پژو

معرفی فیس‌لیفت پژو 208 با ظاهر جذاب‌تر و تکنولوژی‌های بیشتر

پژو ۲۰۸ که پرفروش‌ترین خودروی اروپا محسوب می‌شود، برای مدل ۲۰۲۴ با تغییراتی در ظاهر و ارتقاء تکنولوژی‌های داخلی معرفی شده است.

هرچند پژو ۲۰۸ هنوز هم خودروی جذاب و بروزی به نظر می‌رسد ولی فرانسوی‌ها ترجیح داده‌اند نسخه فیس‌لیفت آن را معرفی کنند تا محبوبیت این هاچ‌بک کوچک در اروپا همچنان حفظ شود. طراحان پژو کار خود را با بازطراحی قسمت جلوی ۲۰۸ آغاز کرده و برای این کار از همان چراغ‌هایی استفاده کرده‌اند که در هایپرکار 9X8 دیدیم. این شامل سه چنگال بلند عمودی است که به سمت پایین روی تریم‌های مشکی براق سپر کشیده شده است.

در عقب خودرو هم سه چنگال قرمز در چراغ‌ها کار شده است. تمام نسخه‌های ۲۰۸ به‌صورت استاندارد با آینه‌های جانبی مشکی براق ارائه می‌شوند و خریداران می‌توانند از بین هفت رنگ مختلف بدنه مثل زرد آگوئدا و خاکستری سلنیوم یکی را انتخاب کنند. در نسخهٔ GT هم سقف مشکی‌رنگ قابل سفارش خواهد بود. تکمیل‌کنندهٔ به‌روزرسانی‌های ظاهری این هاچ‌بک فرانسوی هم طراحی جدید رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی است.

در داخل خودرو شاهد روکش پارچه‌ای جدید صندلی‌ها به همراه آلکانترای مشکی با دوخت سبزرنگ هستیم. در تیپ‌های GT و Allure به‌صورت استاندارد یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی ارائه می‌شود درحالی‌که تمام تیپ‌ها از نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰ اینچی بهره می‌برند. غربیلک فرمان نیز با لوگوی جدید پژو بروز شده و برای نمونه‌های مجهز به گیربکس دستی هم دسته‌دندهٔ جدیدی در نظر گرفته شده است.

پژو همچنین ۲۰۸ جدید را به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی i-Connect مجهز کرده درحالی‌که سیستم پیشرفته‌تر i-Connect Advanced هم قابل سفارش خواهد بود. هردو سیستم از اندروید اتو و اپل کارپلی بهره می‌برند درحالی‌که تیپ‌های GT و Allure به سه پورت USB-C، شارژر بی‌سیم قوی‌تر و دوربین‌های پارک جلو و عقب با کیفیت بالاتر مجهز شده‌اند.

در بخش پیشرانه‌ها، شاید مهم‌ترین مدل را بتوان نسخهٔ الکتریکی E-208 دانست که به یک پکیج باطری ۵۱ کیلووات ساعتی به همراه یک موتور الکتریکی ۱۵۶ اسب بخاری مجهز است و می‌تواند با هر بار شارژ تا ۴۰۰ کیلومتر را طی کند. این نسخه به‌صورت استاندارد با شارژر تک فاز ۷.۴ کیلوواتی ارائه می‌شود درحالی‌که شارژر سه فاز ۱۱ کیلوواتی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود که می‌تواند از ۲۰ تا ۸۰ درصد باطری‌ها را در کمتر از ۲۵ دقیقه شارژ کند.

اما کسانی که هنوز آمادهٔ خرید خودرویی الکتریکی نیستند می‌توانند سراغ ۲۰۸ معمولی بروند که در نسخه‌های بنزینی و هیبریدی خفیف ارائه می‌شود. پیشرانهٔ بنزینی خالص این خودرو یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر است که در نسخه‌های ۷۵ اسب بخاری با گیربکس پنج سرعته دستی و ۱۰۰ اسب بخاری با گیربکس شش سرعته دستی ارائه می‌شود. نسخهٔ هیبریدی خفیف هم با سیستم ۴۸ ولتی در کنار پیشرانه‌های ۱۰۰ و ۱۳۶ اسب بخاری ارائه می‌شود. پژو فعلاً قیمت و زمان عرضهٔ ۲۰۸ فیس‌لیفت را اعلام نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. میرسلیم

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    با 206 فرقی نداره

    موافقم 22
    مخالفم 101
    1. amir-z

      ۱۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (96 ديدگاه)

      باشه داداش یه چیزی بود تموم شد رفت دیگه لازم نیست هی بوشو در بیارید

      موافقم 85
      مخالفم 12
    2. بهرام

      ۱۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (95 ديدگاه)

      چه کنایه به میرسلیم باشه یا حقیقی، ماشینی که لوگوش عوض بشه اصیل نخواهد بود. فکر کن لوگو بنز عوض شه. عمرأ

      موافقم 3
      مخالفم 80
      1. رایان

        ۱۶ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (6 ديدگاه)

        چه ربطی داره؟ ری برند یکی از مهمترین ساختار خودروسازاس.فولکس واگن و بی ام و و خود بنز و هزارتا شرکت از اول لوگوشون این نبوده…

        موافقم 31
        مخالفم 1
      2. اشکان

        ۱۶ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (401 ديدگاه)

        خوبی ؟! لوگوش عوض شه اصالت نداره!! :)) برو لوگوی شرکت های بزرگ و ببین ، خیلی‌هاشون بالای سه چهار بارم تغییر کردند!!! لانچیارو برو ببین بالای ۵ بار لوگوش و تغییر داده
        لازم نیست تو عهد بوق بمونی….

        موافقم 36
        مخالفم 1
      3. Enayat

        ۱۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (238 ديدگاه)

        نه اینجوری نیست، بنز هم لوگو خودش در برهه های زمانی مختلف تغییر داده؛ ولی این اواخر خیلی خفیف بوده. توی گوگل mercedes benz logo history سرچ کنید متوجه می شوید

        موافقم 17
      4. علی

        ۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (189 ديدگاه)

        بنز و با پژو مقایسه میکنی؟

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. یحیی

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (6 ديدگاه)

          بله ، هر کدوم یه قیمت و کاربردی دارند

      5. اشکان

        ۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (40 ديدگاه)

        آقا این خودرو برای کمپانی خودروسازی پژو هست نه برای ایران خودرو تو ۲۰۶ ایران خودرو رو با پژو فرانسه مقایسه میکنی

    3. حاتم

      ۱۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      مسخره‌شو درآوردیدشماها دیگه، بسه دیگه!

      موافقم 4
      مخالفم 2
    4. علی

      ۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (189 ديدگاه)

      ۲۰۶ هم با لندکروز فرقی نداره ||||||:

  2. Ali.mhd

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    چقدر مدلهای جدید پژو خوشگل شدن…
    از طراحی داخلی هم که نگم براتون….🔥💥

    موافقم 75
    مخالفم 3
    1. cyrus-az

      ۱۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (107 ديدگاه)

      طراحی داخلی جدید پژو رو من شخصا خیلی دوست دارم ولی خیلی سایتها نوشتن که به لحاظ ارگونومی چندان راحت نیست.

  3. یوسف

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    تا وقتی پژو با ایران همکاری میکرد طراحی و کیفیتش معمولی بود ولی دقیقا پیشرفت طراحی و کیفیت پژو مصادف شد با نبودش در ایران و کوتاه شدن دست ما از محصولات جدیدش، قطعا پژو 208 و 2008 کنونی خیلی جذاب تر از اون مدل هایی هستن که وارد شد و قرار بود در ایران مونتاژ بشن.

    موافقم 54
    مخالفم 3
    1. مهدی

      ۱۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1328 ديدگاه)

      پژو همون زمان هم طراحی فوق العاده ای داشت ۲۰۶ در ۱۹۹۹ یک طرح بی نظیر و انقلابی به حساب میامد داخلی هم خوب موقعی ای وارد همکاری شدن ولی بعد عقب موندن باسه تحریم و فساد داخلی ماشین های ۲۰۶ سال ۸۱ و ۸۲ که فرانسوی بود واقعا عالی بودن

      موافقم 62
      مخالفم 3
    2. Alan.r

      ۱۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      اتفاقا پژو اون موقع هم محصولات فوق‌العاده خوب و جذابی داشت منتهی ایران خودرو ضعیف ترین و کم آپشن ترین نسخه ها رو وارد و تولید کرد
      مثل T16 405، 205GTIو…….

      موافقم 42
      مخالفم 1
  4. محمد

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (304 ديدگاه)

    واقعا که تیم طراحی پژو یکی از بهترین تیم های حال حاضر بین تمام خودروساز هاس

    موافقم 39
    مخالفم 4
  5. Hamid

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    سلام. پژو تبحر بالایی در ساخت خودروهای هاج بک دارد. طراحی این شرکت در دنیای خودرو همواره جزو پیشروها بوده اما در کیفیت، دوام و هزینه نگهداری، هنوز پشت سر خیلی از شرکت های خودرو سازی قرار دارد.

    موافقم 25
    مخالفم 11
  6. سام

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (83 ديدگاه)

    ولی لوگوی قبلی پژو خیلی شیک تر و قشنگتر بود و از دور هم مشخص بود ماشین پژوئه …

    موافقم 16
    مخالفم 14
  7. نویدی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (391 ديدگاه)

    چقد جای هاچبکای جمع و جور و تند و تیز و خوش قیمت مثل این ماشین توی ایران خالیه.

    موافقم 25
    مخالفم 1
  8. (Saeed(peugeot

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (43 ديدگاه)

    فوق العاده و بی نظیییره
    …….قیمت فول ترین نسخه این ماشین فک کنم بالای ۲۵ هزار دلار نباشه ….یعنی با دلار ۵۰ تومن ما با حدود ۱/۳۰۰ این جواهر و میشه خرید ……

    اما تو ایران با این مبلغ باید آریزو ۵ و پیکانتو صفر خرید …😐😐😐😐

    موافقم 34
    مخالفم 4
    1. Bagher

      ۱۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (122 ديدگاه)

      گرونتر از این حرفاس

      موافقم 2
      مخالفم 8
    2. بنده خدا

      ۱۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (287 ديدگاه)

      پیکانتو ماشین بدی نیست در حد خودش خوبه

      موافقم 18
      مخالفم 3
    3. Hamilton1970

      ۱۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (541 ديدگاه)

      آخ آخ آخ به کجا رسیدیم که پژو برامون جواهره…

      موافقم 4
      مخالفم 17
      1. اشکان

        ۹ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (40 ديدگاه)

        پژو تو سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ بهترین خودرو ها رو با بیشتر ین امکانات ساخته پژو تو جهان بهترین ماشین ها رو میاره از چیزی که نمیدونی حرف نزن

  9. Ben

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (224 ديدگاه)

    100 اسب بخار از موتور 1.2 تنفس طبیعی؟ خیلی عالیه.

    موافقم 33
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۱۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      ارع
      سه سیلندر
      مساوی با ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری

      موافقم 16
  10. Hassan

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    اسب بخاری خیلی خوب بود! تاریخ ساز هست

  11. حسین

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    گربه کوچولو

    موافقم 14
  12. محمد

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (217 ديدگاه)

    هرچی که هست خیلی اصولی تر و جذاب تر از پیکانتو طراحی شده….

    موافقم 28
    1. بهرام

      ۱۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (95 ديدگاه)

      به ملتی که سانتافه و پیکانتو براشون شده معیار و مقیاس امیدی نیست. چرا فولکس گلف و فورد فیستا و تویوتا کرولا رو مثال نمی‌زنین و چسبیدین به کره و فرانسه و چین؟

      موافقم 16
      مخالفم 5
      1. کرگدن باواریا

        ۱۶ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (149 ديدگاه)

        چیکار کنن خب ماشین ندیدن… تقصیر کار نیستن بنده خدا ها
        مملکتی که با عبور یه تیگوان و xc90 از خیابون همه انگشت به دماغ می‌مونن چه انتظاری داری معیارشون ماشین کره ایی نباشه !!!!

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. علی

          ۶ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (189 ديدگاه)

          من اینطوریم🥲

  13. رامتین

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    بنظرم فوق العاده طراحی شده، خصوصا کابین. بنظرم موتور بنزینی 136 اسب بخاریش فوق العاده هست برای این خودرو با این ابعاد و وزن.

    موافقم 22
    مخالفم 1
  14. (Saeed(peugeot

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (43 ديدگاه)

    یه سری افراد انگار سهامدار شرکت کیا هستند و بهشون بر خورده …..

    متوجه نشدن که منظور من اینه که با ۱/۳۰۰ اگه تو اروپا میشه ۲۰۸ جدید خرید تو ایران با ۱/۳۵۰ دارن پیکانتو ۲۰۱۶ صفر ۵ سال خواب تو گمرک و میفروشن

    موافقم 22
  15. محمد

    ۱۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1236 ديدگاه)

    احساس میکنم تو کابین قراره از پلاستیک خشک استفاده بکنن.
    ولی دم تیم طراحی پژو گرم!

    موافقم 5
    مخالفم 5
  16. علی

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (189 ديدگاه)

    پژو داره اینارو وارد اروپا میکنه بعد ایرانخودرو هنوز داره ۲۰۶ فسیل شده رو درست میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا