پژو 402 دارلمات اسپشیال کوپه 1938 یکی از خاصترین محصولات این برند محسوب میشود. شاید تصورش برای شما سخت باشد اما تا دهه ۳۰ میلادی پژو از تولید خودروهای عادی برای عموم مردم خسته شده بود و میخواست به روزهای خوش موفقیتهای خود در مسابقات بازگردد. همین پژو ۴۰۲ دارلمات اسپشیال کوپه ۱۹۳۸ که مشاهده میکنید نتیجه چنین تفکراتی بوده است.
به گزارش carscoops، همانطور که نام خودرو نشان میدهد این پژو توسط امیل دارلمات مونتاژ شد، فردی که در دورههای بین دو جنگ به عنوان یک فروشنده موفق و همچنین حاضر در مسابقات به شهرت رسید. در دهه ۳۰ میلادی دستاوردهای او نظر پژو را به خود جلب کرد و به همین خاطر این خودروساز فرانسوی شاسی ۳۰۲ را در سال ۱۹۳۶ در اختیار دارلمات قرار داد.
در سال ۱۹۳۷ آنها وارد مسابقات ۲۴ ساعته لمان شدند و رتبههای هفتم، هشتم و دهم را به دست آوردند. این نتایج برای اولین سال حضور در چنین مسابقاتی رضایتبخش بودند. سال بعد بود که دارلمات با جدیدترین نسخه از شاسی پژو ۴۰۲ روبرو شد. این شاسی سبکتر، طویلتر و پهنتر از شاسی ۳۰۲ بود. خودروهای او با استایل های روباز و سقف بسته تولید شدند. کار مونتاژ را نیز یکی از کوچ بیلدرهای آن زمان به نام مارسل پورتوت و طراح ارشد او یعنی جورج پائولین انجام دادند. پیشرانه ۲ لیتری خودرو نیز توسط ویکتور دربوئل تنظیم شده بود. این تیم با سه خودروی دیگر در مسابقات ۲۴ ساعته لمان سال ۱۹۳۸ شرکت کردند و مدل رودستر با رانندگی چارلز دِ کورتانز و مارسل کوتت توانستند در کلاس خودروهای ۲ لیتری رتبه اول و در مجموع رتبه پنجم را به دست بیاورند.
این خودرویی که مشاهده میکنید از نوع کوپه بوده و هدیه کریسمس آلفرد ژیاک محسوب میشود. ژیاک مدیر استودیوهای فنی پژو بوده و از تلاشهای دارلمات برای حضور در لمان پشتیبانی میکرده است. ژیاک به بدنه کوپه خودرو علاقه داشته و رنگ اولیه بدنه نیز بژ و مشکی بوده است. پژو ۴۰۲ موردبحث از نظر طراحی نشان دهنده ظرافتهای بصری این خودروساز در آن دوران بوده است. گفته میشود دارلمات در کل ۱۵۰ دستگاه از این خودروها را به تولید رساند و از این بین تنها ۲۰ دستگاه از نوع کوپه بودهاند. تحقیقات نشان میدهد تنها ۶ دستگاه از این خودروها بر اساس شاسی سبکوزن پژو ۴۰۲ ساخته شدهاند. ظاهراً تنها ۳ دستگاه از این خودروها باقی مانده و بنابراین با محصولی بسیار کمیاب روبرو هستیم. خودروی موردبحث در سال ۲۰۰۲ کاملاً بازسازی شده و در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. حراجی RM ساتبیز این خودرو را تا چند روز دیگر با قیمت تخمینی بین ۱.۱ تا ۱.۵ میلیون دلار حراج خواهد کرد.
Alan.r
۲۴ مرداد ۱۴۰۱با آدم حرف میزنه
واقعا طراحی های اون موقع خیلی بهتر بود
miladzm
۲۴ مرداد ۱۴۰۱اصالت خریدنی نیست !
اصالت ساختگی ست !
اصالت با اعتماد به دست می آید !
تاره به دوران رسیده ها نمیتوانند اصالت داشته باشند !
GMA
۲۴ مرداد ۱۴۰۱«اصالت خریدنی نیست !
اصالت ساختگی ست !
اصالت با اعتماد به دست می آید !
تاره به دوران رسیده ها نمیتوانند اصالت داشته باشند !»
خود درگیری مزمن به روایت تصویر…
احمدرضا
۲۴ مرداد ۱۴۰۱خو مهندس از یه جا باید شروع شه
نمیشه یهو شرکت تاسیس بشه یهو اصالت داشته باشه
بهنام
۲۴ مرداد ۱۴۰۱عجب چیز نابیه .
Si
۲۴ مرداد ۱۴۰۱یا خداااااااا. کجاس این پژو
Reza Waffen SS
۲۴ مرداد ۱۴۰۱قسمت عقبش یه طوریه
amir
۲۴ مرداد ۱۴۰۱1938 چین و ژاپن و کره جنوبی دقیقا کجا بودند؟؟!!
اصالت یک خودروساز اینجا مشخص میشه👍
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۴ مرداد ۱۴۰۱اصالت انجین 1.6 لیتری و دیگر هیچ.
Ilia2008
۲۴ مرداد ۱۴۰۱تویوتا اون موقع داشته اولین خودرو هاش رو که از نوع AA بودن رو تو ژاپن عرضه می کرده
datsun
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ژاپن دهه ۱۹۰۰ خودروسازی رو شروع کرد بچه جان.
کسرا
۲۵ مرداد ۱۴۰۱شیشکی
amir
۲۵ مرداد ۱۴۰۱اون موقع ژاپن تنها ماشینی که میساخت ماشین حساب بود!!
phonix
۲۵ مرداد ۱۴۰۱فرانسه اگه آنقدر پیشرفته بود چرا دو هفته هم نتونست جلو المان دوم بیاره؟
کشوری میشه پیشرفته مثل انگلیس که تو دهن المان بود و کم نمیورد
البته کمک آمریکا هم خیلی تاثیر گذار بود شاید اگه آمریکا وارد جنگ نمی شد المان و ایتالیا و ژاپن همرو میزدن
بهنام
۲۴ مرداد ۱۴۰۱اگه اشتباه نکنم سوبارو دهه ی ۱۹۱۰ خودروساز بوده . به شخصه پژو رو میپسندم .