پژو

200 سال با پژو و نوآوری‌هایش

شرکت پژو در سال ۱۸۱۰ توسط امیل پژو، جهت ساخت آسیاب‌های قهوه در شهر سوشو، فرانسه تأسیس شد. ورود رسمی پژو به صنعت وسایل نقلیه، با تولید دوچرخه «گراند بای» توسط فرزند امیل، آرماند پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد، که دوچرخه‌ای از نوع پنی-فرتینگ (penny farthing نوعی دوچرخه با یک چرخ بسیار بزرگ جلو که زین روی آن قرار می گیرد و یک چرخ بسیار کوچک در عقب) بود.

Peugeot
کارخانه پژو با تمرکز بر روی تحقیقات و توسعه همواره خود را با نیازهای روز تطبیق داده و یک قدم جلوتر از سایرین بوده است. اکنون بیشتر از همیشه نوآوری کلید اصلی موفقیت‌های خودروها و موتورهای این کارخانه است.

۱۸۹۰: اولین چهار چرخ بنزینی که مجهز به موتور دایملر بود توسط کارخانه پژو ساخته شد.

peugeot 1890
peugeot 1890
آرماند پژو استفاده از سوخت را جایگزین بخار کرد و اولین چهار چرخ بنزینی (نوع ۲) را تولید کرد و بدین منظور از موتور دایملر استفاده کرد.

۱۹۲۹: ساخت و تولید پژو ۲۰۱:
اولین خودرو که برای نامگذاری آن از سیستم شماره‌گذاری که در وسط آن صفر بود استفاده گردید. همچنین این ماشین اولین ماشینی بود که چرخ‌های جلوی آن مستقل بود که موفقیت‌های آن در سال ۱۹۳۱ باعث شد که پژو بحران و رکود اقتصادی اروپا را پشت سر بگذارد.

Peugeot 201 1929
Peugeot 201 1929
۱۹۳۴: اولین ماشین‌ها با قابلیت تاشوندگی سقف که توسط مهندسین پژو به ایده (کسوف) معروف شد با ساخت پژو ۴۰۱ آغاز شد.
Peugeot 601C Eclipse 1934
Peugeot 601C Eclipse 1934
این ایده ابتدا بر روی مدل‌های ۴۰۱ و ۴۰۲ و ۶۰۱ پیاده‌سازی شد و بعدها بر روی مدل‌های ۲۰۶، ۳۰۷ و ۳۰۸ نیز استفاده گردید.

۱۹۳۶: اولین موتورهای دیزلی پژو در سوشاکس فرانسه با نام HL50 ساخته شد.

peugeot 402 1936
peugeot 402 1936
پژو از سال ۱۹۳۶ موتورهای دیزلی را وارد تجارت خود کرد و در این سال HL50 را تولید کرد.
این موتور بر روی تمامی ون‌ها سوار شد و سپس در لیموزین ۴۰۲ نیز از آن استفاده گردید. تولید این نوع موتور سال ۱۹۳۹ در جنگ جهانی دوم متوقف شد.

۱۹۴۱: ماشین الکتریکی کوچکی به نام VLV تولید و روانه بازار شد.

peugeot vlv elektrowagen 1941
Peugeot vlv elektrowagen 1941
377 نمونه از این خودرو که راه‌حلی برای بحران محدودیت های سوختی بود تولید شدند. بعدها پژو ۱۰۶ الکتریکی رکورد فروش را در بین خودروهای الکتریکی از آن خود کرد.

۱۹۵۵: تولید پژو ۴۰۳ با همکاری پینین فارینا سازنده بدنه خودرو

peugeot 403 1955
peugeot 403 1955
پژو ۴۰۳ اولین خودروی فرانسوی بود که مجهز به موتور دیزلی شده بود و در سال ۱۹۵۹ نخستین ماشینی در جهان بود که در آن فن کلاچ الکترومغناطیس تعبیه شده بود.

۱۹۶۵: تولید پژو ۲۰۴

1965 Peugeot 204
۱۹۶۵ Peugeot 204
پژو ۲۰۴ اولین ماشین دیفرانسیل جلویی که شامل آلیاژ سبک و میل بادامک بالاسری و گیربکس متقاطع و ۴ چرخ مستقل و دیسک ترمز جلویی بود.

۱۹۶۷: تولید کوچک‌ترین موتور دیزلی آلومینیومی بر روی ۲۰۴

Peugeot 204 1967
Peugeot 204 1967
این موتور یکی از بهترین موتورهای دیزلی در زمان خودش بود.
۱۹۹۸: رونمایی از موتورهای دیزلی HDI
Peugeot 406 HDI
Peugeot 406 HDI
موتورهای HDI در ۴۰۶ به کار گرفته شد. سیستم ریل مشترک پژو باعث افزایش بهره‌وری و کارآیی و همچنین کاهش مصرف و آلودگی شد.

۲۰۰۰: اولین فیلتر ذرات بر روی پژو ۶۰۷

peugeot 607 2000
Peugeot 607 2000
۲۰۱۱: بر قله جهان با موتور فول هیبرید ۴ تعبیه شده در پژو ۳۰۰۸
Peugeot 3008 HYbrid4
Peugeot 3008 HYbrid4
35 درصد کاهش در مصرف سوخت با موتور فول هیبرید ۴ در دو حالت بنزینی (g99) برقی و بدون آلودگی.
گردآوری و ترجمه: محمد ایرجی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۸ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (4713 ديدگاه)

    مقاله رو نخوندم! اول تیترشو که دیدم حدس زدم باید داداش عزیزم اینو نوشته باشه! داداشی دمت گرم! حالا با خیال راحت میرم تا بخونم!
    تا حالا سایتی مثل پدال ندیدم،یه تعامل به معنای واقعی کلمه با کاربراش داره.همه ی پدالی ها! دمتون گرم
    مخلص تک تک شما: شاهین

    1. PEUGEOT

      ۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (998 ديدگاه)

      ممنونم داداشم

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. sorena scirocco

        ۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (741 ديدگاه)

        منم همینطور،حدس زدم کارشما باشه،اینجا اکثرا عاشق آلمان و ژاپن ان و این کار فقط از دست شما بر می اومد،عالی بود امیدوارم بازم مقاله بذارین محمد خان

        1. eh.sun

          ۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1950 ديدگاه)

          منم عاشق دیسلایکم هرکی ازم بدش میاد دیسلایک هرکی خوشش میاد دیسلایک هرکی بی تفاوته دیسلایک :-)

          موافقم 2
          مخالفم 4
        2. PEUGEOT

          ۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (998 ديدگاه)

          ممنونم سورنا جان

          موافقم 3
          مخالفم 1
        3. شاهین

          ۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4713 ديدگاه)

          داداش eh.sun چون ارادت خاصی بهت دارم لایک کردم.خیلی مخلصم

          موافقم 2
          مخالفم 1
        4. Sadjad97

          ۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (255 ديدگاه)

          لطف می کنید اگه منبع این مقاله رو اعلان کنید.

        5. PEUGEOT

          ۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (998 ديدگاه)

          سجاد جان اینم منبع:
          http://www.peugeot.com/en/brand/history/innovations

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. Metalhead

        ۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1674 ديدگاه)

        چه گل پسریه این نویسنده ♥♥♥

        مطلب عالی بود و چیزی کم نداشت ، تبریک محمد جان

        1. eh.sun

          ۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1950 ديدگاه)

          شاهین داشی وقتی داشتم کامنت میزاشتم سرخوش از یه اتفاقی بودم گفتم شاید یکی بهش بخنده آخه باید حرمت سایت و کاربرا رو نگه داشت یه چیزی نوشتم وگرنه من همتون رو دوست دارم حتی زیگما ;-)

        2. PEUGEOT

          ۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (998 ديدگاه)

          ممنونم کسری جون

        3. PEUGEOT

          ۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (998 ديدگاه)

          ممنونم محمد جان

        4. مک میسل

          ۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (2687 ديدگاه)

          ولی خداییش پزو تا قبل از2000 ماشین های خوب و با کیفیتی میزد ولی الان اونم شده کپی ایرانخودرو
          (شیب ملایم)

      3. مک میسل

        ۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2687 ديدگاه)

        غوغا کردی محمد جان…….راستی اون نقشه ی zهم با هم بر علیه شخص مورد نظر انجام میدیم.جی میلتو چک کن

    2. مک میسل

      ۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2687 ديدگاه)

      اقا شاهین این چیه دیگه رو اواتارتون گذاشتین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ولی 1 دیدگاه بدین با امسال مطابقت میشه

      1. شاهین

        ۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4713 ديدگاه)

        کسری خوبه دیگه! به جی میلت سر بزن داداشی.

  2. ناصر

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (190 ديدگاه)

    پژو همواره برای ما ایرانی ها یاد آور برندی محبوب ،کارا و قابل اعتماد بوده (البته این ذهنیت برمیگرده به اینکه توی 2 دهه گذشته خودروساز بین المللی معروفی به ایران قدم نذاشته واسه همینه که ما با همین یه برند خاطرات خوشی رو داریم)

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      البته نباید از خصوصیت استعمار گونه ی انها چشم پوشی کنیم . این خیلی بده .

    2. فورد

      ۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      ما با پزو برای این بیشتر خاطره داریم چون ماشین دیگه ای نداریم اگه ماشین های ژاپنی و امریکایی می آمدن دیگه کمتر کسی پیدا میشه که ماششین فرانسوی سوار بشه صنعت الان دست سه کشور ژاپن آمریکا و آلمان هست

      1. p.c

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (7 ديدگاه)

        اما آیا ژاپنی ها اصالت فرانسوی هارو دارن؟
        آیا آمریکایی ها آلایندگی پایین فرانسوی هارو دارن؟
        آیا آلمانی ها توجه به همه رو دارن؟

      2. خدای روپ

        ۲ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (25 ديدگاه)

        شما فقط فکر میکنی خودروسازای شرقی خوبن در حالیکه این طور نیست فقط و فقط اروپاااااااااااا

  3. کافر مقدس

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1627 ديدگاه)

    تا دیروز آسیاب قهوه و نمک و فلفل و اینا تولید میکرد ها […] :D

    ولی کرایسلر ـه اروپا نجاتش داد

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      زمانی که در شوش بودم ، اسیاب و فلفل های پژو رو دیده بودم . عالی بودن .

      خیلی هم گران .

  4. Arash66

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (87 ديدگاه)

    مدل های قبل از دهه 90 پژو فوق العاده هستن

  5. زیگما

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    پژو ایول داری
    ذهنیتم عوض شد
    نامردیه اگر پژو رو فقط 405 بدونیم!

    1. مک میسل

      ۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2687 ديدگاه)

      زیگما جا ن جان مننننننننننننننننننننننن اون عکس اواتارتو عوض کن…….

  6. یه پسل باهوش

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    اولین سازنده سقف تاشو

    بابا دم پژو گرم

    ولی اروپایی ها چن سالی که کمرنگ شدن

    حالا به جز آلمانی ها

  7. Sina

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    پژو ۴۰۶ همون پرشیا خودمون نیستش خیلی شبیه هم هستن

    1. شاهین

      ۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (4713 ديدگاه)

      سینا جان پرشیا فقط توی کشور ما تولید میشه،در واقع پرشیا فیس لیفت 405 هستش و موفق ترین فیس لیفت خودرو توی کشورمون محسوب میشه.

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      پژو پرشیا یکی از طرح های اولیه 406 بود . انها این طرح رو به ایرانخودرو

      فروختن . ایرانخودرو هم با تغییراتی در ان ، مدل پرشیا رو معرفی کرد .

      1. شاهین

        ۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4713 ديدگاه)

        میلاد جون واقعا اینجوری بوده؟! فکر نکنم ها! با کمی هزینه میتونید 405 خودتون رو به پرشیا تبدیل کنین!

        1. یه پسل باهوش

          ۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1123 ديدگاه)

          پارس نمی تونه فیس لیفت ماژور 405 باشه

          چون کلا سایز طولش نصبت به 405 بیشتر شده

        2. شاهین

          ۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4713 ديدگاه)

          پسل جان منظورت از “سایز طولش” چیه؟ شما میتونی با عوض کردن دو تا چراغ جلو+کمی از کاپوت جلو+زه های بغل+چراغ ها عقب+کمی از صندوق عقب+عوض کردن بخش بالایی رودری ها+سپرها یه پرشیای خوشگل داشته باشی! به همین خوشمزگی!
          ابعاد 405
          طول خودرو (mm) 4408
          عرض خودرو(mm) 1694
          ارتفاع خودرو (mm) 1410

          ابعاد پرشیا
          طول خودرو (mm) 4498
          عرض خودرو(mm) 1704
          ارتفاع خودرو (mm) 1410
          البته من دلیل این اختلاف کمی که اینجا هستش رو نمیدونم ولی میدونم که پرشیا فیس لیفت 405 هستش.اگه من اشتباه میگم خوشحال میشم کسی منو آگاه کنه.ممنون

        3. یه پسل باهوش

          ۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1123 ديدگاه)

          اره درست می گین
          من تا حالا سایز رو روی کاغذ ندیده بودم و به نظرم پارس خیلی بزرگتر از 405 می اومد

        4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          بله شاهین جان . البته حرف سورنا هم درسته .

      2. sorena scirocco

        ۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (741 ديدگاه)

        البته،پارس قرار بود اولین خودروی ملی ایران باشه و با برند ایکو تولید بشه بدون پسوند پژو،بعد از اتمام پروژه به خاطر ضعف ایرانیها در انعقاد قرارداد پژو عملا قرارداد رو لغو کرد و اجازه ی تولید پارس رو فقط با برند پژو داد…

        هزینه پروژه رو یادم نیست ولی تقریبا سرنوشتی مثل پژو 206 اس دی (آریان)رو داشت

      3. مک میسل

        ۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2687 ديدگاه)

        پرشیا فیست لیفتی از 405 و406 هست که در سال1997 یا نمیدونم 1995 اینا تولید شد…… ولی پرشیا برای اسپورت خوردن ماشین خوبی هستش……ولی فقط و فقط برای ریس و اسپورت…..نمیدونم برای دریفت هم خوبه یانه..

        1. Alpha

          ۴ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (542 ديدگاه)

          پرشیا واسه ریس خوبه ؟

  8. رسول

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    من بیشتر از زیر مجموعش سیتروئن خوشم میاد خودرو های لوکس و با دوام میزنه نمونش زانتیای خودمون

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      زانتیا بادوامه ؟؟؟

      ماشینی که در استفاده ی معمولی ، سالی 1 میلیون خرج روی دست صاحبش

      میذاره ؟؟؟

      این مبلغ خرجی که گفتم ، برای سال 91 بود .

      1. شاهین

        ۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4713 ديدگاه)

        از نظر ایمنی و بدنه که زانتیا خیلی ضعیفه ولی میلاد جون خرج چندانی نداره اگه باهاش مدارا کنی و زیاد بهش فشار نیاری.فقط باید توی جاده برونیش! توی شهر آدم خسته میشه از روندنش.حدود 20 روزی دستم بود یه حالی کردم باهاش که نگو! :D

        1. sorena scirocco

          ۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (741 ديدگاه)

          زانتیا 1.5 ستاره از یورو ان کپ،ال نود(2اربگ)3ستاره،پژو 206(2اربگ)4ستاره،مگان5ستاره

        2. Japan & Germany

          ۲ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1674 ديدگاه)

          زانتیا ماشین محکمیه ، تست تصادف این ماشین رو که میبینید با سرعت 195 کیلومتر بر ساعت بوده ،واسه همینه که داغون شده

        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          خرج چندانی نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          برو تعمیرگاه ازشون بپرس .

          ماشین فرانسوی خرجش پایین نیست .

          در ضمن محمد جان زانتیا اصلا محکم نیست .

      2. مک میسل

        ۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2687 ديدگاه)

        میلاد جان درسته زانتیا طراحی بدنش کلا ناجوره و از نظر ایمنی هم ضعیفه…….خرج متوسط داره..نه به اندازه405 خرج داره نه به اندازه206 تیپ6…..ولی شخصا بزرگ شم یکدانه زانتیا ویا پرشیا میخرم….چون برای اسپورت کردن میخوام 206 و زانتیا وپرشیا تو بین قیمتهای ارزون حرف اول رو میزنن.405 اسپورت خورش متوسطه.سمند هم که کلا اسپورتش کنی به اصطلاح زود(لش) میشه

      3. مک میسل

        ۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2687 ديدگاه)

        اخهJapan & Germany جان .میشه دقیقا به من بگی کجای زانتیا محکمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تست موسسهEURO رو که قبول داری؟؟؟؟؟من از کالایاب خریدم یه شمارش تست فنی سمند-زانتیا-لوگان و206 رو با سرعت98 تا گرفته بود.من زانتیارو دیدم نزدیک بود شاخ در بیارم.کاپوت شکسته بود خلاصه بد جوری ترکیده بود.ولی206 رتبه اول بود لوگان و سمند با هم در جای دوم زانتیا سوم و چری 530 هم تست کرده بود که کلا هیچی از ماشین نمونده بود و ادمک تکه تکه شده بود در جای چهارم………لینکشم الان برات میذارم

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۳ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          البته فکر کنم مک میسل جان سمند در مرکز تست استرلیا

          تست شد نه یورو ان کپ .

      4. p.c

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (7 ديدگاه)

        اما سی 5 ماشین خوبی بود
        خوب نبود؟؟

  9. شلبى

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (704 ديدگاه)

    کارخانه هاى بزرگ و قدیمى تاریخ جالب و نقاط ضعف و قوت زیادى در مدت زمان فعالیتشون دارن،
    ولى من کلا از محصولات کمپانیهاى فرانسوى خوشم نمیاد،

  10. parsa

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    بابا ای ول همینو میدونم صنعت خودرو سازی ایرانمون هر چی داره از پژو داره(خودرو ملی)

  11. Ehsan

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1243 ديدگاه)

    این Peugeot 601C Eclipse 1934 عجب ماشینیه ، خیلی ازش خوشم اومد
    ممنون محمد جان خیلی مطلب جالب و خوبی بود

    1. PEUGEOT

      ۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (998 ديدگاه)

      ممنون احسان جون

  12. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    محمد دمت گرم . خیلی خیلی عالی بود .

    من همیشه گفتم که پژو خودروساز خوبی بود . اما سیاست های خوبی نداشت . از

    نظر من بهترین پژو ها ندل های 405 و 504 بودند .

  13. PEUGEOT

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (998 ديدگاه)

    ممنونم میلاد جون

  14. Lion

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    درود بر اروپاو پژو.
    من عاشق ماشین های اروپایی هستم.
    عشق است پژو.

    (:(:(:(:(:(:

  15. رضا

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    بعد از 25سال کاش لااقل 406 رو بجای 405 میاوردن
    آخه تا کی………

  16. ناشناس

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (111 ديدگاه)

    میلاد جان داداش گفتی شوش؟ منظورت شهر شوش؟

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      نه داداشم . میدان شوش . خیابان صابونیان .

  17. صادق

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    داش محمد خیلی متن خوبی بود، من شرکت پژو رو قبول داشتم ولی الان دیگه بیش از پیش قبولش دارم

    از نظر من 504 واقعا برای پژو استوره ای بوده ها

    1. PEUGEOT

      ۲ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (998 ديدگاه)

      ممنونم صادق جان

  18. یه پسل باهوش

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    این پژو 403 که طراحی پنین فاریناس بی نهایت ظاهر کلاسیک و دوست داشتنی داره

  19. volkswagen

    ۲ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    اول از دوست خوبمون پزو تشکر می کنم

    و دوم برای کارخونه ی پزو متعاسفم کارهای خوبی کرده ولی غرور . خودپسندی . استعمار فرانسوی ها باعث بدنام شدن برند . مشکلات اقتصادی ان شده و کم کم باعث بر شکستگی و نابودی ان خواهد شد

    یه سوال مگه موتور دیزل توسط کارل دیزل که یه مهندس المانی که در مونیخ درس خونده بوده اختراع و تولید نشد ؟؟ پس چرا این جا گفته( اولین موتورهای دیزلی در سوشاکس فرانسه با نام HL50 ساخته شد.)

    (پرچم بالاست)

    1. PEUGEOT

      ۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (998 ديدگاه)

      ممنونم فولکس جان
      من از این موضوع اطلاع ندارم
      دوستان عزیزم زیگما و میلاد از این موضوع بیشتر اطلاع دارن لطفا ازشون بپرس بهت جواب بدن

      1. volkswagen

        ۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (290 ديدگاه)

        پزو جان بچه هاهم تایید کردن اولین متور دیزل رو المان و دایملر ساخته . لطفا اصلاحش کن اینجوری مردم گول می خورن

        امید وارم بقیه ی این اولین های که نوشتی مثل این نباشه و درست و حقیقت باشه

        (پرچم بالاست)

    2. احمد

      ۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (36 ديدگاه)

      سلام آقای فولکس
      رودلف دیزل در سال 1893 موتور دیزل رو ساخت.
      تا اونجایی که یادمه اولین بار هم دایملر از این موتورها در خودروهاش استفاده کرد.

    3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود . بله . حرف احمد درسته . اون تاریخی که در مطلب هست متعلق به

      خودروی دیزلی فرانسه است .

  20. ali

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    به امید خدا شرکت پژو ورشکست میشه و چینی ها میخرنش..

    1. احمد.ف

      ۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (444 ديدگاه)

      این امید شما چند ماهی هست که برآورده شده

  21. امید

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    از اسیاب و دوچرخه شروع شد رسید به اتومبیل
    بازم پیشرفتش خوب بود افرین پژو جان مقاله خوبی بود

  22. ali

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    مطلب جالب وکاملی بود.
    از نسل قدیم تا جدید پژو رو مورد برسی قرار داده بودتا حالا فکر نمی کردم پژو چنین خودرو با اصالتی باشه!
    با تشکر از محمد جان

    1. PEUGEOT

      ۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (998 ديدگاه)

      ممنونم علی جان

  23. hero

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (590 ديدگاه)

    150 سال دیگه:
    200 سال با ایران خودرو و تر زدن هایش!!!!!!!

  24. F16ZG

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (518 ديدگاه)

    عالی بود محمد جان
    درود بر پژو.فقط اسمی از 505 نبردی….
    اخرین بازمانده سدان های شکوهمند و دیفرانسیل عقب فرانسوی….

    1. PEUGEOT

      ۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (998 ديدگاه)

      ممنونم f16

  25. مجتبی

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (548 ديدگاه)

    پژو جان ممنونم با این مقاله ی وزینت یه خورده از کینم نسبت بهش کم شده اما طی 15سال اخیر از رقبا بدجوری عقب افتاده .ولی 601رو عاشقش شدم زیباییش ویران کنندست اگه ماشین عروسم میشد یه بار دیگه ازدواج میکردم

    1. PEUGEOT

      ۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (998 ديدگاه)

      ممنونم مجتبی جون

  26. منصور حاجیوند

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با احترام تفاوت اب و هوا در ایران و اروپا باعث افزایش دمای موتور پزو و در نهایت باعث سوختن موتور و هزینه های گزاف میشود . من دستگاهی ساختم که مانند کیت بر روی انواع خودرو نصب میشود و در هنگام سر بالایی یا کولر روشن یا ترافیک دمای موتور را کاهش میدهد . با شرکتهای خودرو ساز داخلی تماس گرفتم جوابی خداوندگار ایمیلی از شرکت پزو فرانسه دارید برای من بفرستید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا