پژو برای بقا مبارزه میکند و این بار بعد از ناکامی سریع در اتحاد با جنرال موتورز، برای بهدست آوردن سرمایه لازم به دانگ فنگ چینی دست دوستی دراز کرده است. بدین ترتیب دانگ فنگ با پرداخت ۸۰۰ میلیون یورو، صاحب ۱۴ درصد از سهام گروه پژو سیتروئن یا PSA خواهد شد.
خودروساز فرانسوی حتی برای تأمین ۱.۴ میلیارد یورو از سرمایه مورد نیاز خود، احتمالاً باز هم سهام بیشتری را به فروش خواهد رساند.خانواده پژو از زمان شکلگیری این برند در حدود دو قرن پیش که یک شرکت تولید آسیاب فلفل و دوچرخه بود تا کنون، استقلال این شرکت را لااقل تا حد ممکن حفظ کرده بدند. سهام در تملک این خانواده اکنون از ۲۵ درصد به ۱۴ درصد کاهش مییابد.
PSA اکنون دومین خودروساز بزرگ اروپا به شمار میرود. اما در طول چند سال اخیر میلیاردها دلار زیان دیده است. در سال ۲۰۱۳ این شرکت ۲.۳ میلیارد یورو زیان داشت. این رقم در سال ۲۰۱۲ به ۵ میلیارد یورو بالغ میشد. اتحاد با جنرال موتورز نیز در ماه دسامبر، برچیده شد. گرچه هنوز بعضی از مدلهای مشترک در برنامه تولید قرار دارند. حضور دانگ فنگ در مدیریت این شرکت، میتواند انتظارات از تقویت بازار آسیایی این شرکت را بالا ببرد. آیا پژو به دوران طلایی خود باز میگردد؟
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲ اسفند ۱۳۹۲فرانسوی ها مارو بدبخت کردن ، حقشونه
sorena330
۲ اسفند ۱۳۹۲عادت ایرانیها همینه
همیشه مقصر بیگانه هستش تو زندگی فردی هم همینه
واقع نگر باشید تو بازار بی رقیب ایران حتی تویوتا هم بود فقط لگناشو تولید میکرد…
ما خودمون نخواستیم تکنولوژی خودروسازی رو یاد بگیریم همین.
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲ اسفند ۱۳۹۲شرکت تویوتا چیزی به نام لگن نمیسازه
پیرهن مشکی
۳ مهر ۱۳۹۳لگن می سازه مثل تویوتا یاریس.
Zonda R
۷ اسفند ۱۳۹۲F.a
رینگه تویوتا به فرانسوی ها میرزه
Zonda R
۷ اسفند ۱۳۹۲F.A
ماشینه ژاپنی
به درد ایران میخوره
نه این فرانسوی هایه پر اصطحلاک
پیرهن مشکی
۳ مهر ۱۳۹۳فرانسوی هاحق دارند،حقمونه.
Yashar
۳ اسفند ۱۳۹۲من با خیلی از دوستان که به پژو می توپن و میگن آشغالاشو به ما انداخت مخالفم
همین 405 و 206 در زمان ورودشون به ایران در اروپا هم تولید میشدن و خودروهایی پرطرفداری بودن این ایرانخودرو خیرندیده بود که هفت پشت هر خودرویی رو در اورد
من یادمه قرار داد 307 داشت نهایی میشد که اینا زدن زیرش ترسیدن خدایی نکرده برای بازار فروش 405 و پرشیا! ضرر برسونه!!
هرچند خود فرانسویها تو تاریخ نشون دادند که ملت استعمارگری هستند !!
Zonda R
۷ اسفند ۱۳۹۲F.A
اصلا ماشینایه فرانسوی
به درد خوده فرانسوی ها میخوره
رضا @@
۵ اسفند ۱۳۹۲میگن روزی چین دنیا رو خواهد گرفت از تکنولوژی چون مصداق این سخن بزرگ خداوند که میفرمایند از تو حرکت و از من برکت
ازایرانی جماعت تنبل تر فقط اعراب هستند
کشور میلیاردی جمعیت به گفته اخبار خود ایران زمستان امسال مصرف گازش نفهمیدم گفت کمتر یا اندازه فکر کنم کمتر از ایران 70 م جمعیت شده خوب معلومه پیشرفت میکنه و سهام این چنین شرکتی را خواهد گرفت پژو هم براش بد نشود چون به پول رسید و نیازش فعلا پول است
امیر.عارف
۹ مهر ۱۳۹۴دوست عزیز با بخشی از صحبتهای شما موافقم و یکی دیگر از دلایل عدم پیشرفت ما مسئولینی هستند که بجای کار در پستی که گمارده شده اند . بیشتر به فکر سیاسی بازی های جناهی و منفعت طلبی هستند یعنی برایشان حاشیه از متن مهمتره
دانشجو مملکت
۱۳ اسفند ۱۳۹۲چوب خدا صدا نداره
فرهاد
۱۵ اسفند ۱۳۹۲ماشین های فرانسوی خوب هستن ایران قطعات رودست کاری میکنه واکثراچینی میذاره درکل ماشین های فرانسوی قابل قیاس با خودروهای زاپنی والمانی نیست
امیر.عارف
۹ مهر ۱۳۹۴اگه بازار ایران نبود این شرکت خیلی وقت پیش باید ورشکست میشد . تو این چند سال که از ایران رفت میزان ضررهاشو ببینید متوجه میشید . کلا فرانسویها خیلی نامردن