبه بدونید چند سال پیش با خانواده خانمم رفتم مسافرت ماشین بنده ماکسیما بود ماشین اونا پرشیا. هر جا واستادیم بنزین بزنیم من دو سه لیتر کمتر میزدم. هردو ماشین مدل 88 بودن.

      2. Ahmad..F12

        ۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2542 ديدگاه)

        نیما جان ممنون

        پژو همیشه توی تکنولوژی برتر و مصرف پائین تر پیشگام بوده و هست

        1. DRAGONBORN

          ۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1884 ديدگاه)

          حرفتو قبول دارم.

  4. 4MATIC

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    چی بگم والا پزوازموتوس سیلندرش 110تا200اسب قدرت می گیره وما……
    ادم وقتی اینا رومی بینه به هم می ریزه

  5. ESI

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (387 ديدگاه)

    یعنی از ECOBOOST فورد بهتر عمل میکنه

  6. farzad

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    عالی

  7. هادی

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (458 ديدگاه)

    یه قاتل همیشه قاتله تا وقتی که تبه کنه و سعی در جبران اون قضیه کنه
    اما یه قاتل که باز ادم بکشه حتما باز هم ادم میکشه
    بکشید ما را ملت ما بیدار تر میشود ( خدایی این جمله قشنگه )

    1. DRAGONBORN

      ۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      ولی پژو تو ایران خیلی بدنام شده.

      1. MoahmmadTSR

        ۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (323 ديدگاه)

        تخته گاز هم همش از بد میگه

  8. مک میسل

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    الان دقیقا منظورت چیه؟پژو یعنی ادم کشه؟واقعا متاسفم……….واقعا……….

  9. M Power///

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    اول به پژو و فرانسه و دیگر کمپانی های فرانسوی تبریک می گم. چون دارن به محیط زیست و انجین های پاک اهمیت میدن. دوم خاک تو سر مسئولان ایران که دارن محیط زیست رو با ماشین های پر مصرف و آلوده کننده و نابود کردن دومین منبع اکسیژن دنیا از بین می برن. سوم شاید شنیده باشید که می گن چیزی که خار آید یک روز به کار آید. دقیقا الان برعکس این جمله داره اتفاق می افته. ( منظورم گاز های گلخانه ای است. )

  10. MoahmmadTSR

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (323 ديدگاه)

    پژو ماشین ساز محشریه خیلی ها اینو درک نمیکنن (کسایی ک دیس لایک میدن…)

  11. DRAGONBORN

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    بهترین موتورهای کم مصرف مال این شرکته ولی خیلی ها کم لطفی می کنن به این شرکت

    1. tadano

      ۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (176 ديدگاه)

      نامردی که پژو در حق ایران کرد هیتلر با یهودیا نکرد اون وقت این بی غیرتا تا کمر جلو این فرانسویا دولا راست میشن دیروز شرکت مهرگام پارس بودم از توابع ایران خودرو شرکت رو به حالت نیمه تعطیل در آوردن که 4 تا فرانسوی نامرد اومدن بازدید.

  12. Frankenstein

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    چرا فرانسوی ها عاشق موتور های 1.6 لیتری هستن؟؟؟؟
    امکان نداره یه ماشین بسازن تو انواع مدل هاش موتور 1.6 دیده نشه

    این قضیه رو بفهمیم خیلی کار کردیم
    :))

    1. پیرهن مشکی

      ۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      چون دراکثرکشورهای جهان به خصوص کشورهای اروپایی خودروهاباحجم 1.6طرفداران بیشتری داردواین که دراکثرکشورهای جهان برای ورودخودروباحجم بالای1.6مالیات سنگینی می گیرندوفروش آن خودرودچارمشکل می شود.

  13. محمدحسین پورکیوان

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    پژو اگه اپولو هم بسازه من که باهاش حال نمیکنم ولی درست کردن این نوع محصولات میخوادبگه که ما هم هستیم!! اما نمیدونم چرا بیشتر تحقیقات و نتایجش توی یه مقطغی دیگه از یاد میرن؟!!!
    مثله بیشتر کانسپتایی که معرفی کرده توی این سالهای اخیر…

    1. پیرهن مشکی

      ۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      چون افرادی مثل شماها همش فکرمی کنیدهیوندای وکیا بهترازپژوورنوهستن.اونم به خاطراین که رسانه های مایه اراجیفی درباره ی ورشکست شدن پژوگفتند.لعنت به همه ی رسانه ها ی دروغ گو.

  14. lion

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (256 ديدگاه)

    باسلام.

    فرانسه همیشه عالی بوده وخواهد بود.

    فراموش نکنید که پژو فقط این خودروهای داخل ایران نیست.

    پژو کمپانی با بیش از 200 سال قدمت هست.

    عشق است فرانسه، عشق است تمام خودروهایش و…

    باتشکر.

    1. DRAGONBORN

      ۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      200 سال!!!!!!!!!!!!
      بنز اولیشه با 130 سال سابقه چطور پژو 200 سال!!!!!!!!!!

      1. trophy

        ۳ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (52 ديدگاه)

        پژو کمپانی هست با 200 سال قدمت نه خودروساز با 200 سال قدمت میفهمی قبل از خودرو محصولات دیگه ای مثل دوپرخه تولید میکرد و جزو اولین خودروساز های دنیا محسوب میشه

        1. DRAGONBORN

          ۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1884 ديدگاه)

          ما که نه دیدیم نه شنیدیم.ما 200 سال پیش نبودیم.نمیدونم شاید تو بودی از اون زمان با تله پاتی اومدی این زمان!!!!!

        2. DRAGONBORN

          ۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1884 ديدگاه)

          ما که نه دیدیم نه شنیدیم.ما 200 سال پیش نبودیم.نمیدونم شاید تو بودی از اون زمان با تله پاتی اومدی این زمان!!!!!.

        3. tadano

          ۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (176 ديدگاه)

          داداشمون کامنتاش به هزار برسه یکی یکی مونو کتک میزنه میگی نه وایسا ببین

        4. سعید

          ۴ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (4 ديدگاه)

          بله تو عهد حسن تیر کمون خداوکیلی ماشین پراید بعد از چند تا دست به دست شدن به ایران رسید حالا پزو 405 و نگاه کنید پراید و هم نگاه کنید اون وقت بگید پژو

  15. lion

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (256 ديدگاه)

    باسلام.

    دراگون چرا نمی خوای قبول کنی که پژو قدمت بالایی داره؟

    اون موقع بنز کجا بود.

    1. DRAGONBORN

      ۳ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      اولا این جا سایت تخصصی خودرو هست نه سایت تخصصی دوچرخه…من نه دیدم نه شنیدم نه جایی خوندم.من با اون موقع کار ندارم الن تو این زمانیم.و بنز و فورد خیلی قدمت بیشتر نسبت به سایر خودروسازان دارن؟؟؟دیگه قدمت بیشتر نسبت به سایر دوچرخه سازان رو نمیدونم.!!!!!!

      1. PEUGEOT

        ۴ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (999 ديدگاه)

        دوست عزیزم دراگون برای اطلاع بیشتر اینو بخون:
        تاریخچه پژو:
        شرکت پژو در سال ۱۸۱۰ توسط امیل پژو، جهت ساخت آسیاب‌های قهوه در شهر سوشو، فرانسه تاسیس شد.بالاخره از سال ۱۸۴۲ تولید آسیاب‌های قهوه، نمک و فلفل را آغاز کرد.ورود رسمی پژو به صنعت وسایل نقلیه، با تولید دوچرخه «گراند بای» توسط فرزند امیل، آرماند پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد،آرماند به زودی به صنعت خودروسازی علاقه‌مند شد و با مباحثه با افرادی نظیر گوتلیب دایملر به امکان انجام آن اطمینان پیدا کرد و اولین اتومبیل پژو در سال ۱۸۸۹ تنها با چهار نمونه ساخته شد. موتور بخار استفاده شده در این اتومبیل، سنگین بود و حجم زیادی را نیز اشغال می‌کرد، همچنین مدت زمان زیادی برای گرم شدن، لازم داشت.

        تاریخچه بنز:
        ریشه‌های تاسیس شرکت مرسدس بنز، به سال ۱۹۲۶ بازمی‌گردد، که در پی ادغام دو شرکت خودروساز آلمانی، یعنی بنز اند سی (تاسیس در ۱۸۸۳ توسط کارل بنز) و دایملر-موتورن-گیزلشافت (تاسیس در ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ) دایملر-بنز راه‌اندازی شد.

        با تشکیل شرکت ادغامی، ضرورت استفاده از یک نام تجاری مشترک احساس می‌شد، چرا که در یک سو شرکت بنز آگ قرار داشت، که از سال ۱۸۸۳ تا هنگام تشکیل شرکت جدید، برای بیش از ۴۰ سال، اتومبیل‌هایی با برند بنز تولید می‌نمود. در سوی دیگر، شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت (به‌اختصار دی‌ام‌جی) قرار داشت، که در سال ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ راه‌اندازی شده بود. این شرکت برای نخستین بار از موتورهای چهارزمانه و کاربراتور در اتومبیل‌های خود استفاده نمود، ولی در پی درگذشت دایملر در سال ۱۹۰۰ و انعقاد قراردادی میان مایباخ و امیل جلینک، شرکت دی‌ام‌جی، اتومبیل‌های خود را با برند مرسدس (که از ابتدای نام دختر جلینک، یعنی مرسدس جلینک گرفته شده بود) عرضه می‌کرد.

        از تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۲۶ خودروهای تولید شده توسط کارخانجات شرکت جدید، با برند مرسدس بنز به بازار عرضه گردید.[۴]

        راستی مطلبت خیلی قشنگ بود

  16. navid

    ۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خوبه بد نیس

  17. just 323

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    افسوس … کاش میشد تعامل کرد و سطحه خودروسازی رو برد بالا که ما اینقد افسوسه اینا رو نخوریم ..

  18. مجید

    ۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    الان دیگه توی اروپا ماشین 6 و8 وحجم بالا و قلوپ قلوپ بنزین بخور مد نیست. موتور ماشین کم صدا کم اصطلاک و کم مصرف بورسه. نه الان بلکه چند سالی میشه
    دوره ماشینای ماسل کار و 8 سیلندر به سر اومده. هنر اینه از یه انجین ضعیف قدرت بکشی. آفرین به پژو که پیشتازتر از همه این کارو انجام میده.پژو خودشو فدای محیط زیست کرد وگرنه ساختن موتور 6 و حجم بالا براش کاری نداره سود زیادی هم بابتش نصیبش میشه ولی این کارو نکرد. درود پژو

  19. فرهود

    ۱۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آفرین دیگه خودرو سازی فرانسوی دیگه ما موندیم وتکنولوژی 100سال پیش پژو نمونه405

  20. فرهود

    ۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پژو رو ببین 405از اون زمان تا حالا مدیون طراحیش هستیم پژو ایده ال در موتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا