ﭘـﮋﻭ BB1 ﻣﻔﻬﻮﻣﻰ ﺑﺎﻋﺚﺷـﺪﻩ ﺗﺎ ﺍﻳﻦ ﺷـﻴﺮ ﺩﺭﻧﺪﻩ ﻓﺮﺍﻧﺴـﻮﻯ ﺑﺪﻭﻥ ﻫﻴﭻﮔﻮﻧﻪ ﻫﺮﺍﺳﻰ ﺑﺎ ﮔﺬﺭ ﺍﺯ ﻣﺤﺪﻭﺩﻳﺖﻫﺎﻯ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯﻯ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﺧﻠﻖ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺷـﻬﺮﻯ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻯ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺟﺎﻣﻊ ﺑﺸـﺮﻯ ﺑﺰﻧﺪ!
ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ۲,۵ ﻣﺘﺮﻯ ﺑﺎ ﻇﺮﻓﻴﺖ ﺣﻤﻞ ﭼﻬﺎﺭﺳﺮﻧﺸﻴﻦ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺣﺮﻛﺘﻰ ﺗﻤﺎﻣـﺎ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻜـﻰ ﺑﺎﻟﻮﺍﻗﻊ ﺩﺭ ﻫﻤـﻪ ﺟﻬﺎﺕ ﺍﺯﺟﻤﻠـﻪ ﻣﻌﻤـﺎﺭﻯ ﺳﺎﺯﻩ، ﺍﺳـﺘﺎﻳﻞ ﺑﺪﻧﻪ، ﻃﺮﺍﺣـﻰﺩﺍﺧﻠﻰ، ﺣﺮﻛﺖ ﻭ ﺳﻴﺴـﺘﻢﻫـﺎﻯ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﻰ ﺧﻮﺩ، ﭘﺪﻳـﺪﻩﺍﻯ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮﺩ ﺑﻪ ﺣﺴـﺎﺏ ﻣﻰﺁﻳﺪ. ﺿﻤﻦ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺣﺎﻝ ﺩﻭﺳـﺖﺩﺍﺭ محیط ﺯﻳﺴﺖ ﻧﻴﺰ هست.
ﭘﮋﻭ BB1 ﻣﻔﻬﻮﻣﻰ، ﻭﺳﻴﻠﻪﺍﻯ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﻫﻤﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺑﺴــﺘﮕﻰ ﺑﻪ ﻧﻴــﺎﺯﻯ ﻛﻪ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮔﺰﻳﻨﻪ ﻣﻨﺎﺳﺒﻰ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﻰﺷﻮﺩ. ﺍﻳﻦﻭﺳﻴﻠﻪ ﻧﻘﻠﻴﻪ ﺭﺍ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺗﺮﻛﻴﺒﻰ ﺍﺯ ﺩﻭﭼﺮﺧﻪ، ﻣﻮﺗﻮرﺳــﻴﻜﻠﺖ ﻭ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺍﻧﺴﺖ.
ﺍﻳﺪﻩﺍﻯ ﻛﺎﻣﻼ ﺑﻜﺮ ﭘﮋﻭ BB1 ﻣﻔﻬﻮﻣﻰ ﻛﻪ نخستینبار ﺩﺭ ﺷﺼﺖ ﻭ ﺳﻮﻣﻴﻦ ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎﻩ ﺑﻴﻦﺍﻟﻤﻠﻠﻰ ﻓﺮﺍﻧﻜﻔﻮﺭﺕ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﺩﻳﺪ ﻋﻤﻮﻡ قرﺍﺭﮔﺮﻓﺘــﻪ، ﺑﻪ ﻭﺿﻮﺡ ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻯ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺍﻓــﺮﺍﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﻳﻚ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﺪﺭﻥ، ﻓﻮﻕﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﺟﻤﻊ ﻭ ﺟﻮﺭ ﻭ ﺩﻳﻨﺎﻣﻴﻚ ﺑﺎ ﺣﺪﺍﻛﺜﺮ ﺍﻧﻄﺒﺎﻕﭘﺬﻳﺮﻯ ﭘﺎﺳﺦ ﻣﻲﺩﻫﺪ.
ﺑﺪ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﺪﺍﻧﻴﻢ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺍﻧﻌﻄﺎﻑﭘﺬﻳﺮ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺷــﻌﺎﻉﮔﺮﺩﺵ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻓﻀﺎﻳﻰ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺗﻨﻬﺎ ۳,۵ ﻣﺘﺮﻯ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺩﻭﺭ ﺯﺩﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ.
ﺑﺮﺍﻯ ﻫﺮ ﭼﻪ ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ، ﻣﺘﺨﺼﺼﺎﻥ ﭘﮋﻭ دست به ﺟﺎﺳﺎﺯﻯ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﺮﻧﺸﻴﻦ ﺩﺭ ﺧﻮﺩﺭﻭﻳﻲ ﺑﻪ ﻃﻮﻝ ۲,۵ ﻣﺘﺮ زدهاند! ﺗﻮﻳﻮﺗﺎ IQ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻛﻮﭼﻚﺗﺮﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ﺗﻮﻟﻴﺪﻯ ﭼﻬﺎﺭ ﻧﻔﺮﻩ ﺟﻬﺎﻥ ﻃﻮﻟﻰ ﻛﻤﺘﺮ ﺍﺯ ﺳــﻪﻣﺘﺮ ﺩﺍﺭﺩ. ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﭼﻨﻴﻦ طوﻟﻰ ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﻧﺎﺑــﺎﻭﺭﻯ ﺩﺍﺧﻞ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﺍﺯ ﻓﻀﺎﻳﻰ ﺟﺎﺩﺍﺭ ﺑﻬﺮﻩ ﻣﻰﺑﺮﺩ ﺗﺎ ﻟﺬﺕ ﭘﺎﺭﻙ ﻛﺮﺩﻥ ﺩﺭ ﻛﻮﭼﻚ ﺗﺮﻳﻦ ﻧﻘﺎﻁ ﺧﻴﺎﺑﺎﻥ ﺑﻪ ﻗﻴﻤﺖ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺭﻓﺘﻦ ﺭﺍﺣﺘﻰ ﺳﺮﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﻧﺸﻮﺩ!
ﻣﻜﺎﻧﻴــﺰﻡ ﺑــﺎﺯ ﺷــﺪﻥ ﺩﺭبﻫﺎ ﻋﻜــﺲ ﺍﻛﺜﺮ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﻓﻌﻠﻰ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺩﺳﺘﺮﺳﻰ ﺑﻪ ﺩﺍﺧﻞ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﺑﺮﺍﻯﻫﺮ ﺩﻭ ﺭﺩﻳﻒ ﺻﻨﺪﻟﻰ ﻫﺎ ﺁﺳﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﺿﻤﻦ ﺍﻳﻦﻛﻪ ﺣﺠﻢ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﭼﻬﺎﺭ سرﻧﺸﻴﻦ ۱۶۰ ﻟﻴﺘﺮ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻭﺟﻮﺩ ﻓﻘﻂ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﺗﺎ ۸۵۵ ﻟﻴﺘﺮ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻣﻰﻳﺎﺑﺪ.
ﺧﻄﻮﻁ ﻧــﺮﻡ ﻭ ﺭﻭﺍﻥ ﻧﻤﺎﻯ ﺟﻠﻮ، ﺳــﻘﻒ ﺗﻘﺮﻳﺒﺎ ﺷﻴﺸﻪﺍﻯ ﺩﻭﺗﻜﻪ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻣﺪﻝ RCZ ﺑﺎ ﺩﻳﺪ بسیار ﻋﺎﻟﻰ، ﺩﺭبﻫــﺎﻯ ﻛﻮچک، ﮔﻠﮕﻴﺮﻫﺎﻯ ﻭﺭﻡ ﻛﺮﺩﻩ ﻫﺮ ﭼﻬﺎﺭﭼﺮﺥ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﻣﻬﻢﺗﺮ ﻓﺮﻡ ﺧﺎﺹ ﺩﻭ ﺳﺘﻮﻥ A ﻭ C ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺷــﺪﻩ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﻘﻄﻪ ﻣﺸﺘﺮﻛﻰ ﺑﺎ ﻧﻴﺎﻛﺎﻥ ﺍﻭﻟﻴﻪ ﺧﻮﺩ ﻧﻴﺰ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﻨﺪ، ﺩﺭ ﻧﻤﺎﻯ ﻇﺎﻫﺮﻯ ﺁﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺟﻠﺐﺗﻮﺟﻪ کرده است.
ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺭﻋﺎﻳﺖ ﻛﺎﻣﻞ ﻣﺴــﺎﺋﻞ ﺍﻳﻤﻨﻰ ﺑﻪﻭﺿــﻮﺡ ﺩﺭ ﺗﻜﻨﻮﻟــﻮژﻯ ﻫﺎﻯ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺭﻓﺘــﻪ ﺩﺭ ﺗﻚﺗﻚ ﺟﺰﻳﻴﺎﺕ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭼﺮﺍﻍﻫﺎﻯ ﺟﻠﻮ ﻭ ﻋﻘﺐ ﺗﻤﺎﻣﺎ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﺗﻜﻨﻮﻟــﻮژﻯ LED ﻭ ﺩﻭﺭﺑﻴﻦﻫﺎﻯ ﺩﻳﺪ ﻋﻘﺐ ﻗﺎﺑﻞ ﺭﻭﻳﺖ ﺍﺳﺖ.
ﭘﮋﻭ BB1 ﻣﻔﻬﻮﻣﻰ ﮔﺴﺘﺮﻩ ﻭﺳﻴﻌﻰ ﺍﺯ ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژﻯﻫﺎﻯ ﺟﺬﺍﺏ ﺭﺍ ﺍﺭﺍﻳﻪ ﻣﻰﺩﻫﺪ. ﺻﻔﺤــﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺭﻧﮕﻰ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺻﻮﺗﻰ ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻪ ﺑﺎ ﺗﻨﻈﻴﻤﺎﺕ ﺍﻳﺪﻩﺁﻝ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻳﺎ ﻛﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮ ﺟﻴﺒﻰ ﺧﻮﺩ ﺑﻪﺁﻥ، ﺗﻠﻔﻦ، ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺭﺩﻳﺎﺏ ﻣﺎﻫﻮﺍﺭﻩﺍﻯ، ﺩﺳﺘﺮﺳﻰ به ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺖ، ﭘﺨﺶﺭﺍﺩﻳﻮ، ﻟﻮﺡﻫﺎﻯ ﻓﺸــﺮﺩﻩ ﻭ… ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺩﺭﮔﺎﻩ USB ﻭ ﺧﺮﻭﺟﻰ ۱۲ ﻭﻟﺖ ﺑﺮﻕ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﻰﺁﻳﻨﺪ.
ﭘﮋﻭ BB1 ﺑﻪ ﻳﻚ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺍﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻰ ﺟﺪﻳﺪ ﻣﺠﻬﺰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻧﻴﺮﻭﻯ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑــﻪ ﭼﺮﺥﻫﺎﻯ ﻋﻘﺐ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﻰﻛﻨﺪ. ﺍﻳﻦﻣﻮﺗﻮﺭ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻫﻤﻜﺎﺭﻯ ﺷﺮﻛﺖ ﻣﻴﺸﻠﻦ ﻃﺮﺍﺣﻰ شده، ﻓﻮﻕﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﻛﻢ ﺣﺠﻢ ﺍﺳــﺖ ﺗﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﻓﻀﺎﻯ ﻣﻤﻜﻦ ﺑﺮﺍﻯ ﺩﺍﺧﻞ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﻭ ﺳﺮﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻳﺪ. ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺍﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻰ ﺍﻳــﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺣﺪﺍﻛﺜﺮ ﻗﺪﺭﺗﻰ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ ۱۵ ﻛﻴﻠﻮﻭﺍﺕ ( ۲۰ ﺍﺳــﺐ ﺑﺨﺎﺭ) ﺗﻮﻟﻴــﺪ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ.
ﺷــﺘﺎﺏ ﺍﻭﻟﻴﻪﺍﻳﻦﺧﻮﺩﺭﻭﻱ ﻣﻔﻬﻮﻣﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ۳۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳــﺎﻋﺖ ﺍﺯ ﺣﺎﻟﺖ ﺳﻜﻮﻥ ۲,۸ ﺛﺎﻧﻴﻪ ﻭ ﺷﺘﺎﺏ ﻣﻴﺎﻧﻰ ﺁﻥﺍﺯ ۳۰ ﺗﺎ ۶۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳــﺎﻋﺖ ﭼﻬﺎﺭ ﺛﺎﻧﻴﻪ است. ﺑﺎﺗﺮﻯﻫــﺎﻯ ﻟﻴﺘﻴﻮﻡ-ﻳﻮﻥ BB1 ﻧﻴﺰ ﺭﻧﺞ ﺣﺮﻛﺘﻰ ﻣﻨﺎﺳﺒﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺳﻔﺮﻫﺎﻯ ﺷﻬﺮﻯ ﺗﺎ ۱۲۰ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﻰﻛﻨﺪ.
رضا
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱یه جوریه!
قابل درک نیست به هر عکسش که نگاه میکنم بیشتر گیج میشم!!!!
کجاش کجاشه؟
sajjad
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱به به عجب ماشین زشتی.بهترین ماشین بدریختیه که تا حالا دیدم.بهتر از این ماشین دیگه میشه پیدا کرد.چیه این ماشین,حالا ماشینه یا موتور چهارچرخ؟؟؟
رضا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱اینکه مثل یه قورباغه عقب افتاده است
سعید
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱این پژو که توی ایران یکه تازی میکنه خیلیا با 206 حال میکنن خیلیا با پارس.توی کشور کویت محصولات پژو مال طبقه دون پایه کویت که اکثرا کارگران پاکستانی و بنگالی و… میخرن.آخه ایرانی لیاقتش اینه؟! من به شخصه شنیدم پژو ایرانو تحریم کرده خوشحال شدم.ایران خودرو که از رو نمیره اگه فرانسه تحریم نکنه ایرانخودرو تا 1450 405 تولید میکنه.البته تحریم فکر نکنم روی این 405 چینی تاثیر بذاره
yashar
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱فکر کنم مثل موجودات ناقص الخلقه مشکلات ژنیتیکی داره!!
arash
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱فرانسه هیچوقت ماشینش ماشین نبوده اونا ماشیناشون از طریق روابط خاص بما تحمیل میکنن
محسن آبادان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ماشین فقط آمریکایی
احمد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱بهتره پژو به جای آرم شیر از آرم بچه گربه استفاده کنه!!
علیرضا
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱این اگه تصادف کنه دیدن داره
علی
۱۹ خرداد ۱۳۹۱والا هرچی باشه ساخت کمپانیه پژوی فرانسه هست و بهتر از راناو سایر ماشینای ایرانخودرو هست
نیکتاش
۲۶ مرداد ۱۳۹۱پژو اگه کمپانی بود ، اینجوری به فلاکت نمیفتاد این بیست سال هم به لطف بازار ایران و مصر تونس و لیبی و مراکش زنده بود. پژو== آشغال
سید علیرضا
۲ مرداد ۱۳۹۱این ماشین مخصوص شهر پاریس که شلوغ نه برای اتوبان که تصادف کنه
حمید
۱۰ مرداد ۱۳۹۱به نظر من فوق العادست. طراحی و کارائی بی نظیر. حیف که ماشین الکتریکیه و اگه ایران بیاد نمیشه ازاش استفاده کرد. ماشین آیندست. من که خوشم اومد. به این میگن ذهن خلاق.
REZA3303
۴ آبان ۱۳۹۱محصولات پژو واقعا فوق العاده است خوبه که ما پراید سالار هستیم داریم درباره پژو حرف میزنیم هرچه باشه از محصولات کره ای که بهتر هست
Mojtaba
۴ دی ۱۳۹۲فکر کنم اگه سایپا 200 سال بعد بخواهد روی پراید تغییر ایجاد کند نتیجه چنین ماشینی میشود