پژو

پژو 405

یکی از موفق ترین اتومبیلهای کلاس متوسط پژو که در سال ۱۹۸۸ توسط بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به عنوان اتومبیل سال انتخاب گشت ، اتومبیل پژو ۴۰۵ می باشد.
پژو ۴۰۵ در دو مدل GL و GLX به بازار عرضه شده و یکی از بهترین اتومبیلهای مونتاژ شده در ایران می باشد.
بدنه پژو ۴۰۵ ایران در عین زیبایی و جاداری با طرح آئرودینامیک و با ضریب ۳۱% در برابر جریان هوا مقاومت ناچیزی دارد.

405

نمای خارجی
ابعاد (mm)
طول کلی : ۴۴۰۸
عرض کلی : ۱۶۹۴
ارتفاع کلی : ۱۴۱۰
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو : ۲۶۶۹
فاصله بین مرکز چرخهای جلو از یکدیگر: ۱۴۵۰
فاصله بین مرکز چرخهای عقب از یکدیگر : ۱۴۴۳
نوارهای محافظ اطراف بدنه
شیشه های رنگی

نمای داخلی
چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز
چراغ اخطار پایین بودن سطح روغن ترمز
چراغ اخطار درگیر بودن ترمز دستی
چراغ اخطار فشار روغن موتور
صندلی جلو مجزا با قابلیت تنظیم پشتی
سیستم تهویه مجهز به فن
سیستم کولر مجهز به گاز R134
آینه بیرونی برقی
کمربند ایمنی عقب
تجهیزات رادیو شامل :
سیم کشی بلندگوهای جلو ، آنتن ، رادیو پخش
شیشه بالابر درهای جلو برقی و شیشه بابر درهای عقب دستی
زیرسری صندلی های جلو
زیر سری صندلی عقب*
ساعت دیجیتالی
رنگ بدنه متالیک
سپرهای جلو و عقب همرنگ بدنه
زیرآرنجی صندلی عقب*

کارایی
مدل موتور : XU 7 JP/L3
حجم موتور : 1761cc
سیستم سوخت رسانی : انژکتور
حد اکثر سرعت : ۱۸۲ KM/HR
نسبت تراکم : ۸
تعداد سیلندر : ۴
حداکثر توان موتور : ۱۰۰ HP در۶۰۰۰ دور بر دقیقه
Aحداکثر گشتاور: ۱۵۳ Nm در ۳۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت : ۱۱.۸ ثانیه

مصرف (لیتر در صد کیلومتر)
با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت : ۷.۸

گیربکس
دستی ۵ سرعته

لاستیکها
اندازه لاستیکها : ۱۸۵/۶۵ R14

ظرفیت مخزن سوخت: ۷۰ لیتر

وزن
وزن خودرو : ۱۱۰۰
وزن روی اکسل جلو : ۶۷۰
وزن روی اکسل عقب : ۴۲۰
حداکثر وزن مجاز خودرو : ۱۵۵۰
حداکثر وزن مجاز خودرو با تریلر : ۲۷۵۰

سیستم الکتریکی
باطری : ۵۵ Ah
دینام : ۸۰ A
استارت : ۱.۱ Kw

سیستم فرمان
قطر دایره دوران : ۱۱ متر
جعبه فرمان هیدرولیک – شانه ای

تعلیق
مک فرسون : جلو
فنر پیچشی : عقب

سیستم ترمز
دیسکی پره دار : ترمز جلو
کاسه ای : ترمز عقب
نوع کلاچ : کنترل کابل / منفرد خشک
دورسنج موتور
صداگیر زیر در موتور
انتقال چرخ زاپاس به داخل صندوق عقب
فوم نگهدارنده ابزارهای داخل چرخ زاپاس
سیستم خودکار قطع سوخت در مواقع اضطراری

ایمنی
چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز
برف پاک کن با تایمر
چراغ مه شکن عقب
نوارهای محافظ اطراف بدنه
آینه داخلی دید در شب (قابل تنظیم(
آئینه های بیرونی بدون نقطه کور
زبانه قفل کودک در درهای عقب
سیستم قفل مرکزی با با سیستم گپرنده و فرستنده نوری
کمربند ایمنی صندلی جلو و عقب
مثلث اخطار با شبرنگ

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۲۰ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام… دوست عزیزی که گفتن یه پژو دارم زانتیا نمیگیرش.ما خودمون 405 86 خراسان داریم.اگه ببینینش باورتون نمیشه.ساده و سالم مونده ماشالله.شتاب عالی.از لحاظ موتوری که حرف نداره.زانتیا دنده2 محال نتونه پژو رو بگیره.من خودم با دنده دو 90 تا پر کردم زانتیا نمیدونم کی رد شد رفت!به نظرم پولاتون رو جمع کنید یه جنسیس کوپه بخرید شتابشو حال کنید.فرانسه مشکلی با ایران نداره.ایران خودشون از خودشون میچاپن.شبا هم از این جیبشون پول میدزدن میذارن تو اون جیبشون.متاسفیم همگی.با تشکر.

    1. Zonda R

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      پدال
      زیبا؟؟؟؟؟؟

    2. Black Series

      ۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (350 ديدگاه)

      بد نیست.

      1. Black Series

        ۱ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (350 ديدگاه)

        ولی خیلی خوب نیست.

        1. علیرضا

          ۲۰ آذر ۱۳۹۳
          سوابق: (8 ديدگاه)

          سلام شمااین ماشینو داشتی که الکی حرف می زنی العانش از پرشیا تا ال 90 خیلی سرترهنمی دونی الکی حرف نزن

  2. محمد

    ۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان از همه خصوصیات 405 صحبت کردن ولی از مشکل خرابی و به قول مکانیک ها کرم خوردگی سرسیلندر 405 و حتی 206 تیپ 2 که بسیار هم شایع است صحبتی نکردند.پژو 405 در زمان خودش خوب بوده و برای بازار انحصاری و محدود ایران هم میتونست خوب باشه ولی نه با لوازم و قطعات بی کیفیت. واقعا برا کمپانی پژو با این شهرتش زشته که 405 و 206 تولیدی ایران بعد از 4 یا 5 یا حتی کمتر بعضا 2 سال در حالی که سایر قطعات موتور مانند پیستون و میل لنگ سالم هستند به علت خوردگی سرسیلندر آب وروغن قاطی کنند و مجبور بشی موتور رو تعمیر کنی.جالبه که در این مورد پراید خیلی بهتره و این مشکل رو نداره.واقعا اینه اون پیشرفتی که مسؤولان ایران خودرو ادعا می کنند؟

    1. محمدرضا

      ۱۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نه داداش شما جای آب ضدیخ استفاده کن هیچ مشکلی ب سرسیلند پیش نمیاد آب باعث میشه که سرسیلند زنگ بزنه یا کرمو بشه میپوسه

    2. میلاد

      ۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      متاسفانه من این مشکل رو داشتم، مدل ۹۱ دو سال بعد دچار کرم خوردگی سر سیلندر و سیلندر شد و ۴ میلیون ضرر بهم زد. متاسفانه نقص بزرگیه

  3. محمد

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    پژوی تو فرانسه سانروف داره پس چرا واسه ایران نداره؟

  4. علی

    ۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام من تاجایی که یادم می یاد بابام از اول پژو داشته اول یه GL1600 بعد یه GLX2000 وسال 81 اولین سری 1800 رو خرید که من از همون موقع عاشقش شدم سال90 بابام میخواست یه 405 صفر بخره من 81 رو بر داشتم حالا تودوزی و داشبورد ماشین بابام که کمترین ایرادشه از پلاستیک خشکه ومال من از چرمه
    پس زنده باد 405 بدون دزدی ایران خودرو

    موافقم 1
    مخالفم 2
  5. PEUGEOT

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    عاشقتم پژو فرانسه

  6. یه پسل باهوش

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    یادش بخیر یه مدت 405 ها جو چهارشنبه سوری به سرشون زده بود اتیش می گرفتن

    دست دالتون ها نه ببخشید برادران ایرانخودرو درد نکنه یه اثر باستانی رو همیجور تولید می کنن

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. علیرضا

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      العان همین اثر باستانی از خیلی ماشین ها سرتره ما داشتیم همچیش عالی مد 90 بود

      موافقم 1
      مخالفم 1
  7. محمد

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بهترین ماشین پژو 405 البته طرح قدیم فرانسوی هم قشنگه هم قدرتش خوبه ………………….

    1. علیرضا

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      لاعانشم خوبه فقط خرجش بیشترهوگرنه همون 405

    2. امپراتور لامبورگینی

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      اونا که یادش بخیر.
      همه الان کهنه هستند.

  8. سینا

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    باوقار تر و با اصالت تر از پرشیا هست ولی تو این چند سالی که اکثر وسیله های ماشینای ایرانی چینی شدن دیگه خوب نیست در ضمن اون آتیش گرفتن چند سال پیشو هم نباید از یاد برد که جون خیلی از هم وطنامون رو گرفت کارنامش زیاد درست درمون نیست

    1. علیرضا

      ۲۰ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      اقای سینا میدونی چند سال پیش بود من مهندس ایرانخودرو هستم کارنامه 405 از خیلی ماشینا اتفاقا درست درمون تره واقعا ماشین خوبی ویکی از ستاره دار ترین ماشین های ایران هسنش از نظر مقاومت بدنه وایمنی

      1. محمدرضا

        ۱۹ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        خداییش تو ماشینای هم قیمتش پرشیا و 405 حرف ندارن جادار زیبا برو رکاب دارم هست کافیه ترمز بزنی

  9. 2s

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    جند سال داشتیمش ماشین خوبی بود مدل 89 دوباره ثبت نام کردیم مدل 93 اما انصراف دادیم چون دیگه داشتنش برام عذاب اور بود چون اصلا قیافه نداشت جاش 206 تیپ 5 خریدم ازاین خیلی راضیم خیلی خیلی 405 واسه کسی که اول پراید داشته میتونه جذاب باشه و قیافه واسش مهم نباشه در کل ماشین بدکی نیست فقط قیافه نداره.0% ((یا علی))

  10. فرزاد

    ۱۹ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من یدونه مدل 89 با موتور TU5 1600 cc شانزده سوپاپ دارم که صفرشو خریده بودم، تا الان که 140 هزار تا روندمش هیچچیش خراب نشده، فقط روغن و لنت و لاستیک و تسمه تایم عوض کردم، صفحه کلاجش هم فابریکه موتورش هم عالی کار میکنه، قبلا هم یدونه مدل 83 داشتم اونم بد نبود ولی TU5 واقعا عالی هست، مصرفش 6/2 لیتره، در کل عالیه، من برای دوستانی که می خوان 405 بخرن، 405 TU5 رو پیشنهاد میکنم چون با 405 معمولی (XU7 1800cc)اصلا قابل قیاس نیست.

    1. ALi

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (99 ديدگاه)

      من موتور TU5 رو روی 206 SD تجربه کردم ولی هم مصرفش زیاد بود (مخصوصا تو شهر) و هم قدرتش کم بود و سربالا رفتنش هم ضعیف بود و هم شتابش کم بود ولی موتور 1800 که فابریک گازه رو روی 405 دارم خیلی بهتر از موتور TU5 که رو 206 تجربه کردم هست از هر لحاظ مخصوصا شتاب و سربالایی- مصرفشون هم خیلی کم فرق داره مخصوصا تو جاده خیلی نزدیکند و تو شهر هم اگر CNG باشه که ارزان می افته و بنزینش کمی تو شهر بیشتره که به شتاب و قدرتش می ارزه

  11. mohammad reza

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من slx و یه پراید 111 دارم تقریبا یه اندازه مصرف می کنه تازه با این که 16 سوپاپ هستش .بعدش داشبوره های سوناتایی هم اونو به یک ماشین باحال واسه جوان ها تبدیل کرده

    1. پژو سیتروئن

      ۲۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      جان!!!!!!!!!!!!!داشبورد چی؟نشنیدم یه بار دیگه بگو

      1. امپراتور لامبورگینی

        ۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        همون رانا

  12. mahdi

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    405ماشین عالیه ی ولی مشگلش توکشور هایی که
    میسازنشه تا سال 1381 فرانسه اونو میساخت
    ولی از اون به بعد تاسال 1394 که الان توشیم
    داره منتاژ میکنه وسال 84 تا 89 ایران خودرو
    داشت تو رغن ترمز اسید میریخت سیستم برقش
    اتیش میگرفت اگه برید تحقیق کنید می فهمید
    که تا1381 405 هیچ مشگلی نداره من کارمند
    پژو فرانسه هستم.

  13. mahdi

    ۲۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لطفا جواب ندید

  14. سعید

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    ظاهرش خیلی قدیمیه،اصلا قشنگ نیست

  15. حسین

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته که 405 کیفیتش پایین امده اما در طول زمان تولید خودش در مقایسه با خودروی 206 افت کیفیتش کمتر بوده خودروی 206 نمره امتیاز منفیش از 405 بیشتره در حال حاظر اما باز هم 405 ماشین قابل تحمل تری است از لحاظ کیفیت در مقابل 206 هیچ ماشین تولید داخل سواری راحتی 405 را برای خارج شهر جاده و سفر نداره اونهایی که ماشینهای مختلف سوار شدن و تجربه دارند متوجه شدن در ضمن 405 مصرفش اگر موتور تظیم سالم باشه در خارج شهر خوبه مخصوصا جاده کفی ((کویری )) به شرطی که طبق اعلام کارخانه فقط بنزین سوپر مصرف کنید اما در شهر مصرفش بالاست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. ALi

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    بنظرم 405 فابریک گاز ماشین خیلی خوبیه چون تو شهر که CNG کار میزنیم و تو جاده هم بنزین مثل بقیه هم رنج هاش میخوره (اختلاف خیلی کمی در مصرف جاده با SD206 و … داره) و ماشینیه که لوازمش و تعمیرکارش زیاده و قیمتش هم مناسبه و موتور و گریبوکس قوی ای داره و جادار هم هست و ظاهر خوبی هم داره . من ماشین زیاد داشتم و ایرانی و چینی و L90 و 206 SD و خیلی ماشین های مختلف ولی بنظرم 405 فابریک دوگانه ماشین خیلی خوبیه و خیلی هم ازش راضی هستم .

  17. علی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    دوستان بنظرتون 405 صفر فابریک گاز مدل 94 بخریم ؟ کیفیتشون چطوره صفرهاشون؟

  18. Ali

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    اولین مقاله ی پداله :)

  19. آرش

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام منم slxدارم عالیه ولی glxمصرفش بالاست چون موتور tu5نیست ولی هردو مدل عالی

  20. aliiiiiiiiiiiii

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظر شما .2000.405سال 80تا85 استهلاکش چطوره؟؟قیمت قطعاتش چقدر؟؟
    خرجش زیاده یا ن؟

  21. احسان

    ۲۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان عزیز و مدیریت محترم سایت،من خودم 405موتور 2000 داشتم یعنی خداوکیلی این ماشین فوق کم صداو پر شتاب و پرقدرت بود و کاربراتشو که تنظیم کنی از جدیدا کمتر میسوزه توی شهر صدی 9 تو جاده6 ولی الان یک 1800 انژکتوری خریدم مثل اون نیست

  22. عاطفه

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه
    من دو دل شدم نمیدونم 207 بخرم یا 405
    لطفا راهنماییم کنین

    1. امپراتور لامبورگینی

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      207 معلومه که بهتره

  23. علی

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یادش بخیر.اوایل دهه هشتاد موتور 2000 های قدیمیش واقعا تو جاده های ایران جولان داد……

  24. مهدی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من یه 405 مدل 73 دارم تا الان ششصد هزار کیلومتر کارکرده ولی هنوز همه چیزش فابریک و کاملا سالم حتی موتور و گیربکس هم تعمییر نشده . بدون صدا و تازگیها 210 کیلومتر بر ساعت رفتم . یعنی مطابق این ماشین هنوز نیومده . بهترین طراحی از لحاظ موتوری داره چون تمام قطعات اعم از دینام و استارت و کولر و… در جلو موتور و دم دست هستند و هیچ قطعه ای در پشت موتور نیست پس برای تعمیر بسیار راحته . اصل این ماشین هم کاربراتورش هست که باید با قطعات فابریک تعمیر بشه که متاسفانه بسیار کمیابه .جالبه بعد از گذشت این همه سال هنوز ساعت عقربه ای این ماشین داره دقیق کار میکنه .

  25. hosein

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    پژو 405 یه اسطوره اس… اسطوره ها هم هیچوقت نمیمیرند…. حالا هرقدرم داخل ایران بی کیفیت شده باشه به دست ایران خودرو…. ماشین سال اروپا شده… ارووووپا… مهد ماشین سازی….طرحشم مال شرکت پینین فارینا ایتالیاس… جایی که تا الانم داره ماشینا فراریو طراحی میکنه… یا علی

    موافقم 1
    مخالفم 1
  26. شهرام

    ۲۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با درود
    توی متن نوشته شده سیستم سوخت رسانی کاربراتوری ، پدال جان انژکتوری درست میباشد

  27. شهرام

    ۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (102 ديدگاه)

    پدال درود و سلام
    سپاس که اصلاح نمودید

  28. عشق ماشین

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقای محترم اطلاعات و خوبی هایی که گذاشتی مال یه قرن پیشه.رخ و بدنه ۴۰۵ مثل پیکانه.آیرودینامیک تو این ماشین اصلا معنی نداره.شما تو آپشناش زدی چراغ هشدار روغن.آخه اینو که پیکانم داره. این که آپشن حساب نمیشه.پشت سری صندلی عقب هم نداره.سپراش هم کاملا همرنگ بدنه نیس. سایزش هم خانوادگی متوسطه.آخه این کجاش بزرگه.اطلاعات ۴۰۵ با موتور ۲۰۰۰ هم بذادید

    1. علیرضا

      ۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (225 ديدگاه)

      اصلا معنی آیرودینامیک میدونی چیه؟
      ضریب درگ ۴۰۵ سی و یک صدم هست
      ضریب درگ زانتیا سی و چهار صدم هست
      ضریب درگ ال ۹۰ سی و هشت صدم هست

      توی ماشینای تولید داخل آیرودینامیک ترین ماشین ۴۰۵ هست

      یکم مطالعه بد نیست🤫

  29. محمدرضا

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط و فقط 2000 شیره

  30. سعید

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، من یه پژو 2000 مدل ۸۰ دارم ، واقعا از قدرت و شتابش راضیم ، وقتی میخواد دریچه ۲ کاربرات باز بشه که دیگه صدا و شتابش معرکه میشه، پژو پارس و 405 ، ۱۸۰۰ اصلا بعد سوار شدن 2000 سوار میشی حالت بد میشه از بس تنبل هستند ، خلاصه اگه بتونی کاربراتش رو تنظیم کنی جاده رو برات میخوره. من خودم غیر کارب خودش 5 تا استوک گرفتم همش به قیمت حدودا 500 هزار تومن، از روش یه کاربرات 20 جمع کردم و بستم رو ماشین. و الان تو خیابون و جاده با هر ماشینی بیاد کورس میندازم چون ماشاا… کم نمیاره . یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا