پژو برای بقا مبارزه میکند و این بار بعد از ناکامی سریع در اتحاد با جنرال موتورز، برای بهدست آوردن سرمایه لازم به دانگ فنگ چینی دست دوستی دراز کرده است. بدین ترتیب دانگ فنگ با پرداخت ۸۰۰ میلیون یورو، صاحب ۱۴ درصد از سهام گروه پژو سیتروئن یا PSA خواهد شد.
خودروساز فرانسوی حتی برای تأمین ۱.۴ میلیارد یورو از سرمایه مورد نیاز خود، احتمالاً باز هم سهام بیشتری را به فروش خواهد رساند.خانواده پژو از زمان شکلگیری این برند در حدود دو قرن پیش که یک شرکت تولید آسیاب فلفل و دوچرخه بود تا کنون، استقلال این شرکت را لااقل تا حد ممکن حفظ کرده بدند. سهام در تملک این خانواده اکنون از ۲۵ درصد به ۱۴ درصد کاهش مییابد.
PSA اکنون دومین خودروساز بزرگ اروپا به شمار میرود. اما در طول چند سال اخیر میلیاردها دلار زیان دیده است. در سال ۲۰۱۳ این شرکت ۲.۳ میلیارد یورو زیان داشت. این رقم در سال ۲۰۱۲ به ۵ میلیارد یورو بالغ میشد. اتحاد با جنرال موتورز نیز در ماه دسامبر، برچیده شد. گرچه هنوز بعضی از مدلهای مشترک در برنامه تولید قرار دارند. حضور دانگ فنگ در مدیریت این شرکت، میتواند انتظارات از تقویت بازار آسیایی این شرکت را بالا ببرد. آیا پژو به دوران طلایی خود باز میگردد؟
زیگما
۱ اسفند ۱۳۹۲پژو دوران طلایی نداشته که بخواد بهش برگرده!!!!
abbas
۱ اسفند ۱۳۹۲حالا یه سوال دارم
داشتم قیمتهای ماشینها رو تو ایران میخوندم زده bmw x5 2014 یک میلیارد وصد میلیون تومن!!!!اخه چرا ؟؟؟
توی سایت bmw زده مدل 3لیتری بنزینی 60هزار دلار که میشه 180میلیون تومن باتوجه به عوارض 110 درصدی گمرکی هزینه پلاک کردنش میشه 396 میلیون تومن اونوقت چطوری اینها میدنش یک میلیارد بعد موندم کدوم ک..خلیه که میره یک میلیلارد میده اینو میخره خوب خودت وارد کنی که بهتره
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ اسفند ۱۳۹۲درود .
داداش نه بنز S کلاس و نه این بنز و نه مازراتی این قیمت ها
نمیرزن . حتی لکسس و … یا سمند .
کلا وارد کننده میان میبینند رو چه برندی چقدر میتونند
بخورند ، یا تو پاچه ی مردم بکنند . اگر ماها نریم بخریم ، قطعا
رو دستش باد میکنه . در ضمن شما فکر نکن که فقط مردم پول این
ماشین هارو میدهند ، امار دقیق و موثق دارم که یک نهاد دولتی
چنتا ب ام و X6 برای اداره و به اسم اداره خریده ، اونم با
پلاک سفید ملی ، نه قرمز . بعد دست مدیران هستش این ب ام و ها .
تازه من از یک نهاد خبر دارم . خدا داند ماشینهای بقیه اداره
هارو .
PEUGEOT
۲ اسفند ۱۳۹۲کاملا باهت موافقم میلاد جان یعنی دیگه حرفی واسه گفتن نزاشتی
توی این مملکت دین و خدا رو سپر خودشون کردن و دارن کیف دنیا رو می کنن و خیلی ها به نون شبشون محتاجن
بهشون هم که میگی میگن به خدا توکل کن درست میشه
اگه یه ذره بیشتر اعتراض کنی و خدای نکرده خاطر آقایون رو مکدر کنی سرتو یه جوری زیر آب می کنن که روحتم خبردار نمیشه
ما ایرانیها چقدر بی چاره ایم آخه
فقط BMW
۲ اسفند ۱۳۹۲آرخ اتفاقا باسه منم سئواله!!!پورشه 911 کاررا اس تو سایتش زده 98000 دلار ولی قیمتش اینجا یک میلیارد و دویست ملیون شده!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ اسفند ۱۳۹۲حالا همینو بگیر ، برو تا مکانیک هاش و لوازم یدکی
فروشاش . چون اسمش بنزه یا کادیلاکه یا هر چیزی ،
میتونی تو پاچه ی مشتری بکنی . چون در زمان شاه
،ماشینهای لوکس ، فقط امریکایی ها و المانی ها و
انگلیسی ها و تک و توک بودند ،از همون قدیم به خرج
بالا نسبت به دیگر برند ها معروف شدند .
حدود 10 سال پیش یک بوق کادیلاک و قیمت کردم 140 هزار
تومان . اصل امریکا !!!!!!!
یا همین الان ، بوق 1011 بنزهای قدیمی ، در صورت
فابریک بودن و اصل بوش بودن ، قیمتش زیر 800 هزار
تومان نیست . اینکه تازه اسمش بوقه . بگیر برو جلو .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ اسفند ۱۳۹۲درود . زیگما تو خودت میدونی من به خون پژو تشنه هستم !!!!!
ولی خداییش بی انصافیه بگیم دوران طلایی نداشته . من اطلاعات ماشینها دیگر
م3 بنز در حافظم نمیمونه . ولی زمانی که پژو با مدل های 504 ( اخوندی )
و 405 با موتور MI16 و تعلیق مستقل وارد بازار امریکا شد و فروش خوبی رو
تجربه کرد نباید فراموش کنیم . به نظر من تو پژو ها فقط 504 .
ولی به نظر من از هل حلیم افتاد تو دیگ .
نه ایرانخودرو توانست قرار داد متعارف و منفعت بار با پژو ببنده ،
البته فقط به ایرانخودرو مربوط نیست . چون افرادی هستند که به هر
عنوانی که شده میخوان با پژو رابطه داشته باشند . حتی اگر به جون
هموطن و ضرر هموطنش تمام بشه . و مسایل سیاسی .
ازون ور هم پژو دید خوب خری گیرش اومده ، گفت بذار سواری بگیرم .
درسته که پژو منفعتی برای ما نداشته ولی نمیشه دوران اوجش رو فراموش
کرد . حتی اگر دوران اوجش محدود به چند مدل بشه .
PEUGEOT
۲ اسفند ۱۳۹۲دقیقا
پژو دیده که اینا که به فکر خودشون نیستن و جون و پول مردمشون براشون مهم نیست چرا من باید باشم
به نظر من نه پژو بلکه هر کمپانی جای پژو بود سواستفاده می کرد
mohammad tsr
۲ اسفند ۱۳۹۲چرا داشته توی سایت netcarshow بری از سال 2000 تا 2010 چقدر ماشین تولید کرده….
ali agha
۱ اسفند ۱۳۹۲از وقتی من یادمه این پژو تو بهران بود،ببین چقدر بدبخت بود با ایرن داشت همکاری میکرد
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ اسفند ۱۳۹۲درود .
علی جان زمانیکه پژو وارد ایران شد یکی از بهترین ماشین های اروپا بود .
اگر اشتباه نکنم ، سال 1989 یا 1990 بود . ولی در زمان خودش به روز رسانی
نشد . یعنی ایرانخودرو نسل بعدی یا گزینه ی جدید را به مردم معرفی نکرد .
به خاطر همینه که اینقدر حقیر شده . حالا پژو نباشه ، بنز باشه .
تویوتا باشه . یکی از رموز موفقیت مزدا در ایران همین بود . به روز
رسانی و معرفی نسل جدید .
البته نباید از خرج زیاد فرانسوی ها چشم پوشی کرد . ولی در کل اگر
ایرانخودرو کار بهمن خودرو را برای پژو میکرد ، الان وضع ما و
ایرانخودرو و مردم خیلی بهتر ازین ها بود .
PEUGEOT
۲ اسفند ۱۳۹۲آره به نظر من هم ایران خودرو وجه پژو رو خراب کرد و به جای پژو هر برند دیگه ای هم بود الان ماشیناش در ایران آشغالی بیش نبود
ولی باید منصفانه قضاوت کرد که پژو خودش هم در بد شدن برندش مقصر بود
1- قطع رابطه با یران و قرار داد با جنرال موتورز
2- اهمیت ندادن به کیفیت برندهایی که ایران خودرو تولید می کنه
طوفان
۳ اسفند ۱۳۹۲ماشین 405 داره با آرم پژو ساخته میشه مگه میشه پژو مقصر نباشه ؟ من نوعی دارم چی سوار میشم ؟ یه ماشین با آرم پژو . پژو میتونست جلو تولیدات 20 سال پیششو تو ایران بگیره . نمیتونست ؟ درست مثل ریو که کره نذاشت با تغییرات سایپا تولید بشه . دقیقا شرکت پژو مقصر اصلی تولیداتش تو ایران هست . این نشون میده پژو حتی به اندازه ماشینهای چینی هم ارزش نداره و برای برند خودش اعتبار قائل نیست. حالا هم که کلا افتاده دست چینی ها فاتحش خوندست
Kurosh
۱ اسفند ۱۳۹۲بدبخت پژو… ببینید به رقت انگیزی افتاده…
pentagon usa
۱ اسفند ۱۳۹۲عجب!!
رضا 2272
۱ اسفند ۱۳۹۲PSA مخفف چیه؟
زیگما
۱ اسفند ۱۳۹۲Peugeot S.A.
هر کشوری یه پسوند برای کمپانی هاش داره که حوزه فعالیتش و نوع کارش رو مشخص میکنه.این که آیا کوچیکه یا بزرگه یا مسئولیت حدوده یا نه. مثلا امریکا بعد از اسم کمپانی اصلی inc یا llc میارن. آلمان ها بعد از اسم شرکت اصلی ag یا gmbHمیارن.
spa بعد از اسم کمپانی های ایتالیایی میاد.
برای فرانسوی ها s a میاد.(حروف مختلف دیگه ای برای هر کشور هست که معنی خاصی میده)
برای برخی از کشور ها هم مشترکه….
فرامرز
۱ اسفند ۱۳۹۲ممنون زیگما جان. این برام سوال بود (مخصوصاْ معادل آلمانیش). ویکیپدیا کاملتر توضیح داده:
http://en.wikipedia.org/wiki/S.A._%28corporation%29
امید
۱ اسفند ۱۳۹۲Peugeot Société Anonyme (French company/manufacturer of Peugeot and Citroen vehicles)
مک میسل
۳۱ خرداد ۱۳۹۳ادا بودو دودو.این حرفو یه بچه1ساله زد…….معنیش اینکه پژو بدبخت شده
(لیسانس ترجمه حرف های بچگانه به فارسی)
پرچم بالاست
matin
۱ اسفند ۱۳۹۲پژو حقشه از بس آشغال هاشو به ما انداخت
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ اسفند ۱۳۹۲درود . ما خودمون هم تقصیر داشتیم .
حدود 3 سال پیش هفته نامه دنیای خودرو با اقای فرهاد کاشانی ( نویسنده ی
مجله ماشین ) و مدیرعامل و وارد کننده های کامیون های رنو در ایران یک
مصاحبه انجام داد . این مصاحبه خیلی چیز ها برای من روشن کرد .
1- صنعت کامیون سازی فرانسه .
2- دید فرانسوی ها به ایران و ایرانیان .
3 – تحقیر شدن ایران و ایرانی ها .
اقای کاشانی به مسئولان رنو گفته بود میخوام برای اولین بار در ایران ، برای کامیون
های واردتیم ، سرویس و خدمات هوایی بگذارم . خدماتی که نه ولوو و نه
بنز و نه اسکانیا داشتن !!!!!
طرف فرانسوی گفته بود ، مردم ایران ادم های بی جنبه ایی هستند . نباید
بهشون زیاد رو داد یا خدمات داد . از خودم نمیگما .مدرک دارم . گفته
بود نمیخواد زیاد ماشیناتو گارانتی کنی . لوس میشن .
خداوکیلی اعصاب برام نمونده بود . درسته که حرفش حقیقت داره ولی میخواستم
برم فرانسه خرخرشو بجوم که تو اصلا در حدی نیسیتی که بخوای درباره
ایران و ایرانی نظر بدی .
در ضمن در اون مصاحبه ، اشاره شده بود به گارانتیه کامیونهای هوو و
دانگ فنگ سایپا و ایرانخودرو .
نوشته بود چینی ها حاضرند به جای گارانتیه محصولاتشون ، ده ها کامیون
بدهند تا طرف مقابل در خواست گارانتی از اونها نکنه . بی شرف ها .
زمانی هم که ما تحریم شدیم ، رنو به ما کامیون نداد . اقای فرهاد
کاشانی به خاطر از دست ندادن بازار و رو سیاه کردن ایرانخودرو و
سایپا ، سراغ کامیون های C&C چین رفت که یکی از بهترین کامیون سازان
چین است . در حقیقت برای کمپانی چری است . اگر قرار شد کامیون از چین
وارد کنه ، بهترینشو وارد کرد . نه مثل ایرانخودرو و سایپا و بهمن
خودرو و …. از گورستان چین ، کامیون وارد کنه!!!!!
بازم جا شکر داره .
البته لازم به ذکر است ، تا جاییکه اطلاع دارم ، کامیون های رنو دارای
سرویس دهی هوایی است . همین امر باعث فروش خوبش در ایران شد .
PEUGEOT
۲ اسفند ۱۳۹۲راست میگی میلاد جان واقعا برای فرانسوی ها متاسفم که اینجوری فکر می کنن
کسی که راجب هم وطن من بخواد اینجوری فکر کنه باید تف انداخت رو صورتتش
بعدشم به فرانسوی ها اصلا مربوط نیست که ایرانی ها پرو میشن یا نه اونا وظیفشونه که بابت پولی که میگیرن خدمات بدن
PEUGEOT
۱ اسفند ۱۳۹۲پژو کمپانی قوی و خوبیه و این دلیل نمیشه که چون دچار بحران شده کمپانی ضعیفیه
جنرال موتور هم تا چند سال پیش داشت ورشکست میشد ولی این دلیل نمیشه که کمپانی بدی باشه
50-GTR
۱ اسفند ۱۳۹۲تا مدل 88 تو ایران خوب بود ولی از اون به بد ایرانخودرو گند زد به همه چی……….
طوفان
۳ اسفند ۱۳۹۲اگه قوی و خوب بود با این ذلت تو ایران ماشین تولید نمی کرد و لااقل از سال 2000 به خاطر اعتبار خودش هم شده تولید 405 رو متوقف میکرد و به جاش خط تولید ماشین دیگه رو می اورد.
PEUGEOT
۱ اسفند ۱۳۹۲بزرگترین اشتباه پژو در این بود که با ایران خودرو شراکت کرد. اگه کسی دوست بی ارزش و پستی داشته باشه خودش هم بعد یه مدت در چشم مردم پست و بی ارزش میشه حتی اگه انسان خوبی باشه چون این رفتار دوستش که اون رو بی ارزش کرده
پژو. هم باید مثل کمپانی های دیگه با نمایندگی میومد تا الان شاهد بی کیفیتی پژو هایی که در ایران هست نباشیم
jaguar
۱ اسفند ۱۳۹۲یه قرداد میبنده با ما
هرچی غیر قابل فروش داره صادر میکنه( میندازه) به ما
بعدشم میشه جزء 10 شرکت برتر جهان!
PEUGEOT
۱ اسفند ۱۳۹۲آخه دوست عزیز چرا حرفهای خنده دار میزنی این پژو هایی که در ایران 20 ساله که در فرانسه تولید نمیشه حتی 407 که 2 ساله وارد شده سال 2007 در فرانسه از رده خارج شده
jaguar
۱ اسفند ۱۳۹۲منظور من صرفا خودرو نبود
قطعات یدکی رو هم شامل میشه
انصافا ECU هایی که رو محصولات ایران خودرو استفاده میشه کجای دنیا استفاده داره؟
PEUGEOT
۱ اسفند ۱۳۹۲دوست عزیز هر کمپانی موظف حتی بعد 100 سال هم قطعات برندش که در هر کشوری داره تولید میشه تامین کنه چون باهاش قرارداد داره
البته در این 2 سالی که پژو با ایران خودرو قطع رابطه کرده هیچ قطعه ای فرستاده نشد
بعدشم شما کیفیت قطعات فرانسوی رو بررسی کن
jaguar
۲ اسفند ۱۳۹۲اتفاقا چون قطعه نداده قیمت ماشین 20 سال پیش شده 27 میلیون و 206 داره 35 تا 40 میلیون فروش میره!
بعد اگه شما کیفیت پژو های ایران رو خوب میدونین من دیگه حرفی ندارم!!!!
رامتین
۱ اسفند ۱۳۹۲حال چرا باید ایران با خودروساز در حال افول پژو همکاری مجدد داشته باشه؟ البته شرکت رنو بمراتب قویتر و باکیفیت تر از پژو است و محصولات متنوع و خوبی داره. پژو خودشو با 206-207-208-307-308-405-407-508 کشته! همه با حجمهای کم و قدرت کم! البته اخیرا مدلهایی مثه gt یا rcz ارائه کرده که اگه فقط اینها داخل بازار ایران بشه، بدک نیست.
PEUGEOT
۱ اسفند ۱۳۹۲پدال یه جای مطلب رو اشتباه نوشتی: آسیاب قهوه بوده نه فلفل
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ اسفند ۱۳۹۲درود .
نه پژو جان . اسیاب فلفل هم داره . من خودم از نزدیک دیدم .
فکر کنم تو نمایندگی های ((( خانه و اشپز خانه )))
موجود باشه .
amin
۱ اسفند ۱۳۹۲پژو همیشه ماشیناش خوب بوده ایرانم باید از فرصت استفاده کنه بخشی از سهام پژو رو بخره در این صورت که فقط میتونیم به آینده خودروسازیمون امیدوار باشیم یعنی خریدن بخشی از سهام خودروسازیهای بزرگ
انصافا محصولات اقتصادی پژو سیتروئن هم خیلی خشکلن هم با کیفیت امکانات بالا و جزو بهترین محصولات برای سلیقه ایرانی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ اسفند ۱۳۹۲درود . ایراخودرو داره میگه من 5 هزار میلیارد ضرر کردم ، اونوقت شما
میگی بره سهامشو بخره !!!!!!!!!!!
اگر هم بره بخره ، دستش واسه همه رو میشه همرو دروغ تحویل داده .
البته ما که یک حرف راست ازینها نشنیدیم . همش دروغ بوده .
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۱ اسفند ۱۳۹۲پزو لیاقتش همین بود تازه باید بیشتر از این بکشه و می کشه شریکای امریکایش که نامردی کردن (همون طور که اون به ما نامردی کرد) شریکای جوجه چنینیش هم به دردش نمی خورن به زودی همین رقبایی که تا الان دستشون رو خرخرهی پزو بوده (فولوکس واگن . تویوتا . میتسوبیش . هیوندا . کیا و….) ضربه ی نهایی رو خواهند زد و ما خبر برشکستگی پزو را در پدال خواهیم خواند . فرانسوی ها حقشونه خیلی ظلم به ما کردن
(پرچم بالاست)
فقط BMW
۲ اسفند ۱۳۹۲ایول با نظرت کاملا موافقم
مهدی
۲ اسفند ۱۳۹۲دورود
باهات موافقم به شدت
گل گفتی
امیدوارم همین بلا سر خودروسازان داخلی و سرانشون بیاد
سپاسگذارم
مهدی
فرزند کوروش
کافر مقدس
۱ اسفند ۱۳۹۲عربا که پ و ژ نداره به پژو چی میگن؟
نیست که خودمون آریایی ـه اصیلیم :p
علیرضا الف
۱ اسفند ۱۳۹۲میگن بجو!
البته اونا اصلا لازم نیست اسم این کمپانی مزخرفو بلد باشند.اونا مرسدس بنز و ب ام و رو لازم دارند که خدا رو شکر همه حروفشم دارن و میتونن به راحتی هم بخرن و هم اسمشو تلفظ کنن.!
رضا احمدى
۱ اسفند ۱۳۹۲مرسدس و بى ام و سطح پاییناشونه،لامبو و فرارى و بوگاتى و……هرچى دلشون بخواد میخرن این عرباى از خود راضى بى هویت.اون وقت ما باید به جرم بى پولى پراید روغن لادن!! سوار شیم.
م_____؟
۱ اسفند ۱۳۹۲سلام بچه ها خوبین
خوبه دیگه پژو با چین همکاری میکنه یه چن وقت دیگه پژو چینی هم سوار میشیم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
امید
۱ اسفند ۱۳۹۲پژو رفت تو باقالیا
غورباقه
۱ اسفند ۱۳۹۲حقشه
تا اینا باشن که دیگه ایرانو تحریم نکنن
saied
۱ اسفند ۱۳۹۲حقشه :) بوگاتی نباشه باید فرانسه کلا همه جاشو باید گل بگیره :)
میثم
۱ اسفند ۱۳۹۲سلام
باز جای شکر داره، که شرکت چینی تقریبا محصولات بروز پژو سیتروئن رو مونتاژ میکنه،(اون طور که از عکس مشخه)،ولی ایرانفرغون دیگه شورشو در آورده
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ اسفند ۱۳۹۲پژو – سیتروئن در کشاکش دولت فرانسه و طرف چینی
عصر خودرو: درحالی که صبح دیروز پژو- سیتروئن از شراکت بزرگ 3 میلیارد یورویی با دونگفنگ موتورز چین خبر داد، روزنامه والاستریت ژورنال گزارشی منتشر کرده که در آن به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات بین دو طرف تاکید کرده که دولت فرانسه قصد دارد مانع آن شود که مهار خودروساز فرانسوی به دست چینیها بیفتد.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، طرفهای فرانسوی و چینی ماهها درگیر مذاکراتی مفصل و پیچیده بودند که با فراز و نشیب بسیار همراه بود، اما توافق قطعی نهایتا طی روزهای اخیر حاصل شد. پژو- سیتروئن دیروز همزمان در بیانیهای اعلام کرد که در سال 2013 بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون یورو ضرر کرده است. این رقم اگرچه کمتر از نصف ضرر 5 میلیارد یورویی در سال 2012 است، اما به وضوح حکایت از آن دارد که پژو- سیتروئن برای طی کردن مسیر بهبود- با سرعت کند فعلیاش- به شدت نیازمند سرمایهگذاریهای تازه است و تحلیلگران بازار میگویند شراکت تازه با دونگفنگ موتورز برای خودروساز بحرانزده فرانسوی زمان خواهد خرید.
اما این توافق خودروساز چینی را به یکی از اصلیترین سهامداران بزرگترین خودروساز فرانسه تبدیل خواهد کرد و از نگاه دولت فرانسه ممکن است عنان و اختیار را به دست چینیها بسپارد یا دستکم استراتژیها را به سوی خواستههای آنان هدایت کند. روز سهشنبه هیات مدیره پژو- سیتروئن با کلیات و جزئیات این توافق موافقت کرد و انتظار میرود سند آن در اواخر ماه مارس و در جریان دیدار ژی ژینپینگ، رئیسجمهور چین از فرانسه به امضای طرفین برسد.
دولت فرانسه و خودروساز دولتی چینی موافقت کردهاند سهمی مساوی از شراکت 3 میلیارد یورویی با پژو-سیتروئن را در اختیار داشتهباشند و در ادامه هر یک 14 درصد از سهام این خودروساز ضررده را صاحب شوند. منابع نزدیک به پژو- سیتروئن گفتهاند سهم 4/25 درصدی خانواده پژو هم به همین مقدار کاهش خواهد یافت. این خانواده امروز فاقد توان مالی لازم برای احیای خودروساز تحت تملکش است. پژو، از قدیمیترین و بزرگترین نهادهای صنعتی فرانسه است که سخت در تلاش است تا بدنه مالی خود را که از کاهش تدریجی فروش خودرو در بازار راکد اروپا سخت ضربه خورده، ترمیم کند.
منابع نزدیک فاش کردهاند دولت فرانسه برای آنکه مانع تسلط طرف چینی شود، در پی گنجاندن مادهای در این توافق است که بر مبنای آن دونگفنگ موتورز نتواند سهمش را طی چند سال و یا شاید چند دهه آینده افزایش دهد. تلاش برای گنجاندن این ماده به وضوح نشان میدهد که نگاه دولتمردان به چنین توافقاتی با بیم و امید آمیخته است. مقامات رسمی فرانسه، از جمله فرانسوا اولاند رئیسجمهور، از سرمایهگذاری چینیها در فرانسه استقبال و آن را تشویق میکنند، اما در عین حال تلاش میکنند پژو و دیگر نهادهای تجاری بزرگ را که ارزش استراتژیک دارند از تاثیر همهجانبه سرمایهگذاران خارجی حفظ کنند. شاید دونگفنگ موتورز با این ماده چندان مخالفت نکند؛ چرا که در صورت تصویب آن، علاوهبر خودروساز چینی خانواده پژو و دولت فرانسه هم از افزایش سهمشان منع خواهند شد. یکی از مقامات ارشد مالی دولت فرانسه وجود چنین مادهای را تکذیب یا تایید نکرد، اما گفت هدف اصلی برقراری موازنه بین خانواده پژو، دونگفنگ موتورز و دولت فرانسه است.
دولت فرانسه همچنین در مذاکرات بر سر تعیین مدیر تازه پژو هم به دنبال آن است تا حرف خود را به کرسی بنشاند؛ درحالیکه قرار است دو سهامدار تازه هریک در مرحله اول 800 میلیون یورو به پژو- سیتروئن تزریق کنند، آنها هنوز مشغول گفتوگو هستند تا بر سر مدیر تازه این شرکت به توافق برسند. دولت فرانسه از لویی گالو، مشاور دولت فرانسه و مدیر اجرایی سابق گروه ایرباس حمایت میکند که هماکنون عضو هیات مدیره پژو است. برخی اعضای خانواده پژو اما خواستار انتخاب جرارد هاوزر، مدیر سابق کمپانی نکسانز (Nexans)، تولیدکننده بزرگ کابل در فرانسه هستند و در این میان دونگفنگ موتورز خواستار آن است که مدیر آینده فردی مستقل باشد. یکی از افراد نزدیک به طرف چینی در این مورد گفته اگرچه آقای هاوزر هیچ ارتباط آشکاری با دولت فرانسه ندارد، فاقد اما تجربه مدیریت تشکیلاتی چنین عظیم و گسترده است. گالو و هاوزر خود هیچ نظری درباره این گمانهزنیها ارائه نکردهاند.
منابع نزدیک به خودروساز فرانسوی همچنین خبر دادهاند اعضای هیات مدیره پژو در پی توافقی با بانک اسپانیایی سانتاندر (Banco Santander) هستند تا بخشی از بار بانک داخلی پژو، معروف به بانک PSA را متقبل شود، اگرچه اینجا هم سخنگوی بانک اسپانیایی از ارائه هر توضیحی طفره رفته است.
پژو سیتروئن در سال 2013 میلادی 2 میلیون و 810 هزار دستگاه از خودروهایش را در سراسر دنیا به فروش رساند که در مقایسه با فروش در سال پیش از آن کاهشی 9/4 درصدی را نشان میدهد. با این حال تقاضای بالا و فروش خوب برای خودروهای تازهای چون پژو 2008 و 308 و سیتروئن C4 پیکاسو و C4 گرند پیکاسو در خارج از اروپا و نیز توافقات تازه با شرکای تازه خودروساز فرانسوی را به روزهای آینده کمی بیش از قبل امیدوار کرده است.
PEUGEOT
۲ اسفند ۱۳۹۲میلاد جان خیلی ممنون زحمت کشیدی
مطالب جامع و آموزنده ای بود
بهزاد
۱ اسفند ۱۳۹۲تحلیلهارو که میخونیم واقعا دود از سر آدم بلند میشه!
پژو چون تو ایران بود یا با جنرال موتورز کار کرد یا نامرد بود به این روز افتاد و…!
اصلا اتفاقاتی از قبیل کاهش رشد فروش خودرو در اروپا و منفی شدن اون یا تعطیلی چندین کارخانه ی تولید فولاد در اروپا و گرانتر شدن فلزات مصرفی یا اتفاقات کشورهای عربی و آفریقایی و به هم خوردن ثبات سیاسی و اجتماعی بازارهای پژو یا بالا رفتن ارزش یورو و نداشتن تاسیسات ساخت مدرن در خارج از اروپا و دیر وارد شدن به بازار بزرگ چین و هند و… تاثیر بسزایی نداشته؟!
فروش کل برندهای لوکس ساز مثل بی ام و در کل خاورمیانه در سال 2013 حدود 25000 دستگاه و لکسوس 32000 و آئودی هم 10000 دستگاه و بنز هم در همین حدوده و با توجه به بازار دیگر مناطق جهان میبینیم که خاور میانه زیاد اوضاع عالی نداره و همین کشورهای عربی هم از خودروهای متوسط استفاده ی زیادی میبرن تا لوکس! البته کشورهای عربی زیاد داریم مثل سوریه و لبنان و اردن و عمان و یمن و مصر و لیبی و تونس و مغرب و عراق و عربستان و… و اگر دوستان فکر میکنند که اوضاع همشون مثل دبی هست باید در افکارشون تجدید نظر کنند.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ اسفند ۱۳۹۲درود .
البته بهزاد جان تا جاییکه من در اطلاع هستم بیشتر برندها در اروپا کاهش
فروش داشتند . اون هم به خاطر اوضاع اقتصادی .
برندهای المانی بیشترین فروش رو در چین داشتند . ولی در خود اروپا و
مخصوصا در المان ، با کاهش فروش همرا بودند .
البته اینو بگم من فهمیدم که شما گفتی خاورمیانه . ولی من امار اسارو
گفتم . بزرگترین بازار ها برای خودروساز ها، اول چین . دوم امریکا .
سوم اروپا . چهارم استرلیا است .
زیگما
۲ اسفند ۱۳۹۲میلاد بزرگترین بازار ها برای خودروساز ها، چهارمینش استرالیا نیست ، بلکه ژاپن هست.
به تفکیک کشور بزرگترین بازار های خودرو، به ضرح زیر است.(سال 2013)
1.چین
2.استکبار جهانی(امریکا)
3.ژاپن
4.برزیل
5.آلمان
6.هند
7.روسیه
8.بریتانیا
دوما.فروش در اروپا رو به زیاد شدنه . بحران دیگه تموم شده.اینا که میگن بحران اقتصادی و….مزه است.
تداوم رشد فروش در اروپا
پرشین خودرو: در ماه ژانویه فروش خودروهای تازهساخت در اروپا برای پنجمین ماه متوالی افزایش یافت.
بهبود نسبی اقتصاد برخی کشورهای عضو یورو و رشد تقاضا برای خودروهایی چون گلف هاچبک و سواری A3 آئودی عوامل اصلی تداوم رشد در سال جدید میلادی بودهاند.
اتحادیه صنعت خودرو اروپا روز گذشته در بیانیهای اعلام کرد: شهروندان اروپا در ژانویه 2014،تعداد 967 هزار و 778 دستگاه خودرو خریدهاند که در مقایسه با ماه مشابه در سال 2012 رشدی 5 درصدی را نشان میدهد.
از ماه مارس سال 2010 این طولانیترین زنجیره رشد در بازار خودروهای اروپاست. در این ماه تقریبا تمامی بازارهای بزرگ اروپا رشد فروش را تجربه کردهاند.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ اسفند ۱۳۹۲درود .
بله حرف شما درسته . من اطلاعاتم برای 5 الی 6 ماه پیش
بود .
ممنون .
PEUGEOT
۲ اسفند ۱۳۹۲قربون دهنت بهزاد جان
یه چند نفر فقط دوست دارن یه چیزی گفته باشن. مطلبو با دلیل و منطق بررسی نمی کنن که
فقط BMW
۲ اسفند ۱۳۹۲خدا کنه ورشکست شه پدرش در بیاد کمپانی که برا پول اجازه میده یه شرکتی مث ایران خودرو با آشغال ترین قطعات ماشینش رو مونتاژ کنه و با جون آدما بازی کنه بدتر از اینا حقشه
M.M
۲ اسفند ۱۳۹۲خداکنه چینیا با پژو به توافق نرسن…
ali
۲ اسفند ۱۳۹۲واقعا دل ما ایرانی ها خنک میشه از بس که این پژو از ایران سواستفاده کرد نامرد…غیر از 206 خداوکیلی دیگه چه ماشین خوب و بروزی رو تو ایران تولید کرد خدایی؟! دهنشم اسفالت بشه حقشه …حق ما ایرانی ها گرفتش ها.البته اگه دوباره بهش پروبال ندیم
Kousha
۲ اسفند ۱۳۹۲تازه میگن پژو میخواد ایران خودرو رو هم بخره :D
مهدی
۲ اسفند ۱۳۹۲دورود
خودرو سازی که برای مشتریانش ارزش قائل نیست و برای سودش هرکاری میکنه معلومه این بلا سرش میاد
درسته دولت ایران با پژو فرانسه دستش تو یه کاسه بود و مردم ایران رو فریب دادند
اما دیگر نقاط دنیا که کور نیستند و میفهمند که پژو و همکار (دولت) ایرانیش مشغول چه جنایتهای هستند و قطعا عکس العمل نشون میدند و با این خودرو ساز همکاری نمیکنند
همون بهتر که نابود بشه انشالله بعدش همکار ایرانیش و سرانشون نابود بشن
توی مناظره چند وقت پیش هم مردم نسبت به این خودرو ساز واکنش و نظر منفی نشون دادند
دوست دارم پای فرانسه برای همیشه از ایران کوتاه بشه بجاش ژاپن ، کره ، آلمان و ایتالیا بیان البته ورود آمریکا خالی از لطف نخواهد بود
باید دید چه میشود
سپاسگذارم
مهدی
فرزند کوروش
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ اسفند ۱۳۹۲درود .
خدا از دهنت بشنوه اقا مهدی .
میلاد فرزند ایران
زیگما
۲ اسفند ۱۳۹۲اقایونی که میگن پژو اینی نیست که ما در ایران میبینیم و میگن که پژو ماشین های خوب میزنه و….
یه سوالی ازشون داشتم. قبلا هم ازشون پرسیدم ولی جواب ندادن.
پژو داره ماشین هاشو تو ایران میفروشه و سودشو هم میگیره .همین ماشین هایی که مارو داره میکشه. آخه چنین برندی ارزش داره؟ برندی که برای سود، حاضر میشه لوگوش روی هر خودروی مونتاژی قرار بگیره؟ میدونید ارزش بوگو، در اقتصاد چقدر اهمیت داره؟
پژو و سیتروئن از مزخرف ترین برند ها در دنیا هستن.
البته فولکس واگن در هند رفتار مشابه پژو در ایران را انجام داد ولی الان پشیمونه…..
PEUGEOT
۲ اسفند ۱۳۹۲زیگما تو که اینجوری نبودی تو با هرکسی کار داشتی اسمشو میگفتی نمیدونم چرا از کلمه(آقایون) استفاده کردی!!!!!
زیگما الان پژو چی کار می تونه بکنه وقتی ایران خودرو داره این ماشینا رو تولید می کنه و امتیازشون توسط این شرکت خریداری شده. پژو که نمی تونه بگه اینا رو تولید نکن .اگه حرف شما هم درست باشه و پول برندش رو بگیره آیا با عوض شدن لوگوی پژو و قرار گرفتن لوگوی ایران خودرو روی این ماشین ها ایران خودرو دیگه اینا رو تولید نمی کنه؟ یا مثلا ماشینایی مثل سمند و رانا که محصول خود ایران خودرو هستن مردم رو در جاده ها به کشتن نمیدن؟ شما یه مدل پژو نام ببر که در خارج از ایران آتیش گرفته باشه. یا به من بگو الان که بیشتر از 2 ساله که پژو ما رو تحریم کرده ایران خودرو از چه قطعاتی برای تولید این ماشین ها داره استفاده می کنه؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ اسفند ۱۳۹۲درود .
پژو جان رنو هم در ایران ماشین مونتاژ میکنه .
ولی قبل از تولید این شعارش بود :
((( ما ماشین تولید نمیکنیم ، اگر تولید کنیم فقط با کیفیت . )))
دقیقا کاری را کرد که پژو نکرد .
رنو با پژو سیتروئن بازارهارو تقسیم کردند . قرار بود که رنو
در ترکیه باشد و پژو در ایران .
از زمانی که پژو وارد ترکیه شد ، رنو هم وارد ایران شد . کلا
قرارشون رو به هم زدند .
پژو خودروساز خوبی بود . ولی زمانی که به اوج نزدیک شد ،
خودشو خراب کرد . هم از نظر طراحی . و هم از نظر وجهه و هم
از نظر عدم معرفی یک مدل کاربردی و قابل استفاده برای مصرف
روزانه .
به جای اینکه وقتی نزدیک قله شد ، قدم هاشو دقیق تر و حساب
شده تر برداره ، بدتر راهی را رفت ، که نه تنها به قله نزدیک
نشد ، بلکه راه فرود را پیشگرفت . ولی من هنوز عاشق اون مدل
504 ( اخوندی ) با دیفرانسیل 3 تکه و چرخ های عقب دیسکی هستم .
میگن خیلی خیلی نرمه . چراغاش هم حرف نداره . به نظر من سگش
شرف داره به پرشیا و سمند و 405 .
زیگما
۲ اسفند ۱۳۹۲نمیدونم چی شد یهو نوشتم “آقایون” :D
رفتار پژو اخلاقی نیست که ساکت بشینه و عده ای خودروهای نا استاندارشو تولید کنند.چه از لحاظ قانونی و چه از نظر اقتصادی اینکار قابل پیگیری هست. ولی پژو ساکت نشسته. این سکوت خیلی معنی و مفهوم داره.
در ضمن برخورد پژو با تمام کشور های جهان سوم همین طوره.از عراق تا مصر
PEUGEOT
۲ اسفند ۱۳۹۲حرفتو قبول دارم زیگما ولی قبول کن که هر شرکتی جای پژو بود و شرایط ناب ایران(قوانین گمرکی و حق انتخاب نداشتن)
رو میدید سواستفاده می کرد چون پیش خودش فکر می کنه چرا روی برندم نظارت کنم وقتی اینا مجبورن این ماشینا رو سوار بشن چه خوب و چه بد. بعدشم ما خودمون هم مقصریم وقتی خودمون به فکر خودمون نیستیم چرا باید از دیگران توقع داشته باشیم به فکر ما باشن
زیگما
۲ اسفند ۱۳۹۲اره تا حدودی درسته. حتی فولکس واگن دچار این درد شده. مثلا تا همین چند وقت پیش اکثر ماشینایی که تو هند میفروخت ایربگ نداشت(حالا چی شد که ایربگ گذاشت روشون خودش یه داستانه)
برعکس، جنرال موتورز هر خودرویی در سرتاسر دنیا میفروشه باید حداقل ای بی اس و دو تا ایربگ رو داشته باشه.
استاندار تعریف شده جهانی داره.
کافر مقدس
۲ اسفند ۱۳۹۲پدال خواهشا یه مطلبی تحقیقی انجام بدید راجع ب درآمد گمرکی کشور . . .
ببینیم آخه این همه گمرکی صرف چی میشه!
وقتی آکورد 24هزار دلاری میشه 180 میلیون بخش زیاد این پول خوب مسلما میره تو جیب دولت! دولت صرف چی میکنه آخه؟!!!! !! !! ! !!! ! ! ! ! ! ! ! !
mory
۲ اسفند ۱۳۹۲کافر مقدس سلام
خیلی از کامنتات خوشم میاد
تزای خوبی میدی
ایول داری
زیگما
۲ اسفند ۱۳۹۲داداش اولا این آکورد هایی ایران میاد 27 28 هزار تایی پولشونه چون کامل هستند و مدل پایه نیستند. 2 هزار تا هم پول حملش تا ایران. با دلار سه هزار تومن تا اینجا میشه 90 تومن.100 درصد هم گمرک ، میشه 180 تومن. این پول ها هم میدونی کجا میره؟ میره خرج خودت و ما میشه. ما که مالیات چندانی نمیدیم، فقط همین گمرکی رو ازمون میگیرن.
sasan
۲ اسفند ۱۳۹۲پدال اصن اخبارمربوط به لامبورگینیو پوشش نمیدی
عدالتو رعایت کن دیگه راجب هرچی خودروی هاچبک چرت توی هرخرابشده ای تولید میشه خبرش هست اما راجب لامبورگینی خیلی کم خبر ومطلب میزاری
یکیشم این خبر:
http://www.lambocars.com/lambonews/lamborghini_huracan_debuts_in_the_netherlands.html
mory
۲ اسفند ۱۳۹۲پدال ناامیدم کردی
چرا کامنتمو حذف کردی
فقط به اونایی که دارن پول مفت میخورن فوش دادم نه از نوع بدش