سام کاویانی: همانطور که شما عزیزان بهتر آگاهید، اخیراً شرکت پژو به تقلید از همقطار وطنیاش رنو، اقدام به تأسیس شرکت مشترکی با شرکای ایرانی خود نموده است. این شرکت جدیدالتأسیس ایکاپ (IKAP) نام دارد و برنامه آتی آن، تولید سه مدل از خودروهای پژو با شمارگان ۲۰۸،۲۰۰۸ و ۳۰۱ است. شاید در میان این سه محصول، پژو ۳۰۱ را تا حدی بتوان از مابقی آنها مهمتر و شاخصتر دانست. دلایل این امر هم به شرح ذیل است:
الف – پژو ۳۰۱ خودرویی سدان یا بهاصطلاح صندوقدار و خانوادگی است و همین موضوع بهظاهر پیشپاافتاده میتواند جایگاه آن را در بین آحاد هموطنان بالاتر هم ببرد؛ زیرا که در شرایطی برابر، عمده مشتریان ایرانی نسخهای از سدان را بر یک هاچبک ترجیح میدهند، همانگونه که یک شاسیبلند را در قیاس با سدانی هم قیمت بیشتر میپسندند.
ب – تعرفههای بالای گمرکی به همراه انواع و اقسام عوارض و مالیاتها، خرید گزینهای دلخواه را برای بیشتر هموطنان بسی سخت و دشوار نموده و در همان حال، بازاری بیرقیب و خالی از اغیار را در اختیار سازندگان داخلیمان قرار داده است. از آنجایی که امروزه پژو با بزرگترین خودروساز کشورمان شراکت دارد، پس به ناگزیر، بیشتر مشتریان ایرانی سدانهای تولیدی این برند را خریداری مینمایند و…
ج – عامل دیگر به شبکه گسترده خدمات پس از فروش ایرانخودرو- نماینده انحصاری پژو در سرتاسر کشور- بازمیگردد، امتیازی که کمتر سازندهای در این دیار از آن بهره میبرد. البته در کنارش، این نکته را هم باید در نظر گرفت که خدمات پس از فروش ایرانخودرو هم آش چندان ذهن سوزی نیست، ولی بااینوجود، برای یک مشتری فلکزده ایرانی لنگهکفش هم در بیابان نعمتی ست و صدالبته کاچی بهتر از هیچی است!
د- بهرغم تمامی بدنامیهای که در سالیان اخیر نصیب برند پژو در کشورمان شده و بهحق نیز، برخی از هموطنان را از نام و نشان پژو دلزده و بیزار نموده، نمیتوان منکر این مسئله شد که بیشتر این موارد ناشی از عدم نظارت دقیق طرف ایرانی بر کیفیت خودروهای های تولیدی و همچنین استفاده از قطعات بیکیفیت و غیراستاندارد در آنها بوده است. از طرفی، تمامی مدلهای فعلی پژو در ایران اعم از ۴۰۵،۲۰۶ و … از نسخههای قدیمی و خارج از رده این کمپانی به شمار میآیند، از همین رو شرکت مادر مسئولیتی را در قبال آنها احساس نکرده و تنها به گرفتن حق لیسانس اکتفا نموده است. بیشک نسخهای مدرن و بهروز از پژو که با قطعات اصلی و استاندارد خود تولید شده باشد، از کیفیت درخور و مناسبی بهره میبرد. این امر هم واقعیتی است که نمیتوان بهراحتی از آن چشم پوشیده و یا آن را نادیده بگیریم.
با ذکر این توضیحات، حال وقت آن رسیده که نگاهی گذرا به مختصات پژو ۳۰۱ و دیگر رقبای چینیاش در این بازار بیاندازیم.
پژو ۳۰۱ یک سدان کوچک است که برای نخستین بار در ماه می سال ۲۰۱۲ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد. فروش آن نیز از ماه نوامبر همان سال و در کشور ترکیه آغاز شد. این خودرو از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی نیرو میگیرد که توان خروجی آن معادل ۱۱۵ اسب بخار و گشتاورش برابر با ۱۵۰ نیوتنمتر است. نسخههای فول این خودرو در بازار امارات با تجهیزات رفاهی و ایمنی همچون ۲ عدد کیسه هوا، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سنسور دنده عقب، سیستم ورود بدون کلید، سیستم START/STOP، کروز کنترل، صندلیهای چرمی، فرمان برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان و… عرضه میشوند. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گیربکسهای ۵ سرعته دستی و یا ۴ سرعته اتوماتیک در دسترس خریداران خود قرار میگیرد.
جک J5
ازجمله سدانهای چینی که طی سالیان اخیر به برکت تحریمها و نیز نبود رقیبی قدر، توانسته با طرح زیبای خود که دستپخت موسسه پنین فارینا ایتالیاست و نیز قوای محرکه مأخوذ از میتسوبیشی، تا حدی در این بازار خودی نشان دهد، خودروی نامآشنای جک J5 است.
دومین سدانی از چین که این روزها از بازار فروش خوبی هم برخوردار است، خودروی چری E5 و یا همان MVM 550 است. این مدل را بهنوعی میتوان فیسلیفتی از MVM 530 به شمار آورد که با رنگ و لعابی تازهتر و صدالبته ایرانی پسندتر، دل بسیاری از هموطنانمان را ربوده است. امویام ۵۵۰ از یک پیشرانه دو لیتری نیرو میگیرد. توان خروجی این پیشرانه معادل ۱۳۹ اسب بخار و گشتاورش برابر با ۱۸۲ نیوتن متر است. این خودرو با دو گیربکس متفاوت اعم از ۵ سرعته دستی و یا اتوماتیک CVT در بازار فروخته میشود. نسخه دندهای این خودرو با بهایی معادل ۵۱,۴۱۸,۰۰۰ ثبتنام میشود و نسخه اتوماتیک آن نیز با بهایی برابر با ۵۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان.
امویام ۵۵۰ بهطور استاندارد از تجهیزاتی ایمنی و رفاهی همچون ۲ عدد کیسه هوا، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و صندلیهای چرمی، سانروف برقی، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان و… برخوردار است. وزن خالص این خودرو بین ۱۲۹۰ الی ۱۳۶۰ کیلوگرم است.
شتاب صفر تا صد نسخه ۲ لیتری MVM550 در منابع رسمی اعلام نشده ولی حداکثر سرعت آن طبق مدعای چری، معادل ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است. از آنجایی که شتاب این خودرو در منابع رسمی اعلام نشده نمیتوان در این زمینه مقایسه دقیقی بین این خودرو و پژو ۳۰۱ به عمل آورد.
چری آریزو ۵ از جدیدترین محصولات کمپانی چری به شمار میآید که تولیدش نیز اخیراً در شرکت مدیران خودرو کلید خورده است. شاید این خودرو را بتوان مهمترین رقیب چینی پژو ۳۰۱ به شمار آورد، دلیل این امر، طراحی زیبا و بهروز آریزو ۵ و همچنین آپشن های رفاهی گستردهای است که در دل خود جای داده. مثلاً، نسخه فول این خودرو بهطور استاندارد از تجهیزات ایمنی همچون ۶ عدد کیسه هوا، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم کمکی ترمز (EBA)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم ضد لغزش (TCS)، سیستم کمکی حرکت از روی سربالایی (HHC) و ترمزهای دیسکی در جلو و عقب بهره برده و در کنارش، از تجهیزات رفاهی همچون سیستم ورود بدون کلید، استارت بدون کلید، کروز کنترل، سانروف برقی، صندلی برقی راننده، پوشش چرمی صندلیها و فرمان، صفحهنمایش لمسی به سایز ۷ اینچ، همگامسازی موبایل با سیستم صوتی، تهویه مطبوع اتوماتیک، ریموت کنترل یدکی، چراغهای روشنایی در روز LED، چراغهای همراهیکننده تا درب منزل، خاموش شدن اتوماتیک چراغها در صورت فراموشی و … برخوردار است، این موارد در کنار طراحی عامهپسند آریزو ۵ میتواند جنگ سختی را میان این خودرو و پژو ۳۰۱ رقم زند.
از لحاظ فنی، فعلاً چری آریزو ۵ با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری در ایران تولید میشود. توان خروجی این پیشرانه معادل ۱۱۶ اسب بخار و گشتاورش برابر با ۱۴۱ نیوتنمتر است. بنا بر مندرجات برخی از نشریات چاپی که اقدام به تست آریزو ۵ نمودند، شتاب صفر تا صد این خودرو با گیربکس دستی معادل ۱۴ ثانیه و با گیربکس اتوماتیک CVT برابر با ۱۶ ثانیه است. ماکزیمم سرعت آن نیز بنا به ادعای شرکت چری حدود ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. با نگاهی به ارقام مربوط به شتاب و وزن این خودرو میتوان گفت که آریزو ۵ از لحاظ چابکی و تندی، حریف چندان قدری برای پژو ۳۰۱ نیست و نمیتواند پا به پای آن در جادهها بتازد. در مقابل، عملکرد مناسب گیربکس CVT، فنربندی بسیار نرم، عایقبندی خوب و آرامش داخل کابین آریزو ۵، از نکات مثبت آن به شمار میآیند. این خودرو موفق به دریافت ۵ ستاره از موسسه C-NCAP چین شده است.
وزن خالص نسخه دستی چری آریزو ۵ معادل ۱۳۵۵ کیلوگرم و نسخه اتوماتیک CVT آن برابر با ۱۳۸۷ کیلوگرم است.
بهای این خودرو هنوز به طور رسمی اعلام نشده ولی برخی تخمینها، ارقامی بین ۶۰ الی ۷۰ میلیون تومان را برای آن تخمین میزنند.
منابع:
WIKIPEDIA.ORG
CHERYINTERNATIONAL.COM
DRIVEARABIA.COM
و…
Noble
۲۸ مرداد ۱۳۹۵کاش خودروهای ژاپنی و اروپایی(به جز پژو) با قیمت مناسب و بدون تعرفه های مسخره وارد میشدن تا با خرید یک تویوتا پریوس به نتیجه ی این نبرد مسخره فکرم نمیکردیم.
اصلا از پژو دل خوشی ندارم. ماشینای چینی دیگه بدتر.
ارش
۲۸ مرداد ۱۳۹۵من دلم مخواد هر برند اروپایی که میخواد بیاد ایران ولی این خودروهای چینی نسلشون از کشور نابود بشه
علی
۲۹ مرداد ۱۳۹۵اگه ایران خودرو با بنز بی ام دابلیو کره ای ها وژاپنیها قرار داد بسته بود شما میومدین از پژو تعریف می کردید
کلا از هرشرکتی که با ویران خودرو قرار داد بسته بود بد میگفتین
الف.ی
۲۸ مرداد ۱۳۹۵پدال نا امیدم کردی!!!!!!
یعنی واقعا به نظرت چینی ها می تونن حریف این بشن؟
فکر کنم اصلا نباید این دو گروه ماشینو با هم مقایسه کنیم چون از قبل معلومه کی برنده است.
سجاد
۲۹ مرداد ۱۳۹۵پژو ۳۰۱ تو چین طراحی شده!
یعنی ۳۰۱ چینیه
Developer
۲۹ مرداد ۱۳۹۵چه منطق جالبی! قابل توجه شما خودروی Volvo XC90 هم توی شرکت جیلی طراحی شده ، پس بیایم نتیجه بگیریم چینیه؟
سجاد
۲۹ مرداد ۱۳۹۵Developer عزیز XC90 توی شرکت جیلی طراحی نشده بلکه مالک ولوو شرکت جیلی هست که شرکت جیلی از طراحای ولوو برای طراحی خودروهاش استفاده میکنه و رئیس طراحی یک غیر چینی از شرکت ولوو هست
uss zumwalt DDG-1000
۲۸ مرداد ۱۳۹۵من پژو انتخاب میکنم و به نظرم پژو سرتر
البته این مقایسه زیاد جالب نبود
amir.z
۲۹ مرداد ۱۳۹۵این مقایسه بین پژو 301 اصلی و چینیا بودا…یعنی یه درصدم امکان نداره ایران خودرو نسخه کاملا فرانسوی بده…..پیش بینی من این…..ورمیداره کل این ماشینو چینی میکنه…..یه چیزی در حد 206 صندوقدار تحویل ما میده…..با قیمت 90 به بالا
علیرضا4225
۲۸ مرداد ۱۳۹۵به شخصه خودرو های چینی رو به این پژو که اکثر آپشناشم دزدیده میشه ترجیح میدم
رضا
۲۹ مرداد ۱۳۹۵دزدیدن رو خوب اومدی تنها کلمه مناسب همینه
lmbx
۲۸ مرداد ۱۳۹۵عجیبه که ین ماشین سیستم هایی مثل esp و tcs نداره!اونایی که از قدیم الایام بازار رو دنبال میکنند میدونن ایران خودرو همیشه کم فروش بوده و هست و خواهد بود!نمونه اش در نمایشگاه های مختلف که پژو 208gti رو نمایش میدن که خیلی خیلی با نمونه استاندارد فرق داره و به نظرم وجود نمایندگی ها ی زیاد یکی از مهم ترین عوامل فروش پژو خواهد بود و البته نابخردی مردم
وحید
۲۸ مرداد ۱۳۹۵گیربکس این خودرو تونمایشگاه مشهد، از طرف ایران خودرو، 6 سرعته اتوماتیک اعلام نشده بود؟؟
<<<<<
۲۸ مرداد ۱۳۹۵به نظرم آریزو شکست سختی میخوره با قیمت نامعقولش
در مورد پژو هم اصلا نمیخوام حرف بزنم وقت دوستان خیلی با ارزشتره
REVENTоN ?
۲۸ مرداد ۱۳۹۵تز دادی؟
بیا تو خیابونا ببین چق جکو لیفانو ام وی ام هس
اریزو که خیلی خوشکل ترو با امکانات تره چرا استقبال نشه؟
نوید جهرمی
۲۹ مرداد ۱۳۹۵این مدلش فروش زیادی نخواهد داشت. اما شرکتش قراره موتور توربوش رو هم عرضه کنه. اینم از سیاستاشونه. اینو میدن بین 60-70 اشکالاتش گرفته میشه و جا میفته. مدل توربوش رو میدن 70 – 80. اما اگر از الان میخواس توربو رو عرضه کنه اینقدر نمیتونس ب جیب بزنه.
sunmartin
۲۸ مرداد ۱۳۹۵اگر با تمام آپشن ها و انجین prince که آپگرید ec5 هست ارائه بشه قطعا فروش خواهد داشت و چینی ها با افت قیمت مواجه میشوند
احسان
۲۸ مرداد ۱۳۹۵هه مدیر محترم ایرانخودرو!!!!!!!!؟؟؟؟
احسان
۲۸ مرداد ۱۳۹۵بخشید ولی ،من از ام وی ام 550 خوشم میاد ولی حرفهای ضدونقیضی ازش میشنوم.بنظرم به ترتیب پژو و ام وی ام بعدش جک و آریزو
احسان
۲۸ مرداد ۱۳۹۵بازم ببخشید سئوال نامربوطی هست ،کسی از دنای جدید توربو و گیربکس اوتوماتش خبر داره؟ درضمن قیمت این پژو 301 بالاست و ترسم از بابت ایمنی و آپشنهای اون هست
آرش
۲۸ مرداد ۱۳۹۵۳۰۱ هم به سرنوشت ۴۰۷ دچار خواهد شد.قیمت بالا ، مخارج سنگین نگهداری و حذف اپشنها باعث شکست ۳۰۱ میشود. درمورد گستردگی خدمات پس از فروش از صاحبان ۴۰۷ نظر خواهی کنید،نتایج جالبی کسب میکنید.
arash66
۲۸ مرداد ۱۳۹۵دوستان توجه ندارند که 301 رو شرکت دانگ فنگ چین (شریک تجاری پژو) با همکاری پژو ساخته.
امیرحسین
۲۹ مرداد ۱۳۹۵ترا به خدا راست میگی؟؟؟دانگ فنگ ساخته؟؟؟مشکل اینجاست که شما 100 سال از دنیا عقب هستین و نمیدانید این حرف ها تو دنیای امروز مضحک هست.
بیوک لاکراس تنها برای بازار چین تولید میشه,هوندا avancier هم تنها تو بازار چین یافت میشه,حتی آئودی هم مدل مخصوص بازار چین داره.
دوست عزیز دانشمندم,چین دومین بازار بزرگ خودرو ست,حتی تو فاصله سالهای 2009 تا 2011 که آمریکا دچار بحران مالی شد مقام اول بازار خودرو را داشت.بنابراین اینکه سیتروئن یا پژو ماشینی رو تنها برای بازار چین تویلد کنن ربطی به چینی بودن یا بی کیفیت بودن نداره.هرچند میدانم نرود میخ آهنین در سنگ
عادل ع
۲۸ مرداد ۱۳۹۵نهایتا تا چند سال خود فرانسه قطعات رو تامین میکنه و بعدش هم مثل 206 و 405 و … همگی میشن چینی و با این چینیا فرق خاصی نمیکنن
سعید
۲۸ مرداد ۱۳۹۵کسایی که دست بجنبونن و از سری های اولیه ۳۰۱ خرید کنن احتمالا خودرو مناسبی البته با توجه به شرایط بازار ایران گیرشون میاد چون بعد از یک سال داخلی سازی( بخوانید چینی سازی) چنان بلایی سرش میاره که میشه مث ۴۰۵ امروز! در ضمن شک نکنید قیمت فروش بالاتر از این حرفا خواهد بود شاید تا حد ۱۵ میلیون چون بار اول نیست که اینا قبل از تولید یه قیمتی همینطوری میدن که نظرها جلب بشن…
Infinite
۲۸ مرداد ۱۳۹۵شاهکار جدید مرسدس میباخ رو تماشا کنید:
http://performancedrive.com.au/wp-content/uploads/2016/08/Mercedes-Maybach-Vision-6-Concept.jpg
http://performancedrive.com.au/wp-content/uploads/2016/08/Mercedes-Maybach-Vision-6-Concept-rear-1280×794.jpg
http://performancedrive.com.au/wp-content/uploads/2016/08/Mercedes-Maybach-Vision-6-Concept-side.jpg
و این هم نمای داخلی این شاهکار:
http://performancedrive.com.au/wp-content/uploads/2016/08/Mercedes-Maybach-Vision-6-Concept-seats-1280×720.jpg
http://performancedrive.com.au/wp-content/uploads/2016/08/Mercedes-Maybach-Vision-6-Concept-interior.jpg
حميد
۲۸ مرداد ۱۳۹۵این ایران خودرو اگه ساختارش رو کاملا عوض کنه و یک دفتر طراحی کلاس جهانی باز کنه و هر چه سود هست پاداش مدیرانش نشه
شاید خوب بشه
سعید
۲۹ مرداد ۱۳۹۵متوجه نیستی حمید جان مشکلات خیلی عمیقتر از این حرف است…
محمد
۲۸ مرداد ۱۳۹۵منکه 310 رو به تمام چینی جماعت ترجیح میدم…هرچی باشه اروپایی هست خیلی خیلی مطمعن تره تا اشغالای چینی
سجاد
۲۹ مرداد ۱۳۹۵اینم تو چین طراحی شده گل پسر
فکرشم از سرت بیرون کن تو کشور جهان چهارمی ماشین اروپایی تولید بشه
امین
۳۱ مرداد ۱۳۹۵من جک جی 5 دارم. خوشحالم که سوار یه آشغال شدم ولی پولمو به ایران خودرو ندادم که با جونم بازی کنه و ماشین آتیش بگیره. داستان پژو های آتشین یادت هست که؟؟
بهنام
۱ شهریور ۱۳۹۵منم یه جک جی5 دارم منم مثله شما خوشحالم که تا حالا باهاش 60 هزارتا رفتم به جز تعویض قطعات مصرفی هیچ مشکلی نداشته…اشغال خوبی سوار میشیم
رامتین
۲۸ مرداد ۱۳۹۵دوستان میگم 301 به سرنوشت 407 دچار میشه!!!! بابا شماها فکر نداری؟؟ 407 قیمتش 100تومنه و معلومه کسی نمیخره. 301 فول آپشن 58تومن قراره وارد شه. من علاقه ای به 301 ندارم چون ماشین دارم اما شک نکنید با این قیمت میترکونه و قبضه میکنه بازارو.
امیرحسین
۲۹ مرداد ۱۳۹۵من مطمئن هستم 95 درصد کسانی که از فرانسوی ها بد میگن هرگز مالک مدل های صفر کیلومتر سری اول نبودن.اگه از کسانی که پژو 2000 سالهای 76 و 77 رو داشتن بپرسید (معروف به ط پلاک بودن) که 405 چطور ماشینی بوده بالای 90 درصد راضی هستن.یا خود من 206 تیپ5 مدل 84 داشتم و تا سه سالی که زیر پام بود هیچ خرجی نداشت.یا پدرم زانتیا داشت هنوز سواری زانتیا رو بهترین میدونه.به خدا رگ گردنم رو میدم سر این ادعا
درسته سیتروئن و پژو افت کردن ولی هنوز از چینی ها سر هستن.اگر ایرانخودرو با امکانات کامل ارائه بده و درست قیمت گذاری کنه مطمئناً ماشین پرفروشی میشه ولی اگر مثل 407 و c5 قیمت های عجیب و غریب رو ماشین بذاره مطمئناً شکست میخوره
سجاد
۲۹ مرداد ۱۳۹۵به جای اینکه رگ غیرتت باد کنه و زود بیای نظر بدی یه بار متنو بخون
اینم چینیه
تو چین طراحی شده
با Tu5 چینی عرضه میشه
امیرحسین
۲۹ مرداد ۱۳۹۵برای دوستی بالا نوشتم ولی گویا شما ندیدید.مشکل شمایی هستی که از دنیا عقب اید.تو همین سایت از ده خودرو نوشته که تنها تو بازار چین میشه پیدا کرد
بیوک لاکراس و هوندا avekcier و چندین کمپانی مثل فولکس و ائودی مشابه همین ماشین تنها برای چین طراحی میشن و تولیدشون در چین هست
کاش قانونی میذاشتن که هر کس حرف بی حساب و بی ربط میزنه جریمه بده
امین
۳۱ مرداد ۱۳۹۵محصول مشترک دانگ فنگ و پژو سیتروئن هستش. حالا شما هی خودتو بزن که ثابت کنی این فرانسوی هستش. چینی چینی هستش. من خودم خرید یک خودروی چینی رو به خرید یک خودروی فرانسوی، چینی و ایرانی ترجیح میدم.
امین
۳۱ مرداد ۱۳۹۵چینی هستش. خیلی به خودت فشار نیاز. یه سرچ ساده کنی می فهمی که تمام پژوها و سیتروئن هایی که قراره در ایران تولید بشه چینی هستن. یکی از سیتروئن ها که فقط تو خود چین عرضه و تولید میشه! حتی به اروپایی ها هم ندادنش!
حمید رضا
۱۵ شهریور ۱۳۹۵کدوم حرف شرکتهای خودرو ساز داخلی درست بوده که این درست باشه
شما ببین ۲۰۷ اتوماتیک رو داره ۴۷ میده
پس یا این ۳۰۱ در حد اون ۲۰۷ هست با رخ جدید یا با این قیمت بیشتر اپشن ها رو حذف میکنه
به نظرت ایران خودرو ماشین باکیفیت بده با قیمت پایین؟
مگه میشه مگه داریم
ahmad
۲۹ مرداد ۱۳۹۵من به قبلا پشت 301 نشستم
آپشن خاص و یا کیفیت بالایی نداره و به اونصورت خاص و=مطلوب نیست،
ولی با اینحال
هزاران برابر سر تر لگن های چینیه هم قیمتشه و از نظر کیفیت بدون کوچکترین تردیدی به تمام مدل های چینی برتری داره…
حداقل میتونیم امیدوار باشیم با ورودش، مقداری از حجم مدل های قمر در عقرب و درب و داغون چینی توی بازار کاسته میشه و بازار ما تا حدی از فلاکت جک و لیف عان بیرون میاد!!!
آرش
۲۹ مرداد ۱۳۹۵بنا به تجربه، ایرانخودرو تمام آپشن های مهم پژو جدیده رو می دزده و چیزی که باقی میمونه تهویه اتوماتیک و دو ایربگ و شاید هم سانروف باشه. قیمتش هم به نظر من از 70 پایین تر نیست. این مدیران محترم اگه درایت داشتن که مدیر ایرانخودرو نمیشدن!
سجاد
۲۹ مرداد ۱۳۹۵پژو ۳۰۱ توی چین و توسط دانگ فنگ شریک پژو طراحی شده یعنی یه ماشین چینی با آرم پژوست و فکرشم از سرتون بیرون کنید که دانگ فنگ که تو دوران تحریم ها قطعات بی کیفیت پژوها رو تولید و به ایرانخودرو میفروخت و سود بالایی میکرد بگزاره که خود پژو قطعاتش رو تولید کنه
در ثانی اگه قرار بود با کیفیت باشه قیمتش بالای ۷۰ بود و توسط ایرانخودرو تولید نمیشد.
روی اکثر قطعات پژوهای تولید ۹۰ به بالای ایرانخودرو made in China خورده و شرکت پژو تامین قطعات محصولات پژو در آسیا رو تمامٱ به عهده دانگ فنگ گذاشته
kaveh
۲۹ مرداد ۱۳۹۵دوستان سلام، عزیزان مسئول خودرویی و وزارت صنعت خوابی بس پریشان واسه ما دیده اند،
در ظاهر قرار داد ایران خودرو با پژو و سایپا با سیتروئین بسته شده، اما در واقع پژو-سیتروئن در عمل یک شرکتند و پلات فرم محصولاتشون مشترکند. فقط ارم و ظاهرشون متفاوتند، پس تا اینجا هم ایران خودرو و هم سایپا برنده اند چون ماشین هایی که مونتاژ خواهند کرد، مشترکات فنی بسیاری دارند و ظاهرشونم متفاوته (مردم عادی هم متوجه این امر نشده و از تنوع ظاهری خوشحالند)
اما بدتر از این قضیه اینه که محصولاتی برای مونتاژ انتخاب شده اند که عمدتاً مخصوص بازار چین بوده و توسط شرکت دانگ-فنگ که شریک تجاری پژو-سیتروئن است مونتاژ می شوند (ایران خودرو در این امر سریع تر بوده و H30 کراس را از همین شرکت دانگ-فنگ پیش فروش نموده که مشترک فنی با 206 می باشد و همچنین 207 را ایرانیزه (بخوانید چینیزه با همکاری دانگ-فنگ) کرده و از زیر دست پژو در آورده است).
از طرفی با توجه به وجود تعرفه و عوارض بالا و قیمت دو برابری چینی ها نسبت به کشور مادر و کشورهای همسایه در بازه 80 میلیون به بالا عمدتاً قیمت محصولات جدید بالای 70 میلیون تعیین شده که بسیار بالا می باشد و فقط به خاطر تعرفه بالا واردات و عوارض و هزینه های دیگر توجیه پذیر است.
و اما نتیجه گیری:
قرار داد دراز مدت با شرکت دانگ-فنگ برای مونتاژ محصولات به ظاهر فرانسوی (در باطن چینی) و متنوع (در عمل و فنی یکسانند) و ادمه مونتاژ مثل سریال های قبلی پیکان، پراید و 405 برای سالیان متوالی…
این تحلیل منه، من خودم به شخصه کاملاً اعتمادمو به پژوی ایران از دست داده ام (یه 206 تیپ 5 گرفتم یه سال بیچاره ام کرد تا ردش کردم) و فکر میکنم خودروییها هدفمند مثلث عشقی پژو-سیتروئن-دانگ و فنگ را انتخاب کرده و قصد دارند از این مثلث سالها همانند گذشته مردم را بچاچند.
امین
۲۹ مرداد ۱۳۹۵موفقیتش منوط به قیمتش میشه که باید زیر ۵۰ تومان باشه که بعید میدونم…
به شخصه رنو رو بیشتر از پژو قبول دارم. هم از نظر کیفیت و هم از نظر پیشرانه و امکانات جلوتره مخصوصا با زبان جدیدی که در طراحی پیدا کرده.
در رابطه با چینیا هم نمیتونم نظری بدم، خیلی به قیمتش بستگی داره. ممکنه خودش با قیمت گرونش گور خودشو بکنه…
هادی
۲۹ مرداد ۱۳۹۵این ماشین ۵۸ نیست، طبق گفته خود ایران خودرویا ۴۷ میلیون قیمت پایه هست. اونا که به خودی خود گرون میدن، شما دیگه گرون ترش نکنید ☺
محمد رومیانی
۲۹ مرداد ۱۳۹۵گشتاور 182 نیوتن متر درسته نه 182 اسب بخار
مسعود
۲۹ مرداد ۱۳۹۵آخ بازم پژو .
از اونجایی که شراکت ایران خودرو و بنز به جایی نرسید و نتیجه ای جز چند برگ کاغذ امضا شده نداشت باز هم این فرانسوی های فرصت طلب از آب گل آلود ماهی گرفتند، ماهی که چه عرض کنم اونها هموطنان بی چاره و چاق و چله ما رو به دام انداختند و حالا ظرف دو دهه آینده هر آشغالی بی کیفیتی که بسازند مردم مجبورم بخرند.
r.s
۲۹ مرداد ۱۳۹۵این دلیل نمیشه پژو خودروی خوبی باشه الان بازیگران بازار دارن عوض میشن خودروهای چینی پیشرفتشون واقعا عالیه به نظرم اگه خودروهای چینی رو با قیمت مناسب بدن بهتر از فرغون های ویران خودرو هستش چینی ها هر روز دارن فاصلشونو با دنیا کمتر میکنن
امیر
۲۹ مرداد ۱۳۹۵سلام دوستان عزیز در این بازه قیمتی و با خودروهای موجود مقایسه مهمترین چیزه . حدودا آریزو چون ایربگ زیاد داره بهتره . فقط از نظر امنیت جانی . بعدم خدایی قیمت پژو 301 رو خیلی غیر منصفانه گذاشتند آخرین بار خوندم شاید زیر 50 احتمالا سانروفم ور دارند . ولی امیدوار هستم هاچ بک و وانت این رو نزند . ی وانتم برای باربری و ی وانت جهت کارای سبک و تجملی البته نه چینی و قیمت عادلانه میزند . با تشکر و شرمنده طولانی بودن
mohsen
۳۰ مرداد ۱۳۹۵اگه قرار باشه فقط ارمش پژو باشه و ایران خودرو با قطعات چینی مونتاژش کنه! یه بحثه
ولی با 50 60میلیون وارد کنه هرچی باشه رخشم از این چینیا جذاب تره
طراحی رو کاپوت 301 یه نگاهی بندازید!