صنعت خودروی ما با خودروهای فرانسوی گره خورده و همواره در متن و حاشیه تولیدات خودروسازان داخلی ردپای فرانسوی ها دیده میشود؛ حالا با داغ شدن ماجرای واردات خودروها به کشور گمانهزنیهایی درباره گزینههای اصلی واردات انجام میشد و رسانههای گوناگون از خودروهای مختلف برای ورود به کشور اخباری را منتشر میکردند ولی سخنگوی وزارت صمت آب پاکی را روی دست طرفداران خودروهای فرانسوی ریخته است!
درحالیکه پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ را میتوان جزو ستونهای اصلی صنعت خودروسازی کشور دانست اما سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد واردات خودروهای فرانسوی به ایران از سوی این وزارتخانه ممنوع و تحریم شده است. به گزارش پدال و به نقل از امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، واردات خودروهای فرانسوی به ایران از سوی این وزارتخانه ممنوع و تحریم شده است.
وی تأکید کرد:
وزارت صمت و دولت ایران خودروسازان فرانسوی را به خاطر رفتارشان تحریم کرده است و دیگر نمیگذارد تا آنها بتوانند با ابزار تحریم، صنعت و بازار خودروی ایران را تحتفشار بگذارند.
به گفته قالیباف، به خاطر رفتار غیرحرفهای که فرانسویها در سالهای گذشته داشتهاند، دیگر اجازه ثبت سفارش و واردات محصولات رنو، پژو، سیتروئن و سایر خودروسازان فرانسوی را نمیدهیم. وی ادامه داد:
در این چند وقته هم هیچ مجوزی برای ورود خودروهای فرانسوی صادر نکردهایم و تمرکزمان برای واردات، صرفاً بر روی خودروهای ژاپنی، کرهای، چینی و اروپایی غیر فرانسوی است.
باید منتظر ماند و دید سرانجام ماجرای واردات خودرو به کجا خواهد رسید. هرچند به نظر نمیرسد واردات خودرو حتی در صورت تحقق نیز نقش مهمی را در کاهش التهابات بازار خودرو ایفا کند چراکه میزان واردات محدود خواهد بود و با توجه به قیمت ارز نمیتوان انتظار جایگزینی آنها با خودروهای عادی و دسترسی اقشار گوناگون به خودروهای وارداتی را داشت. نظر شما دراینباره چیست؟ آیا واردات یا عدم واردات خودروهای فرانسوی به کشور میتواند گرهگشای وضعیت فعلی بازار باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
aMiRsHaYaN
۲۷ آبان ۱۴۰۱واردات: یه مشت هارت و پورت های اضافی
4wheeled
۲۷ آبان ۱۴۰۱محصولات کره ای رو هم که قبلا تحریم کردن،الان هم فرانسوی
احتمالا فقط ژاپن و چین میمونه
Regra loaded
۲۷ آبان ۱۴۰۱الی برکت الله
هیچکس
۲۸ آبان ۱۴۰۱این چی بود تو دهن مردم انداختن؟
ممد ژانگولر
۲۷ آبان ۱۴۰۱زکی اینم بستن ؟!!
پدال داداش به این برکت رفتم یک باکس آب معدنی با چندتا چیپس و یدونه ماست موسیر ۱۰ میلیون پیاده شدم . خسته شدیم از این گرونیا
اینا دلارو بکنن ۸۰۰۰تومن من خودم از فردا پیش قدم میشم با این هم اعتبار و سیبیل چادر سرم میکنم قول میدم رژ لب هم نزنم هر چی اسلام میگه انجام میدم حجابمم رعایت میکنم
بابا بخدا مشکل حجاب نیست مشکل اقتصاده
موتور هوندا cb1300 التماس میکردن ۸۰ م الان میگه ۱۵۰۰میلیارد نازم میکنه
خسته شدیم از این گرونیا رو نفت و معدن خوابیدیم هر روز پولمون بی ارزش میشه
از این گرونیا همجامون باد کرد عرق سوز شدیم به مولا
ehsan.fa
۲۸ آبان ۱۴۰۱یه مطلب بی ربط بگم که هزینه یونولیت سقف به متراژ ۱۵۰ متر حدودا ۷ میلیون بود تا هفته قبل ، الان ۲۰ میلیون میشه فقط یونولیت دیگه ببینین خونه قراره چند بشه
عاشق پدال
۲۸ آبان ۱۴۰۱اون دیگه چه ماست و چیپسی بوده؟ خب بگو اصلی کاریش جک دنیلز بوده که ۱۰ میلیون پیاده شدی
Amin.aj
۲۷ آبان ۱۴۰۱نه ترخدا وزیر صمت تعارف نکن می خوایی ژاپن و آلمان هم تحریم کن اگه تازه واردات باز شد نه ایکنه خیلی هم به بازار ما احتیاج دارن!
که فقط چینی حمایت کن بیاد 🤣
shayan1renault
۲۷ آبان ۱۴۰۱فرانسه قطعا خودروهای بروزش رو وارد ایران نمی کرد خودروهای قدیمیشو میفروخت
با این قیمت ارز هم توانایی واردات نداریم
باید تولید داخل کیفیتش بره بالا وبروز بشه ومیزان تولیدش افزایش پیدا کنه که بعیده….
Avan
۲۸ آبان ۱۴۰۱تولید داخل اگر می خواست کیفیت و کمیتش بره بالا تو این ۴۰ ، ۵۰ سال رفته بود بالا. این قبری که بالاسرش گریه می کنی مرده ای توش نیست
Mad.z.Max
۲۷ آبان ۱۴۰۱الان ینی ما اونارو تحریم کردیم؟ :)) کل ایرانخودرو رو چرخ فرانسویا میچرخه که
نا خودآگاه یاد چندوقت پیش افتادم که ایران یکسری از مقامات غربی رو تحریم کرد
واقعا نمیدونم باید خندید یا چی
سجادی
۲۷ آبان ۱۴۰۱علتش حرف ها و ملاقات های مکرون با.. که به شدت باعث ناراحتی این طرف شده، به هر حال این کار بیشتر به ضرر داخله، حالا یکم سود فرانسه در اینده از بین میره. به هر حال بازنده اصلی بازم خودشونن!
MR.JD
۲۷ آبان ۱۴۰۱خدمتی که پژو ۴۰۵ به خودروسازی ایران کرد. هیتلر به آلمان نکرد
از آردی . روآ و … بگیرید تا پارس . سمند .سورن . دنا و … همگی روی پلتفرم ۴۰۵ ساخته شده اند و به اصطلاح عام اگر ۴۰۵ نبود الان هیچ یک از اینها نبود و ایران خودرو همان پیکان دهه ۵۰ را مونتاژ میکرد با سقف شیشه ای و ۴ شیشه برقی !
البته سایر پلتفرم های ایران خودرو هم به ترتیب اهمیت اول ۲۰۶ هست که سنگ بنای ۲۰۶ اس دی و رانا و ۲۰۷ هست
و جدیدترنش تارا که همان ۳۰۱ پژو با لامپ مهتابی هست
– حالا همین مونتاژ کار های عاجز توهم خودروسازی میگیرند و به جماعت نوشابه باز میکنند که واردات خودروهای فرانسوی تحریمه فلان
حسین+دهمرد
۲۷ آبان ۱۴۰۱اشتباه میکنی. اگر لابی پژو نبود حتما یه ماشین بهتر انتخاب میکردن. خشت اولی که کج گذاشته شده بود تازه میخواد درست شه.
GMA
۲۷ آبان ۱۴۰۱اصلا وقتی پژو فهمید که توسط ایران تحریم شده،از شدت وحشت از جایگاه دوم پرفروش ترین خودروساز اروپا به ته جدول فروش سقوط کرد!!!
فرانسه گرخید تا این تحریم سنگین و کمر شکن بهش اعمال شد…:))
NAVID۰۰۹۸
۲۷ آبان ۱۴۰۱یا ما تو ایران نیستیم و آنها جایی دیگرند یا برعکس !
مگه قبلاً واردات باز بود ما خبر نداشتیم که حالا بخوان فرانسوی هم بیاورند !
یا اصلاً گیریم واردات باز هم بشه ، فرانسوی چی هست که بخواد بیاد ، همون بهتر که تحریمش کردید ، فقط یه لطفی کنید چین هم تحریم کنید تا خوشحالتر بشیم🤣!
اگر اعتماد به نفس اینها را من داشتم ، الان مطمئن باشید رو تخت پادشاهی بورکینافاسو نشسته بودم انگور کوفت میکردم !!!
DoctoR
۲۷ آبان ۱۴۰۱باشه از اونجا فشار نخوردید بخاطر همون چیزایی که توضیح دادی ممنوعش کردید.
امیرحسین
۲۷ آبان ۱۴۰۱به دلیل دیدار ماکرون با مخالفان نظامه نه بد عهدی پژو و سیتروئن و رنو. چون چینی ها و کره ای ها و ژاپنی ها هم با خروج آمریکا از برجام، به سرعت بازار ایران را ترک کردند. مصداق بارز خود تحریمی هست این حرکت.
شهاب
۲۷ آبان ۱۴۰۱کره و ژاپن هم پولهای نفت ما رو بلاک کردن ! پس حتماً چند روز دیگه واردات خودرو از کره و ژاپن هم ممنوع اعلام میکنن و این وسط فقط میمونه چینیهای بدرد نخور تا با قیمتهای میلیاردی بندازن به مردم
یوسف
۲۷ آبان ۱۴۰۱تنها هدف از این فیگورهای مثلا اقتدارگرایانه، تقدیم تمام و کمال بازار خودرو به چینی هاست، وگرنه ما که میدونیم خودروسازی ایران با فرانسه گره خورده و این داستان از رنو مظفرالدین شاه که نخستین خودروی ایران بود شروع شد و تو این نیم قرن گذشته هم تشدید شد. کدوم خودروی اروپایی غیر فرانسوی رو میخواین وارد کنین؟ ایتالیایی ها ، آلمانی ها و بریتانیایی ها که قیمتشون سر به فلک میکشه؟ هرگز هم سراغ برندهایی مثل اشکودا، سئات، اوپل و فیات نمیرین چون سود نداره. برای عوام ناس خودروی زباله مثلا وطنی با دل و روده چینی، برای طبقه متوسط رو به بالا چینی و برای ثروتمندان چندتا ژاپنی و کره ای که پزش رو بدن.
MR.JD
۲۷ آبان ۱۴۰۱نهایتا از اروپا امثال فیات و اوپل و سئات و اشکودا میتوانند وارد کنند که آنهم وارد نکنند سنگین ترند
نه اینکه اینها برند های خوبی نباشند که اتفاقا بسیار هم باکیفیت هستند
با توجه به شرایط ایران و عدم جا افتادگی این برند ها میگم
فکر تنها دلخوشیمون از اروپایی ها همین داچیا باشه که باز با آرم رنو و قیمت های مضحک وارد کنند چون بقیه چندان شانس موفقیت ندارند
( خود DS که بازوی لوکس سیتروئن بود با آن همه معرفی و نمایش نتوانست از نظر فروش به پای برند های معمولی کره ای برسند )
مجید
۲۷ آبان ۱۴۰۱یه جوری میگی چینی انگار فرانسه سوپر ماشین تولید میکنه والا محصولات فرانسه هم دستکم از اشغال ندارن ما ایرانیا چون ماشین خوب ندیدیم میخریم این *** رو
ehsan
۲۷ آبان ۱۴۰۱👏👏👏👏👏
محمدرضا
۲۷ آبان ۱۴۰۱اگر مشکلی با داچیا نداشته باشن.بقیه محصولات رنو بالای ۲۰ هزار یورو بودن.
پژو سیتروئن هم هیچ وقت وارداتش موفق نبوده ما مجبور به خرید مونتاژی ها بودیم.
Just toyota
۲۷ آبان ۱۴۰۱میتونیم با اطمینان قاطع بهتون بگم که هیچ واردات خودرویی حالا حالا ها انجام نمیشه ، اینا تو آزادسازی خودرو های ۴ سال پیش از تو گمرک های خودشون به مشکل خوردن چه برسه بخوان واردات انجام بدن ، با قاطعیت میگم امکانش صفر هست
ferimia
۲۷ آبان ۱۴۰۱فرانسوی ها: ای وای حالا چیکار کنم؟ :)
ashkan-car
۲۷ آبان ۱۴۰۱جوشون گرفته
اگه ۲۰۶ و پرشیا و ۴۰۵ نبودن ایران هیچ خودروی دیگه ای نداشت (همه ماشین های الان فیست لیفت این ۳ ماشینن)
پس فردا میان کره و ژاپن و بقیه خودروساز ها رو هم میگن وارد نمیکنیم
بعدش دوباره چینی وارد میکنن با قیمت چند برابر میدن دست مردم
چرا چون فقط خودروهای چینی است که بیشترین سود رو میده خودروهایی با قیمت فضایی و بدون امنیت و اپشن و قدرت – ماشین هایی که رِ به رِ خراب میشن و پول قطعات هم اضافه میشه به سودشون
اما هیچ ماشین ژاپنی و اروپایی و حتی کره ای حتی اگه بیشترین استفاده رو هم بکنی باز هم خرج خاصی ندارن (جز تعویض روغن و این نوع خرج ها )
اما چینی تو استفاده شهری ( نه مسافرت رفتن نه کار خاصه دیگه ای ) مشکلات و مخارج زیادی داره
پ.ن: خودم همه اینا رو به چشم خودم دیدم طرف با یه تیگو ۸ پرو اومد تعمیرگاه کارکرد ۱۰۰ کیلومتر جلو من ۱۵ میلیون ماشین خرج گذاشت رو دستش
آرش
۲۷ آبان ۱۴۰۱جالبه بار ها فرانسوی ها این کار رو با ما کردن و کک هیچکدوم از مجلسی ها نگزید. حالا چی شده که اینقدر بهشون برخورده (مدیونید فکر کنید به خاطر حوادث اخیر بوده)
shirko
۲۷ آبان ۱۴۰۱فک نمی کنم دیگه وقتی داشته باشن با چینی ها قرارداد ببندن .
مهدی
۲۷ آبان ۱۴۰۱شغل فرانسوی خیانت است بقیه هم همین هستند ولی چه کنیم
Asa
۲۷ آبان ۱۴۰۱#فاقد_اهمیت
Amard
۲۷ آبان ۱۴۰۱منم بعنوان یه کارگر ساده خرید خونه تو نیاوران تحریم میکنم الان خودرو سازای فرانسه صف کشیدن بیان ایران باهاشون این کار نکنید چون سود شراکت psa با فیات کرایسر واقعا کافی نیست و شرکت بدبخت رنو در زحمت از شراکت با نیسان میتسو به بازار ایران نیاز دارن به زن بچشون رحم کنید شما دیگه خیلی رو دارید همین سایپا برای موتور tu5 بیست سال پیش پژو له له میزنه ایرانخودرو هم که هر چی داره از پژو داره سایپا که ده سال میخاد تندر ۹۰ مدل ۲۰۰۳ کپی کن اونم با موتور tu5 اخه چی میگید شما فقط ادعا تو خالی دارید انقد مردم برای خریدن یه خودرو لگن عهد بوقی تحقیر کردید بازی دادید
البرز
۲۷ آبان ۱۴۰۱آشغالهای فرانسه فرق چندانی با آشغالهای چینی ندارن و گرید ۳ و ۴ اروپا هستند انشالا ورود برندهای اول جهان به ایران عزیز
matin
۲۸ آبان ۱۴۰۱احیانا رنو جزو بزرگ ترین خودرو سا های اروپاست
Radmehr
۲۷ آبان ۱۴۰۱صنعت خودروسازی فرانسه به کلی پرتاب شد…
مهردادکمال
۲۷ آبان ۱۴۰۱میدونم کجاشون میخاره برین همون چینی ها رو بیارین
R@min
۲۷ آبان ۱۴۰۱قدرت اول منطقه دوباره قدرت نمایی کرد زمین زیر پامون ترک خورد.
علی جردن
۲۷ آبان ۱۴۰۱👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻🌸🌸🌸🌸🌸💐💐💐بهترین تصمیمی که توی بخش خودرو گرفته شده بود
در خاک آمریکا یه پژو پیدا نمی شه…صنعت خودروی فرانسه اصلا مالی نیست و من به هیچ عنوان از قدیم قبولش نداشتم فرانسه بره ون واسه ترکیه و عراق و کشورهای کوچیک تولید کنه و حرفی برای گفتن در خودروسازی نداره…اگه حمایت همه جانبه فولکس واگن آلمان از بوگاتی نبود امروزه اسمی هم از بوگاتی نبود مثل پروتن و دوو و… ورشکست می شد وفقط اسم بوگاتی توی کتاب تاریخ📗خودروسازهای جهان بودکه یه زمانی واسه شاه ایران هم خودرو تولید کرده… کل شاسی بلندهایی که تحت عنوان DS مثلا محصول فووق فوووق لاکچری فرانسوی مثل لیفان X60 یا امویام یا بقیه شاسی بلندهای چینی یه شاسی بلند تقلبی و تک دیفرانسیل و فقط به درد رانندگی شهری میخورن اینم مثالی بود که فرانسه تو خودرو هیچی نیست همون کلئوس یه نیسان ایکس تریل هست که تعداد صندلی هاش از ۷ صندلی به ۵ صندلی با یه لوگوی گنده رنو توی جلوش هست
پدرام
۲۷ آبان ۱۴۰۱ولی مونتاژ ماشین های 20 30 سال پیشش و ساختن ماشین جدید بر اساس همونا مشکلی نداره؟؟
تارا هم که همون 301 هست که فیس لیفتش کردید و همینطور ریرا چه بخواین چه نخواین وابسته هستین به فرانسوی ها چون از خودتون پلت فرمی ندارین
علی
۲۷ آبان ۱۴۰۱حالا فرانسویها چه خاکی سرشون بریزن؟
Hamid3x
۲۷ آبان ۱۴۰۱تمام استانداردها مدارک نقشه ها نمونه ها و قالب های صنعتی خودروسازی این دوتا شرکت از همین فرانسه است
همین الان بخوان چیزی طراحی کنند وابسته به همون دانش فرانسوی هان حالا وارداتشو تحریم کردند
نکشیدشون 🤣🤣🤣
A1
۲۷ آبان ۱۴۰۱بیچاره مردم فرانسه که بزودی از غم دوری دق میکنن😂
علی
۲۸ آبان ۱۴۰۱اشکال نداره همچنان زانتیای خودمو سوار میشم 😅.
سینا
۲۸ آبان ۱۴۰۱کلا خودرو فرانسوی نسبت به قیمت از چینی خیلی بی کیفیت تر است ، چهل سال فرانسه ایران چاپید ،بهترین کارو کردند ، دوره دوره خودرو های چینی هست . اشتباه است با فرانسه کار کردند .