گروه پژو-سیتروئن طیف متنوعی از خودروهای الکتریکی را عرضه میکند اما مدیرعامل این خودروساز و رئیس احتمالی فیات-کرایسلر در آینده اظهارات جنجالبرانگیزی را در کنفرانسی خبری بر زبان آورده است.
بنا به گزارش رویترز، کارلوس تاوارس گفته خودروهای الکتریکی کنونی جذابیت چندانی ندارند و تنها توسط افرادی که معتاد به محیطزیست هستند خریداری میشوند. به همین خاطر خودروهای الکتریکی بازار محدودی داشته و افراد عملگرا علاقه چندانی به این دسته از خودروها ندارند.
تاوارس اعلام کرده دلایل زیادی برای این امر وجود دارد که از جمله آنها میتوان به زیرساختهای شارژ محدود، محدوده حرکتی نسبتاً کوتاه و سؤالاتی درباره قیمت برق در درازمدت اشاره کرد. البته مشکل قیمت برق با ارائه ساختار قیمتگذاری جدید IONITY در ۳۱ ژانویه تا حد زیادی مشکلساز شده است.
این شرکت که جوینت ونچری بین ب ام و، مرسدس، فورد و گروه فولکسواگن است طرح قیمتگذاری کیلووات ساعت را انتخاب کرده و این موضوع باعث افزایش ۵۰۰ درصدی قیمت شده است. البته برخی فاکتورها وجود دارند که باید آنها را در نظر گرفت اما ذکر آنها از حوصله این مطلب خارج است.
برگردیم به پژو-سیتروئن و تاوارس که اظهار داشته تقاضا برای خودروهای الکتریکی با کاهش یارانهها و یا حذف آنها کاهش مییابد. این موضوع خود را در چندین بازار از جمله چین نشان داده، جایی که تقاضا برای خودروهایی با انرژی جایگزین کاهش یافته و دلیل آن نیز کاهش یارانههای اعطایی بوده است.
علیرغم این چالشها پژو-سیتروئن همچنان به تولید خودروهای الکتریکی ادامه خواهد داد اما روی مدلهای ارزانتر تمرکز خواهد کرد و خودروهای الکتریکی را بجای استفاده از پلتفرمهای ویژه روی پلتفرمهای منعطف خواهد ساخت.
تاوارس همچنین گفته آیندهی کارخانه السمر پورت واکسهال به توافق بریتانیا با اتحادیه اروپا بستگی خواهد داشت. از آنجایی که فعلاً چنین توافقی به دست نیامده بنابراین مدیر پژو-سیتروئن گفته که تصمیم دراینباره احتمالاً تا پیش از پایان سال گرفته نخواهد شد.
رزیتا
۱۷ اسفند ۱۳۹۸کلانشهرهای ایران واقعا به خودروهای الکتریکی احتیاج دارن تا مردم از هوای آلوده نجات پیدا کنن
ارسلان
۱۸ اسفند ۱۳۹۸کلان شهرها به خودروی الکتریکی نیاز ندارن بلکه بجاش خودرو با تکنولوژی روز نیاز دارن و بنزین استاندارد …. استفاده از خودروهای با تکنولوژی از دور خارج شده و بنزین غیر استاندارد مشخصه نتیجه ش میشه الودگی بیش از حد !! دومین چیزی که کلان شهر ها نیاز دارن فرهنگ رانندگی هست چونکه ترافیک ها عامل اصلیش توقف های بی جا و بند اوردن جاده و رانندگی نکردن بین خطوط که نتیجش میشه ایجاد ترافیک کاذب و طولانی و پیوسته که نتیجش میشه سوختن بیشتر بنزین بخاطر ماندن در ترافیک و الودگی بیشتر ….. خودروهای الکتریکی فرقی بحال آلودگی هوا نداره چونکه همون برقی که خودرو استفاده میکنه توسط نیروگاهی تولید میشه که سوخت فسیلی میسوزونه همچنین ایجاد اضافه بار بخاطر مصرف کننده ی جدید که خودروها باشن نیازمند ساخت نیروگاه های جدید و زیرساخت در بخش انرژی هست که به این آسونی ها هم نیست که نیروگاه بیشتر مساوی است با الودگی بیشتر پس عملا فرقی نداره و تبلیغاتی که دائما توی گوش مردم میگه خودروی الکتریکی خودروی سبز کاملا یک شعار پوچ هست در راستای جهت دادن به افکار مردم برای خرید ماشین برقی هست چونکه ساختش راحت تر و خیلی ارزان تر از ماشین بنزینی هست ولی به همون قیمت و در بسیاری از موارد چند برابر یه ماشین بنزینی به فروش میرسند در نتیجه سود بسیار زیادی به کمپانی سازنده اش میرسه خودروی الکتریکی فقط یک شعار برای فریب اکثریت ساده لوح دنیا هست و فقط هم بحث پول هست
احمد
۱۸ اسفند ۱۳۹۸محل انتشار دود خیلی مهمه و معادل سازی با سوخت مصرف انرژی خودروهای الکتریکی زیر ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتره نیرو گاه یک محل متمرکزه خیلی راحت تر میشه برای کاهش یا کنترل آلودگی اون فکری کرد در ضمن تولید برق از انرژی های تجدید پذیر هم نمیشه دست کم گرفت
Infinite
۱۷ اسفند ۱۳۹۸برای من نه تنها بسیار جذاب هستند بلکه اولویت خریدم هم هستند!
مشکلاتی هم که میفرمایند مثل مشکلات خودروهای بنزینی به مرور زمان حل میشن. قبلا مصرف سوخت خودروها بالا بود (و بعضا همین الان هم هست) و قبلا هم پمپ بنزینها به فراوانی امروز نبودند.
datsun
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ریس بزرگ شما یه موتور ۱۶۰۰ سی سی قفل کن به یه دیفرانسیل جلو دیگه کارت نباشه ، بزرگان صنعت خودشون میدونن چطور یه الکتریکی جذاب تولید کنن
پویان
۱۷ اسفند ۱۳۹۸داتسون اشتباه میگی .منظورشون مشکل فنی نبوده .درست هم گفته .با وجود تمام هیاهوها مخصوصا تسلا که خداییش سهامش خیلی مسخره گرون شده .هنوز خودروهای الکتریکی سهمشون خیلی ناچیزه . تازه همین امار خیلیها فروش پلاگین هیبریدی ها رو هم برقی در نظر گرفتن مثل اوتلندر
فررزاد
۱۷ اسفند ۱۳۹۸همان بزرگان صنعت ورشکسته شده برای تولید خودروهای الکتریکی جذاب دست به دامان رنو شد
علیرضا
۱۷ اسفند ۱۳۹۸حرف دل مارو زده
آرش وان
۱۷ اسفند ۱۳۹۸فرق دیدگاه بخوانید بصیرت ;-) تاوارز با کارلوس گون همینه ؛ کارلوس گون از ۱۰ سال پیش سرمایه گذاری روی برقی ها رو در رنونیسان شروع کرد.
میوه اش هم شده ZOE ، لیف و اوتلندر
ماه ژانویه ۲۰۲۰ رنو ZOE فقط در کل دنیا کمتر از ۱۴۰ دستگاه فروش کمتر از تسلا3 داشت. (منبع سایت فیلتر شده ی EV-Sales.blogspot)
SS
۱۸ اسفند ۱۳۹۸داش اوتلندر قبل از تشکیل اتحاد رنو نیسان میتسو هم بود!!
مودریچ
۱۷ اسفند ۱۳۹۸مثل موتور 1.6 لیتری شما
(Saeed(peugeot
۱۸ اسفند ۱۳۹۸واقعا درست میگفت یه دوستی که مهندسانی که توی پدال نظر میدن .…کلا همه رو زیر سوال میبرند ….
آخه عزیز من مدیر فولکس الان گفته گلف جدید فقط با پیشرانه بنزینی و درون سوز عرضه میشه ….این شد دلیل که مثلا مخالف خودروهای پاک هستش ….
بعضی از دوستان کارلوس گون یا (گوسن) و اوتلندر و همه رو میان میریزن رو هم که یه جور ایراد بگیرن به حرف کارلوس تاوارس….
همین الان که پژو و زیر مجموعه هاش دارن با قدرت تو بحث الکتریکی سازی کار میکنن…۲۰۸ جدید الکتریکی که ترکوند …اپل کورسا هم از اونور …سیتروئن هم از یه طرف دیگه …
این آقا منظورش اینه که خیلی از مردم هنوز اولویتشون خودروهای بنزینی هست تا برقی……و جذابیت و صرفه بیشتری دارند فعلااااا
Mahmood
۲۷ خرداد ۱۳۹۹اینده خودروی الکتریکیه
۱-یه روزی نفت و گاز تموم میشه .
۲-موتور های برقی نسبت به موتور های همسان بنزینی و گازوییلی با همون قدرت وزن کمتری دارد .
۳-موتور های برقی الودگی و گرما تولید نمی کنند و از انرژی های تجدید پذیر هستند .
۴-نکته اخر :موتور های برقی نیاز به پیستون سیلندر توربو شارژ و خیلی چیز های مزخرف الکی ندارند.
پس سبکتر به صرفه تر بهینه تر و دارای شتاب بیشتری هستند در این صورت ما نیازی به جذابیت نداریم فکر کردن هم نداره الان اب دستتونه بذارید زمین ماشین الکتریکی بسازید .تسلا مگه نبود همه اولاش مسخرش میکردن الان ببین چه رشد سهامی پیدا کرده
البته بعضی از تنگ نظر ها هنوز هم تسلا مسخره میکنن
کجای شتاب ۱.۹ ثانیه ای تسلا رودستر مسخره کردن داره
یه نمونه دیگه اش همون i.d.r فولکس واگن که رکورد مسابقات pikes peak رو تو دستش داره