پژو همچنان محبوبترین برند خودرویی نزد فرانسویها محسوب میشود اما رتبههای دوم تا چهارم همگی در اختیار خودروسازان آلمانی است.
فرانسه یکی از قطبهای خودروسازی اروپا محسوب میشود و خودروسازان بزرگی شامل پژو، سیتروئن و رنو سالها است که در این کشور فعالیت میکنند؛ اما آیا تابهحال فکر کردهاید که فرانسویها به کدام برندهای خودرویی بیشتر علاقه دارند؟ بر اساس مطالعهای که اخیراً توسط استلانتیس انجام شده، در سال ۲۰۲۲ پژو محبوبترین برند خودرویی در فرانسه بوده است اما چهار جایگاه بعدی همگی توسط برندهای آلمانی شامل مرسدس بنز، آئودی، فولکسواگن و بامو اشغال شده است.
رتبه | برند | نمره |
۱ | پژو | ۲۹.۲ |
۲ | مرسدس بنز | ۲۴.۲ |
۳ | آئودی | ۲۳.۱ |
۴ | فولکسواگن | ۲۲.۴ |
۵ | بامو | ۲۲.۳ |
۶ | سیتروئن | ۱۹.۳ |
۷ | تویوتا | ۱۸ |
۸ | رنو | ۱۷ |
۹ | فراری | ۱۳ |
۱۰ | فورد | ۱۲ |
این مطالعه بهصورت سالانه توسط شرکتی بنام یوگاو (YouGov) انجام میگیرد که در زمینهٔ تحقیقات و تجزیهوتحلیل بازارها فعالیت دارد. در این مطالعه، محبوبیت برندها بر اساس عواملی مثل تصور عمومی، کیفیت، ارزش در برابر قیمت، شهرت برند و رضایت کلی مشخص میشود. در مطالعهٔ یوگاو، پژو برای پنجمین سال متوالی در رتبهٔ اول فرانسه قرار گرفته که نشاندهندهٔ ثبات این برند در بازار داخلی است؛ اما درحالیکه انتظار میرفت دیگر برندهای فرانسوی یعنی سیتروئن و رنو هم پس از پژو در رتبههای بالایی قرار داشته باشند، این شرکتها به ترتیب در رتبههای ششم و هشتم جای گرفتهاند.
این یعنی فرانسویها بیشتر خودروهای آلمانی را ترجیح میدهند زیرا رتبههای دوم تا پنجم بهطور کامل در اختیار ژرمنها است. تویوتا در جایگاه هفتم، فراری در جایگاه نهم و فورد در جایگاه دهم نیز لیست ۱۰ برند خودرویی محبوب فرانسویها را تکمیل کردهاند. محبوبیت برندهای داچیا، کیا، هیوندای، کوپرا و اشکودا هم در فرانسه افزایش قابلتوجهی داشته است اما هنوز نتوانستهاند خود را به جمع ۱۰ برند بالایی برسانند.
محبوبیت پژو اما فقط بر اساس یک مطالعه نیست زیرا یکی دیگر از شرکتهای تحقیقات بازار بنام IFOP نیز این برند را تحسینشدهترین شرکت فرانسوی در حوزهٔ خودرو اعلام کرده است. همچنین محبوبیت پژو صرفاً به نظرسنجیها محدود نمیشود و هاچبک ۲۰۸ طی دو سال گذشته پرفروشترین خودروی فرانسه بوده است.
Tesla
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲کلا ماشین های آلمانی تو همه جای دنیا مشهور هستن ( مخصوصا بنز و ب ام و )
زیزیگولو
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲در کُل آلمانیا استاد ساخت بهترینا تو هر کلاس و سگمنتی هستن و در واقع آلمانیا هم تو ساخت ماشینای لوکس و هم تو ساخت ماشینای متوسط جوری خبره هستن که به همه جای دنیا صادرات دارن و مردم همه جای دنیا هم بهشون علاقه دارن 👍👍
MehdiTurbo
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲اصلا قابل مقایسه نیستن باهم برچسب قیمتیشان زمین تا اسمان تفاوته تنها برند المانی که بشه با پژو مقایسه کرد فولکسه که تو بعضی کلاساش من پژو را ترجیح میدم
تو همین عکس بالا سه تا خودرو زرد ابی مسی الان دوتا پژو میشه یه بنز ولی رخی و طراحی پژو جوری پیشرفت کرد تو این چند سال اختلاف خیلی کم شده مثلا یه زمانی دیویست شیش بود و بنز الان این مدل بنز
الان اگه ایران مثل وضعیت سال ۸۰ داشت اون زمان همان پژو ابیه میومد تو ایران،ایران مونتاژ نمیکرد مدل قدیمی مدل به روز
اگه الان همان وضعیت بود الان با پول ۲۰۷ باید ابیه را میخریدیم با پول ۲۰۶،۲۰۸ میخریدیم و ایران اینا را مونتاژ میکرد
ولی با گذر زمان مدلای جدید مونتاژ نکرد ربطیم به تحریم نداشت کاری بود که خودش نکرد برای سود همین الانم میتونه
زیزیگولو
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲مهدی حرفات درسته ……. ولی من مقایسه نکردم و فقط در مورد محبوبیت ماشینای آلمانی تو دنیا گفتم
ضد تسلا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲اینه قدرت ماشین های درونسوز😍😍⚡⚡🇮🇹🇩🇪🇩🇪 فشار
M@M@DRZ911
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲این چه سمی بود 😂
M/D
۱۹ خرداد ۱۴۰۲البته اگه کاری می کردن که قیمت ماشیناش یهو افت نمی کرد و خریدار داشت هم عالی می شد
Tesla
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲خودروسازان فرانسوی یه جورایی شبیه به خودروسازان داخلی هستن ، تمام تمرکزشون رو میزارن روی اروپا و به جا های دیگه دنیا اصلا اهمیت نمیدن ، اما در مقابل ژرمن ها همیشه محصولاتی رو روانه بازار میکنند که توی همه جا دنیا خواهان داشته باشه هر چند از نظر من مقایسه خودروسازی آلمان و فرانسه کار اشتباهی هست چون اصلا در یک حد نیستن ( مثل مقایسه خودروسازی آمریکا و ایران میمونه 🤣😂😂🙌 )
R/T
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲چون شرکت های فرانسوی سعی میکنن ماشین اقتصادی بسازن که فروش خیلی خوبی دارن در عوض شرکت های بنز و بی ام و آئودی بیشتر ماشینای سطح بالا میسازن
amir-mr
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲تو صنعت خودرو قطعا المان یک سرو گردن از فرانسه بالا تره و این که فرانسوی ها علاقه ی بیشتری به خودرو های المانی دارن بنظر منطقی میاد
mercedes
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲فرانسه بوگاتی رو داره.
فرانسه خودرو های اقتصادی رو بیشتر درست میکنه که همه مردم بتونن بخرن و فروش بیشتر داشته باشه توی اروپا
Reza
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲فولکس واگن شرکت بوگاتی خریده با سرمایه گذاری تونستن بوگاتی ویرون بسازن و جایگاه گذشتشو بدن
ارش
۱۶ تیر ۱۴۰۲درسته ک بوگاتی را فولکس خریده ولی هنوز خیلی از قطعاتش را نمیتونه بسازه واز فرانسه تهیه میکنه میتونی سرچ کنی درگوگل
ehsan fa
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲بوگاتی که ماله فولکس واگن هست
هیچکس
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ماله؟؟؟
این «ماله» که وگفتی یعنی چه؟؟؟؟
Tesla
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲عامو بوگاتی زیر مجموعه فولکس واگن آلمان هست 🤣🤣🇩🇪🇩🇪💪💪
حامد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲فکر کنم تو دنیا منفورترینه.
JaMsHiD
۸ شهریور ۱۴۰۲فقط تو ایران بخاطر کیفیت آشغ.ل مونتاژ منفور شده
وگرنه حتی پژو 405 های مونتاژ قدیم ایرانخودرو خیلی کیفیت خوبی داره
دیدم که میگم
الان ماشین های پژو درسته نمیتونه با آلمانی ها رقابت کنه
ولی دلیل بر منفور بودنش نیست
الان یه مثال .
مثلا تویوتا تاندرا در مقابل شورلت سیلورادو که مقاله تو همین پداله .
هر جور نگاه کنی از لحاظ کیفیت قدرت و آفرود سیلورادو برتره . ولی دلیل بر منفور بودن تاندرا نیست
ممد ژانگولر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲دلم برای خودروهای فرانسوی تنگ شده . ماشینای اکونومی خوبی میسازن خدائیش . قیصریا که جای خود داره 👌
آرین
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲مشخصه که هر چیزی نیاز داشته باشی میری پیش بهترین متخصص اون کار. آلمانیها هم از بهترین صنعتگرهای فنی و ماشین هستن. و چون فرانسه و آلمان همسایه هستن و هردو عضو یورو، خیلی براشون ارزون تموم میشه.
AMANTE
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲الان این جدول بر حسب محبوبیت برند ها در فرانسه است درسته؟
چون اگه بر حسب فروش باشه خیلی عجیب و جالبه که توی پنج تای اول فقط دو برند اقتصادی هست.
Kamy
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲بله بر اساس محبوبیته
فک کن فراری بر اساس فروش جایگاه نهم باشه (:
datsun
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲اینها هم تو یه بازار تقریبا بسته و مورد حمایت شدید دولت رشد کردن چون دولت فرانسه سهام زیادی تو رنو و پژو داره فروش جهانی رو ببینید رنو و پژو عملا فقط تو اروپا نفس میکشن
آرین
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲اینطور نیست. فرانسویها تو آسیا و آفریقا فروش خیلی زیادی دارن. دولتشون نهایتا بتونه داخل کشور حمایت کنه و در واقع در حد معمول حمایت میکنه.
رنو بعد از همکاری با نیسان و مرسدس رشد خوبی کرد.
علیرضا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲منبع این خبر کجاست ؟ در کل آلمانی ها پرطرفدار هستن همیشه محبوب ولی خب فرانسوی ها هم همینتورن مردم ایران چون هیچ خودروی درست حسابی فرانسوی تجربه نکردن و اشقالای مثل ۴۰۵ و ۲۰۶ تجربه کردن فکر میکنن فرانسه در همین حده که کامل اشتباه
Afg
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲اکثرا مهاجران میخرن خودروهای المانی رو خود فرانسویها تعصب زیادی دارن رو محصولات داخلی شون
arsalan-car
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲آلمانی ها واقعا توی ساخت ماشین استادن مثلاً کمپانی های مثل بنز و بی ام و و همینطور آئودی
که زیر سایه غول های ماشین سازی در آلمان گرفت
Aref
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲منبع این خبر از کجاست. فرانسوی ها اینقدر ملی گرا هستن که بیشتر ماشین های تو شهر هاشون رو رنو و دیگر خودروساز های فرانسوی تشکیل میده. عجیب ترین مقاله ای بود که تا حالا خوندم و اصلا هم معتبر نیست.
Roham
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲نه
راجع به تعداد فروش بازار داخلی فرانسه صحبت نمیکنه
داره راجع به محبوبیت برند تو اون کشور حرف میزنه
مثلا من پژو دارم ولی برند مورد علاقم بنزه
حیدر
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲به به به نه
Genius
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲اونجا ماکرون خودش رو یک انسان عادی مثل باقی مردم می بینه نه برگزیده خدا برای همین غلط نمیکنه جای مردم تصمیم گیری کنه و انتخاب رو میذاره بعهده خود مردم وگرنه مثل یه یارویی دستور ممنوعیت واردات و حمایت از رنو و پژو رو میداد!
reza-a
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲یکم این مطلب گُنگه چون مشخص نیست نسبت محبوبیت و فروش هر کدوم چقدر در رده بندی این لیست تاثیر داشتن محبوبیت برندهای آلمانی منطقیه ولی از این نظر پژو که ارزون ترین مدل های فرانسوی رو ارائه میده محبوب تر از مثلا بی ام و شده عجیبه و از اون طرف میزان فروش چقدر تو لیست تاثییر داشته که فراری هم تو ده تای اول اومده
منطقاً آمار قابل درکی نیست بهتر بود لیست های جدا گانه از محبوبیت و فروش رو ارائه میکرد.
Mohammadhosein
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲انصافا تو اون تصویر اول پژو از جفتشون قشنگ تره
Roham
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲آلمان واقعا مهندسی صنعتی قابل تحسینی داره و طبیعتا صنعت خودرو واقعا قابل ستایشی داره
اما جدا از اون دقت کردید صنعت خودرو هر کشوری تاثیر زیادی از کشور مادر برند میگیرن
مثلا ماشینای فرانسوی عموما سیستم تعلیق نرم تری نسبت به آلمانا دارن که شاید بر میگرده به تفاوت کیفیت راهسازیهای آلمان و فرانسه!
یا عموما روسها ماشیناشون زمخت و جونسختن شاید به خاطر شرایط آب و هوایی و گستردگی کشورش باشه