درحالیکه با شنیدن نام تکنولوژی هیبریدی، ترکیبی از یک موتور الکتریکی و یک پیشرانه درونسوز به ذهن متبادر میشود، پژو راهحلی قدیمی اما خلاقانه را برگزیده است.
برای اولین بار در سال ۲۰۱۶، پژو یک مدل هیبرید ایر با کمک هوای فشرده را به بازار خواهد فرستاد. پژو ۲۰۸ هیبرید ایر (HYbrid Air 2L) کانسپت ماه آینده در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی میشود. در نتیجه استفاده از مواد سبکوزنی چون انواع کامپوزیت فیبر کربن و آلومینیوم، وزن این خودرو ۱۰۰ کیلوگرم کمتر از مدل استاندارد است و به ۸۶۰ کیلوگرم رسیده است. موتور استاندارد مورد استفاده یک موتور سه سیلندر ۱.۲ لیتری از سری ۸۲ اسبی است که با یک گیربکس ۵ سرعته دستی جفت میشود؛ اما نکته جالب این خودرو، پیشرانه کمکی آن است. یک مخزن هوای فشرده در زیر بدنه و یک مخزن کمفشار در نزدیکی محور عقب (بهعنوان محفظه انبساط) قرار میگیرند. یک سیستم هیدرولیک با موتور و پمپ در قسمت پیشرانه موتور قرار میگیرد. وظیفه سیستم هیدرولیکی فوق ایجاد یک تعادل مناسب بین منابع انرژی و همچنین تأمین نیروی لازم برای سیستم تعویض دنده اتوماتیک میباشد. البته مشخص نیست که مجموع توان سیستم هوای فشرده و موتور بنزینی چقدر خواهد بود. مخزن هوای فشرده در طول حرکت به آرامی توسط موتور بنزینی شارژ میشود. پر شدن مخزن تنها ۱۰ ثانیه زمان لازم دارد. برای حرکت میتوان تنها از موتور بنزینی، هوای فشرده و یا استفاده توأمان بهره گرفت. [jwplayer mediaid=”۸۷۴۶۱″] تلاشهای پژو برای تولید خودروهای کممصرف، به دلیل قوانینی است که دولت فرانسه وضع کرده که باید تا سال ۲۰۲۰ بتواند خودرویی با مصرف ۲ لیتر در صد کیلومتر را در بازار عرضه نماید. البته سیستم هیبریدی هوا از سال ۲۰۰۸ در حال توسعه است و سال ۲۰۱۶ به بازار تجاری راه مییابد. [دانلود ویدئو]۲۷ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
Saeed.shariati
۲۳ شهریور ۱۳۹۳زیباییش که واقعا چشم نوازه
برا پر کردن مخزن هم ده ثانیه عالیه
ولی اینکه در آینده باید با پیشرانه های بنزینی خداحافظی کنیم آزارم میده
Elring-aventador
۲۳ شهریور ۱۳۹۳اقا ناراحت نباش اگه این سایپا هست و این ایرانخودرو
نا صد سال دیگه هم ماشین هیبریدی تولید نمی کنن
ولی قبول دارم که ماشین هیبریدی زیاد هیجان نداره
ماشین باس بنزین بخوره عین چلنجر
امیر
۲۳ شهریور ۱۳۹۳تا صد سال دیگه ماشین هیبریدی تولید نمیکنن!؟؟؟
زهی خیال باطل !
Hooman
۲۴ شهریور ۱۳۹۳به یاد باگی بادی خودمون افتاده یه ماشین اسباب بازی پلاستیکی بود که با باد راه میرفت یه سیلنر داشت که با ناسوس مخصوصش بادش میکردیم بعد که شلنگشو در میاوردیم حرکت میکرد خیلی قوی بود
سعی کردم باهاش هلیکوپتر درست کنم ولی تک پیستون بود و نشد….
انزو
۲۳ شهریور ۱۳۹۳کجاش آزار دهندس؟ببین از کی کشورای جهان اول ب فکر اینن ک انرژی دیگری جز سوخت بنزین و گازوییل جایگزین کنن از انرژی خورشیدی گرفته تا برق و اینا.آلودگی کمتر محیط و همچنین مگه تا کی میشه نفت استخراج کرد از زمین.
حسین
۲۳ شهریور ۱۳۹۳اخر چه جوری با هوا کار میکنه؟
حسين
۲۳ شهریور ۱۳۹۳درود. حسین جان،وقنی مخزن هوا توسط چرخش موتور بنزینی پر میشه، آماده ی استفاده هست. حالا فرض کن میخوای با مخزن هوا حرکت کنی. پا رو میاری رو گاز و مخزن بوسیله یک پیستون که در انتهای مخزن قرار گرفته خالی میشه. به این ترتیب برعکس عملیات پر شدنش انجام میشه و چرخها حرکت میکنن. بعد موقع ترمز کردن،چرخش چرخها باعث پر شدن مجدد مخزن میشه. فیلمو ببینی متوجه میشی. اگه نشد دوباره توضیح میدم. فقط یکی بگه اون مخزن کم فشار برای چیه؟؟؟
صادق
۲۳ شهریور ۱۳۹۳آقا این پمپ کم فشار، خیلی داره به مغزم فشار میاره
اگه کسی طرز کارشو میدونه، لطفا مارو هم در جریان بذاره
صادق
۲۳ شهریور ۱۳۹۳توی این دست ماشینا، قیافش خوبه
رینگاشو هم دیدم، یاد رینگای سری i بی ام و افتادم
قدرتش هم که خوبه
تکنولوژی خیلی مبتکرانه ام هست، جالب بود
حسين
۲۳ شهریور ۱۳۹۳دوستان فکر نکنن منظورم تقلیده ها!! این شباهت ها ناشی از تاثیر گذاری یک برند خوش نام روی سایر برندها در صنعته
Ferrari
۲۳ شهریور ۱۳۹۳من عاشق طبیعت و تکنولوژی های پاک هستم. ولی چرا نمیشه بنزین رو پاک و دوست دار طبیعت کرد. یا ماده ای شبیه ای بنزین ساخت. آخه من عاشق بوی بنزین در پمپ بنزینم و ماشین با انجینی که خوراکش بنزین باشه، یه چیز دیگه است. و به فرانسوی ها که به شخصه دوست شون ندارم تبریک می گم چون دارن پیشرفت زیادی در مصرف بهینه سوخت انجام میدن. قانون جدید فرانسه ها خیلی جالبه یعنی بوگاتی شیرون با قدرت بالای ۱۰۰۰ اسب بخار مصرفش فقط ۲ لیتر خواهد بود.
bacheye yazd
۲۳ شهریور ۱۳۹۳اگر اشتباه نکنم قبلا این سیستم رو جنرال موتورز معرفی کرده بود و قرار بود که روی کامیونت های شهری نصب بکنه. اما اینکه این سیستم روی خودروهای سواری و علی الخصوص هاچ بک کوچکی چون ۲۰۸ نصب شده خیلی جالبه. امیدوارم که این سیستم هر چه سریعتر فراگیر بشه. چون دیگه مشکلات ناشی از باتریها در سیستم های هیبریدی الکتریکی از قبیل وزن سنگین و هزینه زیاد و عمر کوتاه رو نخواهد داشت. به امید اون روز.
سپاسگزارم
Elring-aventador
۲۳ شهریور ۱۳۹۳طراحیش در سبک خودش خوبه یا می شه گفت عالیه
ولی از موتور سه سیلندرش خیلی قدرت کمی بیرون میاد موتور های سه سیلندر نیسان تا سه چهار برابر این قدرت دارند .
ولی مبتکرانس
just 323
۲۳ شهریور ۱۳۹۳خیلی جالب بود ….
میلاد
۲۳ شهریور ۱۳۹۳ماشین سنگین که سیستم ترمزش بادی هست رو معمولا از مخزن بادش واسه باد کردن لاستیکاش (معمولا وقتی پنچره) استفاده می کنند.
داشتم به یه همچین چیزی توی این پژو هم فکر می کردم. :mrgreen:
امید
۲۳ شهریور ۱۳۹۳باید چیز خوبی باشه
توفیقی
۲۳ شهریور ۱۳۹۳چقدر فناوری هی ماشین رو الکی شلوغ میکنن
توفیقی
۲۳ شهریور ۱۳۹۳پژو هم افتاده رو خط!!!!!!!!
توفیقی
۲۳ شهریور ۱۳۹۳ماشین جم وجوری هست.یکم خوشم اومد ازش
توفیقی
۲۳ شهریور ۱۳۹۳امیدوارم موفق و موید شه.
datsun
۲۳ شهریور ۱۳۹۳واقا جالبه دولت فرانسه هنوز بهشون نگفته اینا خودرهای با مصرف دو لیتر ارائه میدن ایران خودرو وسایپا هم پلیس ودولت چند سال دنبالشون بود تا کیسه هوای که هیچ وقت درست عمل نمیکنه نصب کنن
datsun
۲۳ شهریور ۱۳۹۳طراحی خوبی داره
حسين
۲۳ شهریور ۱۳۹۳درود. من این تکنولوژی رو توی ماشینای خدمات شهرداری مثل ماشینای نظافت و اینا دیده بودم. قرار بود روی خودروهای سواری هم بیاد. منتظرش بودم،خیلی خوب و جالبه
lion
۲۳ شهریور ۱۳۹۳سلام.
حالا اگه همین تکنولوژی ها رو بنز یا بی ام و و یا … می زدن،بعضی ها می گفتن عجب تکنولوژی.
یک ذره واقع بین باشید.
مجید
۲۳ شهریور ۱۳۹۳پژو عالی داره عمل میکنه. طراحی های جدیدشم فوق العادس
Ahmad..F12
۲۴ شهریور ۱۳۹۳پژو پیشگام بوده توی مصرف سوخت و ابتکارای خاص
مجید
۱۱ دی ۱۳۹۳سلام آقایون خسته نباشید
من خودم یه مدل پیشرفته تراز این موتور خودرو رو ساخته ام
ولی هزینه طرح اصلی رو ندارم
لطفا راهنمایی کنید چطور می تونم با شرکت سیتروئن ارتباط برقرار کنم؟
سپاس فراوانم