جدیدترین مدل پژو ۵۰۰۸ از معدود کراساورهای فرانسوی است که سه ردیف صندلی و پیشرانه تمام برقی دارد.
تولید شاسی بلند برقی با ابعاد بزرگ، توسط برندهای مختلف مثل کیا، ولوو، کادیلاک و تسلا انجام شده است. باتوجه به تمرکز برندهای فرانسوی بر خودروهای اندازه متوسط و کوچک، عرضهی پژو ۵۰۰۸ با پیشرانهی الکتریکی، جالب به نظر میرسد.
در اروپا هاچبکهای پژو مشهور هستند اما کراساورهای ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ نیز عرضه میشوند. اولین پژو ۵۰۰۸ در سال ۲۰۰۹ به شکل مینیون (MPV) بود. این خودرو از نسل دوم، به کلی تغییر کرد و کراساور شد. سالانه حدود ۸۰ هزار ۵۰۰۸ در سراسر دنیا فروخته میشود که البته غالبا برای فرانسه و چین هستند.
جدیدترین تغییر چهره (فیسلیفت) پژو ۵۰۰۸ چراغهای متفاوت و حس اسپرت فراهم میکنند. سه ردیف LED در طرفین، روشنایی روز هستند و کاسه چراغ اصلی، بسیار باریک است. وسط جلو پنجره با طرح مشبک، نشان تجاری پژو به شکل نیمرخ شیر، دیده میشود و حجمدهی خلاقانه برای سپرها، ۵۰۰۸ را انتقامجو جلوه میدهد.
در نمای جانبی، چرخهای ۲۰ اینچ نصب شدهاند تا از این نظر، کراساور پژو بسیار متفاوت از رقبای هماندازه باشد. ادوات پلاستیکی، بخش بزرگی از رکاب، قاب گلگیرها و نمای پشت را پوشش میدهند. ستون انتهای خودرو نقرهای رنگ است تا با حداقل هزینه، کمی حس لوکس را القا کند. پژو ۵۰۰۸ طول بدنهی ۴۶۴۱ میلیمتر دارد و نسبت به کیا EV9 حدود ۴۰ سانتیمتر کوچکتر است.
طبق معمول، مهمترین نکتهی مثبت در محصولات مدرن پژو، برای ۵۰۰۸ جدید نیز وجود دارد. طراحی داخلی با نمایشگرهای بزرگ پیوسته، فرمان چندضلعی و داشبورد مورب، مشابه سفینههای فضایی فیلمهای علمی تخیلی است. در بالا یک مانیتور ۲۰ اینچ نصب شده و برای مدیریت امکانات رفاهی، نمایشگر ۱۰ اینچ استفاده میشود. کنسول میانی، طراحی فضایی دارد و مواد به کار رفته در قسمتهای مختلف، کیفیت بسیار خوب فراهم میکنند.
نسخهی پایه، همچنان موتور ۱/۲ لیتر توربوشارژ خواهد داشت. این پیشرانهی کوچک در سالهای اخیر، جوایز متنوع گرفته است و حالا همراه سیستم هیبرید ساده، ۱۳۸ اسب بخار با ۲۶۰ نیوتنمتر تولید میکند. ارزانترین پژو ۵۰۰۸ مدرن، در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و ۷ لیتر در صد کیلومتر، مصرف بنزین دارد.
مدل پلاگین هیبرید، از ترکیب موتور ۱/۶ لیتر توربو با ۱۵۰ اسب بخار و محرک برقی ۱۲۳ اسب بخار، ۱۹۵ اسب بخار قدرت میگیرد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه، میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر و امکان رانندگی تمام برقی تا شعاع ۸۰ کیلومتر برساعت، مهمترین مشخصات ۵۰۰۸ پلاگین هیبرید هستند.
نسخهی برقی به نام E-5008 دو مدل خواهد داشت. در حالت تک موتور الکتریکی، ۲۱۰ تا ۲۲۸ اسب بخار تولید میکند؛ اما E-5008 دو موتوره با سیستم چهارچرخ محرک، ۳۱۸ اسب بخار قدرت دارد. قویترین مدل، گشتاور ۳۴۵ نیوتنمتر روی چرخ جلو و ۱۷۰ نیوتنمتر برای محور عقب فراهم میکند. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این کراساور برقی، هنوز مشخص نیست اما مدل تک موتوره همراه باتری ۹۸ کیلووات ساعت، توان پیمایش ۶۵۰ کیلومتر خواهد داشت.
قیمت پژو ۵۰۰۸ با موتور ۱۳۸ اسب بخار و سیستم محرک جلو، حدود ۳۰ هزار دلار پیشبینی شده است. نسخههای پلاگین هیبرید و تمام برقی برای عرضه در اواخر سال ۲۰۲۴ نیز، آستانه قیمت ۴۰ و ۵۵ هزار دلار، خواهند داشت.
ممد ژانگولر
۱ فروردین ۱۴۰۳چقدر دوست داشتنیه . فقط یکم قیمتش پایین تر بود کاملا با جنسای بی هویت چینی رقابت میکرد. جای ژان رنو خالیه . دلم برای خودروهای فرانسوی تنگ شده .
parhamiof
۲ فروردین ۱۴۰۳داداش دیگه شاسی بلند فولسایز با 130 اسب بخار 30 هزار دلار خوبه دیگه.
فقط کاشکی ستون d شیب بیشتری داشت تا از حالت مینی ون بودن خارج شه
$Mind
۲ فروردین ۱۴۰۳تا صحبت از خودروی برقیه ، اینم بگم یه خبر جالب از تغییرات قوانین برای برقی سازی منتشر شده . بعد از ضرر کمپانیایی مثل جی ام و فورد از برقی سازی ، دولت امریکا یکمبه بنزینیا چراغ سبز نشون داده و ظاهرا توجه خودروسازان داره به سمت خودروهای پلاگین برمیگرده .
در صورت تمایل میتونید بخونید . این همون چیزی بود که تویودا مدت ها پیش میگفت .
https://carbuzz.com/biden-administration-evs/
parhamiof
۲ فروردین ۱۴۰۳آقای اشتری لطفا یه مقاله هم راجع به کانسپتا و خودرو های ایرانی که قرار بود تولید بشه و نشد داخل سایت قرار بدید،ممنون.🙏
MehdiTurbo
۲ فروردین ۱۴۰۳داداش سی هزارتا خودت داری میگی قیمت پایه ۴۰ تاس تا ۵۵ هزارتا پول یه بنز و بی ام و و جنسیس میشه نمیگم خودروی بدیه محشر ولی نه به جای بنز و بی ام و و جنسیس و ائودی
MehdiTurbo
۲ فروردین ۱۴۰۳شاید شاسی فول سایز بنز و بی ام و نشه ولی تو کلاسای دیگه میشه انتخاب کرد و تو همین کلاس من جنسیس ترجیح میدم همه چیش عالیه ولی نباید تو رنج خودروهای لوکس قیمت گذاری میکرد
Sepehrg
۱ فروردین ۱۴۰۳عاشق طراحی داخلیای پژوم
Zz
۱ فروردین ۱۴۰۳۵۵ هزار دلار برای پژو آیا واقعا ارزش داره ؟
پژو در طراحی کابین i-cockpit واقعا یکی از بهترین برندای دنیاست و بسیار زیبا و کاربردی این کار رو انجام میده
B
۱ فروردین ۱۴۰۳10 هزارتا کمتر بود عالی میشد اما بازم ماشین خوبیه خصوصا برای اروپایی ها
۱ فروردین ۱۴۰۳من از اون کابین ها خوشم نمیاد
Galant.VR4(JDM)
۱ فروردین ۱۴۰۳قیمتش خب بالا هست اما پژو برند معتبری محسوب میشه بالای 10سال بود که افت کاهش محبوبیت داشت ولی الان خیلی بهتر شده اگه حداقل 300 اسب داشت و قسمت های فنی دیگه ای رو ارتقا میداد تا 60 هزار دلار واقعا ارزش داشت پژو اونقدری ارزش داره که یه محصول 100هزار دلاری هم بتونه بفروشه هرچند من رنو رو بیشتر دوست دارم اما اینم بشدت برندی با سابقه درخشانه
Amirhossain Hossainy
۱ فروردین ۱۴۰۳عالیه…کاش اینارو وارد کنند
زیزیگولو
۱ فروردین ۱۴۰۳هنوزم نه کاملاً ولی شباهتای زیادی به پژو ۳۰۰۸ داره
علیرضا
۱ فروردین ۱۴۰۳از نسل قبلی به شدت طراحی با کلاس تر شیک تری داره زبان طراحی مشابح با ۳۰۰۸ و قیمت مناسبی داره رقبای اصلی این ماشین سورنتو و سانتافه هستند که از نظر من طراحی به شدت شکیل تر نصبت به اون دوتا داره از لحاظ فنی نسخه برقی عالیه اما کاش نسخه پلاگین هایبرید بالای ۲۰۰ اسب قدرتش بود
Galant.VR4(JDM)
۱ فروردین ۱۴۰۳طراحی بیرونی به شدت قشنگه طراحی داشبرد هم خیلی شیک و منظم اما نمایشگرش نمیگم بده ولی خیلی بزرگ طراحی شده احساس اینو دارم جلوی دید رو میگیره میتونست کمی جمعوجورتر باشه
از لحاظ فنی نسبت به قیمت ضعیفه حداقل تو نسخه فول کمی قویتربود بهتر میشد اما یه شاسیبلند خانوادگیه نباید هم انتظار زیادی داشت ولی قیمتش با مشخصات واقعا نمیخونه
Anti Tesla
۱ فروردین ۱۴۰۳طراحی های پژو روز به روز دارند پیشرفت می کنند.
پیام
۱ فروردین ۱۴۰۳جذابه
جنوب
۱ فروردین ۱۴۰۳بسیار زیباست
Taha Ayoobi
۱ فروردین ۱۴۰۳خوشگل👍
زشت👎
فرزند ایران
۲ فروردین ۱۴۰۳زیاد فن عقبش نیستم.
اما جلو،کنار و طراحی داخلی قشنگی داره.
JaMsHiD
۱ فروردین ۱۴۰۳داخلش مخصوصا جنس داشبورد و نحوه قرار گیری ادوات داخلش خیلی خوب و قشنگه
بیرون هم زیباست خیلی پیشرفت داشته ، ولی اگه به جای اون نوار که دو چراغ جلو رو به هم وصل کرده جلو پنجره کوچک تر میشد و قرار میگرفت ، زیبا تر میشد
در کل ایرادی وارد نیست جز قیمت و مشخصات که اون هم بخاطر اینه که پژو بتونه خودشو بالا بکشه
𝐀𝐥𝐢
۱ فروردین ۱۴۰۳ظاهرش که عالیه فقط از شکل رینگش خوشم نمیاد
(Saeed(peugeot
۱ فروردین ۱۴۰۳بی نظیر و جذاب ….پژو کلا داره وارد برند پریمیوم میشه و از هم کلاسهای خودش داره فاصله میگیره
silent
۱ فروردین ۱۴۰۳هیچ حسی ازش دریافت نکردم،مثل چینی ها هست.
۱ فروردین ۱۴۰۳من میگم بد نیست
قیمتش برای اروپایی ها خوبه ۱۰ هزار دلار که واسه اونا چیزی نیست ماییم که داریم برای ۱۰۰۰ دلار تن فروشی میکنیم ولی اونا حقوق یه ماهشون هم نیست دوست دارم یه روز وقتی ایران اومد باهاش برم شمال سفر کنم اصلا جون میده واسه این کارا این عجیج دلم
NGU
۱ فروردین ۱۴۰۳ماشالا سه تفنگدار پژو و رنو و سیتروئن
آشغال سازای برتر صنعت خودروسازی
JaMsHiD
۲ فروردین ۱۴۰۳واکنش پژو اوکسیا که تو دهه نود از یه موتور چهار سیلندر هشتصد اسب بخار کشید بیرون و یه شاسی هشتاد کیلویی داره : جدی میفرمایید؟
Taha Ayoobi
۳ فروردین ۱۴۰۳جمشید اون کانسپت بود
JaMsHiD
۲۵ فروردین ۱۴۰۳قرار هم نبود جز کانسپت چیز دیگه ای باشه . چون اگه به بازار میومد تبدیل میشد به شکست خورده ترین خودروی تاریخ پژو و مهندسی شده ترین ماشین پژو در اون زمان . چون هیچ اروپایی ظرفیت اینو نداره که یه ماشین هشتصد اسب بخاری با مارک ( پژو )
ببینه . باز بگی فراری یا لامبورگینی یه حرفی
فقط برای به رخ کشیدن تکنولوژی بود . برای اینکه خودشو از رقبایش متمایز کنه .
وگرنه هیچ وقت تولید نمیشد و قرار هم نبود تولید بشه . پژو میتونست توی مسابقات لمانز یا پایکس پیک استفاده کنه ، که ماشین های اونارو داشت (پژو ۹۰۵ و پژو ۴۰۵ turbo 16 ) . فقط برای به رخ کشیدن تکنولوژی . مثل LFA که اومد و ثابت کرد که ژاپن ژاپنی که میکنن مثل کشور همسایه اش الکی نیست .
فرزند ایران
۳ فروردین ۱۴۰۳مطالب تنذ؟
amirboss
۱ فروردین ۱۴۰۳تو طراحی ظاهری المانهای جدیدی از پژو میبینیم که یه جورایی شکستن سنتهای طراحی پژو حساب میشه.
طراحی داخلی هم طبق معمول قابل قبوله و پیشرانه هم مثل همیشه اقتصادی و مقرون به صرفه.
انگار پژو خساست ویژه ای تو خرج کردن اسب بخار و گشتاور داره ولی برای یه کراس اور معمولی شهری قابل قبوله. فقط قیمت یه کم غیرمنطقیه که حدود پونزده هزارتا بالاست
علی جردن
۲ فروردین ۱۴۰۳ی چرخ ماکان برقی ارزش داره به صدتا پژو مژو فرانسوی
El Águila
۲ فروردین ۱۴۰۳الان چی با چی مقایسه شد ؟!
یه خودروساز که به اقتصادی بودن معروفه رو با پورشه مقایسه کردی که به پرفورمنس و لاکچری معروفه ؟!
تنها نقطه ی ارتباط پورشه و پژو ( علاوه بر حرف اولشون که مشترکه ) مسابقات لمان هایپرکاره . غیر اون هیچ جا این ۲ تا به هم نمیخورن .
همایون
۲ فروردین ۱۴۰۳خیلی رینگهاش به ظاهرش لطمه زده دیگه انقدرم متفاوت خوب نیست
رامتین
۲ فروردین ۱۴۰۳پژو از نظر طراحی واقعا عالیه ولی هم قیمتشون بالاست و هم از نظر دوام موتوری به همتی خودش یعنی رنو نمیرسه.
محمد
۲۰ مهر ۱۴۰۳کی گفته گرونه.میشهحدودا2میلیارد.ولی میادایران میشه6میلیارد