پژوچشم اندازموتورسیکلت

رونمایی از موتوسیکلت های جدید پژو در ایران؛ معرفی مشخصات و قیمت

هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه تخصصی دوچرخه و موتورسیکلت تهران، شرکت آسان سیکلت پیشتاز از چند مدل پژو رونمایی کرد. اسکوتر Tweet 200، متروپولیس، PM 02، جانگو کلاسیک و XP400، موتورسیکلت‌های جدید پژو در ایران هستند.

 

طی سال‌های اخیر، بعضی موتورسیکلت‌ها برای مردم کشور ما به کالای لوکس تبدیل شدند. علاوه‌بر مدل‌های خاص و کلکسیونی ساخت برندهای ژاپنی که قیمت میلیارد تومانی دارند؛ تنوع عجیبی از موتورهای چینی و هندی در بازه‌ی ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان در بازار ایران دیده می‌شود.

گران‌ترین موتورسیکلت‌های پلاک ملی که قبلا در پدال معرفی کردیم، پیشرانه‌ی ۲۵۰ سی‌سی یا کوچک‌تر دارند و در مقیاس جهانی، لوکس محسوب نمی‌شوند اما نرخ ۹۰ هزار تومانی برای دلار، هم‌زمان با قدرت خرید ناچیز عامه‌ی مردم، شرایط را تغییر داده است. حالا واردات محصولات پژو نیز، احتمالا در کلاس قیمتی بالا و گران‌تر از ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

آسان سیکلت پیشتاز، ۷ مدل موتورسیکلت ساخت پژو را در نمایشگاه امسال رونمایی کرده تا عزم جدی برای فعالیت در بازار موتورسیکلت را نشان دهد. در این صنعت، پژو بیش از ۱۲۵ سال سابقه‌ دارد و هم‌اکنون با سه گروه کارخانه در فرانسه، چین و هند فعالیت می‌کند. هنوز مشخص نیست، مدل‌های وارداتی آسان سیکلت پیشتاز وابسته به کدام کارخانه باشند اما می‌توان   اطمینان داشت، فرانسوی نباشند.

پژو جانگو ۱۲۵ و جانگو کلاسیک

موتورهای طرح وسپا در ایران، باسابقه و پرطرفدار هستند. هم‌اکنون برای وسپا ۱۲۵ و ۱۵۵ و  ۲۵۰ قیمت‌های نجومی تا ۱/۲ میلیارد تومان نیز وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود پژو جانگو کلاسیک حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود.

مشخصات فنی موتورسیکلت پژو جانگو
تیپ موتور ALLURE SPORT NEW ACTIVE
خنک کننده آب خنک هوا خنک
مصرف سوخت ۲.۶ لیتر ۲.۵ لیتر
توان ۹.۳ کیلووات ۸ کیلووات
گشتاور ۱۱.۱ نیوتن متر ۱۰ نیوتن متر
گیربکس CVT CVT
ترمز ABS دوکاناله ABS تکی
وزن خالص ۱۳۸ کیلوگرم ۱۳۹ کیلوگرم
حجم باک ۷.۹ لیتر ۷.۹ لیتر
نمایشگر TFT-LED LCD-LED
چراغ دی لایت دارد دارد دارد
کیلس دارد دارد ندارد
چراغ داینامیک دارد دارد ندارد
برچسب گرافیکی ندارد دارد ندارد

 

جانگو کلاسیک (تصویر بالا سمت راست)، شباهت بیشتری به وسپاهای قدیمی دارد و همراه چراغ دایره‌ای از مدل اصلی پژو جانگو، قابل شناسایی است. از نظر فنی، جانگو استاندارد و جانگو کلاسیک، تفاوتی ندارند و هر دو  پیشرانه ۱۲۵ سی‌سی ارایه می‌کنند.

مشخصات فنی موتورسیکلت پژو جانگو کلاسیک
تیپ موتور CLASSIC HOT COLOR SPORT
خنک کننده هوا خنک
مصرف سوخت ۲.۳ لیتر
توان ۷.۸ کیلووات
گشتاور ۹.۳ نیوتن متر
ترمز ABS تکی
وزن خالص ۱۲۹ کیلوگرم
حجم باک ۸.۵ لیتر
نمایشگر TFT-LED TFT-LED LCD-LED
بدنه دو رنگ دارد ندارد ندارد
برچسب گرافیکی ندارد ندارد دارد

 

پژو کیسبی ۵۰ سی‌سی

احتمالا با هدف جذب مشتریان در کلاس قیمتی پایین‌تر، اسکوتر ۵۰ سی‌سی پژو توسط آسان سیکلت پیشتاز وارد ایران شده است. این مدل در بازار اروپا، بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه فروش دارد و نیاز به تردد روزانه با سرعت پایین را برآورده می‌کند. قیمت پژو کیسبی ۵۰ سی‌‌سی در فرانسه ۱۵۰۰ یورو است و احتمالا برای مشتری ایرانی، ۲۰۰ تا ۲۲۰ میلیون تومان هزینه خرید خواهد داشت.

New Peugeot Scooter Kisbee 50cc Euro 5 Black Edition | Road and Trials

هرچند که پژو کیسبی (KISBEE) نمی‌تواند با یک سرنشین بالغ به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد و شتاب‌گیری جوان‌پسند داشته باشد؛ میانگین مصرف سوخت ۱/۵ لیتر در صد کیلومتر دارد و پس از تکمیل باک بنزین ۶/۵ لیتری، توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر فراهم می‌کند.

تیپ موتور ACTIVE BLACK GT STREET MOTUL
خنک کننده هوا خنک
مصرف سوخت ۲.۱ لیتر
توان ۲.۷ کیلووات
گشتاور ۳.۵ نیوتن متر
وزن خالص ۹۷ کیلوگرم
حجم باک ۶.۵ لیتر
دیسک شوراکین ندارد دارد دارد دارد دارد
کفپوش آلومینیومی ندارد دارد دارد دارد دارد

 

پژو توییت ۱۷۰ سی سی

دیگر موتورسیکلت اسکوتر پژو برای بازار ایران، قدرت و توان فنی قابل قبول دارد. توییت ۱۷۰ ظاهر مشابه جانگو دارد و از چراغ‌های LED استفاده می‌کند. باتوجه به ارزش ۳ هزار یورویی این موتورسیکلت در اروپا، بعید نیست برای مصرف‌کننده ایرانی ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود.

Peugeot Tweet 4T - Cycles Devos

تیپ موتور STANDARD GT EDITION
خنک کننده هوا خنک
مصرف سوخت ۲.۹ لیتر
توان ۹ کیلووات
گشتاور ۱۲.۵ نیوتن متر
وزن خالص ۱۱۸ کیلوگرم
حجم باک ۵.۲ لیتر

 

پژو PM02 با موتور ۲۵۰ سی سی

علافه‌مندان موتورسیکلت‌های رودستر، مخاطب پژو PM02 هستند. این مدل از موتور ۲۴۹ سی‌سی با گشتاور ۲۱/۵ نیوتن‌متر استفاده می‌کند و همراه ترمز ABS در ایران عرضه می‌شود. برای بازار اروپا پژو PM02 حدود ۴ هزار یورو قیمت دارد و احتمالا هزینه خرید ۷۰۰ میلیون تومانی برای مشتری ایرانی خواهد داشت.

PM-02 / 250 | İsotlar Motor

 

تیپ موتور STANDARD
خنک کننده آب خنک
مصرف سوخت ۳.۲ لیتر
توان ۱۹ کیلووات
گشتاور ۲۱.۵ نیوتن متر
وزن خالص ۱۶۳ کیلوگرم
حجم باک ۱۳ لیتر
نوع رینگ آلومینیومی
نوع ترمز ABS دوکاناله

 

پژو متروپلیس ۴۰۰

موتورسیکلت‌های سه چرخ به دلیل تعادل و فرمان‌پذیری بسیار خوب، در کشورهای مختلف دنیا شهرت دارند اما غالبا گران هستند. از سویی دیگر، واردات یک موتورسیکلت ۴۰۰ سی‌سی با قیمت نجومی، در نهایت محصولی برای کلکسیونرها و ثرومندان ایرانی فراهم خواهد کرد. متروپولیس ۴۰۰ در اروپا حدود ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو است و برای مصرف‌کننده‌ی ایرانی، حدود ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.

PEUGEOT Metropolis SW 400 Euro 5 - Oily Bikers

 

تیپ موتور ACTIVE ALLURE GT SW
خنک کننده آب خنک
مصرف سوخت ۳.۹ لیتر
توان ۲۶.۲ کیلووات
گشتاور ۳۸.۱ نیوتن متر
حجم باک ۱۳ لیتر
تعلیق جلو کمک فنر هیدرولیک
تعلیق عقب هیدرولیک هیدرولیک هیدرولیک+گازی هیدرولیک+گازی
وزن خالص ۲۶۴ کیلوگرم ۲۶۴ کیلوگرم ۲۸۶ کیلوگرم ۲۸۶ کیلوگرم
طلق جلو بلند+قابل تنظیم کوتاه+دودی کوتاه+دودی قابل تنظیم
تکیه گاه برای مسافر ندارد ندارد ندارد دارد
پشتی قابل تنظیم راننده دارد ندارد ندارد ندارد
کفپوش آلومینیومی ندارد دارد دارد دارد
زین جدید+باکس عقب ندارد ندارد ندارد دارد
کیلس ندارد دارد دارد دارد
پورت USB ندارد دارد دارد دارد
سوکت ۱۲ ولت دارد ندارد ندارد ندارد

پژو XP400

اسکوترهای سنگین (مکس اسکوتر)، با پیشرانه‌ی بزرگ‌تر از ۳۰۰ سی‌سی تولید می‌شوند. این مدل‌ها، علاوه‌بر قدت و شتاب مشابه موتورسیکلت‌های اسپرت، سهولت در سواری برای تردد بلند مدت فراهم می‌کنند. هم‌چنین توان باربری بسیار خوب برای این نوع از اسکوترها فراهم است.

Peugeot XP400 GT (2023 - 25), prezzo e scheda tecnica - Moto.it

پژو XP400 از تایرهای عاج‌دار مناسب عبور از مسیرهای خاکی استفاده می‌کند. همچنین امکاناتی شامل نمایشگر دیجیتال و مسیریاب ماهواره‌ای نیز دارد تا گزینه‌ای جالب برای سفرهای بین شهری یا طبیعت‌گردی باشد. قیمت پژو XP400 با امکانات استاندارد، ۶ هزار یورو است و برای مشتری ایرانی، حداقل یک میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.

تیپ موتور ALLURE GT
خنک کننده آب خنک
مصرف سوخت ۳.۸ لیتر
توان ۲۶.۵ کیلووات
گشتاور ۳۸.۱ نیوتن متر
حجم باک ۱۳.۵ لیتر
وزن خالص ۲۲۰ کیلوگرم
طلق جلو دودی ساده

 

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Siyavash

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1008 ديدگاه)

    حالم از این قیمت ها بهم میخوره….پول یه کاوازاکی h2r آزمون میگیرن یه ۲۵۰ بهمون میدن…

    موافقم 8
    مخالفم 1
  2. علی Shelby

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (635 ديدگاه)

    ارزش نداره یه میلیارد بدی موتور بگیری اونم اینا
    به قول آقا سیاوش میده کاوازاکی رو میگیره و اینکه با یک میلیارد میشه ماشین هایی مثل ۲۰۷ . ایکس ۲۲ . ایکس ۲۲ پرو . تیگو پنج و اریزو پنج خرید

  3. ALI

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (770 ديدگاه)

    موتور و البته ماشین فقط ژاپنی…تو خودرو سازی چی بود که تو موتورسازی بخواد مالی باشه…

    1. سهیل

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (19 ديدگاه)

      داش پژو تو لمان، رالی و … برا خودش کسیه

  4. Amirsh

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (230 ديدگاه)

    خبر واردات و مونتاژ پژو به ایدان رو خود پژو گویا تکذیب کرده ؟ درسته؟

  5. فريد

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (534 ديدگاه)

    خدا به خیر کنه باز پای فرانسوی ها وارد شد یه چند وقت همه چی خوبه بعد یهویی یه بهونه پیدا میکنن جمع میکنن میرن

  6. سهیل

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    جااان شیر فرانسوی بنازم ای شیرمردددد…اون ۲۵۰ کاش مال من بود آی خدااا

    1. XL

      ۲۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (240 ديدگاه)

      من یه موتور دارم ۲۵۰. البته ۲۵۰ سیسی نه میلیمیتری
      میخوای سوارشی یدور بزنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا