پژو بهتازگی تیزری از یک کراساوور کوپهٔ فستبک جدید با نام ۴۰۸ منتشر کرده است اما در چین ۴۰۸ دیگری وجود دارد. این خودرو یک سدان کامپکت است که هیچ ارتباطی با کراساوور مذکور ندارد و حالا نسل سوم آن در چین رونمایی شده است. البته هرچند پژو این خودرو را با عنوان نسل جدید معرفی کرده است اما نگاهی دقیقتر نشان میدهد که این صرفاً یک فیسلیفت بزرگ از نسل قبلی ۴۰۸ است که ظاهر و داخل آن را بسیار به هاچبک ۳۰۸ اروپایی شبیه کرده است.
نسل دوم پژو ۴۰۸ در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و در سال ۲۰۱۸ فیسلیفت ظریفی را تجربه کرد و حالا این دومین فیسلیفت سدان کامپکت پژو بهحساب میآید. در این فیسلیفت اما ابعاد خودرو هیچ تغییری نداشته و مثل قبل فاصلهٔ محوری و طول آن به ترتیب ۲,۷۳۰ میلیمتر و ۴,۷۵۰ میلیمتر است. این یعنی ۴۰۸ جدید هنوز هم از همان پلتفرم EMP2 نسل قبلی استفاده میکند. از این فراتر، در نسل جدید حتی پروفیل جانبی و کل اتاق خودرو هم با نسل قبلی یکسان است اما نمای جلوی و عقب کاملاً بازطراحی شده است.
در جلوی خودرو با چراغهای جدیدی که دیلایتهای دندان ببری آنها تا روی سپر کشیده شده است، شاهد نمایی کاملاً مشابه نسل جدید ۳۰۸ و فیسلیفت ۳۰۰۸ هستیم. در اینجا همچنین جلوپنجره مطابق با زبان طراحی جدید پژو بزرگتر شده و ورودیهای هوای روی سپر نیز نمای اسپرتتری به خودرو بخشیدهاند. تغییرات عقب ۴۰۸ نیز به همان اندازه چشمگیر است. در اینجا چراغهای LED باریکی دیده میشود که مثل سدان بزرگتر ۵۰۸ توسط یک نوار مشکی به هم متصل شدهاند درحالیکه اسپویلر یکپارچهٔ برجستهای هم در لبهٔ درب صندوق کار شده است.
رنگهای بیرونی جدید نیز طراوت بیشتری به ظاهر این خودرو میبخشند هرچند که رینگهای آلیاژی پنج پره آن مثل نسل قبلی به نظر میرسند. در داخل ۴۰۸ داشبورد جدید iCockpit پژو ارائه شده است که با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی، نمایشگر ۱۰ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، دکمههای پیانو مانند در وسط داشبورد و غربیلک فرمان کوچک، بسیار مدرنتر از قبل به نظر میرسد.
زیر کاپوت نسل جدید ۴۰۸ اما هیچ تغییری صورت نگرفته این و این سدان فرانسوی همچنان با همان پیشرانههای نسل قبلی در چین عرضه خواهد شد که شامل دو موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر ۱۳۶ اسب بخاری و ۱.۶ لیتری چهار سیلندر ۱۶۷ اسب بخاری میشود. انتقال نیروی این موتورها به چرخهای جلو نیز توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. برای این خودرو نباید انتظار ارائهٔ نسخههای پلاگینهیبریدی محصولات اروپایی پژو را داشت زیرا پلتفرم قدیمی آن امکان تجهیز به این پیشرانهها را ندارد.
نسل جدید پژو ۴۰۸ در چین توسط پژو-دانگفنگ تولید میشود و هماکنون امکان پیشخرید آن وجود دارد. انتظار میرود قیمت این خودرو افزایش چندانی نسبت به نسل قبلی نداشته باشد که از ۱۱۹,۷۰۰ یوآن معادل ۱۷,۹۰۰ دلار آغاز میشود. اصلیترین رقبای پژو ۴۰۸ جدید در چین فورد فوکوس سدان، هوندا اینتگرا، فولکسواگن لاماندو و تویوتا کرولا هستند.
TML BN
۱۹ خرداد ۱۴۰۱چرا پژو بدون اون لگو شیر انگاری دیگه پژو نیست😂😂
JDM
۲۰ خرداد ۱۴۰۱چون از اول گربه بود
امیرمحمد
۷ مرداد ۱۴۰۱چون دیگه شیک تر و قویتر شده
میخواد بهتر بتونه بقیه رو بخوره
امیرمحمد
۷ مرداد ۱۴۰۱البته خدایی منم مثل تو شدم دیگه اون حسو نمیگیرم😂
meysam
۱۹ خرداد ۱۴۰۱ویران خودرو میتونست اینو بجای 405 و سمند و سلطان 😂 تولید کنه
ولی عجب رنگی داره
احمدرضا
۱۹ خرداد ۱۴۰۱از زمانی که استلانتیس متولد شد
ماشینا پژو طراحی قشنگتری پیدا کردن
Hadi
۱۹ خرداد ۱۴۰۱خب بجای تیگو 8 اینو بیارید…
اینم که تو چین ساخته میشه ولی بازم حداقل پژو هستش…
شاپور
۱۹ خرداد ۱۴۰۱خدایی دم مدیران چینی گرم، شرایط رقابتی شرکت های قدر خودروسازی در کشورشان، به نفع کامل مصرف کننده ها تمام میشه.
JDM lover
۱۹ خرداد ۱۴۰۱چه رنگی
اگه واردات باز بشه هم میتونه بیاد ایران
Amin.aj
۱۹ خرداد ۱۴۰۱تنها پژویی که خوشم میاد فقط ۲۰۶
اونم نه تیپ۲ ایرانیزه…
یه آرسی فابریک با موتور ew10j4s
F.L.P
۲۰ خرداد ۱۴۰۱نمیدونم فقط من این احساس رو دارم یا نه . ولی احساس میکنم همه ماشین های جدید پژو جلوهاشون یکیه 😐😐 . ولی از حق نگذریم طراحی جذابی داره و داخلش با بقیه ماشین ها متفاوته . فقط یک چیزی خیلی آزارم میده . چرا توی ماشین های جدیدی که دارن به بازار عرضه میشن ، نمایشگر اطلاعات و سرگرمی رو انقد بزرگ میسازن ؟؟ هفت اینچ هم کافیه .
آدمیزاد
۲۰ خرداد ۱۴۰۱کلا بخز بوگاتی ماشین های فرانسوی زیاد جذاب نیستن البته بجز ۴۰۵و پارس که جای خود دارن
جناب ایکس
۲۰ خرداد ۱۴۰۱سلطاااانن اونا😑🦾
بی طرف
۲۰ خرداد ۱۴۰۱یه سوال،با اون ارتفاع صفحه کیلومتر راننده چطوری قراره جلو رو ببینه؟
Dian
۲۰ خرداد ۱۴۰۱نمیشه گفت ارتفاعش زیاده
بلکه اومدن جلو آمپرو جلوتر قرار دادن
فرمانو هم کوچیکترش کردن
Alive man
۲۰ خرداد ۱۴۰۱باید نیم خیز بشینه پشت فرمون
al-ml-kh
۲۰ خرداد ۱۴۰۱پژو دیگه خیلی پیله کرده به این فرمون و صفحه کیلومتر
javadhy
۲۰ خرداد ۱۴۰۱طراحی داخلی نوآورانهای داره ولی من زیاد خوشم نیومد وبنظرم توی کلاس خودش ظاهر بیرونی جذاب و گیرایی داره و درکل ارزش خرید بالایی داره ولی شخصا تو این کلاس هوندا سیویکو تویوتا کرولا رو بهترین میدونم(راستی این آرم جدیدش اصلا به دلم ننشست اون آرم قبلیه با اینکه روزی هزار بار میبینمش بازم به نظر خیلی جذاب و قشنگ تر از اینه)
Dna
۲۰ خرداد ۱۴۰۱باه پژو ها چقد خوب شدن
قاطر فروش
۲۰ خرداد ۱۴۰۱واقعا زیباست ولی حیف پژو یه شرکت بدنامه
ارش
۲۰ خرداد ۱۴۰۱پژو دست از سر این موتور ۱.۶ لیتریش برنمی داره .
پدرام
۲۰ خرداد ۱۴۰۱الان ما بجای سوار بر 405 عهد دقیانوس باید سوار 408 باشیم :(
رامتین
۲۰ خرداد ۱۴۰۱یکی از دوستان صمیمیم پژو2008 داره و منم چند باری سوارش شدم. واقعا موتور و گیربکس عالیه. گویا توسط BMW هم توسعه داده شده بود. منظور اینکه ورود پژو2008 نسل جدید میتونه گزینه خوبی باشه که گیربکس 8 سرعته داره و موتور 1.25لیتری و توان 150. پژو3008 هم میتونه وارد بشه که ورژن آپدیت شده موتور پژو2008 موجود در ایران را داره که توان از 163 رسیده به 181. پژو208 ورژن GT هم گزینه فوق العاده ای هست به عنوان یک هاچبک داغ، با توجه به اینکه گلف یا پولو به کشور وارد نمیشه. ایران خودرو هر محصولی را میتونه وارد کنه و این مباحث سقف قیمتی برای این شرکت اصلا صادق نیست. غیر از پژو، هیوندا نیز گزینه فوق العاده ای برای واردات هست که به شخصه علاقه زیادی به این برند دارم و 5ساله باهاش زندگی میکنم. اکسنت، کونا، النترا، سراتو، ریو و… شرایط ورود را دارند که نهایتا 25هزار دلارند.
BMW
۲۲ خرداد ۱۴۰۱یه جورایی قیافه ترسناکی به خود اختصاص داده باز
خوبیش اینه که از ماشین های ایرانی مقاوم تره
خدارو شکر😂😂
اشکان
۳ تیر ۱۴۰۳پژو تو ایران بد نام شده اونم به خاطر این پژو های فیکه ویران خودرو است که فقط ارمش مال پژوه وگرنه اگه سوار پژو های اصل بشید میفهمید چی میگم ، ولی پژو لیاقتش نداره چون اجازه داده آرم برندش که خیلی مهمه برو روی هر خودرویی استفاده بشه هر و کمپانی مزخرفی از آرم این برند استفاده کنه مثل خودرو های ایران خودرو که ۱۰۰ در صد قطعاتشون چینی و ایرانی درجه بی نهایت مزخرف هست مثل پژو آردی و روا