پژو با تولید دومین نسل ۳۰۰۸ به موفقیت تجاری چشمگیر رسید. این خودرو جزو محبوبترین گزینههای کلاس شلوغ و رقابتی شاسی بلندهای کامپکت بازار اروپا محسوب میشود. پس از بهروزرسانی نسل دوم ۳۰۰۸ در سال ۲۰۲۰، فرانسویها در حال کار روی نسل جدید این خودرو هستند و ما نیز در این نوشته مفصل میخواهیم تمامی اطلاعات موجود از سومین نسل ۳۰۰۸ را در اختیار شما بگذاریم. در ادامه برخی رندرهای دیجیتالی از این خودرو نیز منتشر میشوند. نسل فعلی این خودرو در سال ۲۰۱۶ و با شکل شاسیبلند معرفی شد که نسبت به استایل مینی ون یک نسل قبلتر تغییر مهم و قابلتوجهی را نشان میداد. بدنه جذاب این خودرو جذاب بود و با فیس لیفت ۲۰۲۰ نیز جذابتر شد. در این فیس لیفت نمای جلوی ۳۰۰۸ شبیه دیگر محصولات مدرنتر پژو شده بود. البته نسخه بهروزتر این خودرو تغییر خیلی زیادی نداشت و از نشان جدید بکار رفته در ۳۰۸ استفاده نکرد. پژو در حال برنامهریزی برای جایگزینی نسل فعلی این خودرو با نسل جدید در سال ۲۰۲۳ است و برای نسل جدید از بدنهای کاملاً بازنگری شده و پلتفرمی ارتقا یافته استفاده میکند.
بر اساس رندرهایی که منتشر شدهاند، ۳۰۰۸ جدید احتمالاً از سه LED عمودی در سپر جلو استفاده خواهد کرد تا بیش از پیش بر هویت پنجه شیر پژو تأکید کند. ورودیهای تزئینی روی سپر جلوی نسل فعلی نیز میتواند جای خود را به تریم تیره بدهد تا ظاهر منسجمتری ایجاد شود. جلوپنجره نیز تقریباً مشابه نمونه بکار رفته در ۳۰۸ خواهد بود و لوگوی جدید نیز روی آن خودنمایی خواهد کرد. انتظار میرود پروفایل جانبی این خودرو عضلانیتر از قبل باشد و از خطوط نرمتر و پوشش پلاستیکی نازکتر برای ایجاد ظاهری لوکستر سود برده شود. خط سقف ۳۰۰۸ جدید نیز احتمالاً دینامیکتر خواهد شد تا تمایز بیشتری بین این خودرو ۵۰۰۸ جعبهایتر ایجاد شود. انتظار داریم در بخش عقب چراغهای LED نازکتر و گیراتر بکار روند و از کروم بیشتری روی سپر به ویژه در تریم های اسپرت تر GT-Line استفاده شود. رینگهای جدید به همراه رنگهای متمایز بدنه نیز بر جذابیت این خودرو خواهند افزود. احتمالاً تریم مشکی سقف و ستونهای نسل فعلی در ۳۰۰۸ جدید نیز دیده خواهند شد. شاسی بلندهای کنونی از نظر ابعاد رشد کردهاند و انتظار میرود همین موضوع درباره ۳۰۰۸ جدید نیز صادق باشد و این خودرو فاصله بین ۲۰۰۸ با طول ۴۳۰۰ میلیمتری را بیشتر کند. شایانذکر است نسل فعلی ۳۰۰۸ طول ۴۴۴۷ میلیمتری دارد. این امر منجر به بهبود تناسبات کلی و افزایش فضای کابین و بار خواهد شد.
داشبورد i-Cockpit کنونی این شاسیبلند اگرچه همچنان زیبا به نظر میرسد اما نسل جدید ۳۰۰۸ بهتر هم خواهد شد. نمایشگر لمسی بزرگتر، پشت آمپرهای سهبعدی جدید، دکمههای مشابه هواپیماها و متریال لوکستر در کابین باعث خواهند شد این خودرو از نسل فعلی فاصله بگیرد و رقیب محصولات لوکستری همچون بی ام و X1 باشد. همچنین تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتری نیز در این خودرو نصب خواهد شد. پژو میخواهد تا سال ۲۰۲۵ تمامی محصولات خود را هیبریدی و الکتریکی کند و تا سال ۲۰۳۰ نیز به برندی تمام الکتریکی در اروپا بدل شود. به این ترتیب هنوز زمان لازم برای ارائه یک نسل درونسوز دیگر از ۳۰۰۸ وجود دارد هرچند گزینههای الکتریکی شده زیادی عرضه خواهند شد و قطعاً نسخه الکتریکی آن نیز در دسترس خواهد بود. از این نظر دو سناریو را میتوان برای ۳۰۰۸ جدید متصور بود: یک سناریو استفاده از نسخه بهروز شده پلتفرم EMP2 است و سناریو دیگری نیز بهکارگیری پلتفرم مدرنتر STLA مدیوم برای خودروهای کامپکت و میان سایز خواهد بود. پلتفرم EMP2 با خودروهای الکتریکی نیز سازگار بوده و در اوپل آسترا الکتریکی نیز بکار خواهد رفت اما معماری STLA مدیوم از نظر قدرت و شعاع حرکتی تواناییهای بهتری دارد.
نسل جدید ۳۰۰۸ منحصراً با پیشرانههای بنزینی/هیبریدی عرضه خواهد شد و خبری از گزینههای دیزلی نخواهد بود. انتظار میرود نسخه پایه این خودروی فرانسوی از پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری پیورتک به روز شده با سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی استفاده کند. نسخههای پلاگین هیبریدی نیز با یک یا دو پیشرانه الکتریکی عرضه خواهند شد تا شعاع حرکتی بیشتری در حالت الکتریکی داشته باشند. احتمالاً نسخه پلاگین هیبریدی ۳۰۰۸ از قوای محرکه مشترکی با پژو ۴۰۰۸ استفاده خواهد کرد. ۴۰۰۸ اخیراً در خلال تستها و با بدنه کراس اووری پوزهکوتاه و کم ارتفاع رؤیت شده است. رسانههای فرانسوی میگویند اولین پروتوتایپ های استتار شده ۳۰۰۸ جدید تا پایان سال جاری میلادی دیده خواهند شد. انتظار میرود طی ماههای آتی اطلاعات بیشتری از این خودروی محبوب منتشر شود.
JDM lover
۱۷ خرداد ۱۴۰۱برای بازار ایران میتونه خوب باشه
TML BN
۱۷ خرداد ۱۴۰۱حداقل بهتر از این چینی هاست من خودم اصلا پژو تحسین نمیکنم چون بقول جرمی بعد از سال ۲۰۰۰ اون خودرو های افسانه ای همشون تموم شد ولی الان پژو ۵ سال دوباره یکم افتاده رو غلتک
اسامه عبدالخانی
۱۷ خرداد ۱۴۰۱دقیقا حرفای سلطان جرمی درستن
ممد ژانگولر
۱۷ خرداد ۱۴۰۱داداش TML همین کارارو کردین پژو از ایران رفت
برند به این خوبی چشه مگه هنوز که هنوز ۲۰۶ میدرخشه و طراحی کهنه نمیشه
TML BN
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ممد ۲۰۶ تقریبا آخرین محصول خوب خوب گفتم قبل از ۲۰۰۰ البته فکر کنم ۲۰۶ بعد ۲۰۰۰ در هر صورت
TML BN
۱۷ خرداد ۱۴۰۱و بعدشم اگر واقعا پژو بعد از سال ۲۰۰۰ خوب درخشیده پس چرا ۳ بار دولت فرانسه ار برشکستگی نجاتش داده
و پژو به خاطر دلایل دیگه از ایران رفت
اوسا
۱۸ خرداد ۱۴۰۱پژو غیر از موتور سه سیلندر ۱.۲ و چهار سیلندر ۱.۶ چیزی نداره
کاش بیان از ایران خودرو موتورهای به روز خریداری کنند تنوع محصولشون زیاد بشه
علیرضا
۲۹ مرداد ۱۴۰۱پژو خیلی وقته به بازی برگشته در تمام آمار های جهانی حضور داره ودرمسابقات هم موفق بوده قبل ۲۰۰۶ پژو ماشین های سدان عالی مثل ۵۰۵ gti و ۴۰۵ mi16 و ۴۰۶ تولید میکرد الان هم با ۵۰۸ psa عالی عمل کرده
NAVID۰۰۹۸
۱۷ خرداد ۱۴۰۱برای بازار ایران هر خودرویی از برندهای بینالمللی مطرح ، میتونه خوب باشه !
اما این طراحیای که میبینم برای این خودرو دلچسب نیست و بیشتر به درد بازار چین میخوره !
مهدی
۱۷ خرداد ۱۴۰۱تو کلاس خودروهای شهری اقتصادی از نظرم قویترین خودروساز اروپایی هست
meysam
۱۷ خرداد ۱۴۰۱بیش از حد المانهای مشکی در جلو استفاده شده
Erfan
۱۷ خرداد ۱۴۰۱اگه بیاد اول باید اون آرم جدیدش رو کند و همون شیر قدیمی خودمون رو بزنیم😂
ابوالفضل
۱۷ خرداد ۱۴۰۱مگه قیمتش زیر25 رهزر دلاره که بیاد توایران دلتون خوشه
رامتین
۱۷ خرداد ۱۴۰۱بصورت SKD وارد میشه. 100هزار دلار هم باشه مشکلی نداره. طرف پژو هست. رفیق ایرن خودرو.
ناشناس
۱۸ خرداد ۱۴۰۱پژو ۴۰۵ و پارس و ۲۰۶ و ۲۰۷ فرانسه نمیسازه چین میسازه تازه این خودرو اصل فرانسه است