همزمان با برگزاری نمایشگاه تخصصی دوچرخه و موتورسیکلت تهران، شرکت آسان سیکلت پیشتاز از چند مدل پژو رونمایی کرد. اسکوتر Tweet 200، متروپولیس، PM 02، جانگو کلاسیک و XP400، موتورسیکلتهای جدید پژو در ایران هستند.
طی سالهای اخیر، بعضی موتورسیکلتها برای مردم کشور ما به کالای لوکس تبدیل شدند. علاوهبر مدلهای خاص و کلکسیونی ساخت برندهای ژاپنی که قیمت میلیارد تومانی دارند؛ تنوع عجیبی از موتورهای چینی و هندی در بازهی ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان در بازار ایران دیده میشود.
گرانترین موتورسیکلتهای پلاک ملی که قبلا در پدال معرفی کردیم، پیشرانهی ۲۵۰ سیسی یا کوچکتر دارند و در مقیاس جهانی، لوکس محسوب نمیشوند اما نرخ ۹۰ هزار تومانی برای دلار، همزمان با قدرت خرید ناچیز عامهی مردم، شرایط را تغییر داده است. حالا واردات محصولات پژو نیز، احتمالا در کلاس قیمتی بالا و گرانتر از ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
آسان سیکلت پیشتاز، ۷ مدل موتورسیکلت ساخت پژو را در نمایشگاه امسال رونمایی کرده تا عزم جدی برای فعالیت در بازار موتورسیکلت را نشان دهد. در این صنعت، پژو بیش از ۱۲۵ سال سابقه دارد و هماکنون با سه گروه کارخانه در فرانسه، چین و هند فعالیت میکند. هنوز مشخص نیست، مدلهای وارداتی آسان سیکلت پیشتاز وابسته به کدام کارخانه باشند اما میتوان اطمینان داشت، فرانسوی نباشند.
پژو جانگو ۱۲۵ و جانگو کلاسیک
موتورهای طرح وسپا در ایران، باسابقه و پرطرفدار هستند. هماکنون برای وسپا ۱۲۵ و ۱۵۵ و ۲۵۰ قیمتهای نجومی تا ۱/۲ میلیارد تومان نیز وجود دارد. پیشبینی میشود پژو جانگو کلاسیک حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان قیمتگذاری شود.
تیپ موتور | ALLURE | SPORT | NEW ACTIVE |
---|---|---|---|
خنک کننده | آب خنک | هوا خنک | |
مصرف سوخت | ۲.۶ لیتر | ۲.۵ لیتر | |
توان | ۹.۳ کیلووات | ۸ کیلووات | |
گشتاور | ۱۱.۱ نیوتن متر | ۱۰ نیوتن متر | |
گیربکس | CVT | CVT | |
ترمز | ABS دوکاناله | ABS تکی | |
وزن خالص | ۱۳۸ کیلوگرم | ۱۳۹ کیلوگرم | |
حجم باک | ۷.۹ لیتر | ۷.۹ لیتر | |
نمایشگر | TFT-LED | LCD-LED | |
چراغ دی لایت | دارد | دارد | دارد |
کیلس | دارد | دارد | ندارد |
چراغ داینامیک | دارد | دارد | ندارد |
برچسب گرافیکی | ندارد | دارد | ندارد |
جانگو کلاسیک (تصویر بالا سمت راست)، شباهت بیشتری به وسپاهای قدیمی دارد و همراه چراغ دایرهای از مدل اصلی پژو جانگو، قابل شناسایی است. از نظر فنی، جانگو استاندارد و جانگو کلاسیک، تفاوتی ندارند و هر دو پیشرانه ۱۲۵ سیسی ارایه میکنند.
تیپ موتور | CLASSIC | HOT COLOR | SPORT |
---|---|---|---|
خنک کننده | هوا خنک | ||
مصرف سوخت | ۲.۳ لیتر | ||
توان | ۷.۸ کیلووات | ||
گشتاور | ۹.۳ نیوتن متر | ||
ترمز | ABS تکی | ||
وزن خالص | ۱۲۹ کیلوگرم | ||
حجم باک | ۸.۵ لیتر | ||
نمایشگر | TFT-LED | TFT-LED | LCD-LED |
بدنه دو رنگ | دارد | ندارد | ندارد |
برچسب گرافیکی | ندارد | ندارد | دارد |
پژو کیسبی ۵۰ سیسی
احتمالا با هدف جذب مشتریان در کلاس قیمتی پایینتر، اسکوتر ۵۰ سیسی پژو توسط آسان سیکلت پیشتاز وارد ایران شده است. این مدل در بازار اروپا، بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه فروش دارد و نیاز به تردد روزانه با سرعت پایین را برآورده میکند. قیمت پژو کیسبی ۵۰ سیسی در فرانسه ۱۵۰۰ یورو است و احتمالا برای مشتری ایرانی، ۲۰۰ تا ۲۲۰ میلیون تومان هزینه خرید خواهد داشت.
هرچند که پژو کیسبی (KISBEE) نمیتواند با یک سرنشین بالغ به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد و شتابگیری جوانپسند داشته باشد؛ میانگین مصرف سوخت ۱/۵ لیتر در صد کیلومتر دارد و پس از تکمیل باک بنزین ۶/۵ لیتری، توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر فراهم میکند.
تیپ موتور | ACTIVE | BLACK | GT | STREET | MOTUL |
---|---|---|---|---|---|
خنک کننده | هوا خنک | ||||
مصرف سوخت | ۲.۱ لیتر | ||||
توان | ۲.۷ کیلووات | ||||
گشتاور | ۳.۵ نیوتن متر | ||||
وزن خالص | ۹۷ کیلوگرم | ||||
حجم باک | ۶.۵ لیتر | ||||
دیسک شوراکین | ندارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
کفپوش آلومینیومی | ندارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
پژو توییت ۱۷۰ سی سی
دیگر موتورسیکلت اسکوتر پژو برای بازار ایران، قدرت و توان فنی قابل قبول دارد. توییت ۱۷۰ ظاهر مشابه جانگو دارد و از چراغهای LED استفاده میکند. باتوجه به ارزش ۳ هزار یورویی این موتورسیکلت در اروپا، بعید نیست برای مصرفکننده ایرانی ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان قیمتگذاری شود.
تیپ موتور | STANDARD | GT EDITION |
---|---|---|
خنک کننده | هوا خنک | |
مصرف سوخت | ۲.۹ لیتر | |
توان | ۹ کیلووات | |
گشتاور | ۱۲.۵ نیوتن متر | |
وزن خالص | ۱۱۸ کیلوگرم | |
حجم باک | ۵.۲ لیتر |
پژو PM02 با موتور ۲۵۰ سی سی
علافهمندان موتورسیکلتهای رودستر، مخاطب پژو PM02 هستند. این مدل از موتور ۲۴۹ سیسی با گشتاور ۲۱/۵ نیوتنمتر استفاده میکند و همراه ترمز ABS در ایران عرضه میشود. برای بازار اروپا پژو PM02 حدود ۴ هزار یورو قیمت دارد و احتمالا هزینه خرید ۷۰۰ میلیون تومانی برای مشتری ایرانی خواهد داشت.
تیپ موتور | STANDARD |
---|---|
خنک کننده | آب خنک |
مصرف سوخت | ۳.۲ لیتر |
توان | ۱۹ کیلووات |
گشتاور | ۲۱.۵ نیوتن متر |
وزن خالص | ۱۶۳ کیلوگرم |
حجم باک | ۱۳ لیتر |
نوع رینگ | آلومینیومی |
نوع ترمز | ABS دوکاناله |
پژو متروپلیس ۴۰۰
موتورسیکلتهای سه چرخ به دلیل تعادل و فرمانپذیری بسیار خوب، در کشورهای مختلف دنیا شهرت دارند اما غالبا گران هستند. از سویی دیگر، واردات یک موتورسیکلت ۴۰۰ سیسی با قیمت نجومی، در نهایت محصولی برای کلکسیونرها و ثرومندان ایرانی فراهم خواهد کرد. متروپولیس ۴۰۰ در اروپا حدود ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو است و برای مصرفکنندهی ایرانی، حدود ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.
تیپ موتور | ACTIVE | ALLURE | GT | SW |
---|---|---|---|---|
خنک کننده | آب خنک | |||
مصرف سوخت | ۳.۹ لیتر | |||
توان | ۲۶.۲ کیلووات | |||
گشتاور | ۳۸.۱ نیوتن متر | |||
حجم باک | ۱۳ لیتر | |||
تعلیق جلو | کمک فنر هیدرولیک | |||
تعلیق عقب | هیدرولیک | هیدرولیک | هیدرولیک+گازی | هیدرولیک+گازی |
وزن خالص | ۲۶۴ کیلوگرم | ۲۶۴ کیلوگرم | ۲۸۶ کیلوگرم | ۲۸۶ کیلوگرم |
طلق جلو | بلند+قابل تنظیم | کوتاه+دودی | کوتاه+دودی | قابل تنظیم |
تکیه گاه برای مسافر | ندارد | ندارد | ندارد | دارد |
پشتی قابل تنظیم راننده | دارد | ندارد | ندارد | ندارد |
کفپوش آلومینیومی | ندارد | دارد | دارد | دارد |
زین جدید+باکس عقب | ندارد | ندارد | ندارد | دارد |
کیلس | ندارد | دارد | دارد | دارد |
پورت USB | ندارد | دارد | دارد | دارد |
سوکت ۱۲ ولت | دارد | ندارد | ندارد | ندارد |
پژو XP400
اسکوترهای سنگین (مکس اسکوتر)، با پیشرانهی بزرگتر از ۳۰۰ سیسی تولید میشوند. این مدلها، علاوهبر قدت و شتاب مشابه موتورسیکلتهای اسپرت، سهولت در سواری برای تردد بلند مدت فراهم میکنند. همچنین توان باربری بسیار خوب برای این نوع از اسکوترها فراهم است.
پژو XP400 از تایرهای عاجدار مناسب عبور از مسیرهای خاکی استفاده میکند. همچنین امکاناتی شامل نمایشگر دیجیتال و مسیریاب ماهوارهای نیز دارد تا گزینهای جالب برای سفرهای بین شهری یا طبیعتگردی باشد. قیمت پژو XP400 با امکانات استاندارد، ۶ هزار یورو است و برای مشتری ایرانی، حداقل یک میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.
تیپ موتور | ALLURE | GT |
---|---|---|
خنک کننده | آب خنک | |
مصرف سوخت | ۳.۸ لیتر | |
توان | ۲۶.۵ کیلووات | |
گشتاور | ۳۸.۱ نیوتن متر | |
حجم باک | ۱۳.۵ لیتر | |
وزن خالص | ۲۲۰ کیلوگرم | |
طلق جلو | دودی | ساده |
Siyavash
۲۵ بهمن ۱۴۰۳حالم از این قیمت ها بهم میخوره….پول یه کاوازاکی h2r آزمون میگیرن یه ۲۵۰ بهمون میدن…
علی Shelby
۲۵ بهمن ۱۴۰۳ارزش نداره یه میلیارد بدی موتور بگیری اونم اینا
به قول آقا سیاوش میده کاوازاکی رو میگیره و اینکه با یک میلیارد میشه ماشین هایی مثل ۲۰۷ . ایکس ۲۲ . ایکس ۲۲ پرو . تیگو پنج و اریزو پنج خرید
ALI
۲۵ بهمن ۱۴۰۳موتور و البته ماشین فقط ژاپنی…تو خودرو سازی چی بود که تو موتورسازی بخواد مالی باشه…
سهیل
۲۵ بهمن ۱۴۰۳داش پژو تو لمان، رالی و … برا خودش کسیه
Amirsh
۲۵ بهمن ۱۴۰۳خبر واردات و مونتاژ پژو به ایدان رو خود پژو گویا تکذیب کرده ؟ درسته؟
فريد
۲۵ بهمن ۱۴۰۳خدا به خیر کنه باز پای فرانسوی ها وارد شد یه چند وقت همه چی خوبه بعد یهویی یه بهونه پیدا میکنن جمع میکنن میرن
سهیل
۲۵ بهمن ۱۴۰۳جااان شیر فرانسوی بنازم ای شیرمردددد…اون ۲۵۰ کاش مال من بود آی خدااا
XL
۲۵ بهمن ۱۴۰۳من یه موتور دارم ۲۵۰. البته ۲۵۰ سیسی نه میلیمیتری
میخوای سوارشی یدور بزنی.