مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو در مجمع عمومی سالانه این شرکت، بازگشت ۲۰۷ صندوقدار را برای تولید نیمه دوم سال ۱۴۰۳ اعلام کرد.
در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ تعداد محدودی ۲۰۷ صندوقدار تولید شد و بعد مدیران وقت ایرانخودرو تصمیم گرفتند ۲۰۷ هاچبک را در کنار انواع ۲۰۶ و رانا پلاس عرضه کنند. حالا پس از ۵ سال توقف تولید ۲۰۷ صندوقدار، این محصول به خط مونتاژ باز خواهد گشت تا احتمالا، گرانترین محصول در گروه ۲۰۶ و ۲۰۷ و رانا موسوم به سدان کلاس B باشد.
آذر ماه سال ۱۴۰۲ در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو اخبار مختلف از بازتولید ۲۰۷ صندوقدار منتشر شد. پژو ۲۰۷ صندوقدار جدید قرار است کاملترین محصول ایران خودرو در کلاس B باشد. این خودرو به پیشرانه ۱/۶ لیتری تنفس طبیعی TU5 پلاس با قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر مجهز است. همچنین جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT با ساختار انتقال توان به چرخ های جلو استفاده میشود. قوای محرکه پژو ۲۰۷ صندوقدار جدید با خودروهایی مثل ۲۰۷ هاچبک پانوراما و تارا اتوماتیک مشابه خواهد بود.
در بحث امکانات رفاهی و ایمنی ۲۰۷ صندوقدار جدید قرار است تا کامل تر از محصولاتی چون رانا پلاس باشد. این خودرو به سقف شیشهای با سایهبان دستی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، آینههای تاشو برقی، فرمان کمکی برقی با دوخت چرم، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، اندروید اتو، اپل کارپلی، تهویه اتوماتیک، دوربین و سنسور پارک عقب، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، آینه حساس به نور، تریم داخلی چرم و پارچه، سنسور نور، سنسور باران، رینگ آلومینیومی، سنسور پایش فشار باد تایرها و دو کیسه هوا مجهز است.
در بازار آزاد، قیمت ۲۰۷ صندوق دار اتوماتیک مدل ۱۳۹۸، حدود ۷۰۰ میلیون تومان است. قیمت ۲۰۷ هاچبک سقف پانوراما هم از یک میلیارد تومان گذشته است. باتوجه به شرایط موجود و اظهارات مدیران ایران خودرو، قیمت کارخانه برای نسخهی ۱۴۰۳، حدود ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان پیشبینی میشود و طبیعتا ۲۰۷ صندوقدار جدید برای مشتری بازار آزاد، بیش از یک میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.
نانو
۲۰ مرداد ۱۴۰۳دنده عقب پیشرفت خودرویی کشور
gabriel
۲۰ مرداد ۱۴۰۳یعنی جهنمی ترین نقطه تمام کائنات ج.ا است چراکه اگه جز این بود نباید از بازگشت به 10سال قبل احساس شعف میکردیم!!!!!!!!!!!!
amirkhanzadeh
۲۰ مرداد ۱۴۰۳👏
genius
۲۰ مرداد ۱۴۰۳208 هم تو دنیا دیسکانتینیو شده عزیزان ابر قددددرت منطقه دارن میرن ته مونده ی انبار دانگ فنگ پژو رو بیارن باهاش 206+ سدان مونتاژ کنن!ممنونم ازتون که هستید
Dan
۲۰ مرداد ۱۴۰۳دیسکانتینیو✅
توقف تولید❎
ایران دوست
۲۰ مرداد ۱۴۰۳دیسکانتینیو صدبار بهتر از عبارت تمام عربی توقف تولید است. ما ایرانیان اصیل هر زبانی رو به عربی ترجیح میدیم. اینجوری که رگ گردن جناب عالی برای این عبارت عربی بالا اومد برای زبان پارسی بالا نیومده. هر دو واژه «توقف» و «تولید» عربی هستند پس میگیم دیسکانتینیو تا زمانیکه پارسی اون پیدا بشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ مرداد ۱۴۰۳خوش به حالت که نمی دونی پارسی “توقف تولید” میشه “پایان ساخت”
اوج عقب ماندگی فرهنگی در ایران، استفاده از واژههای انگلیسی غیرکاربردی هست
فقط می تونم متاسف باشم برای دیسکانتینو گفتن جوان ایرانی
Dan
۲۰ مرداد ۱۴۰۳کاری ندارم عبارت عربی باشه پارسی یا انگلیسی.
صرفاً میگم از یه عبارت جا افتاده تری استفاده کنیم عوض اینکه دانش واژه شناسیمونو به رخ هم دیگه بکشیم.
میتونستم ۱۰ تا گزاره دیگه برای دیسکانتینیو بنویسم ولی اولین چیزی که به ذهنم رسید همون «توقف تولید» بود.
چون وقت بنده کم بود ننشستم فکر کنم و عبارت پارسیشو پیدا کنم.
شما به بزرگیتون عذر بنده رو بپذیرید.
داوود رستمی
۲۰ مرداد ۱۴۰۳اوج عقب ماندگی فرهنگی در ایران فقط لونجا که وبسایت تخصصی خودرو به جای پرخوران می نویسه توربو شارژ و hybrid رو مینویسه هیبرید (هایبرید هم نه)
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ مرداد ۱۴۰۳دلیلش خیلی ساده است
ما به سواد میلیونها ایرانی ماشینباز احترام میگذاریم آنچه توسط کل ایرانیها پذیرفته است، قبول میکنیم
پرخوران یک واژه مندرآوردی مسخره است که هیچ مکانیک و ماشینبازی استفاده نمیکنه، هایبرید هم توسط ایرانیها پذیرفته نشده و هیبرید تلفظ میکنن، مثل موستانگ و دوج که همه میدونیم تلفظ امریکایی چیز دیگه است
8Dark8Night8
۲۱ مرداد ۱۴۰۳دیسکانتینیو عزیز درحال حاضر ۲۰۶+ داره براتو عرضه میشه و اونور اب مردم تو رفاه با خودرو های روز لذت رانندگی رو میبرن کاش میفهمیم الان مسئله ما چیه
genius
۲۱ مرداد ۱۴۰۳آقای اشتری جان زبان علم مهندسی انگلیسی است نمیدونم خود شما سررشته ای در مهندسی دارید یا مثل میلیونها ماشین باز فقط عشق ماشین دارید ولی تحصیلات و کارتون چیز دیگه ای است؟ مهم نیست مهم اینه که شما از استاتیک و دینامیک که عملا اول راه ورود به جهان مهندسی است با زبان لاتین سروکار داری حتی کسی نمیاد به استاتیک بگه درس ایستایی داریم!!!!!خواهشا کاسه داغتر از آش نباشید و بپذیرید زبان جهانی علوم فنی درحال حاضر انگلیسی میباشد
S
۲۱ مرداد ۱۴۰۳الان کسی از مهندسی حرف زد؟
محمد
۲۱ مرداد ۱۴۰۳بدبخت عرب ستیز.
باز تو اشتراکات ژنتیکی بیشتر با عربه نسبت به اون انگلیسیه داری.
علی
۲۱ مرداد ۱۴۰۳شرم امور ماشینی از رد خارج دوباره تولید بشه
صدرا
۲۰ مرداد ۱۴۰۳میدونم حرفم بی ربطه ولی الان با بودجه 1.400خوبه بهمن ریسپکت صفر خرید یا برم سراغ اریزو 5 صفر یا اریزو 6پرو کارکرده
amir
۲۰ مرداد ۱۴۰۳چینی کارکرده که هیچی ریسپکت زیاد رایج نشد
میمونه آریزو ۵
کاربر آنلاین
۲۰ مرداد ۱۴۰۳یا ریسپکت بخر یا اریزو ۶ پرو
اگه اس یوی می خواهی تگو ۷ یا sx5 صفر بخر
کاربر
۲۰ مرداد ۱۴۰۳تیگو ۷ الان ۱۷۳۰ هست
کاربر آنلاین
۲۱ مرداد ۱۴۰۳الان ۳۰ تا ۶۰ کارش گیر میاد البته تیگو هفت معمولی میتونه یه چانگان cs35 پلاس بگیره ولی اگه گیرت بیاد
اگه هم کره ای خوب سالم یا ژاپنی خوب پیدا کنی بهتر از همه این ها هست
هراکلیوس
۲۰ مرداد ۱۴۰۳رسپکت
کسرا
۲۰ مرداد ۱۴۰۳۶ پرو به شرط تمیز بودن
علیرضا
۲۰ مرداد ۱۴۰۳بی شک مزدا ۳ اتاق قدیم یا رنو مگان اگر هم سواری رویای میخوای سیتروئن c5 اگر هم بازار خرید فروش برات مهم نیست پژو ۴۰۷
محمد
۲۱ مرداد ۱۴۰۳بعد خریدن سیتروئن c5 برای خرید قطعه بزنی تو سر خودت که چه غلطی کردی.
محمد
۲۱ مرداد ۱۴۰۳بعد خریدن سیتروئن c5 برای خرید قطعه بزنی تو سر خودت که چه غلطی کردی.
کاربر
۲۰ مرداد ۱۴۰۳بهمن موتور که تا پایان سال فروش نداره به خواطر تعهدات سامانه یکپارچه.به نظرم با این بودجه سراغ kmc j7 برو موتورش قوی تره گیربکسشم دوکلاچه هست هرچند اونقدر تعریفی نیست گیربکسش ولی باز خوبه.فیسشم سلیقه ایه ولی باز جدیدتره.اما به نظرم چینی کراس اور بگیرید خیلی بهتره بازارش هم بهتره یه کلاسی هم داره.
AMIR L
۲۰ مرداد ۱۴۰۳تو خرید ریسپکت شک نکن!
سواری نرمتر هندلینگ بهتر.
۲۰ مرداد ۱۴۰۳ماشین خوبیه ها ولی نه برای سال ۲۰۲۴ که براش ۷۵۰ تومن بدی😐✋
رضا
۲۰ مرداد ۱۴۰۳تا زمانی که ماشینای بهتر و ارزون تری مثل خانواده دنا پلاس و تارا و دویست و هفت هاچبک در انواع مدلا هست کی هفتصد تومن پول بابت این میده؟تارا اتوماتیک v4 با همین موتور تیو فایو پلاس و آپشن های بیشتر و اتاق جادار تر و سواری پایدار تر و نرم تر و قیمت کمتر کارخونه هست
دنا پلاس توربو اتومات آپشنال هم بماند که از هر نظر از این سر تر هست و شتاب و توان موتورش اصلا با تیو فایو پلاس و نسخه معمولی قابل مقایسه نیست
دویست و هفت صندوق دار فضای تنگ و ناکارآمد دویست و هفت هاچبک رو داره ولی جمع و جور بودن و راحتی رانندگی و اسپرتی و زیبایی اونو نداره خب کسی که ماشین تو دست و اسپرت و کمی زیبا بخواد میره همون نسخه هاچبکش رو با قیمت صد تومن ارزون تر از کارخونه میخره خیلی هم شیک تر هست اگر هم فضای بار و ماشین خانواده بخواد تارا اتو گزینه خیلی بهتریه حتی دنا با وجود جای کم باز از این ردیف عقبش خیلی راحت تره
بنظرم ایران خودرو بجا این کارا باید به فکر ماشینای جدید تر باشه نه که همون ماشینای قدیم رو که فروش نداشتن و کنار گذاشته شدن رو دوباره عرضه کنه
محصولات حال حاضرش درسته نه کیفیت دارن و نه بروز هستن ولی تنوع زیاد دارن
نیازی نیست یک ماشین بنجل دیگه به لیست محصولاتش اضافه بشه
حسین
۲۰ مرداد ۱۴۰۳کاش صندلی هاش هم ایربگ داشت و طراحی داخلی اش جدید میشد.
علی جردن
۲۰ مرداد ۱۴۰۳رانا پلاس و این هر دو یک ماشینن بنظرم که فیس رانا پلاس زیباتره
froG-driVer
۲۰ مرداد ۱۴۰۳از کسی که 911 صفر رو بالاتر از 300 sl میدونه،از این بیشتر انتظاری نمیره…
علی جردن
۲۰ مرداد ۱۴۰۳هر دو تاش یک ماشینن دقیقا یک ماشینن هیچ فرقی بجز چراغ و داشبورد ندارن
موتور و پلت فرم و شاسی دقیقا یکسانه
mickeyy
۲۰ مرداد ۱۴۰۳اگه دقت کنید نمونه خارجی 206 پلاس صندوق دار گلگیر عقب و سپر عقب با نمونه تولید ایران متفاوته. به نظرم نمونه خارجی طراحی بهتری داره ولی اینا حتی زحمت همین کار رو هم به خودشون ندادن و همون گلگیر 206 صندوقدار رو گذاشتن روش
ابراهیم
۲۰ مرداد ۱۴۰۳فیس ۲۰۷ عالیه صندوقدارش خیلی زیباست. ی تغییر داخل داشبورد بدن صندلی ها برقی کنن عالی تر میشه در کل عالیه
کیا
۲۳ مرداد ۱۴۰۳همین امثال شماها هستین ک این خودروسازی ها هرروز پرووتر و وقیییح ترمیشن.
تحریم کنید مردم بدبخت زجرکشیده تحریمشون کنید اشغال هاشون روی دستشون باد کنن
نخریییییییییییییییییید
تحرییییییییییییم دوساله حسابکار دست همشون میاد
سهیل گل آزاد
۲۰ مرداد ۱۴۰۳با ۴۵ ۴۶ سال پر از ادعا الان دنبال مونتاژ ته مونده های انبار دانگ فنگ هستن و همونا رو هم میان با قیمت پرت و پلا تو پاچه ملت میکنن ولی کشورهای بی عرضه همسایه پرفروش ترین ماشینای بازارشون مدل های روز برند های تویوتا و نیسان و هیوندای و کیا هست 😐
حدیقه
۲۱ مرداد ۱۴۰۳خوش به حالت ایران خودرو
بالاخره به آرزوت رسیدی
Reza
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ای هرچی خاکه توسرتون بااین پیشرفتتون.۲۰۷ ورانا خودشون بایداز رده خارج بشن ولی شما تازه میخواین ۲۰۷ صندوقدار بعد ۵ سال برگردونید خط تولید.
کیا
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ملتو ب تمسخر گرفتن؟ این چ شوخیه هولناکیه؟
207صندوق دار . ۴۰۵؟
ایسگا کردین ملتو😡 چیه بلد نیستین پلتفرم طراحی کنین؟ بلد نیستین اتاق و شاسی و زیربندی طراحکنین؟
چتونه مگه نارضایتی مردمو نمیبینید. کورید یا کر؟
نمیشنوید دارن هر روز فح..تون مییدیم ما؟ لعنتتون میکنیم؟
اقانمیتونین تولید کنین جمع کنین خودروسازیتونو
مردم ک احم…ق هستن فقط میخرند مردم بیشعور هموطن ساده لوح نخر تا ورشکست بشن ساپ..و ایراخر رو . نخرررررید تحریمممم تحرییییییم خودروسازها
آراد
۱ مهر ۱۴۰۳اصلا کشورهای همسایه رو بیخیال.تو ایران خودمون تارا با کابین جادارتر آپشن بیشتر پلت فرم جدیدتر و..تو بازار آزاد۸۰۰میلیون قیمت میخوره.صد درصد با این اوضاع 207sdاختلاف قیمت فاحشی خواهد داشت