احتمال برخورد با گوزن هنگام رانندگی کم است اما هرگز صفر نیست. به همین دلیل، آزمایش مانور تغییر جهت اضطراری که در محاوره با عنوان آزمایش گوزن شناخته میشود از قدیم انجام میشده است اما در سال ۱۹۹۷ این آزمایش در سراسر جهان شناخته شد. در اکتبر آن سال، یک مرسدس بنز A کلاس در این آزمایش چپ کرد که این موضوع توقف فروش A کلاس از سوی مرسدس و فراخوان همه نمونههای فروختهشدهٔ قبلی را به دنبال داشت. سازندهٔ آلمانی برای برطرف کردن این مشکل، سیستم تعلیق A کلاس را اصلاح و آن را به ESC مجهز کرد.
حال به سال ۲۰۲۲ بازمیگردیم که خودروی دیگری در آزمایش گوزن با مشکلی جدی مواجه شده است. این خودرو نسل جدید پژو ۳۰۸ است که توسط مجلهٔ اسپانیایی km77 آزمایش شده است. نمونهای که در این آزمایش شرکت کرده یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی با GT Pack است که گرانترین عضو خانوادهٔ ۳۰۸ محسوب میشود و در اروپا با قیمتی بیش از ۴۳ هزار یورو به فروش میرسد. این هاچبک شیک فرانسوی اما در آزمایش گوزن با مشکلات فنی جدی مواجه شده است. پس از چندین بار تلاش برای انجام این آزمایش که برخی از آنها موفقتر بودند، فرمان برقی ۳۰۸ از کار میافتد. سپس در یکی از آزمایشها با سرعت ۷۳ کیلومتر بر ساعت نیز ESP خودرو دچار مشکل میشود.
البته خاموش و روشن کردن خودرو این مشکلات را برطرف میکند اما این موقتی است و در تلاش بعدی، سیستم فرمان برقی دقیقاً در همان مکان دوباره از کار میافتد. همانطور که در ویدئو مشخص است، روی صفحه آمپر دیجیتالی خودرو نیز هشدار قرمز از کار افتادن ESP به نمایش درمیآید. خوشبختانه اما مردان km77 خودروی دیگری در اختیار داشتند که با ۳۰۸ قبلی کاملاً یکسان و به لاستیکهای میشلن Primacy 4 با اندازهٔ ۲۲۵ مجهز بود. بدین ترتیب هاچبک هیبریدی پژو درنهایت این آزمایش را به پایان رساند اما نتیجه چندان چشمگیر نبود.
در این آزمایش، بالاترین سرعت ورود ۳۰۸ بدون برخورد به هیچ مخروطی ۷۲ کیلومتر بر ساعت بود که کاهش قابلتوجهی نسبت به نسل قبلی داشته است زیرا ۳۰۸ قدیمی سرعت ورود ۸۲ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده بود. بااینحال، km77 خاطرنشان میکند که کنترل هاچبک جدید پژو آسان است و رفتاری از خود نشان نمیدهد که راننده را گیج کند. انتظار میرود نسل جدید اوپل آسترا هم عملکرد مشابهی در تست گوزن داشته باشد زیرا این هاچبک آلمانی اشتراکات فراوانی با ۳۰۸ دارد.
زیزیگولو
۱۱ فروردین ۱۴۰۱یکی از جذاب ترین هاچبکهای کمپانی پژو و یه رقیب جدی تو این سگمنت
امیرحسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۱ماشینای فرانسوی به ویژه پژو هندلینگ و ترمز خیلی خوبی دارن… الان یه عده می گن پورشه بهتره!!! اینم چون پلاگین هیبرید بوده و وزن بالا و لاستیک های غیر چسبنده داشته اینطوری شده و الا پژو 508 جدید بنزینی که همین پلتفرم رو داره تو این تست فوق العاده عمل کرد و 84 کیلومتر رفت خیلی بهتر از رقیب آلمانیش که فولکس آرتئون باشه
امیرحسین
۱۱ فروردین ۱۴۰۱ضمنا صنعت خودروسازی کره خیلی پیشرفت داشته ولی به عنوان یک ماشین باز که هم ماشین فرانسوی داشتم (دی اس 5) و هم کره ای (سوناتا ال اف) و هم چند تا ماشین کره ای و فرانسوی دیگرو تجربه کردم، با اطمینان می گم که ماشین فرانسوی خیلی بهتره… از لحاظ دوام، کیفیت و هندلینگ.
زیزیگولو
۱۱ فروردین ۱۴۰۱امیرحسین فرانسه بخاطر خیلی چیزاش مثل غذای خوبو نوشیدنیای عالیو مناظر عاشقانه پاریس تو سراسر دنیا مشهور هستش ولی علاوه بر اینا ماشینای فرانسویم از پیشینه خیلی قوی برخوردارن و به محبوبیت فرانسه تو دنیا کمک کردن …… بطور کلی ماشینای فرانسوی تو بازار اروپا و جهان خیلی محبوبیت دارن چون قیمتای معقول و امکانات خوبی دارن و همه اقشار مردم هم به راحتی میتونن بهشون دسترسی داشته باشن که چندتا از قدیمی ترین و محبوبترین برندهای خودرویی فرانسوی هم پژو و سیتروئن و رنو هستن
امیرحسین
۱۲ فروردین ۱۴۰۱دقیقا همینطوره… اگر کسی واقعا از ماشین سر در بیاره، می فهمه ماشین فرانسوی واقعی (نه محصولات ایران خودرو) بسیار خوب و رقابتی هستند
آرش+وان
۱۱ فروردین ۱۴۰۱اتواکسپرس انگلستان مقایسه ی فنی ای انجام داده بین ۵۰۸ و جنسیس G70 ؛ با نتیجه ای غافلگیر کننده
🇫🇷 vs 🇰🇷
پیام
۱۱ فروردین ۱۴۰۱اگه این اتفاق برای هیوندای افتاده بود، ول نمیکردن! 😂😂😂😂😂
کوبیده
۱۱ فروردین ۱۴۰۱😂😂😂😂
من گفته بودم سطح خودروسازی کره بالاتر از فرانسه هست یه عده باور نمیکردن
meysam
۱۱ فروردین ۱۴۰۱تعصب نمیزاره باور کنن
۱۴۰۰ ساله درگیرشیم شوخی نیست
mohamadreza83
۱۱ فروردین ۱۴۰۱کاش سایت اجازه میداد میلیون ها لایک بهت بدم آقا میثم
فقط بخاطر اون پروفایل مقدسی که داری
دمت گرم 🌷
meysam
۱۱ فروردین ۱۴۰۱عزیزی
ماکسیمیلیان
۱۱ فروردین ۱۴۰۱از نظر بنده سطح کره بالاتر از پژو است
جناب مـیـثـم حال به بنده چه میخواهید بگوئید؟!
مـسـلـمـانـان مـتـعـصـب هـسـتـنـد یا مـنـافـقــان؟!
در مورد دستاورد های جناب شیخ بـهـایـی چیزی خوانده اید؟!
به چه علت همیشه حـق را با نـاحـق مـخـلـوط میـکنـیـد؟!
یا علی🌷
meysam
۱۱ فروردین ۱۴۰۱متعصب، متعصبه
چه فرقی میکنه دینش چی باشه
حتی بی خدا که تابع هیچ دینی نیست هم اگه فقط رو افکار خودش پافشاری کنه میشه متعصب
تعصب نمیزاره اون حقیقتی که پشت دین و بی دینی هست رو ببینید
برای دونستن باید از هردو اینها بگذری که کاری بسیار سخته
آرم@ن
۱۱ فروردین ۱۴۰۱میثم جان یکی از کاربرای خیلی خوب سایت پدال هستی و همیشه نظراتتو قبول دارم ولی جمله اخرت خیلی حرف بی ربطی هست،اون نمادی که رو پروفایلت هست رو که کسی ساخته که خودش هم حج میرفت هم میگفت مسلمونه و واقعا هم بود،درگیر چی هستی؟ الان هر کشور مسلمانی یا مسیحیی ۱۴۰۰ سال یا ۲۰۰۰ ساله درگیره؟ خیلی جمله بی ربطی بود کلا
meysam
۱۱ فروردین ۱۴۰۱اون جمله آخر به معنی کوبوندن دین نیست
حرف برای گفتن زیاده
ولی اینجا جاش نیست
فقط همینکه تعصب چندین قرنه داره به مغزمون تزریق میشه و شده چهارچوب فکریمون
تمام زندگیمون از این فیلتر داره رد میشه و انقدر توش حل شدیم که متوجهش نیستیم
مثل یه ماهی که تو آب شنا میکنه ولی آبو نمیبینه
Moon
۱۱ فروردین ۱۴۰۱خداییش از فرقون سازهای فرانسوی بیشتر از این انتظار داشتین ؟
Vandel
۱۱ فروردین ۱۴۰۱هر چی باشه از فرقون سازهای ژاپنی بهتره که خود به خود اتیش میگیرن و منفجر میشن
Moon
۱۱ فروردین ۱۴۰۱ببین درسته من کلا خودروسازی اسیا رو قبول ندارم ولی فقط لوگوی هوندا از کل تاریخ لگن سازهای فرانسوی پرافتخارتر
محمد
۱۱ فروردین ۱۴۰۱یه پژو همیشه پژو هست هرچقدرم که بزکش کنی ماهیتش همونه 😂😂😂😂
Raptor
۱۱ فروردین ۱۴۰۱هیچوقت به ماشین فرانسوی نمیشه اعتماد کرد
GMA
۱۱ فروردین ۱۴۰۱پس چرا در سال ۲۰۲۱ در اروپا، ۷۲۷۹۷۳ نفر به پژو اعتماد کردن و ازش ماشین خریدن؟!چطور پژو دومین برند پرفروش اروپا شد اگه نمیشه بهش اعتماد کرد؟!
datsun
۱۱ فروردین ۱۴۰۱تو بازاری که به شدت حمایت میشن و نیمه انحصاری شما یه سری کمپانی ها رو ببیند چطور تو سرتاسر دنیا نفوذ کردن و تمام قاره ها پر قدرت حضور دارن و تمام مشکلات رو پشت سر میزارن من یه نگاهی به بازار رنو انداختم اگه بازار روسیه و فرانسه ازش گرفته بشه عملا یه خودرساز ورشکستس بیشترین فروش رو جایی دارن که به شدت حمایت میشن.
Vandel
۱۱ فروردین ۱۴۰۱وجدان ژاپن سابق که با چند اسم مختلف میای بد و بیراه میگی به خودروهای فرانسوی اینو بدون خودروهای فرانسوی هر چقدرم بد باشن به داغونی خودروسازهای ژاپنی نیستن که همیشه اویزونه این و اونن و هفته ای یه بارم دائما برای ایرادات بزرگ و کوچیک فراخوان میلیونی میدن ، اینو بدون نیسان هرگز بدون رنو نیسان نبود (پدال جان لطفا اینقدر سانسور نکن)
datsun
۱۱ فروردین ۱۴۰۱😐😐😐😐😐🙂
Raptor
۱۱ فروردین ۱۴۰۱GMA
شما فروش جهانی پژو رو ببین چقدر پایین هست
بازار اروپا اولا که بازار خیلی بزرگی نیست دوما که برند های اروپایی تو اروپا به شدت توسط اتحادیه اروپا با روش های مختلف حمایت میشن که خریدار حتی مجبور میشه مثلا پژو بخره،هر برند طرفدارای خودشو داره قطعا،ولی ماشین فرانسوی خیلی وقته که ضعیف داره عمل میکنه،تو مقیاس جهانی حرف خاصی برای گفتن نداره،الان طراحی پژو قشنگ شده ولی یکم بهش فشار اومد ببین چی شد
علی
۱۱ فروردین ۱۴۰۱در پاسخ raptor باید بگم بنده ۱۱ ساله که به خودروی فرانسوی اعتماد کردم ، یه ۲۰۶ مدل ۸۴ دارم از سال ۸۹ موقعی که خریدم تک برگ سند بود و کلا ۴۳ هزارتا کار کرده بود تو این ۱۱ سال به غیر مصرفی ها مثل لنت تسمه تایم روغن و …… هیچ خرج اضافه نکردم حتی پمپ بزنیش که تو ۲۰۶ شایع هست سوختنش مال من تا الان هیچش نشده الانم نزدیک ۳۱۰ هزارتا کار کرده هنوزم که هنوزه نه دود ابی داره نه واشر زده موتورش عین ساعت کار میکنه
Raptor
۱۲ فروردین ۱۴۰۱عزیزم شما جزو اقلیت هستی،بحث همیشه رو اکثریت هست چون اون مهمه،اینم بگم اون ۲۰۶ های قدیم اخرین سری خوب های فرانسوی بودن و بعدش دیگه فرانسه رفت تو سراشیبی،شک داری میتونی برنامه تخت گاز که جرمی و هموند حسابی از خجالت فرانسوی در اومدن رو ببینی
mohamadreza83
۱۱ فروردین ۱۴۰۱همیشه به قدری عاشق دنیای خودرو بودم که هیچ ماشینی نبوده که ازش بدم بیاد .
ولی قضیه پژو جداست .
کلمات از بیان تنفر من از این شرکت عاجز هستن !
Jdm باز
۱۱ فروردین ۱۴۰۱من که کلا از پژو زیاد خوشمنمیاد
اینم قیمتش یکم زیاد نیس؟؟ ۴۳ هزاریورو برای یه هاچبک فرانسوی؟؟ گزینه های دیگه ای هم هستن که بمظرم بهترن ( تو این رده قیمتی)
مالتا
۱۱ فروردین ۱۴۰۱پژو است دیگر … گاهی دلش میخواهد فرمان نداشته باشد ….
Vandel
۱۱ فروردین ۱۴۰۱دقیقا عین خودروهای ژاپنی که گاهی دلشون میخواد خود به خود منفجر بشن خخخخخ چون میدونم فن ژاپن هستی گفتم وجدان ژاپن اسبق ( مالتا )
مهردادکمال
۱۱ فروردین ۱۴۰۱بیش فرمانی یا کم فرمانی شنیده بودم بی فرمانی نه