پژو در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ نسخهٔ اسپرتی از سدان ۵۰۸ را با نام Sport Engineered در قالب یک کانسپت رونمایی کرد و حالا پیشنمایشی از نسخهٔ تولیدی این سدان پلاگینهیبریدی عملکرد بالا را ارائه کرده است. بدین منظور پژو در حسابهای خود در شبکههای اجتماعی تصاویری از این خودرو منتشر کرده که نشان میدهند نسخهٔ تولیدی و نهایی ۵۰۸ Sport Engineered چه شکلی خواهد بود.
پرچمدار خانوادهٔ ۵۰۸ به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی مجهز شده که از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی توربو به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. موتور بنزینی بهتنهایی حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که این عدد با کمک موتورهای الکتریکی به حدود ۳۵۰ اسب بخار میرسد یعنی ۵۰ اسب بخار کمتر از قدرت نسخهٔ کانسپت که حدود ۴۰۰ اسب بخار اعلام شده بود. در این ماشین یکی از موتورهای الکتریکی در جلو و دیگری روی محور عقب نصب شده که سامانهٔ چهارچرخ محرک را برای آن پدید آورده است.
انرژی موردنیاز باطریهای این سدان پلاگینهیبریدی توسط یک پکیج باطری ۱۱ کیلووات ساعتی تأمین میشود که امکان پیمودن ۵۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند. در زمان معرفی کانسپت ۵۰۸ Sport Engineered پژو اعلام کرد که این خودرو ظرف تنها ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
طراحی بیرونی ۵۰۸ Sport Engineered با سپرهای جدید، اسپویلر یکپارچهٔ عقب، رکابهای اسپرت، دیفیوزر عقب و رینگهای متفاوت با لاستیکهای پهنتر، به میزان قابلتوجهی تهاجمیتر از نسخههای معمولی است. انتظار میرود اسپرتترین عضو خانوادهٔ ۵۰۸ طی هفتههای آینده رسماً رونمایی شود اما این اتفاق در نمایشگاه ژنو رخ نخواهد داد زیرا پژو از شرکت در این رویداد انصراف داده است. پژو ۵۰۸ Sport Engineered در بازار باید با خودروهایی مثل فولکسواگن پاسات GTE و بامو 330e رقابت کند.
Malt hill
۷ اسفند ۱۳۹۸پژو شاسی بلنداش ۴ چرخ متحرک نیستن بعد سواریاش چهارچرخ متحرک شدن :)
ولی ماشین خیلی خوب و قابل احترامیه.
علیx76
۷ اسفند ۱۳۹۸پژو ۳۰۰۸hybrid4 هم مثل این مدل ۴ چرخ متحرکه ، اما ضعیفتر
(Saeed(peugeot
۷ اسفند ۱۳۹۸اووووف این دیگه چی بوود ….
اصلا انتظار رونمایی از این اسب سرکش و نداشتم
بی صبرانه منتظر تست هاش هستم .
OMID
۷ اسفند ۱۳۹۸اسب سرکشی که از هاچ بک a45 قدرت کمتری داره
Hamidreza
۷ اسفند ۱۳۹۸همه چی قدرت نیس
OMID
۷ اسفند ۱۳۹۸نه همه چی
ولی یه قدرت حداقلی نیازه
تورج
۷ اسفند ۱۳۹۸کلاس بندی خودرو ها رو ورای فرم و معماری بدنه ببینید دوست من. اگر از چنین قانونی تبعیت کنه پس رنو مگان آر اس و گلف آر هم هیچیک نمیبایست در رده هاچ بک های داغ عملکرد بالا جای بگیرند
OMID
۸ اسفند ۱۳۹۸کی از سایز صحبت کرد؟:/
The best or nothing
۷ اسفند ۱۳۹۸واقعا فرانسویا نشون دادن که حرف های زیادی واسه گفتن دارن .. فقط بلدیم بگیم پژو فلانه و بساره ,,در حالی که پژو از خداشه بیادو محصولات به روز خودشو تو ایران بفروشه ,هم اعتبارش بالاتر میره هم تعداد فروش جهانیش!!منتاها این مافیای از خدا بی خبر هستن که با مونتاژ محصولات بی کیفیت خارجی جلوی پروژه های خودروی ملی رو میگیرن و عقیم میزارنش.آهای مافیا اگه داری کامنت منو میخونی اینو بدون که آه من و میلیون ها جوونی که 30 سال زودتر از موعد مقرر پیرشدیم و به فنا رفتیم پشت شما هستش … دنیا ارزش این همه شیطان صفتیو نداره.والسلام.
حسین دهمرد
۷ اسفند ۱۳۹۸من با کلمه ی ملی مشکل دارم. مگه نفته؟ یه ماشین که دیگه این حرفا رو نداره.
مودریچ خسته
۷ اسفند ۱۳۹۸در حال حاضر رو دست فرانسوی ها طراح نیست
کاش بازار و کشور ازادی داشتیم این خوشگلارم از نزدیک میدیدم
(Saeed(peugeot
۷ اسفند ۱۳۹۸اقا امید عزیز چلنجر هلکت هم از مک لارن ۷۲۰ یا حتی سنا بیشتره….این شد دلیل…
الان باید گفت مک لارن و لامبو و ….چون کمتره توانشون
لقب سریع و پرشتاب و ….غیره و از روشون بردارن
پژو هم یه کانسپت ۳۰۸ چند سال پیش زد …
۴۹۳ اسب و ۷۳۰ نیوتون متر
توان زیاد کردن کاره سختی نیست واسه یه برند قدیمیه خودروسازی ….مهم نیاز …کارایی و رقبا …و قیمت نهایی محصول هست ….و این توان برای یه ۰_۱۰۰ کیلومتر ۴/۵ ثانیه ای کفایت میکنه
Amir Machine
۷ اسفند ۱۳۹۸دوست عزیز
در اصیل و توانمند بودن پژو شکی نیست، اتفاقاً این اواخر ماشینهای فوقالعادهای هم تولید کرده
اما پژو یه برند اقتصادیه و هرگز در زمینه اسپرتسازی فعالیت جدی نداشته
مشکل PSA اینه که در حال حاضر موتوری بزرگتر 1.6 لیتری نداره
این موتورها در نوع خودشون خیلی هم خوبن ولی نمیشه رو هر ماشینی از سدان اسپرت گرفته تا کراساوور سه ردیفه و سدان پرچمدار لوکس موتور 1.6 لیتری گذاشت
درسته با قوانین سختگیرانه اروپا نمیشه از موتورهای حجیم استفاده کرد ولی تو همون اروپا فولکسواگن و مرسدس و بقیه موتورهای خیلی بزرگتر از این ارائه میکنن
درسته قدرت همه چیز نیست اما سدانی که ادعای اسپرت بودن داره تو دنیای امروز باید حداقل بیش از 400 اسب قدرت داشته باشه
به یه سدان میان سایز 350 اسبی نمیشه لقب اسب سرکش داد
ضمناً چلنجر هلکت ممکنه تو خیلی از موارد حریف رقبای ضعیفتر از خودش نشه ولی اون همه قدرت رو با قیمت خیلی مناسبی ارائه میکنه و در نوع خودش ماشین فوقالعادهایه
یانکی
۷ اسفند ۱۳۹۸شما اسم چلنجر رو کنار پژو میزاری این انصافه.یه وی8 با 6.2 لیتر حجم تا سقف 840 اسب که سریعترین ماشین تولیدی تاریخه.
OMID
۷ اسفند ۱۳۹۸اتفاقاً کار سختیه
در ضمن قدرت شرط لازم سریع بودن هست ولی کافی نیست
شما برای سریع بودن حتما به قدرت نیاز دارید بعدش باید کارای دیگه هم انجام بدید
خودتونم میگید کانسپت
کانسپت روی کاغذه میتونه ده هزار اسب بخار هم داشته باشه
(Saeed(peugeot
۷ اسفند ۱۳۹۸دوست عزیز منم با حرف های شما کاملا موافقم …..
یعنی اگه میتونستم شاید یه انتقاد به موتور ۱.۶ لیتیرش میکردم ??
ولی به نظر من تا وقتی که توان مورد نظرشو بیرون میکشه از این ۱.۶ لیتری ….دوست داره ادامه بده ….فک کنم میخواد یه پایبندی و ثابت کنه ….در هر صورت چند روز پیش پژو با عرضه پیکاپ جدیدش یه موتور خووب گذاشت ….۲/۴ لیتری با ۲۱۰ اسب….
و کاره سختی نیست یه موتور ۲/۵ لیتری توربو با توان حدود ۳۰۰ اسب بدون موتور الکتریکی….
Amir Machine
۷ اسفند ۱۳۹۸قبلاً هم گفتم
وانت پژو با همکاری چانگان ساخته شده و قطعاتش مثل موتور از تامینکنندگانی گرفته شده که بطور معمول خودروسازان چینی باهاشون همکاری دارن
موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ وانت پژو با کد 4K22D4T ساخت میتسوبیشی هست که البته طبق رویۀ معمول توسط جوینت ونچر با شرکتهای بومی چینی بصورت تحت لیسانس تو خود چین تولید میشه
خیلی از پیکاپهای چینی از موتورهای میتسوبیشی استفاده میکنن
موتور 1.9 لیتری توربودیزل وانت پژو هم ساخت Jiangxi-Isuzu هست
(Saeed(peugeot
۷ اسفند ۱۳۹۸دوستان … منظوره من کلا تو ساخت موتور بود
که کاره سختی نیست برای یه خودروساز ….اینو اصلا از میتسوبیشی گرفته …..موتور ۳۴۰ اسبی دیزل با گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر برای ۳۰۰۸ داکار ….که همراه ۲۰۰۸ …جوایز داکار و درو میکردند و کسی دیگه که براش نساخته …
و این ۵۰۸ اسپرت به نظر من با ۳۵۰ اسب تو عمل شتاب زیر ۴/۵ و ثبت کنه …..برای یه سدان تایم خیلی خوبیه
Ferrari Fxx K Evo
۸ اسفند ۱۳۹۸با تک تک حرفات موافقم ♥️
محمدهادی
۷ اسفند ۱۳۹۸پسر این ۵۰۸ یه پژوی اصیله
خیلی وقت بود پژو ماشینی به این اسپرتی و جذابی نزده بود
مرسی پژو
منو یاد فیلم تاکسی انداختی باز
علیرضا
۸ اسفند ۱۳۹۸بحثهای بالا یه چیزی رو نشون میده که دو گروه داریم . قدرت و سرعت در مقابل خودروی اقتصادی … اینکه ما عاشق قدرت و سرعت هستیم شکی نیست و ذات خودرو و طرفداراش نهایتا به پرفورمنس ختم میشه اما شرایط اقتصادی دنیا و محیط زیست و محیط اجتماعی اعم از ترافیک و زمان و هزینه ناچارا حرکت این صنعت رو هدایت میکنه به سمتی که هزینه هاتو کمتر کن تا دوام بیاری.حقیقت تلخیه ولی انگار لازمه