برند پژو هیچگونه جریمهی آلایندگی در سال ۲۰۲۰ را نخواهد پرداخت زیرا این شرکت قبلاً به اهداف دیاکسید کربن اتحادیه اروپا دست یافته است. این را ژان فیلیپ ایمپاراتو مدیرعامل این شرکت فرانسوی اعلام کرده است.
او گفته است:
تولید ماه اکتبر ما قبلاً با متوسط آلایندگی ۹۳ گرم در هر کیلومتر دیاکسید کربن که باید سال آینده به دست میآمد کاملاً همخوانی دارد.
ایمپاراتو همچنین خاطرنشان ساخته پژو دربارهی جریمههای آلایندگی هیچگونه نگرانیای ندارد زیرا از آغاز سال آینده متوسط آلایندگی دیاکسید کربن محصولات خود را بهصورت هفتگی بررسی خواهد کرد تا هیچگونه تناقضی با قوانین اتحادیه اروپا نداشته باشد.
این مدیر ارشد خاطرنشان ساخته است:
ما نیازی به ثبت مشخصات خودروهای آلایندهتر تا پایان سال نداریم زیرا قبلاً به استانداردهای آلایندگی سال آینده رسیدهایم.
برخی تحلیلگران معتقدند احتمال دارد برخی خودروسازان در صورت عدم دستیابی به اهداف آلایندگی دیاکسید کربن محصولات خود با جریمههای میلیارد یورویی روبرو شوند. یکی از دلایلی که چرا خودروسازان در دستیابی به چنین اهدافی با چالش روبرو هستند به افزایش محبوبیت شاسی بلندها مربوط میشود که پرمصرفتر از خودروهای کوچکتری همچون هاچبک های کامپکت یا سدان های میان سایز میباشند.
کارلوس تاوارس رئیس گروه پژو-سیتروئن در ماه مارس گفته بود این شرکت برای دستیابی به اهداف دیاکسید کربن سال ۲۰۲۰ باید سهم فروش ۷ و ۱۰ درصدی برای خودروهای الکتریکی شده و دیزلی داشته باشد.
البته تاوارس ماه پیش اظهار داشت افت فروش دیزلیها به اندازهای که میترسیده نیست بنابراین پیشبینیهای او برای سهم فروش دیزلیها حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد در سال آینده خواهد بود.
فرزاد
۱۷ مهر ۱۳۹۸ایول باید افرین گفت به پژو در حالی که خیلی از خودروسازان بابت این مسئله جریمه شدند ولی تو این مدت خودروسازان فرانسوی بدور از حاشیه و جنجال جریمه الایندگی بودن .
حسین دهمرد
۱۷ مهر ۱۳۹۸یه موتور 1.6 لیتری که این حرفا رو نداره
(Saeed(peugeot
۱۷ مهر ۱۳۹۸دمت گرم پژو جان که اینجوری داری ادامه میدی به این پیشرفت …
و دمه اون ( موتور ۱۶۰۰ تم ) گرم که یه دست به سرو گوشش میکشی میرسونیش ۲۷۰ اسب و از سخت ترین ازمون های آلایندگی هم بیرون میاد…..
همه اون شرکتای گنده هرسال فراخوان میلیونی میدن و جریمه میلیاردی دیزل گیت میدن …..
خداروشکر پژو گریبان پژو رو نگرفته
Ali a
۱۷ مهر ۱۳۹۸بنظرم پژو بیشتر بدرد اروپا میخوره تا کشورای خاورمیانه مثل ایران… تو قاره امریکا هم که رقیب فراون داره.. با این حال طراحی ماشیناش واقعا زیباست..
Ali a
۱۷ مهر ۱۳۹۸و بقول دوستان کلا دوتا موتور که این حرفا رو نداره !!
حمید
۱۸ مهر ۱۳۹۸علاوه بر دو تا موتور همشون هم تک دف هستند سایز رینگها هم کوچیک
سروش
۱۸ مهر ۱۳۹۸دلیل اصلیش نداشتن خودروی بزرگ و پرفورمنسه. سختی رسیدن به اهداف آلایندگی مثلا خودروسازی که g class و gls و Amg gt میسازه با پژو برابره؟ قانون که تخفیف حجم و سیلندر نمیده! میانگین زیر ۱۰۰گرم آلایندگی برای انجین وی8 و ۱.۶ رو نباید مقایسه کرد. هر چند کار پژو تحسین برانگیزه اما نه اینکه با بقیه مقایسه بشه
(Saeed(peugeot
۱۸ مهر ۱۳۹۸دوست عزیزی که میگید تک دفه
همون عکس ۳۰۰۸ که تیتر این خبره ۴wd هستش با توان ۳۰۰ اسب بخار هیبریدم هستش
OMID
۱۸ مهر ۱۳۹۸همون هیبرید بودن کارشو آسون کرده
در ضمن
کراس اوره
یعنی کارش نسبت به SUV خیلی راحت تره
سیصد اسب هم الان عدد خیلی زیادی نیست