پژوسیتروئن

دبه کردن پژو-سیتروئن در معامله با جنرال موتورز!

گروه خودروسازی پژو-سیتروئن خواهان بازگشت نیمی از مبلغ پرداخت شده برای اوپل از سوی جنرال موتورز شده است. ظاهراً این شرکت فهمیده که اوپل با چالش‌های آلایندگی متعددی روبرو شده و در آینده جریمه‌هایی از سوی اروپایی‌ها شامل حال این برند خواهد شد.


منابع داخلی ناشناس به رویترز گفته‌اند که پژو-سیتروئن قبلاً به جنرال موتورز اطلاع داده که این شرکت جریمه ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون یورویی در آینده خواهد داشت و درباره استراتژی آلایندگی اوپل در دادگاه‌ها سروکله خواهد زد. پژو-سیتروئن برای خرید اوپل مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار به جنرال موتورز پرداخته است.


پژو-سیتروئن اوایل ماه جاری گفت که باید مدل‌های اوپل از پلتفرم‌های این گروه فرانسوی استفاده کنند و تکنولوژی‌های نوین‌تری به منظور کاهش آلایندگی‌های این شرکت پیش از تصویب قوانین آلایندگی جدید اتحادیه اروپا به کار گرفته شود. در صورت عدم رعایت این قوانین از سال ۲۰۲۰ به بعد جرائمی شامل حال کمپانی‌ها خواهد شد.


اتحادیه اروپا سال ۲۰۲۱ را به عنوان ضرب‌الاجلی به منظور کاهش متوسط آلایندگی دی‌اکسید کربن محصولات خودروسازان از ۱۳۰ به ۹۵ گرم در کیلومتر در نظر گرفته است. این قانون از سوی خودروسازان سخت‌گیرانه توصیف شده است مخصوصاً اینکه فروش خودروهای دیزلی با افت مواجه است.


همین امر منجر به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ بر پیشرانه‌های کوچک‌تر و تکنولوژی‌های جدید همچون خودروهای پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی شده است. بنا به قوانین آلایندگی جدید، خودروسازانی که نتوانند به این اهداف دست یابند باید به ازای هر خودرو و هر گرم دی‌اکسید کربن اضافی جریمه ۹۵ یورویی پرداخت کنند که در یک سال به چند صد میلیون یورو می‌رسد.


پژو-سیتروئن معتقد است جنرال موتورز در زمان گفت‌وگوها برای خرید این شرکت از ارائه اطلاعات مربوط به استراتژی آلایندگی و چالش‌های اوپل خودداری کرده است.

کارلوس تاوارز مدیرعامل این کمپانی فرانسوی می‌گوید:

ما تنها چند هفته پس از نهایی کردن معامله فهمیدیم که به دیواری در آلایندگی‌های دی‌اکسید برخورد کرده‌ایم. ما تلاشی سخت به منظور بازسازی استراتژی‌های تولید و تکنولوژی خواهیم داشت. اگر شما نتوانید قوانین آلایندگی اتحادیه اروپا را برآورده کنید با جریمه‌هایی مواجه خواهید شد که حیات کمپانی را به خطر خواهد انداخت.


بنا به گفته منابع مطلع، یکی از بدترین سورپرایزها برای این کمپانی برنامه دی‌اکسید کربنی بوده که توسط جنرال موتورز تهیه شده و این کمپانی آمریکایی در ارائه به برنامه به فروش بالای اوپل آمپرای الکتریکی تکیه کرده که نسخه ریبج شده از شورولت بولت الکتریکی می‌باشد.

یکی از این منابع گفته است:

راه‌حل فنی آن‌ها از نظر اقتصادی غیرقابل اعتنا بوده و منجر به ضررهای چشمگیری می‌شود؛ بنابراین اولین چیزی که باید انجام دهید این است که خط تولید را متوقف کنید.


در نهایت باید گفت به نظر می‌رسد شرایط واقعی اوپل بدتر از آن چیزی باشد که گفته می‌شود. پژو-سیتروئن معتقد است اوپل نخواهد توانست به اهداف آلایندگی جدید دست یابد و ۱۰ گرم در هر کیلومتر آلایندگی بیشتری خواهد داشت. چنین تفاوت بزرگی می‌تواند جریمه‌ای در حدود ۱ میلیارد یورویی را در پی داشته باشد.


به همین دلیل است که پژو-سیتروئن هم‌اکنون در تلاش است نسخه‌های الکتریکی یا پلاگین هیبریدی گرند لند X، کراس لندر X و نسل بعدی سوپرمینی کورسا را تولید نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (983 ديدگاه)

    دبه کردن پژو – سیتروئن عادیه !!!

    1. SAEED

      ۱۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (278 ديدگاه)

      تیتر رو باید عوض کنن این اسمش دبه کردن نیست
      خیانت در معامله توسط جنرال موتورزه که خودش قادر نبوده اوپل رو از منجلابی که توشه در بیاره و با کلک اونو فروخته
      من حقو کاملا به psa میدم

    2. ونوم اف ۵

      ۱۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1267 ديدگاه)

      ایران بد عادتش کرده هر چی دبه کرده ما باز منتش رو کشیدیم

  2. (Ali(Chevy Nova

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (7404 ديدگاه)

    پژو تو خواب ببىنى جنرال موتورز اون پول رو بهت برگردونه
    ما اىنجا یه دمپایی بخوایم بگىرىم همه چىزش رو برسى مىکنىم و اگه جنسش خوب بود و اندازه بود مىخرىم بعد پژو اومده بدون بررسى شرکتى رو خریده بعد مىگه جنرال موتورز به ما نگفته این شرکت چه مشکلاتى داره
    ما تو اىران مىدونىم مشکلات اوپل چى هست بعد مسولان پژو نمىدونستن؟؟؟؟

    1. SAEED

      ۱۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (278 ديدگاه)

      علی اقا وقتی جی ام میاد مخفی کاری میکنه پژو از کجا باید اون اطلاعات رو بدست میاورد
      درسته شما دوست عزیزم و یکی از بزرگان سایت طرفدار ماشینای امریکایی هستی ولی اگه به دید انصاف به این کار نگاه کنیم حق کاملا با PSA هستش
      مرسی

    2. ونوم اف ۵

      ۱۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1267 ديدگاه)

      علی جون همه اینا رو میدونسته و در ثانی اگه اپل سود ده بود جی ام اونو نمیفروخت

      1. SAEED

        ۱۱ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (278 ديدگاه)

        راست میگین بهتر بود جی ام به جای کمک به اوپل اونو به حال خودش رها میکرد تا ورشکست شه و بعدم بشه قطعه ساز شورلت
        از روز روشن تره جی ام خیانت کرده و حق کاملا با پژو هستش و منتظر باشین که همین PSA که خیلیا با کامنتا بهش حمله ور میشدن میشه عامل رسیدن اوپل به اوج مثل گذشته پر شکوهش حتی بهتر
        #بیایید_واقعیت_را_همیشه_ببینیم_نه_وقتی_که_به_نفع_برند_محبوبمان_است
        مرسی

  3. Pooriya_Germany_BMW

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (583 ديدگاه)

    به نظر من حق با پژو سیتروئن هست
    مدیرعامل گروه پژو گفته در زمان مذاکرات با جنرال موتورز اطلاعات غلطی در مورد میزان آلاینده ها دادن و این باعث جریمه های سنگین میشه
    کلا آمریکایی دغل بازانی بیش نیستند و بجز کلاهبرداری کار دیگه ای بلد نیستند

    1. (Ali(Chevy Nova

      ۱۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (7404 ديدگاه)

      Pooriya_Germany_BMW
      تو تقلب المانها استادن
      نمونش هم دغل واگن با زیر مجموعه هاى متقلبش

      1. (Ali(Chevy Nova

        ۱۱ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (7404 ديدگاه)

        دوستان منظورم از زیر مجموعه اى متقلب فولکس همون المانىهاش هست فقططط

      2. آرمین

        ۱۱ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (11 ديدگاه)

        (Ali(Chevy Nova
        الان تازه میفهمم چرا دیسلایک کامنتاتون نسبت به بقیه بیشتره…نمیدونم چند سال سنتون هست ولی واقعا شخصیت و منش کودکانه ای دارین

    2. american

      ۱۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (23 ديدگاه)

      پوریا دیگ به دیگ میگه روت سیاه
      المانی ها حتی از برلیانس هم کپی زدن دیگه بماند

      1. الف.ی

        ۱۱ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1784 ديدگاه)

        ده بسه دیگه شورشو در آوردین
        هی می گید کپی از برلیانس
        دفعه دیگه اینو بگین میدونم چجوری جوابتون رو بدم جو سایت رو بهم نزنید
        واقعا میتونید بدنه زیبای CLS رو با برلیانس مقایسه کنید و بگید مرسدس کپی زده؟ چه حرفا
        CLS نسل جدید فقط یه مشکل داره اونم طراحی چراغای عقبشه که اونم با یه فیس لیفت درست و حسابی حل میشه
        اگرواقعا جنرال موتورز به پژو اطلاعات غلط داده باشه که ایراد کامل از جنرال موتورزه در غیر اینصورت به نظرم حق با پژو نیست
        البته با حرف پوریا هم که میگه آمریکایی فقط دغل بازن هم مخالفم

      2. ونوم اف ۵

        ۱۱ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1267 ديدگاه)

        امریکن خیلی لایک داری حیف ت این سایت متعصب زیاده حقایق رو نمیبینن

    3. ونوم اف ۵

      ۱۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1267 ديدگاه)

      پوریا همه اطلاعا رو داشتن منتها برای ادغام اپل با گروه پژو سیتغوگن چند بار رفتن المان فریبکاری و تقلب در معامله رو یاد گرفتن

  4. احمد

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    آلایندگی چیه ؟!

  5. ونوم اف ۵

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1267 ديدگاه)

    همه مطللب به کنار این که پژو سیتروئن با یه انجین ۱.۶ لیتری که داره ادعای پیشرفته بودن میکنه خیلیه

  6. عشق ماشین

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    آقا ما که تو جلساتشون نبودیم ببینیم چی به چی بوده.اونها که ساندیس خوردن مطلعن.پس لطفا صبر کنید تا نتیجه معلوم بشه.

  7. ساسان.م

    ۱۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    دلم خنک شد هر بلایی سر پژو بیاد حقشه
    یک بار دیگه هم قبلاً جنرال موتورز , پژو رو چزونده بود که باید بهش گفت دمت گرم

  8. Anderiaski

    ۱۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (42 ديدگاه)

    خیلى بچس تو اینستا بیرونش کردن اومده اینجا آمریکایى شده بزرگ شه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا