ایرباس در نمایشگاه هوایی دبی از هلیکوپتر H160 جدید خود پردهبرداری کرد. این هلیکوپتر بهطور مشترک با کمک لابراتوار طراحی پژو توسعهیافته است و H160 قرار است جایگزین dauphin شود. خطوط براق و پنجره مخروطی شکل این هلیکوپتر را از طراحی مدرنی برخوردار کرده است. همچنین این هلیکوپتر دارای بدنهای از جنس کامپوزیت و از تثبیتکننده دوبالهای، روتور دم با سطح شیبدار و پرههای با تکنولوژی “blue edge rotor blade” برخوردار است.
لابراتوار طراحی پژو پس از ارائه طراحی اولیه این پروژه در یک مسابقه طراحی توانست پیروزی را از آن خود کند و به دنبال آن درگیر پروژه هلیکوپتر ایرباس شد. درواقع “نمای بیرونی اثرگذار آن، یک معیار جدید در استایل هلیکوپتر ایجاد کرده است.” این شرکت پس از ارائه طراحی اولیه این هلیکوپتر همکاری خود را با تیم ایرباس برای توسعه بیشتر طراحی شروع کرد و نتیجه کار چیزی هست که ما امروز را میبینیم. گیوم چیلنز، رئیس بخش طراحی استایل ایرباس هلیکوپتر در بیانیهای گفت:ایرباس چیز زیادی درباره مشخصات این هلیکوپتر نگفته اما قرار است از ابتدای سال آینده فروش آن به شرکتهای حملونقل مختلفی ازجمله شرکتهایی که درزمینه حملونقل دریایی فعالیت میکنند، کسبوکارهای حملونقل خصوصی هوایی، خدمات عمومی و حملونقل تجاری مسافر آغاز گردد. صرفنظر از طراحی ظاهری این هلیکوپتر، مجهز به یک موتور توربوشفت جدید خواهد بود که ایرباس وعده داده عملکردی قویتر و کم مصرفتر از نمونههای مورد استفاده در برادرانش خواهد داشت.ما با استفاده از طراحی اولیهای که توسط لابراتوار طراحی پژو توسعهیافته توانستیم یک شخصیت قوی برای روتورکرفتها تعریف کنیم که انعکاس دهنده نوآوری، عملکرد و شخصیت منحصربهفرد به H160، است. استایل تبدیل شده به اولویتهای مهم برنامه H160، که هدف آن ایجاد یک تصور قوی در شخصیت منحصربهفرد و عملکرد آن است.
منبع: motor1
AMIR
۲۱ آبان ۱۳۹۴پژو بهترین برند جهانی است.
بیرین حال کنید دیگه درباره پژو حرف بد نزنید
ASTON MARTin
۲۱ آبان ۱۳۹۴میگفتی “برند بدی نیست” اینقد منفی نمیخوردی
sky watcher
۲۱ آبان ۱۳۹۴کجای دنیا پژو رو قبول دارن که شما این حرف رو میزنی ؟
shahab
۲۳ آبان ۱۳۹۴ایرانیا قبولش دارن اساسی
پس کسانی که ثبت نام کردن کیان؟؟؟ ایرانین دیگه
amir
۴ آذر ۱۳۹۴همین ایرباس یه نمونشه دیگه!!بین این همه طرح فقط طرح پژو را قبول کرده
حسین
۲۱ آبان ۱۳۹۴هر شرکتی که زرنگ باشد سود بیشتری میکند!
ایرانخودرو هم اگه می خواست میتونست از پژو فناوری و … بگیره!
همه به فکر منافع خودشونن، کسی نمییاد خواهش کنه تکنولوژی بت بده!!!
خودت باید زرنگ میبدی ویران خودرو!
1997
۲۱ آبان ۱۳۹۴این طرحی که پژو داده و ایرباس اینقدر با غرور دربارش حرف میزنه.
من تو دبستان به عنوان نقاشی کشیدم و ۲۰ هم گرفتم. ( البته دقیقا شبیه این نیست ولی ۹۰٪ شبیه اینه. )
سعید
۲۱ آبان ۱۳۹۴دمت گرم کل صعنعت هوایی ایرباس و پیو رو با خاک یکسان کردی
1997
۲۱ آبان ۱۳۹۴قربانت.
shahab
۲۳ آبان ۱۳۹۴الان با این حرفت ایرباس و پژو همه چیزشون رو به مزایده گذاشتن
AMIR
۲۱ آبان ۱۳۹۴LOVE PEUGEOT
ماهان گاز قبلی
۲۱ آبان ۱۳۹۴صنعت وتکنولوژی یعنی این!!!!!!!!!
نه اینکه اینجا ماشین 30یا40سال پیش رو نمیتونند مونتاژکنند!!!!!!!!!!!!
اونا کجا سیر میکنندوگاری سازهای ما کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/!!!!!!!!!!!
MjM
۲۱ آبان ۱۳۹۴یاد فیلم المانی هلیکوپتر پلیس افتادم…هلیکوپتر بیصدا…چارلی!
Masoud
۲۱ آبان ۱۳۹۴هلیکوپتر مرسدس بنز (Mercedes-Benz Style EC145) خیلی خوشگلتر و شیک تر از اینه
P.G
۲۱ آبان ۱۳۹۴آقاى فراهانى با عرض خسته نباشید به شما،باید خدمتتون عرض کنم که متن دو اشتباه نوشتارى و ترجمه اى داره که امیدوارم اصلاح کنید
اولاً این که استفاده ى تنها از لغت تثبیت کننده براى ترجمه ى Stabilizer خیلى درست نیست و باعث گنگى مفهوم مورد نظر میشه،چون در صنعت هوایى از خود لفظ استبیلایزر براى باله هاى انتهایى روى دم وسیله ى پرنده استفاده میشه و همچنین “تثبیت کننده ى دوباله ها” هم غلطه و با توجه به صحبت فوق ترجمه ى لغوى بهتر براى “biplane stabilizer” همون “استبیلایزر دو باله اى” هست
ثانیاً تکنولوژى “blue edge rotor blade” هست که در متن به اشتباه “پره هاى با لبه ى آبى رنگ!” ترجمه شده و خب قطعاً رنگ لبه ى پره ها مورد خاصى به حساب نمیاد که بخواهند بیان کنند.منظور از این تکنولوژى طراحى جدید زاویه دار و شکسته ى نوک ملخ هاى روتور اصلى هلیکوپتر هست که به دلیل کاهش vortex یا همون جریان هاى چرخشى هوا در نوک ملخ ها با عث بهبود عملکرد و پرفورمنس و کاهش نویز تولیدى ملخ ها شده به طورى که ایرباس ادعا میکنه این طراحى حدوداً ۱۰۰ کیلوگرم به وزن قابل حمل هلیکوپتر خواهد افزود و همینطور حدود ۵۰٪ یا ۳ دسى بل میزان صداى تولیدى ملخ ها رو کاهش خواهد داد
با تشکر:)
مهرداد فراهانی
۲۱ آبان ۱۳۹۴درود PG عزیز
متاسفانه اطلاعات بنده در زمینه صنعت هوایی اندک هست و خب باید در این زمینه بیشتر مطالعه کنم. بابت تذکر بجای شما بسیار ممنونم. متن اصلاح شد.
ارادتمند
احمد باقری
۲۱ آبان ۱۳۹۴حالا پژو توی طراحی کمک کرده، دلیل نمیشه که بهترین کمپانی دنیا باشه.
پژمان
۲۲ آبان ۱۳۹۴پژو فقط تو ایران خوب نبود، چون ایرانخودروی عزیز قطعات چینی رو از همون اول جایگرین میکردن برای سود بیشتر. در ضمن شماهایی که پژوی 40 سال پیش رو سوار میشید نگید پژو بده و فلان . یکبار از کشور خارج شدید و سوار ماشینای جدید پژو شدید بعد نظر بدید :)
بهزاد
۲۲ آبان ۱۳۹۴پژوه سالها در خودرو های تولیدی مشکل گیربکس داشت واین مشکل رو حل نمی کرد ،خدا نکنه این مشکل رو تو طراحی این هلیکوپتر هم بروز داده باشه
محمدجواد
۲۴ آبان ۱۳۹۴اون بنده خدا (آقای AMIR) اینقدر منفی گرفته که ظرفیتش تکمیل شده …. دیگه بیشتر از این قبول نمی کنه ! ضمنا دوستان توجه کنید کسانی که رفتند ثبت نام کردند اگر سایر برندها هم بودند کسی می رفت پژو اونهم دستکاری شده ایرانی رو بخره؟
amir
۴ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز تولید 405 و پارس(!) در ایران هیچ ربطی به پژو ی فرانسه نداره.اگه این طوره پس باید نیسان گاوی را مظهر تکنولوژی ژاپن بدونیم.پراید هم مال کیاست.غولهای نارنجی و سبز مرسدس بنزالمان هم پیشکشتون که مردم بیچاره را توی خیابونا لواشک(!) میکنن…