پژو با ساختن موتور جدیدش همه را شگفتزده کرده است. این موتور جدید پژو که Blue HDi (موتور دیزلی) نام دارد. با استانداردهای محیطزیستی EURO-6 سازگار میباشد و کمترین میزان تولید دیاکسید کربن مربوط به این موتور میباشد؛ که از لحاظ فنی مجهز به موتور پیشرفته ۳ سیلندر THP 1.6L با تکنولوژی (Pure tech) میباشد.
خودروهای جدید پژو که به این موتور مجهز میشوند از سیستم S&S یعنی استارت و استاپ بهره میبرند و به یک گیربکس ۶ سرعته خودکار مجهز خواهند بود تا در کسب افتخار کم آلایندهترین خودرو برای پژو سهیم باشند. این سری از موتورهای euro-6 در کمترین حالت ۱۱۰ اسب بخار و در بیشترین حالا ۲۰۰ اسب بخار تولید خواهند کرد؛ و از مصرف سوخت مناسبی برخوردار خواهند بود بهطوری که نسخه قویتر این سری از موتورها تنها ۴.۵ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف کرده و تنها ۱۰۴ گرم CO2 به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی به محیطزیست آزاد خواهد کرد. از این سری موتور جدید در سال ۲۰۱۵ در مدلهای ۳۰۸ و ۵۰۸ استفاده خواهد شد. پژو با ساخت این موتور بار دیگر جایگاه خود را در بین خودروسازان سبز ارتقاء بخشید.۴۵ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
عارف
۳ مهر ۱۳۹۳و ما همچنان اندر خم یک کوچه ایم….
farzad
۳ مهر ۱۳۹۳افسوس ما هنوز تو عالم گذشته گیر افتادیم همون سمندو 206 و پراید تولید میکنیم احتمالا تا 40 سال دیگه هم همینا رو تولید میکنیم
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳الان اکثر خودروسازان به موتورهای کم مصرف و پربازده رو آوردن.پژو هم از این قائده مستثنی نیست
سعید131
۳ مهر ۱۳۹۳بمیرین خودرو سازا چی میشه تعامل کنید ازین موتورا استفاده کنید
پژمان
۳ مهر ۱۳۹۳پدال جان درگ لافراری با بوگاتی ویرون منتشر شده از همون کانالی که شما مسابقه درگ دوئلی رو گذاشته بودید شما هم بذار تا مخاطبین پدال حالشو ببرن
"Amir"
۳ مهر ۱۳۹۳از موتورهای کم مصرف خوشم نمیاد،ماشین برقیم که اصلاً
ولی از حق نگذریم این یه شاهکاره
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳200 اسب بخار میشه اندازه قدرت ماکسیما
ولی ماکسیما 16 تا میسوزونه این 4.5 تا!!!!!!!
trophy
۳ مهر ۱۳۹۳اولا که ماکسیما 227 اسب بخار قدرت داره
دوما در سیکل ترکیبی 11/2 لیتر میسوزونه
سوما این دیزلی اون بنزینی
چهارما گشتاور این کجا وان کجا
اخه مجبوری این مقایسه رو بکنی چه ربطی دارن به هم
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳دنده اتوماتیکش 227 اسب بخاره دنده دستیش 200 اسبه بخاره.دوما برو در مورد ماکسیما این حرف رو به کسی بزن که نداشته باشه.ما 3 سال ماکسیما داشتیم.16.5 تا میسوزونه.
الکی 4 تا مجله خوندی اومدی به کسی که عملی کار کرده درس میدی
datsun
۳ مهر ۱۳۹۳والا آدم چی بگه ماکسیما سه لیتریه شش سیلندر تکنلویژیه ده دوازده سال پیش با این مقایسه میشه
Trophy
۴ مهر ۱۳۹۳مبارکت باشه اگه تو سه سال استفاده کردی من سال ۸۲تا۸۵دنده دستیشو داشتم بعدن گیربکس چه ربطی داره به گشتاور و توان تولیدی که قدرتشون فرق کنه اونوقت تو هنوز معنی سیکل ترکیبیو نمیفهمی مجبوری اینو بگی
وحید
۵ مهر ۱۳۹۳جالبه! گیربکس اتومات و دستی چه ربطی به خروجیه موتور دارن؟ دوما من هم اتوماتشو داشتم هم دستی دستی تو اتوبان 8.5 مصرف میکنه
وحید
۵ مهر ۱۳۹۳جالبه بدونید چند سال پیش با خانواده خانمم رفتم مسافرت ماشین بنده ماکسیما بود ماشین اونا پرشیا. هر جا واستادیم بنزین بزنیم من دو سه لیتر کمتر میزدم. هردو ماشین مدل 88 بودن.
Ahmad..F12
۳ مهر ۱۳۹۳نیما جان ممنون
پژو همیشه توی تکنولوژی برتر و مصرف پائین تر پیشگام بوده و هست
DRAGONBORN
۴ مهر ۱۳۹۳حرفتو قبول دارم.
4MATIC
۳ مهر ۱۳۹۳چی بگم والا پزوازموتوس سیلندرش 110تا200اسب قدرت می گیره وما……
ادم وقتی اینا رومی بینه به هم می ریزه
ESI
۳ مهر ۱۳۹۳یعنی از ECOBOOST فورد بهتر عمل میکنه
farzad
۳ مهر ۱۳۹۳عالی
هادی
۳ مهر ۱۳۹۳یه قاتل همیشه قاتله تا وقتی که تبه کنه و سعی در جبران اون قضیه کنه
اما یه قاتل که باز ادم بکشه حتما باز هم ادم میکشه
بکشید ما را ملت ما بیدار تر میشود ( خدایی این جمله قشنگه )
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳ولی پژو تو ایران خیلی بدنام شده.
MoahmmadTSR
۳ مهر ۱۳۹۳تخته گاز هم همش از بد میگه
مک میسل
۳ مهر ۱۳۹۳الان دقیقا منظورت چیه؟پژو یعنی ادم کشه؟واقعا متاسفم……….واقعا……….
M Power///
۳ مهر ۱۳۹۳اول به پژو و فرانسه و دیگر کمپانی های فرانسوی تبریک می گم. چون دارن به محیط زیست و انجین های پاک اهمیت میدن. دوم خاک تو سر مسئولان ایران که دارن محیط زیست رو با ماشین های پر مصرف و آلوده کننده و نابود کردن دومین منبع اکسیژن دنیا از بین می برن. سوم شاید شنیده باشید که می گن چیزی که خار آید یک روز به کار آید. دقیقا الان برعکس این جمله داره اتفاق می افته. ( منظورم گاز های گلخانه ای است. )
MoahmmadTSR
۳ مهر ۱۳۹۳پژو ماشین ساز محشریه خیلی ها اینو درک نمیکنن (کسایی ک دیس لایک میدن…)
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳بهترین موتورهای کم مصرف مال این شرکته ولی خیلی ها کم لطفی می کنن به این شرکت
tadano
۳ مهر ۱۳۹۳نامردی که پژو در حق ایران کرد هیتلر با یهودیا نکرد اون وقت این بی غیرتا تا کمر جلو این فرانسویا دولا راست میشن دیروز شرکت مهرگام پارس بودم از توابع ایران خودرو شرکت رو به حالت نیمه تعطیل در آوردن که 4 تا فرانسوی نامرد اومدن بازدید.
Frankenstein
۳ مهر ۱۳۹۳چرا فرانسوی ها عاشق موتور های 1.6 لیتری هستن؟؟؟؟
امکان نداره یه ماشین بسازن تو انواع مدل هاش موتور 1.6 دیده نشه
این قضیه رو بفهمیم خیلی کار کردیم
:))
پیرهن مشکی
۳ مهر ۱۳۹۳چون دراکثرکشورهای جهان به خصوص کشورهای اروپایی خودروهاباحجم 1.6طرفداران بیشتری داردواین که دراکثرکشورهای جهان برای ورودخودروباحجم بالای1.6مالیات سنگینی می گیرندوفروش آن خودرودچارمشکل می شود.
محمدحسین پورکیوان
۳ مهر ۱۳۹۳پژو اگه اپولو هم بسازه من که باهاش حال نمیکنم ولی درست کردن این نوع محصولات میخوادبگه که ما هم هستیم!! اما نمیدونم چرا بیشتر تحقیقات و نتایجش توی یه مقطغی دیگه از یاد میرن؟!!!
مثله بیشتر کانسپتایی که معرفی کرده توی این سالهای اخیر…
پیرهن مشکی
۳ مهر ۱۳۹۳چون افرادی مثل شماها همش فکرمی کنیدهیوندای وکیا بهترازپژوورنوهستن.اونم به خاطراین که رسانه های مایه اراجیفی درباره ی ورشکست شدن پژوگفتند.لعنت به همه ی رسانه ها ی دروغ گو.
lion
۳ مهر ۱۳۹۳باسلام.
فرانسه همیشه عالی بوده وخواهد بود.
فراموش نکنید که پژو فقط این خودروهای داخل ایران نیست.
پژو کمپانی با بیش از 200 سال قدمت هست.
عشق است فرانسه، عشق است تمام خودروهایش و…
باتشکر.
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳200 سال!!!!!!!!!!!!
بنز اولیشه با 130 سال سابقه چطور پژو 200 سال!!!!!!!!!!
trophy
۳ مهر ۱۳۹۳پژو کمپانی هست با 200 سال قدمت نه خودروساز با 200 سال قدمت میفهمی قبل از خودرو محصولات دیگه ای مثل دوپرخه تولید میکرد و جزو اولین خودروساز های دنیا محسوب میشه
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳ما که نه دیدیم نه شنیدیم.ما 200 سال پیش نبودیم.نمیدونم شاید تو بودی از اون زمان با تله پاتی اومدی این زمان!!!!!
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳ما که نه دیدیم نه شنیدیم.ما 200 سال پیش نبودیم.نمیدونم شاید تو بودی از اون زمان با تله پاتی اومدی این زمان!!!!!.
tadano
۳ مهر ۱۳۹۳داداشمون کامنتاش به هزار برسه یکی یکی مونو کتک میزنه میگی نه وایسا ببین
سعید
۴ مهر ۱۳۹۳بله تو عهد حسن تیر کمون خداوکیلی ماشین پراید بعد از چند تا دست به دست شدن به ایران رسید حالا پزو 405 و نگاه کنید پراید و هم نگاه کنید اون وقت بگید پژو
lion
۳ مهر ۱۳۹۳باسلام.
دراگون چرا نمی خوای قبول کنی که پژو قدمت بالایی داره؟
اون موقع بنز کجا بود.
DRAGONBORN
۳ مهر ۱۳۹۳اولا این جا سایت تخصصی خودرو هست نه سایت تخصصی دوچرخه…من نه دیدم نه شنیدم نه جایی خوندم.من با اون موقع کار ندارم الن تو این زمانیم.و بنز و فورد خیلی قدمت بیشتر نسبت به سایر خودروسازان دارن؟؟؟دیگه قدمت بیشتر نسبت به سایر دوچرخه سازان رو نمیدونم.!!!!!!
PEUGEOT
۴ مهر ۱۳۹۳دوست عزیزم دراگون برای اطلاع بیشتر اینو بخون:
تاریخچه پژو:
شرکت پژو در سال ۱۸۱۰ توسط امیل پژو، جهت ساخت آسیابهای قهوه در شهر سوشو، فرانسه تاسیس شد.بالاخره از سال ۱۸۴۲ تولید آسیابهای قهوه، نمک و فلفل را آغاز کرد.ورود رسمی پژو به صنعت وسایل نقلیه، با تولید دوچرخه «گراند بای» توسط فرزند امیل، آرماند پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد،آرماند به زودی به صنعت خودروسازی علاقهمند شد و با مباحثه با افرادی نظیر گوتلیب دایملر به امکان انجام آن اطمینان پیدا کرد و اولین اتومبیل پژو در سال ۱۸۸۹ تنها با چهار نمونه ساخته شد. موتور بخار استفاده شده در این اتومبیل، سنگین بود و حجم زیادی را نیز اشغال میکرد، همچنین مدت زمان زیادی برای گرم شدن، لازم داشت.
تاریخچه بنز:
ریشههای تاسیس شرکت مرسدس بنز، به سال ۱۹۲۶ بازمیگردد، که در پی ادغام دو شرکت خودروساز آلمانی، یعنی بنز اند سی (تاسیس در ۱۸۸۳ توسط کارل بنز) و دایملر-موتورن-گیزلشافت (تاسیس در ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ) دایملر-بنز راهاندازی شد.
با تشکیل شرکت ادغامی، ضرورت استفاده از یک نام تجاری مشترک احساس میشد، چرا که در یک سو شرکت بنز آگ قرار داشت، که از سال ۱۸۸۳ تا هنگام تشکیل شرکت جدید، برای بیش از ۴۰ سال، اتومبیلهایی با برند بنز تولید مینمود. در سوی دیگر، شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت (بهاختصار دیامجی) قرار داشت، که در سال ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ راهاندازی شده بود. این شرکت برای نخستین بار از موتورهای چهارزمانه و کاربراتور در اتومبیلهای خود استفاده نمود، ولی در پی درگذشت دایملر در سال ۱۹۰۰ و انعقاد قراردادی میان مایباخ و امیل جلینک، شرکت دیامجی، اتومبیلهای خود را با برند مرسدس (که از ابتدای نام دختر جلینک، یعنی مرسدس جلینک گرفته شده بود) عرضه میکرد.
از تاریخ ۲۸ ژوئن ۱۹۲۶ خودروهای تولید شده توسط کارخانجات شرکت جدید، با برند مرسدس بنز به بازار عرضه گردید.[۴]
راستی مطلبت خیلی قشنگ بود
navid
۳ مهر ۱۳۹۳خوبه بد نیس
just 323
۴ مهر ۱۳۹۳افسوس … کاش میشد تعامل کرد و سطحه خودروسازی رو برد بالا که ما اینقد افسوسه اینا رو نخوریم ..
مجید
۶ مهر ۱۳۹۳الان دیگه توی اروپا ماشین 6 و8 وحجم بالا و قلوپ قلوپ بنزین بخور مد نیست. موتور ماشین کم صدا کم اصطلاک و کم مصرف بورسه. نه الان بلکه چند سالی میشه
دوره ماشینای ماسل کار و 8 سیلندر به سر اومده. هنر اینه از یه انجین ضعیف قدرت بکشی. آفرین به پژو که پیشتازتر از همه این کارو انجام میده.پژو خودشو فدای محیط زیست کرد وگرنه ساختن موتور 6 و حجم بالا براش کاری نداره سود زیادی هم بابتش نصیبش میشه ولی این کارو نکرد. درود پژو
فرهود
۱۶ مهر ۱۳۹۳آفرین دیگه خودرو سازی فرانسوی دیگه ما موندیم وتکنولوژی 100سال پیش پژو نمونه405
فرهود
۹ دی ۱۳۹۳پژو رو ببین 405از اون زمان تا حالا مدیون طراحیش هستیم پژو ایده ال در موتور