بهندرت پیش میآید که یک برند جدید وارد بخش خودروهای لوکس شود اما جنسیس چند سالی است که دقیقاً همین کار را انجام داده است. هرچند در سبد محصولات این شرکت بیشتر سدانها و کراساوورها دیده میشوند (چون این خودروها بیشترین خریدار را دارند) اما جنسیس بهتازگی محصول جالبی را روانهٔ بازار کرده است: G70 شوتینگ بریک. اصطلاح شوتینگ بریک در ابتدا به خودروهای سهدر اطلاق میشد اما طی سالهای اخیر خودروسازان از این نام برای مدلهای پنجدری که بیشتر روی جذابیت ظاهری تمرکز دارند تا کارایی استفاده میکنند.
G70 شوتینگ بریک در قسمت جلو با نسخهٔ سدان خود یکسان است اما در عقب از فرم هاچبک استفاده میکند. هرچند شرکت مادر جنسیس یعنی هیوندای مدلهای الکتریکی مختلفی را ارائه میکند اما G70 شوتینگ بریک فقط با پیشرانههای بنزینی و دیزلی به بازار عرضه میشود. بااینحال، در این کلاس خودروهایی با پیشرانههای دیگر هم حضور دارند که یکی از آنها یعنی پژو ۵۰۸ SW هیبریدی را برای رقابت با جنسیس انتخاب کردهایم.
جنسیس G70 شوتینگ بریک
G70 شوتینگ بریک خودروی پنجدری است که در کنار نسخهٔ سدان ارائه میشود. این خودرو با پیشرانهٔ بنزینی هم قابل خریداری خواهد بود ولی ما در اینجا نسخهٔ ۲.۲ لیتری دیزلی آن در تیپ اسپرت لاین راداریم که ۴۱,۴۳۰ پوند قیمت دارد.
طراحی و مهندسی
G70 شوتینگ بریک با چراغهای جلوی چهارتایی و خط سقف جذاب، مطمئناً در بین رقبا خودروی متمایزی است. پژو ۵۰۸ SW هم طراحی خیرهکنندهای دارد و اینکه کدام را زیباتر بدانیم بحثی سلیقهای است ولی هردو خودرو از بیامو سری ۳ تورینگ جذابتر به نظر میرسند. پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری دیزلی G70 آزمایشی ما ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. G70 روی پلتفرم مشترکی با کیا استینگر ساخته شده و هرچند موتور ۳.۳ لیتری V6 کیا برای آن ارائه نمیشود اما شاسی دو خودرو یکسان است. این یعنی در جنسیس هم شاهد تعلیق مکفرسون در جلو و چند اتصالی در عقب هستیم که به هندلینگ لذتبخش آن کمک میکند.
رانندگی G70 شبیه استینگر است و در داخل نیز آشنا به نظر میرسد. در کابین این ماشین برخی از دکمهها بهوضوح از محصولات کیا و هیوندای گرفته شدهاند و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و موقعیت رانندگی آنهم مشابه استینگر است. البته این چیز بسیار خوبی است زیرا کابین خودرو فوقالعاده بوده و از ۵۰۸ با ارگونومی نامناسب بسیار راحتتر است. متریال داخل G70 تقریباً همسطح پژو هستند و هرچند برخی قسمتها کمی ارزان به نظر میرسند اما در کل کابین خودرو مکان دلپذیری است. در اینجا صندلیها راحت و کیفیت ساخت خوب است. علاوه بر این، خریداران از تکنولوژیهای زیادی مثل نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ در بالای داشبورد و صفحه آمپر دیجیتالی بهرهمند میشوند. دیگر تجهیزات تیپ اسپرت لاین هم شامل دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار نقاط کور، درب صندوق برقی و صندلیهای چرمی با گرمکن میشود.
رانندگی
جنسیس بهاندازهٔ بهترین خودروهای این کلاس در رانندگی چابک نیست اما بااینحال، کسانی که به رانندگی علاقه دارند از نشستن پشت فرمان G70 لذت خواهند برد. این خودرو در جادههای پرپیچوخم مطمئناً از ۵۰۸ SW هیبریدی بسیار جذابتر است زیرا چسبندگی بیشتر، کنترل بدنهٔ بهتر و فرمانی با وزن بهتر را ارائه میکند. تیپ اسپرت لاین همچنین به دیفرانسیل لغزش محدود و کنترل الکترونیکی تعلیق هم مجهز است و بنابراین بیشتر از دیگر نسخههای G70 روی رانندگی تمرکز دارد. هندلینگ و حس و حال رانندگی این خودرو ما را به یاد بیامو میاندازد اما حیف که سیستم تعلیق آنطور که میخواهیم نمیتواند با دستاندازِها و چالهها مقابله کند. G70 در بزرگراه خوب رفتار میکند تا زمانی که مسیر پردستانداز نباشد اما در جادههای روستایی چندان سواری راحتی ندارد.
البته رفتار خودرو هنگام عبور از روی سرعتگیرها خوب است اما ضربهها و لرزشهای کوچک دائماً به کابین منتقل میشود. پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری دیزلی G70 کمی پرسروصدا است اما کشش واقعاً خوبی دارد و پرفورمنس مناسبی را ارائه میکند. ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور این موتور از دور تنها ۱,۷۵۰ rpm در دسترس است و بنابراین برای رسیدن به پرفورمنس مناسب نیازی به افزایش دور موتور نخواهد بود. گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نیز نرم است و در حالت اتوماتیک بهخوبی دندهها را تعویض میکند اما در حالت دستی میتوانست پاسخگویی بیشتری داشته باشد. بااینحال، این گیربکس نسبت به پژو خشونت کمتری دارد و برای موتور پرگشتاور دیزلی مناسبتر است.
کارایی
صرفنظر از نام شوتینگ بریک، خریداران اساساً این G70 را یک استیشن میدانند و درنتیجهٔ انتظار کارایی بالایی از آن دارند. متأسفانه اما صندلیهای عقب این خودرو بسیار تنگ هستند و پشت صندلیهای جلو فضای پای بسیار اندکی وجود دارد مگر اینکه صندلیها به جلو کشیده شوند. همچنین در کف خودرو هم برآمدگی بزرگی به خاطر عبور میلگاردان وجود دارد که این یعنی عقب خودرو برای سرنشین سوم فضای راحتی نخواهد بود. در اینجا همچنین فضای سر هم محدود است. در برخی خودروها انتظار میرود قربانی کردن فضای عقب موجب افزایش فضای بار شود اما در G70 اینطور نیست زیرا صندوق بار آن با ۴۰۳ لیتر حجم، فقط کمی از اکثر هاچبکهای خانوادگی بزرگتر است. البته با خواباندن صندلیهای عقب این رقم به ۱۵۳۵ لیتر افزایش پیدا میکند اما دهانهٔ کوچک و کف بلند صندوق بار کارایی آن را بسیار کاهش داده است. از سوی دیگر، با اینکه ۵۰۸ خودرویی هیبریدی با پکیج باطریهای لیتیوم یونی است اما صندوق بار آن ۵۳۰ لیتر ظرفیت دارد.
ایمنی و هزینههای نگهداری
G70 از گارانتی پنجساله برخوردار است که شامل سرویس و خدمات کامل و بهروزرسانیهای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم میشود. تجهیزات ایمنی استاندارد این خودرو نیز شامل مواردی مثل دستیار نقاط کور، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و کروز کنترل تطبیقی میشود. این استیشن کرهای همچنین اخیراً در آزمونهای تصادف یورو انکپ پنج ستارهٔ کامل را کسب کرده است که این یعنی ایمنی بالایی دارد. G70 در آزمایش ما مصرف سوخت کلی ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کرد که از ۶.۸ لیتر اعلامی جنسیس خیلی بهتر است و اصلاً با مصرف ۸ لیتری پژو که بدون شارژ باطریها ثبت کردیم قابلمقایسه نیست. این نشان میدهد که برای رانندگی در مسافتهای طولانی، جنسیس دیزلی گزینهٔ بهتری خواهد بود.
پژو ۵۰۸ SW
به خاطر قوانین مالیاتی اروپا، خودروهای پلاگینهیبریدی مثل پژو ۵۰۸ SW ما چه برای استفادههای شرکتی و چه خانوادگی، انتخاب مناسبتری نسبت به مدلهای دیزلی خواهد بود؛ اما آیا این استیشن فرانسوی توان رویارویی با جنسیس دیزلی را دارد؟
طراحی و مهندسی
هرچند ۵۰۸ SW برند لوکسی ندارد اما آن را با طراحی جذاب و جسورانه جبران میکند. در ظاهر این خودرو نشانههایی از دیگر محصولات پژو مثل کراساوورهای ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ دیده میشود درحالیکه این خودروها در زیر پوستهٔ خود نیز مشابه هستند زیرا هر سه پلتفرم یکسانی دارند. ۵۰۸ مثل رقیب کرهای به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است و از تعلیق مکفرسون در جلو و چند اتصالی در عقب با کمکفنرهای تطبیقی استفاده میکند؛ اما شباهتهای دو خودرو در همینجا به پایان میرسد زیرا پژو مهندسی و طراحی کاملاً متفاوتی دارد. قوای محرکهٔ هیبریدی این ماشین از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری بنزینی توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعاً ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخهای جلو تحویل میدهند.
این یعنی ۵۰۸ از لحاظ قوای محرکه بسیار با G70 متفاوت است و هزینهٔ مالیات آن بسیار کمتر خواهد بود. این استیشن فرانسوی هیبریدی همچنین میتواند صرفاً با استفاده از شارژ باطریها تا ۵۳ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند. هرچند برخی قسمتهای کابین ۵۰۸ کمی ارزان به نظر میرسند اما این با موارد دیگری مثل رو دریها و داشبوردی که بسیار سطح بالا احساس میشود جبران خواهد شد. طراحی داخلی ۵۰۸ نیز بسیار جذابتر از G70 است اما مشکلاتی هم در آن وجود دارد که مهمترین آنها موقعیت رانندگی است. شاید یکی از دلایل این موضوع غربیلک فرمان کوچکی باشد که چندان خوشایند نیست.
رانندگی
این غربیلک کوچک نقش مهمی در حس و حال رانندگی ۵۰۸ دارد. برای جبران اندازهٔ کوچک آن، نیروی کمکی زیادی برای فرمان در نظر گرفته شده که حس سبکی به آن میدهد. همچنین سیستم تعلیق خودرو هم همیشه نمیتواند خود را با تغییر جهتها سازگار کند. این یعنی باید از چرخشهای ناگهانی غربیلک فرمان اجتناب کرد. همچنین ازآنجاییکه غربیلک فرمان کوچک است، راننده جای اشتباه کمتری خواهد داشت و هدایت خودرو بهآسانی G70 نخواهد بود اما چون ۵۰۸ خودروی خیلی بزرگی نیست، اکثر مواقع از این لحاظ مشکلی نخواهد داشت. همچنین ۵۰۸ در اکثر جادهها رفتار خوبی دارد و روی دستاندازهای کوچک از G70 راحتتر است. این یعنی استیشن پژو خودروی فوقالعادهای برای مسافتهای طولانی خواهد بود و هرچند رانندگی آن در جادههای روستایی چابک یا جذاب نیست اما در کل رفتار آرامتر و معقولتری دارد.
بااینحال، قوای محرکۀ هیبریدی ۵۰۸ برای ترددهای کوتاه شهری مناسبتر از مسافتهای طولانی خواهد بود. هرچند پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر پژو از موتور ۲.۲ لیتری دیزلی رقیب ساکتتر است اما مصرف سوخت آن در مسافتهای طولانی بدون شارژ باطری چندان جالب نخواهد بود. البته باید توجه داشت که ۵۰۸ هیبریدی برای خریداران متفاوتی طراحی شده است. همچنین این پژو به لطف گشتاور فوری موتور الکتریکی، در سرعتهای پایین خودروی سریعی است. به همین دلیل، پژو در ابتدا سریعتر از جنسیس به نظر میرسد اما در سرعتهای بالاتر، پیشرانهٔ کوچک آن نمیتواند حریف G70 شود. همچنین گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ۵۰۸ کمی خشن عمل میکند و انتقال از برق به بنزین هم چندان نرم صورت نمیگیرد ولی بااینحال رفتار کلی آن در رانندگیهای شهری آرام خواهد بود.
کارایی
نهتنها فضای سر و پا در عقب ۵۰۸ SW نسبت به G70 شوتینگ بریک بیشتر است بلکه صندوق بار بزرگتری هم دارد. در صندلیهای عقب پژو فضای بیشتری برای سه سرنشین وجود خواهد داشت و افراد قدبلند در اینجا راحتتر خواهند بود. صندوق بار ۵۰۸ SW چه در نسخهٔ هیبریدی و چه غیر هیبریدی ۵۳۰ لیتر حجم دارد که این ویژگی خوبی است زیرا در بسیاری از خودروهای هیبریدی به دلیل وجود باطریها، فضای صندوق بار کاهش پیدا میکند. همچنین فضای بار پژو با خواباندن صندلیهای عقب به ۱۷۸۰ لیتر میرسد که بسیار از جنسیس بزرگتر است. علاوه بر این، صندوق بار این خودرو کاربردیتر بوده و بارگیری آن آسانتر انجام میشود.
ایمنی و هزینههای نگهداری
پژو ۵۰۸ هم مثل رقیب کرهای از یورو انکپ پنج ستارهٔ ایمنی کامل را دریافت کرده است. همچنین در این نسخه تمام تجهیزات موردنیاز مثل سنسورهای پارک، دوربین دید عقب، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و دستیار نقاط کور هم ارائه میشود. در گارانتی اما پژو از جنسیس عقب میافتد زیرا گارانتی آن دو سال از رقیب کمتر است و هزینه سرویس را هم از مالک دریافت میکند. بااینحال، مالیات سالانهٔ ۵۰۸ هیبریدی کمتر از G70 خواهد بود. همچنین همانطور که اشاره شد، با این خودرو میتوان بدون مصرف بنزین تا ۵۳ کیلومتر را طی کرد و حتی در این حالت به سرعت مجاز در بزرگراهها دست یافت. بااینحال، در سفرهای طولانی که از نیروی الکتریکی استفاده نمیشود، مصرف سوخت افزایش چشمگیری پیدا میکند.
نتیجه
مقام اول: پژو ۵۰۸ SW
انتخاب ما بهعنوان پیروز این رقابت پژو ۵۰۸ SW است زیرا این ماشین در کارایی، هزینههای نگهداری و کیفیت کلی به رقیب کرهای برتری دارد. قوای محرکهٔ هیبریدی پژو تا زمانی که در ترددهای شهری مورداستفاده قرار گیرد عالی خواهد بود زیرا میتواند هزینههای بسیار کمتری را به دنبال داشت باشد. علاوه بر این، این خودرو بهصورت استاندارد تجهیزات زیادی را ارائه میکند، کمی از G70 راحتتر است و مهمتر از همه، خودروی جادارتری است.
مقام دوم: جنسیس G70 شوتینگ بریک
برای کسانی که به رانندگی علاقه دارند، G70 ارزش توجه را خواهد داشت درحالیکه کابین پیشرفته و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عالی هم امتیازات مثبت بزرگی برای آن محسوب میشوند. بااینحال، G70 شوتینگ بریک برای یک استیشن اصلاً کاربردی نیست و این مانع از پیروزی آن شد. همچنین قیمت این تازهوارد کرهای کمی گرانتر است و با وجود برخورداری از پیشرانهٔ دیزلی که البته در بزرگراهها مصرف سوخت پایینی دارد، مالیات آن نسبت به رقیب پلاگینهیبریدی بیشتر خواهد بود.
مقایسه مشخصات فنی
پژو ۵۰۸ SW | جنسیس G70 | |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری I4 توربو هیبریدی | ۲.۲ لیتری I4 توربودیزل |
قدرت | ۲۲۵ اسب بخار | ۲۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۰ نیوتن متر | ۴۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۸.۳ ثانیه | ۷.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت | ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت اعلامی | ۵.۷ لیتر ترکیبی | ۶.۸ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۳۰ گرم/کیلومتر | ۱۸۰ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۴۳ لیتر | ۶۰ لیتر |
طول | ۴,۷۷۸ میلیمتر | ۴,۶۸۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۵۹ میلیمتر | ۱,۸۵۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۲۰ میلیمتر | ۱,۴۰۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۹۳ میلیمتر | ۲,۸۳۵ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۷۲۰ کیلوگرم | ۱۸۱۰ کیلوگرم |
دایرهٔ چرخش | ۱۰.۸ متر | ۱۱.۰ متر |
حجم صندوق بار | ۵۳۰ تا ۱۷۲۰ لیتر | ۴۰۳ تا ۱۵۳۵ لیتر |
قیمت پایه | ۴۲,۷۹۵ پوند | ۴۱,۴۳۰ پوند |
قیمت تستشده | ۴۲,۷۲۵ پوند | ۴۵,۴۳۰ پوند |
امیرحسین
۱۳ فروردین ۱۴۰۱ماشاالله پژو… کره ای ها خیلی خوبن ولی بالاخره تجربه فرانسوی ها بیشتره
amirmohammad
۱۳ فروردین ۱۴۰۱دسته امیرحسین جان.تجربه پژو بیشتره.اما صرفا تجربش بیشتره و این نکته مثبتش نتوسته باعث این بشه که کیفیت و فروش محصولاتش از کره ای ها بیشتره بشه.کره ای ها در زمان شروع کمتر از همه تجربه داشتن اما با سیاست های مختلف من جمله استخدام متخصصان برند های المانی تونستن رو پای خودشون وایسن و از برند های با تجربه ای مثل همین پژو با سرعت جلو بزنن
NAVID۰۰۹۸
۱۳ فروردین ۱۴۰۱تو مقاله روشن و شفاف با دلیل و منطق گفته چرا پژو برتر هست ، اما اینجا میبینیم که ژورنالیستهای همه چیز دان میگویند برتری برای جنسیس !
کدام برتری !
نکنه اینجا یادشان رفته باج دهند تا جایزه بگیرند 😂 !
اصلاً نوشتههای مقاله هیچی ، حداقل به اون جدول نگاه کن ببین چوب برتری دست کیه !
محصولات جنسیس هیچ فرقی با چینیها ندارد و همه فقط توانستهاند ظاهر قضیه را با چوب و چرم ختم به خیر کنند در صورتی که حرف اول صنعت خودروسازی را ریزهکاریهای فنی و منتاژ ساخت بیان میکند نه عروسکهای تازه به دوران فرنگی مثل چین و کره !
میدونم خیلیها ناراحت میشوند ، اما حقیقت را که نمیشه کِتمان کرد و دروغ به خورد مصرفکننده داد !
تو همین ایران خودمون کمتر خریداری بوده که یه محصول کرهای داشته و خرید بعدش هم دوباره کرهای بوده باشه مگر اینکه مشکل روانی داشته باشه و دکترها هم سپرده باشندش به خدا !
کسی که کرهای سوار میشه ، بعد از مدتی از کمردرد و درد عضلات باید یه فیزیوتراپ هم استخدام کنه تا بلکه بشوره ببره اون آرگونومی مضخرف صندلیهایشان را با آن سواری صداداره جیر جیر و کلافه کننده در تمام محصولاتشان !
کرهایها همان بهتر که فیلم جومونگ بسازند و بندازند به کشورهای جهان سوم !
دیروز تویوتا با کرولا GR تمام جهان را با نوری از امید روشن کرد و هیوندای هم یه کلمه N گرفته دستش مثل برچسب لوازم تحریریها هرجا رسیده چسبونده رو عروسک فرنگیاش که دنده یک به دو نرفته از هم میپاچه !
Raptor
۱۳ فروردین ۱۴۰۱نوید کسی نمیخونه کامنتاتو الکی نفر اولو ریپلای نکن و ۵۰۰ خط ننویس که خودتو آروم کنی،فایده نداره 😂این عادت زشتو بزار کنار بلکه یکم وجهت بهتر بشه
شهاب
۱۳ فروردین ۱۴۰۱بلاهایی که فشار سرتان میآورد !!! خیلی سخته میدونم
Clean energy (صیانت!)
۱۳ فروردین ۱۴۰۱😐😐
کوبیده
۱۳ فروردین ۱۴۰۱با تک تک خرفای نوید درباره کره ای ها موافقم به علاوه اینکه فرانسوی ها از اونام داغون ترن
آرم@ن
۱۳ فروردین ۱۴۰۱من تازه فهمیدم که جنسیس استیشن هم داره!
در کل کلاس جالبی نیست،تو کلاس های اصلی برتری واضحی داره نسبت به پژو طبق نظرات همین مجلات.بعید میدونم رقیب هم باشن چون یکی لوکس و اون یکی اقتصادیه
علی
۱۵ فروردین ۱۴۰۱بابا واقعا چرت شده جنسیس
مثلا برند لوکسه با پایه اقتصادی کره ای و به اقتصادی های اروپا ده هیچ میبازه
تو ده تا کلاس خودرویی هست ولی همه عین هم
اینقدر همه جا پنجمه الی دهمه که نصف خارجی ها هم نمیشناسن اینارو
Clean energy (صیانت!)
۱۳ فروردین ۱۴۰۱اتفاقا به نکته جالبی اشاره شده که پژو جادار تره
که خیلی مهمه
و مصرف سوخت
که یه لیتر و یک دهم کمتره
یکمم مانور پذیر تره
اما از اون طرف جنسیس شتابش بیشتره یکم ارزونتره باکشم بزرگتره
خودمم پژو رو می پسندم بیشتر
چون تو چیزایی برتره که تو این کلاس نیازه
Raptor
۱۳ فروردین ۱۴۰۱توی ۷ ماه گذشته حداقل ۶ تا مقایسه بین محصولات جنسیس و سایر برند ها توسط برنامه های مختلف از موتور ۱ گرفته تا همین اتواکسپرس انجام شده که پدال هیچکدومو کار نکرده با اینکه چندین بار هم اشاره شده منتظر موند مقایسه انجام بشه و مثلا جنسیس بین دوتا،دوم بشه،یک روز بعد خبرشو کار کرد!!!!!! چرا از عمد قبلی هارو کار نکردین؟جواب هم که نمیدین
مقایسه بنز e کلاس و جنسیس جی ۸۰ و لکسوس es رو که همین اتواکسپرس انجام داد ۳ ماه پیش رو کار نمیکنین بعد خبر بسسسسسیییییاااار مهم و جالب”محصول عجیب دایسون: تصفیه کننده هوای پوشیدنی به همراه هدفون” که خیلی هم برای همه اهمیت داشت رو کار میکنه
Sina10
۱۳ فروردین ۱۴۰۱موافقم
با وجود اینکه این سایت عالیه ولی بزرگترین نقطه ضعفش دقیقا همینه که جای بعضی بررسی های معتبر و گروهی رو ترجمه نمیکنه و باید خودمون به خود منبع اصلی مراجعه کنیم همه هم نمیتونن ترجمه رو درست انجام بدن ،
یه عده درگ از کانالای بی کیفیت و اخبار حاشیه ای جاشون کار میکنین
به نظرم اگه تعداد مطالب سایت کمتر بشه ولی روی اینجور بررسی ها کار کنید خیلی بهتره
Clean energy (صیانت!)
۱۳ فروردین ۱۴۰۱پدال نسبت به اخبار مهم::: خودتون بخونید دیگه که ما نمیتونیم همشو ترجمه کنیم
پدال نسبت به درگای بی ارزش::: عههههه بریم ترجمه کنیم خیلی خوبن
😑
پیام
۱۳ فروردین ۱۴۰۱قدرت کره جنوبی
NAVID۰۰۹۸
۱۳ فروردین ۱۴۰۱کشک 😂
یاد قدرت جومونگ افتادم
ارین صاحب جمعی
۱۳ فروردین ۱۴۰۱یک جوری میگه قدرت کره جنوبی انگار ابر قدرت صنایع خودروسازی و انجین سازی جهانه کره یک قدرت به حساب نمیاد ولی از فرانسه فرسنگ ها جلوتره و از چین
پیام
۱۳ فروردین ۱۴۰۱مشخصات جنسیس بهتره
Radmehr
۱۳ فروردین ۱۴۰۱انتخاب شختیه…
amirmohammad
۱۳ فروردین ۱۴۰۱این سبک رو درک نکردم هیچوقت.اگر کسی ماشین خانوادگی میخواد خب سدان هست.اگر کسی ماشین خانوادگی برای سفر های زیاد میخواد اونجا هم شاسی بلند هست.این مدل رو درک نمیکنم.قطعا فروش بالایی نداره
(Saeed(peugeot
۱۳ فروردین ۱۴۰۱واقعا اینجاست که باید به لوکس کره ای باید گفت …… بچه بیا پایین …….. نگو 😂😂😂😂
اخه جوجه همین ۵۰۸ همه چیزش قدیمی تر از g70 هست و تازه دی اس از گروه پژو سیتروئن باید رقیب جنسیس بشه ….. ولی همه جوره باز به گرد پژو نمیرسی ….. این که شاخشون بود …. خواهشا این هیوندای کیا رو حتی تو خواب با سیتروئن مقایسه نکنید چه برسه به پژو ….. که سلطانیه تو اروپا
Raptor
۱۳ فروردین ۱۴۰۱فرض میکنم اینایی که گفتی بر اساس حس شوخ طبعیت هست نه چیزی بیشتر از اون! چون اگر بیشتر از اون باشه باید که خیلی چیزات شک کرد
(Saeed(peugeot
۱۳ فروردین ۱۴۰۱برو بچه تو خودت کلمه مشکوک و وصف میکنی …..جوک هم نگو زیاد …… خوب حالا شک هم خواستی کنی؛ شک کن ولی زیاد تو اتاق فکر نرو
Raptor
۱۳ فروردین ۱۴۰۱اخه پژوی بدبخت فلک زده جای بحث داره اصلا؟ وضعیتش مشخصه،فروش خنده دارش و نمراتی که میگیره
Raptor
۱۳ فروردین ۱۴۰۱سطان جزو ۱۰ برند ایمنی برتر سال هم نبود،درصورتی که گروه هیوندای رتبه اول رو کسب کرد
سلطان کلا تو سال ۲۰۲۱ این همه سابقه هم داره فقط ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو فروخت اما هیوندا به تنهایی حدود ۴ میلیون 😂
کل صنعت خودرو سازی فرانسه اندازه هیوندای نفروخت پارسال
King Gozilla
۱۴ فروردین ۱۴۰۱داش سعید گل
اصلا نباید با کسی که میاد با اکانت فیک زیر کامنت خودش به خودش مثبت میده و از خودش دفاع میکنه حرف بزنی
بزار با جایزه پول خوش باشن
همه دنیا میدونن اینا هیچی نیسن
Raptor
۱۳ فروردین ۱۴۰۱سلطان رو برنامه تخت گاز حسابی از خجالتش دراومد با نقد های جالب جرمی و هموند و جیمز می😂
دلتو به این خوش کن که تو کلاس نعش کش بهتر از کره ای ها هست وگرنه تو باقی کلاسا که زدن گاراژ🤣فروش و جوایز و نمرات گویای همه چیز هست
پیام
۱۳ فروردین ۱۴۰۱اون سیتروئنی که میگی، رو به ورشکستگی هست. دیگه دوره فرانسویها تمومه. تو گذشته زندگی نکنید.
محمد
۱۳ فروردین ۱۴۰۱حاجی شما که فن پژژژژو !!!! هستی واشر خوب میشه از کجا پیدا کرد؟
(Saeed(peugeot
۱۴ فروردین ۱۴۰۱شما شاید ۴۰۵ ایرانیزه شده ایران فرغون و داری …..
وگرنه من ندیدم پژو ۵۰۸ و ۲۰۰۸ و پارس elx تو ایران واشر بزنن ……
یا پژو ۳۰۰۸ که فروشش تو قاره اروپا از تیگوان بالاتره با بالاترین کیفیت ساخت …. یا ۲۰۸ و ۳۰۸ که اندازه یه گونی تو چند سال اخیر جایزه معتبر خودرویی بردن و فروششون بالای ۲۰۰ هزار دستگاه در هر سال بوده ……
دیگه این بحث های بچه بازی تموم شده …..
پژو ۲۰۰۸ و ۳۰۰۸ داکار تو چند سال حضور تو رالی داکار تو اون شرایط جوی و رانندگی چند هزار کیلومتری کویر مقام اول میاره …. جایی هایلوکس هم به گرد پژو نمیرسه ….
ایراد کار میدونی چیه ….. اینه که خیلی از ماها پژو رو تو ۴۰۵ و پارس فاجعه این روزهای تو خیابونمان میبینیم
محمد
۱۵ فروردین ۱۴۰۱همین که ۳۰۰۸ را بهتر از تیگوان میدونی و دوام ۳۰۰۸ تک دف داکار رو بهتر از هایلوکس میدونی تا تهش رو خوندم ، جنس خوب مشتری خودش رو پیدا میکنه اگه واقعا پژو به این خوبی بود که تو دنیای موازی شما هست تو دنیای ما هم بود هر سایت خودرویی رو باز میکردی باید به جای اخبار آمریکا آلمان و کره و ژاپن ، فرانسوی هارو میدیدیم اگه تعصب فرانسوی ها رو ماشین هاشون نبود پژو به همون کار اصلیش که هنوزم مشغوله بر میگشت ( تولید نمکدون و ظروف آشپزخانه)
حمیدرضا
۱۴ فروردین ۱۴۰۱همونجایی که یاتاقان خوب برای کیا و هیوندای میفروشن😉
Moein
۱۳ فروردین ۱۴۰۱فرانسوی فن هم عالمی داره ها
(Saeed(peugeot
۱۳ فروردین ۱۴۰۱دانگ فنگ و جیلی هم زیاد میفروشن
رامتین
۱۳ فروردین ۱۴۰۱فروش بیشتر بمعنای کیفیت برتر نیست. با اینکه خودم النترا دارم و تمام وسایل خونم همگی جالبه LG و SAMSUNG هستند، اما میدونم کیفیت برتر نیستند. اما بهرحال در ایران با توجه به قیمت و خدمات و کیفیت، بهترین توازن ایجاد شده بین این سه معیار را میتونیم در کره ایها پیدا کنیم. بیشک اگر در اروپا همه ما زندگی میکردیم شاید نمیدونستیم جنسیس چیه! همه فولکس یا رنو-پژو سوار میشدیم و اگر وضعمون بهتر بود آلمانی یا ایتالیایی. پس بحث در این زمینه فایده نداره. من حتی در مورد این فکر کردم اگه واردات ازاد بشه و شرایط بهم اجازه بده چه ماشینی بگیرم. انتخابم فعلا کیا K5 با موتور 1.6 توربو که فکر نکنم کسی اطلاع داشته باشه که 4چرخ محرک هم هست و 28000 دلار قیمت.
Clean energy (صیانت!)
۱۳ فروردین ۱۴۰۱اتفاقا ال جی و سامسونگ تو دنیا فقط وایرپول بالا دستشونه
من چند وقت پیش همینطوری یه سرچی کردم فهمیدم توی ۸۰ درصد مقالات سامسونگ و ال جی ۲ یا ۳ بودن
تو چند جا هم ال جی اول بود
تو لوازم خانگی خیلی بالان
تو بقیه چیزام خوبن… خصوصا سامسونگ تو بحث موبایل چون فروش اول دنیا رو داره و گوشیهاش خیلی با کیفیتن…
تو بحث پردازنده هم فروش سامسونگ خوبه
رامتین
۱۴ فروردین ۱۴۰۱بله کسی منکر کیفیت کره ایها در لوازم خانگی نیست. اما مثلا در تلویزیون به سونی نمیرسن. در دوربین باز هم سونی. تمام لنزهای پرچمدارهای گوشی سامسونگ را سونی میزنه. در پردازنده هم که اگزینوس را تولید میکنه عقبتر از کوالکام و A15 آیفون هست. در اسپیلت هم آمریکایی بهترند. یعنی هر چی مثال بزنیم رتبه1 نیستند، اما واقعا خوب هستند. این نکته مهمیه و باید تحسینشون کرد.
مهدی
۱۳ فروردین ۱۴۰۱از نظر من اصلی ترین فاکتور تو خرید هر خودرویی باید جذابیت و کیفیت سواری اون ماشین باشه و از نظر من تو بخش خودروهای شهری اقتصادی هیچ شرکتی بهتر از پژو سیتروئن نیست شاید بشه محصولات مزدا رو با پژو تو یک سطح دونست اما به شخصه معتقدم از آلمانی ها بهتر بودن و همچنان هستن
امیررضا
۱۴ فروردین ۱۴۰۱حاجی از حرفات آمپر چسبوندم !!!
آخه کدوم ماشین شناسی صنعت خودروسازی فرانسه رو از آلمان بهتر میدونه
اصا خودروهای آلمانی تو بخش اقتصادی زیاد فعالیت نمیکنن به غیر از فولکس واگن که تو همه بخش فعالیت میکنه
هر ماشین شناسی این کامنت رو ببین سیر گریه میکنه!!!
علی
۱۴ فروردین ۱۴۰۱کی میگه المانیا تو بخش خودروهای اقتصادی فعالیت ندارن ، فولکس ، اشکودا که زیر مجموعه فولکسه ، و اپل ، هر سه تاشون اقتصادی هستن ، در مورد اپل و اشکودا که مشخصه به گرد پای فرانسویا نمیرسن ولی در مورد فولکس میشه گفت با پژو و رنو تو یه سطحن ، ولی یادتون نره رنو شرکتی که توان ساخت انجین فرمول ۱ داره ، این یعنی اینکه از توان و تکنولوژی بالایی برخورداره ، چیزی که خیلی از خودروسازهای بزرگ دنیا حتی بهش فکرم نمیکنن چه برسه به ساختش ، حالا ممکنه خیلیا بیان بگن رنو تو فرمول ۱ از رقبا عقبتره ، فلانه ، بهمانه ، ولی مهم اینه که این توانایی برای حضور در فرمول ۱ داره و برای شرکت های دیگه هم انجین ساخته ضمن اینکه در گذشته مقامهایی در فرمول ۱ داشته و یادمون نره همین رنو فرانسه با شرکت بنز روی محصولات کلاس a همکاری میکنه برای ساخت موتورش ، همینطور بخش رنو تراک که کشندهایی مثل رنو مگنوم میسازه که به سلطان جادهای اروپا معروفه .
امیررضا
۱۴ فروردین ۱۴۰۱فرانسه فن به معنای واقعی کلمه
مهدی
۱۴ فروردین ۱۴۰۱اولا کسی نگفت صنعت خودروسازی فرانسه بهتر از المانه . دوما یجور در مورد صنعت خودروسازی فرانسه حرف میزنی که انگار حرف از ایران و نیجریه زدم! عزیز فرانسه یکی از قطب های صنعت دنیاست خودروسازهای فرانسوی هم از قدیمی ترین شرکت ها هستن رنو هم تا همین چند سال پیش جوایز فرمول وان رو درو میکرد. ثالثا بنده گفتم خودروهای شهری اقتصادی پژو سیتروئن معمولا ماشین های بهتری هستن این هم چیز عجیبی نیست سالی که پژو ۴۰۵ رو داد بیرون و ماشین سال اروپا شد آلمانی ها رقیب تو قد و قواره ۴۰۵ نداشتن تو کیفیت سواری، ۲۰۶ هم همینطور ۳۰۰۸ هم همینطور خیلی محصولات دیگه هم همینطور
امیررضا
۱۴ فروردین ۱۴۰۱اینقدر که صنعت خودروسازی آلمان معروف هست ، صنعت خودروسازی فرانسه اصا اسمی ازش نیست
دوما حوزه اصلی و مهم پژو که خودش روش تاکید داره بخش خودروهای اقتصادی و شهری هست که طبیعتاً نباید این بخش رو از دست بده چون اگه آمار فروشش پایین بیاد کمپانی پژو منحل میشه
T
۱۸ مرداد ۱۴۰۱معلومه پژو اما جنسیس هم خوبا!!!