از آنجا که قرار است در آینده مینی کراس پژو ۲۰۰۸ وارد بازار خودروی کشورمان شود پس بد نیست نگاهی به این کراس اوور پژو داشته باشیم. خودرویی که می تواند با طراحی اسپرت و فن آوری های پیشرفته اروپایی خود، تعادل را به بازاری که عمدتا در این کلاس توسط کراس های چینی متنوع، اشغال شده، بازگرداند.
قیمت پژو ۲۰۰۸ از ۲۱,۹۹۰ دلار برای مدل manual active شروع می شود که دارای امکاناتی چون ۶ ایربگ, تعادل الکترونیکی, کروز کنترل, فرمان چرم تلسکوپی, بلوتوث, کامپیوتر سفری, مه شکن, چراغهای LED و نکته قابلتوجه حسگرهای استاندارد پارک و دوربین عقب است. این ارزانترین قیمتی است که شما میتوانید یک کراس اوور با چنین امکاناتی بخرید اگر موتور ۱.۲ لیتری ۸۲ اسبی ۳ سیلندر با گیربکس ۵ سرعته دستی شما را اذیت نکند این یک خرید عالی خواهد بود. البته برای مدل اتوماتیک آن باید ۳۰۰۰ دلار پول بیشتری بدهید. از بین مدلهای مختلف ۲۰۰۸, ما مدل Allure را به خاطر موتور قویتر آن انتخاب کردیمقیمت Allure برای مدل دستی ۲۷,۹۹۰ دلار میباشد اما مدل اتوماتیک برای خانوادهها بهتر است که قیمت آن نزدیک ۳۰ هزار دلار است. برای ۵۰۰۰ دلار پول بیشتری که شما نسبت به مدل Active اتوماتیک پرداخت میکنید امکاناتی بیشتری مانند موتور ۱.۶ لیتری ۱۲۰ اسبی ۴ سیلندر اتوماتیک به همراه راهنمای ماهوارهای, سنسور برفپاککن, چراغهای جلوی اتوماتیک, سانروف وسیع, شیشه عقب دودی و کنترل هوای دو منطقهای خواهید داشت. گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته از مد افتاده است هرچند موتور توانایی تولید ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتون متر گشتاور را دارد اما این موتوری نیست که از آن انتظار رکوردشکنی در سرعت را داشته باشید ولی باید به یاد داشت که وزن این خودرو کمی بیشتر از یک تن است پس این بدان معناست که موتور این خودرو کار سختی را در پیش نخواهد داشت.
2008 در فرانسه طراحی و ساخته شده و این تنها ماشین کراس اوور کاملاً اروپایی است (البته اگر ریشههای بریتانیایی نیسان جوک را در نظر نگیریم) طراحی داخلی ۲۰۰۸ از رقیبان خود یک کلاس بالاتر است (شاید هم ۲ کلاس از نظر اکو اسپرت)
داخل خودرو از مواد بسیار با کیفیت ساخته شده و نسبت به قیمت خودرو جنس درها و داشبورد قابلتوجه است.
برای مثال ترمزدستی بهجای طراحی قدیمی که مانند اهرم بود بیشتر شبیه دسته سرعت هواپیما طراحی شده که بسیار خوشدست بوده و ریزبینی غیرقابل انتظاری از فرانسویها را نشان میدهد.
با انتخاب دنده دستی شتاب خودرو بهطور قابلملاحظهای و تا ۹.۵ ثانیه افزایش پیدا میکند.
این قدرت برای گشتوگذارهای اطراف شهر چندان هم نامناسب نیست ولی برای بالا رفتن از تپهای کوچک باید پای خود را تا انتها بر روی پدال گاز فشار دهید که در این صورت جعبهدنده یک یا دو دنده را بلافاصله کم میکند و قدرت بهسختی افزایش پیدا مییابد. البته ۲۰۰۸ با تکنولوژی Grip control از تپههای گلی و لغزنده بهراحتی عبور میکند.
اطراف شهر این ضعف گیربکس چندان به چشم نمیآید ولی اضافه شدن گیربکس ۶ سرعته میتواند تغییرات بسیاری ایجاد کند که باید در آینده شاهد آن باشیم.
رانندگی بر روی جادههای ناهموار بسیار راحت میباشد هرچند که ۲۰۸ در این زمینه بهتر بود و همچنین خودرو در پیچها بهراحتی قابل کنترل است.
حسگرهای پارک عقب و دوربین پشت بسیار کارآمد هستند. صفحه ۷ اینچی لمسی در جای مناسب نصب شده و حتی در نور خورشید هم قابل خواندن است.
رزولوشن صفحهنمایش بسیار بالا بوده و سیستم راهنمای ماهوارهای به طور دقیق عمل میکند و با سرعت بالا اطلاعات را دریافت میکند. هرچند این سیستم ممکن است کمی گیجکننده باشد و رابط کاربری آن جای پیشرفت دارد. با این حال این سیستم در ۲۰۰۸ نسبت به خودروهایی که ده برابر آن قیمت دارند بهتر عمل میکند پس جای شکایتی نیست.
- نوع موتور: BVM5
- حجم موتور: ۱۶۰۰ سیسی vti
- حداکثر قدرت: ۱۲۰ اسب بخار
- حداکثر گشتاور: ۱۶۰ نیوتون متر
- تعداد سیلندر: ۴
- شتاب ۰-۱۰۰: ۹.۵ ثانیه (۱۱.۲ اتوماتیک)
- حداکثر سرعت: ۱۹۶ کیلومتر بر ساعت (۱۹۰ اتوماتیک)
- مصرف شهری: ۷.۷ لیتر (۸.۸ اتوماتیک)
- مصرف ترکیبی: ۵.۹ لیتر (۶.۵ اتوماتیک)
- مصرف اتوبان: ۴.۸ لیتر (۵.۲ اتوماتیک)
- انتشار گاز کربن: ۱۳۵ گرم
- استاندارد آلایندگی: یورو ۵
ترجمه و گردآوری: محمد ایرجی
Ehsan
۹ مرداد ۱۳۹۳فکر کنم قیمتش در ایران بالای 160 میلیون باشه
سعید صالحی
۹ مرداد ۱۳۹۳امیدوارم با قیمت ارزونی وارد کشور شه(نهایت 50 تا)
سعید صالحی
۹ مرداد ۱۳۹۳چه کنیم دیگه؟تو اروپا مالیات فراری 20 درصده ولی تو ایران مالیات پژو پارسی که خریدیم حدود 3 میلیون بود.مفت گرونه.لعنت به سگ خوران ایران خودرو ولی سایپا خیلی مشتری مدار تره واقعا…
PEUGEOT
۹ مرداد ۱۳۹۳جهت اطلاع دوستان عزیز
2008 در 8 مدل مختلف عرضه میشه که اگه مدل فولش شماره 8 باشه و مدل سادش شماره 1 باشه مدل های بررسی شده Active و Allure به ترتیب از نظر امکانات در رتبه های 2 و 3 قرار می گیرن
یعنی تقریبا این مدل ها به عنوان مدل های ساده شناخته میشن
Ehsan
۹ مرداد ۱۳۹۳ممنون محمد جان
خیلی کامل و عالی بود این بررسی
PEUGEOT
۱۰ مرداد ۱۳۹۳قربونت احسان جان
انزو
۹ مرداد ۱۳۹۳بالای 160تا نیس.50تا هم نیس!!بنظر من بین 110 تا 120 باشه
غمگین
۱۰ مرداد ۱۳۹۳آقا سایپا سراتو رو چند عرضه می کنه؟
meysam
۹ مرداد ۱۳۹۳خیلی خوبه. هم تیپش و هم مصرفش. ولی اینقدر این فرقون سازای وطنی تصویر بدی از محصولات فرانسوی تو ذهنمون ساختن که خود من به شخصه حالا حالاها بهترین ماشینای فرانسوی هم نظرمو به خودشون جلب نمیکنن.
meysam
۹ مرداد ۱۳۹۳پدال جان، قربونت برم من. الان چند وقته که وقتی میخوای کامنت بزاری، وقتی برای اولین بار میخوای ویرایش میکنی بعد از زدن دکمه ذخیره میگه شما بیش از این نمیتوانید ویرایش کنید. اینو یه جوری درستش کن. اصلا خودت کامنتها رو میخونی؟ چون قبل از من هم بچه ها گفته بودند تو پستهای قبل.
مک میسل
۱۰ مرداد ۱۳۹۳نه احسان جان تا اونجایی که من میدونم، ایرانخودرو
مک میسل
۱۰ مرداد ۱۳۹۳میخواد125تومن بده بیرون
محمد ، عشق ژاپن
۱۰ مرداد ۱۳۹۳با قیافه و مصرف و کیفیتش و موتور 120 اسبی حال میکنم ولی موتور 3 سیلندره یکم اذیت میکنه
ارمان
۱۰ مرداد ۱۳۹۳نه بابا ۱۶۰ چیه ! ۱۲۰ اسبه کلا ، مثل آی ۲۰ ، جیلی ۱۵۰ اسب ، ایکس ۶۰ ، ۱۳۱ اسب ، کایرون ۲۲۰ اسب ، برو قیمتای اینارو ببین بعد قیمتشو پیشبینی کن ، به نظرم حدود ۹۵ ال ۱۰۰
ali-gtr
۹ مرداد ۱۳۹۳پژو هم گیر داده به 1.6
پیرهن مشکی
۲۹ شهریور ۱۳۹۳حجم هیچ ربطی به قدرت موتور نداره.
Ahmad..F12
۹ مرداد ۱۳۹۳آقای ایرجی ممنون
واقعاً طراحی زیبایی داره قیمتش هم مناسبه
قدرتش هم برای شهر بد نیست
سعید صالحی
۹ مرداد ۱۳۹۳برای رفتن تا سوپر مارکت محل خوبه.ولی آدم میتونه با پول کمتر تو اروپا پاسات یا کمری یا فیوژن بخره
PEUGEOT
۹ مرداد ۱۳۹۳ممنون احمد جان
مک میسل
۱۰ مرداد ۱۳۹۳سلام محمد جان از سفری دور و دراز برگشتی؟
راستی مطلب کاملی و عالی بود.
ممنون
Ahmad..F12
۱۰ مرداد ۱۳۹۳إ… محمد جان پژو خودمونه که؟؟؟؟
آقا تشکر ویژه بازم
محمد ، عشق ژاپن
۱۱ مرداد ۱۳۹۳محمد جان سپاس فراوان
PEUGEOT
۱۱ مرداد ۱۳۹۳فدات محمد جان
شاهین
۹ مرداد ۱۳۹۳محمد عزیز دستت درد نکنه.
در اینکه طراحی های پژو تغییر کرده و زیبا شده شکی نیست اما ای کاش قیمتش طوری بود که خیلیا میتونستن بخرنش :(
دو تا کلمه میگم و عرضم رو تموم میکنم:
موتور 1.6
شاهین
۹ مرداد ۱۳۹۳الان بیشترین فروش خودرو تو کشور متعلق به رده ی قیمتی 20 تا 40 میلیون هستش (حدود 54 درصد از کل بازار)
طبقه ی متوسط که اکثر بافت جمعیتی رو تشکیل میدن فکر نکنم بتونن این خودرو رو بخرن.الان نیاز به تولید ماشینی در حدودای 10-15 هزار دلار هستش.
من هم نیازمند یک خودروی اسمشو نبر هستم…
سعید صالحی
۹ مرداد ۱۳۹۳تویوتا کرولا و فورد فیستاو تویوتا پریوس خیلی بهترن برای واردات.در ضمن اگه واردات کامل باز شه حتی کارگرا هم پراید نمیخرن…
سعید صالحی
۹ مرداد ۱۳۹۳شاهین جون من دیوونه ی فورد فیستا شدم.چه کنم؟
Ehsan
۹ مرداد ۱۳۹۳متاسفانه در اینجور مواقع کاری از دستمون بر نمیاد ( دیالوگ جواد رضویان در سیب خنده آیتم کمکهای اولیه)
شاهین
۹ مرداد ۱۳۹۳من که عاشق آونتادور هستم چه کنم؟! :(
فیستا رو میشه یه کاریش کرد اما آونتادور هععییی :(
مک میسل
۱۰ مرداد ۱۳۹۳خدایی ماشین خوبیه ولی فقط موتورش ضعیفه.اگر موتور2000
407 رو میذاشتن روش خیلی بهتر بود
PEUGEOT
۹ مرداد ۱۳۹۳ممنون شاهین جان
محمد
۱۰ مرداد ۱۳۹۳مصرف سوخت و الایندگى خوبى داره باید قبول کرد براى بخش عمده اى از مردم این حجم موتور و گشتاور کافیه ، ولى 30 هزار دلار براى این ماشین زیاده
Ahmad..F12
۹ مرداد ۱۳۹۳پژو روی مصرف سوخت تمرکز شدید تمرکز کرده
کیان
۹ مرداد ۱۳۹۳فکر کنم آخر سر، با موتور گیربکس 206 تو ایران عرضه شه اونم باقیمت 100 تومن…
کیان
۹ مرداد ۱۳۹۳البته یادم رفت بگم خیلی از آپشن های ماشین روهم حذف میکنن…
Yas
۹ مرداد ۱۳۹۳ماشین خوبیه من ازش خیلی خوشم میاد.اگه قیمت مناسبی داشته باشه(۹۰ الی ۱۰۰ میلیون تومن) من یکی میخرم و به نظرم از رنو داستر با اون قیافه خیلیی سادش بهتره.
داوود
۹ مرداد ۱۳۹۳امیدوارم با قیمت رقابتی وارد بشه و بساط این چینی های بی هویت رو برچینه
پیرهن مشکی
۲۰ مهر ۱۳۹۳علاوه برچینی ها کره ای هاروهم برمی چینه.
qiasi206
۹ مرداد ۱۳۹۳این ماشین قطعا با آپشن های استاندارد خودروسازان وطنی یعنی موتور، گیربکس، صندلی و چرخهاو صد البته بوق عرضه خواهد شدو قیمت بسیار رقابتی کمتر از 150 میلیونو شما هموطن عزیز زیاد به برچیده شدن بازارچه محلی چینی ها امیدوار نباش چرا میخای مردم(البته مردم چین) از نون خوردن بندازی
احسان
۹ مرداد ۱۳۹۳وقتی این ماشین وارد ایران شد روی سایت نمایندگی اینطوری پیش فروش زده
پژو 2008 تیپ 2 با کیسه هوای سرنشین و راننده 80 میلیون
پژو 2008 تیپ 3 با 6 کیسه هوا و رینگ الیومینیومی اسپورت به همراه ضبط فلش خور و سنسور دنده عقب 110 میلیون
پژو 2008 تیپ 5 اتوماتیک با 6 کیسه هوا و رینگ اسپرت 140 میلیون
پژو 2008 تیپ 6 (فول) به همراه یک دسته کلید لوگو پژو 180 میلیون
جالبیش اینه که تو نسخه فول (همون تیپ 6) که گفته فول هست ولی بازم امکاناتی که رو 2008 فرانسوی هست رو این نیست فقط از بقیه تیپ ها بیشتره .
واقعا ما چقد بدبختیم :((
غمگین
۱۰ مرداد ۱۳۹۳میشه مشخص کنید ما چقدر بد بختیم !
ASTON MARTin
۹ مرداد ۱۳۹۳آخه این چه وضعیه ماشینایی داخل میشن که مال سالها پیشن و دیگه قدیمی شدن! از کمپانیهای معتبر هم که وارد نمی شن! الان همینو بیارن داخل بخوان منتاژ بکننش علاوه بر این که بسیاری از امکانات ماشین یا برداشته میشه و یا کیفیتش میاد پایین با قیمت خیلی بالایی هم فروخته میشه! تازه تا بخواد به این مراحل برسه حتما چند سال دیگه هم زمان میبره
واقعا چقدر ما ایرانی ها بدبخت هستیم که با این قدمت هنوز حتی نزدیکه به دنیا هم نمیتونیم حرکت کنیم
ASTON MARTin
۹ مرداد ۱۳۹۳ضمنا 30000 هزار دلار برای نهایتا 120 اسب بخار؟ :O
پدال جان شوخیه؟؟
Amir_h
۹ مرداد ۱۳۹۳دوباره ۲۰۶ عوض میشه اول شد ۲۰۷ حالا قراره یه خورده بلند ترش کنند بشه ۲۰۰۸ واقعا خسته نباشن لطفا ۲۰۷ ایران را با فرانسوی مقایسه کنید. تا متوجه منظورم بشید .
Parviz
۹ مرداد ۱۳۹۳دو ایراد عمده دارد که برای مشتری ایرانی قابل هضم نیست. (حالا شاید هم بود!) : موتور ضعیف ، قیمت گزاف
عباس
۱۰ مرداد ۱۳۹۳این اگه بیاد بالای ۱۲۰ میلیون خواهد شد!!!!ای بابا این قشر متوسط از کجا ۲۰ تا ۴۰ میلیون میارن،منم از همون قشر متوسط(البته از دید مرکز آمار ایران) هستم،ولی در حسرت یک پراید مدل ۸۰!!!!با توجه به نوع موتورش و امکانات واقعا گرونه!!!!
:)
۱۰ مرداد ۱۳۹۳به نظرتون از گرندویتارا ارزون بدن؟
شخصا امیدوارم
ولی …
:)
عسگری
۱۰ مرداد ۱۳۹۳به نظرتون چرا پژو و رنو اجازه ورود به آمریکا رو ندارند؟ حتی من در کمتر فیلم آمریکایی پژو یا رنو یا سیتروئن دیدم به نظرتون علت خاصی داره؟؟
آرش آمار
۱۰ مرداد ۱۳۹۳شرکتهای فرانسوی از جمله رنو در دهه های 70 و 80 میلادی حضور نسبتا موفقی در بازار ایالات متحده داشتند. رنو با همکاری AMC American Motors Corporation خودروهای خود را در ایالت ویسکانسین مونتاژ می کرد و حتی در سال 1983 ماشین رنو آلیانس ماشین برتر سال 1983 آمریکا شد.
در سال 1986 با قتل جرج بس مدیر عامل وقت رنو در پاریس به دست سازمان سیا و در رابطه با شرکت هسته ای یورودیف Eurodif که در رابطه با غنی سازی اورانیوم فعال بود و ایران نیز از سالهای پیش از انقلاب ، سهامدار عمده آن بود ، شرکت رنو خروج سیاسی خود را از آمریکا آغاز کرد.
Parviz
۱۰ مرداد ۱۳۹۳بحث اجازه نیست، سلیقه امریکایی ۱۸۰ درجه متفاوت با سلیقه اروپایی (مخصوصا فرانسوی) است.
فرانسوی: طراحی هنری و خاص + موتور کم حجم و ضعیف + ابعاد کوچک + کم مصرف + قیمت بالا
امریکایی: طراحی ساده + موتور حجیم و پر قدرت + ابعاد بزرگ + مصرف اهمیت کمتری دارد + قیمت پایین (به نسبت اروپایی)
ali-gtr
۱۰ مرداد ۱۳۹۳اگه 100 تا 120 باشه به درد نمیخوره انتخابای خیلی بهتری هست
علی
۱۰ مرداد ۱۳۹۳یه ۲۰۶ داشتم برا سال ۸۰ بود باش اولین سال دانشگاه داشتمش تا امسال اینم چون رنگش داشت خراب میشد فروختم خیلی ماشین بود خداییش اما الان فکر نکنم دیگه ایران خودرو ماشینی با اون کیفیت اصلا بتونه بزنه!!!
امیرحسین
۱۰ مرداد ۱۳۹۳واقعا زشت و بد ترکیب . . .
دکتر داریوش
۱۰ مرداد ۱۳۹۳این فرانسویها هم که نمی خوان یه خورده جهانی تر عمل کنن!اونوقت میگن چرا هیوندا و کیا دارن همه بازارها رو قبضه می کنن!!خب کیفیت خوب!!!!ولی خدایی کدوم ویژگیهای این ماشین می تونه رقیب گردن کلفتهای همرده ژاپنی یا کره ایش یا امریکایی یا اروپاییش از هر لحاظ بشه!؟تو بحث انتخاب، مشتری ها اولویتهایی دارن که تو هر مورد بایداگه هم یه اولویتی رو فدا می کنن،یه برتری دیگه ای رو امتیاز بگیرن!که در مورد این خودرو من نمی دونم واقعا چه برتریهایی رو برا ضعفهاش میشه ترجیح داد!!!!!! شاید تا چندین سال قبل میشد محصولات واقعا رقابتی تو تولیدات این شرکت دید،ولی با موج جدید خودرو های تولیدی دیگر کمپانیها دیگه خیلی بعید که بتونن رقابت داشته باشن.البته به جز مشتریهای سابق و متعصب پژو،که شاید اونا هم به خاطر یه حس نستالژیک بیان سراغ این برند!البته اینم بگم بیشتر دوام این برند این چند ساله بخاطر فروش نسبتا خوبش تو چین بوده که حالا نمی دونم کی اونجا هم اقبالش رو از دست بده!!
مجتبی (ساروی)
۱۰ مرداد ۱۳۹۳دوستان شرکت رنو رو با اون مدیره قوی که داره و شرکت نیسان رو هم که خریده و کلا بانام رنو -نیسان فعالیت میکنه و تو استرالیا و برزیل و اروپا فعاله رو با پژو که سهامش رو به دانک فانگ چین فروخته مقایسه نکنید
کاله
۱۰ مرداد ۱۳۹۳امیدوارم ایران خودرو باانتخاب مناسبترین موتور از تکرار فاجعه های 407 و ویتارا جلوگیری کنه.
مجید
۱۰ مرداد ۱۳۹۳از دوستان کسی اطلاعی داره کی قراره عرضه بشه؟
مهران72
۱۱ مرداد ۱۳۹۳نمیدونم چرا از طراحی داخلی پژو خوشم میاد!
جوان پسند و شیک
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ مرداد ۱۳۹۳درود .
محمد خیلی عالی بود . پژو خواب های خوبی برای این مدل در ایران دیده .
PEUGEOT
۱۱ مرداد ۱۳۹۳ممنونم میلاد جان
محمد
۱۱ مرداد ۱۳۹۳آماده باشید چون این خودرو قراره حدود 50 سال تو ایران تولید بشه!
ROLLS R R ROYCE
۱۲ مرداد ۱۳۹۳حرف نداره
من
۱۳ مرداد ۱۳۹۳82 اسب بخار یعنی از پرایدم ضعیف تره؟ به چه دردی میخوره ؟ سربالایی ها رو عقب عقبی میره یعنی؟ :)