پس از جمعبندی برنامه هستهای، که اخیراً روی داد سیل خبرها و گزارشها حاکی از ورود برندهای معتبر و به نام اروپایی به ایران است و کمتر روزی هست که گزارشی از رفتن چینیها و ورود اروپاییها انتشار نیابد که البته برای اثبات صحتوسقم این مطالب باید کمی منتظر ماند و صبر پیشه نمود. در این میان خبر رسیده که محصول کوچک پژو به نام ۲۰۸ هم چند صباحی دیگر روانه کشورمان میگردد. به همین بهانه سعی نمودیم که متن مختصری را در مورد آن تهیه نماییم که امید است رضایت خاطرتان را فراهم آورد.
پژو ۲۰۸ خودرویی است که در صورت تولید، میتواند برای نماینده ایرانی آن بسیار مثمر ثمر باشد و گرد رکود و رخوت را از چهرهاش زدوده و خونی تازه را در رگهایش جاری کند! اما این مهم منوط به آن است که این خودرو با قیمتی معقول عرضه شود و با تیراژی بالا و بهعنوان خودرویی عادی و مردمی در مدار تولید قرار گیرد و نه بهعنوان محصولی لوکس و با تیراژی اندک و بهایی گران. این خودرو از این قابلیت برخوردار است که موفقیت و کامیابی ۲۰۶ را مجدداً در ایران تکرار نماید و بهعنوان محصولی جوانپسند و یا شاید هم عامهپسند بازار داخلی را از ورود هاچ بکهای مشابه وارداتی بینیاز کند. پژو ۲۰۸ که به لحاظ تیپ بدنه در ردیف خودروهای کلاس B یا B-SEGMENT جای میگیرد، برای نخستین بار در ماه مارس سال ۲۰۱۲ میلادی و در نمایشگاه خودروی ژنو سوئیس رونمایی شد. البته پیش از آن، نمونه سه درب این خودرو در کارخانه تازه تأسیس پژو در جمهوری اسلواکی تولید گردید. این خودرو تحت کد “A9” تکوین و توسعه یافت و پلت فرم به کار رفته در آن هم PF1 نام دارد. خودروی مذکور نسبت به نسل پیشین خود یعنی ۲۰۷، کاهش وزنی معادل ۱۷۳ کیلوگرم (به طور میانگین ۱۱۰ کیلوگرم) را تجربه نمود. سرپرستی تیم طراحی آن را شخصی به نام پیر آئوسیر (PIERRE AUTHIER) بر عهده داشت و کار طراحی هر یک از بخشهای آن اعم از بدنه و کابین و تریم داخلی، توسط طراحان متفاوتی صورت پذیرفت. دستپخت این طراحان هم بدنهای است که از ضریب آئرودینامیک مناسبی بهره میبرد که میزان آن در این خودرو معادل ۰.۲۹ است. و درنهایت اینکه پژو ۲۰۸ علاوه بر فرانسه، در ممالکی همچون اسلواکی، برزیل، هندوستان و مالزی نیز تولید میشود و تمامی نمونههای وارد شده به امارات از سایت فرانسوی این شرکت روانه این بازار شدند.خلاصه بررسی
کل امتیاز: ۳ از ۵
پژو ۲۰۸ مهیای رقابت سختی با همتایان خود میباشد، با این حال، ممکن است طراحی خاص این خودرو در این باب چندان کفایت بخش نباشد.
با اینکه این روزها دیگر پژو خوشسیماترین خودروها را نمیسازد، اما با نظر میآید که با ارائه مدل ۲۰۸ این روند در حال تغییر است. علیرغم بدنه فربه آن، بهاحتمال قوی بازار هدف این خودرو جذب منحنیهای خاص و قیافه ملایم و آرام آن خواهد شد. علیرغم آنکه در بدنه این خودرو لبههای برش داری همانند آنچه که در برخی از رقبایش وجود دارد، نمیبینیم ولی به طور حتم پژو ۲۰۸ را میتوان از زیباترین مدلهایی دانست که از سوی برندی فرانسوی عرضه میشود.
پژو ۲۰۸ یک خودروی سوپر مینی است و طبیعی است که ابعاد بدنه آن در حد و اندازههای کوچکی طراحی شده باشد. تنها کافی است نیمنگاهی به فرمان کوچک آن بیاندازید که ابعادش در حد چرخهای کالسکه اطفال میباشد و برای رانندگان بلندقامت هم سخت چالشبرانگیز است. گرچه داخل این خودرو به نحو دقیق و ظریفی تکوین یافته ولی از فضا و راحتی چندانی بهره نمیبرد. اگر احیاناً رانندهای با قامتی بیش از ۶ فوت (بالای ۱۸۰ سانتیمتر) پشت فرمان آن قرار گرفت بهتر است که سرنشینان پشتی آن از کودکان باشند. مهندسی
پژو برای بهبود ایمنی این خودرو سعی و کوشش بسیاری نموده است. یک ستون فرمان تاشو در آن وجود دارد که از جراحات حاصل از تصادفات میکاهد. وزن آن نیز ۱۷۳ کیلوگرم سبکتر از نسل پیشین آن، یعنی ۲۰۷ است، خودرویی که به این صفت شهرت یافته بود که وزن بالایش مانعی عمده بر عملکرد مناسبش است. آنچه که در این خودرو ارائه میشود
پژو ۲۰۸ از یک پیشرانه ۴ سیلندر و ۱.۶ لیتری نیرو میگیرد. این پیشرانه توان و گشتاور مناسبی را از خود ارائه داده و ارقام مربوط آن نیز به ترتیب معادل ۱۲۰ اسببخار و ۱۶۰ نیوتنمتر است. نمونهای که در اختیارمان قرار داشت از بیشینه سرعتی معادل ۲۱۶ کیلومتر بر ساعت برخوردار و شتاب صفر تا صد آن نیز معادل ۹.۹ ثانیه بود. جمعبندی نهایی
همچون سایر سوپر مینیها، پژو ۲۰۸ به خودرویی عام و عادی در جادههای امارات مبدل نشده زیرا این بازار معمولاً طالب و خواهان خودروهایی با ابعادی بزرگتر است. اما در عین حال این خودرو کاندیدای ایده آلی جهت گشتوگذار در خیابانهای پیرامونی شهر به شمار میآید. کیفیت ساخت آن نیز بسیار بهبودیافته و حقیقتی که دراینبین وجود دارد آن است که، عملکرد این خودرو را نیز میتوان بهعنوان آیتمی لذتبخش و سرگرمکننده به موارد فوق اضافه نمود. با این حال، برای رانندگان بلندقامتتر، گزینههای دیگر همچنان مفتوح است. نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
نمای ظاهری این خودرو به خاص بودن آن در میان همتایانش یاری میرساند.
نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
داخل کابین آن به نحو شوکآوری کیپ و تنگ است.
مشخصات فنی
حجم موتور:۱۵۹۸ سیسی
توان: ۱۲۰ اسببخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۶۰ نیوتنمتر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۲۱۶ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد: ۹.۹ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی: ۶ لیتر در هر صد کیلومتر مسافت
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
نوع گیربکس: ۴ سرعته اتوماتیک،۵ سرعته دستی
سیستم فنربندی جلو: مستقل، مکفرسون استرات، فنرهای مارپیچ و دمپرهای هیدرولیک
سیستم فنربندی عقب: محور پیچشی، فنرهای مارپیچ و دمپرهای هیدرولیک
سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
سیستم ترمز عقب: دیسکی
طول/عرض/ارتفاع: ۳۹۶۲/۱۷۳۹/۱۴۷۱ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۵۳۸ میلیمتر
گنجایش صندوق بار: ۲۸۵ لیتر
حجم باک: ۵۰ لیتر
وزن: ۱۰۶۳ الی ۱۱۲۳ کیلوگرم (نمونه ۱.۶ لیتری)
5 ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP (ایمنی راننده: ۸۸ درصد – ایمنی سرنشین جلو: ۷۸ درصد – ایمنی عابر پیاده: ۶۱ درصد)
6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشینان جلو، جانبی)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم ترمز در حالت اضطراری EBA
سیستم الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم کمکی ترمز BA
ستون جمع شونده فرمان
و….. تجهیزات (تیپ فول یا ALLURE در امارات)
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغهای جلو
تهویه مطبوع تمام اتوماتیک دو ناحیهای به همراه فیلتر هوای داخل
کروز کنترل به همراه سیستم کاهنده سرعت
صفحه نمایشگر رنگی چندکاره به سایز ۷ اینچ
سیستم ورود بدون کلید
سنسور پارک عقب
شیشههای برقی حساس به مانع
سوکت 12V در کنسول وسط
سنسور باران
6 عدد بلندگو
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و پورت AUX و USB و اتصالات بلوتوث
سیستم روشنایی در روز
کامپیوتر سفر و دماسنج هوای خارج خودرو
فرمان با پوشش چرمی
صندلیهای چرمی (سفارشی)
سیستم هدایت ناوبری (سفارشی)
آینه الکتروکرومیک عقب (ضد تشعشع)
و……. قیمت
در ایران: هنوز به طور رسمی مشخص نشده است.
در امارات:۶۲,۰۰۰ درهم (تیپ ACTIVE) و ۶۵,۰۰۰ درهم (تیپ ACTIVE PLUS)
71,۰۰۰ درهم (تیپ ALLURE)
Zippo
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ایران خودرو بیش از ۵۰ درصد از اپشن های این ماشین رو حذف میکنه و با چند برابر قیمت به بازار عرضه میکنه
یعنی نسخه ناقص با قیمتی بسیار بیشتر از قیمت نسخه کامل این ماشین
ماشین های جدید زیادی به بازار مان ولی همه قیمت های بالایی دارن
سامان از تبریز
۲۱ مرداد ۱۳۹۴بچه ها یه سوال ???
ماشین کره ای یا فرانسوی ????
ماشین کره ای +++++
فرانسوی ——-
امیر
۲۱ مرداد ۱۳۹۴بعد از چند سال ایران مدل 208 SD را با کمک چینی ها میسازه
باز دوباره چند سال بعدش چراغا و سپر 208 sd تغیر میده میشه مدل جدید رانا !
موتور TU5 !!!!!!!!
me84
۲۲ مرداد ۱۳۹۴حتی اگه بهم ثابت بشه فرانسوی از کره ای بهتره، بازم کره ای رو انتخاب میکنم.
امیرحسین
۲۱ مرداد ۱۳۹۴سلام دوستان ببخشید مزاحم میشم
اگه بتونید کمکم کنید ممنون میشم
من چند وقتیه دنباله یه ماشین ترجیحا سدان میگردم با قیمت حدودا ۱۸۰ -۱۹۰ تومن که پولش بعد از ۱۰ سال سگدو زدن جور شده و با بد بختی قرون قرون جمع شده
من خودم خیلی به ماشینای کره ای اعتمادی از نظر دوام ندارم اما هیوندای جنسیس هم امکانات خوبی داره هم دف عقب هست و هم موتور قوی ۲۹۰ اسبی داره و الان ۲۰۱۲ تمییز ۵۰ تا کارکردش ۱۸۰-۹۰ تومنه از طرف دیگه تویوتا کمری هیبریدی هست که الان صفرش ۱۸۰ تومنه
ماشینه هیبریدی حسنش مصرف کمشه اما الان اصلا زیر ساخت تعمیرش تو ایران نیست و این نگران کنندس
منم اصلا اخلاق عوض کردن ماشین ندارم و حداقل ۱۰ سال نگه میدارم
دوستان اگه کمکم کنید ممنون میشم ازتون
شایان
۲۲ مرداد ۱۳۹۴والا منطق میگه حد اکثر یک چهارم سرمایت رو صرف خریدن ماشین کن نه همش رو ماشین هر چی هم که باشه اسباب بازیه و با یه تصادف پرپر میشه. ولی من جات بودم مزدا6 میگرفتم البته نمیدونم تو ایران هست یا نه.
Hitler
۲۲ مرداد ۱۳۹۴دوست عزیز اینطور که شما میگین خیلی تلاش کردین و جمع کردین بنظرم بهتره باهاش یه کسب و کار راه بندازین و از سودش یه ماشین بخرین.حقیقت اینه با حدود دویست تومن میشه کارای خیلی خوبی در ایران راه انداخت و در مدت خیلی کم سود بسیاری کسب کرد.
ولی اگه نظرتون حتما بر خرید خودرو هس و نه انجام کارهای دیگه از نظر من در:
آلمانی ها:بنز ها و بی ام دبلیو های نسل قدیم،اگر صفر بخواید،هیچی خخخ
ژاپنی:لکسوس CT200کار کرده ،صفر بخواید آریون
کره ای:کیا کادنزا (کارکرده)اپیروس و سوناتا (هم نسل قدیم هم جدید هم صفر هم کارکرده)
البته بااینکه گفتین سدان ولی بزارین گریزی هم داشته باشم به اس یو وی ها:
لندکروز های هشت سیلندر 2000تا2008واس خودشون غولین ولی خب هزینه قطعات بالایی دارند.کیا موهای بجز کابین نه چندان جالبش در نسخه هشت سیلندر یه انتخاب فوق العادس.مرسدس ام ال نسل قدیم با حدود 220تومن میشه خرید که اونم قطعات اینا اذیت میکنه.
اکیدا توصیه میکنم به هیچ وجه و در غیر هیچ صورت نرید پولتونو خرج شاسی بلند صفر کره ای مانند سانتافه یا توسان(ix35)یا اسپورتیج کنید.
به هیچ وجه هم خودروی چهار سیلندر یا توربو نخرید :
چون لذت سواری تو غرش موتور هست وگرنه فرق لذت سواری پرشیا با اسپورتیج چیه؟
و خودروهای توربو با موتور حجم پایین:خیلی انتخاب بدین و واقعا هزینه تعمیر و نگه داری بالایی دارند و صاحبشونو به گریه میندازن.به عینه دیدم.
اگر من به جای شما بودم با صد تومن یه اپیروس خیلی خیلی تمیز میگرفتم و بقیه پولمو سرمایه گذاری میکردم.
و اگر خودم به جای خودم بودم_خخخخ_یه نیسان پاترول سافاری پارس خودرویی یا همون پاترول رونیز موتور میخریدم بقیه پولمم خرج آفرود و جهان گردی میکردم یا کسب و کار خودمو را مینداختم.
تا نظر دوستان چه باشد.
دانیال
۲۲ مرداد ۱۳۹۴دوست عزیز جنسیس هم دوام خوبی داره ولی نه به اندازه ی کمری به نظر من حالا که واسه پولت زحمت کشیدی و اگه آپشن برات مهم نیست کمری بگیر ..البته یکم صبر کن تا بازار به یه آرامشی برسه
علیرضا
۲۲ مرداد ۱۳۹۴این پیشنهاد خیلی معقوله، به نظر من هم کمری برای شما خیلی مناسبه و از خریدت راضی خواهی بود، من هم وضعیت شما رو دارم و 200 تومن با بدبختی پس انداز کردم و قصد خرید اتومبیل دارم و منتظرم بازار به ثبات برسه و یه ماشین ژاپنی (کمری) و یا یه ماشین آلمانی بخرم
reza
۲۲ مرداد ۱۳۹۴شما که می خواید برای مدت طولانی استفاده کنید بهتره خودور ژ اپنی انتخاب کنید.
بازار ایرانم محدودیت های زیادی داره .
من بهتون هوندا آکورد پیشنهاد میکنم. دیگه نیازی به تعریف نداره.
یه سدان بزرگ عالی و پروفروش تو دنیا مخصوصا بازار آمریکا.
و تفاوت زیادی با کره ای های هم رده اش داره.
کمری 2015-16 هیبریدی هم گزینه مناسبی هست ولی شاید در آینده هزینه های براتون داشته باشه (مثلا گفته میشه باتری هاش بعد چند سال نیاز به تعویض شدن داره )
البته خودرو هیبریدی هم مزیت های خاص خودش داره .
مهیار
۲۲ مرداد ۱۳۹۴Honda civic
mohammad 7
۲۲ مرداد ۱۳۹۴امیر حسین اگه دنبال یه ماشینی که چند سال با خیال راحت ازش استفاده کنی باید دنباله ماشین صفر بری، و از دوام که تویتا کمری عالیه، در غیر اینصورت باید بری سراغ هوندا و ماشینایه کره ای، ماشینایه کره ای هم به نظرم بیشتر اپتیما بگیری اشتباهه که حول و حوش 150 ملیونه و خدمات پنج ساله داره، البته آزرا صد در صد بهتره ولی گرون تره تقریبا با همون امکانات، جدیدا که نمیزارن بیشتر از 2500 سی سی وارد شه.
به نظر من سوناتا ال اف و اپتیما نسبت به قیمتشون خوبن
ZIPPO
۲۲ مرداد ۱۳۹۴دوست عزیزی اگه 180 میلیون قسمت زیادی از کل سرمایت هست و به قول خودت با 1000 زحمت بدست اومده اکیدا توصیه میکنم حداکثر تا 100 میلیونش رو بده واسه ماشین
نمیدونم تو کدوم شهر زندگی میکنی ولی در تمام نقاط ایران وقتی ماشینتو میبری بیرون ممکنه هر اتفاقی بیوفته
saeed.shariati
۲۲ مرداد ۱۳۹۴اولا دوست عزیز اگه میخوای ماشین با این قیمت بخری پس باید صبر کنی که فردا روز خدای نکرده یه ضرر هنگفتی روش نکی اگه نظر منو بخوای جویا بشی برای نگهداری چندین ساله حتما هوندا اکورد رو بهت پیشنهاد میدم همسایمون یه اکورد مدل1992 داره هنوز رفت و امد های شهریش رو باهمون انجام میده و تا حالا جز قطعاتی که دوره ای باید عوض کرد مثل لنت و اینا دیگ خرجی رو دستش نزاشته و در مورد کمری هم همه مون از شایستگی هاش خبر داریم اما خدا وکیلی بابت پولی که میدی قیافه حوبی گیرت نمیاد
ولی بزار یه چیز دیگه بگم من اگه جات بودم این پولو تا عید حداقل 30 تومن روش میاوردم اونموقع هم با ارامش خاطر قیمت و هم به یه سود خوب میرفتم ماشین میخریدم
Archi KHAN
۲۲ مرداد ۱۳۹۴وا ؟؟!!
بنده خدا پرسیده با اون مبلغ پیشنهادتون چیه ؟؟!!!!
حتما فکر کردن ، برنامه ریزی کردن ،حتما شغلی دارن که بواسطه اش پس انداز کردن و…
اون میگه باهاش کسب و کار راه بنداز یکی دیگه… !!!!
نیاز به نصیحت و راهنمایی نداره که . آخه یعنی چی….
ضمنا پیشنهاد من داداش با توضیحاتی که دادی ، آکورد هستش
Ariaz
۲۲ مرداد ۱۳۹۴دوست عزیز منم یه کمک در حد اطلاعاتم به شما بکنم.
جنسیس ماشین فوق العاده ایه. البته نسل قدیمش تو ایرانه. با این قیمتی که شما پرداخت میکنید باید دست دوم بخرید ولی دست دوم کم کارکرد مثل 10 هزار. ماشین بهتر تو این رده نیست. چرا چون کمری قدرت 180 اسب بخاره. مدل 2014 هم اصلن ظاهر خوبی نداره. جنسیس ماشین لوکسه هیوندایی هستش. کیفیتش هم قابل قبوله. موتور خیلی قوی و ظاهر خیلی زیبایی داره. خدمات پس از فروشش هم بهتره. خیلی هم راحته.
البته بی ام و و بنز دست دوم با کارکرد زیاد هم میتونی بگیری که پیشنهاد نمیشه چون هزینه هاش زیاده و یا هوندا آکورد که اونم قطعا بهتر از کمریه.
کلا رو هوندا آکورد هم میتونی حساب کنی. کیفیتش هم که دیگه مشخصه.
من تازگی قیمت گرفتم فول آپشن از بین 200 تا 220 ئه.
ببین کدوم سلیقت میخوره. هوندا آکورد 2014 نو
یا هیوندا جنسیس 2013 کم کارکرد
ساسان.م
۲۳ مرداد ۱۳۹۴دوست عزیز من به شما پیشنهاد میکنم نیم نگاهی هم به هوندا آکورد بندازید
ظاهر دلچسب تر و لوکس تر نسبت به کمری به همراه کیفیت خاص ژاپنی ها
البته نکته ای که هست اینه که قطعات آکورد سخت تر از کمری گیر میاد و کلا نمایندگیش که فامیلی موتور باشه همه گیر نشده هنوز
زیادم نگران قطعات نباشید چون ژاپنیا مرگ ندارن مگر خدایی نکرده اتفاقی پیش بیاد
محمد20
۲۵ مرداد ۱۳۹۴با توجه به اینکه ماشین رو سالها نگه میدارید، من این خودروها رو پیشنهاد میکنم:
1-تویوتا کمری (بنزینی)
2-لکسوس IS 250
3-مزدا 6
4-هوندا آکورد
سعید
۲ مهر ۱۳۹۴به نضر من کیا اپتیما -فولکس واگن پاسات این دوتا هم از نظر قیمت خوبن هم سواری .
==========ARASH==========
۲۲ مرداد ۱۳۹۴zippo سلام .
بنده با شما موافقم و در تکمیل خواهم گفت اگر حتی این خودرو با قیمت مناسب وارد شود این مهندسان فعال و نخبه و صد البته ***فعال در نمایندگیهای که از رفع ایراد خودروی 40 سال پیش و به قول خودشان ملی عاجزند چه سرویسی به خریداران بخت برگشته میدهند و ایمان دارم این خودرو پس از ورود و مدتی بعد مونتاژ با نامهای 208 208ای 208 دی208چی 208 می با آپشن قالپاق یا رینک عرضه میشود ..من از نزدیک دیدم که عزیزان ***در نمایندگی چراغ جلوی 207 رو نتونستن باز کنن تا با نمونه کپی شده عوض کنن بنده با گوشی ویدیوش ظبط کردم ولی گوشی را گرفته و تهدیم کردن..در کل امیدی نیست
AHMADREZA
۲۱ مرداد ۱۳۹۴تبلیغش خیلی خفنه پیشنهاد میکنم ببینیدش البته فکر نکنم این که روی صفحه پدال هست اون که من میگم باشه یه هلیکوپتر دنبال 208 میره
افشین
۲۱ مرداد ۱۳۹۴به نظر من از 207 خوشگل تره…اما اگه اینو بدن دست ایران خودرو اون کاریو با ماشین میکنه که سایپا با کیا سراتو نسل قبل کرد…یعنی تا بتونن از ماشین می دزدن
سامان از تبریز
۲۱ مرداد ۱۳۹۴با درهم 800 تومنی حساب کنیم میشه حدودا 50 میلیون
و اگه بیاد با گمرک و ….. حدود100 تومن باید در نظر. داشته باشیم
Archi KHAN
۲۱ مرداد ۱۳۹۴پاسخ ما به فرانسه : “نه ” است.
والسلام
Zippo
۲۱ مرداد ۱۳۹۴داداش متاسفانه یا خوشبختانه پاسخ ما خیلی مهم نیست
بخشی از بازار ما به فرانسه واگذار شده
Archi KHAN
۲۱ مرداد ۱۳۹۴فرمایش شما متین .
اما منظورم حرف مردم ایرانِ ، نه دولت ایران !
Zippo
۲۱ مرداد ۱۳۹۴منم همینو گفتم دیگه مگه تو تمام این مدت حرف مردم برا خودرو سازا مهم بوده که حالا باشه
حرف مردم که مشخصه
ولی در نهایت خواست خودرو سازا اجرا میشه مثل همیشه
Archi KHAN
۲۱ مرداد ۱۳۹۴و آیا شما واقعا نمیدونی واگذار شدن بخشی از بازار ما به فرانسه
متاسفانه اس یا خوشبختانه ؟؟؟؟!!!!!!!
Zippo
۲۱ مرداد ۱۳۹۴انتخاب بین بد و بدتره دیگه
بازار ما کم کم داشت کاملا انحصاری میافتاد دست چینی ها
کاملا مشخصه که حداقل فرانسه بسیار بهتر از چینه
چه متاسفانه و چه خوشبختانه قسمت عمده ای از بازار ما به فرانسه سپرده شده
DODGE
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ببخشید میشه بگید بدی این بازار چیه؟؟
ماکه خسته شدیم اینقدر سیر نزولی کیفیت قطعات و خودرو هارو دیدیم
خوب بعضی از همین مردمی که شما میگید شاید بخوان فراری 488 10 میلیونی وارد بشه!!مگه میشه در هر موردی حرف مردمو گفت
دولت مردا هم این حسابای دو دوتا چهار تارو میکنن بعد یه تصمیمی میگیرن.
بعدم قرار نیست بازار ایران به طور مستقیم بره دست فرانسوی ها که ……یکی از شروط ایران در قبول همکاری ها با دیگر خودرو سازان ارائه ی دانش فنی بوده نه اینکه ایران بدون هیچ سودی فقط حکم بازار را داشته باشد.
فردید
۲۳ مرداد ۱۳۹۴مهم پاسخ مسوولان ماست که البته “بله” می باشد، فدای همشون که دست رد نمی زنن
حسین
۲۱ مرداد ۱۳۹۴بعد عمری میخوام یه 206 نهایت مدل 89 یا 90 بردارم
این که دگ اگر بیاد معلومه خیلی گرونه
روی مسئولین ما سفید
عارف
۲۱ مرداد ۱۳۹۴همچین ارزون هم نیسته ها،حتی بدون گمرک هم در میاد ۶۰ میلیون،دیگه مشکل اصلیمون نه تنها گمرک هستش بلکه پول بی ارزش ایران هم هست
امیر
۲۱ مرداد ۱۳۹۴اینها بصورت کاذب ارزش ریالو پایین نگه میدارن که ما راحتی و ارزونی را حس نکنیم . از نظر مسئولین . چه معنی داره که ایرانی زندگی راحت با اجناس ارزون رو تجربه کنه
armin
۲۱ مرداد ۱۳۹۴واقعا با طراحی داخلش حال کردم …
امیر
۲۱ مرداد ۱۳۹۴طراحیش که چنگی بدل نمیزنه . داخلش که به گفته کارشناس لونه موشه . سازندش که خیلی نامرده . کشور صاحبش که بی معرفته . فروشندش که برای مشتریش ارزش قائل نیست . قیمتش تو ایران که میشه قیمت خون باباشون . ایرانیها هم که از پژو دلخورن . پس واسه چه …. دارن میارن واسه بازار ایران . برن گلف ، فورد ، فیات و….بیارن که از نظر کیفیت و طراحی خیلی بهتر از اینه . قیمتش هم
AHMADREZA
۲۱ مرداد ۱۳۹۴احمد ،میلاد من چند تا سوال دارم در باره بنز خواشا
مرا از جهل درآورید
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۱ مرداد ۱۳۹۴دستشون بنده!
بفرما من اگه بلد بودم جواب میدم :-)
AHMADREZA
۲۲ مرداد ۱۳۹۴آقا رضا سوالم راجب کانورتیبل های بنزه و کوپه هاش e کلاس کابریولت باسری 4 کانورتیبل مقایسه میشه؟اگه میشه پس چرا سی کلاس کابریولت می خواد وارد بازار بشه اگه سی کلاس اومد تکلیف e کلاس کابریولت چی میشه ؟ بعد چرا اس کلاس کوپه هم قیمت m6 هست من فکر کردم واسه رقابت با سری 6 کوپه زده چیز عجیب تر واسه من اینه که فرق بین m6 کوپه و سری 6 کوپه خیلی بیشتر از فرق اس کلاس کوپه و اس 63 کوپه هست
Hamid...Audi
۲۲ مرداد ۱۳۹۴سوالت خیلی سنگین بود سه بار خوندم نفهمیدم :D
در مورد آئودی سوال داشتی در خدمتم :D
وحید
۲۲ مرداد ۱۳۹۴رقیبه سری ۴ بی ام دابلیو بنز سی کلاس کوپه/کروک
بی ام دابلیو توی کلاس اس کوپه خودرویی نداره.
رقیبه سری ۶ کوپه/کروک مرسدس sl
بی ام دابلیو برای e کلاس کوپه رقیب مستقیم نداره
اختلاف قیمت ها به سیاست قیمت گذاری شرکت ها مربوطه.
سارا
۲۱ مرداد ۱۳۹۴“بازار داخلی را از ورود هاچ بکهای مشابه وارداتی بینیاز کند”
منظور نویسنده اینه که این ماشینو اینقدر تو خیابون ببینیم مثل 206 تا …بیاریم
AHMADREZA
۲۲ مرداد ۱۳۹۴حمید جان اگر تونستی یک سر بیا اهواز اینجا بازار خودرو پر از آوودی هست a8 a1 a3 و… اگر اومدی در خدمت هستم
AHMADREZA
۲۲ مرداد ۱۳۹۴آقا وحید سری sl که رودستر بزرگ هست و صندلی عقب نداره ولی سری 6 داره
رامتین
۲۱ مرداد ۱۳۹۴اگر مدل فولش و دستیش 50 تومن باشه بد نیست و فروش خوبی میکنه در ایران.
Hamid...Audi
۲۲ مرداد ۱۳۹۴65000 درهم با فرض درهم 914 تومن حدودا 60 میلیون که با گمرکی و تعرفه واردات دقیقا میشه 118206700 :)
من که فکر نمیکنم با استقبال خوبی همراه بشه…
احمد باقری
۲۱ مرداد ۱۳۹۴به هر حال، در کل همه ما می دونیم که ماشین به درد بخوری نیست، واقعا جای راحتی برای راننده نداره و به درد خانواده های بسیار کم جمعیت می خوره. به هر حال، به جای بنز و بی ام دبلیو و تویوتا، باز هم باید این ماشینهای چرت و پرت رو تحمل کرد.
Milad
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ماشین فقط کره ای ، والسلام
genius
۲۱ مرداد ۱۳۹۴این ماشین هم درست مثل 206ایراداتی مثل فضای بینهایت کوچک سرنشینان که عملا در اکثر مواقع اون رو تبدیل به یه ماشین دونفره میکنه و همچنین استهلاک بالای قطعات در کیلومترهای بالا رو داره که این مورد یه جورایی جز خصایص محصولات پژو شده!
ایران خودروییها بهتره بجای 208برن سراغ کلیو یا ساندرو2015،البته این پیشنهادات رو بنابر علایق زایدالوصف ویرانخودروییها به پاریس نشینها دادم والا همه میدونیم گزینه های بسیار هیجان انگیزتری موجود هست!!
mohsen
۲۲ مرداد ۱۳۹۴من فولوکس polo رو ترجیح میدم
علی
۲۲ مرداد ۱۳۹۴اصلا از این فرانسویا خوشم نمیاد نامردا توی بدترین شرایط مارو رها کردند .فقط باید با آلمانها کار کرد
DODGE
۲۲ مرداد ۱۳۹۴اقای محترم اصلا میدونی چرا مارو تنها گذاشت یا فقط شما هم میخوای حرف دیگرانو تکرار کنی؟؟
اون زمان 15% سهام پژو مال جنرال موتورز بود و فروش پژو تو ایران باید توسط همه ی سهام دارا که یکیشون جنرال موتورز بود تایید میشد و همونطور که میدونید به خاطر تحریما امریکایی ها این اجازه رو به پژو ندادن و پژو هم مجبور به ترک ایران یعنی یکی از بهترین بازار فروشاش شد.
سارا
۲۲ مرداد ۱۳۹۴اتفاقآ اون زمان هیچ شراکتی با آمریکایی ها نداشت و تازه میخواست برای مشارکت مذاکره کنه … چند ماه بعد هم با هم مذاکره کردن که نتیجه ای هم حاصل نشد …
اول مطالعه دوم اظهار نظر
DODGE
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ببخشید میشه منابع مطالعات گسترده خودتونو در اختیار ما هم بذارین!
اون مسئولایی که دارن تو پژو کار میکنن عقلشون بیشتر از من و شما میکشه که کدوم بازار براشون سود دهی داره پس شما نگران این قسمت نباشین.
بنده منبعی معتبر دارم و مطمئن باشین مثل منبع شما نیست و همچنین شرط اول اظهار نظر رو هم بهتر از شما بلدم
بعد هم اون قسمت چیز جالبی نوشتین”میخواست برای مشارکت مذاکره کنه” یعنی یه روز صبح از خواب پا میشه و میگه سود ده ترین بازارمو میخوام از دست بدم بعد عصرش پشیمون میشه……..
واقعا خنده داره!!
وحید
۲۲ مرداد ۱۳۹۴قیافش. مثل i20 تکراریه
من
۲۲ مرداد ۱۳۹۴اگر ایران خودرو میومد این 208 و 308 رو مونتاژ میکرد خوب بود! قرار داد بستن 2008 و اونیکی هم یادم نیست چی بود ولی جفتش محصول مشترک با شرکت های چینی جهت صادرات به کشور های امسال ماست…
رامتین
۲۲ مرداد ۱۳۹۴البته در اینکه اتومبیلهای فرانسوی جالب نیستند همه اذعان دارند و واقعا نمیدونم چرا اینقدر خودروسازها وابسته به پژو و رنو هستند. تا بلایی سر ما نیارند فکر نکنم همکاریمونو قطع کنیم. گرچه باز رنو شرکت بهتریه. اما بنظرم فولکس خیلی گزینه جذابیه و صد البته محصولات متنوعتری در همه سگمنتها داره. غیر از فولکس مثلا قراداد با ژاپنیها مثه مزدا یا نیسان خوبه، گرچه ژاپنیها کمی مرموزند. به شخصه آرزو میکنم فولکس وارد ایران شه و محصولاتشو با همکاری ایران تولید کنند.
DODGE
۲۳ مرداد ۱۳۹۴اقای محترم چه دلیلی جز کینه ی قدیمی از پژو شما رو وادار به نوشتن این حرف ها کرده.
هادی
۲۲ مرداد ۱۳۹۴والله
با این وضع اقتصادی خانواده های ایرانی البته بیشترشون نه همشون و آینده روشن شمع گونه ما جوانا نه بیشتر بهتزه پیکان جوانان رو دوباره تولید کنند شاید ماهم تونستیم ماشین دار شیم
پیرهن مشکی
۲۲ مرداد ۱۳۹۴بیچاره پژو.تو اروپا یکی از پر فروش ترین خودرو ساز است اون وقت تو ایران دست کم می گیرنش.حتی از کره ای ها هم ضعیف تر حسابش می کنند در صورتی که تو اروپا در حد بی ام و است.
حسین
۲۲ مرداد ۱۳۹۴عجب حرفهای مسخره ای! کره ای یا فرانسوی یا آلمانی یا چینی یا آمریکایی بودن که دلیل نمیشه ماشینی از ماشین دیگه بهتره. درسته سوابق هر کشوری تو خودروسازی باعث ساخته شدن خودرویی بهتر میشه اما همیشه برای همه وقت و هر برندی این اصل صادق نیست؛ پس باید هر خودرویی رو با هم قیمت و هم کلاس خودش یه نقد منصفانه و همه جانبه کرد تا خودروی برتر تشخیص داده بشه نه با گفتن عباراتی “فقط کره ای” ، “فقط فرانسوی”
(ولی خداییش گذشته از این حرفها ببینید چقدر بدبخت شدیم که شدیم عشق ماشین کره ای در حالی که اون زمانی که ایران ناسیونال ماشین میزد و صادر میکرد _ که هنوزم ماشینهاش دووم آوردن _ کره ای داشتن تو ایران ناسیونال کارگری میکردن و کارمند میفرستادن ایران تا دوره های میدیریت ببینن. شدیم مثل پدری که به بچه ش همه چی که بلد بوده یاد داده اما الان بچه ش شده یه مهندس و خودش شده یه معتادی به ارزشهای قبلیش پشت کرده)
sunmartin
۲۲ مرداد ۱۳۹۴پای اشکودا به ایران باز شد
ای کاش کیا هیوندا یک سایت واقعی مونتاژ مانند آنچه در ترکیه (بورسا)و آنکارا وجود داره در ایران راه اندازی میکردن کاربران یک مقدار تفکر خودتون تغییر بدید خودروهای کره ای هم دست کمی از ژاپنی ها در دوام ندارن و اصلا دفورمه نمیشن و اگه مواظب تعویض روغن باشید حداقل 10 سال بی خرج هستن
ahmad
۲۲ مرداد ۱۳۹۴208 ماشینی فوقالعاده عالی و جوان پسنده. اگر با قیمت هم رده 206 عرضه بشه و در واقع جایگزین خطر تولید 206 بشه من اولین مشتری اون خواهم بود
ولی افسوس که آقایون ***به قیمت حدود 100 میلیون میندازنش به ما.
اون هم با فرمول شورای رقابت!
احمدرضا
۲۲ مرداد ۱۳۹۴آدم متوجه نمیشه معیار امتیاز دهی این سایت اماراتی چیه. این ماشین با این همه امکانات نمره 3 از 5 میگیره . بعضاً به خودروهای چینی همین امتیاز یا حتی بالاتر هم میده.
این خودرو نسخه فولش اگه بیاد به نظر نمیاد زیر 100 میلیون قیمت بخوره. احتمالاً باز هم تعداد زیادی از آپشنها کسر میشه و در حدود 70-80 میلیون ارایه میشه
عبدالله
۲۳ مرداد ۱۳۹۴دوستان عزیز در مورد خودرهای فرانسه بنا بر مونتاژهای ایران خودرو قضاوت نادرست نفرمایید چرا که ایران خودرو مدل های از رده خارج 30 سال قبل شرکت پژو را با قطعات درجه هفت و هشت چینی مونتاژ کرده و تمامی آپشن ها و امکانات رفاهی آن را حذف می کند و چراغ و داشبورد را به سیستم خودش دست کاری کرده و غیر استاندارد می کند و دنهایت به چهار برابر قیمت واقعی خودش تحویل ملت ایران می دهد.
پارسال شرکت پژو در اروپا یکی از موفق ترین شرکتها بوده و مدل های شرکت پژو هر کدام موفق به اخذ بهترین ها در اروپا شدند به عنوان نمونه پژو 508 مستحک ترین خودرو از لحاظ امینی و کارایی فنی و پژو 308 ماشین سال اروپا شد.
همین 208 به عنوان اقتصادیترین خودروی غیر هیبریدی در اروپا را اخذ نمود و یکی از محبوب ترین ها شد.
کاش به جای مونتاژ محصولات پژو توسط ایران خودرو یک شرکت پیدا می شد که محصولات روز پژو را از اروپا مستقیم وارد ایران می نمود و آن وقت می فهمیدیم که مدل های پژو در حد مدل های تویوتا و فورد و فلوکس واگن است نه محصولات به درد نخور چینی.
من به جای مدیران شرکت پژو فرانسه بودم برای حفظ آبرو و تاریخ قدیمی پژو و موفقیت هایش در اروپا برای همیشه با شرکت ایران خودرو قطع رابطه می کردم.
لصفا به چند لینک زیر که از همین سایت پدال است مراجعه فرمایید تا بیشتر متوجه منظورم شوید:
http://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%D9%BE%DA%98%D9%88-208-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D9%87%DB%8C%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF/
http://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%D9%BE%DA%98%D9%88-2008-2015-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5%D8%A7%D8%AA/
http://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%D9%BE%DA%98%D9%88-308-gti/
http://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%D9%81%DB%8C%D8%B3%E2%80%8C%D9%84%DB%8C%D9%81%D8%AA-%D9%BE%DA%98%D9%88-508-gt/
http://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%D9%BE%DA%98%D9%88-308-%D9%87%DB%8C%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF%DB%8C-r/
http://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DA%A9%D9%88%D9%BE%DB%80-%D9%BE%DA%98%D9%88-rcz-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D9%88%DA%A9%D9%88-%D9%81%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%B3/
http://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/peugeot-308-gt/
http://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%BE%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%B3%E2%80%8C%D8%A7%D9%88%D9%88%D8%B1-%D9%87%DB%8C%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B2-%D9%BE%DA%98%D9%88/
http://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%D9%BE%DA%98%D9%88-508-2015-%D9%81%DB%8C%D8%B3%E2%80%8C%D9%84%DB%8C%D9%81%D8%AA
http://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%D9%BE%DA%98%D9%88-308-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2014-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7/
http://www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%D9%BE%DA%98%D9%88-208-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D9%84-%DA%A9%D8%B1%D9%88%DA%A9%DB%8C/
مسعود جمالی
۲۶ مرداد ۱۳۹۴این قدر از پژو بد نگید 206اس دی 94 گرفتم 16 هزار کارکرد باهاش داشتم انصافا عالیه 206 یه سرو گردن از ماشین های در حد قیمت خودش ویککم بالاتر عالیه ماشینهای تواین رنج سوار شدم سوار 206 یه چیز دیگه است اینم عالی خواهد بود اگر قیمتش تو ایران دستخوش تغییرات زیادی نشه مردم ما رو 206 که پرفورش ترین محصولات ایران خوردو هست و طالب زیادی داره فروش خوبی خواهد کرد.
AMIR
۳۱ مرداد ۱۳۹۴خدا کنه مدلGT هم بیاد ایران
Arash
۷ شهریور ۱۳۹۴پژو هس بالاخره حتمی کیفیتش خووبه اما این آپشنارو ایران خودرو میذاره باشه ؟ و اگه بذاره با این قیمت میده ؟
من که بعید میدونم ، ایران خودرو اینکارو بکنه
ماشینو لخت میکنه با حداقل دو برابر قیمت میده مردم
پژو کیفیتش از ماشینای کره ای خیلی بهتره به شرطی که فرانسوی باشه نه وطنی مشکل اینجاس که نظارته درستی نداره روی مدل هاش که توی ایران مونتاژ میشه