پژو

دست‌یابی پژو به استانداردهای آلایندگی 2020 اتحادیه اروپا

برند پژو هیچ‌گونه جریمه‌ی آلایندگی در سال ۲۰۲۰ را نخواهد پرداخت زیرا این شرکت قبلاً به اهداف دی‌اکسید کربن اتحادیه اروپا دست یافته است. این را ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل این شرکت فرانسوی اعلام کرده است.
او گفته است:

تولید ماه اکتبر ما قبلاً با متوسط آلایندگی ۹۳ گرم در هر کیلومتر دی‌اکسید کربن که باید سال آینده به دست می‌آمد کاملاً همخوانی دارد.


ایمپاراتو همچنین خاطرنشان ساخته پژو درباره‌ی جریمه‌های آلایندگی هیچ‌گونه نگرانی‌ای ندارد زیرا از آغاز سال آینده متوسط آلایندگی دی‌اکسید کربن محصولات خود را به‌صورت هفتگی بررسی خواهد کرد تا هیچ‌گونه تناقضی با قوانین اتحادیه اروپا نداشته باشد.


این مدیر ارشد خاطرنشان ساخته است:

ما نیازی به ثبت مشخصات خودروهای آلاینده‌تر تا پایان سال نداریم زیرا قبلاً به استانداردهای آلایندگی سال آینده رسیده‌ایم.

برخی تحلیلگران معتقدند احتمال دارد برخی خودروسازان در صورت عدم دست‌یابی به اهداف آلایندگی دی‌اکسید کربن محصولات خود با جریمه‌های میلیارد یورویی روبرو شوند. یکی از دلایلی که چرا خودروسازان در دست‌یابی به چنین اهدافی با چالش روبرو هستند به افزایش محبوبیت شاسی بلندها مربوط می‌شود که پرمصرف‌تر از خودروهای کوچک‌تری همچون هاچبک های کامپکت یا سدان های میان سایز می‌باشند.


کارلوس تاوارس رئیس گروه پژو-سیتروئن در ماه مارس گفته بود این شرکت برای دست‌یابی به اهداف دی‌اکسید کربن سال ۲۰۲۰ باید سهم فروش ۷ و ۱۰ درصدی برای خودروهای الکتریکی شده و دیزلی داشته باشد.


البته تاوارس ماه پیش اظهار داشت افت فروش دیزلی‌ها به اندازه‌ای که می‌ترسیده نیست بنابراین پیش‌بینی‌های او برای سهم فروش دیزلی‌ها حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد در سال آینده خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. فرزاد

    ۱۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    ایول باید افرین گفت به پژو در حالی که خیلی از خودروسازان بابت این مسئله جریمه شدند ولی تو این مدت خودروسازان فرانسوی بدور از حاشیه و جنجال جریمه الایندگی بودن .

  2. حسین دهمرد

    ۱۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    یه موتور 1.6 لیتری که این حرفا رو نداره

  3. (Saeed(peugeot

    ۱۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    دمت گرم پژو جان که اینجوری داری ادامه میدی به این پیشرفت …
    و دمه اون ( موتور ۱۶۰۰ تم ) گرم که یه دست به سرو گوشش میکشی میرسونیش ۲۷۰ اسب و از سخت ترین ازمون های آلایندگی هم بیرون میاد…..
    همه اون شرکتای گنده هرسال فراخوان میلیونی میدن و جریمه میلیاردی دیزل گیت میدن …..
    خداروشکر پژو گریبان پژو رو نگرفته

  4. Ali a

    ۱۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (776 ديدگاه)

    بنظرم پژو بیشتر بدرد اروپا میخوره تا کشورای خاورمیانه مثل ایران… تو قاره امریکا هم که رقیب فراون داره.. با این حال طراحی ماشیناش واقعا زیباست..

  5. Ali a

    ۱۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (776 ديدگاه)

    و بقول دوستان کلا دوتا موتور که این حرفا رو نداره !!

  6. حمید

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    علاوه بر دو تا موتور همشون هم تک دف هستند سایز رینگها هم کوچیک

  7. سروش

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    دلیل اصلیش نداشتن خودروی بزرگ و پرفورمنسه. سختی رسیدن به اهداف آلایندگی مثلا خودروسازی که g class و gls و Amg gt می‌سازه با پژو برابره؟ قانون که تخفیف حجم و سیلندر نمی‌ده! میانگین زیر ۱۰۰گرم آلایندگی برای انجین وی8 و ۱.۶ رو نباید مقایسه کرد. هر چند کار پژو تحسین برانگیزه اما نه اینکه با بقیه مقایسه بشه

  8. (Saeed(peugeot

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    دوست عزیزی که میگید تک دفه
    همون عکس ۳۰۰۸ که تیتر این خبره ۴wd هستش با توان ۳۰۰ اسب بخار هیبریدم هستش

    1. OMID

      ۱۸ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      همون هیبرید بودن کارشو آسون کرده
      در ضمن
      کراس اوره
      یعنی کارش نسبت به SUV خیلی راحت تره
      سیصد اسب هم الان عدد خیلی زیادی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا