خبرها همه حاکی از آن است که تولید پژو ۳۰۷ در ایران قطعیت یافته و این خودرو میرود که میهمان جادههای کشورمان گردد. اما پرسشی که ممکن است در این میان پیش آید آن است که چرا بهجای این خودرو که نسخهای منسوخ و خارج از رده است، پای نمونه جدیدتری همچون ۳۰۸ به کشورمان باز نشده و بقول معروف، حال که داریم هزینه میکنیم بهتر نیست که بهجای خرید جنس از دلالی دست دوم، به یکباره و مستقیم سراغ فروشنده اصلیاش را بگیریم؟! بیشک پاسخ به این پرسشها را بهراحتی نمیتوان داد چون در این باب هیچ نوع اطلاع درخوری در دسترسمان نیست و مفاد اصلی مذاکرات هم کماکان پنهان و مستور است. اما دراینباره حدسهایی میتوان زد که امیدواریم درست نباشد! میدانیم که این خودرو مدلی بهروز نیست و همین نکته که میتواند برای بیشتر ما مصرفکنندگان امر ناخوشایندی تلقی گردد شاید برای برخی از متصدیان خودروسازیمان معانی دیگری را تداعی کند. در اینجا ممکن است که بهروز نبودن خودرو برکات و حسنات زیادی را به همراه داشته باشد! از آن رو که به سبب قدیمی بودن محصول، شرکت مادر حساسیت و دغدغه کمتری نسبت به کیفیت آن داشته و میشود راحتتر در آن دخل و تصرف و برخی از قطعات نسبتاً ناجور! را هم بر رویش سوار کرد و… و از سوی دیگر با نیمنگاهی به مشخصات این خودرو این نکته را هم درمییابیم که پیشرانههای TU3 و TU5 بهراحتی بر روی آن قابل نصب است و این امر هم در جای خودش بسیار غنیمت است زیرا خودروساز ایرانی در سالهای اخیر سرمایهگذاری بسیاری را صرف تولید این دست از پیشرانهها نموده و نمیتواند به همین راحتی و به این زودی! از آنها دل بکند. در هر حال ابر و باد و مه و خورشید و فلک و… در کارند تا مقدمات حضور این خودرو در کشور فراهم گردد.
اما علیرغم تمامی این مطالب، از یک موضوع نمیتوان غافل شد و آن هم توجه به این نکته است که علیرغم قدیمی بودن این خودرو، چنانچه شرکت سازنده از این مدل کیفیت زدایی نکرده و آن را به سرنوشت شوم ۴۰۵ ،۲۰۶ و … دچار نسازد! شاید این خودرو بتواند در صورت عرضه با بهایی مناسب، نیازهای حداقلی و نه کامل اقشار متوسط و عادی جامعهمان را تحت پوشش خود قرار دهد.اما در یک چشم انداز واقع بینانه،این خودرو همان حکم لنگه کفش فرسوده در بیابان را دارد که از سر ناچاری پوشیده می شود و سرمایه گذاری بر روی آن در دراز مدت اصلا به نفع رشد و توسعه صنعت خودروی کشورمان نیست.
در مورد این خودرو مطالب مختصری را از سایتهای گوناگون جمعآوری نمودم که در ذیل تقدیم شما عزیزان مینمایم.
پژو ۳۰۷ یک خودروی خانوادگی کوچک و از محصولات قدیمی و سالخورده پژو به شمار میآید که در اوایل قرن جاری جایگزین سلف خود یعنی مدل ۳۰۶ شد. تولید آن از سال ۲۰۰۱ میلادی و همزمان در سه کشور فرانسه، چین و آرژانتین آغاز گردید. این خودرو در سال ۲۰۰۸ میلادی از مدار تولید شرکت مادر کنار نهاده شد و در سال ۲۰۱۱ میلادی هم مونتاژش در آرژانتین خاتمه یافت. و در حال حاضر هم در تنها جایی که حیاتش استمرار دارد شرکت دانگ فنگ چین است که یکی از شرکای نوین پژو محسوب میشود.
پژو ۳۰۷ از پلت فرم بهسازی شده پژو ۳۰۶ بهره میبرد که علاوه بر این خودرو، در سیتروئن XSARA و سیتروئن ZX (مدل ۱۹۹۱) هم استفاده شده بود. این پلت فرم PF2 نام دارد و در محصولاتی همچون سیتروئن C4،C4 PICASSO و پژو ۳۰۰۸ هم به کار رفته است. با این حال، این خودرو در بسیاری جهات از ابعاد بزرگتری نسبت به مدل ۳۰۶ برخوردار است. طرح اولیه آن (نخست غیر فیسلیفت) از همان رویهای تبعیت نموده که پیشازاین، در مدلهایی همانند پژو ۲۰۶ و ۶۰۷ شاهد بودهایم. این طرح که دستپخت استودیوی طراحی پنین فارینای ایتالیاست، نمای ظاهری جالب و عامهپسندی را برای این خودرو مهیا نموده بود. با این وجود، طرح مذکور پس از طی چهار سال دستخوش بهینهسازی شد و عمل فیسلیفت (ماژور) بر روی آن صورت پذیرفت و در پی آن نیز کاپوت، گلگیرهای جلو و نیز سپر جلوی آن به تمامی تغییر یافت و از ورودی هوای بزرگتری هم در سپر جلو آن استفاده گردید و نمای جلو هم تا حد زیادی به مدلهایی همچون ۲۰۷ و ۴۰۷ شباهت یافت. برخی از کارشناسان صنعت خودرو، نسخه هاچبک پژو ۳۰۷ را به سبب ارتفاع نسبتاً بلند سقفش یک مینی MPV کوچک خطاب میکنند. این خودرو در گونههای متفاوت بدنه ازجمله هاچبک، سدان و استیشن (SW) و کروک (CC) تولید شده است.
پژو ۳۰۷ در همان زمان آغاز ورودش به بازار در سال ۲۰۰۲ میلادی، مقام خودروی سال اروپا را از آن خود نمود. نمونه ۱.۶ لیتری این خودرو که از پیشرانه نام آشنای TU5 بهره میبرد توانست در یک رقابت گروهی که توسط مجله تاپ گیر انجام گرفت همتایانی چون هوندا سیویک و فورد فوکوس را در زمینههای همچون قیمت، فضا، هندلینگ، هزینههای نگهداری و…شکست دهد. در همان سالها نیز کارشناسان سایت AUTOEXPRESS بریتانیا هندلینگ این خودرو را ستوده و بر فنربندی نرم و کیفیت ساختش مهر تأیید زدند ولی در همان حال، از کمبود جای پا برای سرنشینان عقب و تنگی فضا در این بخش گلهمند بودند.
تاکنون، پیشرانههای بنزینی ذیل در این خودرو به کار رفته است:
- ۱.۴ لیتری (۱۳۶۰ سیسی) با کد TU3 و توان خروجی ۷۵ اسببخار و گشتاور ۱۱۸ نیوتنمتر
- ۱.۴ لیتری (۱۳۶۰ سیسی) با کد ET3 و توان خروجی ۹۰ اسببخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتنمتر
- ۱.۶ لیتری (۱۵۸۷ سیسی) با کد TU5 و توان خروجی ۱۱۰ اسببخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتنمتر
- ۲ لیتری (۱۹۹۷ سیسی) با کد EW10 و توان خروجی ۱۴۰ اسببخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتنمتر (همچنین نسخهای متفاوت از این پیشرانه از توانی معادل ۱۷۷ اسببخار و گشتاوری معادل ۲۰۲ نیوتنمتر بهره میبرد).
پیشرانههای دیزلی این خودرو هم در نسخههای ۱.۴ و ۱.۶ و ۲ لیتری عرضه میشوند.
هادی
۲ مهر ۱۳۹۴207 صندوق دار میکنن اسمشو میزارن 307 به همین سادگی قیمتش هم میشه 38 تومن
فورد
۲ مهر ۱۳۹۴این ماشین منو یاد خاطرات کودکی ام انداخت بنظر من اگه موتور 405 نذارن روش از هیچی بهتره…..!
ارش
۲ مهر ۱۳۹۴خودروسازان این خودرو از رده خارج شده رو وارد چرخه تولید میکنن تا به ملت بگن ما خودرو جدید اروپای داریم میسازیم!!ملت هم هجوم ببرن برای ثبت نام!!از انجای که اکثرا جامعه ما اگاهی کافی از محصولات خارجی ندارن مثلا کجا ساخته شده و زمان تولید و از رده خارج شدنش کی بوده خبر ندارن !به همین خاطر تا محصول جدید میبینن هجوم میبرن!ولی ارزو میکنم این خودرو از رده خارج شده فروش نداشته باشه و هزینه ای که میزارن باد هوا بشه.مگه ملت ما چه گناهی کردن که باید خودرو به روز سوار نشن بی شرفا؟؟دوما اینکه این خودرو در زمان خودش 4ستاره ایمنی گرفته ولی ایران بیاد یه بلای سرش میران که یک ستاره هم نتونه بگیره!!میگی نه؟این خط این نشان
سعید
۲ مهر ۱۳۹۴دوستان شماهم مثل من از اول تا اخر این مقاله رو که میخوندین به ایران خودرو فحش دادین؟
من که اینجوری بودم
mohammad_boss429
۲ مهر ۱۳۹۴دادا من که اصلا متن رو نخوندم. time is money
علی
۲ مهر ۱۳۹۴۳۰۷ با ۲۰۷ متفاوته. صندوقدارش هم از روی ۳۰۷ هاچبک ساخته میشه نه ۲۰۷ هاچبک.
سامان اذری
۳ مهر ۱۳۹۴ایشالله فروش نمیره میمونه دستشون
عوضی ها
سجاد
۳ مهر ۱۳۹۴اگه چینی بود الآن صد نفر کامنت میذاشتن صندوق و چراغ عقبش کپی از سری قبلی کرولاست!
علیرضا رحیقی
۲ مهر ۱۳۹۴با توجه به ادامه مونتاژ این خودرو در چین، به نظر بعید نیست که قطعات و خطوط تولید این خودرو از کشور دوست و برادر یعنی چین تامین بشه!
قیمت هم که قطعا بالای 50 میلیون تومنه.
امین
۲ مهر ۱۳۹۴دیگه کم کم داره حالم از صنعت فرغون سازی داخل و سیاست های کثیفشون به هم میخوره
Archi KHAN
۳ مهر ۱۳۹۴امین بهتره واژه مقدس صنعت را در مورد این آشغال سازا استفاده نکنیم و …
احسان
۲ مهر ۱۳۹۴اینم چون پلتفرم مشترک با ۲۰۶ داره ، میخوان تولید کنن.
reza
۲ مهر ۱۳۹۴یعنی هیچوقت اولویتشون رضایت و راحتی و امنیت مشتری نیست !
اول سودی که میتونن به جیب بزنن رو حساب میکنن ببین کدوم بیشتر میتونن روش بخورن! بعد اون مدل انتخاب میکنن.
مطمئنا مدل های جدیدتر رنو یا پژو یا سیتروئن میتونن عرضه کنن با حاشیه سود کمتر برای خودشون و اولویت دادن به رضایت مشتری .
ولی تو مملکت ما کی اولویت راحتی و رضایت مردم بوده که این دفعه دوم باشه ؟
در نهایت فکر نمی کنم این خودرو تفاوت محسوسی با 207 یا 206 داشته باشه.
مدل های که الان پژو تو خط تولید داره گزینه های خوبین نه 307
امیر.عارف
۲ مهر ۱۳۹۴پس بهتره که کماکان به نخریدن ادامه بدیم
amir
۲ مهر ۱۳۹۴خرید این ماشین از چاله تو چاه افتادنه
کمپین باید به صورت جدی تری ادامه پیدا کند.
پیرهن مشکی
۲ مهر ۱۳۹۴ماشین خوبیه اما به شرطی که مدل فول یعنی 2.0 لیتری رو تولید کنن ولی بعید بدونم.خود پژو مدل 301 و 2008 رو برای ایران در نظر گرفته بود ولی مثل اینکه ایران خودرو دیده نمی تونه رو اینا موتور 206 بزاره گفته 307 بیاد ایران.
پیرهن مشکی
۲ مهر ۱۳۹۴امکانات پژو 307 فرانسه:
6 ایربگ-سامانههای ایمنیABS،EBD،EBA،ESP-فنر بندی مکفرسون-سیستم تهویه هوشمند-صفحه نمایش لمسی-موتور 2.0 لیتری با 140 اسب بخار-رینگ آلومینیومی-کروز کنترل-4 ستاره ی ایمنی و…
امکانات پژو 307 ایران:
2ایربگ-ترمز ABS-فنر بندی پژو 206-موتور TU5-سیستم تهویه دستی-ضبط پخش CD-رینگ فولادی-مه شکن
امین
۲ مهر ۱۳۹۴اینا دارن کاری میکنن مردمو لج بندازن فقط
تا ورشکسته نشن دست از فرغون سازی بر نمیدارن
من حاضرم با دو چرخه برم سر کار ولی ماشین از اینا نخرم تا ورشکسته شن راحت شیم از شرشون
ali ayat
۲ مهر ۱۳۹۴کیا مثل من وقتی این خبرارو میخونن بغض گلوشونو میگیره و آه میکشن؟؟؟؟؟؟؟
امیر.عارف
۲ مهر ۱۳۹۴من نمیدونم چرا ایران شده سطل آشغال فرانسویها . هر چیزی و که میخوان بندازن دور میفرستن ایران مسئولین ما هم بسیار خوشحال شده و سه لا پهنا تو پاچه ما میکنند
محمد
۲ مهر ۱۳۹۴دوست من واقعا فک میکنی فرانسه و یا پژو اینها رو برای ما میفرستن؟؟؟؟؟؟؟
پژو که بدش نمیاد ماشینهای به روزش و با قیمت بیشتر فروش بره که
اون ایرانخودرو هست که میخات هم ماشین جدید تولید کنه و هم از تجهیزات بزنه و به اسم جدید و با قیمت چند برابر و با خوروندن موتور دویست و شش به این تولیدش کنه.
تنها در صورتی ماشین خوبی هست که با موتور دو لیتری ایرانخودرو بسازتش وگر نه میشه همون دویست و شش و هفت.
ولی نظرم درباره دویست و هشت کاملا زمین تا اسمون فرق میکنه چون هم جدیده و هم فوق العاده ایمن و هم موتور جدید و ترمز خودکار که اگر ایرانخودرو این موتور و ترمز و بقیه اپشن ها رو دستکاری نکنه فوق العاده ماشین عالی و کم مصرفی هست چون اقتصادی ترین خودرو اروپا شناخته شده
امیر.عارف
۳ مهر ۱۳۹۴محمد جان با نظر شما هم موافقم . ولی این فرانسویها با سابقه خرابی که دارن . همه جور کار کثیف ازشون بر میاد . کشوری که در زمان جنگ بیشترین کمک نظامی رو به عراق برای کشتن ایرانیها کرده نمیتونه رفیق قابل اطمینانی باشه
احمد باقری
۲ مهر ۱۳۹۴از نظر ظاهر که شبیه 206 کشیده شده است. ولی یک نکته رو باید در نظر گرفت، کاری که اشتباه هست و فقط برای سودجویی یک عده خاص هست، نباید انجام بشه، حالا دیگه بیایم این ماشین رو بررسی کنیم و بگیم مثلا از پراید یا 405 بهتره، واقعا مسخره است، از پایه و اساس، این کار، کار بیخودیه. همش ماشینهای از رده خارج که هزینه خیلی کمی برای تولید داشته باشه و بشه با هزینه گزاف فروخت. واقعا اینا نباید تاوان بدن؟
وحید
۲ مهر ۱۳۹۴عقبش دل ادمو ریش کرد
بازم یه بی کیفیت دیگه
ولی این دفعه خودرو ساز های داخلی کور خوندن
Mehdi TuRbO
۲ مهر ۱۳۹۴اینام دیگ شورشو در اوردن،خیلی پر رو اند.
رضا
۲ مهر ۱۳۹۴بازم یه اشغال فرانسوی قدیمی دیگه
نخیر مثل اینکه اینا درست شدنی نیستن …
به امید نابودی کامل گاریسازان داخلی
مهدی
۲ مهر ۱۳۹۴خب عزیزان خودرو ساز پیش به سوی سود آوری! absوespوebd اضافن مردم مگه میخوان باهاش چیکار کنن چار تا چرخ و یه فرمون و چارتا صندلی بسشونه.یه قرارداد 30 40 ساله هم که ببندین دیگه نورعلی نور میشه.خوشم میاد دم دوستان چینیمون رو هم دیدین و قراره یه حال اساسی به خودتونو خودشون بدین.اگه یه مشاوره ای هم به مسولان در رابطه با واردات ادم های از رده خارج از اونور آب برای معضل کاهش جمعیت هم بدین ***
علي رضا
۲ مهر ۱۳۹۴اصلا دیگه حوصله این یکی رو ندارم….
SalleH
۲ مهر ۱۳۹۴کلا نه از ایرانخودرو نه از پژو نه از هر ***دیگه ای خوشم نمیاد حالا میخواد ده تا جایزه سال دو هزار گرفته باشه یا نگرفته باشه.
رضا
۲ مهر ۱۳۹۴من نمیدونم واقعا تو این مملکت چه خبره بعداز این قضایای اخیر مسئولین خودروساز خیلی باید *** باشن که بیان اینو مونتاژ کنن آخه این چه فرقی با 207 داره اگه میخواستیم بخریم خوب همون 207 رو میخریدیم پس چی شد اون همه هارت وپورت که بعد از توافق وضعیت اقتصادی فلان میشه و جهش صنعتی میشه واشتغال زایی میکنیم و… واقعا این خودروسازا مغز خر خوردن آخه این آشغالو به کی میخوان بفروشن تنها وتنها راهش ادامه تحریمه خرید خودرو صفره خدا بده برکت مترو و اتوبوسو یا حتی پیاده روی ودوچرخه سواری من که تا اینا ورشکست نشن دیگه ماشین نمیخرم خدا شاهده از دو سال پیش اگه میخواستم پولشم داشتم 206 یا پرشیا یا ماشینهای دیگه تو این رنج بگیرم ولی این کارو نکردم حتی زمانی که سیم کارت گرون بود تا قیمتش مناسب نشد نگرفتم مورد بعدی واکنش دولته آقای روحانی باید دیگه بیاد نظرشو رک وپوست کنده راجب صنعت خودرو و حتی کل صنعت مملکت واین خودروسازها بگه ببینیم میخواد چی کار کنه بقول خودش شعر و شعار بسه عجب غلطی کردیم بهش رای دادیما
omid
۲ مهر ۱۳۹۴همون اول که خبر مذاکره جدید پژو با ایرانخودرو منتشر شد و البته بعدها هم که خبر تایید شد، گفتن قراره مدل های 301 ، 208 و 2008 که روی یک پلتفرم هستند بیاد و تولید بشه و حرفی از 307 نبود. و من مطمئنم صنعت خودروی کشور و البته بعضی از رسانه ها اونقدر بیلبشو و درهم برهم هستند که 301 را 307 خونده باشند ! :) اگه دقت کنید توی نوشتن به راحتی ممکنه این اشتباه رخ بده !!
سام
۲ مهر ۱۳۹۴با سلام
امید عزیز،اتفاقا تولید این خودرو قطعیت یافته بود،ولی پس از قضایای اخیر (کمپین خودرو و….) یک روز این خبر را تأیید می کنند و فردایش تکذیب! شاید منتظرند تا آب ها از آسیاب بیفتد و خط تولید این یکی را هم مثل ساندرو نسل قبل راه اندازی کنند.فعلا باید منتظر پیشامدهای آینده بود.
سردبیر
۲ مهر ۱۳۹۴سلام. اتفاقا همین دو روز پیش، دبیر انجمن قطعه سازان از تولید 307 خبر داد. لینک خبر
سام
۲ مهر ۱۳۹۴با سلام
با تشکر از جناب سردبیر بابت این خبر،جالب اینجاست که هفته نامه دنیای خودرو در شماره 260 مورخه 14 شهریور خود با آب و تاب فراوان! از قول یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو،اخبارمربوط به تولید پژو 307 را تکذیب کرده بود! این نشان می دهد که خودروسازان ما واقعا شعبده بازان ماهری بوده و دائما هم در پی تست بازار و ارزیابی واکنش مشتریان هستند.
ارادتمندم
vincent price
۳ مهر ۱۳۹۴سلام آقای سردبیر
در ۳۱ شهریور { ۳ روز قبل } فرم حساب کاربری را کامل پر کرده و ایمیل فعال سازی هم از طرف سایت پدال ارسال شده .
حالا من به دلیل برخی مسایل شخصی از تایید این ایمیل منصرف شدم و میخواستم بدونم راهی هست که بعد از تایید ایمیل فعال سازی { یا بدون انجام اینکار } عضویتم لغو بشه ؟؟
سردبیر
۳ مهر ۱۳۹۴سلام. اگر مایل باشید، می توانیم عضویت شما را لغو نماییم.
ارادتمند
vincent price
۳ مهر ۱۳۹۴بله . مایل هستم تا عضویتم لغو بشود
پس اطلاعات شخصی که در فرم وجود دارد در اختیار سایر کاربران قرار نمیگیرد . درست است ؟؟
ارادتمندم
رضا
۲ مهر ۱۳۹۴تواین دوهفته گذشته چندبار صحبت مونتاژ 307 و پیش کشیدن فکر میکنم میخواستن عکس العمل مردم وببینن ولی خودشونم باید دستگیرشون شده باشه وبا توجه به جریان تحریم و خواسته های مردم دیگه دستشون اومده که تولید این مدل کار بی فایده ای هستش موضوع دیگه ای که امروز تو خبرا دیدم مونتاژ ده مدل از خودروهای رنو مشترکا تو ویرانخودرو و سایپا نامطمئنه حالا اگه این خبر درست باشه دیگه چه لزومی به تولید 307 داره ؟ به هر حال اون ماشینا کجا واین 307 ه کجا به هر حال اگه اونا هم مونتاژ بشه بد نیست از شر چینیها راحت میشیم ماشینهای که الان بخاطر کمپین تحریم تو پارکینگهاشون انباشته شده به عنوان اشانتیون بدن شاید قبول کنیم البته شاید :-))
سارا
۲ مهر ۱۳۹۴ژو 307 از پلت فرم بهسازی شده پژو 306 بهره میبرد که علاوه بر این خودرو، در سیتروئن XSARA و سیتروئن ZX ***مدل 1991*** هم استفاده شده بود
به سلامتی هم سن و سال 405 هستن ایشون …
هر چی ماشین کوچیک و قوطی حلبی قدیمیه دارن وارد میکنن
یه سوال از شما دوستان انصافآ وقتی قرار هست موتور قدیمی و پر مصرف tu5 (در قیاس با موتور های جدید) رو روی همه مدل های ماشین هاشون بزارن خب این چه خودروی جدیدی میشه این چه صنعتی میشه که یه موتور آشغال رو روی یه ماشین آشغال تر سوار کنی و خدا تومن بفروشی … این غیر از دزدی هست ؟
یه توهم زده
۲ مهر ۱۳۹۴مدیران خودروسازی تلاش می کنند به هر قیمتی هم شده مردم ایران نتوانند از خودروی روز دنیا استفاده کنند چون بخوبی می دانند اگر مردم طعم خودروی روز را بچشند دیگر هرگز از محصولات تولیدی ایران استفاده نخواهند کرد در یکی از آخرین تلاش ها برای وادار کردن مردم به خرید خودروی داخلی دست به دامن مراجع تقلید از جمله آیت الله موسوی اردبیلی شدند تا نخریدن خودرو را بر خلاف مواضع شرعی جلوه دهند سوالی که پرسیده شده است بدین مضمون است:«اخیرا بعضی افراد سودجو با حرکات مشکوکی مدیریت شده با ایجاد کمپینهای ضدتولیدی در فضاهای مجازی تلاش میکنند مانع از خرید و مصرف کالای ایرانی گردند تا از این طریق بتوانند خللی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز ایجاد نمایند. حال استفتاء ما از آن مرجع عالیقدر و معزز این است که آیا جایز است با ایجاد این گونه کمپینها مانع تولید و پیشرفت مملکت عزیز و خوشحالی بیگانگان شد؟» اما تیر آنها به سنگ خورد و آیت الله اردبیلی در جواب آنان گفته است :«اگر اشکالات مردم وارد است، باید ضمن عذرخواهی از مردم عملا درصدد رفع مشکل برآیید، به نحوی که رضایت آنان جلب شود.»http://www.nazarnews.com/71179این اقدام نشان دهنده ان است که خودروسازان از هیچ تلاشی برای وادار کردن مردم به خرید خودروهای تولیدی آنان و حفظ کردن این انحصار دریغ نمی کنند!
عبدالله
۳ مهر ۱۳۹۴باز هم یک خودروی 25 سال قبل شرکت پژو فرانسه که هیچ نشانه و اثری از تکنولوژی ساخت و قطعه فرانسه درآن وجود نداشته و به چشم نمی خورد ولی با قطعات درجه هفت و هشت چینی که در ایران خودرو مونتاژمیشه و تازه با چهار برابر قیمت واقعی وارد بازار انحصاری خودروسازی ایران می شود.
شرکت ایران خودرو برای خالی کردن جیب ملت باز هم همان سریالها کهنه و تکرای خود را بازسازی می کند.
فرشاد
۳ مهر ۱۳۹۴چند وقت پیش یه بار دیگه بحث 307 تو رسانه ها مطرح شد،گزارشش رو تو تابناک خوندم ولی چند روز بعدش ایران خودرو طی جوابیه ای که تو خود تابناک منتشر شد به شدت تکذیب کرد و گفته بود اگر قرار بر تولید باشه 308 انتخاب میشه.
البته بعید هم نیست.چون ساندرو هم نسل قبلیش تو سایپا تولیدش شروع شده و نه نسل فعلی
شایان
۳ مهر ۱۳۹۴بازم پژو این پژو نمیخواد دست از سر این مردم برداره برو گمشو دیگه حالم بهم میخوره از اون آرم مسخرش از اسمش اه
m.reza
۳ مهر ۱۳۹۴به جز ما هیچ کس دیگه ای نمیتونه حقمون رو از این پول پرستا بگیره.لطفا تا می تونید کمپین و اهداف بحق اون رو بین دوستان و آشناهاتون رواج بدید.حتما زور مردم متحد از چند تا بیسواد و عقب افتاده بیشتره
یه پسر
۳ مهر ۱۳۹۴این ماشین اگه 100 هزار یوآن قیمت داره که حدود 50 میلیون تومن هست
اگه وارد بازار ایران بشه و حتی تولید هم بشه تا 70 میلیون تومن قیمت می خوره
مطمئنا هم تامین قطعاتش رو دانگ فانگ چین می کنه و خبری از فرانسوی ها و حتی قطعه سازان داخلی که آقایون واسشون گریه می کنن هم نیس
در نهایت می تونم بگم در شرایط فعلی حتی با وجود رفع تحریم ها با وجود عناصری مث نعمت زاده و نعمت بخش اوضاع از اینی که هست بدتر نشه بهتر نمیشه
فقط ای کاش خدا یه کار آبرومندی و یا حداقل یه دلالی دیگه ای واسه اون دسته از بزرگوارانی که منتظر ثبت نام 307 ، ساندرو ماندرو هستن جور کنه
میلاد
۳ مهر ۱۳۹۴متاسفانه درد ما یکی دو تا نیست، اگه ازقدیمی و از رده خارج بودن خودرو و همچنین قیمت نجومی ای که مطمینا آقایون دلسوز تر از مادر نسبت به مردم در نظر میگیرن بگذریم،آخه این ماشینو با همین مشخصات و امکاناتم به مردم نمیدن، تمام امکانات استاندارد و ایمنی ماشین رو برمیدارن بعدم گند میزنن به کیفیت ماشین.
البته مقصر اول و آخر تمام این قضایا خودمونیم، به قول معروف از ماست که بر ماست.
MohammadTSR
۳ مهر ۱۳۹۴من 2 ساله منظتر 208 هستم بعد این میاد؟!
محصول 2005 ؟
تو سال 2015؟
خوب آره اینجا ایرانه :|
وطنم پاره تنم
حامد MASERATI GT
۳ مهر ۱۳۹۴ادامه نخریدن از این دو شرکت جانی بهترین کار
nima
۴ مهر ۱۳۹۴حالا چرا غصه میخورید دوستان؟؟ما که قراره نخریم و نمیخریم.حالا هرچی میخوان تولید کنن.اصلا برن 404 یا 504 قدیمی رو تولید کنن.دودش تو چشم خودشون میره نه مردم.خودروهاشون میمونه رو دستشون.مردم ایران هم قسم شدن خودرو صفر نخرن