پژو ۲۰۸ که پرفروشترین خودروی اروپا محسوب میشود، برای مدل ۲۰۲۴ با تغییراتی در ظاهر و ارتقاء تکنولوژیهای داخلی معرفی شده است.
هرچند پژو ۲۰۸ هنوز هم خودروی جذاب و بروزی به نظر میرسد ولی فرانسویها ترجیح دادهاند نسخه فیسلیفت آن را معرفی کنند تا محبوبیت این هاچبک کوچک در اروپا همچنان حفظ شود. طراحان پژو کار خود را با بازطراحی قسمت جلوی ۲۰۸ آغاز کرده و برای این کار از همان چراغهایی استفاده کردهاند که در هایپرکار 9X8 دیدیم. این شامل سه چنگال بلند عمودی است که به سمت پایین روی تریمهای مشکی براق سپر کشیده شده است.
در عقب خودرو هم سه چنگال قرمز در چراغها کار شده است. تمام نسخههای ۲۰۸ بهصورت استاندارد با آینههای جانبی مشکی براق ارائه میشوند و خریداران میتوانند از بین هفت رنگ مختلف بدنه مثل زرد آگوئدا و خاکستری سلنیوم یکی را انتخاب کنند. در نسخهٔ GT هم سقف مشکیرنگ قابل سفارش خواهد بود. تکمیلکنندهٔ بهروزرسانیهای ظاهری این هاچبک فرانسوی هم طراحی جدید رینگهای ۱۶ و ۱۷ اینچی است.
در داخل خودرو شاهد روکش پارچهای جدید صندلیها به همراه آلکانترای مشکی با دوخت سبزرنگ هستیم. در تیپهای GT و Allure بهصورت استاندارد یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی ارائه میشود درحالیکه تمام تیپها از نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰ اینچی بهره میبرند. غربیلک فرمان نیز با لوگوی جدید پژو بروز شده و برای نمونههای مجهز به گیربکس دستی هم دستهدندهٔ جدیدی در نظر گرفته شده است.
پژو همچنین ۲۰۸ جدید را به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی i-Connect مجهز کرده درحالیکه سیستم پیشرفتهتر i-Connect Advanced هم قابل سفارش خواهد بود. هردو سیستم از اندروید اتو و اپل کارپلی بهره میبرند درحالیکه تیپهای GT و Allure به سه پورت USB-C، شارژر بیسیم قویتر و دوربینهای پارک جلو و عقب با کیفیت بالاتر مجهز شدهاند.
در بخش پیشرانهها، شاید مهمترین مدل را بتوان نسخهٔ الکتریکی E-208 دانست که به یک پکیج باطری ۵۱ کیلووات ساعتی به همراه یک موتور الکتریکی ۱۵۶ اسب بخاری مجهز است و میتواند با هر بار شارژ تا ۴۰۰ کیلومتر را طی کند. این نسخه بهصورت استاندارد با شارژر تک فاز ۷.۴ کیلوواتی ارائه میشود درحالیکه شارژر سه فاز ۱۱ کیلوواتی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود که میتواند از ۲۰ تا ۸۰ درصد باطریها را در کمتر از ۲۵ دقیقه شارژ کند.
اما کسانی که هنوز آمادهٔ خرید خودرویی الکتریکی نیستند میتوانند سراغ ۲۰۸ معمولی بروند که در نسخههای بنزینی و هیبریدی خفیف ارائه میشود. پیشرانهٔ بنزینی خالص این خودرو یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر است که در نسخههای ۷۵ اسب بخاری با گیربکس پنج سرعته دستی و ۱۰۰ اسب بخاری با گیربکس شش سرعته دستی ارائه میشود. نسخهٔ هیبریدی خفیف هم با سیستم ۴۸ ولتی در کنار پیشرانههای ۱۰۰ و ۱۳۶ اسب بخاری ارائه میشود. پژو فعلاً قیمت و زمان عرضهٔ ۲۰۸ فیسلیفت را اعلام نکرده است.
میرسلیم
۱۶ تیر ۱۴۰۲با 206 فرقی نداره
amir-z
۱۶ تیر ۱۴۰۲باشه داداش یه چیزی بود تموم شد رفت دیگه لازم نیست هی بوشو در بیارید
بهرام
۱۶ تیر ۱۴۰۲چه کنایه به میرسلیم باشه یا حقیقی، ماشینی که لوگوش عوض بشه اصیل نخواهد بود. فکر کن لوگو بنز عوض شه. عمرأ
رایان
۱۶ تیر ۱۴۰۲چه ربطی داره؟ ری برند یکی از مهمترین ساختار خودروسازاس.فولکس واگن و بی ام و و خود بنز و هزارتا شرکت از اول لوگوشون این نبوده…
اشکان
۱۶ تیر ۱۴۰۲خوبی ؟! لوگوش عوض شه اصالت نداره!! :)) برو لوگوی شرکت های بزرگ و ببین ، خیلیهاشون بالای سه چهار بارم تغییر کردند!!! لانچیارو برو ببین بالای ۵ بار لوگوش و تغییر داده
لازم نیست تو عهد بوق بمونی….
Enayat
۱۷ تیر ۱۴۰۲نه اینجوری نیست، بنز هم لوگو خودش در برهه های زمانی مختلف تغییر داده؛ ولی این اواخر خیلی خفیف بوده. توی گوگل mercedes benz logo history سرچ کنید متوجه می شوید
علی
۶ مهر ۱۴۰۲بنز و با پژو مقایسه میکنی؟
یحیی
۱۹ خرداد ۱۴۰۳بله ، هر کدوم یه قیمت و کاربردی دارند
اشکان
۹ آذر ۱۴۰۲آقا این خودرو برای کمپانی خودروسازی پژو هست نه برای ایران خودرو تو ۲۰۶ ایران خودرو رو با پژو فرانسه مقایسه میکنی
حاتم
۱۶ تیر ۱۴۰۲مسخرهشو درآوردیدشماها دیگه، بسه دیگه!
علی
۶ مهر ۱۴۰۲۲۰۶ هم با لندکروز فرقی نداره ||||||:
Ali.mhd
۱۶ تیر ۱۴۰۲چقدر مدلهای جدید پژو خوشگل شدن…
از طراحی داخلی هم که نگم براتون….🔥💥
cyrus-az
۱۸ تیر ۱۴۰۲طراحی داخلی جدید پژو رو من شخصا خیلی دوست دارم ولی خیلی سایتها نوشتن که به لحاظ ارگونومی چندان راحت نیست.
یوسف
۱۶ تیر ۱۴۰۲تا وقتی پژو با ایران همکاری میکرد طراحی و کیفیتش معمولی بود ولی دقیقا پیشرفت طراحی و کیفیت پژو مصادف شد با نبودش در ایران و کوتاه شدن دست ما از محصولات جدیدش، قطعا پژو 208 و 2008 کنونی خیلی جذاب تر از اون مدل هایی هستن که وارد شد و قرار بود در ایران مونتاژ بشن.
مهدی
۱۶ تیر ۱۴۰۲پژو همون زمان هم طراحی فوق العاده ای داشت ۲۰۶ در ۱۹۹۹ یک طرح بی نظیر و انقلابی به حساب میامد داخلی هم خوب موقعی ای وارد همکاری شدن ولی بعد عقب موندن باسه تحریم و فساد داخلی ماشین های ۲۰۶ سال ۸۱ و ۸۲ که فرانسوی بود واقعا عالی بودن
Alan.r
۱۶ تیر ۱۴۰۲اتفاقا پژو اون موقع هم محصولات فوقالعاده خوب و جذابی داشت منتهی ایران خودرو ضعیف ترین و کم آپشن ترین نسخه ها رو وارد و تولید کرد
مثل T16 405، 205GTIو…….
محمد
۱۶ تیر ۱۴۰۲واقعا که تیم طراحی پژو یکی از بهترین تیم های حال حاضر بین تمام خودروساز هاس
Hamid
۱۶ تیر ۱۴۰۲سلام. پژو تبحر بالایی در ساخت خودروهای هاج بک دارد. طراحی این شرکت در دنیای خودرو همواره جزو پیشروها بوده اما در کیفیت، دوام و هزینه نگهداری، هنوز پشت سر خیلی از شرکت های خودرو سازی قرار دارد.
سام
۱۶ تیر ۱۴۰۲ولی لوگوی قبلی پژو خیلی شیک تر و قشنگتر بود و از دور هم مشخص بود ماشین پژوئه …
نویدی
۱۶ تیر ۱۴۰۲چقد جای هاچبکای جمع و جور و تند و تیز و خوش قیمت مثل این ماشین توی ایران خالیه.
(Saeed(peugeot
۱۶ تیر ۱۴۰۲فوق العاده و بی نظیییره
…….قیمت فول ترین نسخه این ماشین فک کنم بالای ۲۵ هزار دلار نباشه ….یعنی با دلار ۵۰ تومن ما با حدود ۱/۳۰۰ این جواهر و میشه خرید ……
اما تو ایران با این مبلغ باید آریزو ۵ و پیکانتو صفر خرید …😐😐😐😐
Bagher
۱۶ تیر ۱۴۰۲گرونتر از این حرفاس
بنده خدا
۱۶ تیر ۱۴۰۲پیکانتو ماشین بدی نیست در حد خودش خوبه
Hamilton1970
۱۶ تیر ۱۴۰۲آخ آخ آخ به کجا رسیدیم که پژو برامون جواهره…
اشکان
۹ آذر ۱۴۰۲پژو تو سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ بهترین خودرو ها رو با بیشتر ین امکانات ساخته پژو تو جهان بهترین ماشین ها رو میاره از چیزی که نمیدونی حرف نزن
Ben
۱۶ تیر ۱۴۰۲100 اسب بخار از موتور 1.2 تنفس طبیعی؟ خیلی عالیه.
حسین
۱۶ تیر ۱۴۰۲ارع
سه سیلندر
مساوی با ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری
Hassan
۱۶ تیر ۱۴۰۲اسب بخاری خیلی خوب بود! تاریخ ساز هست
حسین
۱۶ تیر ۱۴۰۲گربه کوچولو
محمد
۱۶ تیر ۱۴۰۲هرچی که هست خیلی اصولی تر و جذاب تر از پیکانتو طراحی شده….
بهرام
۱۶ تیر ۱۴۰۲به ملتی که سانتافه و پیکانتو براشون شده معیار و مقیاس امیدی نیست. چرا فولکس گلف و فورد فیستا و تویوتا کرولا رو مثال نمیزنین و چسبیدین به کره و فرانسه و چین؟
کرگدن باواریا
۱۶ تیر ۱۴۰۲چیکار کنن خب ماشین ندیدن… تقصیر کار نیستن بنده خدا ها
مملکتی که با عبور یه تیگوان و xc90 از خیابون همه انگشت به دماغ میمونن چه انتظاری داری معیارشون ماشین کره ایی نباشه !!!!
علی
۶ مهر ۱۴۰۲من اینطوریم🥲
رامتین
۱۶ تیر ۱۴۰۲بنظرم فوق العاده طراحی شده، خصوصا کابین. بنظرم موتور بنزینی 136 اسب بخاریش فوق العاده هست برای این خودرو با این ابعاد و وزن.
(Saeed(peugeot
۱۶ تیر ۱۴۰۲یه سری افراد انگار سهامدار شرکت کیا هستند و بهشون بر خورده …..
متوجه نشدن که منظور من اینه که با ۱/۳۰۰ اگه تو اروپا میشه ۲۰۸ جدید خرید تو ایران با ۱/۳۵۰ دارن پیکانتو ۲۰۱۶ صفر ۵ سال خواب تو گمرک و میفروشن
محمد
۱۷ تیر ۱۴۰۲احساس میکنم تو کابین قراره از پلاستیک خشک استفاده بکنن.
ولی دم تیم طراحی پژو گرم!
علی
۶ مهر ۱۴۰۲پژو داره اینارو وارد اروپا میکنه بعد ایرانخودرو هنوز داره ۲۰۶ فسیل شده رو درست میکنه