پژو

نگاهی به کابین سدان پژو 508 مدل 2018

نسل جدید پژو ۵۰۸ که ماه پیش به‌صورت پروتوتایپ رؤیت شده بود مطابق انتظارها از سیستم‌های کمک‌راننده جدیدی بهره خواهد برد.


البته به منظور دسترسی به سیستم‌های یاد شده، ابتدا باید وارد کابینی شوید که ظاهراً کمی تا قسمتی شبیه کابین کراس اوور ۵۰۰۸ خواهد بود.

به لطف جدیدترین تصاویر جاسوسی ما از این موضوع آگاه هستیم. اگرچه بخش اعظم داشبورد چند لایه پنهان بوده ما به وضوح می‌توانیم کنسول مرکزی و اهرم تعویض دنده ۵۰۰۸ مانند و همچنین غربیلک فرمان مشابه با کراس اوور پژو را ببینیم.


همچنین در تصاویر حاضر می‌توانیم نمایی بهتر از پروفایل کلی خودرو را مشاهده کنیم. ظاهراً ۵۰۸ جدید طراحی عقب فست بک مانند یا ۴ درب کوپه خواهد داشت. البته جدای از نسخه ۴ درب، ما احتمالاً نسخه SW (استیشن) را نیز خواهیم دید.


خط شانه ۵۰۸ جدید که از جلو تا عقب کشیده شده یادآور آئودی S7 بوده هرچند وقتی به فرم کلی این پروتوتایپ نگاه می‌کنیم می‌توانیم روح کانسپت Exalt را در آن ببینیم.


نسل جدید ۵۰۸ که از ساختار EMP2 استفاده می‌کند علاوه بر پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی دارای نسخه‌ای پلاگین هیبریدی نیز خواهد بود. سخنگوی پژو گفته فرمان گیری خودرو بدون دخالت دست و کنترل ترمز خودکار از جمله سیستم‌های کمک‌راننده عادی این خودرو در شرایط رانندگی بزرگراهی و پارک شهری خواهند بود.

Peugeot Exalt concept
انتظار می‌رود ۵۰۸ جدید سال آینده رونمایی شود و به مصاف حریفانی چون فولکس‌واگن پاسات، اوپل اینسیگنیا، فورد موندئو و… برود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. PaRHaM

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    آقا ی سوال
    مثلا ایرانخودرو بخواد این مدل رو هم بیاره
    واقعا روش ترمز خودکار و و سیستم های کمک راننده میزاره؟?
    باورش یکم سخته???
    خوده پژو رو نمیگم ؛ ایرانخودرو رو میگم

    1. محمد

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      اگه ایران به طور کامل به عضویت سازمان تجارت جهانی دربیاد مجبورن تعرفه گمرکی و واسطه گری برای ماشین حذف کنن تا چندسال دیگه هم ماشینای برقی و خودران که فراگیر بشن فاصله خودروسازیمون از اینم بدتر میشه و به جای غیرقابل جبران میرسه مردم هم اگاهیشون داره بالاتر میره تو این بحث شاید صنعت خودروسازی ما با این شیوه نهایت را بیست سال دیگه دووم بیاره چون دیگه نمیشه سر مردم رو کلاه گذاشت بالاخره انتظارات و خشم عمومی از یه جا فوران میکنه خودرو هم یکی از همین مطالباته که طبق قانون چیزی که همه خواستارش هستن باید اجرا بشه نه اینکه هرجا به نفعشونه سرپوش بذارن و وزیر مملکت به مردمی که نمیخوان زن و بچشون رو سوار ارابه مرگ کنن بگه ضدانقلاب

    2. h

      ۲۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (434 ديدگاه)

      کارگر ها که هیچ مهندسین ایران خودرو اگه تونستن بدون ایراد اینو منتاژ کنن اون وقت باید جشن بگیریم-

      1. عطا

        ۲۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (186 ديدگاه)

        داداش اینو نمیارن که پیشرفت حاصل شه و بگن به فکر مردم هستیم و نمیدونم مردم ماشین با کیفیت سوار میشن اینو میارن
        که به قیمت دوتا ماستنگ قالب مردم کنند :)

    3. Sina Naseri

      ۲۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (69 ديدگاه)

      ترمز اتومات که توی ایران تقریبا غیر قابل استفادست و همیشه خودتون رو حالت خاموش قرارشد میدید چون یهو یکی میاد لایی بکشه اگه ترمز اتو خاموش نباشه یکسره حالتون رو میگیره
      بعدشم اصلا ایران بیاد اینو مونتاژ کنه ۲ بحث پیش میاد یکیش خدمات پس از فروشه (توجه داشته باشید ویرانخودرو هنوز از پس تعمیر درست موتور های tu5 بر نمیاد همش یا اشتباه تعنیر میکنن یا نمیدونن خطای موتور مال کجاشه یا قطعه ندارن)
      بحث بعدی هم اینکه اینو باید درست مونتاژ کرد خودتون میدونید درست مونتاژ کردن ویرانخودرو تغریبا محاله سابقه ش هم همینو نشون میده مثل گرندویتارا بعضی از افرادی که خرید بار ها و بار ها به نمایندگی بابت خرابی مراجعه کردن بعدش فهمیدن ایراد از مونتاژ قطعه ست
      درضمن اینم هست که باید توجه کرد قیمت گذاریش چطور میشه در این موردم بعیده ایران درست کار کنه مثل همین ۵۰۸ هایی که الان تازه میخوان پیش فروش کنن با قیمت ۱۷۹ میلیون تومن هرجوره ۵۰۸ رو نسبت به رقباش درنظر بگیری نمیرزه تازه وقتی که قیمت رقبای وارداتی و احتمالا خیلی قدرتمند با ۵۰۸ مونتاژ برابری میکنه چرا باید خودمون رو ازار بدیم و بریم سراغ یه خودرو مونتاژ ویران خودرو
      رقیباش:تلیسمان ، اپتیما ، سوناتا ،‌ سوناتا هیبریدی و درصورت درست شدن مشکل پلاک کمری و کمری هیبریدی و اکورد هم به اینا اضافه میشن
      من که شخصا حتی اگه ۵۰۸ رو درست مونتاژ کنن نهنه رقباش رو برتر از ۵۰۸ میبینم تمام رقباش بلاشک حداقل از نظر فنی خیلی برتر از ۵۰۸ هستن ۵۰۸ تنها ۱۶۵ اسب تولید میکنه ولی رقباش همه حداقل بالاتر از ۱۷۵ اسب هستن به خصوص کمری هیبریدی با ۲۰۰ اسب و کیفیت تویوتا و تلیسمان و سوناتا هیبریدی به ارتیب با ۱۹۰ و ۱۹۳ اسب بخار
      از نظر ظاهری هم شخصا پژء ها رو هیچ کدوم خوشگل نمیبینمش
      اینم هست کیفیت پژء درسته فرانسه ست ولی بالاتر از کره ای ها نیست

  2. دانیال

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (148 ديدگاه)

    اگه بخوام پیشبینی کنم این سیستم هارو مردم ایران اولین بار در خودروهای لوکس سیصد به بالا و سپس در خودروهای چینی خواهند دید و بعدش کم کم در خودروهای فرانسوی چون این ب اصطلاح خودرو سازها (داخلی ها منظورمه) در این زمینه ها اصلا انصاف براشون تعریف نشدست.

  3. h

    ۲۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (434 ديدگاه)

    با این رقیب هایی که پدال معریفی کرد پس قیمت بالایی داره که شانس موفقیتش تو ایران پایین میاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا