یکی از موفق ترین اتومبیلهای کلاس متوسط پژو که در سال ۱۹۸۸ توسط بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به عنوان اتومبیل سال انتخاب گشت ، اتومبیل پژو ۴۰۵ می باشد.
پژو ۴۰۵ در دو مدل GL و GLX به بازار عرضه شده و یکی از بهترین اتومبیلهای مونتاژ شده در ایران می باشد.
بدنه پژو ۴۰۵ ایران در عین زیبایی و جاداری با طرح آئرودینامیک و با ضریب ۳۱% در برابر جریان هوا مقاومت ناچیزی دارد.
نمای خارجی
ابعاد (mm)
طول کلی : ۴۴۰۸
عرض کلی : ۱۶۹۴
ارتفاع کلی : ۱۴۱۰
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو : ۲۶۶۹
فاصله بین مرکز چرخهای جلو از یکدیگر: ۱۴۵۰
فاصله بین مرکز چرخهای عقب از یکدیگر : ۱۴۴۳
نوارهای محافظ اطراف بدنه
شیشه های رنگی
نمای داخلی
چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز
چراغ اخطار پایین بودن سطح روغن ترمز
چراغ اخطار درگیر بودن ترمز دستی
چراغ اخطار فشار روغن موتور
صندلی جلو مجزا با قابلیت تنظیم پشتی
سیستم تهویه مجهز به فن
سیستم کولر مجهز به گاز R134
آینه بیرونی برقی
کمربند ایمنی عقب
تجهیزات رادیو شامل :
سیم کشی بلندگوهای جلو ، آنتن ، رادیو پخش
شیشه بالابر درهای جلو برقی و شیشه بابر درهای عقب دستی
زیرسری صندلی های جلو
زیر سری صندلی عقب*
ساعت دیجیتالی
رنگ بدنه متالیک
سپرهای جلو و عقب همرنگ بدنه
زیرآرنجی صندلی عقب*
کارایی
مدل موتور : XU 7 JP/L3
حجم موتور : 1761cc
سیستم سوخت رسانی : انژکتور
حد اکثر سرعت : ۱۸۲ KM/HR
نسبت تراکم : ۸
تعداد سیلندر : ۴
حداکثر توان موتور : ۱۰۰ HP در۶۰۰۰ دور بر دقیقه
Aحداکثر گشتاور: ۱۵۳ Nm در ۳۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت : ۱۱.۸ ثانیه
مصرف (لیتر در صد کیلومتر)
با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت : ۷.۸
گیربکس
دستی ۵ سرعته
لاستیکها
اندازه لاستیکها : ۱۸۵/۶۵ R14
ظرفیت مخزن سوخت: ۷۰ لیتر
وزن
وزن خودرو : ۱۱۰۰
وزن روی اکسل جلو : ۶۷۰
وزن روی اکسل عقب : ۴۲۰
حداکثر وزن مجاز خودرو : ۱۵۵۰
حداکثر وزن مجاز خودرو با تریلر : ۲۷۵۰
سیستم الکتریکی
باطری : ۵۵ Ah
دینام : ۸۰ A
استارت : ۱.۱ Kw
سیستم فرمان
قطر دایره دوران : ۱۱ متر
جعبه فرمان هیدرولیک – شانه ای
تعلیق
مک فرسون : جلو
فنر پیچشی : عقب
سیستم ترمز
دیسکی پره دار : ترمز جلو
کاسه ای : ترمز عقب
نوع کلاچ : کنترل کابل / منفرد خشک
دورسنج موتور
صداگیر زیر در موتور
انتقال چرخ زاپاس به داخل صندوق عقب
فوم نگهدارنده ابزارهای داخل چرخ زاپاس
سیستم خودکار قطع سوخت در مواقع اضطراری
ایمنی
چراغ اخطار تمام شدن لنت ترمز
برف پاک کن با تایمر
چراغ مه شکن عقب
نوارهای محافظ اطراف بدنه
آینه داخلی دید در شب (قابل تنظیم(
آئینه های بیرونی بدون نقطه کور
زبانه قفل کودک در درهای عقب
سیستم قفل مرکزی با با سیستم گپرنده و فرستنده نوری
کمربند ایمنی صندلی جلو و عقب
مثلث اخطار با شبرنگ
رضا
۱۰ آذر ۱۳۹۲سلام… دوست عزیزی که گفتن یه پژو دارم زانتیا نمیگیرش.ما خودمون 405 86 خراسان داریم.اگه ببینینش باورتون نمیشه.ساده و سالم مونده ماشالله.شتاب عالی.از لحاظ موتوری که حرف نداره.زانتیا دنده2 محال نتونه پژو رو بگیره.من خودم با دنده دو 90 تا پر کردم زانتیا نمیدونم کی رد شد رفت!به نظرم پولاتون رو جمع کنید یه جنسیس کوپه بخرید شتابشو حال کنید.فرانسه مشکلی با ایران نداره.ایران خودشون از خودشون میچاپن.شبا هم از این جیبشون پول میدزدن میذارن تو اون جیبشون.متاسفیم همگی.با تشکر.
Zonda R
۲۳ اسفند ۱۳۹۲پدال
زیبا؟؟؟؟؟؟
Black Series
۱ مرداد ۱۳۹۳بد نیست.
Black Series
۱ مرداد ۱۳۹۳ولی خیلی خوب نیست.
علیرضا
۲۰ آذر ۱۳۹۳سلام شمااین ماشینو داشتی که الکی حرف می زنی العانش از پرشیا تا ال 90 خیلی سرترهنمی دونی الکی حرف نزن
محمد
۹ دی ۱۳۹۲دوستان از همه خصوصیات 405 صحبت کردن ولی از مشکل خرابی و به قول مکانیک ها کرم خوردگی سرسیلندر 405 و حتی 206 تیپ 2 که بسیار هم شایع است صحبتی نکردند.پژو 405 در زمان خودش خوب بوده و برای بازار انحصاری و محدود ایران هم میتونست خوب باشه ولی نه با لوازم و قطعات بی کیفیت. واقعا برا کمپانی پژو با این شهرتش زشته که 405 و 206 تولیدی ایران بعد از 4 یا 5 یا حتی کمتر بعضا 2 سال در حالی که سایر قطعات موتور مانند پیستون و میل لنگ سالم هستند به علت خوردگی سرسیلندر آب وروغن قاطی کنند و مجبور بشی موتور رو تعمیر کنی.جالبه که در این مورد پراید خیلی بهتره و این مشکل رو نداره.واقعا اینه اون پیشرفتی که مسؤولان ایران خودرو ادعا می کنند؟
محمدرضا
۱۹ دی ۱۳۹۳نه داداش شما جای آب ضدیخ استفاده کن هیچ مشکلی ب سرسیلند پیش نمیاد آب باعث میشه که سرسیلند زنگ بزنه یا کرمو بشه میپوسه
میلاد
۴ خرداد ۱۳۹۵متاسفانه من این مشکل رو داشتم، مدل ۹۱ دو سال بعد دچار کرم خوردگی سر سیلندر و سیلندر شد و ۴ میلیون ضرر بهم زد. متاسفانه نقص بزرگیه
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۲پژوی تو فرانسه سانروف داره پس چرا واسه ایران نداره؟
علی
۵ اسفند ۱۳۹۲باسلام من تاجایی که یادم می یاد بابام از اول پژو داشته اول یه GL1600 بعد یه GLX2000 وسال 81 اولین سری 1800 رو خرید که من از همون موقع عاشقش شدم سال90 بابام میخواست یه 405 صفر بخره من 81 رو بر داشتم حالا تودوزی و داشبورد ماشین بابام که کمترین ایرادشه از پلاستیک خشکه ومال من از چرمه
پس زنده باد 405 بدون دزدی ایران خودرو
PEUGEOT
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳عاشقتم پژو فرانسه
یه پسل باهوش
۳۰ خرداد ۱۳۹۳یادش بخیر یه مدت 405 ها جو چهارشنبه سوری به سرشون زده بود اتیش می گرفتن
دست دالتون ها نه ببخشید برادران ایرانخودرو درد نکنه یه اثر باستانی رو همیجور تولید می کنن
علیرضا
۲۰ آذر ۱۳۹۳العان همین اثر باستانی از خیلی ماشین ها سرتره ما داشتیم همچیش عالی مد 90 بود
محمد
۱۵ تیر ۱۳۹۳بهترین ماشین پژو 405 البته طرح قدیم فرانسوی هم قشنگه هم قدرتش خوبه ………………….
علیرضا
۲۰ آذر ۱۳۹۳لاعانشم خوبه فقط خرجش بیشترهوگرنه همون 405
امپراتور لامبورگینی
۹ دی ۱۳۹۵اونا که یادش بخیر.
همه الان کهنه هستند.
سینا
۱۶ شهریور ۱۳۹۳باوقار تر و با اصالت تر از پرشیا هست ولی تو این چند سالی که اکثر وسیله های ماشینای ایرانی چینی شدن دیگه خوب نیست در ضمن اون آتیش گرفتن چند سال پیشو هم نباید از یاد برد که جون خیلی از هم وطنامون رو گرفت کارنامش زیاد درست درمون نیست
علیرضا
۲۰ آذر ۱۳۹۳اقای سینا میدونی چند سال پیش بود من مهندس ایرانخودرو هستم کارنامه 405 از خیلی ماشینا اتفاقا درست درمون تره واقعا ماشین خوبی ویکی از ستاره دار ترین ماشین های ایران هسنش از نظر مقاومت بدنه وایمنی
محمدرضا
۱۹ دی ۱۳۹۳خداییش تو ماشینای هم قیمتش پرشیا و 405 حرف ندارن جادار زیبا برو رکاب دارم هست کافیه ترمز بزنی
2s
۲۸ شهریور ۱۳۹۳جند سال داشتیمش ماشین خوبی بود مدل 89 دوباره ثبت نام کردیم مدل 93 اما انصراف دادیم چون دیگه داشتنش برام عذاب اور بود چون اصلا قیافه نداشت جاش 206 تیپ 5 خریدم ازاین خیلی راضیم خیلی خیلی 405 واسه کسی که اول پراید داشته میتونه جذاب باشه و قیافه واسش مهم نباشه در کل ماشین بدکی نیست فقط قیافه نداره.0% ((یا علی))
فرزاد
۱۹ آذر ۱۳۹۳من یدونه مدل 89 با موتور TU5 1600 cc شانزده سوپاپ دارم که صفرشو خریده بودم، تا الان که 140 هزار تا روندمش هیچچیش خراب نشده، فقط روغن و لنت و لاستیک و تسمه تایم عوض کردم، صفحه کلاجش هم فابریکه موتورش هم عالی کار میکنه، قبلا هم یدونه مدل 83 داشتم اونم بد نبود ولی TU5 واقعا عالی هست، مصرفش 6/2 لیتره، در کل عالیه، من برای دوستانی که می خوان 405 بخرن، 405 TU5 رو پیشنهاد میکنم چون با 405 معمولی (XU7 1800cc)اصلا قابل قیاس نیست.
ALi
۱۳ مرداد ۱۳۹۴من موتور TU5 رو روی 206 SD تجربه کردم ولی هم مصرفش زیاد بود (مخصوصا تو شهر) و هم قدرتش کم بود و سربالا رفتنش هم ضعیف بود و هم شتابش کم بود ولی موتور 1800 که فابریک گازه رو روی 405 دارم خیلی بهتر از موتور TU5 که رو 206 تجربه کردم هست از هر لحاظ مخصوصا شتاب و سربالایی- مصرفشون هم خیلی کم فرق داره مخصوصا تو جاده خیلی نزدیکند و تو شهر هم اگر CNG باشه که ارزان می افته و بنزینش کمی تو شهر بیشتره که به شتاب و قدرتش می ارزه
mohammad reza
۱۷ دی ۱۳۹۳من slx و یه پراید 111 دارم تقریبا یه اندازه مصرف می کنه تازه با این که 16 سوپاپ هستش .بعدش داشبوره های سوناتایی هم اونو به یک ماشین باحال واسه جوان ها تبدیل کرده
پژو سیتروئن
۲۲ دی ۱۳۹۳جان!!!!!!!!!!!!!داشبورد چی؟نشنیدم یه بار دیگه بگو
امپراتور لامبورگینی
۹ دی ۱۳۹۵همون رانا
mahdi
۲۰ دی ۱۳۹۳405ماشین عالیه ی ولی مشگلش توکشور هایی که
میسازنشه تا سال 1381 فرانسه اونو میساخت
ولی از اون به بعد تاسال 1394 که الان توشیم
داره منتاژ میکنه وسال 84 تا 89 ایران خودرو
داشت تو رغن ترمز اسید میریخت سیستم برقش
اتیش میگرفت اگه برید تحقیق کنید می فهمید
که تا1381 405 هیچ مشگلی نداره من کارمند
پژو فرانسه هستم.
mahdi
۲۰ دی ۱۳۹۳لطفا جواب ندید
سعید
۱۳ اسفند ۱۳۹۳ظاهرش خیلی قدیمیه،اصلا قشنگ نیست
حسین
۱۰ تیر ۱۳۹۴درسته که 405 کیفیتش پایین امده اما در طول زمان تولید خودش در مقایسه با خودروی 206 افت کیفیتش کمتر بوده خودروی 206 نمره امتیاز منفیش از 405 بیشتره در حال حاظر اما باز هم 405 ماشین قابل تحمل تری است از لحاظ کیفیت در مقابل 206 هیچ ماشین تولید داخل سواری راحتی 405 را برای خارج شهر جاده و سفر نداره اونهایی که ماشینهای مختلف سوار شدن و تجربه دارند متوجه شدن در ضمن 405 مصرفش اگر موتور تظیم سالم باشه در خارج شهر خوبه مخصوصا جاده کفی ((کویری )) به شرطی که طبق اعلام کارخانه فقط بنزین سوپر مصرف کنید اما در شهر مصرفش بالاست
ALi
۱۳ مرداد ۱۳۹۴بنظرم 405 فابریک گاز ماشین خیلی خوبیه چون تو شهر که CNG کار میزنیم و تو جاده هم بنزین مثل بقیه هم رنج هاش میخوره (اختلاف خیلی کمی در مصرف جاده با SD206 و … داره) و ماشینیه که لوازمش و تعمیرکارش زیاده و قیمتش هم مناسبه و موتور و گریبوکس قوی ای داره و جادار هم هست و ظاهر خوبی هم داره . من ماشین زیاد داشتم و ایرانی و چینی و L90 و 206 SD و خیلی ماشین های مختلف ولی بنظرم 405 فابریک دوگانه ماشین خیلی خوبیه و خیلی هم ازش راضی هستم .
علی
۳۰ مرداد ۱۳۹۴دوستان بنظرتون 405 صفر فابریک گاز مدل 94 بخریم ؟ کیفیتشون چطوره صفرهاشون؟
Ali
۱۲ شهریور ۱۳۹۴اولین مقاله ی پداله :)
آرش
۱۳ شهریور ۱۳۹۴سلام منم slxدارم عالیه ولی glxمصرفش بالاست چون موتور tu5نیست ولی هردو مدل عالی
aliiiiiiiiiiiii
۱۸ شهریور ۱۳۹۴بنظر شما .2000.405سال 80تا85 استهلاکش چطوره؟؟قیمت قطعاتش چقدر؟؟
خرجش زیاده یا ن؟
احسان
۲۴ آذر ۱۳۹۴سلام به دوستان عزیز و مدیریت محترم سایت،من خودم 405موتور 2000 داشتم یعنی خداوکیلی این ماشین فوق کم صداو پر شتاب و پرقدرت بود و کاربراتشو که تنظیم کنی از جدیدا کمتر میسوزه توی شهر صدی 9 تو جاده6 ولی الان یک 1800 انژکتوری خریدم مثل اون نیست
عاطفه
۹ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام به همه
من دو دل شدم نمیدونم 207 بخرم یا 405
لطفا راهنماییم کنین
امپراتور لامبورگینی
۹ دی ۱۳۹۵207 معلومه که بهتره
علی
۱۱ دی ۱۳۹۵یادش بخیر.اوایل دهه هشتاد موتور 2000 های قدیمیش واقعا تو جاده های ایران جولان داد……
مهدی
۳۰ فروردین ۱۳۹۶سلام دوستان
من یه 405 مدل 73 دارم تا الان ششصد هزار کیلومتر کارکرده ولی هنوز همه چیزش فابریک و کاملا سالم حتی موتور و گیربکس هم تعمییر نشده . بدون صدا و تازگیها 210 کیلومتر بر ساعت رفتم . یعنی مطابق این ماشین هنوز نیومده . بهترین طراحی از لحاظ موتوری داره چون تمام قطعات اعم از دینام و استارت و کولر و… در جلو موتور و دم دست هستند و هیچ قطعه ای در پشت موتور نیست پس برای تعمیر بسیار راحته . اصل این ماشین هم کاربراتورش هست که باید با قطعات فابریک تعمیر بشه که متاسفانه بسیار کمیابه .جالبه بعد از گذشت این همه سال هنوز ساعت عقربه ای این ماشین داره دقیق کار میکنه .
hosein
۱۵ مرداد ۱۳۹۶پژو 405 یه اسطوره اس… اسطوره ها هم هیچوقت نمیمیرند…. حالا هرقدرم داخل ایران بی کیفیت شده باشه به دست ایران خودرو…. ماشین سال اروپا شده… ارووووپا… مهد ماشین سازی….طرحشم مال شرکت پینین فارینا ایتالیاس… جایی که تا الانم داره ماشینا فراریو طراحی میکنه… یا علی
شهرام
۲۲ مهر ۱۳۹۷با درود
توی متن نوشته شده سیستم سوخت رسانی کاربراتوری ، پدال جان انژکتوری درست میباشد
شهرام
۷ آذر ۱۳۹۷پدال درود و سلام
سپاس که اصلاح نمودید
عشق ماشین
۱۵ آذر ۱۳۹۷آقای محترم اطلاعات و خوبی هایی که گذاشتی مال یه قرن پیشه.رخ و بدنه ۴۰۵ مثل پیکانه.آیرودینامیک تو این ماشین اصلا معنی نداره.شما تو آپشناش زدی چراغ هشدار روغن.آخه اینو که پیکانم داره. این که آپشن حساب نمیشه.پشت سری صندلی عقب هم نداره.سپراش هم کاملا همرنگ بدنه نیس. سایزش هم خانوادگی متوسطه.آخه این کجاش بزرگه.اطلاعات ۴۰۵ با موتور ۲۰۰۰ هم بذادید
علیرضا
۱ شهریور ۱۴۰۱اصلا معنی آیرودینامیک میدونی چیه؟
ضریب درگ ۴۰۵ سی و یک صدم هست
ضریب درگ زانتیا سی و چهار صدم هست
ضریب درگ ال ۹۰ سی و هشت صدم هست
توی ماشینای تولید داخل آیرودینامیک ترین ماشین ۴۰۵ هست
یکم مطالعه بد نیست🤫
محمدرضا
۱۰ دی ۱۳۹۷فقط و فقط 2000 شیره
سعید
۱۳ مرداد ۱۳۹۸سلام ، من یه پژو 2000 مدل ۸۰ دارم ، واقعا از قدرت و شتابش راضیم ، وقتی میخواد دریچه ۲ کاربرات باز بشه که دیگه صدا و شتابش معرکه میشه، پژو پارس و 405 ، ۱۸۰۰ اصلا بعد سوار شدن 2000 سوار میشی حالت بد میشه از بس تنبل هستند ، خلاصه اگه بتونی کاربراتش رو تنظیم کنی جاده رو برات میخوره. من خودم غیر کارب خودش 5 تا استوک گرفتم همش به قیمت حدودا 500 هزار تومن، از روش یه کاربرات 20 جمع کردم و بستم رو ماشین. و الان تو خیابون و جاده با هر ماشینی بیاد کورس میندازم چون ماشاا… کم نمیاره . یا علی